| Poster | | Topic: Korte vraagjes en kleine probleempjes |  |
|
Japie Legende
Uit: Geldrop Vak: Oost - VV Posts: 2010 Reg.: 27 januari 2000 | Juancho, na wat google werk op je .fon heb ik het volgende gevonden:
tevens heb ik even gekeken wat vga850.fon inhoud, dit bestand staat in c:\windows\fonts het is een (640x480) resolution terminal font ( International codepage 850) van microsoft.
Het kan ook een hardware probleem zijn, de BIOS kan ook geïnfecteerd zijn door een virus, want die virussen zijn er, want de pc kan dan rare dingen gaan doen zolas niet meer opstarten van cd-rom.
Of de VGA kaart kan ook een probleem hebben daar zit ook een beetje software in die de kaart bestuurd.
Probeer eens virus verwijderen via een opstart diskette, met een virus programma er op.
Of stop de harddisk in een andere pc in slave mode in plaats van master, en test dan op virussen, en zet dit bestandje weer terug vga850.fon in de dir c:\windows\system\ die zal vast wel ergens te downloaden te zijn, of van een andere pc te plukken met win xp er op.
Helaas heb ik op forums e.d. geen oplossing kunnen vinden, maar een virus is dus mogelijk.
Probeer evt een fdisk /mbr...
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 14690 Reg.: 26 april 2002 | Jongens ik waardeer jullie moeite enorm, maar er word een beetje over mn post heen gelezen lijkt wel
Ik heb namelijk geen problemen meer met foutmeldingen, die heb ik eruit gekregen. Echter was het probleem dat windows niet verder kwam dan het laadscherm. vervolgens start hij telkens opnieuw op.
Maargoed, ik was het zo zat dat ik windows er maar opnieuw op heb gezet. Alles verholpen. Ik bel die gast dus op dat hij zn pc kan ophalen. Ik start hem nog 1x voor hem op. En wat blijkt? er gebeurd verdikkeme helemaal niks. Er brand een rood lampje en je hoort geen piepjes. Helemaal niks.
De pc boer zegt dat het moederbord stuk is, dat kan natuurlijk. Maar dan vraag ik me af hoe dat in godsnaam zo snel kan. Nog geen 5 minuten daarvoor heb ik een laatste test gedaan!!!
Zie nu maar eens aan een socket A bordje te komen met sdram geheugen voor een schappelijk prijsje......
|
|
|
PSV Down Under Nationale topspeler
Uit: Adelaide, Australia Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1680 Reg.: 30 augustus 2005 | Goedemiddag heren/dames van het goede leven...
Ik heb niet alle pagina's doorgespit maar ben er een aantal afgegaan en het mijn probleem niet gezien.
Het volgende is het geval, waneer ik mijn laptop opstart, Windows XP, 1,5 jaar oud duurt het gigantisch lang voordat-ie klaar is en ik eindelijk iets kan doen. Heb niet het idee dat er teveel rotzooi e.d. opstaat. Wanneer ik het vergelijk met een oude laptop die ik heb (6 jaar oud bakbeest) die is veel sneller. Daar draait volgens mij ook XP op. Voor de nieuwe laptop is RAM 256 mocht die info nodig zijn. Alvast bedankt voor welke vorm van hulp/advies dan ook!
FORZA
p.s. PSV komt hier momenteel zo'n beetje elke week in de krant wanneer ze een rondje "Europees" voetbal bespreken. Dat was eerst niet het geval maar sinds onze Guus de coach van de Socceroos is dus wel. Mooie reclame, temeer omdat PSV het goed doet.
|
|
|
A3 Legende
Uit: Oirschot Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2395 Uploads: 2 Reg.: 30 oktober 2001 | 256RAM is niet veel voor een laptop met XP geïnstalleerd. MAar was de laptop net na de installatie sneller of is die altijd al zo langzaam geweest?
ps. zou je die (kranten)artikelen hier ook op dit forum kunnen posten. Net als Olympiakos de PSV berichten uit Griekenland post. Zie dit topic
[Dit bericht is veranderd door A3 (op 9 november 2005 08:46:10).]
|
|
|
Jan F Administrator
Uit: Ballenhok Philips stadion Vak: Oost - V Posts: 1519 Reg.: 5 januari 2003 | Uit een ander gesloten topic: quote: Koning Luc schreef:
Ik heb een klein vraagje. In de map my shared folder wil ik de pictogrammen schikken op Gewijzigd, maar dat lukt helaas niet (ging eerst wel altijd). Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
|
|
|
Uit: Adelaide, Australia Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1680 Reg.: 30 augustus 2005 | Jan F, dank voor je reply. Hij is altijd zo langzaam geweest dus het zal wel aan de RAM liggen. Is dat makkelijk uit te breiden? Ik heb een post achtergelaten in de "PSV in de media" topic. Bedankt voor de tip!
Forza 
|
|
|
motd Legende
Uit: leiden Vak: - Posts: 1901 Reg.: 29 april 2003 |
quote: Parkie1 schreef:
Dat programma demon tools heb ik niet, en op de D schijf gaan staan rechtermuisknop kan ik het niet verwijderen.
Andere programma's zijn ook mogelijk zoals bijvoorbeeld partition magic (nieuwe partitie aangemaakt in Windows). Kijk eens in je Program List om te zien wat er allemaal is geinstalleerd.
|
|
|
Jan F Administrator
Uit: Ballenhok Philips stadion Vak: Oost - V Posts: 1519 Reg.: 5 januari 2003 |
quote: PSV Down Under schreef:
Jan F, dank voor je reply. Hij is altijd zo langzaam geweest dus het zal wel aan de RAM liggen. Is dat makkelijk uit te breiden? Ik heb een post achtergelaten in de "PSV in de media" topic. Bedankt voor de tip!
Forza 
Ik geloof niet dat ik je antwoord had gegeven, maar had een verkeerd geplaatste post hier neergezet. Maar om je nu wél antwoord te geven, kijk eens hier voor wat softwaretooltjes en tips waarmee je je XP kunt 'fijntunen'. En geheugen bijprikken is niet zo'n punt. Echter laat dat ff in de winkel doen waar je je extra geheugen koopt, als je je laptop nog nooit opengemaakt hebt (wel zo veilig).
[Dit bericht is veranderd door Jan F (op 9 november 2005 12:31:21).]
|
|
|
Koning Luc Legende Runner-up PSV Quiz Seizoen 2004/2005; meer prijzen
Uit: Volkel Vak: West - JJ Posts: 4265 Reg.: 27 april 2001 |
quote: Jan F schreef:
Uit een ander gesloten topic: (...)
Heeft iemand antwoord op mijn vraag: In de map my shared folder wil ik de pictogrammen schikken op Gewijzigd, maar dat lukt helaas niet (ging eerst wel altijd). Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Mijn dank is groot!
|
|
|
A3 Legende
Uit: Oirschot Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2395 Uploads: 2 Reg.: 30 oktober 2001 | Luc, Zie je nog wel de info van Gewijzigd en kun je andere mappen op je pc nog wel sorteren op gewijzigd?
ps. PSV Down Under ik was degene met de reactie op jouw probleem.
|
|
|
Uit: Volkel Vak: West - JJ Posts: 4265 Reg.: 27 april 2001 |
quote: A3 schreef:
Luc, Zie je nog wel de info van Gewijzigd en kun je andere mappen op je pc nog wel sorteren op gewijzigd?
ps. PSV Down Under ik was degene met de reactie op jouw probleem.
A3, ik zie inderdaad geen info meer van Gewijzigd en andere mappen kan wel sorteren op gewijzigd.
|
|
|
A3 Legende
Uit: Oirschot Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2395 Uploads: 2 Reg.: 30 oktober 2001 | Zet eerst de map op details (Beeld->Details). Als je dan nog geen rij van gewijzigd ziet klik dan met de rechtermuisknop op "naam" en kies daar Gewijzigd en je probleem zou opgelost moeten zijn.
|
|
|
Uit: Volkel Vak: West - JJ Posts: 4265 Reg.: 27 april 2001 | A3, hartstikke bedankt, dit scheelt me een hoop gezoek! 
|
|
|
Uit: Adelaide, Australia Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1680 Reg.: 30 augustus 2005 | Je hebt gelijk Jan F, het was A3...bedankt A3.
Jij bedankt voor de link ik zal het vanavond thuis eens verder bekijken.
Forza 
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 14690 Reg.: 26 april 2002 | Zoals jullie vast wel weten zijn de internetsnelheden weer verhoogd. Ik had 1.6 mbps. Nu zie ik net dat ik 3,0 mbps heb dus ik gelijk wat uitproberen met downloaden. Wat blijkt, ik ga niet sneller.
Een test via http://www.speedtest geeft ook geen hogere snelheid aan, namelijk:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 167.8 KByte/sec
(=1342 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 50.8 KByte/sec
(=406 kbps)
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
|
|
|
A3 Legende
Uit: Oirschot Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2395 Uploads: 2 Reg.: 30 oktober 2001 | Ik had van die verhoging nog niks gehoord, maar wat vaak wel nodig is is dat je de box die je van je provider hebt een keer opnieuw start voordat het ook werkt.
|
|
|
The Harminator Legende Winnaar Fair Play Award PSV Netwerk Cup 2004
Uit: zonderlijk getalenteerd Vak: Noord - N Posts: 5849 Reg.: 6 juni 2001 | Dit bericht haal ik van tweakers af:
quote:
Reacties (37)
Snelheidsverhoging KPN laat op zich wachten
Door René Wichers - vrijdag 11 november 2005 - 14:38 - Bron: Redactie Tweakers.net - Submitter: GREENGOBL - Views: 10.616
De in september aangekondigde snelheidsverhoging voor ADSL-abonnees die van het KPN-netwerk gebruik maken, nadert zijn voltooiing - maar er zijn weinig of geen klanten die al van de verhoging gebruik kunnen maken. De KPN heeft er ditmaal voor gekozen om eerst alle centrales voor de hogere snelheden geschikt te maken, en pas in een later stadium ook daadwerkelijk klanten van de toename gebruik te laten maken. Voor deze opzet is gekozen om providers beter op de nieuwe snelheden voor te kunnen bereiden; die kunnen straks vantevoren nagaan welke klanten op welke maximale snelheid verbonden worden. Bij eerdere verhogingen was er veel onduidelijkheid, klanten die ver van een centrale afzaten bleven wachten op snelheden die uiteindelijk niet leverbaar bleken.
Werktentje KPN'Maar er is een heel scala aan redenen. We kunnen de werkzaamheden bijvoorbeeld combineren met de uitrol van ADSL2+', aldus woordvoerster Maaike Scholten. Omdat alle centrales moeten worden aangepast waarmee de 'oude' ADSL-variant geleverd wordt, kunnen we dus ook een bijna volledige dekking van ADSL2+ verwachten? 'Nou - nee. We streven voor ADSL2+ voorlopig naar een dekkingspercentage van ongeveer zeventig procent.' Hengelen naar een precieze datum voor de snelheidsverhoging heeft helaas geen zin: in de beste ICT-traditie is en blijft het 'when it's done'. Maar toch wel ruim voor de kerst? 'We willen teleurstellingen voorkomen, dus ik kan daar echt niet meer over zeggen dan dat het nog dit jaar zal gebeuren.'
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 14690 Reg.: 26 april 2002 | Ik had het bericht ook ergens van internet gehaald. Het zou eind dit jaar ongeveer klaar moeten zijn.
Echter, wat ik dan nog steeds niet begrijp is waarom er bij mijn verbinding 3,mbps staat ipv de vorige 1,6 terwijl de snelheid hetzelfde is.
|
|
|
A3 Legende
Uit: Oirschot Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2395 Uploads: 2 Reg.: 30 oktober 2001 | Voor zover ik het uit dat bericht op kan maken is dat die snelheids verhoging nog niet doorgevoert is. Dus ja dan blijft op dit moment je snelheid nog gelijk.
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 14690 Reg.: 26 april 2002 | Dat blijft het raar dat mijn verbinding zegt dat er een 3.0 mbps verbinding is.....
|
|
|
The Harminator Legende Winnaar Fair Play Award PSV Netwerk Cup 2004
Uit: zonderlijk getalenteerd Vak: Noord - N Posts: 5849 Reg.: 6 juni 2001 | Misschien haalt hij die 3 Mbps indicatie van de server ofzo? Het zou kunnen dat dat de theoretische snelheid is, maar dat er ergens nog een schakelaar omgezet moet worden.
|
|
|
Huybson Legende
Uit: Nuenen Vak: - Posts: 2975 Reg.: 30 september 2002 | Als de computer opstart, komt er een schermpje waar je naam staan en waar je het passwoord in zou moeten vullen. Je kan nu alleen op OK drukken. De computer start dan verder op. Alleen het irritante is dat je dus bij de computer moet gaan wachten om op OK te drukken.
Hoe krijg je dat schermpje ook alweer weg?
|
|
|
hoolie v Legende
Uit: is goed voor U! Vak: Oost - V Posts: 2757 Reg.: 9 september 1999 |
quote: Juancho schreef:
Dat blijft het raar dat mijn verbinding zegt dat er een 3.0 mbps verbinding is.....
Klopt, dat geeft de theoretische verbindingssnelheid aan. De KPN heeft er (verstandig imho) voor gekozen om eerst alles in de centrale's te upgraden, voordat ze het aanbieden aan de klanten.
@huybson: Heb je daar last van in XP? Dan zou het om een computer moeten gaan met meerdere users ingesteld...
[Dit bericht is veranderd door hoolie v (op 12 november 2005 09:39:35).]
|
|
|
Jan F Administrator
Uit: Ballenhok Philips stadion Vak: Oost - V Posts: 1519 Reg.: 5 januari 2003 | Vanwege de grootte van het topic gaat deze dicht. Je kunt nu tercht in deel II.
|
|
|
|