PSV Netwerk
donderdag 30 oktober 2014 - 19:57                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Computer Forum » Nieuwe pc/laptop

HR

Deze topic is open en bestaat uit 44 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 44 »

HR

KOLKKA
Legende
Winnaar PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen

Vak: Oost - YY
Droomaankoop: -
Reg.: 11 januari 2000

Binnenkort wil ik een nieuwe pc of laptop aanschaffen, maar weet niet precies op welke specificaties ik het beste kan letten. Ik heb er wel wat over gelezen op kieskeurig.nl, maar misschien hebben jullie nog meer informatie/tips.

Ik wil er een waarop ik ook vrij nieuwe spellen kan spelen, redelijk wat programma's kan gebruiken enz. Niet alleen voor tekstverwerken en internet dus.

Is het bij een pc of laptop ook vooral belangrijk welk merk het is (zoals bij digitale camera's waarbij een 4 megapixel camera van Trust vaak een mindere kwaliteit heeft dan een 2 megapixel van Canon b.v.) of zijn de specificaties hierbij belangrijker?

Uiteraard wil ik een goede prijs-kwaliteit verhouding...

[Dit bericht is veranderd door KOLKKA (op 10 september 2004 19:35:03).]
HR
HR

KOLKKA
Legende

somebody?

Als ik bijvoorbeeld nieuwste spellen goed wil kunnen spelen, welke videokaart, geheugen etc. raden jullie aan?
HR
HR

angelo
Legende
Chatoperator
Winnaar forum-TOTO 2003/2004

Uit: Breda
Vak: -
Reg.: 22 januari 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 10 september 2004 om 20:11:46.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 47369466  MSN: angelotermote@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik ben niet bepaald een computer expert, maar waarom twijfel je tussen een pc en een laptop?
HR
HR

Foxy
Legende
Winnaar PSV Quiz Seizoen 04/05; meer prijzen

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - S
Reg.: 13 oktober 1999

Dat is het veradelijke. Je kna Packard Bell, Dell en HP wel als A-merk beschouwen maar er zit geen n kaart van een A-merk in. Samenstellen is in mijn ogen dus het beste.

Als je de nieuwste spellen goed wil kunnen spelen raad ik j een computer aan, en geen laptop.
HR
HR

kezmaster
Legende

Uit: Heerlen
Vak: West - H
Reg.: 21 oktober 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 11 september 2004 om 10:52:28.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: ronvanesdonk@live.nl  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik zou ook voor een gewone pc gaan, zeker als je die spellen wilt spelen. Ik vind het fijn om zelf mn systeem samen te stellen uit componenten die ik wil (en dan zelf bouwen). Maar misschien kun je eens bijvoorbeeld op http://www.informatique.nl of http://www.mycom.nl kijken. Volgens mij kun je daar ook zelf systemen samenstellen die ze dan voor jou in elkaar knutselen.

Let vooral op de videokaart en het geheugen. Aangezien je dit voor zware spellen hard nodig zult hebben kun je die nooit genoeg hebben... Verder is het natuurlijk afhankelijk wat je wil. Wil je 5.1 geluid, of 6.0? Wil je een TFT monitor of een gewone? En hoe groot? Dat soort dingen moet je voor jezelf ff op een rijtje zetten.
HR
HR

KOLKKA
Legende

Zat dus eerst inderdaad te twijfelen over een laptop, gewoon vanwege het bekende voordeel van een laptop (mobiel), maar zie er waarschijnlijk toch vanaf.

Vandaar dat ik waarschijnlijk alleen een nieuw computerkast wil, aangezien ik mijn monitor/toetsenbord nog best kan gebruiken. Is geen TFT scherm, maar dat moet niks uitmaken voor b.v. spellen toch? (alleen dat 't beeld misschien wat minder mooi is, maar het gaat er maar om dat het spel in ieder geval goed loopt). En anders eventueel later nog 'n keer 'n TFT scherm aanschaffen is natuurlijk ook een optie.

Nu zat ik er inderdaad ook al over na te denken om 'm samen te stellen, maar dan nog heb ik er niet genoeg kennis van.
Het geluid vind ik niet zo heel belangrijk, maar wel dat de computer vrij snel loopt en dus een goede videokaart heeft. Wat voor videokaart is daarvoor nodig, want hier ben ik helemaal niet in bekend?
Ik had even een prijslijstje uitgeprint van een computerzaak hier in de buurt en er stonden o.a. deze 2 compuers op met een prijsverschil van 280 euro (deze zijn wel incl. toetsenbord/muis, maar ik weet dat je bij die zaak ook alleen de kast kan kopen):

1. 899 euro:

Intel Pentium IV 3,2HT
Levix ATX midi-tower, 300 Watt
Asus P4P800 SE moederbord
Aopen GeForce FX5200 DV-128mb SVGA kaart 8xAGP Nvidia
5.1 Geluidskaart on-board & Logitech speakerset
Intel LAN 10/100/1000 on board
Promise IDE iDMA133 controller, Serial-ATA150 controller
512MB intern geheugen DDR-400 dual channel (512 genoeg of beter voor 1024 gaan?
80GB harddisk udma133/7200 tpm
LG DVD-ROM speelr 16/48-speed IDE
Sony floppy disk

2. 1279 euro:

Intel Pentium VI 3,2 HT
Levix ATX midi-tower 300 Watt
Aopen Geforce FX5700 DV-128mb SVGA kaart 8xAGP Nvidia
5.1 geluidskaart on-board & Logitech speakerset
Intel LAN 10/100/1000, Firewire IEEE1394 on board
Promise IDE iDMA133 controller, Serial-ATA150 controller
1024 Mb intern gehugen DDR-400 dual channel
120 Gb S-ATA150/7200tpm 8MB cache harddisk
LG DVD-ROM speelr 16/48-speed IDE
Sony floppy disk

Bij het eerste model kan ik er ook voor kiezen om een andere videokaart er in te zetten;
Aopen GeForce FX5700 DV-128Mb 8x tv-uit (meerprijs 101 euro)
Aopen Geforce FX5700 DV-256mb 8x tv-uit (meerprijs 121 euro)
HR
HR
Ik heb vorige week een Acer Travelmate 4001 WLMi gehaald. 512 MB intern, ATi Radeon 9700 (64 MB) en een Centrino processor van 1,5 GHz.

Tot nu toe draaien alle applicaties en spellen als een trein. Zelfs Unreal Tournament 2004 is goed speelbaar met alle opties aan. Ik ben nu bezig met het downloaden van Doom 3, hopelijk is die ook speelbaar. Maar voor de prijs van mijn laptop had je ook een zeer goede desktop kunnen kopen met een ATi X800XT grafische kaart.

Ga minimaal voor een Radeon 9800 als videokaart, is veel beter dan de vergelijkbare nVidia. 512 MB is op zich genoeg, en dat kan je altijd nog uitbreiden, tot 1024. Kijk ook een op gathering of Tweakers bij hun best-buy gids.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/950635

Dit is voor een high-en-gamessysteem. Kijk daar gewoon eens op en bezuinig op de dingen die voor jou niet direct van belang zijn. Ga echter wel voor PC3200 geheugen.

[Dit bericht is veranderd door The Harminator (op 11 september 2004 15:37:20).]
HR
HR

HJB
Legende

Uit: Tilburg
Vak: Oost - Y
Reg.: 1 september 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 oktober 2004 om 18:53:21.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Deze staat iedere week in de metro/spits

http://www.completer.nl

Succes!
HR
HR

sly
Legende

Uit: Hulst
Reg.: 15 mei 2000

Voor FM niet echt, heb p4 2.2Ghz en 512mb intern en dan draait een competitie vrij spoelen, bij meerdere competities wordt het al gauw minder. Voor muziek en fotos lijkt het me ruim voldoende.
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 2 maart 2005 om 16:15:36.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
En KOLKKA wat is het uiteindelijk geworden?
Ik twijfel ook tussen een laptop of een pc.
Het is niet zo dat ik hem overal mee naar toe wil sjouwen, maar gewoon voor thuisgebruik.
Maar lijkt me wel makkelijk als ik het door heel het huis kan gebruiken :)

Wil een snelle computer. Er een spel als Football Manager vlot op kunnen spelen.
En genoeg ruimte om foto`s en muziek op te slaan.

Dus wat raden jullie mij aan, qua systeem eisen?
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 2 maart 2005 om 18:19:50.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Bruggigol schreef:

En KOLKKA wat is het uiteindelijk geworden?
Ik twijfel ook tussen een laptop of een pc.
Het is niet zo dat ik hem overal mee naar toe wil sjouwen, maar gewoon voor thuisgebruik.
Maar lijkt me wel makkelijk als ik het door heel het huis kan gebruiken :)

Wil een snelle computer. Er een spel als Football Manager vlot op kunnen spelen.
En genoeg ruimte om foto`s en muziek op te slaan.

Dus wat raden jullie mij aan, qua systeem eisen?
HR
dezelfde PC als die ik heb, je hebt hem bij mij al gezien, ik kan de bon wel voor je mee nemen kan je precies zien wat er allemaal in zit
HR
HR

Juancho
Legende

Reg.: 26 april 2002

ik wil juist een laptop naast mn vaste pc erbij hebben :)

Mede voor school heb ik er eigenlijk eentje nodig.

Iemand die tips, tricks of andere dingen heeft waar ik wat aan heb?

Mijn eisen zijn:

* minstens pentium tussen 2 en 3Ghz
* minstens 512mb geheugen (moet uitbreidbaar zijn)
* dvdrw
* leuk design (is natuurlijk niet het belangrijkste)
* tas
* beetje goede videokaart voor de normale spellen (fifa, FM2005 etc.)
* wireless card voor draadloos internetten (los kopen is toch vaker goedkoper?)
* router (ook dit is los vaker goedkoper te kopen)
* 180-200gig HD

Verder geen echte eisen....

[Dit bericht is veranderd door Juancho (op 4 maart 2005 00:26:23).]
HR
HR

sly
Legende

quote:HR
Juancho schreef:

* beetje goede videokaart voor de normale spellen (fifa, FM2005 etc.)
* 180-200gig HD

Verder geen echte eisen....
HR
Ik weet niet hoe hoog je banksaldo is? Maar 200G in een notebook??
HRHR
HR

Almere vak V
Legende

Reg.: 28 juli 1999

Prijs-kwaliteit. Gewoon de Spits of de metro in de gaten houden en bestellen bij DELL. Ik heb daar echt meerdere supergoede ervaringen mee. Deze week stond er ook weer 1 in die gewoon te goed is voor de prijs die er bij staat. En je kan hem online nog altijd opleuken.
HR
HR

Juancho
Legende

180-200gb voor een notebook is dus niet mogelijk of te duur?

laten we dan eens terugzakken naar 80gb?

Overigens heb ik een maximum budget van 1200 euro
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 maart 2005 om 22:04:28.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
* minstens pentium tussen 2 en 3Ghz

bij een centrino liggen de kloksnelheden lager maar de snelheden zijn vergelijkbaar met de P4 2.4~2.8 Ghz. Een centrino 1.7 Ghz is bijvoorbeeld een hele rappe. Verder zit bij centrino ook altijd wireless internetten erop + een goede chipset. Dat samen maakt immers de naam centrino waardig. Daarnaast zijn de vaak ook dunner en lichter dan een laptop met P4 processor + hij gaat 2 uur langer mee op de accu, eet dus minder stroom.

* minstens 512mb geheugen (moet uitbreidbaar zijn)
dat is geen probleem. standaard is tussen de 256 en 512 idd.

* dvdrw
ook geen probleem.

* leuk design (is natuurlijk niet het belangrijkste)

is natuurlijk persoonlijk. De een vind iets heel lelijk wat een ander heel mooi vind, moet je dus zelf kijken wat je mooi vindt. Beetje onzinnig om hier te vragen maar goed.

* tas
moet je er meestal los bijkopen 40~100 euro.

* beetje goede videokaart voor de normale spellen (fifa,
FM2005 etc.)

ATI 9700 videokaarten zitten er soms bij, moet je wel goed op letten, zit meestal dan wel een stickertje op.

* wireless card voor draadloos internetten (los kopen is toch vaker goedkoper?)

heb je bij centrino niet meer nodig dan.

* router (ook dit is los vaker goedkoper te kopen)

router?? een lanpoort zit er wel altijd op.

* 180-200gig HD

bestaat vast wel ergens maar heb het nog noooooit gezien. Misschien 160 GB bij de sony vaio van 2300 euro ofzo, dan heb je 2x 80 GB. Verder zou ik niet weten waar je 180 GB zou kunnen krijgen. 80 GB is maximaal bij een laptop meestal, en dat is al veel. Standaard is 40 GB. 60 is al wat luxe en 80 is al mega.

kijk bijv. eens bij mediamarkt. als ik me niet vergis heb je daar een acer met een 40 GB HD voor rond de 1200 euro met een goede videokaart erbij. Excl. tas.
HR
HR
Je beschrijft nu tot in detail mijn laptop :B

Die is nu ook te krijgen met 1,7 Gig Processor, ik heb er een 15 in zitten.

En nu beginnen de Travelmates ook met X600 kaarten te komen in plaats van de 9700. Dat moet meer dan voldoende zijn voor de meeste spellen.
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 5 maart 2005 om 18:42:00.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Laptop gebruikers, kunnen jullie me ff over de streep halen? Ik zit nu te twijfelen tussen een 60 GB laptopje of een pc met 160 GB voor ongeveer dezelfde prijs....
HR
HR

sly
Legende

Als je die ruimte niet nodig hebt en weinig grafische applicaties draait dan ben je met een notebook veel beter af. Ehh vind ik :B
HR
HR

PSV Rulezzz
Legende
Runner-up PSV Netwerk Cup Outdoor 2007

Reg.: 18 mei 2001

Als je spellen wil spelen, PC.. Mijn laptop (niet eens zo'n hele verkeerde) heeft het echt zwaar met spellen en af en toe valt hij dan door de warmte uit (Toshiba, bekend probleem).

Eigenlijk zit ik de laatste tijd heel veel aan tafel met mijn laptop. Voorheen hing ik wel vaker op bed, maar de laatste tijd steeds minder. Vind het wel handig om een filmpje te kijken op mijn laptop, maar verder zou ik als ik plaats genoeg had gehad op mijn kamer van 2 bij 2 denk ik toch ook een gewone PC gekocht hebben.

(en die schijfruimte is toch ook wel een beetje afhankelijk van hoeveel je download, als dat niet veel is, dan heb je die 160 gig niet nodig denk ik)

[Dit bericht is veranderd door PSV Rulezzz (op 5 maart 2005 20:15:42).]
HR
HR

Juancho
Legende

als het kwa ruimte niet veel uit maakt zou ik voor een vaste pc gaan. Die heb je al van rond de 500 euro. Een goede lapop is vaak niet voor onder de 800 euro te koop.

Ligt er dus puur aan waarvoor je um gebruikt. Als je een vaste plek geen bezwaar vind, koop dan een vaste pc.
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 maart 2005 om 13:34:52.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ben er uit, heb voor de laptop gekozen. Aangezien ik nu toch maar 4 GB heb ga ik er met 60 GB ruim op vooruit :)

Qua spellen zal ik toch alleen maar spellen spelen als FM en die kan je met deze laptop makkelijk nog wat jaren mee spelen. De spellen als PES en Fifa enzo speel ik toch het liefste op me PS2....
HR
HR

Juancho
Legende

Zoals eerder gezegt ben ik een beetje aan het rondkijken naar laptops. Nou heb ik hierover een vraagje: Weet iemand iets af van BenQ laptops?

Ik heb namelijk een leuke laptop gezien, de benq joybook 5100 D31.

* Intel Centrino Mobile Technology Intel Pentium M Processor 1.5GHz
* intel extreme graphics 2 videokaart (ATI MOBILITY RADEON 9000 32MB DDR)
* 512mb werkgeheugen
* 40gb harde schijf
* wireless 802.11b voor maximaal 11mbps
* DVD+RW 8x
* Firewire (IEEE 1394): x1
USB 2.0 port: x3
PCMCIA: x1
VGA output: x1
RJ11 Modem jack: x1
RJ45 Ethernet: x1
S-Video: x1
DC-in: x1
* batterij duur is 6 uur
* afmeting: 265x320x31 mm
* gewicht 2,4 kg

Dit alles voor de prijs van 1179,-- euro
Ziet er leuk uit, voldoet vrijwel aan alles wat ik eis. Alleen de HD zou ik graag willen veranderen in 60/80 gig maar ik neem aan dat die wel te vervangen is. Verder heb ik alleen geen enkele ervaring met notebooks van benq. Dus wie kan me er wat meer over vertellen?

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Juancho (op 9 maart 2005 00:39:44).]
HR
HR

Modar
Aanstormend talent

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - V
Reg.: 21 oktober 2004

Ziet er opzich heel mooi uit allemaal, zelf geen ervaring met BenQ notebooks maar als ik notebook zou kopen zou het of een Dell of Sony worden.

bijvoorbeeld:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_9300?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs&~tab=specstab#tabtop

http://vaio.sony-europe.com/PageView.do?site=ite_nl_NL&page=ProductTechnicalFeatures&section=Products_ITE&productmod
el=%2FComputing%2FVAIO+Notebooks%2FVN+K+Series%2FPCG-K415S&productcategory=%2FComputing%2FVAIO+Notebooks%2FVN+K+Series&productsku=PCGK415S.NL3

Enige minpuntje is ze zijn iets duurder maar daarvoor krijg je echt iets supermoois voor terug. Die 2 zijn echt :schrik

maar goed :)
HR
HR

ZvoneBoban
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Nijmegen
Reg.: 8 februari 2002

Hmm, ik vind 1499,- een beetje te gortig voor die Sony Vaio. Ten eerste zit eer en Pentium 4-processor in en die zijn absoluut niet geschikt voor laptops, aangezien ze veel te veel stroom verbruiken en superwarm worden. Verder loopt het geheugen maar op 266MHz. Standaard is dit 333MHz bij laptops, terwijl we bij dekstops alweer op heel wat hogere snelheden zitten...

Ik zou zeggen: neem een notebook met of een Centrino (Intel Pentium-M 735, 745, 755) of een AMD Athlon64 (eigenlijk Desktop-model, maar kunnen terugklokken waardoor ze minder stroom verbruiken en minder warm worden) en 1x 512MB (333MHz) aan geheugen en niet 2x 256MB (wat bij de meeste laptops het geval is) met het oog op latere uitbreidingen. Spel je geen spelen, dan is een onboard videokaart genoeg, zo niet: ga voor de Mobility Radeon 9700 128MB.

Een voorbeeld is de Acer TravelMate 8005Lmib, waarmee je voorlopig wel vooruit kan (Pentium-M 745, 1x 512MB & Radeon 9700). Hij kost wel 1658,44, maar ik zou bij een laptop eerder even doorsparen dan met minder genoegen nemen, aangezien upgraden wat moeilijker gaat dan bij desktops.

Ben je eruit welk model je wilt: kijk hier voor de laagste prijzen in Nederland, zodat je niet te veel betaalt...

[Dit bericht is veranderd door ZvoneBoban (op 9 maart 2005 10:30:36).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 44 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige Forums » Computer Forum » Nieuwe pc/laptop

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is het terecht dat Cocu Depay een reprimande gaf voor het uittrekken van zijn shirt na zijn goal tegen Panathinaikos?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 3,3% dat WKE Emmen wint van Excelsior. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PSV-ADO Den Haag:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!