PSV Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 08:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Eredivisie en Eerste divisie » [club] Ajax deel XXIX

HR

Deze topic is open en bestaat uit 598 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 598 »

HR
HR
HR

Zlajan
Geselecteerd voor Oranje

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 22 januari 2002

quote:HR
Zlajan schreef:

HR
Tonynijmegen schreef:

Dit gevoel bekruipt mij ook Neo. Zal het geld aan het opraken zijn?
En heel dat gedoe met directie en revolutie heeft ook al de nodige centjes gekost. En van de beurs hoeven ze het ook niet te hebben. Misschien dat Al wat meer er over weet die is over het algemeen wel redelijk goed op de hoogte wat zijn club betreft. Ik vond het ook al zo vreemd dat ze Narsing (als je de pers moet geloven) op een paar ton zouden hebben laten schieten dat is niet des Ajax.
HR

Even uit de droom helpen. Aan liquide middelen is er naar schatting op dit moment zo'n 16/17 miljoen bij Ajax. Deze schatting baseer ik op de trend van de financiële jaarverslagen van de laatste seizoenen, de kampioenspremies en de transfers momenteel. In december zou deze positie ongeveer 24/25 miljoen moeten zijn (overigens afhankelijk van of Feyenoord wel of niet de CL haalt). Nogmaals, dit is de trend van de laatste jaren. Er is dus zeker geld te besteden in Amsterdam. Assaidi zou daarvan weleens een eerste indicatie kunnen zijn.
HR
Dit postte ik begin augustus als voorspelling over het financiële jaarverslag van Ajax. Onder andere lindsaywilson moest er toen nog flink om lachen, maar wat maakt Ajax vandaag bekend:

Balans

Vergoedingssommen zijn gedaald met € 11,4 miljoen naar € 19,3 miljoen. Ajax investeert minder in vergoedingssommen dan dat hier op wordt afgeschreven.
De financiële vaste activa zijn met € 6,4 miljoen gedaald door afname van de langlopende vorderingen uit hoofde van transfers. De post vorderingen is met € 10,1 miljoen toegenomen. Ajax heeft op 30 juni 2012 € 17,0 miljoen aan liquide middelen. De kortlopende schulden uit hoofde van vooruit ontvangen recetteopbrengsten, salarissen, tekengelden en transferkosten dalen in totaal met € 4,6 miljoen. Na verwerking van het resultaat van € 9,7 miljoen winst in het eigen vermogen maakt dit 52,9% uit van het balanstotaal.

Al met al was mijn ruwe schatting dus zo slecht nog niet. Ben benieuwd of we in december dan inderdaad 24/25 miljoen aan liquide middelen in kas hebben in Amsterdam, zoals ik eerder berekende.
HR
HR

tijn0
Legende

Uit: Apeldoorn
Reg.: 23 april 2008

Zlajan schreef:

Al met al was mijn ruwe schatting dus zo slecht nog niet. Ben benieuwd of we in december dan inderdaad 24/25 miljoen aan liquide middelen in kas hebben in Amsterdam, zoals ik eerder berekende.
HR
Maar waarom investeerde Ajax dan niet in spelers die Ajax versterkt zouden hebben? Ik geloof niet dat dit allemaal vanwege het geweldige beleid was, een Moisander kan wel voor meerdere miljoenen gekocht worden. Nu heeft Ajax bepaalde posities erg zwak bezet, dat kan je sportief behoorlijk opbreken en in de CL gaat het ook nog niet zo best. Of wil Ajax écht van de beurs af, waar volgens mij ook veel geld voor nodig is?

Als je kijkt naar de cijfers en je bedenkt dat Ajax iets van 17M uit de CL krijgt, dan moet je dus stellen dat Ajax zonder transfers en CL verre van quitte draait, toch?
HR
HR

HRS
Nationale topspeler

Uit: Loo
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 10 maart 2003

Nou hadden ze ook wel heel veel moeten investeren om het in deze CL poule goed te doen;)

Mijn bedrijfseconomie opleiding is een tijdje terug, maar liquide middelen zeggen op zich zelf natuurlijk niet heel veel. Eerlijk gezegd heb ik er weinig zin in om de Ajax begroting te bekijken, maar ik kan me zo voorstellen dat ze een positief jaar hebben gedraaid met weinig investeringen en CL gelden. Puur uit dit stukje tekst krijg ik echter niet de indruk dat het allemaal hosanna is...
HR
HR

kanu
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 21 februari 2003

We hoeven voorlopig de Toekomst nog niet te verkopen. ;-)

De echte daling van de kosten zit in dit boekjaar (2012-2013).
HR
HR

tijn0
Legende

Uit: Apeldoorn
Reg.: 23 april 2008

HRS schreef:

Nou hadden ze ook wel heel veel moeten investeren om het in deze CL poule goed te doen;) HR
Met 3 miljoen minder uitgeven voor Moisander had je al een punt in Dortmund kunnen hebben ;). Dat levert vervolgens 5 ton op!

Mijn bedrijfseconomie opleiding is een tijdje terug, maar liquide middelen zeggen op zich zelf natuurlijk niet heel veel.HR

Wat zegt het eigenlijk wel? Ik heb namelijk helemaal geen economie gestudeerd, noch doe ik dat nu.
HR
HR

HRS
Nationale topspeler

tijn0 schreef:

(...)

Wat zegt het eigenlijk wel? Ik heb namelijk helemaal geen economie gestudeerd, noch doe ik dat nu.
HR
Liquide middelen zijn middelen die je (min of meer) per direct kunt uitgeven. Meestal voornamelijk contant geld en de lopende rekening bij een bank. In principe wil je daar natuurlijk zo veel mogelijk van hebben, dus kan ik me voorstellen dat Zlajan blij is dat zijn club 17 miljoen heeft. Maar het zegt op zich zelf niet veel omdat in ieder geval uit zijn post niet naar voren komt hoeveel (kortlopende) schulden er tegen over staan.

Om even een voorbeeldje te geven: als jij 1000 euro in je portemonnee hebt kun je best een leuke vakantie boeken. Als je tegelijkertijd echter thuis nog drie belastingaanslagen en vijf rekeningen van in totaal 2000 euro hebt liggen die binnen twee weken betaald moeten worden kun je dat misschien beter even laten.

Niet dat ik wil beweren dat dit bij Ajax het geval is ;) Zoals ik al zei heb ik de begroting van Ajax nooit bestudeerd. Maar vandaar dat ik zei dat het bedrag aan liquide middelen op zichzelf niet zo heel veel te betekenen heeft.
HR
HR

Lessie
Internationale topspeler

Uit: Breda
Reg.: 11 juli 2011

HRS schreef:

(...)

Niet dat ik wil beweren dat dit bij Ajax het geval is ;) Zoals ik al zei heb ik de begroting van Ajax nooit bestudeerd. Maar vandaar dat ik zei dat het bedrag aan liquide middelen op zichzelf niet zo heel veel te betekenen heeft.
HR
In de zin van besteedbaar geld aan transfers?
HR
HR

HRS
Nationale topspeler

Lessie schreef:

(...)

In de zin van besteedbaar geld aan transfers?
HR
Nou ja, zie mijn voorbeeld over die vakantie. Als Ajax geen enkele verplichting meer heeft kunnen ze in principe die zeventien miljoen gebruiken zoals ze willen. Als er nog heel veel schulden moeten worden afgelost kunnen ze beter wat opzij zetten. Al is het best mogelijk dat ze ook nog wat inkomende bedragen kunnen verwachten natuurlijk (dan hoop ik maar voor ze dat het niet van Spaanse clubs moet komen;)). Zoals ik al zei ben ik niet op de hoogte van de financiën bij Ajax, dus ik wil er ook niet al te veel over zeggen, dan kom ik alleen maar dom over als ik er naast zit :B Maar ik wilde gewoon aangeven dat je niet al te veel conclusies aan zo'n losstaand bedrag moet verbinden...
HR
HR

Zlajan
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 22 januari 2002

tijn0 schreef:

(...)

Maar waarom investeerde Ajax dan niet in spelers die Ajax versterkt zouden hebben? Ik geloof niet dat dit allemaal vanwege het geweldige beleid was, een Moisander kan wel voor meerdere miljoenen gekocht worden. Nu heeft Ajax bepaalde posities erg zwak bezet, dat kan je sportief behoorlijk opbreken en in de CL gaat het ook nog niet zo best. Of wil Ajax écht van de beurs af, waar volgens mij ook veel geld voor nodig is?

Als je kijkt naar de cijfers en je bedenkt dat Ajax iets van 17M uit de CL krijgt, dan moet je dus stellen dat Ajax zonder transfers en CL verre van quitte draait, toch?
HR
Let wel, dit waren de cijfers per 30 juni 2012. Dus transferinkomsten en CL-inkomsten van dit seizoen zitten daar niet bij. De grootverdieners Bruno Silva, El Hamdaoui, Lodeiro, Janssen, Cvitanich, Anita, Van der Wiel en Vertonghen zijn inmiddels weg. Ook Aissaiti, Ooijer en Bulykin zijn van de loonlijst. Daarvoor in de plaats zijn jongens gekomen die significant minder verdienen. Inmiddels zit je dan denk ik ook zonder CL wel ongeveer in een situatie waarin je quitte draait. Vorig seizoen zou het inderdaad een ander verhaal zijn geweest zonder CL, dat ben ik met je eens. Maar in feite heb je nu alleen Sulejmani nog over uit de tijd van het absurde salarishuis. Als hij vertrekt aan het einde van het seizoen of voor minder bijtekent dan heb je in feite weer een gezond salarishuis.

[Dit bericht is veranderd door Zlajan (op 16 oktober 2012 23:15:29).]
HR
HR

idefix
Legende

Reg.: 6 november 2005

17 miljoen :tong

Daar kan men toch echt wel een suljemani van kopen:)
HR
HR

Menno1
Legende

Uit: Edinburgh
Reg.: 10 december 2008

Eerlijk is eerlijk, financieel zit het wel redelijk snor bij Ajax. Complimenten. Alleen belachelijk om Cruijff daar de credits voor te geven natuurlijk. Deze weg was al ingeslagen door slick Rick. Die zat met de puinhopen van San Marco opgescheept. En daarvoor nog met de Luque's van deze wereld.

Volgend jaar zullen ze helemaal een dikke winst kunnen presenteren met alle verkopen en dure salarissen die weg zijn gevallen. Alleen spelen ze dan hopelijk wel in de EL. Mochten ze onverhoopt toch kampioen worden, dan kunnen ze echter een behoorlijke voorsprong pakken op de concurrentie. Bittere noodzaak dus dat PSV kampioen gaat worden.
HR
HR

ShovingNE2
Vedette

Uit: Wageningen
Reg.: 19 juli 2010

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 oktober 2012 om 08:15:19.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Prima jaarcijfers inderdaad, eigen vermogen verder versterkt zodat tegenvallers op te vangen zijn.

Knap ook dat de omzet voor het eerst boven de 100 miljoen is.

Feit blijft dat zonder CL en transfers Ajax nog steeds dik in de min draait. CL omzet gerelateerd is 25 miljoen. Daar zitten ook een paar uitgaven bij, maar die komen de 5 miljoen niet te boven.

Afgelopen zomer werd hier gesproken over een afname van de salarispost van 22 miljoen. Dit blijkt 2,8 miljoen te zijn en als je dan bedenkt dat er het afgelopen boekjaar nauwelijks bonussen zijn uitgekeerd in tegenstelling tot het jaar er voor (4 miljoen) is de salarispost mogelijk zelfs toegenomen.

Natuurlijk zijn er een aantal grootverdieners vertrokken, maar Moisander en Poulsen staan ook niet voor weinig op de loonlijst. Dan hebben wij het nog niet over alle andere aankopen samen.

Die 22 miljoen gaat ook komend seizoen nooit gehaald worden. Veel verder snijden in de kosten is een must, anders draai je zonder CL en transferinkomsten gewoon minimaal 15 miljoen verlies.

Dit is op basis van het persbericht, komende week eens dieper in de cijfers drukken.
HRHR
HR

Bujis
Legende

Droomaankoop: Maarten Martens
Reg.: 6 augustus 2009

22 miljoen reductie in salariskosten?? :schrik
Haha vraag me af wie dat gepost heeft. Anyway, heb geen goed beeld van de jaarcijfers van Ajax, maar 1 ding valt me dan wel weer op: als ik Derksen moet geloven hebben ze voor Stekelenburg (1-jarig contract) en de Zeeuw (min of meer uit de gratie bij de Boer) 13 miljoen euro gebeurd (bron VI Tv). Daar word je toch niet vrolijk van. Op Dzudzak na hebben wij de afgelopen jaren op 1 of andere manier steeds onze toppers (Afellay of afgelopen zomer Toivonen) niet voor goede prijzen weten te verkopen. Ook dit jaar hebben ze weer bedragen gevangen voor spelers als vd Wiel en Anita waarvan ik me afvraag: hoe krijgen ze het voor elkaar?

[Dit bericht is veranderd door Bujis (op 17 oktober 2012 09:14:01).]
HR
HR

fcku
Nationale topspeler

Reg.: 26 september 2002

ShovingNE2

Feit blijft dat zonder CL en transfers Ajax nog steeds dik in de min draait. CL omzet gerelateerd is 25 miljoen. Daar zitten ook een paar uitgaven bij, maar die komen de 5 miljoen niet te boven.HR
Ach ik zou de eenmalige crisistax die gererserveerd staat in de boeken (gebaseerd op salarissen) daarbij niet vergeten. Is ook eenmalig 4 miljoen, en die was ook weer lager uitgevallen zonder CL.

Afgelopen zomer werd hier gesproken over een afname van de salarispost van 22 miljoen. Dit blijkt 2,8 miljoen te zijn en als je dan bedenkt dat er het afgelopen boekjaar nauwelijks bonussen zijn uitgekeerd in tegenstelling tot het jaar er voor (4 miljoen) is de salarispost mogelijk zelfs toegenomen.

Afgelopen zomer werd hier gesproken over een afname van de salarispost van 22 miljoen. Dit blijkt 2,8 miljoen te zijn en als je dan bedenkt dat er het afgelopen boekjaar nauwelijks bonussen zijn uitgekeerd in tegenstelling tot het jaar er voor (4 miljoen) is de salarispost mogelijk zelfs toegenomen.HR
Niemand. Echt niemand, behalve dorpsidioot ajacied21 heeft gesproken over 21 miljoen reductie op de salarispost. Iedereen met ook maar een beetje kennis weet dat dat niet kan. Anderzijds jouw suggestie dat Ajax zo'n liquiditeitsprobleem had was evenmin spot-on.
Verder ging het natuurlijk over wat er deze zomer bespaard werd aan salariskosten. Maar de cijfers van dit boekjaar (zoals de verkopen van Vertonghen, Anita) staan nog niet in de boeken. Evenmin dat alle vertrokken salarissen dat zijn.

Tenslotte is redelijk bekend wat spelers verdienden.

El hamdaoui: 1,8 miljoen
Bruno Silva: 0,8 miljoen
Bulyikin: 0,9 miljoen
Aissati: 0,8 miljoen
Vertonghen: 0,9 miljoen
Anita:0,9 miljoen
Lodeiro: 0,6 miljoen
Ooijer: 0,3 miljoen
Cvitanich: 1,0 miljoen
Ozbiliz: 0,3 miljoen
Van der Wiel: 1,2 miljoen
Verhoeven: 0,15 miljoen
Janssen: 1,3 miljoen
----------------------------------
Grofweg 11 miljoen

Wat Ajax weer heeft uitgegeven

Sana - (zal tussen 0,3 en 0,4 zitten)
Poulsen - 8 ton (is bekend geworden in de Deense Media)
Schone - Zo rond de 6 a 7 ton.
Hoesen - 3 ton
Boccara - 3 ton
Moisander - 9 ton (vermoed ik, omdat niemand meer op de hoogste salarissschaal binnenkomt. Bij AZ lag de salaristop op 5,5 ton)
Andersen - (zal rond de 3,5-4 ton verdienen)
Meleg - Non-Eu salaris voor spelers U21=270.000
Ryan Babel - Verdient 4 ton, is in de media uitgelekt.
--------------------------------------------------------------
Grofweg 4 miljoen

Dat verschil is 7 miljoen, wat iets lager zal uitvallen omdat bepaalde spelers waarschijnlijk nog kunnen stijgen in de salarisschaal bij verlengen van contracten. Niettemin staat deze 7 miljoen nu dus nog niet in de boeken en dat staat nog los van het verschil wat je boekt op het verschil wat je krijgt met de kampioenspremie.

Die 22 miljoen gaat ook komend seizoen nooit gehaald worden. Veel verder snijden in de kosten is een must, anders draai je zonder CL en transferinkomsten gewoon minimaal 15 miljoen verlies.

Dit is op basis van het persbericht, komende week eens dieper in de cijfers drukken.HR
Dan zou ik maar in de cijfers duiken, de eenmalige crisstax beïnvloed de cijfers 4 miljoen negatief maar dat blijft een eenmalig iets. Verder gaat het vooral over wat deze zomer is gebeurd (en wat je niet in de cijfers terugziet) en dan kom je op drie belangrijke pijlers uit:

1. De salarispost is teruggedrongen; zoals ik al eerder heb aangegeven.
2. De balans aankopen verkopen. Daarbij meegerekend dat Ajax op een speler als bijvoorbeeld El hamdaoui verlies heeft moeten afboeken. Anderzijds is er relatief weinig uitgegeven en is er veel verkocht op vlak van jeugdspelers die boekhoudkundig voor 0 op de balans staan. Ergo Anita, Vertonghen, Ozbiliz.
3. De algehele post afboekingen spelersvegroedingsommen. Daarbij gaat het om de jaarlijkse vermindering die moet worden aangebracht voor spelers die binnengekomen zijn met een transfersom. Doordat Ajax haar verlies heeft genomen op wat jongens zoals El Hamdaoui, staat deze post nu een heel stuk lager dan dat hij vroeger was. Voor de komende jaren zal deze post (als er niet plots met miljoenen gesmeten wordt) Ajax geen grote last meer bezorgen.

[Dit bericht is veranderd door fcku (op 17 oktober 2012 10:02:19).]
HR
HR

Massimo
Legende

Reg.: 4 juni 2009

Keurige cijfers, beter dan ik had verwacht, maar het volgende moet op het eerste gezicht wel in ogenschouw worden genomen.

Inkomsten CL totaal ca 25 miljoen. Zonder CL zal met de huidige cijfers vrijwel alle winst verdampt zijn. Tegenover de 25 miljoen minder omzet uit de CL staat tegenover dat je kosten bij geen CL ook omlaag zullen gaan en verder nog iets worden opgelust uit het nettoresultaat van de EL.

De crisisheffing is dan al wel opgenomen, maar ook de opbrengsten van de nieuwe TV deal met FOX staan er in.

De afschrijvingen blijven komende jaren een probleem, omdat deze nog steeds een flink bedrag zijn. Zelfs met de verkoop van de Zeeuw en Stekelenburg heb je nog een jaarlijks flink verlies. Toch zie ik de komende jaren langzaam een flinke verbetering optreden als er op de huidige manier het transferbeleid wordt gehandhaafd. Komende jaren zal je nog hoge afschrijvingslasten hebben en daarna zal het hard naar beneden gaan.

Door de bezuinigingen van afgelopen zomer, de kleine investeringen en de grote verkopen zal zeer waarschijnlijk het resultaat van dit seizoen zonder incidentele gekke dingen nog positiever worden dan dit jaar, maar is er nog wel CL nodig om zwarte cijfers te schrijven.

De bezuinigingen waren broodnodig voor financiële continuïteit, maar vanaf komende zomer kan met het huidige beleid Ajax zonder CL en neutrale transferbalans denk ik breakeven of een kleine plus draaien.
HR
HR

ShovingNE2
Vedette

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 oktober 2012 om 09:50:28.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Dit was onder andere zo'n post.

Anderen maakten het niet zo bont, maar er zou sprake zijn van een forse daling. Ik denk dat ook volgend jaar er geen forse daling te zien zal zijn, net zo min als afgelopen boekjaar.

Het is wel een absolute must als je zonder CL en transfers winst wil draaien.
HR
HR

fcku
Nationale topspeler

ShovingNE2

Dit was onder andere zo'n post. HR
En iedereen weet dat Amsterdam020 een schaduwaccount van Ajacied21 was, die vervolgens weer rood kreeg omdat hij op z'n eerste account rood had gehad. Ik ga ook niet alles wat b.v. een Tirzah hier op dit forum neerkalkt representatief nemen voor wat PSV'ers roepen.

Anderen maakten het niet zo bont, maar er zou sprake zijn van een forse daling.HR

Ik heb gesproken over een daling van 5+ miljoen wat jij al irreëel vond. Maar ik heb ook altijd zoveel mogelijk onderbouwd waar ik die verschillen zag. Er zijn op het laatste moment een aantal spelers aangetrokken (Poulsen). Niettemin staan de cijfers nog steeds als een huis, er een substantieel verschil.

Ik denk dat ook volgend jaar er geen forse daling te zien zal zijn, net zo min als afgelopen boekjaar. HR
Tsja ik heb in bovenstaande post al toegelicht waar het salarissverschil in mijn ogen in zit. Zou voor jou toch een eitje moeten zijn om die cijfers aan gort te schieten, maar je gaat er helaas niet op in.

Het is wel een absolute must als je zonder CL en transfers winst wil draaien.HR
Als je kijkt naar wat er deze zomer gebeurt is, kun je bijna niet anders concluderen dat de cijfers van komend jaar erg positief zullen uitvallen. Zowel op vlak van salarispost, als verschil aankopen-verkopen als op het toekomstig bedrag wat Ajax zal moeten afboeken op vergoedingssommen.

[Dit bericht is veranderd door fcku (op 17 oktober 2012 10:09:12).]
HR
HR

fcku
Nationale topspeler

Buijs

1 ding valt me dan wel weer op: als ik Derksen moet geloven hebben ze voor Stekelenburg (1-jarig contract) en de Zeeuw (min of meer uit de gratie bij de Boer) 13 miljoen euro gebeurd (bron VI Tv). Daar word je toch niet vrolijk vanHR
Van Russische clubs is bekend dat ze altijd 25% boven de reële marktprijs betalen. Verder heeft natuurlijk alles te maken met internationale status, je hebt het over spelers van de WK-finalist, en de kampioen. Stekelenburg had Ajax eigenlijk het jaar ervoor al moeten verkopen, daar hebben ze relatief nog weinig voor gevangen.

Op Dzudzak na hebben wij de afgelopen jaren op 1 of andere manier steeds onze toppers (Afellay of afgelopen zomer Toivonen) niet voor goede prijzen weten te verkopen. Ook dit jaar hebben ze weer bedragen gevangen voor spelers als vd Wiel en Anita waarvan ik me afvraag: hoe krijgen ze het voor elkaar?HR
Alles heeft te maken met het juist in de markt zetten van je spelers (en daar heb je bij voorkeur internationale toppodia voor nodig). PSV speelt geen CL en dat maakt het wel moeilijker. De tweede keuze is op het juiste moment verkopen. Dat zorgt bij Ajax in de zomers vaak voor onrust omdat spelers relatief vaak laat verkocht worden maar men kiest wel eieren voor haar geld. Clubs als Feyenoord hebben b.v. vaak de fout gemaakt om goede beidingen af te slaan (Bayern dat ooit 28 miljoen gulden bood op Van Gastel). Ajax heeft die fout b.v. ook gemaakt met Van der Wiel (Bayern bood 2 jaar eerder 12 miljoen + Braafheid). Achteraf gezien had Ajax toen natuurlijk moeten toeslaan hoewel ik geen Braafheidfan ben. Ik ben bij PSV echt verbaasd dat er deze zomer niks verkocht is, sowieso wanneer het Toivonen betreft.

Massimo

De afschrijvingen blijven komende jaren een probleem, omdat deze nog steeds een flink bedrag zijn. Zelfs met de verkoop van de Zeeuw en Stekelenburg heb je nog een jaarlijks flink verlies. Toch zie ik de komende jaren langzaam een flinke verbetering optreden als er op de huidige manier het transferbeleid wordt gehandhaafd. Komende jaren zal je nog hoge afschrijvingslasten hebben en daarna zal het hard naar beneden gaan.HR
Waarop dan als ik vragen mag? :denk

[Dit bericht is veranderd door fcku (op 17 oktober 2012 10:41:59).]
HR
HR

ShovingNE2
Vedette

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 oktober 2012 om 10:41:30.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Een reservering komt niet ten laste van de verlies en winstrekening.

Dat ik er niet op in ging is mede omdat ik jouw post niet had gezien. Die 7 miljoen vind ik al een stuk reeeler trouwens.

Feit blijft dat Ajax dik in de min gaat zonder transfers en CL inkomsten. Er zal nog meer moeten worden teruggeschroefd.

[Dit bericht is veranderd door ShovingNE2 (op 17 oktober 2012 10:42:56).]
HR
HR

Massimo
Legende

Reg.: 4 juni 2009

fcku schreef:

(...)

HR
Ajax heeft het operationeel resultaat afgelopen seizoen te danken aan de CL. Dan moeten de afschrijvingen er nog af en dit wordt voor 2/3e gecompenseerd door 2 mooie spelersverkopen.

Ajax heeft jarenlang voor tussen 10 en 20 miljoen aan spelers gehaald. Dat werkt door in de afschrijvingen. Deze zomer is er voor slechts een miljoen of 6 aan spelers gehaald. Met het doorvoeren van huidige beleid zullen de afschrijvingen drastisch omlaag gaan, maar het neemt wel een paar jaren in beslag. Dit seizoen zit je ook nog aan wat behoorlijk wat afschrijvingen vast.

Zoals eerder opgeschreven Ajax heeft nu nog CL of spelersverkopen nodig voor een positief resultaat. Vanaf het seizoen 2013/2014 zal met het huidige beleid dit denk ik niet meer het geval zijn. Door wederom CL en een groot positief resultaat op de transferbalans dit seizoen zal er komend jaar een hele grote nettowinst voor Ajax komen. Die zitten er voorlopig wel warmpjes bij.
HR
HR

ShovingNE2
Vedette

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 oktober 2012 om 10:47:26.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Inderdaad, volgend jaar zal ook prima zijn. Maar als er nog een periode komt van 5 jaar zonder CL, dan gaat het hard met het eigen vermogen.

Het is niet voor niets dat ze (weer) geen dividend uitkeren maar het toevoegen aan de reserves.

[Dit bericht is veranderd door ShovingNE2 (op 17 oktober 2012 10:50:00).]
HR
HR

Bujis
Legende

Droomaankoop: Maarten Martens
Reg.: 6 augustus 2009

fcku schreef:

Buijs

(...)

HR
Klopt wat je zegt, maar Demy de Zeeuw heeft bepaald niet geschitterd op dat internationale podium. Bij Oranje reserve en 1 helft op WK waarin zijn smoel aan gort werd getrapt, in de CL dramatisch en zelfs in de competitie viel hij erbuiten. Knap dat je dan 7 miljoen weet te beuren.
Steek had een 1-jarig contract en voor keepers wordt vaak niet veel betaald. Maar goed, gewoon knap van Ajax meer niet.
HR
HR

fcku
Nationale topspeler

Kleine boekhoudkundige les. Een reservering komt niet ten laste van de verlies en winstrekening.
HR
Dat zal best. Mijn punt is dat de crisistax, een eenmalig iets is. Daar heeft Ajax niet nog een keer last van.

Feit blijft dat Ajax dik in de min gaat zonder transfers en CL inkomsten. Er zal nog meer moeten worden teruggeschroefd.HR
Nou, dat lijkt me toch niet. Laten we even naar de huidige situatie kijken, met oog op komend seizoen.

De winst is nu 9,7 miljoen, de CL inkomsten zijn 25 miljoen. Voor het huidige seizoen kun je dan inderdaad spreken over een dik verlies van 15 miljoen zonder CL. Dan nemen we het komend seizoen. Laten we even stellen dat Ajax geen kampioen wordt/CL haalt. Dat betekent dat 25 miljoen wegvallen aan de inkomsten kant, Ajax zal dan Europa League spelen. Laten we voor het gemak stellen dat Ajax zich wel rechtstreeks kwalificeert voor de EL poulefase. Dan heb je realistisch gesproken wel inkomsten uit de EL. Laten we voor het gemak stellen dat Ajax uit de EL toch nog een miljoen of 3 haalt voor het totaal. Omdat Ajax geen kampioenspremie hoeft uit te keren wat 4 miljoen scheelt. Los van die besparing staat ook nog de besparing op de salarispost op de rol. Ik heb hem op 7 miljoen gezet maar laten we uitgaan van wat contractverhogingen etc. her en der en dan hou je 6 miljoen over. Dat betekent al 13 miljoen minder aan kosten. Dan heb je het verschil al bijna gerealiseerd naar een break even. Dan heb ik het nog niet eens over de post afschrijving vergoedingssommen die voor een lager aandeel op de balans zal staan. Ajax zal voor komend seizoen zonder CL breakeven draaien, waarschijnlijk zelfs ook nog winst als je kijkt naar de transferinkomsten afgezet t.o.v. de transferuitgaven.

Buijs

Klopt wat je zegt, maar Demy de Zeeuw heeft bepaald niet geschitterd op dat internationale podium. Bij Oranje reserve en 1 helft op WK waarin zijn smoel aan gort werd getrapt, in de CL dramatisch en zelfs in de competitie viel hij erbuiten. Knap dat je dan 7 miljoen weet te beuren.HR
De Zeeuw had een 2 jarig contract, had in Oranje geacteerd en was kampioen geworden. Maar de allerbelangrijkste reden dat Spartak hem graag wilde was dat De Zeeuw in de wedstrijd Ajax - Spartak de absolute uitblinker was. Aan de hand daarvan kreeg Spartak interesse. De coach wilde hem heel graag hebben, derhalve. En ze hebben hem daar bij Spartak hoog zitten, want hij maakte zijn debuut als aanvoerder.

Steek had een 1-jarig contract en voor keepers wordt vaak niet veel betaald. Maar goed, gewoon knap van Ajax meer niet.HR
Maar Steek had wel een prima WK erop zitten. Anders was dat ook niet gelukt.

[Dit bericht is veranderd door fcku (op 17 oktober 2012 11:21:31).]
HR
HR

ShovingNE2
Vedette

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 oktober 2012 om 11:13:22.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Tja, als je echt denkt dat ajax breakeven draait zonder transferinkomsten en CL... succes.

edit: er zit ook een eenmalige inkomsten post in van 3,1 miljoen. Het geld van de belasting dat al betaald was. Is in 2011 in mindering gebracht en zal dus weer opgevoerd zijn.

Daarnaast nog eens een inkomsten post van 2,0 miljoen heffingsrente die terug moet worden betaald door de fiscus. 5 miljoen totaal dus volgens mij.

[Dit bericht is veranderd door ShovingNE2 (op 17 oktober 2012 11:20:05).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 598 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige Forums » Eredivisie en Eerste divisie » [club] Ajax deel XXIX

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is ‘Connected Stadium’ een goede investering van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 92,5% dat Feyenoord wint van SC Cambuur Leeuwarden. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-PSV.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!