PSV Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 03:48                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Computer Forum » Laptop accu Compaq Presario CQ61 probleem

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

prijsklasse
Zonnebril
Toeschouwer

Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2012

ik heb sinds 2 weken geleden een Compaq Presario CQ61 notebook gekocht, vanaf begin heb ik dus accu erin gestoken en tot vandaag (15 dagen lang dus) daar laten zitten, terwijl ik die 2 weken op netspanning met die laptop gewerkt heb(24/7 aangesloten).
Vandaag is de eerste keer dat ik die laptop op accu laat werken en wat zie ik?-- na een klein uur was 40% van de batterij weg.
Dat is toch te snel? ik had op 3-4 uur gerekend?

Moet ik mij zorgen maken en een nieuw accu zoeken? Ik keek in de * wilt kopen aan de binnenkant, weet niet of je voelt hoe goed. Moest die batterij eruit toen ik mijn laptop op netspanning aangesloten was??

alvast bedankt, help

[Dit bericht is veranderd door Tjomme (op 30 november 2012 15:14:19).]
HR
HR

Miele84
Legende
Winnaar PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen

Uit: Wijchen
Vak: Oost - XX
Reg.: 1 november 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 30 november 2012 om 06:37:58.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Wat zei men bij het bedrijf waar je de computer hebt aangeschaft?
HR
HR

momfer
Internationale topspeler

Uit: Geldrop
Vak: -
Reg.: 16 januari 2009

*
Anders terug naar de winkel, laat die het oplossen.

[Dit bericht is veranderd door Tjomme (op 30 november 2012 15:14:47).]
HR
HR
Is het een nieuwe laptop en wat deed je in dat uur?

Als jij een uur lang zware taken uitvoert dat je 40% kwijt bent, oftewel 2,5 uur accuduur hebt vind ik niet direct ondenkbaar.
HR
HR

napo
Basisspeler

Vak: West - HH
Reg.: 19 augustus 2010

Een accu gaat niet altijd 3 a 4 uur mee, het is afhankelijk van veel factoren. Is het een 6 of 9cells accu? Wat voor laptop is het, welke hardware zit erin? Wat voor taken voer je uit?

Als je verwacht dat een accu 3 a 4 uur mee gaat had je dit in je aankoopproces mee moeten nemen.
HRHR
HR

kromkamp
Toeschouwer

Uit: Ehv
Vak: Noord - T
Reg.: 3 april 2007

Het grote probleem is dat je hoogstwaarschijnlijk je batterij overladen hebt, waar ik werk maken we vaak mee dat klanten de laptop aan de stroom laten zitten voor een langere periode, en dat hij dan minder lang meegaat, fabrikanten geven als ze dit meten op de batterij vaak geen garantie, mijn aanrader is dan ook laptop uit stroom eraf, tijdens werken kun je rustig de stroom aansluiten, hoewel het ook goed is de batterij bijna leeg te laten lopen en dan pas weer aan te sluiten, dan kan de batterij zich ook ontladen.
ik hoop dat je nog garantie kan claimen......
HR
HR

jiya123 Rode kaart: waarschuwing
Zonnebril
Toeschouwer

Reg.: 7 december 2012

*

[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 8 december 2012 17:11:20).]
HR
HR

momfer
Internationale topspeler

Uit: Geldrop
Vak: -
Reg.: 16 januari 2009

Haha maak ff anders een tweede account aan en probeer het nog een keer :D .
Damn de accu business moet er wel heel slecht voor staan, dat je het hier vandaan moet halen.
HR
HR

connexie
Jeugdspeler

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - W
Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 7 februari 2009

Hoi,

Een batterij van een oudere format, moet kracht laden.
Een nieuwe accu dus volladen, leeg werken, volladen en deze herhaling bouwt de kracht op. Natuurlijk kun je een mindere battery treffen.
De HP versies (ook compaq) hebben een batterijcheck.
hp.com/go/batterycheck, misschien werkt ie ook op de compaq

Staar je niet dood op de weergave van de batterij in windows, aangezien dat niet betrouwbaar is. Een uur of anderhalf of 2 moet een batterij gewoon meegaan.
HP hanteert normaliter 1 tot 3 jaar garantie op de batterijen.

Tips voor het behoud van de levensduur: Power settings in windows.

Kortom, een nieuwe accu/batterij loopt snel leeg daar de cellen nog moeten
"rekken"

Mocht het niet beter worden, dan meldt het op 0900-2020165 en zij kunnen je vertellen of er een nieuwe accu nodig is en kunnen hem vervangen vanaf dat nummer mocht het nodig zijn.
*

[Dit bericht is veranderd door Tjomme (op 10 december 2012 09:51:50).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige Forums » Computer Forum » Laptop accu Compaq Presario CQ61 probleem

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Ben je blij met de Europa League loting van PSV?

Ja
Nee
Geen mening