PSV Netwerk
maandag 26 juni 2017 - 14:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Eredivisie en Eerste divisie » Nieuwe opzet Eredivisie

HR

Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »

HR

Gestelnaar
Veelbelovend talent PSV o19

Vak: Oost - X
Droomaankoop: Héctor Moreno
Reg.: 5 juli 2011

De opzet van de Eredivisie gaat per seizoen 2018/2019 mogelijk op de schop. Daarover vinden deze week gesprekken plaats in Zeist.

Een aantal punten uit de nieuwe opzet:
- Alle clubs spelen op eenzelfde ondergrond,
- De minimale stadioncapaciteit in de Eredivisie wordt omhoog gebracht naar 10.000,
- Aantal clubs van 18 naar 16,
- Afschaffing van de Play-offs,
- Competitiestart op 1 september.

Wat mij betreft zijn dit een aantal goede veranderingen binnen de Eredivisie. Wat is jullie mening hierover?
HRHR
HR

Just_Waal
WK Ster

Uit: Vleuten
Vak: -
Droomaankoop: Ethan Ampadu
Reg.: 23 oktober 2001

quote:HR
Gestelnaar schreef:

De opzet van de Eredivisie gaat per seizoen 2018/2019 mogelijk op de schop. Daarover vinden deze week gesprekken plaats in Zeist.

- De minimale stadioncapaciteit in de Eredivisie wordt omhoog gebracht naar 10.000,

Wat mij betreft zijn dit een aantal goede veranderingen binnen de Eredivisie. Wat is jullie mening hierover?
HR
- Dezelfde ondergrond: Uitstekend!!
- Wie gaat dit betalen voor Excelsior? En eventueel VVV en Volendam?
- Minder wedstrijden betekent minder weerstand? Wat levert dát op?
- Altijd al tegen play-offs geweest, dus in zoverre goed nieuws. Maar waarom zijn de play-offs nu opeens niet meer de goede oplossing voor geld en weerstand?
- Hoe wil je dan gaan zorgen dat je teams in Europa in augustus in vorm zijn? De competitiestart is juist vervroegd ten behoeve van de Europese prestaties. Is dat niet meer nodig.

Wat een kolder weer vanuit Zeist. Net als met het nieuwe pupillenplan, lijkt het er vooral op dat er baantjes verdeeld worden in Zeist en dat mensen aan het werk gehouden worden door weer nieuwe ideeën te verzinnen voor niet-bestaande problemen.
HR
HR

nortpsv
Vaste international Oranje

Vak: Noord - RR
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 15 december 2008

Gestelnaar schreef:

HR
Punt 1
Mee eens, afschaffen van kunstgras zorgt voor eerlijkere competitie verloop en betere uitstraling (& concurrentie) met buitenland.

Punt 2
Oneens, de voorwaarde m.b.t. stadioncapaciteit (min. 10.000) vind ik ridicuul en onnodig. Daarmee maak je het voor de kleinere clubs alleen maar moeilijker en omslachtiger om te promoveren, terwijl ze die stadioncapaciteit in 95% van de gevallen toch niet nodig hebben (ook niet in de Eredivisie!).

Op dit moment voldoet alleen Excelsior (4.500 plaatsen) van de Eredivisie clubs er niet aan. Kijk je naar de top van de Jupiler League voldoen de meeste clubs er aan en zijn er een paar die het net niet halen. (VVV 8.000, Volendam 7.000).

Punt 3
Oneens, Ik zie niet in waarom de Eredivisie verkleint moet worden. De Eredivisie moet geen speelterrein worden voor alleen de grotere clubs in de Eredivisie. Juist de onderkant (VVV, De Graafschap, Cambuur, Sparta, etc.) geeft de competitie kleur.

Punt 4
Eens, play-off voetbal voor Europees voetbal is vanaf het begin al een drama en wordt 10 jaar te laat afgeschaft.

Punt 5
Seizoen pas beginnen in september zorgt juist voor een onevenwichtige balans, gezien de clubs die voorronde van Europees voetbal spelen uiterlijk midden augustus aan de bak moeten (vaak al eerder). Dus liever eerder de competitie afgelopen en het seizoen rond 15 - 20 augustus laten beginnen.

Kortom goede weg dat ze iets willen veranderen, maar aan de uitwerking kan nog een heleboel verbeterd worden.

[Dit bericht is veranderd door nortpsv (op 3 oktober 2016 13:35:43).]
HR
HR

Jasper_PSV
WK Ster

Uit: Brussel
Droomaankoop: -
Reg.: 28 juli 2006

Gestelnaar schreef:

HR
Het volgende artikel voegt nog een aantal andere punten toe:

6. Winterstop in januari: "In de meest aantrekkelijke periode van het jaar stopt de competitie. Met ingang van het seizoen 2017/18 wordt doorgespeeld, zolang mogelijk en in de laatste twee weken van december (kerstvakantie) in een tempo van 72 uur. Met verschillende aanvangstijden, ook op doordeweekse dagen vanaf 14.30 uur."

7. Johan Cruijff Schaal in het buitenland: "De organisatorische problemen en de onaantrekkelijkheid van het evenement nopen tot het maken van keuzes. Daarom moet (in navolging van andere landen) serieus worden onderzocht of de Johan Cruijff Schaal niet kan worden gespeeld in bijvoorbeeld het buitenland. Te beginnen in bijvoorbeeld Indonesië, Suriname of het Caribisch gebied. Met nieuwe markten als China, India, Singapore, VS, Australië als potentieel andere aantrekkelijke markten. Ten aanzien van de VS: waarom geen onderdeel van de International Champions Cup (wordt in Amerika, Australië en China gespeeld.) Mooie double header voorafgaand aan bijvoorbeeld Manchester United-FC Barcelona. Het is goed om de nam Johan Cruijff Schaal in stand te houden en dit te vermarkten in het buitenland in combinatie met activiteiten van de JC Foundation. Wordt de Johan Cruijff schaal toch in Nederland gespeeld, dan altijd in het stadion van de landskampioen. Niet langer op neutraal terrein."

8. KNVB-beker samen met andere landen: "Serieus onderzocht moet worden om de KNVB Beker in samenspraak met andere landen te doen, mits zij zich kunnen vinden in de tijdfasering (augustus, en direct na de winterstop). België, Schotland, Oostenrijk, Portugal, Zwitserland gelden als potentiële landen."

9. Nieuwe aanvangstijden: "Spelen op maandagavond om 20.00 uur in de Eredivisie, spelen op zondagavond om 20.00 uur in de Eredivisie en spelen op zaterdagmiddag om 14.30 uur (1 wedstrijd). Om het speelaanbod aantrekkelijker te maken voor de televisiekijker wordt het speelschema uitgebreid met een wedstrijd op de maandag en wordt ook de zaterdagmiddag 14.30 uur als tijdstip ingevoerd."

10. Pas na 18 jaar naar het buitenland: "Om de jeugdopleiding te beschermen spreken clubs in overleg met met ministerie af dat jeugdspelers pas naar het buitenland getransfereerd kunnen worden na hun 18e levensjaar."

Kan me overal wel goed in vinden, alleen de competitiestart op 1 september lijkt me lastig ivm Europees voetbal. De JC-schaal in het buitenland klinkt overigens als een absoluut commercieel gedrocht. Alsof ze in Indonesie op PSV-Ajax zitten te wachten? Of nog erger, de landskampioen tegen een verrassende bekerwinnaar (Utrect, PEC etc).
HR
HR

nortpsv
Vaste international Oranje

Vak: Noord - RR
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 15 december 2008

Spelen op maandag avond of zaterdag middag :kots :kots
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

Pas na 18 jaar naar het buitenland is natuurlijk geen haalbare kaart... Dan krijgt de vader een baan aangeboden door de club en verhuist zijn gezin mee..
HR
HR

Demenkovets
Mister PSV

Uit: IJsselmuiden
Reg.: 8 april 1999

Die laatste punten komen van De Speld of iets dergelijks neem ik aan? :denk
HR
HR

daanpsvehv

Vak: West - JJ
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 22 augustus 2015

Dadelijk wordt bij punt 1 verplicht om allemaal op Kunstgras te spelen :D ;)
HR
HR

TotalBB
Selectiespeler PSV 1

Uit: Arnhem
Vak: Noord - PP
Reg.: 20 april 2001

1. Prima, als dat tenminste niet betekent dat iedereen op kunstgras gaat spelen. ;)
2. Waarom?
3/4/5/6. Inkrimping van de competitie lijkt me - ondanks de start op 1 september - niet nodig als de play-offs worden afgeschaft (prima!) en de winterstop korter wordt.
7. JC Schaal in het buitenland? Wat is dat voor flauwekul? Altijd in het stadion van de landskampioen vind ik wel een goed plan.
8. Lijkt me erg omslachtig qua organisatie, omdat je zelfs met 1 extra land een gigantisch deelnemersveld krijgt. Of mogen amateurclubs/profclubs uit lagere divisies dan niet meer meedoen?
9. Liever niet op maandagavond voor de supporters die wat verder moeten reizen, verschillende tijdstippen in het weekend heb ik geen moeite mee.
10. Op zich prima, maar kun je dit wel afdwingen met de huidige (internationale) wetgeving?
HR
HR
HR
HR

Petrovic
Ster van het EK

Vak: Oost - YY
Reg.: 28 november 2001

1. Prima. Allemaal op gras!

2. Zoals Just_Waal al aangeeft, wie gaat dit betalen? En wat is de toegevoegde waarde van een paar duizend extra lege stoelen in het stadion? Als er geen markt voor is, moet je het ook niet doen. Dus streep erdoor!

3. Het zal wel met het idee zijn om de belasting wat omlaag te brengen. Maar ik zie dat niet als het grote pijnpunt in ons land. We spelen maar een paar bekerrondjes (waarvan tegen de ploegen uit eerste divisie en lager de reserves toch al mogen opdraven), Europees doen we over het algemeen ook maar 6 wedstrijden mee (kwalificaties en latere uitzonderingen daar gelaten). Dus streep erdoor!

4. Prima. Eindelijk van dat gedrocht af!

5. Zoals al door meerderen aagegeven, dan wordt het nog lastiger om de Europese voorrondes door te komen. Liever wereldwijd de transferdeadline een maand naar voren halen om toch eerlijk aan de competitie te kunnen beginnen. Dus streep erdoor!

6. Tja, weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Laat ik open.

7. Wat een bullshit. Alsof iemand in de VS zit te wachten op PSV-Groningen (of Ajax-Heracles, etc etc). Die kennen ons amper van naam, laat staan de spelers die er nu onder contract staan. Niemand in geinteresseerd. Wel ben ik het eens met het afschaffen van neutraal terrein. Maar waarom niet in het stadion van de bekerwinnaar? Dat zijn regelmatig toch de 'kleinere' clubs die dit nog echt als hoofdprijs zien. Dan krijg je denk ik veel grotere kans op vol stadion en mooie beleving rondom zo'n duel.

8. De beker gaat echt niet meer leven als het een strijd is tussen meerdere kwalitatief aardige ploegen. Vergelijk met het hoger in aanzien zijnde Europa League, waar zelfs al niet al te veel animo voor is. Laat de beker aub in eigen land, en laat de ploeg die in de lagere klasse speelt altijd thuis spelen. Slechts bij gelijke klasse bepaalt de loting wie thuis speelt.

9. Money, money, money....Bah, bah, bah. Streep erdoor!

10. Deninho zegt het al, het is een schijnmaatregel.
HR
HR

Gestelnaar

Vak: Oost - X
Droomaankoop: Héctor Moreno
Reg.: 5 juli 2011

Begin post een beetje verkeerd gebracht merk ik :). Bedoelde er meer mee, zoals meerdere aangeven, dat er wel een aantal goede punten tussen zitten. De JCS naar het buitenland brengen is natuurlijk onzin net zoals punt 10.

Van de nieuwe speeltijden was ik nog niet op de hoogte. Wat mij betreft blijven de huidige tijden (met uitzonderig van 12:30) gewoon hetzelfde, maandag avond...
HR
HR

PascalR89
Internationale topspeler

Uit: Vught
Vak: Zuid - AA
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 13 juli 2010

Ik vind dat er iets te makkelijk gedacht wordt over het afschaffen van de play-offs. Het is inderdaad een redelijke aanfluiting gebleken, zeker de lege tribunes. Maar het maakt de competitie wel een stuk spannender. Dankzij de play-offs hebben bijna alle teams nog iets op het spel staan de laatste speelrondes. Als je ze af gaat schaffen gaan de nummer 4 en 5 Europa in, en hebben de nummer 6 t/m 15 niets. Dat zijn te veel teams. Dan zijn bepaalde teams in maart/april al klaar met spelen. Dat is niet goed voor de competitie, denk ik.
HR
HR

Petrovic
Ster van het EK

Heeft dat dan vaak tot problemen geleid in de decennia voordat we de playoffs hadden? Kan het me niet heugen... (en ik ben ook geen 16 meer ;) )
HR
HR

papi323
Selectiespeler PSV 1

Reg.: 5 november 2015

De inkrimping naar 16 teams zie ik het nut niet helemaal van in. Als je de play-offs afschaft kun je ook overwegen om naar 20 teams te gaan zoals bijvoorbeeld in Engeland. Gaan we lekker wat langer door in mei. Van begin mei tot eind augustus geen eredivisievoetbal, karig hoor.

Trouwens, ´dezelfde ondergrond´, straks wordt er kunstgras bedoeld :D

[Dit bericht is veranderd door papi323 (op 3 oktober 2016 19:57:24).]
HR
HR

Mick Jagger
WK Ster

Uit: Amersfoort
Droomaankoop: Arjen Robben
Reg.: 6 juni 2009

1. Helemaal eens.

2. Dat kunnen promovendi en degradatiekandidaten toch niet betalen? Je moet ook de financiele stabiliteit van clubs kunnen waarborgen, waarom zou je ze dan mogelijk in de schulden steken?

3. Nee. Kleinere clubs worden beter van het spelen tegen een nationale topclub. Dan zou ik eerder voor 20 clubs kiezen al heeft dat vanwege traditie niet mijn voorkeur.

4. Graag! Ik heb het laatst onderzocht maar de laatste play-off winnaar die de groepsfase bereikte was Utrecht in 2010/11. Sindsdien wisten alleen Vitesse en ADO een ronde te overleven.

5. Ongunstig vanwege Europees. Ik heb liever dat de UEFA/FIFA ingrijpt en de deadline vervroegt.

6. Dat hebben ze jaren geleden al geprobeerd (Feyenoord-PSV op Tweede Kerstdag kan ik mij herinneren) maar dat was geen succes. Het Nederlandse volk zit niet te wachten op voetbal tijdens kerst en op oudjaarsdag. Begrijpelijk.

7. Zouden Aziatische landen echt zitten te wachten op een PSV-FC Groningen? Dat kan ik mij niet voorstellen namelijk. En de supporters gaan daar ook niet heen, leuk man, een Supercup met alleen maar Aziaten in het stadion.
In het stadion van de landskampioen vind ik een beter idee, al zie ik liever dat het in het stadion van de bekerwinnaar wordt gespeeld. Bij een dubbel wordt het in de stadion van de nummer twee gespeeld.

8. Ik denk niet dat zoiets mogelijk is als primair bekertoernooi vanwege het Europa League-ticket die beide landen krijgen. Straks zit vanwege een gunstige loting bijv. alleen NAC nog in de beker, krijgt die dan automatisch het Nederlandse EL-ticket?
Als secundair bekertoernooi zou alleen Belgie wel kunnen, anders wordt het te veel reizen voor clubs en supporters maar dan raakt de kalender wel overvol.

9. Dat gaat geen publiek of kijkers trekken, denk ik. Mensen doen liever andere dingen op een zaterdagmiddag, zondagavond of maandagavond.

10. Makkelijk te omzeilen, zoals deninho al zegt.
HR
HR

Klompje
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007

Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Reg.: 23 juli 2000

Als ze zo graag "in de mooste tijd van het jaar" veel wedstrijden doen laat ze dan mooi die beker afwerken met (of in) Portugal. De mooiste tijd om voetbal te kijken is de zomer. Gewoon in je t-shirt op de tribune.
HR
HR

haaimethenk
Legende

Uit: Etten-Leur
Vak: West - JJ
Reg.: 24 december 2000

Dat is dan ieder voor zich want ik vind juist de wintermaanden het mooist, het koude stadionweer. Een avondwedstrijd in de kou is het pure stadiongeviel, het liefst zonder kachels, voetbal is geen entertainment.
HR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

Het is vooral een idee van Chris Woerts en niet van de KNVB.

Kunstgrasverbod lijkt mij het beste idee uit deze lijst. De rest gaan we niet beter van voetballen.
HR
HR

Petrovic
Ster van het EK

Mick Jagger schreef:

1. Helemaal eens.

2. Dat kunnen promovendi en degradatiekandidaten toch niet betalen? Je moet ook de financiele stabiliteit van clubs kunnen waarborgen, waarom zou je ze dan mogelijk in de schulden steken?

3. Nee. Kleinere clubs worden beter van het spelen tegen een nationale topclub. Dan zou ik eerder voor 20 clubs kiezen al heeft dat vanwege traditie niet mijn voorkeur.

4. Graag! Ik heb het laatst onderzocht maar de laatste play-off winnaar die de groepsfase bereikte was Utrecht in 2010/11. Sindsdien wisten alleen Vitesse en ADO een ronde te overleven.

5. Ongunstig vanwege Europees. Ik heb liever dat de UEFA/FIFA ingrijpt en de deadline vervroegt.

6. Dat hebben ze jaren geleden al geprobeerd (Feyenoord-PSV op Tweede Kerstdag kan ik mij herinneren) maar dat was geen succes. Het Nederlandse volk zit niet te wachten op voetbal tijdens kerst en op oudjaarsdag. Begrijpelijk.

7. Zouden Aziatische landen echt zitten te wachten op een PSV-FC Groningen? Dat kan ik mij niet voorstellen namelijk. En de supporters gaan daar ook niet heen, leuk man, een Supercup met alleen maar Aziaten in het stadion.
In het stadion van de landskampioen vind ik een beter idee, al zie ik liever dat het in het stadion van de bekerwinnaar wordt gespeeld. Bij een dubbel wordt het in de stadion van de nummer twee gespeeld.

8. Ik denk niet dat zoiets mogelijk is als primair bekertoernooi vanwege het Europa League-ticket die beide landen krijgen. Straks zit vanwege een gunstige loting bijv. alleen NAC nog in de beker, krijgt die dan automatisch het Nederlandse EL-ticket?
Als secundair bekertoernooi zou alleen Belgie wel kunnen, anders wordt het te veel reizen voor clubs en supporters maar dan raakt de kalender wel overvol.

9. Dat gaat geen publiek of kijkers trekken, denk ik. Mensen doen liever andere dingen op een zaterdagmiddag, zondagavond of maandagavond.

10. Makkelijk te omzeilen, zoals deninho al zegt.
HR
Je had mijn post ook kunnen quoten, scheelt je een stuk typewerk... :tong We zijn het namelijk op heel veel punten helemaal eens! :pul
HR
HR

Mick Jagger
WK Ster

Uit: Amersfoort
Droomaankoop: Arjen Robben
Reg.: 6 juni 2009

Petrovic schreef:

(...)Je had mijn post ook kunnen quoten, scheelt je een stuk typewerk... :tong We zijn het namelijk op heel veel punten helemaal eens! :pul
HR
Ik moet mezelf aanleren om echt iedere post te lezen voordat ik post in plaats van alleen een paar. :D
HR
HR

breukie nr. 1
Legende

Uit: Eindhoven
Reg.: 10 april 2002

En hoe gaan deze punten het Nederlandse voetbal uit de slop trekken?
Gaan spelers hierdoor in 1 X beter voetballen?
HR
HR

Massimo
WK Ster

Reg.: 4 juni 2009

De Nederlandse competitie moet heel erg snel af van het kunstgras. Dat doet veel meer kwaad dan goeds. Ook het schrappen van de play-offs waar de ploeg in vorm doorgaans wint en die vorm en spelers niet meer heeft een paar maanden later en er snel uitvliegt lijkt me een goed idee.

Wil je niet verder wegzakken of eventueel zelfs weer wat opkrabbelen in de eigen marge dan heeft wat mij betreft alleen een competitie zin met clubs uit meerdere landen en om te beginnen samen met België. Het niveau onder AZ is dusdanig laag geworden en de wedstrijden tegen de rechter rijtje clubs gaan echt doorgaans nergens over. Af en toe een offday, maar vaak zijn het simpele overwinningen voor de topclubs. Niet voor niets worden de laatste 2 jaar en waarschijnlijk ook dit seizoen weer meer punten behaald.
HR
HR

PCS
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Uit: Gold Coast
Vak: West - H
Reg.: 27 februari 2003

koetje schreef:

Het is vooral een idee van Chris Woerts en niet van de KNVB.

Kunstgrasverbod lijkt mij het beste idee uit deze lijst. De rest gaan we niet beter van voetballen.
HR
Dat gaat nooit gebeuren, dan moeten ook alle BVO's en (hogere) amateurclubs in hun jeugdcomplexen de velden weer terug veranderen. Want talentjes eerst laten trainen/voetballen op kunstgras en dan bij een profclub weer op echt gras, dat gaat niet werken. En om die verandering weer te maken, daar hebben ze het geld niet voor en de KNVB gaat dat niet betalen.

[Dit bericht is veranderd door PCS (op 4 oktober 2016 23:43:32).]
HR
HR

Ykhim
Ster van het EK

Uit: Eindhoven
Vak: West - K
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 4 november 2011

Ik heb ergens gelezen dat kunstgras in veel gevallen uiteindelijk méér kost dan ermee wordt bespaard t.o.v. natuurgras. Komt voornamelijk door de blessures die eruit voortkomen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » C - Voetbal/Sport overig » Eredivisie en Eerste divisie » Nieuwe opzet Eredivisie

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.