PSV Netwerk
vrijdag 28 april 2017 - 22:00                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Computer, Games & Electronica » Hulp gezocht bij nieuwe telefoon

HR

Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 18 »

HR

Juancho
Mister PSV

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 26 april 2002

Beste mede BB'ers,

Omdat ik er de ballen verstand van hem wil ik graag jullie advies vragen bij het zoeken van een nieuwe telefoon. Momenteel heb ik nog een Iphone 4 waar ik al 3 jaar erg tevreden over ben. Echter wordt deze nu echt te traag en bovendien kan ik via het werk een telefoon kopen en declareren waardoor ik het belastingvoordeel van 42% heb.

Omdat ik niet meer met 2 telefoons wil lopen heb ik besloten mijn privé nummer en abonnement op te zeggen en gebruik te maken van mijn zakelijke nummer waarmee ik privé onbeperkt kan bellen en internetten. Scheelt mij dus ook nog eens in de maandelijkse kosten.

Dus nu ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon zonder abonnement. Waarvoor gebruik ik hem? Nou eigenlijk voor alles. Van mail, tot muziek, van foto's tot enorm veel apps. Dagelijks dus veelvuldig in gebruik.

Natuurlijk ging mijn eerste gedachte direct uit naar de nieuwe Iphone 6 maar ik mis daarbij een beetje het speciale en unieke wat de Iphone 4 nog wel had. Dus ik ben ook een beetje aan het bekijken wat de alternatieven kunnen zijn. Iemand dus tips en ervaringen?

Alvast bedankt!
HRHR
HR

RaJitsu
Legende

Uit: Den Bosch
Vak: West - K
Reg.: 4 mei 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 2 oktober 2014 om 17:45:11.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Budget? Verder nog ideeën over de grootte? Is de uitbreidbaarheid met een SD card een vereiste?

Wat vind je verder belangrijk in termen van apps? De beschikbaarheid in kwantiteit of vind je het ook wel prima als er alternatieven zijn? Speel je veel games en doe je mee met alle app hypes?

Dit laatste vraag ik in verband met een optie voor Windows Phone. Echt een prima OS, maar apps komen daar in mindere mate voor uit, en vaak veel later (als ze überhaupt uitkomen). Je hoort vaak dat het steeds beter wordt, en dat is ook wel zo aangezien het aantal apps snel groeit, maar in de praktijk loop je toch net tegen de apps aan die er niet zijn.

Het voordeel is dat Windows Phone toestellen relatief goedkoop zijn, ook de nieuwere toestellen.

Eigenlijk zou je ook Blackberry in dat rijtje kunnen plaatsen, hoewel je daar ook Android applicaties op kan installeren. Mijn volgende zakelijke toestel wordt waarschijnlijk een Blackberry Passport. Maar dat is wel een heel eigenzinnig concept en Google Services werken er vooralsnog niet op, maar dat mis ik niet echt, aangezien Gmail wel in te stellen is.

Qua OS is Blackberry OS10 het beste OS dat momenteel te op de markt is.
HR
HR
Heb hier een Android en een IPhone. De Android is echt een prima toestel maar de IPhone blijf ik echt het beste vinden.

Mijn werk heeft me ook jarenlang opgescheept met een Windows Phone; een verschrikkelijk OS. Werkelijk waar dramatisch vond ik het.

Wat had de IPhone 4 voor unieks dan? Want ik snap je redenatie niet zo?

IPhone heeft altijd achter gelopen qua technische opties maar compenseert dit in mijn beleving ruimschoots op andere vlakken.
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 oktober 2014 om 12:54:04.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
MiKaZa schreef:

Heb hier een Android en een IPhone. De Android is echt een prima toestel maar de IPhone blijf ik echt het beste vinden. HR
Is natuurlijk van persoonlijk voorkeur afhankelijk. Ook per merk verschilt het eea. Zo geven de Nexus toestellen met stock Android een andere ervaring, en vind ik Samsung toestellen te vol zitten met allerlei onzin waar ik niets mee heb. Maar als je nooit wat anders probeert kom je er natuurlijk ook nooit achter. Wat voor Android-toestel heb je gehad?

Mijn werk heeft me ook jarenlang opgescheept met een Windows Phone; een verschrikkelijk OS. Werkelijk waar dramatisch vond ik het.HR
Wat vond je er dramatisch aan? En welk toestel was het precies? Je zegt jarenlang, wat me doet vermoeden dat je het niet over Windows Phone maar over Windows Mobile zou kunnen hebben. Daar is Windows Phone niet vergelijkbaar mee. Ik durf met redelijke zekerheid te stellen dat Windows Phone van alle drie de opties het vloeiendst en snelst werkt en het meest gebruiksvriendelijk is.

Wat had de IPhone 4 voor unieks dan? Want ik snap je redenatie niet zo?HR
Als ik het me goed herinner kwam hij van een Windows Mobile telefoon. Als je dan nog niets anders hebt gezien, is een iPhone qua gebruik wel een redelijke revelatie.

IPhone heeft altijd achter gelopen qua technische opties maar compenseert dit in mijn beleving ruimschoots op andere vlakken.
HR
Welke technische opties heb je het dan over? Sinds de 4 hebben ze qua SoC (processor zegmaar) altijd wel een knappe optie gehad, en ook zaken als scherm en camera prima voor elkaar. Qua mogelijkheden liep het 'sort of' achter, maar dat was omdat Apple gewoon bepaalde functionaliteit niet wil/wilde toestaan omdat ze de omgeving zo veel mogelijk wilde controleren en daarmee het gebruik door de gebruiker.

En welke andere vlakken vind je zo goed van de iphone? Best interessant om deze te noemen zodat Juancho en evt. anderen dat kan meenemen in zijn keus.
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Dank allen...

Ik kwam idd af van een Windows Mobile (HTC) en mijn god wat was dat een drama!! Zo ongelofelijk traag, veel zaken kon je niet met je vingers bedienen, internetten was al helemaal een drama. Toen ben ik overstapt naar de Iphone 4 die ik nog steeds (ruim 3 jaar, dus echt toe aan vervanging :)) heb en dat was me toch een wereld van verschil! Maar wat ik er verder mee bedoel, de Iphone 4 wordt, lees internet maar na, toch wel beschouwd als één van de betere toestellen van Apple omdat ze redelijk uniek waren. Zeker in uiterlijk.

Alle opvolgers zijn eigenlijk minder geworden. Tenminste dat is wat ik lees.

Anyway wat meer informatie voor jullie:

Budget: normaal zou ik nooit 700 of 800 euro voor een telefoon betalen maar nu heb ik de mogelijkheid om dit via mijn flexpakket te doen. Dat houdt in dat ik 42% van het aankoop bedrag terugkrijg. En dan wordt zelfs de Iphone 6 erg interessant omdat die dan 464 euro wordt. Plus het feit dat ik mijn eigen abonnement opzeg (a 42 euro p/m = besparing van 504 euro per jaar). Ik ga nu over op 1 telefoon voor zakelijk en privé.

Grootte: ik vind het formaat van de Iphone 4 juist heel prettig maar als ik zo wat rond kijk ontkom ik er niet aan dat ik een grotere telefoon krijg. Opzich geeft dat niet, ik zal er gewoon ff aan moeten wennen. Wat ik als alternatief (iets kleiner als de Iphone 6) tegenkwam is de Sony Xperia Z3 compact (http://tweakers.net/product/402269/sony-xperia-z3-compact/).

Geheugen: ik werk nu met 12gb in de Iphone 4 als ik me niet vergis en dat is zeker te klein. Dat moet wel naar 32gb of zelfs 64 (bij de Iphone 6). Dan heb ik voldoende ruimte voor zakelijk en privé zaken. Uitbreiding van SD hoeft dus niet perse.

Verder gebruik ik het privé voor vele apps (geen heel zware jongens), berichten, email, internet, TV terugkijken etc. Ik speel geen games en gebruik ook niet echt heel aparte apps. Meer de standaard apps voor nieuws, voetbal, weer, shoppen, tweakers, marktplaats en social media.

Wel maak ik veel foto's met de telefoon en bij de Iphone 4 vind ik de kwaliteit nog erg goed. Neem aan dat die in de Iphone 6 bijv. alleen maar beter is.

Kunnen jullie hier weer wat mee?

[Dit bericht is veranderd door Juancho (op 3 oktober 2014 13:59:35).]
HR
HR

A3
Ster van het EK

Uit: Oirschot
Vak: Geen Seizoen Club Card
Uploads: 5
Reg.: 30 oktober 2001

De laatste keer dat ik een Windows Phone in mijn handen had(+/- 1 jaar geleden) was ik daar positief door verrast. Zakelijk lijkt het mij een zeer goed OS. Echter zoals hierboven ook al is aangegeven zit je met de beschikbare apps. Dit is wel erg beperkt.

Over iPhones kan ik weinig melden. Heb ze bij het werk wel eens in mijn handen gehad, maar op de een of andere manier is dat niet echt mijn ding.

Zelf was ik tot een half uur geleden ook op zoek naar een andere telefoon. Ik heb nu nog de Galaxy s2, maar die is toch wel aan vervanging toe. Ik ben bij Android gebleven. En de bestelling voor een OnePlus One 64GB is de deur uit. Nu is het wachten op de levering. Dat kan alleen nog even duren. Het nadeel van deze telefoon is wel dat die maar ZEER beperkte ondersteuning heeft voor 4G in Nederland. Maar de rest van de specs zijn zeer goed. Ook de reviews die ik heb bekeken zijn alle positief. Overigens moet je op dit moment wel een "invite" krijgen om deze te kunnen bestellen.
HR
HR

ricky_psv
Selectiespeler PSV 1
Winnaar Eredivisie Klassement PSV Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - W
Reg.: 11 augustus 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 oktober 2014 om 14:52:26.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik heb zelf de iPhone 5C ben er zeer te spreken over. Wat ik je ook aan kan raden is een LG G3, neem zelf eens een kijkje op internet over deze telefoon.

Ik heb hem ook aan een collega geadviseerd en ze vind de telefoon helemaal super, ze heeft voorheen altijd de iPhone gehad.
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 oktober 2014 om 20:02:03.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Juancho schreef:

de Iphone 4 wordt, lees internet maar na, toch wel beschouwd als één van de betere toestellen van Apple omdat ze redelijk uniek waren.HR
Dit is iets dat vooral Apple adepten riepen. Het had een wat hogere resolutie van het scherm , daar hield de vernieuwing op. Qua uiterlijk gingen ze voor iets dat LG met de Prada al gedaan had, en ook Samsung met de Yepp serie van hun mp3-spelers, maar dan met glas en metaal. Zeker een mooie telefoon, maar conceptueel niet erg bijzonder, en ook niet praktisch, aangezien het ding bij een val op zeker kapot was. Het had in tegenstelling tot andere toestellen ook geen Gorilla glas, maar een eigen vorm van gehard glas dat van mindere kwaliteit was.

Alle opvolgers zijn eigenlijk minder geworden. Tenminste dat is wat ik lees. HR
Waar je het ook gelezen hebt, het is onzin. Er is gewoon doorgeïnnoveerd, qua specs. Niet qua mogelijkheden, maar dat deden ze met de iPhone 4 ook niet. Heck, dat hebben ze nooit met de iPhone gedaan, aangezien dat ging om de gebruikservaring en niet om het brengen van nieuwe functionaliteit. Maar als je kijkt naar hoe ze de camera verbeterd hebben en wat ze met de A6 en A7 SoC's toepasten, is dat gewoon een flink stap geweest tov de iPhone 4. En ook de huidige A8 doet het gewoon goed, en doet het afgezien van Nvidia's K1 beter dan de meeste andere mobiele SoC's.

Grootte: ik vind het formaat van de Iphone 4 juist heel prettig maar als ik zo wat rond kijk ontkom ik er niet aan dat ik een grotere telefoon krijg.HR
De Xperia Z3 Compact is een relatief klein toestel dat wel de topspecs heeft. Heeft een mooie 'premium' bouw, is water resistent en heeft stereo-speakers (handig bij het kijken van een filmpje of een handsfree-gesprek; het geluid hoeft niet zo luid om aan te komen) en de headset die ze erbij leveren is de MDR-NC31E wat een mooi noise-cancellation-ondersteunend setje is, waarschijnlijk de beste die bij een telefoon meegeleverd is tot nu toe.

Opzich geeft dat niet, ik zal er gewoon ff aan moeten wennen. Wat ik als alternatief (iets kleiner als de Iphone 6) tegenkwam is de Sony Xperia Z3 compact (http://tweakers.net/product/402269/sony-xperia-z3-compact/).HR
O, ok, die dus... :)

Overigens moet je je niet vergissen in de grootte van de iPhone. Het gaat om een dikke CM in lengte, wat ik best wel een verschil vind voor dit formaat. De iPhone 6 heeft eigenlijk maar een klein scherm voor een dergelijke grootte. De Lumia 930 is ongeveer net zo groot als de iPhone 6 en heeft een grotere scherm (5" vs 4,7" voor de iPhone 6) en een scherm met een 1080p resolutie.

Verder gebruik ik het privé voor vele apps (geen heel zware jongens), berichten, email, internet, TV terugkijken etc. Ik speel geen games en gebruik ook niet echt heel aparte apps. Meer de standaard apps voor nieuws, voetbal, weer, shoppen, tweakers, marktplaats en social media.HR
Is voor alle OS' wel te krijgen. Het feit dat games niet belangrijk voor je zijn opent wel alle mogelijkheden.

Wel maak ik veel foto's met de telefoon en bij de Iphone 4 vind ik de kwaliteit nog erg goed. Neem aan dat die in de Iphone 6 bijv. alleen maar beter is. HR
Alle high end telefoons maken goede foto's. Misschien die van HTC wat minder omdat vooral voor de kwaliteit in het donker gegaan zijn; iets dat in de praktijk wel werkt, maar geen groot verschil oplevert met de toestellen die een meer traditionele aanpak gebruiken.

ricky_psv schreef:

Ik heb zelf de iPhone 5C ben er zeer te spreken over. Wat ik je ook aan kan raden is een LG G3, neem zelf eens een kijkje op internet over deze telefoon.

Ik heb hem ook aan een collega geadviseerd en ze vind de telefoon helemaal super, ze heeft voorheen altijd de iPhone gehad.
HR
De G3 heeft een zeer interessante implementatie van de camera inderdaad; auto-focus middels een laser wat echt goed werkt. Die knoppen aan de achterkant en het unlocken met zaken als de double tap werken inderdaad ook goed. En het scherm heeft een ontzettend hoger resolutie, eentje die je bij geen enkel ander toestel krijgt. Die prijs lijkt ook de scherpste daling al te hebben gehad. Geen super mooi toestel, maar wel functioneel.

Maar wellicht dat het ook een idee is om gewoon zelf toestellen te gaan bekijken en in de handen te nemen. Ik bedoel, qua specs liggen de toppers gewoon dicht bij elkaar, ook in gebruik en snelheid. Maar ze voelen vaak net wat anders in de hand en welke beter is, is echt iets dat voor de persoonlijke voorkeur is. Samsung heeft misschien als extra voordeel dat ze een AMOLED-scherm gebruiken, wat zorgt dat kleuren er goed uit zien, zowel qua echtheid als het overdreven felle, afhankelijk van de instelling. En het zwart is echt zwart op AMOLED. Samsung heeft als enige ook een verwisselbare batterij, en is samen met Sony degene die hun toptoestel als waterresistent communiceert.

Ik weet verder niet of er veel geld uitgegeven is in de Apple Appstore? Dat kan natuurlijk ook een reden zijn om bij Apple te blijven, aangezien je dat anders gewoon kwijt bent (tenzij je nog een ander iOS-apparaat gebruikt).

A3 schreef:
En de bestelling voor een OnePlus One 64GB is de deur uit. Nu is het wachten op de levering. Dat kan alleen nog even duren. Het nadeel van deze telefoon is wel dat die maar ZEER beperkte ondersteuning heeft voor 4G in Nederland. Maar de rest van de specs zijn zeer goed. Ook de reviews die ik heb bekeken zijn alle positief. Overigens moet je op dit moment wel een "invite" krijgen om deze te kunnen bestellen.
HR
Voor de prijs inderdaad wel mooi spul. Geld ook voor de Xiao Mi 4. Maar het nadeel is natuurlijk wel dat de support ervoor ook uit China komt. Bij een probleem moet je hem waarschijnlijk opsturen naar China. Verder heb je kans op inklaringskosten (of leveren ze uit Spanje? Zoiets had ik gehoord, maar kan het verwarren met iets anders).

Overigens heb ik ook positieve verhalen gehoord. Een vriend van mij had een probleem, en nadat hij het apparaat opgestuurd had en alle relevante gegevens overlegd had, had hij binnen een week een nieuw toestel binnen.

Maar aan iemand die gewoon wat langer met een toestel wil doen zou ik gewoon een toestel van een merk aanraden die daadwerkelijk met een officiële distributeur in Nederland actief is.

Over langer met een toestel doen; hoe is de batterij van de iPhone 4 na 3 jaar? Bij veel mensen wordt de batterij crap in het derde jaar. De batterij van de iPhone 5 van een vriendin van mij is iig niet meer wat hij zou moeten zijn; en die van de 4 van een collega van mij haalt niet eens de dag meer. In dat opzicht zijn vervangbare batterijen wel een plus, en dan kom je automatisch bij Samsung uit.

De iPhone 6 gaat gewoon voldoen, en is gewoon een prima optie. Maar ik vind het persoonlijk een redelijk lomp toestel en technisch gewoon onder de maat ten opzichte van wat er al te koop is. Een scherm - body ratio (klein scherm voor een toestel dat zo groot is), lage resolutie van het scherm voor een toestel van deze prijs (plaatjes zien er prima uit, maar de hoeveelheid tekst die weergegeven kan worden is gewoon lager), uitstekende camera waardoor het toestel dus niet stevig op en ondergrond ligt, voor mensen die willen bewerken aan foto's is de resolutie van 8 MP niet meer van deze tijd (camera is dus prima, maar ga je het op een groter scherm bekijken en wil je wat gaan zoomen en croppen, merk je het nadeel al), mono-speaker (geluid moet harder om 'aan te laten komen' en klinkt natuurlijk minder vol, voor de mensen die irritant willen doen in het openbaar, of bijv. wel eens youtube of een nieuwsuitzending checken), niet water resistent, geen open NFC-functionaliteit (alleen Apple pay, maar klooien met NFC-tags is er niet bij), geen draadloze of magnetische oplaad mogelijkheid (zag hier eerst zelf het voordeel niet van in, maar sinds ik het gebruikt heb, mis ik het echt op mijn One M8).

Ik heb dus het idee dat Juancho met de Xperia Z3 Compact sowieso de beste keus zou maken, tenzij hij niet zo gehecht is aan de 'premium materialen' in de body. Dat van die premium materialen vind ik zelf overigens onzin aangezien juist die toestellen in de praktijk het eerste falen (een glazen body vs een plastic body, welke gaat het eerste kapot bij een val?).

De plastic Note 3 van Samsung kwam als beste door de buigtestsvan de Amerikaanse cconsumentenbond (overigens is er wel wat af te doen aan dat rapport, aangezien ze alles alleen in het midden buigen, waardoor het zgn. 'bendgate' niet aangesproken wordt).
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Bedankt voor de info! Zeer handig! Ik heb dan wel een uitzondering met mijn Iphone 4 want die heb ik in 3 jaar al zovaak laten vallen maar er is nooit een barstje of scheurtje in gekomen. Nu na 3 jaar hoor ik alleen dat hij her en der iets los gaat zitten maar dat lijkt me niet zo gek. 3 jaar met een smartphone is vrij lang toch? Ik heb alleen wat lichte krasjes op de achterkant, maar dat komt vast ook omdat ik al tijden geen hoesje meer gebruik. Kortom, ik vind de Iphone juist enorm sterk maar dat is puur op basis van eigen ervaringen :B

Die Xperia Z3 Compact klinkt op voorhand wel iets interessanter en is ook wat goedkoper natuurlijk. Komende week beide toestellen maar eens zelf bekijken in de Media markt ofzo. Ben benieuwd!

Los van de Iphone 6 en Xperia Z3 Compact, nog meer modellen die ik zeker even moet zien/voelen met eigen ogen?

Vergelijkings-filmpje trouwens tussen Iphone en die Z3...

https://www.youtube.com/watch?v=dThP9xatPdE

[Dit bericht is veranderd door Juancho (op 4 oktober 2014 11:38:14).]
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Overigens die Sony is alleen met 16GB beschikbaar als ik me niet vergis? Die heeft dan een prijs van €475,-- terwijl de Iphone met 64GB op €799,-- zit. Nu maakt het verschil mij opzich niet zo gek veel uit omdat ik a. 43% van de aankoop terugkrijg en b. ik zeg mijn privé abonnement op wat me maandelijks zo'n €45,-- bespaard.

De vraag is, welke van de twee past het beste en is het beste :)
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 oktober 2014 om 13:52:21.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Juancho schreef:

Overigens die Sony is alleen met 16GB beschikbaar als ik me niet vergis? Die heeft dan een prijs van €475,-- terwijl de Iphone met 64GB op €799,-- zit. Nu maakt het verschil mij opzich niet zo gek veel uit omdat ik a. 43% van de aankoop terugkrijg en b. ik zeg mijn privé abonnement op wat me maandelijks zo'n €45,-- bespaard.

De vraag is, welke van de twee past het beste en is het beste :)
HR
Die Sony kun je echter wel uitbreiden met een microsd-kaartje van 64 GB (een goeie heb je voor rond de 35 Euro) of 128 GB (is momenteel maar één optie voor te krijgen, voor rond de 100 euro).

Die laatste vraag kan uiteindelijk alleen jij beantwoorden natuurlijk. Een telefoon is een persoonlijke device. Houd het eens in je hand en voel het en kijk er wat video's over. Ik heb wat concrete voordelen genoemd die in mij opkomen en voor mij gelden, maar het kan zomaar zijn dat die voor jou niet tellen of zelfs heel anders werken. Bijv. de dikke bezels is iets dat sommigen als voordeel zien. Broertje van mijn vriendin heeft bijv. hele dikke handen, en dikke bezels zorgen ervoor dat hij makkelijker met zijn duim de uiterste zijde van het scherm kan bedienen. Bij dunne bezels (wat mooier is en meer screen estate geeft) blokkeert de bal van zijn hand die mogelijkheid.

Overigens zou het dus ook zomaar kunnen dat je een wat groter toestel ook mooi en fijn vind. Van de Galaxy Note-serie zeiden veel mensen ook dat dat nooit wat kon worden, maar het is een absoluut verkoopsucces en zelfs bij het reviewen zeiden veel reviewers al dat aan een dergelijk groot toestel konden wennen. En de Note-serie zijn echte phablets. De Z3, G3 en S5's van deze wereld (en tegenwoordig ook de iPhone) zijn ook groot, maar niet zo groot als phablets en zijn voor de meeste volwassen mannen wel met één hand te gebruiken.

Voordeel van de Z3 (de normale) en de Note 3 en de zeer spoedig uitkomende komende Note 4, is dat ze 3 GB aan geheugen hebben. Ze kunnen dus meer apps tegelijkertijd open hebben staan en actief houden waar in iOS ze slechts voor een deel actief blijven (als dit specifiek zo geschreven is door de appdeveloper, anders blijven ze in een frozen state). In het geval van de Note kun je ze ook echt op het scherm hebben waardoor je ze in de gaten kan houden. Best handig als je in een mailconversatie zit en niet steeds wil omswitchen omdat je ook iets anders aan het doen bent of documenten bewerkt waarbij je verschillende documenten en een browser tegelijk open wil hebben of op de achtergrond een youtubefilmpje in de gaten wil houden (waar overigens ook apps voor zijn die dit op ieder toestel kunnen (tenminste op Android), maar dat werkt toch niet zo goed als op een Note).
Gezegd moet worden dat voor normaal gebruik, je het verschil niet merkt tussen 2 GB en 3 GB; vooralsnog tenminste. Het kan zijn dat die multi-window-toepassing van Samsung daar wel gebruik van maakt. IOS is een heel ander OS dat heel anders gebruik maakt van geheugen, en zaken als meerdere schermen in beeld is daar sowieso geen optie.
Dat is overigens wel iets dat ik niet genoemd had als groot voordeel van Android tov alle andere OS': Je kan customizen en dus zo goed als helemaal zelf het OS inrichten en bepalen hoe het eruit ziet. Zeker in het geval van Samsung telefoons die van zichzelf redelijk druk zijn kan het interessant zijn om dit te doen. Je moet op Youtube maar kijken naar wat launchers (dat zijn toevoegingen aan Android die het uiterlijk van zaken veranderen). Ook kan je overdreven en nutteloze eyecandy toepassen. Zeker beginnende Android-gebruikers doen dit vaak. Persoonlijk heb ik alleen een live wallpaper maar het is wel leuk om in het begin met allerlei zaken te spelen.

Over grote telefoons gesproken, ben ik zelf wel benieuwd naar de Mate 7 van Huawei. Schijnt echt goed gebouwd te zijn (95% metaal, al kun je dus discussiëren over of bouwkwaliteit af te meten is aan het materiaal), en de HiSilicon Kirin 925 schijnt het in benchmarks beter te doen dan de Snapdragon 805. Vrij goedkoop toestel ook voor wat je krijgt. Voor een groot toestel is de 1080p resolutie in deze tijd misschien wat laag, maar het toestel is kleiner dan een iPhone 6 Plus terwijl het scherm veel groter is.

Anyway, kijk/lees reviews. Je hebt AllAboutPhones en Hardware.info die zowel op Youtube als op de site goede reviews hebben staan (HW.i doet niet veel telefoons, maar de belangrijkste toestellen komen wel langs) als goede Nederlandse bronnen. Tweakers is ook wel aardig en ze zijn beter geworden, hoewel ik er niet niet helemaal van overtuigd ben. Internationaal zijn er tal van goede bronnen op Youtube als op derest van het web, hoewel er ook veel minder goede bronnen zijn. Dat is vaak inclusief de bekendere bronnen die op andere gebieden echt top zijn (bijv. LinusTechtips over telefoons of audio is niet best, en top over bijna al het overige). De typische Apple en Windows Phone sites zou ik vermijden aangezien die vaak fanboyish worden en minder kritisch zijn. Android sites hebben dat niet zo aangezien er tal van Android-aanbieders zijn.
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Thanks! Daar heb ik weer veel aan. Kijk, als je voor 35 euro een extra ruimte van 128GB hebt is dat absoluut een pluspunt. Dan blijft de telefoon een stuk goedkoper als de Iphone 6 en vooral hij is net ff wat kleiner. Voor mij heeft de afmeting van de Sony dus wel een streepje voor.

Wat ik me nog wel afvroeg is het volgende:

1: ik heb totaal geen ervaring met Android, maar met welke grote verschillen moet ik, als IOS gebruiker, rekening houden? NOgmaals, ik doe verder geen aparte dingen op de telefoon, geen games. Gewoon de wat populaire apps, social media, films en fotos, mail, appen en bellen en vooral veel, heel veel muziek. :).

2: kun je de Sony ook als extern medium gebruiken? De Iphone kun je niet als schijf zien zodat je geen bestanden kunt uitwisselen op bijv. de laptop. Kan dat met de Sony wel?

3. Hoe wordt muziek afgespeeld op de Sony? Ik ben natuurlijk gewend en vertrouwd geraakt aan Itunes. Omdat ik enorm veel met muziek doe ben ik wel benieuwd hoe dit gaat op de Sony. Of is dat zelfs Android specifiek?

[Dit bericht is veranderd door Juancho (op 5 oktober 2014 12:24:26).]
HR
HR

Philip
Speler buitenlandse topclub

Uit: Ottawa
Droomaankoop: Holger Badstuber
Reg.: 9 april 1999

A3 schreef:

De laatste keer dat ik een Windows Phone in mijn handen had(+/- 1 jaar geleden) was ik daar positief door verrast. Zakelijk lijkt het mij een zeer goed OS. Echter zoals hierboven ook al is aangegeven zit je met de beschikbare apps. Dit is wel erg beperkt.

Over iPhones kan ik weinig melden. Heb ze bij het werk wel eens in mijn handen gehad, maar op de een of andere manier is dat niet echt mijn ding.

HR
Ik deel je mening over Apple, grafisch niet fraai en gehyped door mensen die zich hip vinden maar ondertussen juist bij de massa horen die ze zo verafschuwen.

De mensen die ooit het 'oude' Windows Mobile hebben gebruikt kan ik aanraden om eens naar de nieuwste Windows Phone te kijken. Ik heb nu ruim een jaar een HTC 8x en het werkt subliem. Bekenden hebben Samsungs en Nokia's die even fraai zijn. De tiles zijn helemaal mijn ding, het werkt snel en intuitief en ik mis geen enkele app. Met 100.000 apps kom je toch ook een heel eind.

Wat mij betreft een aanrader. Ben sowieso wel erg te spreken over HTC.
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 5 oktober 2014 om 21:52:52.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Juancho schreef:

Thanks! Daar heb ik weer veel aan. Kijk, als je voor 35 euro een extra ruimte van 128GB hebt is dat absoluut een pluspunt.HR
35 is 64 GB, voor 100 heb je 128.... :)

Wat ik me nog wel afvroeg is het volgende:

1: ik heb totaal geen ervaring met Android, maar met welke grote verschillen moet ik, als IOS gebruiker, rekening houden? NOgmaals, ik doe verder geen aparte dingen op de telefoon, geen games. Gewoon de wat populaire apps, social media, films en fotos, mail, appen en bellen en vooral veel, heel veel muziek. :). HR
Niet echt iets waar ik op kan komen. Het werkt wat anders, maar ze hebben ook veel overeenkomsten. Het enige is dat je je Appstore-aankopen niet kan gebruiken voor de Google Play store (=de appmarket van Android). De muziek die je in iTunes gekocht hebt overigens wel natuurlijk.

Ik zou hooguit je kunnen wijzen op wat zaken die je evt. kan doen voor jezelf zoals het installeren van de Amazon marketplace wat een eigen marketplace is van Amazon voor Android. Die heeft veel van dezelfde apps als de Playstore, maar ook eigen apps, en iedere dag heb je een gratis app die normaal gesproken betaald is.

2: kun je de Sony ook als extern medium gebruiken? De Iphone kun je niet als schijf zien zodat je geen bestanden kunt uitwisselen op bijv. de laptop. Kan dat met de Sony wel?HR
Ja. Is gewoon standaard functionaliteit van iedere Androidtelefoon. Je kan muziek ook 'syncen' met de cloud, een netwerkschijf thuis via wifi of whatever. Maar persoonlijk sleep ik het gewoon op mijn telefoon door hem met een kabeltje aan te sluiten. Wanneer bestandsnamen van de muziekbestanden een beetje kloppen, vinden alle degelijke muziek apps ook alle bijbehorende plaatjes en info.

3. Hoe wordt muziek afgespeeld op de Sony? Ik ben natuurlijk gewend en vertrouwd geraakt aan Itunes. Omdat ik enorm veel met muziek doe ben ik wel benieuwd hoe dit gaat op de Sony. Of is dat zelfs Android specifiek?
HR
Je hebt verschillende mogelijkheden. Sowieso alle streamingdiensten. Verder kun je in de Playstore muziek kopen. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik zelf nooit de interesse heb gehad in dit soort diensten. Ik koop mijn muziek op CD en zet ze om. Ik download niets omdat ik de kwaliteit te laag vind voor gebruik op mijn eigen audio-apparatuur en muziek tegenwoordig prima voor een redelijke prijs te koop is.
Op mijn telefoon gebruik ik vooral radio. Die streamingsdiensten zoals Spotify en Google Play Music All Access gebruik ik niet. Ik heb wat specifieke muziek naar op mijn telefoon staan die ik afspeel met een muziek-app.

Je kan ook illegaal downloaden direct op je telefoon via een app. maar dat doe ik al jaren niet meer. Op Sony telefoons heb je de Music Unlimited dienst waar je ook muziek kan kopen. Geen idee of dit alleen muziek bevat die onder de Sony productie vlag wordt uitgebracht. Ik heb zelf geen Sony telefoon. Ik geloof dat Sony een eigen Walkman speler standaard geïnstalleerd heeft staan, dat bepaalde voordelen biedt, maar wat dat specifiek is durf ik niet helemaal te zeggen.

Je zit sowieso niet vast aan één muziekprogramma. Zo gebruik ik de speler van Google eigenlijk niet maar een andere app.

Lees vooral de review van GSM Arena: http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-review-1135.php Ze gaan ook in op de media-consumptie.

Philip schreef:

De mensen die ooit het 'oude' Windows Mobile hebben gebruikt kan ik aanraden om eens naar de nieuwste Windows Phone te kijken. Ik heb nu ruim een jaar een HTC 8x en het werkt subliem. Bekenden hebben Samsungs en Nokia's die even fraai zijn. De tiles zijn helemaal mijn ding, het werkt snel en intuitief en ik mis geen enkele app. Met 100.000 apps kom je toch ook een heel eind.

Wat mij betreft een aanrader. Ben sowieso wel erg te spreken over HTC.
HR
Het is inderdaad jammer dat mensen bij Windows Phone nog steeds denken aan Windows Mobile, terwijl dat feitelijk in 2010 niet meer te verkrijgen is. Al is dat natuurlijk ook de schuld van Microsoft die het niet genoeg gepromoot heeft. Je zou verwachten van een kracht als MS dat ze dat wel zouden doen, maar ook de innovatie blijft gewoon erg achter en zelfs bepaalde basisfunctionaliteit hebben ze het gewoon lang over gedaan.

Toen het in het begin aangekondigd werd was ik erg enthousiast. En zoals gezegd vind ik dat het voor een hoop mensen, vooral degenen die geen technische eisen hebben, gewoon een ideaal systeem is. Persoonlijk heb ik nog een tijd voor en WP-dedicated website geschreven. Maar op een gegeven moment was het duidelijk dat ze een Apple-eske tour op wilden gaan en niet bepaald extra functionaliteit wilden toestaan, waardoor het voor mij gewoon niet meer interessant was. De diensten die Nokia (tegenwoordig MS) biedt zijn echter wel tof. De mappen en navigatie apps evenals de muziek-apps zijn zeer goed uitgewerkt.

Overigens ben ik minder positief over HTC. Die doen al jaren niets speciaals meer, en het gegeven dat zij de markt aan het verliezen zijn vind ik volledig terecht. Je hebt wel eens dat goede merken en producten het niet redden, maar daar hoort HTC niet bij. Die hebben te weinig voor de industrie betekent in het nieuwe tijdperk, en feitelijk ging het nooit verder dan telefoons maken. Functioneel deden ze niets extra en brachten ze niets aan creativiteit. Erg vreemd voor een bedrijf dat feitelijk niets anders doet dan telefoons maken.

In de externe communicatie zijn ze zwak. Ze proberen ze zich te profileren als een soort van high end, premium merk, wat ze niet eens waar maken in de body van hun toestellen. Wanneer je het vergelijkt met Apple of de duurdere Sonys, die je dat ze gewoon net niet goed in elkaar zitten. De support in Nederland iig is ook zeer matig. Ik heb een klein bedrijfje waarbij in mobiele oplossingen verkoop voor zakelijke klanten, en HTC's die opgestuurd moeten worden krijg ik regelmatig in slechtere staat terug dan waarin ik ze opstuurde. Als klanten het zelf doen, hetzelfde verhaal. Nu repareert HTC toestellen niet zelf, maar Dynafix (die bijna alles repareren, alleen Nokia niet (overigens is Dynafix sowieso een kutbedrijf die hun status als 'zo goed als monopolist' flink uitbuit door slecht te functioneren, maar dat terzijde)) hanteert wel de instructie vanuit HTC, en HTC staat daar gewoon achter en doet niets om het te verbeteren, aangezien dit al jaren aan de gang is. Persoonlijk raad ik klanten dan ook af om HTC's te nemen. Als toestellen op zich prima. Maar als er een probleem is, wordt dat niet zomaar opgelost.

Maar in het geval van Windows Phone moet je tegenwoordig sowieso voor Nokia gaan wegens de extra's die je daar krijgt (vooralsnog; Nokia (het deel dat niet bij het door MS overgenomen Nokia Mobile hoorde) overweegt om weer telefoons te maken, en de Here-dienst (die niet bij Nokia Mobile hoorde) komt beschikbaar voor Android, en zou ik de toekomst zomaar niet meer ondersteund kunnen worden voor Windows Phone.
HR
HR

Juancho
Mister PSV

RaJitsu schreef:

35 is 64 GB, voor 100 heb je 128 HR
Ok, maar dan nog... bij de Iphone betaal je al €100 bij om op 64GB te komen. Enorm verschil dus wat zeker een voordeel is van de Sony.

Het enige is dat je je Appstore-aankopen niet kan gebruiken voor de Google Play store (=de appmarket van Android). De muziek die je in iTunes gekocht hebt overigens wel natuurlijk.HR
Ik koop eigenlijk nooit apps, ook niet in de Appstore. Volgens mij heb ik er maar 2 ofzo, maar dan praat je over heel goedkope apps. Zoals gezegd maak ik vooral gebruik van de gratis en wat populaire sport/nieuws/social media apps. Dat gaat dus geen probleem worden!

Wanneer bestandsnamen van de muziekbestanden een beetje kloppen, vinden alle degelijke muziek apps ook alle bijbehorende plaatjes en info.HR
Je bedoelt dit bij bijv. het afspelen in de auto dat je dan (ik rij een nieuwe V40 met scherm waar je veel info op ziet) bijv. de afbeelding van het album ziet etc? Dat heb ik nu namelijk wel via de Iphone...

Je hebt verschillende mogelijkheden. Sowieso alle streamingdiensten. Verder kun je in de Playstore muziek kopen. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik zelf nooit de interesse heb gehad in dit soort diensten.HR
Wat ik eigenlijk bedoel, en dat is mijn fout :), hoe speel je muziek af op de Sony/Android? Heb je hier een player voor zoals de Ipod bij de Iphone? Of hoe werk dat? Ik bedoelde niet op hoe je aan je muziek komt, want daar heb ik genoeg bronnen voor :). Je kunt op de Iphone dus niet je muziek zomaar erop slepen maar alles moet via Itunes. Opzich werkt dat prima hoor als je er aan gewerkt bent. Ik gebruik Itunes nu ook als standaard afspeel programma op mn laptop en tablet. Het ordenen van je muziek, het aanmaken van een playlist etc. dat is gewoon erg prettig binnen Itunes vind ik.

Mijn vraag was dus meer hoe dit soort zaken werken op de Sony en hoe dit werkt in bijv. je auto. Nu koppel ik de Iphone aan mijn systeem en ik zie exact dezelfde playlists, kan zoeken op nummers, artiesten etc. Werkt 1:1 hetzelfde als op de telefoon wat erg prettig is.

Verder, ik neem aan dat je naast je g-mail account (die ik overal tegenkom in afbeeldingen als het over mail ga) toch ook gewoon je Outlook account aanmaken zonder gebruik te maken van de specifieke outlook app? Dus gewoon via de mailapplicatie op de telefoon.

Edit: ik lees het al :)

Naturally, the Gmail client and the default Email apps are onboard. Gmail can sync only with (multiple) Google accounts, while the generic Email app can handle POP and IMAP and offers a Combined inbox.HR
[Dit bericht is veranderd door Juancho (op 6 oktober 2014 11:58:17).]
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 6 oktober 2014 om 17:11:39.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Juancho schreef:
Je bedoelt dit bij bijv. het afspelen in de auto dat je dan (ik rij een nieuwe V40 met scherm waar je veel info op ziet) bijv. de afbeelding van het album ziet etc?HR
Jep. Mits er een dataconnectie is via bluetooth (hebben alle moderne systemen wel) of USB (ondersteunen niet alle systemen). Wat je ook hebt is dat systemen gewoon via USB het kaartje uitlezen als een externe schijf, en dat je dan ook alle info incl. album art ziet. Maar dan is er dus geen sprake van een software connectie. Ik heb geen idee wat Volvo toepast. Ik moet zeggen dat ik hier ook vrij weinig ervaring mee heb, aangezien ik al die systemen crap vond en uiteindelijk een eigen implementatie heb laten inbouwen met een 8" tablet op basis van Cyanogenmod en een muziekapp.

Hoe het zit met screenmirroring durF ik niet te zeggen. Een collega heeft het wel in zijn auto, maar volgens mij heeft hij ook een custom implementantie. Maar zaken als het hebben van dezelfde playlist en dergelijke is geen probleem. Iig ik heb het bij de recente autosystemen waar ik mee werk gewoon werkend gekregen. Geen daarvan was een Volvo overigens. Gebruik je nu trouwens bluetooth? Is dit wat je bedoelt: http://support.volvocars.com/za/Pages/article.aspx?article=a68e85e0abe150fec0a801511af8ea00 ?

Heb je trouwens een nieuwe baan? Je had immers niet al te lang geleden een Astra Coupé? (sorry, nieuwsgierig)

Wat ik eigenlijk bedoel, en dat is mijn fout :), hoe speel je muziek af op de Sony/Android? Heb je hier een player voor zoals de Ipod bij de Iphone? HR
Ja, gewoon via een app. Ik gebruik zelf Player Pro, als ik me niet vergis. Maar op de Sony telefoons staat al een goede walkman-app die ook echt goed schijnt te zijn in gebruik. Ik heb er zelf maar oppervlakkig ervaring mee maar op Youtube is vast wel een handson te vinden van een van de oudere Sony Androidtelefoons.

Verder, ik neem aan dat je naast je g-mail account (die ik overal tegenkom in afbeeldingen als het over mail ga) toch ook gewoon je Outlook account aanmaken zonder gebruik te maken van de specifieke outlook app? Dus gewoon via de mailapplicatie op de telefoon.HR
Dat kan in zowat ieder apparaat dat mail kan ontvangen. Ik krijg mijn privé mail die ik bij geen van de bekende diensten afneem, gewoon binnen op mijn klokradio die op Android draait.
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Ok bedankt voor de uitleg, linkjes en tips! Ik heb heel wat filmpjes gekeken en ik ben vrij overtuigd van dat ik ga voor de Sony. Ik ga ze morgen beide even zelf bekijken en in de hand nemen en dan ga ik bestellen. Maar gezien alle informatie die ik heb gekregen lijkt mij de Sony de beste, goedkoopste en meest passende telefoon die ik kan nemen. Dus nogmaals bedankt!

Wbt mijn baan, ik had die Astra idd, maar ik heb al ruim een jaar geleden de overstap gemaakt naar mijn "droom werkgever" en daar heb ik sinds 2 maand mijn nieuwe V40 ontvangen. Er staan wel wat fotos in het auto topic binnen supports contact mocht je geïnteresseerd zijn :).
HR
HR
Hoe zit het eigenlijk met de soliditeit van de Z3C Rajitsu? Kan hij tegen een stootje en/of krast hij snel?

Ik ben net als Jan geïnteresseerd in deze telefoon omdat ik goede reviews heb gezien/gelezen. Hij is niet te groot en dus nog goed te hanteren met 1 hand. Daarnaast heeft hij alle topspecs die je normaal niet in een "mini" variant aantreft en heeft hij weinig bloatware. Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk voor video, muziek, mail, surfen en af en toe een game en houd ook wel van een beetje spelen met apps/customizen. Ik heb hiervoor voornamelijk HTC/Samsung gehad, maar bij de HTC's valt de prijs/kwaliteit me tegen en Samsung heeft veel rotzooi die de boel aanmerkelijk vertraagt. Houdbaarheid op de lange termijn is ook wel enigszins belangrijk, want ik wissel mijn telefoon niet iedere 2 jaar in.
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Floris,

Heb je in de filmpjes dan ook gezien dat er bij de Z3C een soort van rubberen band om de telefoon zit aan de zijkant en specifiek op de hoeken? Dit hebben ze gedaan omdat de voor- en achterkant van glas is en door het rubber/plastic zou het een stuk minder breekbaar moeten zijn.

tenminste, dat haalde ik uit de informatie :)
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 oktober 2014 om 00:47:48.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

FlorisTHFC schreef:

Hoe zit het eigenlijk met de soliditeit van de Z3C Rajitsu? Kan hij tegen een stootje en/of krast hij snel?HR
Tsja, wat is stootbestendigheid? Het is glas, dus dat is lastig ècht stootvast te krijgen. Hij heeft wel aan de punten iets dat zou moeten helpen tegen vallen, en het glas is van een gehard soort wat de kans op krassen zou moeten minimaliseren.

Daarnaast heeft hij alle topspecs die je normaal niet in een "mini" variant aantreft HR
Is een van de redenen dat Sony niet de naam 'mini' maar compact gebruikt.

Houdbaarheid op de lange termijn is ook wel enigszins belangrijk, want ik wissel mijn telefoon niet iedere 2 jaar in.
HR
Het eea hangt af van hoe je zwaar je je toestel gebruikt. Samsungs hebben wel als voordeel dat de batterij te vervangen is, en dat kan de levensduur van een toestel aanzienlijk verlengen. Tegenwoordig zijn toestellen zo snel, dat je van de vertraging van Samsungs Touch Wiz ook niet veel meer merkt. Verder kun je natuurlijk een custom rom installeren (op termijn sowieso een goed idee aangezien je op die manier ook na de update periode afgelopen is, gewoon recente Android-versies kunt blijven runnen). Maar goed, dan blijft nog steeds het gegeven over dat het grote toestellen zijn als je top specs wil.

Heb je ook al eens gekeken naar LG's opties? Die zijn best goedkoop en door de dunne randen en knoppen aan de achterkant prima te hanteren met één hand, ook als je niet al te grote handen hebt. De skin is niet zwaar, en grotendeels uit te zetten en de apps die LG mee-installeert zijn zowaar handig (een goede DLNA app, notes app en m.i. de beste videospeler die voor Android te krijgen is).

Ik heb zelf de G2 mogen testen toen deze net uit kwam, en tot mijn verbazing werkte die knoppen aan de achterkant echt top. Helaas ook geen verwisselbare batterij.

Maar goed, als je echt een kleiner toestel wil met een top SoC, dan is de Sony inderdaad sowieso de enige optie. Zelfs als ik kijk naar wat er over import te krijgen is uit China, vind ik geen opties.

Wil je er wat lomper mee kunnen doen, dan zou ik gewoon een case gebruiken en niet te veel vertrouwen op het gegeven dan het gehard glas heeft en wat impact-berekende implementaties in de body.
HR
HR

Juancho schreef:

Floris,

Heb je in de filmpjes dan ook gezien dat er bij de Z3C een soort van rubberen band om de telefoon zit aan de zijkant en specifiek op de hoeken? Dit hebben ze gedaan omdat de voor- en achterkant van glas is en door het rubber/plastic zou het een stuk minder breekbaar moeten zijn.

tenminste, dat haalde ik uit de informatie :)
HR
Klopt, maar ik heb ook berichten gelezen over spontane barsten (d.w.z zonder fysieke "damage";). Dat is tot dusver gebeurd bij diverse Z3C's (ok, de kans is niet groot maar toch) en niet nieuw ten opzichte van vorige telefoons. Let wel, ik ben heel erg onder de indruk van deze telefoon en dat ben ik al een tijdje niet geweest van een smartphone maar waar het spontane barsten vandaan komt, dat weet ik niet.

RaJitsu schreef:

(...)
Het eea hangt af van hoe je zwaar je je toestel gebruikt. Samsungs hebben wel als voordeel dat de batterij te vervangen is, en dat kan de levensduur van een toestel aanzienlijk verlengen. Tegenwoordig zijn toestellen zo snel, dat je van de vertraging van Samsungs Touch Wiz ook niet veel meer merkt. Verder kun je natuurlijk een custom rom installeren (op termijn sowieso een goed idee aangezien je op die manier ook na de update periode afgelopen is, gewoon recente Android-versies kunt blijven runnen). Maar goed, dan blijft nog steeds het gegeven over dat het grote toestellen zijn als je top specs wil.

Heb je ook al eens gekeken naar LG's opties? Die zijn best goedkoop en door de dunne randen en knoppen aan de achterkant prima te hanteren met één hand, ook als je niet al te grote handen hebt. De skin is niet zwaar, en grotendeels uit te zetten en de apps die LG mee-installeert zijn zowaar handig (een goede DLNA app, notes app en m.i. de beste videospeler die voor Android te krijgen is).

Ik heb zelf de G2 mogen testen toen deze net uit kwam, en tot mijn verbazing werkte die knoppen aan de achterkant echt top. Helaas ook geen verwisselbare batterij.

Maar goed, als je echt een kleiner toestel wil met een top SoC, dan is de Sony inderdaad sowieso de enige optie. Zelfs als ik kijk naar wat er over import te krijgen is uit China, vind ik geen opties.

Wil je er wat lomper mee kunnen doen, dan zou ik gewoon een case gebruiken en niet te veel vertrouwen op het gegeven dan het gehard glas heeft en wat impact-berekende implementaties in de body.
HR
Ik heb de LG G3 in de winkel zien liggen, echt een prachtig scherm. Maar dat prachtige scherm heeft waarschijnlijk ook zijn drawbacks. Ik heb o.a. berichten gelezen dat het scherm te zwaar is voor de hardware van de G3 en over de matige batterijduur in verhouding met de concurrentie. De G2 was een stuk populairder volgens mij, maar dat kan perceptie zijn.

Voor wat betreft de Samsung, de schil die zij over Android heen knallen sprak mij bijvoorbeeld in de S3 helemaal niet aan. Daarentegen sta ik niet onafwijzend tegenover Samsung, ook vanwege mijn ervaringen met de S1 destijds. Ik ben ook niet de meest veeleisende gebruiker, alleen wil ik wel een gedegen keuze maken.
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 8 oktober 2014 om 01:12:06.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

FlorisTHFC schreef:

(...)

Ik heb de LG G3 in de winkel zien liggen, echt een prachtig scherm. Maar dat prachtige scherm heeft waarschijnlijk ook zijn drawbacks. Ik heb o.a. berichten gelezen dat het scherm te zwaar is voor de hardware van de G3 en over de matige batterijduur in verhouding met de concurrentie. De G2 was een stuk populairder volgens mij, maar dat kan perceptie zijn.HR

Ik durf niet te zeggen welke van de twee beter verkocht heeft. De G2 was natuurlijk vernieuwend en maakte een grotere impact. En de G3 is er natuurlijk nog niet zo lang. Overigens heeft de G3 ook een vervangbare batterij.

Het klopt dat de hoge resolutie zwaarder weegt op de batterij. Qua bellen en standby is het erg goed volgens GSM Arena, maar inderdaad qua video en gamen is het een batterij-slurper. Echter zijn de scores zeker niet slecht. Hij doet het in de grafische benchmarks bijv. beter dan de HTC One M8 die ook een Snapdragon 801 heeft. Tov iets als de S5 is het verschil 200 punten in Geekbench (een CPU-benchmark) wat in de praktijk maar erg weinig is.

Ook in grafisch opzicht is het verschil met de anderen niet zo groot. Daarbij moet je rekening houden met het gegeven dat veel fabrikanten hun toestellen zichzelf laten overklokken als ze een benchmark moeten runnen. In Basemark (een benchmark die het overklokken tegen gaat, en dus een 'eerlijke' weergave weergeeft van de prestaties, doet de G3 het erg goed.
Check de review van GSMArena voor alle specifieke zaken.

Voor wat betreft de Samsung, de schil die zij over Android heen knallen sprak mij bijvoorbeeld in de S3 helemaal niet aan. Daarentegen sta ik niet onafwijzend tegenover Samsung, ook vanwege mijn ervaringen met de S1 destijds. Ik ben ook niet de meest veeleisende gebruiker, alleen wil ik wel een gedegen keuze maken.
HR
Ik heb het eens met je aversie tegen TouchWiz. Dat is gewoon ruk. Niet mooi, en het vertraagt. Hoe snel de hardware ook is, je wil dit gewoon niet. Samsung heeft wel aangegeven dat ze het gaan terugschroeven, maar op basis van beloften moet je nooit een product kopen. Het is echter wel zo dat wanneer je gewoon een launcher installeert, je feitelijk nooit TouchWiz meer hoeft te zien, en er ook geen problemen meer zijn met een tragere interface.

Ik wist vooraf niet zeker of de G3 ook een vervangbare batterij had of niet. Dit is dus wel zo, en dus is de vervangbare batterij niet meer hèt argument om voor de S5 te gaan. Maar de S5 heeft wel als voordeel dat hij waterdicht is, een geteste stevige bouw heeft, de betere batterijduur (maar die van de G3 is niet slecht, en het verschil is niet super groot tenzij je kijkt naar het gebruik tijdens bijv. het browsen waarbij het scherm actief is, en de digitizer (het 'touchscreen') eveneens. Iets als videoweergave zijn schelen ze in gebruik maar weinig in (doordat de G3 een grotere batterij heeft) en in standby tijd is de G3 beter) en een AMOLED-scherm wat gewoon zeer mooi is wegens het diepe zwart en de kleurweergave. Qua kleuren heb je de keus tussen een setting die voor èchte kleuren gaat, of voor een setting die voor de fellere weergave van kleuren gaat (wat de meeste mensen mooier vinden).

Dave Mustaine schreef:

Tijd om dit topic weer eens nieuw leven in te blazen!

Gisterochtend heeft mijn HTC 8X het voor gezien gehouden, althans daar lijkt het op. Hij kwam net uit de oplader en geen enkele app wilde laden, waarop ik hem dus probeerde opnieuw op te starten. Toen dit ook wel erg lang in beslag nam probeerde ik hem nog eens uit te zetten en weer aan te zetten. Uit ging nog wel, maar aan wil ie nu niet meer :D

Heeft iemand ervaring met dit probleem en/of enig idee of dit nog goed kan komen? Mijn huidige plan is om hem een paar dagen te geven om helemaal leeg te lopen en hem dan weer proberen op te laden en op te starten. Hulp wordt zeer gewaardeerd!! :pul
HR
Tsja, eigenlijk doe je precies wat ik ook zou proberen.

Maar dit toestel is toch maar net twee jaar oid uit? Bel eens met HTC en zeg gewoon niet wanneer je het toestel gekocht hebt. Vragen ze het wel en hij is ouder dan twee jaar, dan gewoon een opportunistisch leugentje vertellen waarbij je een datum noemt van over een paar dagen twee jaar geleden. Het toestel werd in september 2012 geïntroduceerd, dus zij weten op basis van het IMEI niet of het niet een maand lang in een magazijn heeft gelegen. Toestel wordt dan waarschijnlijk opgehaald voor reparatie, een bon vragen ze niet. Kost je verder niets.

Wanneer hij over een paar dagen wel aan gaat, is de kans groot dat het later weer mis gaat. Je kan hem beter gewoon meteen laten repareren. Zeker wanneer je tegen het einde van de garantietermijn zit.

Wanneer het apparaat terugkomt moet je wel controleren of ze de body niet verpest hebben en het toestel uitgebreid testen (door bijv. de GPS intensief te gebruiken en wat langer een game te spelen). De HTC-support is legendarisch als het om het verkloten van te repareren toestellen gaat.

[Dit bericht is veranderd door RaJitsu (op 8 oktober 2014 01:24:12).]
HR
HR

Dave Mustaine
Nationale topspeler

Vak: Oost - X
Reg.: 25 mei 2010

Thanks voor de doorverwijzing naar dit topic en de tip RaJitsu! Alweer een tijdje geleden dat ik hier actief heb gepost ;)

Ik heb nog een setje garantiestickers (Ik zit nog binnen de garantie). Dus straks even naar de mediamarkt om te kijken of dat voldoende is, aangezien ik de kassabon nergens kan vinden. In ieder geval bedankt! :)
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 8 oktober 2014 om 18:57:42.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Dave Mustaine schreef:

Thanks voor de doorverwijzing naar dit topic en de tip RaJitsu! Alweer een tijdje geleden dat ik hier actief heb gepost ;)

Ik heb nog een setje garantiestickers (Ik zit nog binnen de garantie). Dus straks even naar de mediamarkt om te kijken of dat voldoende is, aangezien ik de kassabon nergens kan vinden. In ieder geval bedankt! :)
HR
Een belletje naar HTC is sowieso voldoende. Ik weet niet wat die garantiestickers precies zijn? Of bedoel je die documentjes die je bij ieder apparaat krijgt ('warranty information' en dergelijke)? Daar heb je iig niets aan. Daar kun je alleen de voorwaarden in vinden. Ik heb het idee dat ze bij de Media Markt sowieso een bon vragen. Maar je kan het proberen natuurlijk en mochten ze het niet accepteren, alsnog dat belletje naar HTC.
HR
HR

Dave Mustaine
Nationale topspeler

Vak: Oost - X
Reg.: 25 mei 2010

Het zijn 4 stickers met daarboven de volgende tekst: "Bewaar deze labels goed. Deze zijn nodig voor de garantie bij reparatie. Bevestig 1 van deze labels aan het toestel."

De labels zelf bevatten onder meer het IMEI nummer, enkele barcodes en nog wat andere codes.

Ik zal morgen inderdaad even langs de Mediamarkt gaan en kijken hoever ik kom!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 18 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige Forums » Computer, Games & Electronica » Hulp gezocht bij nieuwe telefoon

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Zal PSV erin slagen Marco van Ginkel te behouden in de zomer?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 22,9% dat NEC wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor FC Groningen-PSV.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!