PSV Netwerk
woensdag 24 mei 2017 - 15:30                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Eredivisie en Eerste divisie » Kunstgras in Almelo......

HR

Deze topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5 »

HR

alsoheraclesfan
Debutant Oranje

Uit: Almelo
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 5 juli 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 juli 2003 om 19:53:46.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: niels_@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Kunstgras...en dat nog wel bij mijn cluppie.Weg Nostalgie,weg romantiek......Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening.Is dit een goede zaak of niet???
HRHR
HR

DutchSithlord
Mister PSV
Winnaar WK Pool 2006

Vak: -
Droomaankoop: David Villa
Reg.: 31 juli 2000

'Ze' zeggen dat het precies dezelfde eigenschappen heeft als gewoon gras, en dat het geen hockeygras is, als dit zo is mag het van mij
HR
HR
Ik zal zelf binnenkort ook op kunstgras gaan spelen bij brabantia, ik denk niet dat het veel uitmaakt, maar ik heb toch een lekkerder gevoel gewoon op gras, maar als je eenmaal in de wedstrijd zit merk je dat toch niet meer
HR
HR

Dirk Pitt
Internationale topspeler
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004

Uit: Amsterdam & Eindhoven
Vak: Oost - X
Uploads: 12
Reg.: 9 december 2002

Voor zover ik op kunstgras gevoetbald heb vind ik het vooral fijn om op te voetballen als je gn voetbalschoenen aan hebt. Het is best fijn om er een beetje op te voetballen met gewoon gympies aan.
HR
HR

Paul van Heertum Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Schijndel
Reg.: 13 januari 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 juli 2003 om 21:29:25.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 115801218  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Het is een oplossing voor de Arenah
HR
HR

marcellos
Meervoudig international

Uit: eindhoven
Reg.: 3 oktober 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 juli 2003 om 22:17:54.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Paul van Heertum schreef:

Het is een oplossing voor de ArenahHR
en het middenstip jatte is er niet meer bij nu kan je met potte verf aan de slag :B ;) :B
HR
HR

Zeljko
WK Ster

Vak: Oost - X
Reg.: 13 januari 1999

Als je een sliding kunt maken, en een betere sliding als het slecht weer is, dan begint het op echt gras te lijken.
HR
HR

Robjepsv
Vedette

Uit: Vroomshoop (Bij Almelo)
Vak: Oost - V
Reg.: 2 april 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 juli 2003 om 11:42:51.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: vroomshoop-on-tour@hotmail.com  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Als ik eerlijk ben dan ben ik zelf niet voor dat kunstgras doe mij maar gewoon het echte gras

:psv kampioenen :psv
HR
HR

PSV Fans Limburg
Meervoudig international

Uit: Hulsberg
Vak: Oost - W
Reg.: 3 mei 2002

Misschien wel goed dat het komt als je gaat kijken hoe bedroevend slecht vele velden in Nederland zijn maar ik vind dat voetbal wel een deel van zn charme verliest wanneer er op kunstgras wordt overgegaan.
HR
HR

Pedro Pauleta
Mister PSV

Uit: Groningen
Reg.: 24 maart 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 januari 2006 om 14:45:31.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
En de discussie laait weer op nu AZ trainer Van Gaal ook kunstgras wil in het nieuwe stadion van AZ. Ik blijf erbij: kunstgras hoort niet, nu niet, nooit niet!
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Reg.: 26 april 2002

Helemaal mee eens. Kunstgras moet verbannen worden. Clubs met kunstgras zijn gewoon te lui om verder te kijken. Waarom hebben een groot aantal clubs in nederland wel een normale goede grasmat, het hele jaar door? Omdat ze er tijd en aandacht aan geven en er rekening mee houden met de bouw.

Als ik dan nu weer lees bij nieuwe stadions dat ze problemen hebben met de lichtinval en het doorwaaien denk ik bij mezelf, hoe komen zulke mensen in godsnaam in de posititie om een stadion te bouwen? Gras, het spil van elke voetbalclub. Daar denk je toch over na bij het bouwen van een nieuw stadion?

Vitesse heeft het gedaan, conclusie: het hele seizoen een prima mat. Bij psv hebben ze er aangedacht bij die hoekconstructie. Conclusie: samen met de lampen het hele jaar een perfect veld.

Het kan wel, als je maar wil.

Je hebt ook dit jaar alweer genoeg spelers horen klagen na een wedstrijd in almelo. Als je op tv kijkt zie je gewoon het zand (of wat zijn het voor korrels) omhoog schieten bij elke stap. Voor keepers een ware ramp.

Ik blijf er zelfs bij: als mijn amateurclub kunstgras invoerd ben ik vertrokken.
HR
HR

alsoheraclesfan
Debutant Oranje

Juancho schreef:

Je hebt ook dit jaar alweer genoeg spelers horen klagen na een wedstrijd in almelo. Als je op tv kijkt zie je gewoon het zand (of wat zijn het voor korrels) omhoog schieten bij elke stap. Voor keepers een ware ramp.

Ik blijf er zelfs bij: als mijn amateurclub kunstgras invoerd ben ik vertrokken.
HR
Theo Lucius was onder de indruk.
Bron : Theo zelf.

Voor de rest heb ik geen noemenswaardige klachten gehoord. Behalve van Ajax die vorig seizoen meededen aan de 'Ten Cate winter-challenge'.

Ik vind deze discussie dan ook achterhaald. Het resultaat is geweldig. De tribunes zitten vol in Almelo n de beleving is groter dan ooit tevoren.

Het zit hem gewoon tussen de oortjes. Heel Nederland was in rep in roer toen de 'Bussiness-club' in leven werd geroepen. Het voetbal levert al jaren in aan sentiment en romantiek. Nu is heel voetbal-Nederland verontwaardigd omdat er kunstgras wordt gebruikt. Selectieve verontwaardiging. Niets meer en niets minder.
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Reg.: 26 april 2002

Pardon? Wil je nou gras, het spil van het voetbal, gaan vergelijken met een businesclub?

Behalve ajax heb ik vaak genoeg spelers gehoord die het klote vonden. Een enquete had zelfs als uitkomst dat vrijwel alle spelers echt gras willen.

Terecht toch? Gras kan altijd voldoen, als je er maar aandacht aan besteed. Als het nou overal klote was en men wist niet meer hoe of wat, dan gaf ik je gelijk.

Maar kijk eens in nederland man, bijna overal liggen mooie matten echt gras. Dan maak je mij niet wijs dat dat in almelo niet kan.

Het resultaat is geweldig. De tribunes zitten vol in Almelo n de beleving is groter dan ooit tevoren.HR
Kan aan mij liggen maar wat heeft dit met kunstgras te maken?
HR
HR

alsoheraclesfan
Debutant Oranje

Juancho schreef:

Pardon? Wil je nou gras, het spil van het voetbal, gaan vergelijken met een businesclub?HR
Ik geloof dat 'de voetbal' de spil is van het voetbal. Anders had de sport wel 'natuurgrasbal' of simpelweg 'gras' geheten.

Trouwens mijn referentie naar de bussinessclub was meer bedoeld om aan te geven dat het voetbal al jaren lang inlevert aan romantiek en nostalgie. Multifunctionele stadions, bussinessclubs, roulatie-systeem, G-14(ofzo), Meeste resultaten gaan naar de kapitaalkrachtigen.
Spelregels zijn ontelbare keren veranderd. Het voetbal veranderd. Dat is een gegeven. Dat er nu juist over dat kunstgras zo gevallen wordt is selectief. Dan hadden de tegenstanders al vaker van leer moeten trekken tegen al die andere anti-voetbal praktijken.

Behalve ajax heb ik vaak genoeg spelers gehoord die het klote vonden. Een enquete had zelfs als uitkomst dat vrijwel alle spelers echt gras willen.HR
Alle Heraclieden waren in eerste instantie ook sceptisch. Die hoor je niet meer. Dat 'de voetballers' er sceptisch over zijn/waren zegt me niets. Als er n beroepsgroep is die het voetbal niet moet romantiseren zijn zij het wel. Als Heracles jaarsalarissen gaat bieden hoger dan die van de top 3 is het kunstgras opeens ook toppie.... Die enquete is overigens gehouden aan het begin van het seizoen. Toen niemand nog op het kunstgras van Heracles had gevoetbalt...

Terecht toch? Gras kan altijd voldoen, als je er maar aandacht aan besteed. Als het nou overal klote was en men wist niet meer hoe of wat, dan gaf ik je gelijk.HR
Gewoon gras is ook mooier. Dat zal elke voetballiefhebber beamen. Op van Gaal na dan...Maar niemand kan ontkennen dat het almelose kunstgras niet praktisch is. 1 mat erin en je hebt 10 jaar levensduur. Dan is het volgens mij ook nog 's kostenbesparend in vergelijking met de meeste andere clubs.

Maar kijk eens in nederland man, bijna overal liggen mooie matten echt gras. Dan maak je mij niet wijs dat dat in almelo niet kan.HR
Het zou ook zeker in Almelo kunnen. Alleen wat Philips is voor jullie is Koninklijke Ten Cate voor ons. Willen wij blijven drijven dan zal er toch geld motten binnen komen. Onze kunstgras exploitant zorgt hiervoor. Met een begroting van 6,9 miljoen snap ik dit prima. Niet romantisch wl noodzakelijk.

Kan aan mij liggen maar wat heeft dit met kunstgras te maken?HR
Wat ik hier bedoelde te zeggen is dat heel Almelo op de barricades stond toen bekend werd dat wij op een hockey ondergrond gingen ballen.( Ik was zelf ook zwaar tegenstander, maar dit terzijde) Nu zijn we anderhalf seizoen verder en wordt iedereen uitgelachen die kritiek levert op 'ons' kunstgras. Als 8.000 Almelors en van Gaal overtuigd kunnen geraken van kunstgras geloof ik dat dit elders ook wel zou kunnen. Trouwens denk ik dat de tevredenheid van de supporters te maken heeft met welk veldspel de thuisclub laat zien. De mat waarop dit gebeurd is van ondergeschikt belang. DAT is eigenlijk de spil van het voetbal.
HR
HR

alsoheraclesfan
Debutant Oranje

*edit*

[Dit bericht is veranderd door alsoheraclesfan (op 20 januari 2006 15:55:53).]
HR
HR
HR
HR

johan derksen
Internationale topspeler

Uit: Venlo
Reg.: 19 april 2001

O, daarom was het zeker een risicowedstrijd.
HR
HR

Niekoss
Veelbelovend talent PSV o19

Reg.: 15 juli 2004

Ik schrok toch wel even toen ik de titel van dit bericht zag. Ik heb namelijk als vakantiewerk kunstgras gelegd. En waarschijnlijk heb ik dat veld in Arnhem ook gelegd. Toen ik verder las zag ik echter dat het kwam door het rubber dat op de velden lag, laat het dan net zo zijn dat wij dat dan weer niet strooien. Ik ben opgelucht.

Het heeft mijn mening over kunstgras echter niet positiever gemaakt. Ik ken een aantal mensen die wel eens op kunstgras voetballen die zeggen dat het echt geweldig is om er op te spelen, je moet echter geen slidings maken want dan ligt je been open. Geef mij maar gewoon echt gras, dat kan je tenminste ruiken.
HR
HR

Almelo
Vaste waarde PSV 1

Reg.: 15 februari 2003

Het kunstgras in Almelo is NIET te vergelijken met overige kunstgrasvelden in Nederland. Zucht! :slaap
HR
HR

Sparta Italia
Toeschouwer

Uit: Krimpen de Gekste
Reg.: 28 augustus 2006

vandaag stond er een bericht in de telegraaf dat er boven die kunstgrasvelden een hogere straling en gifwolken zijn gemeten waardoor het risico op k....r toeneemt....
daarnaast vind ik het zooooo belachelijk.. voetbal hoort op gras, maar als je nu in spanje of in griekenland woont, kan ik me er nog wel iets bij voorstellen - maar we hebben hier in Nederland zoveel grasvelden etc. dan hoeft er toch helemaal niet op kunstgras gespeeld te worden?? :huh :crap

en de kans op blessures ligt vele malen hoger.. een vriend van mij speelt bij de h....n van zuid -excelsior. die loopt ook vaak te klagen en heeft me laten weten dat er een hoop spelers zijn die naderhand klachten hebben door het spelen op die ...velden

[Dit bericht is veranderd door Sparta Italia (op 30 augustus 2006 19:42:23).]
HR
HR

Pedro Pauleta
Mister PSV

Uit: Groningen
Reg.: 24 maart 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 30 augustus 2006 om 19:53:32.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Almelo schreef:

Het kunstgras in Almelo is NIET te vergelijken met overige kunstgrasvelden in Nederland. Zucht! :slaap
HR
Och pardon, beste Heracles Almelo fan. Een speciaal topic openen over kunstgras leek me ook overdreven. Hier kan het dus best in thuis.
HR
HR

Olai
Legende
Derde plek PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen

Uit: Guatemala
Uploads: 10
Reg.: 7 december 2001

Klopt. Ik heb ook veel last gehad van blessures met als oorzaak het kunstgrasveld.
HR
HR

PSV Oisterwijk
Mister PSV

Uit: Tilburg
Vak: Zuid - F
Reg.: 9 december 1999

Zag ik nu goed, dat Cambuur weer op echt gras speelt :huh ?
HR
HR
Cambuur ruilt kunstgras voor echt gras
Geschreven op dinsdag, 11 maart om 14:38

Cambuur Leeuwarden ruilt komende zomer het kunstgrasveld weer in voor een veld van echt gras. Dat meldt Alex Pama, algemeen directeur van Cambuur, tegenover het ANP.

De Friese eerstedivisionist was zes jaar geleden een van de eerste clubs in Nederland met kunstgras. Afgelopen zomer werd het kunstgrasveld afgekeurd door de KNVB, terwijl het tien jaar mee had moeten gaan. Het veld is opgeknapt om het door de keuring te krijgen, maar de kwaliteit van de kunstgrasmat is nog steeds matig.

Daarom is besloten in de zomer het kunstgras weg te halen en te vervangen door echt gras. “Echt gras past beter bij de indentiteit van Cambuur als volksclub”, aldus Pama.

Bron: voetbalzone.nl

- Blijkbaar weer sinds dit seizoen.
HR
HR

PSV Oisterwijk
Mister PSV

Uit: Tilburg
Vak: Zuid - F
Reg.: 9 december 1999

Kijk dit zijn nog eens goede berichten, een beetje gedateerd, maar ik ben er happy mee. Nu de andere 2 clubs nog, het dat bij Vitesse/Ajax weg.

Voetbal=weer Voetbal.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » C - Voetbal/Sport overig » Eredivisie en Eerste divisie » Kunstgras in Almelo......

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Zal Davy Pröpper deze zomer vertrekken bij PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 98,4% dat Nederland wint van Luxemburg. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.