| Poster | | Topic: Korte vraagjes en kleine probleempje's (Teil II) |  |
|
Marger Legende
Vak: - Posts: 1696 Reg.: 15 april 1999 | Als je het weer met kabels wilt oplossen is een hub of switch de simpelste manier. Tegenwoordig zul je in de winkel vooral switches tegenkomen, maar mocht je van iemand een oud hubje kunnen krijgen, dan voldoet dit op dezelfde manier. Let op dat het overeenkomt met de snelheid van je netwerkkaarten, meestal 100 Mbit op dit moment. De switch mag ook wel sneller zijn maar dat is weer duurder. Bij Mycom haal je voor 20 euro een Edimax 5-poorts switch, bij wat rondshoppen voor een paar euro minder misschien.
Een switch werkt transparant in een netwerk, d.w.z. dat alle uiteinden er geen idee van hebben dat er een switch tussen hangt. Dit heeft als voordeel dat de situatie qua ip's uitdelen niet verandert, omdat de switch daar niets mee doet. Je pc's krijgen die met een switch ertussen dus net als zonder switch. Denk erom dat je één extra kabel nodig hebt t.o.v. nu, namelijk om modem met switch te verbinden.
De netwerkkabels van beide pc's in de switch prikken, verbindingskabel in de switch en in het modem prikken, stroom op de switch zetten en klaar is Kobe. Meestal moet je even opletten met de poorten op de switch: er kan een gedeelde poort zijn die gemarkeerd is als zodanig. Die kan dan functioneren als gewone switchpoort (handig als je 5 pc's in een gelijkwaardig netwerk wilt zetten zonder weg naar buiten) en als uplink-poort, die de route naar buiten verzorgt. Daar moet je dan eventueel even een knopje voor indrukken.
|
|
|
Tobo Vedette Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Eersel Vak: Noord - U Posts: 2356 Uploads: 5 Reg.: 17 september 2004 | Probleem met openen van ontvangen muziekbestanden.
Sinds een paar maanden heb krijg ik een melding als ik een muziekbestand dat ik heb onvangen via MSN of E-mail, wil openen. Het gaat om de volgende melding:
WINDOWS BEVEILIGINGSWAARSCHUWING:
Windows heeft gedetecteerd dat dit bestand mogelijk onveilig is. Om uw computer beter te beveiligen is toegang tot dit bestand geblokkeerd.
Naam: ...
---------------
Dan staat er een Help functie in het scherm. Als ik daar op klik krijg ik de volgende uitleg:
---------------
Is er een manier om bestanden te openen die zijn geblokkeerd?
Als u zeker weet dat u dit bestand kunt vertrouwen en het wilt openen, volgt u de onderstaande instructies.
1. Sla het bestand op de computer op.
2. Klik op Start, klik vervolgens op Deze computer en navigeer naar het bestand dat u hebt opgeslagen.
3. Klik met de rechtermuisknop op het bestand dat u hebt opgeslagen en klik vervolgens op Eigenschappen.
4. Klik op Blokkering opheffen onder aan het dialoogvenster.
Als ik dan vervolgens ga kijken zie ik dat mijn ontvangen bestand al door Windows is verwijderd. Hoe schakel ik dit uit?
BVD!
Tom
|
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Oisterwijk Vak: Oost - V Posts: 7037 Reg.: 9 december 1999 | Probleem op gelost
[Dit bericht is veranderd door PSV Oisterwijk (op 19 mei 2006 17:38:26).]
|
|
|
Kobe Bryant Legende
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 4362 Reg.: 7 april 2003 |
quote: Marger schreef:
Als je het weer met kabels wilt oplossen is een hub of switch de simpelste manier. Tegenwoordig zul je in de winkel vooral switches tegenkomen, maar mocht je van iemand een oud hubje kunnen krijgen, dan voldoet dit op dezelfde manier. Let op dat het overeenkomt met de snelheid van je netwerkkaarten, meestal 100 Mbit op dit moment. De switch mag ook wel sneller zijn maar dat is weer duurder. Bij Mycom haal je voor 20 euro een Edimax 5-poorts switch, bij wat rondshoppen voor een paar euro minder misschien.
Een switch werkt transparant in een netwerk, d.w.z. dat alle uiteinden er geen idee van hebben dat er een switch tussen hangt. Dit heeft als voordeel dat de situatie qua ip's uitdelen niet verandert, omdat de switch daar niets mee doet. Je pc's krijgen die met een switch ertussen dus net als zonder switch. Denk erom dat je één extra kabel nodig hebt t.o.v. nu, namelijk om modem met switch te verbinden.
De netwerkkabels van beide pc's in de switch prikken, verbindingskabel in de switch en in het modem prikken, stroom op de switch zetten en klaar is Kobe. Meestal moet je even opletten met de poorten op de switch: er kan een gedeelde poort zijn die gemarkeerd is als zodanig. Die kan dan functioneren als gewone switchpoort (handig als je 5 pc's in een gelijkwaardig netwerk wilt zetten zonder weg naar buiten) en als uplink-poort, die de route naar buiten verzorgt. Daar moet je dan eventueel even een knopje voor indrukken.
Weer een schot in de roos van je Marger
Toen je over een hub begon ging er ineens een lampje bij me branden. Ik heb ooit voor een oude USB-modem een hub gekocht van 10MB/ps om het signaal door te geven, die heb ik nu dus weer even van al het stof ontdaan en aangesloten. Mn internetsnelheid is (helaas) maar 4MB/ps dus dat kan prima. Ik heb zoals je zei een netwerkkabel tussen hub en modem gezet en vervolgens 2 pc's op de hub aangesloten. Alles werkt
Ik vind het alleen merkwaardig dat 1 van de 2 pc's op de hub maar de helft a 3/4 van de optimale snelheid kan behalen terwijl de andere op die hub wel max. kan
Enig idee waar dat aan kan liggen? Het gaat daarbij overigens om een oude 750mhz win 98 pc maar die moet 4 MB/ps toch gewoon aankunnen?
Ondanks dat ben ik blij dat alle pc's en laptops weer online kunnen dus bedankt Marger 
[Dit bericht is veranderd door Kobe Bryant (op 20 mei 2006 18:49:07).]
|
|
|
hoolie v Legende
Uit: is goed voor U! Vak: Oost - V Posts: 2776 Reg.: 9 september 1999 |
quote: Kobe Bryant schreef:
. . .
Ik vind het alleen merkwaardig dat 1 van de 2 pc's op de hub maar de helft a 3/4 van de optimale snelheid kan behalen terwijl de andere op die hub wel max. kan
Enig idee waar dat aan kan liggen? Het gaat daarbij overigens om een oude 750mhz win 98 pc maar die moet 4 MB/ps toch gewoon aankunnen?
Ondanks dat ben ik blij dat alle pc's en laptops weer online kunnen dus bedankt Marger 
Kan aan een hoop dingen liggen, het verschil tussen een switch en een hub is dat een een switch alle verkeer bestemd voor een aangesloten apparaat er rechtstreeks naartoe stuurt. Een hub daarintegen stuurt alles naar elk aangesloten apparaat, en het betreffende apaaraat, pikt daar dan tussen uit wat voor hem bestemd is. Het zou dus zo maar kunnen dat als een ander apparaat veel data verzendt en vraagt, dat het andere apparaat daar onder lijdt.
|
|
|
chev Nationale topspeler
Vak: - Posts: 1287 Reg.: 6 november 2005 |
quote: Kobe Bryant schreef:
(...)
Weer een schot in de roos van je Marger
Toen je over een hub begon ging er ineens een lampje bij me branden. Ik heb ooit voor een oude USB-modem een hub gekocht van 10MB/ps om het signaal door te geven, die heb ik nu dus weer even van al het stof ontdaan en aangesloten. Mn internetsnelheid is (helaas) maar 4MB/ps dus dat kan prima. Ik heb zoals je zei een netwerkkabel tussen hub en modem gezet en vervolgens 2 pc's op de hub aangesloten. Alles werkt
4 mbs is erg snel denk ik dat halen we bij ons in het dorp net.
ik haal 12,5mbs en heb een supersnelle aansluiting en de rest van ons dorp hebben over het algemeen 10/10 en die halen 1,5mbs en dat wordt gezien als razendsnel, dan haal je een bestand van 5 gig in 3 kwartier binnen.
|
|
|
Danielito Nationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1879 Reg.: 24 augustus 2005 | Ik wilde zojuist m'n laptop aanzetten, maar geeft nog amper een krimp..
Ik heb de achterklep eraf geschroefd en voelde dat het geheel waarin het koelertje zit keiheet is. De laptop staat nu ook niet helemaal uit en krijg ik ook helemaal niet uit. Om de 30 seconden ofzo begint het koelertje steeds even te draaien, waarna het er na 3 seconden weer mee uit scheit.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan schorten, voordat ik ze weer weg breng voor een dure reparatie..?
|
|
|
haarlempsv Nationale topspeler
Uit: Haarlem !!!! Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 765 Reg.: 18 juli 2004 | ik denk dat hij te heet is geworden door stof wat er in de laptop is gekomen dat de fan of meerderen fans vast zijn geslagen. en dat er iets verbrand is de processor of zo
|
|
|
Depjoetie Nationale topspeler
Uit: EINDHOVEN Vak: Oost - X Posts: 814 Reg.: 9 maart 2002 | Ik heb ook een vreemd probleem. Na het uitpakken van een paar bestanden met winrar die allemaal opgeslagen zijn onder mijn documenten zijn ze niet allemaal zichtbaar in die map.
Het zouden er 8 moeten zijn en ik zie er maar 4. Het gekke is dat als ik bij eigenschappen van die map kijk wel de volledige data-grootte te zien is.
Nu heb ik als test de zichtbare bestanden naar een andere map verplaatst zodat de originele map leeg lijkt als je hem opent. Alleen geeft hij nog wel aan dat er 1.25 GB aanwezig is.
Ik snap er geen hol van... 
Besturingssysteem is XP Pro en ik ben ingelogd als Administrator overigens.
[Dit bericht is veranderd door Depjoetie (op 30 mei 2006 19:14:36).]
|
|
|
A3 Legende
Uit: Oirschot Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2406 Uploads: 2 Reg.: 30 oktober 2001 | Misschien dat het verborgen bestanden zijn. Ga in explorer naar Tools->Folder Options en dan bij view zet aan "Show hidden files and Folders"
|
|
|
Depjoetie Nationale topspeler
Uit: EINDHOVEN Vak: Oost - X Posts: 814 Reg.: 9 maart 2002 | Klopt, dat was het idd. Ik was zo moeilijk aan het denken dat deze simpele oplossing me compleet ontschoten was. Vaak is het simpeler dan je denkt.
Bedankt iig.
|
|
|
Danielito Nationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1879 Reg.: 24 augustus 2005 |
quote: haarlempsv schreef:
ik denk dat hij te heet is geworden door stof wat er in de laptop is gekomen dat de fan of meerderen fans vast zijn geslagen. en dat er iets verbrand is de processor of zo
Ik heb de accu leeg laten lopen waardoor 'ie uiteindelijk afgeslagen is en kon afkoelen. Wat later probeerde ik het weer en deed 'ie het weer!
Hij heeft echter wel een opdonder gehad en lijkt internet niet goed te refreshen. Ik heb alle tijdzones, data etcetera ingesteld maar hij blijft daarin raar doen. Ook krijg ik steeds een melding dat een certificaat is verlopen, waardoor ik oa niet meer MSN kan opstarten..
|
|
|
Uit: Eersel Vak: Noord - U Posts: 2356 Uploads: 5 Reg.: 17 september 2004 |
quote: Tobo schreef:
Probleem met openen van ontvangen muziekbestanden.
Sinds een paar maanden heb krijg ik een melding als ik een muziekbestand dat ik heb onvangen via MSN of E-mail, wil openen. Het gaat om de volgende melding:
WINDOWS BEVEILIGINGSWAARSCHUWING:
Windows heeft gedetecteerd dat dit bestand mogelijk onveilig is. Om uw computer beter te beveiligen is toegang tot dit bestand geblokkeerd.
Naam: ...
---------------
Dan staat er een Help functie in het scherm. Als ik daar op klik krijg ik de volgende uitleg:
---------------
Is er een manier om bestanden te openen die zijn geblokkeerd?
Als u zeker weet dat u dit bestand kunt vertrouwen en het wilt openen, volgt u de onderstaande instructies.
1. Sla het bestand op de computer op.
2. Klik op Start, klik vervolgens op Deze computer en navigeer naar het bestand dat u hebt opgeslagen.
3. Klik met de rechtermuisknop op het bestand dat u hebt opgeslagen en klik vervolgens op Eigenschappen.
4. Klik op Blokkering opheffen onder aan het dialoogvenster.
Als ik dan vervolgens ga kijken zie ik dat mijn ontvangen bestand al door Windows is verwijderd. Hoe schakel ik dit uit?
BVD!
Tom
Iemand?
|
|
|
MarcoSibon Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Wierden Vak: Oost - X Posts: 7872 Uploads: 7 Reg.: 30 juni 2003 | Als je zo'n bestand krijgt, moet je em niet openen via MSN, maar gewoon gelijk naar die map gaan waar je hem hebt opgeslagen. Dan kun je em wel openen.
|
|
|
gerritbouma Legende
Uit: Woensel-Zuid Vak: Oost - V Posts: 2891 Reg.: 10 maart 2001 | Ik heb net een film gedownload van bittorrent, maar kan hem niet afspelen omdat het een BIN bestand is, wat is dit?
|
|
|
Stofzuiger Legende
Uit: Waalre Vak: - Posts: 3290 Reg.: 13 juni 2002 | Een .bin-bestand is een schijfimage, dat je bijvoorbeeld via Nero op een dvd'tje moet branden. Via Alcohol 120% kun je ook een virtuele schijf aanmaken, zodat het je geen dvd kost.
|
|
|
panna10eigengoals Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 115 Reg.: 1 maart 2006 | Je kan daarvoor ook daemon tools gebruiken. Dat vind ik een wat fijner programma. Volgens mij moet je trouwens de .cue-file "mounten" in daemon tools of alcohol 120%.
|
|
|
brig. Legende Wallpaper v/d Maand, 3 opeenvolgende maanden; meer prijzen
Vak: West - J Posts: 7877 Uploads: 190 Reg.: 12 juli 2001 | Ik heb een vraagje
Als je site's toevoegt aan je favorieten, dan krijg je vaak een icoontje erbij staan, maar een dag later zijn ze weer weg.
Hoe kan je ervoor zorgen dat ze standaard bij je favorieten blijven staan die icoontjes?
Alvast Bedankt!
|
|
|
KoningKone Legende Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 8355 Reg.: 30 maart 2003 |
quote: brig. schreef:
Ik heb een vraagje
Als je site's toevoegt aan je favorieten, dan krijg je vaak een icoontje erbij staan, maar een dag later zijn ze weer weg.
Hoe kan je ervoor zorgen dat ze standaard bij je favorieten blijven staan die icoontjes?
Alvast Bedankt!
Klopt, is mij ook opgevallen, ik heb geen idee hoe je dat kan veranderen.
|
|
|
Conehead Bankzitter
Uit: Nijmegen Vak: - Posts: 192 Reg.: 14 maart 2003 |
quote: brig. schreef:
Ik heb een vraagje
Alvast Bedankt!
klik
of gewoon Firefox gebruiken. 
|
|
|
Uit: Eersel Vak: Noord - U Posts: 2356 Uploads: 5 Reg.: 17 september 2004 |
quote: MarcoSibon schreef:
Als je zo'n bestand krijgt, moet je em niet openen via MSN, maar gewoon gelijk naar die map gaan waar je hem hebt opgeslagen. Dan kun je em wel openen.
Heb ik al vaker geprobeerd maar dat lukt ook niet.
|
|
|
JR Regelmatige invaller
Uit: Eindhoven Vak: Oost - YY Posts: 249 Reg.: 4 oktober 1999 | Ik heb al een paar dagen problemen om, gewoon snel als altijd, mijn Yahoo-mailadres te openen, via http://mail.yahoo.com
Kán dat aan mijn eigen computer liggen?
Kan ik ergens bekijken of Yahoo wellicht server-problemen heeft, zoals dat met MSN kan?
Zijn de problemen herkenbaar voor anderen?
't Is wel flink balen, want na een aantal jaar dit adres hebbende, verstuur en ontvang ik er ook nogal wat zakelijke mail op. 
|
|
|
El Jefecito Talentje
Vak: - Posts: 60 Reg.: 13 maart 2006 | Ik heb ook een probleempje..
Ik wil een audio cd branden maar telkens na ongeveer 34 % nokt ie ermee.. Ik heb het nummer op dat moment eruit gelaten mar dan kapt ie er weer op ongeveer 34 % mee.
Het gekke van dit allemaal is dat ik wel data cd's kan branden met nero
Ik heb ook al geprobeerd met een ander programma te branden maar met media player en BurnRight krijg ik precies dezelfde fout
Wie o wie kan mij helpen
Bij voorbaat dank 
|
|
|
hoolie v Legende
Uit: is goed voor U! Vak: Oost - V Posts: 2776 Reg.: 9 september 1999 |
quote: El Jefecito schreef:
Ik heb ook een probleempje..
Ik wil een audio cd branden maar telkens na ongeveer 34 % nokt ie ermee.. Ik heb het nummer op dat moment eruit gelaten mar dan kapt ie er weer op ongeveer 34 % mee.
Het gekke van dit allemaal is dat ik wel data cd's kan branden met nero
Ik heb ook al geprobeerd met een ander programma te branden maar met media player en BurnRight krijg ik precies dezelfde fout
Wie o wie kan mij helpen
Bij voorbaat dank 
Ik denk dat het loopwerk van je brander vuil is, waardoor de wormas die je laserlens bestuurd niet meer vrij kan bewegen.
|
|
|
Volgas!! Legende
Uit: Deurne Vak: - Posts: 2834 Reg.: 19 januari 2002 | Dan zou dat toch ook bij Data Cd's zo moeten zijn??
Misschien een beveiligde Mp3??
|
|
|