| Poster | | Topic: Korte vraagjes en kleine probleempje's (Teil II) |  |
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 14859 Reg.: 26 april 2002 |
quote: hoolie v schreef:
Is die muis en/of toetsenbord mischien niet defect? Met een defect of geen toetsenbord start windows niet op.
Nee want ik heb ook mijn eigen ubs toetsenbord en muis gebruikt. Doet op mijn pc prima, op die van hem loopt windows weer vast.
|
|
|
Foxy Legende Winnaar PSV Quiz Seizoen 04/05; meer prijzen
Uit: Eindhoven Vak: Noord - S Posts: 12792 Reg.: 13 oktober 1999 | Toch defect denk ik. Ik heb hetzelfde met een Logitech setje gehad. Tijdens het opstarten deed ie niets, kon ik die Bios niet in, en met een oud setje wel. Pas als ik de drivers geinstalleerd had kon ik het nieuwe setje aansluiten. Ik heb hem gewoon weggedonderd en een nieuwe gekocht, dat werkte prima. 
|
|
|
Bastie Legende
Uit: groningen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3027 Reg.: 8 september 2002 | Weet iemand wat ik aan de volgende foutmelding kan doen ? :
FIFA Manager 06 Requires Hardware Graphics Acceleration.
Ik zit namelijk niet thuis achter mijn computer, Video drivers downloaden?
|
|
|
Marger Legende
Vak: - Posts: 1696 Reg.: 15 april 1999 | Ik ken de melding verder niet, maar het zou kunnen dat er een instelling uit staat, die aan moet zijn. Controleer op de betreffende PC even bij de beeldeigenschappen/display properties (rechtsmuis op desktop, properties) in het tabblad Settings/Instellingen bij Advanced. Daarbinnen heb je een tabblad Troubleshoot/Probleemoplossing met een schuifje voor de hardware acceleration. Dat moet helemaal naar links staan op Full. Er is geen enkele reden waarom iemand dat ooit zou veranderen, maar je weet nooit of het toch verkeerd staat.
|
|
|
hoolie v Legende
Uit: is goed voor U! Vak: Oost - V Posts: 2776 Reg.: 9 september 1999 | *kuch* naar rechts is maximaal, maar als je in een spiegel kijkt is het wel degelijk links! 
|
|
|
Marger Legende
Vak: - Posts: 1696 Reg.: 15 april 1999 | Potverdikkie, staat mijn desktop weer gespiegeld
hoolie v heeft helemaal gelijk, ik had natuurlijk moeten schrijven: quote: Dat moet helemaal naar rechts staan op Full.
[Dit bericht is veranderd door Marger (op 30 november 2005 18:03:28).]
|
|
|
Juancho Legende
quote: Foxy schreef:
Toch defect denk ik. Ik heb hetzelfde met een Logitech setje gehad. Tijdens het opstarten deed ie niets, kon ik die Bios niet in, en met een oud setje wel. Pas als ik de drivers geinstalleerd had kon ik het nieuwe setje aansluiten. Ik heb hem gewoon weggedonderd en een nieuwe gekocht, dat werkte prima. 
100% zeker dat toetsenbord en muis niet stuk is. Ik heb al 2 usb setjes geprobeerd, beide werken op mijn pc prima, echter op die van hem niet.
Lijkt me meer dat de usb poorten op sterven liggen. Is dan een extern usb kaartje geschikt om in de pc te plaatsen? Of zouden de vaste usb aansluitingen dan gaan lopen zeiken, zeuren en conflicten op gaan leveren?
|
|
|
VOH Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Vak: West - K Posts: 4535 Reg.: 22 oktober 1999 | 2 vraagjes.
1. Ik zoek een andere videokaart, maar heb totaal geen idee waar ik op moet letten, je hebt 256mb van 100 euro maar ook van 400 euro. Ik zoek iets tussen de 150 en 250 euro. Wat kan ik het beste halen en waar moet ik op letten.
2. Er zijn converters van XBOX aansluiting naar USB, werkt dat een beetje?
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 5944 Reg.: 18 juli 2002 |
quote: VOH schreef:
2 vraagjes.
1. Ik zoek een andere videokaart, maar heb totaal geen idee waar ik op moet letten, je hebt 256mb van 100 euro maar ook van 400 euro. Ik zoek iets tussen de 150 en 250 euro. Wat kan ik het beste halen en waar moet ik op letten.
Het geheugen zegt lang niet alles bij de videokaart, zo moet je kiezen uit wat je wil:
- AGP/PCIexpress. AGP is de oude bekende. PCIexpress is iets van de laatste maanden dus als je een iets oudere pc hebt moet je AGP nemen want PCIexpress past dan niet (gevolg is wel dat je als je over een jaar een andere pc koopt je met een onbruikbare videokaart zit)
- de snelheid van het geheugen. 256 mb is niet hetzelfde als 256 mb Als je snapt wat ik bedoel, je hebt net als bij werkgeheugen verschillen in snelheid van het geheugen en hoe sneller hoe beter, dat is logisch
- Als allerbelangrijkste van de videokaart heb je de grafische chipset die erop zit. GeForce en ATI Radeon zie je veel, hierin heb je vele verschillende typen zoals (GeForce 6200, 6600 en 6800, 7800 en ATI Radeon 9800 (Pro), X800, X850, X1800). Ik zou me eerst maar eens verdiepen of laten inlichten door iemand over welke van deze chipsets de beste zijn. Aan de hand hiervan zul je de prijsverschillen beter begrijpen!
|
|
|
Marger Legende
Vak: - Posts: 1696 Reg.: 15 april 1999 | De videokaartkwestie hangt ook een beetje af wat voor computer je hebt en wat je plannen zijn met de videokaart. Wat voor moederbord, processor, werkgeheugen en videokaart heb je nu? De prestaties van de andere onderdelen zeggen of een bepaalde upgrade loont of niet.
Zoals MiKaZa al zegt: controleer zeker wat je moederbord ondersteunt: AGP of PCI-Express. Waarschijnlijk het eerste, dat beperkt je keuzemogelijkheden al aanzienlijk en beperkt bovendien inderdaad de upgradebaarheid van de andere onderdelen op een later moment.
Qua videokaarten heb je meestal low-end, mid-end en high-end kaarten op de markt. De laatste zijn het neusje van de zalm en daar ook naar geprijsd: hoogste prestaties voor een idiote prijs. De low-endkaarten zijn voor mensen die niet veel gameplannen hebben, hooguit af en toe en niet al te nieuw 3D-spelletje. Mid-end is voor mensen die wel op de centen letten maar toch heel behoorlijk willen kunnen spelen, ik gok dat jij er daar een van bent.
De afweging in de midrange is altijd lastig. Op dit moment vind ik zelf de Radeon X800 XL van ATI of de Geforce 6800 GT van Nvidia het interessantst qua prijs/prestatie, alleen die dingen liggen net een beetje boven jouw (en mijn) beoogde budget, vanaf 300 euro in de AGP-variant. Op dit moment zou ik zeker voor 256 MB geheugen gaan, omdat de textures in de spellen steeds groter worden en 128 MB het dan al gauw niet meer trekt. Sommige spellen vragen voor optimale graphics al 512 MB! Die kaarten zijn echter nauwelijks te betalen.
Tussen de 150 en 250 denk ik dat een gewone X800 een optie is (maar dan heb je vaak DDR1 geheugen ipv DDR3, dat is dus trager) of een 6600 met 256 MB, maar ik dacht dat die wat minder snel is. Zie de pricewatch van Tweakers.net voor details en zoek eventueel reviews met benchmarks op google.
|
|
|
VOH Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Vak: West - K Posts: 4535 Reg.: 22 oktober 1999 | Bedankt voor jullie reacties .
Ik heb opgezocht mijn moederbord(Asus p4p800) ondersteunt alleen AGP. Verder zal ik me deze week er verder in verdiepen, maar nu heb ik een beetje een idee waar ik op moet letten.
Dank u 
|
|
|
Eersel on Tour Vedette Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Eersel Vak: Noord - U Posts: 2356 Uploads: 5 Reg.: 17 september 2004 | Hallo,
Iemand die ik ken heeft zojuist een nieuw spel geinstalleerd. Bij het openen van dat spel krijgt hij deze foutmelding:
H:\FIFA06.exe is geen geldige Win32-toepassing
Wat te doen om het op te lossen?
|
|
|
hoolie v Legende
Uit: is goed voor U! Vak: Oost - V Posts: 2776 Reg.: 9 september 1999 | Dan is of de CD beschadigd geweest, of het is een illegale kopie lijkt me.
|
|
|
MrLampie Vedette Tweede plaats forum-TOTO 2003/2004
Uit: Zaanstad Vak: Oost - X Posts: 1212 Uploads: 2 Reg.: 26 februari 2001 | Ik heb ook een vraagje.
Ik heb net een nieuwe pc en uiteraard zit daar windows XP op. Dat is allemaal fantastisch enzo, alleen wil ik niet met het uiterlijk van windows xp werken. Nu heb ik dat allemaal aangepast naar Windows klassieke stijl en alles blijft ook zo staan op 1 ding na. Dat zijn de vensterinstellingen.
Elke keer als ik mijn pc opnieuw opstart dan start hij deze weer op met het xp uiterlijk, ik heb dus weer een blauwe taakbalk wat ik helemaal niet wil. Weet iemand hoe het komt dat deze instelling steeds terug springt en hoe los ik het op dat dat niet meer gebeurt?
|
|
|
ping Basisspeler
Uit: Nijmegen Vak: - Posts: 312 Reg.: 8 januari 2002 | Op zich een beetje vreemd wat jij nu beschrijft, bij het optarten zou de instelling gewoon gehandhaafd moeten blijven. Heb je je thema opgeslagen?
En wat bedoel je precies met vensterinstellingen? Als je naar vensters en knoppen gaat bij bureaubladinstellingen moet dit natuurlijk wel op windows-klassiek staan, maar dat zul je wel hebben denk ik.
Verder nog een leuke tip m.b.t. windows-uiterlijk, voor iedereen die wel eens wat anders en beters wil dan standaard XP. Ik heb nu al een poos het Vista Inspirat shellpack geinstalleerd op mijn pc. Dit ziet er super mooi uit, veel rustiger en de icoontjes zijn allemaal wat mooier om te zien. Er zitten nog wat andere fijne dingen bij, zoals bijvoorbeeld een object-dock toolbar, het geheel lijkt zo een beetje een kruising tussen vista en de mac. Het installeert zich als een programma, maar omdat het de shells vervangt maakt het je pc niet trager en het is ook weer te verwijderen. Ik haal het echter niet meer van mijn pc af...
[Dit bericht is veranderd door ping (op 22 december 2005 11:54:42).]
|
|
|
Parkie1 Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1143 Reg.: 8 april 2005 | Je moet dus als je de XP stijl wil aanpassen ook op toepassen klikken, alleen OK is niet voldoende, dan veranderd hij het 1 keer en idd bij het opstartte gaat het dan weer terug naar de vorige aanpassing.
Dus TOEPASSEN aanklikken 
|
|
|
Juancho Legende
quote: Eersel on Tour schreef:
Hallo,
Iemand die ik ken heeft zojuist een nieuw spel geinstalleerd. Bij het openen van dat spel krijgt hij deze foutmelding:
H:FIFA06.exe is geen geldige Win32-toepassing
Wat te doen om het op te lossen?
Of het bij jouw werkt weet ik niet, maar ik had dezelfde melding bij het installeren van een boekhoudprogramma.
Wat ik toen gedaan heb is uit de map c:\windows\repair het bestand autoexec.nt gekopieerd naar de map C:\WINDOWS\system32. Toen deed hij het gewoon.
Dus probeer dat eens!
|
|
|
Uit: Zaanstad Vak: Oost - X Posts: 1212 Uploads: 2 Reg.: 26 februari 2001 |
quote: Parkie1 schreef:
Je moet dus als je de XP stijl wil aanpassen ook op toepassen klikken, alleen OK is niet voldoende, dan veranderd hij het 1 keer en idd bij het opstartte gaat het dan weer terug naar de vorige aanpassing.
Dus TOEPASSEN aanklikken 
Zo snugger was ik zelf ook nog wel, maar dat wekrt dus niet. Met mijn vensterinstellingen bedoelde ik inderdaad gewoon dat die ook het uiterlijk van XP hebben, de blauwe kleur. Ik heb de bureaubladinstellingen ook op windows klassiek staan ja. Maar ik heb dus nog steeds het probleem dat hij steeds 'terugspringt' naar xp uiterlijk nadat ik opnieuw de compter opstart
|
|
|
The Artist Vedette
Uit: Weert/Nijmegen Vak: - Posts: 1335 Reg.: 8 april 2003 |
quote: MrLampie schreef:
(...)
Zo snugger was ik zelf ook nog wel, maar dat wekrt dus niet. Met mijn vensterinstellingen bedoelde ik inderdaad gewoon dat die ook het uiterlijk van XP hebben, de blauwe kleur. Ik heb de bureaubladinstellingen ook op windows klassiek staan ja. Maar ik heb dus nog steeds het probleem dat hij steeds 'terugspringt' naar xp uiterlijk nadat ik opnieuw de compter opstart
Hij zet het dus standaard op xp style bij het opstarten, eigenlijk hetzelde principe als de map mijn muziek verwijderen, die komt ook automatisch terug. Je zal dus iets uit het register moeten aanpassen denk ik.
|
|
|
ping Basisspeler
Uit: Nijmegen Vak: - Posts: 312 Reg.: 8 januari 2002 | Normaal gesproken hoeft dat niet.
Heb je het thema nu opgeslagen? En blijft het probleem dan bestaan.
Log je anders misschien altijd in met een gast-account?
|
|
|
Uit: Zaanstad Vak: Oost - X Posts: 1212 Uploads: 2 Reg.: 26 februari 2001 | Ik ben de enige user op de computer.
Waar kan ik dan het thema op slaan? Ik kies bij vormgeving voor windows klassiek en dan toepassen en dat is het. Ik zie nergens iets staan van thema opslaan. Op mijn vorige pc met xp had ik hier trouwens nooit last van..dus van het thema opslaan heb ik ook nog niet eerder gehoord en weet niet waar ik dat moet doen.
edit: thema opslaan gevonden, maar werkt ook niet 
[Dit bericht is veranderd door MrLampie (op 23 december 2005 22:24:50).]
|
|
|
Eersel on Tour Vedette Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Eersel Vak: Noord - U Posts: 2356 Uploads: 5 Reg.: 17 september 2004 | Heb niet heel veel verstand van DVD's daarom de volgende vraag:
Ik heb sinds kort een DVD brander. Ik heb er de eerste keer Philips DVD's bijgekocht. Branden ging prima en beelden werden zonder problemen afgespeeld. Nu had ik andere (goedkopere) DVD's van Nashua gekocht. Heb nu al 2 keer een film gebrand maar tijdens het afspelen is de kwaliteit bar en bar slecht. DVD loopt steeds vast, vierkante blokjes etc.
Het lijkt me dus duidelijk dat er verschil zit in de kwaliteit van de DVD's. Iemand enig idee wat kwalitatief zeer goede DVD's zijn die niet al te duur zijn, of enig idee wat aan die schokkerige beelden te doen. Of er gewoon mee terug naar de winkel?
|
|
|
hoolie v Legende
Uit: is goed voor U! Vak: Oost - V Posts: 2776 Reg.: 9 september 1999 | Probleem, ligt hoogstwaarschijlijk niet bij je brander, maar bij je afspeel apparatuur. Ik brand al jaren CD's, en DVD's en speel ze ook op m'n DVD af. Nooit geen probleem. Waar ik wel voor moet zorgen is dat m'n lensjes (zowel van DVD als van DVS peler schoon moeten zijn)
|
|
|
Kobe Bryant Legende
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 4362 Reg.: 7 april 2003 |
quote: hoolie v schreef:
Probleem, ligt hoogstwaarschijlijk niet bij je brander, maar bij je afspeel apparatuur. Ik brand al jaren CD's, en DVD's en speel ze ook op m'n DVD af. Nooit geen probleem. Waar ik wel voor moet zorgen is dat m'n lensjes (zowel van DVD als van DVS peler schoon moeten zijn)
Hoe doe je dat als ik vragen mag?
|
|
|
hoolie v Legende
Uit: is goed voor U! Vak: Oost - V Posts: 2776 Reg.: 9 september 1999 | Met alle respect Kobe, dat wil ik je wel uitleggen, maar daar is enige technische kennis voor nodig. (PM me maar, dan wil ik je wel helpen) want een algemene handleiding is er niet voor.
|
|
|
|