PSV Netwerk
vrijdag 24 oktober 2014 - 22:29                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Eredivisie en Eerste divisie » [club] Feyenoord deel IX

HR

Deze topic is open en bestaat uit 289 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 289 »

HR

Tjomme
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 16 maart 2012

HR
HR

Al Bundy
Legende

Uit: Amersfoort
Reg.: 6 juni 2009

Ik heb de ballen verstand van economie, maar als de gemeente meebetaalt, zou je het met enig fantasie toch onder hetzelfde kopje kunnen scharen als waar PSV onder staat: subsidie?
HR
HR

Alesso
Legende

Droomaankoop: Karim Rekik
Reg.: 13 maart 2008

Ik eis dat de topictitel wordt verandert in SC Feyenoord, en dan heb ik het niet over Sport Club Feyenoord.
HR
HR

psvboertjeeee
Regelmatige invaller

Uit: Vught
Vak: Noord - PR
Reg.: 10 februari 2011

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 september 2012 om 21:02:05.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Alesso schreef:

Ik eis dat de topictitel wordt verandert in SC Feyenoord, en dan heb ik het niet over Sport Club Feyenoord.
HR
Ik denk eerlijk gezegd dat dat hem niet gaat worden. :psv
HR
HR

Bas B
Administrator

Reg.: 8 maart 2004

Voor de discussie hier nog even de laatste post van de vorige topic:

koetje schreef:

Dit kan Feyenoord nooit zelf betalen. Constructies die je vaak ziet zijn als gemeente toch indirect wil bijdragen:

* Gemeente wordt aandeelhouder in het stadion
* Gemeente verstrekt een lening tegen 4,3% aan NV Nieuwe Kuip
* Gemeente staat garant voor leningen van NV Nieuwe kuip waardoor goedkopere rentepercentages kunnen worden afgedwongen
* Grond nieuwe kuip wordt door de gemeente tegen niet economische waarde ingebracht
* De gehele openbare inrichting en infrastructuur wordt door de gemeente verricht
* Onder de Nieuwe Kuip wordt bv een parkeergarage gerealiseerd, welke zogenaamd ook als transferium kan dienen. Deze bv parkeergarage is dan geheel eigendom van de gemeente. Zo'n parkeergarage dient meteen als fundament voor het stadion wat aanzienlijk scheelt in bouwkosten voor NV Nieuwe Kuip
* Gemeente koopt tegen een prijs boven marktwaarde de oude kuip op voor woningbouw. Deze opbrengst wordt door NV Nieuwe Kuip ingebracht in de investering
HR
HR
HR

1312
Basisspeler

Reg.: 27 februari 2012

De Kuip uit is voor mij het einde van Feyenoord. Dan maar naar de amateurs.
HR
HR

Dommeltje Rode kaart: waarschuwing
Meervoudig international

Reg.: 3 mei 2012

Alesso schreef:

HR
Blijkbaar dien jij dan toch de berichten die naar buiten zijn gekomen nog maar eens lezen. Het nieuwe stadion wordt volledig privaat gefinancierd. De enige betrokkenheid van de gemeente Rottedam bestaat er uit dat die wordt gevraagd garant te staan voor een gedeelte van die begrootte 300 miljoen.

Dat heeft de gemeente eerder gedaan voor Stadion Feyenoord N.V. voor de laatste grote verbouwing van de Kuip. Stadion Feyenoord N.V. heeft al die jaren stipt op tijd aan alle financiële verplichtingen voldaan waardoor die garantiestelling van de gemeente Rotterdam nimmer is aangesproken.

Nu wordt de gemeente Rotterdam een garantiestelling gevraagd voor een consortium aan bedrijven die samen dat nieuwe stadion willen financieren en exploiteren.

Het is lastig van buitenaf te beoordelen hoe en wat inzake wie binnen dat consortium waarvoor verantwoordelijk is. Om precies deze reden heeft het natuurlijk ook nogal even geduurd voor de mijlpaal werd bereikt die afgelopen week wereldkundig is gemaakt.
HR
HR

lindsaywilson
Legende

Reg.: 7 maart 2002

Dommeltje schreef:

(...)

Blijkbaar dien jij dan toch de berichten die naar buiten zijn gekomen nog maar eens lezen. Het nieuwe stadion wordt volledig privaat gefinancierd. De enige betrokkenheid van de gemeente Rottedam bestaat er uit dat die wordt gevraagd garant te staan voor een gedeelte van die begrootte 300 miljoen.

Dat heeft de gemeente eerder gedaan voor Stadion Feyenoord N.V. voor de laatste grote verbouwing van de Kuip. Stadion Feyenoord N.V. heeft al die jaren stipt op tijd aan alle financiële verplichtingen voldaan waardoor die garantiestelling van de gemeente Rotterdam nimmer is aangesproken.

Nu wordt de gemeente Rotterdam een garantiestelling gevraagd voor een consortium aan bedrijven die samen dat nieuwe stadion willen financieren en exploiteren.

Het is lastig van buitenaf te beoordelen hoe en wat inzake wie binnen dat consortium waarvoor verantwoordelijk is. Om precies deze reden heeft het natuurlijk ook nogal even geduurd voor de mijlpaal werd bereikt die afgelopen week wereldkundig is gemaakt.
HR
Garant staan betekent ook gewoon steun hoor. Raad maar eens wie er mag betalen als het fout gaat.....
HR
HR

Meervoudig international

lindsaywilson schreef:

(...)

Garant staan betekent ook gewoon steun hoor. Raad maar eens wie er mag betalen als het fout gaat.....
HR
Je zegt het impliciet zelf: garantiestelling kan alleen nadelige financiële gevolgen voor de gemeente Rotterdan krijgen wanneer een deelnemer aan het consortium failliet gaat. Hangt het er ook nog vanaf voor welk gedeelte van het geleende bedrag betreffende consortiumlid verantwoordelijkheid heeft genomen.

Het ligt niet zo zwart wit dat je kunt stellen dat een garantiestelling steun in houdt.
HR
HR

Spicy_Meatball
Legende

Uit: Hilversum
Vak: Zuidwest - GG
Reg.: 21 maart 2000

Wat een nuances worden er opeens aangebracht zeg!!!
[feyenoord supporter niveau modus AAN]Deden die paupers dat ook maar eens in de deal met de gemeente Eindhoven. Dan zou er weer wat meer sympathie voor die k*tclub uit 010 zijn, nu kunnen ze de t**ing krijgen![feyenoord supporter niveau modus UIT]

[Dit bericht is veranderd door Spicy_Meatball (op 7 september 2012 19:10:43).]
HR
HR

Meervoudig international

Spicy_Meatball schreef:

Wat een nuances worden er opeens aangebracht zeg!!!
[feyenoord supporter niveau modus AAN]Deden die paupers dat ook maar eens in de deal met de gemeente Eindhoven. Dan zou er weer wat meer sympathie voor die k*tclub uit 010 zijn, nu kunnen ze de t**ing krijgen![feyenoord supporter niveau modus UIT]
HR
Heb je in mij blijkbaar de verkeerde Feyenoord supporter getroffen. Al hebben de meeste mensen nog wel eens last van vooroordelen. Geeft niet hoor :)
HR
HR

Voijke
Legende

Uit: Eindhoven
Vak: West - J
Reg.: 18 november 2005

Dommeltje schreef:

(...)

Je zegt het impliciet zelf: garantiestelling kan alleen nadelige financiële gevolgen voor de gemeente Rotterdan krijgen wanneer een deelnemer aan het consortium failliet gaat. Hangt het er ook nog vanaf voor welk gedeelte van het geleende bedrag betreffende consortiumlid verantwoordelijkheid heeft genomen.

Het ligt niet zo zwart wit dat je kunt stellen dat een garantiestelling steun in houdt.
HR
Zeker wel, aangezien de gemeente met overige investeringen uit eigen pot rekening moet houden met de garantstelling.
Tevens zal de gemeente bij leningen voor overige projecten een hogere rente moeten betalen ivm deze garantstelling.

Steun dus. ;)
HR
HR

Meervoudig international

Voijke schreef:

(...)

Zeker wel, aangezien de gemeente met overige investeringen uit eigen pot rekening moet houden met de garantstelling.
Tevens zal de gemeente bij leningen voor overige projecten een hogere rente moeten betalen ivm deze garantstelling.

Steun dus. ;)
HR
Oneens. Sterker nog, garantiestellingen zijn niet gratis. Diegene die garant staat krijgt normaliter een bescheiden vergoeding in overeenstemming met gemaakte onkosten en wellicht iets extra's.

Sorry maar u ga ik voetbal kijken met een voormalige F-sider die niets moet hebben van deze opstelling van het Nederlands elftal :B want geen Huntelaar, geen van der Vaart :B maar wel Clasie en Janmaat, en BMI. Zal hem hoop ik ff lekker gunnen gallen zo direct. Misschien tot later vanavond. Hoi! :pul

[Dit bericht is veranderd door Dommeltje (op 7 september 2012 20:26:18).]
HRHR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - S
Reg.: 7 juni 2006

Dommeltje schreef:

(...)

HR
Daarnaast zijn er nog vele manieren voor de gemeente om de Nieuwe Kuip op indirecte manier financieel te ondersteunen. Dat is vaak cruciaal voor een gebouw van deze financiële omvang wat maar hooguit 30-40 dagen in een jaar wordt gebruikt.

[Dit bericht is veranderd door koetje (op 8 september 2012 12:13:57).]
HR
HR

Voijke
Legende

Dommeltje schreef:

(...)

Oneens. Sterker nog, garantiestellingen zijn niet gratis. Diegene die garant staat krijgt normaliter een bescheiden vergoeding in overeenstemming met gemaakte onkosten en wellicht iets extra's.

Sorry maar u ga ik voetbal kijken met een voormalige F-sider die niets moet hebben van deze opstelling van het Nederlands elftal :B want geen Huntelaar, geen van der Vaart :B maar wel Clasie en Janmaat, en BMI. Zal hem hoop ik ff lekker gunnen gallen zo direct. Misschien tot later vanavond. Hoi! :pul
HR
Sorry, maar ik reageer op jouw stelling waarbij je aangeeft dat er geen nadelige financiele gevolgen zijn, behalve als ze failliet gaan.

Ik geef aan dat er wel degelijk meerder negatieve financiele consequenties aanhangen.

Hierna kom je met iets compleet nieuws.
Dat je het er niet mee eens bent, omdat die negatieve financiele consequenties gecompenseerd worden.

Dus eigenlijk ben je het er wel mee eens, maar je denkt dat die risico's gecompenseerd worden.

Helaas voor je, weet je de bedragen pas als het zich voordoet, dus dat wordt lastig voor ze
HR
HR

AlleenEvenMelden
Basisspeler

Reg.: 21 mei 2012

De gemeente die garant staat voor een voetbalclub..dat was toch uit den boze? Dat begreep ik althans van uit de commentaren van Fnoorders.
HR
HR

Meervoudig international

Voijke schreef:

(...)

Sorry, maar ik reageer op jouw stelling waarbij je aangeeft dat er geen nadelige financiele gevolgen zijn, behalve als ze failliet gaan.

Ik geef aan dat er wel degelijk meerder negatieve financiele consequenties aanhangen.

Hierna kom je met iets compleet nieuws.
Dat je het er niet mee eens bent, omdat die negatieve financiele consequenties gecompenseerd worden.

Dus eigenlijk ben je het er wel mee eens, maar je denkt dat die risico's gecompenseerd worden.

Helaas voor je, weet je de bedragen pas als het zich voordoet, dus dat wordt lastig voor ze
HR
Vindt jij het niet een beetje vergezocht door ervan uit te gaan dat een garantstelling van de gemeente Rotterdam de kredietwaardigheid van diezelfde gemeente vermindert dan?

Wanneer je wilt kun je altijd argumenten zoeken. Dit vind ik er zo één. Het is vergezocht om toch maar een stok te hebben om te kunnen slaan, c.q. een stelling te onderbouwen als zou het steun zijn vanuit de gemeente.

AlleenEvenMelden schreef:

De gemeente die garant staat voor een voetbalclub..dat was toch uit den boze? Dat begreep ik althans van uit de commentaren van Fnoorders.
HR
En wat houdt een garantiestelling in volgens jou?

[Dit bericht is veranderd door Dommeltje (op 8 september 2012 16:11:41).]
HR
HR

psvsupottie.com
Legende

Uit: Oss
Vak: Noord - NN
Reg.: 18 maart 2000

Dommeltje schreef:

(...)

Wanneer je wilt kun je altijd argumenten zoeken. Dit vind ik er zo één. Het is vergezocht om toch maar een stok te hebben om te kunnen slaan, c.q. een stelling te onderbouwen als zou het steun zijn vanuit de gemeente.
HR
Wel knap dat je in één zin kunt samenvatten wat jullie hele supportersschare al 1,5 jaar lang roepen over PSV. Respect! :D
HR
HR

Voijke
Legende

Dommeltje schreef:

(...)

Vindt jij het niet een beetje vergezocht door ervan uit te gaan dat een garantstelling van de gemeente Rotterdam de kredietwaardigheid van diezelfde gemeente vermindert dan?

HR
Nee, dat IS zo. ;)

Als je het er niet mee eens bent, ga dan aub niet meer hier reageren, maar gewoon bij Moody's klagen.
Misschien lukt het je om onze rating en die van de knoflooklanden wat hoger te krijgen. :ja :ja
HR
HR

Meervoudig international

psvsupottie.com schreef:

(...)

Wel knap dat je in één zin kunt samenvatten wat jullie hele supportersschare al 1,5 jaar lang roepen over PSV. Respect! :D
HR
Je gaat toch niet iedereen over één kam scheren? Dergelijke uitlatingen zul je in mijn commentaren niet vinden.

Voijke schreef:

(...)

Nee, dat IS zo. ;)

Als je het er niet mee eens bent, ga dan aub niet meer hier reageren, maar gewoon bij Moody's klagen.
Misschien lukt het je om onze rating en die van de knoflooklanden wat hoger te krijgen. :ja :ja
HR
Rotterdam heeft in 2007 voor de aanleg van de 2-de Maasvlakte 2 miljard euro geleend bij de Europese Investeringsbank, de Bank Nederlandse Gemeenten en een groep van banken.

Heeft dat in de praktijk in de jaren nadien de kredietwaardigheid van Rotterdam aangetast? Dacht het niet.

[Dit bericht is veranderd door Dommeltje (op 8 september 2012 19:36:55).]
HR
HR

Voijke
Legende

Dommeltje schreef:

(...)

Rotterdam heeft in 2007 voor de aanleg van de 2-de Maasvlakte 2 miljard euro geleend bij de Europese Investeringsbank, de Bank Nederlandse Gemeenten en een groep van banken.

Heeft dat in de praktijk in de jaren nadien de kredietwaardigheid van Rotterdam aangetast? Dacht het niet.
HR
Toen niet, daar zagen ze toen het gevaar niet van in. Grenzen werden aangepast, want het kon niet fout.

Die tijd is voorbij en dus zijn die lui dat nu alsnog aan het doen.
Enhu, een lagere credietwaardigheid, betekend een hogere rente betalen als je wilt lenen. ;)
HR
HR

Arjen
Legende

Reg.: 30 augustus 2006

Dommeltje, ik begrijp best dat je je naam eer wil aan doen, maar maak het niet te gek...

Garanties hebben we degelijk effect op de kredietwaardigheid van de partijen die garant staan. Wil je bewijs? Dan krijg je bewijs: Moody's wil de kredietwaardigheid van de sterkste Europa-landen afwaarderen, omdat ze zoveel GARANT staan voor de andere landen:

Countries in the euro currency group issue "irrevocable and unconditional" guarantees in proportion to their share in the capital of the European Central Bank, Moody's noted. Countries' shares are increased in proportion to make up for the other member countries that are in shaky financial condition — Greece, Ireland and Portugal.HR
Je vergelijking met de 2e Maasvlakte slaat helemaal nergens op, want de gemeente krijgt in ruil voor de investering (waar ze het geld voor lenen) aandelen in de 2e Maasvlakte. Kortom: ze lenen geld, maar daar staat een bezitting tegenover. Terwijl ze geen aandeel/bezitting krijgen van het nieuwe stadion: ze moeten dokken als een partij niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen, maar krijgen daar geen aandeel/bezitting voor terug.
HR
HR

Meervoudig international

Voijke schreef:

(...)

Toen niet, daar zagen ze toen het gevaar niet van in. Grenzen werden aangepast, want het kon niet fout.

Die tijd is voorbij en dus zijn die lui dat nu alsnog aan het doen.
Enhu, een lagere credietwaardigheid, betekend een hogere rente betalen als je wilt lenen. ;)
HR
Nogmaals, hebben die leningen van 2 miljard ervoor gezorgd dat Rotterdam nadien tegen hogere tarieven leningen af moeten heeft sluiten?

Nee.

In het geval van het nieuwe stadion van Feyenoord zijn het geen leningen maar een garantiestelling voor naar verluid 20% van de naar verluid 300 miljoen euro, oftewel een garantiestelling van 60 miljoen euro.

Let wel, het betreft een garantiestelling van de gemeente. De gemeente heeft iets soortgelijks gedaan bij de laatste grote verbouwing van de Kuip. Je kunt in het jaarverslag van Stadion Feyenoord N.V. lezen dat betreffende leningen volgens afspraak in 2016 volledig zijn afgelost. Er is geen gebruik gemaakt van die garantiestelling van de gemeente omdat Stadion Feyenoord N.V. niet failliet is gegaan maar al jarenlang (bescheiden) zwarte cijfers schrijft.

Arjen schreef:

Dommeltje, ik begrijp best dat je je naam eer wil aan doen, maar maak het niet te gek...

Garanties hebben we degelijk effect op de kredietwaardigheid van de partijen die garant staan. Wil je bewijs? Dan krijg je bewijs: Moody's wil de kredietwaardigheid van de sterkste Europa-landen afwaarderen, omdat ze zoveel GARANT staan voor de andere landen:

(...)

Je vergelijking met de 2e Maasvlakte slaat helemaal nergens op, want de gemeente krijgt in ruil voor de investering (waar ze het geld voor lenen) aandelen in de 2e Maasvlakte. Kortom: ze lenen geld, maar daar staat een bezitting tegenover. Terwijl ze geen aandeel/bezitting krijgen van het nieuwe stadion: ze moeten dokken als een partij niet meer aan haar verplichtingen kan voldoen, maar krijgen daar geen aandeel/bezitting voor terug.
HR
Je kunt theoretisch stellingen poneren maar wat telt is toch echt de praktijk. In de praktijk is gebleken dat Rotterdam na die leningen van 2 miljard niet opgezadeld werd met duurdere financieringen. De praktijk is wat mij betreft toch echt wat telt, niet een theorie dat de kredietwaardigheid wordt aangetast waar die gelogenstraft is in de praktijk.

[Dit bericht is veranderd door Dommeltje (op 8 september 2012 22:05:54).]
HR
HR

Voijke
Legende

Laat maar weten wanneer dat servies voor je gezicht weg is, dan lullen we verder.
Fijne avond
HR
HR

Arjen
Legende

Reg.: 30 augustus 2006

Dommeltje schreef:

(...)

Je kunt theoretisch stellingen poneren maar wat telt is toch echt de praktijk. In de praktijk is gebleken dat Rotterdam na die leningen van 2 miljard niet opgezadeld werd met duurdere financieringen. De praktijk is wat mij betreft toch echt wat telt, niet een theorie dat de kredietwaardigheid wordt aangetast waar die gelogenstraft is in de praktijk.
HR
Je vergelijkt een lening waar de gemeente gegarandeerd een bezitting voor krijgt tegen een mogelijke betaling (die geleend moet hebben, want de gemeente is door haar weerstandsvermogen heen), waar geen enkele bezitting tegenover staat.

Je vergelijkt appels met peren. Als je dit verschil zelf niet ziet, dan raad ik je echt aan een spoedcursus zakelijke kredietverlening te nemen, voordat je jezelf nog meer voor schut zet.

Ik sluit me verder aan bij Voijke. Op deze manier verder discussieren heeft geen zin.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 289 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige Forums » Eredivisie en Eerste divisie » [club] Feyenoord deel IX

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Wordt Mark van Bommel ooit hoofdtrainer bij PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 100,0% dat SC Cambuur Leeuwarden wint van Scheveningen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Utrecht-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!