PSV Netwerk
vrijdag 23 juni 2017 - 21:08                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Andere Tijden Sport

HR

Deze topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »

HR

Willy Wortel
Veelbelovend talent PSV o19

Uit: Duckstad
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 3 december 1999

Op zich was dat best een leuke reportage. Grappig om Harrie van Raay helemaal te zien glunderen over het "bespioneren" van Berlusconi.

Wat ik alleen NIET kan en wil snappen is de bijdrage van René van der Gijp!! Weer even lekker zeiken over PSV ("provinciaaltjes" ), terwijl hij toch niet één van de hoofdrolspelers in het verhaal was.

Op deze manier was hij nóg triester dan bij VI-TV ("hee Hansie, tik-tik-op-je-arm, ik weet nog een verhaal met Ruud Gullit en Michels, hee Hansie, tik-tik-op-je-arm, lache man" ).

[Dit bericht is veranderd door Bas B (op 10 juni 2013 07:18:21).]
HRHR
HR

Hoekvlag
Jeugdspeler PSV

Reg.: 1 april 2005

Het was een zeer magere reportage, die he-le-maal niets nieuws bevatte. Allemaal oude wijn in nieuwe zakken. Nee, volgens Gullit was het interview in Nieuwe Revu niet bedoeld om een breuk te forceren. Dat had een andere (persoonlijke) reden. Welke wordt in het geheel niet duidelijk. Terwijl je d;át dus wel wilt weten! Vooraf werd gerept over spanning en intriges in de kleedkamer. Niks over gehoord. Ja, een flauwe opmerking dat de enige mening die Willy van de Kerkhof had géén mening was. Gullit wílde helemaal niets nieuws zeggen, Hans Kraay evenmin. En René van der Gijp voegde ook nu helemaal niets toe, net zogoed als hij dat bij VI TV niet doet. Vooraf werd gezegd dat betrokkenen nu na twintig jaar hun verhaal zouden doen, nou niks verhaal, niks nieuws, zonde van het geld wat die reportage gekost heeft, zonde van de zendtijd en zonde van míjn zondagavond!
HR
HR

blessed
Talent jeugd PSV

Uit: (Boeren zijn de baas in) Amsterdam
Reg.: 10 januari 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 13 juli 2009 om 16:24:36.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Inhoudelijk was het niet wereldschokkend nee. Ik heb wel weer kostelijk zitten lachen om Harry. Wat een prachtige kerel blijft het toch.
HR
HR

BobMarley
Vaste international Oranje

Uit: Zaandam
Reg.: 21 februari 2009

Volgens Gullit had het interview te maken met verantwoordelijkheid nemen als aanvoerder, hij wist dat de bom zou gaan barsten als hij alles op zijn beloop zou laten dus heeft hij als aanvoerder zelf de knuppel in het hoenderhok gegooid (dit is wat hij gisteren in de reportage heeft gezegd)

Tuurlijk waren er intriges in de kleedkamer, waar denk je dat die opmerking over Willy v.d.Kerkhof vandaan kwam dan ?

Ik vond het wel een intressant kijkje in de keuken in ieder geval..
HR
HR

Vak X PsV simply the best
WK Ster

Uit: Oss
Vak: Noord - O
Reg.: 27 juni 2007

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 13 juli 2009 om 19:43:08.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik behoor dus ook bij die personen die dit een geweldige aflevering vonden.

Geweldig die Harry van Raay:

"We boden Gullit een contract aan waarbij hij 1 miljoen gulden salaris per jaar zou gaan verdienen. Dit zouden we echter nooit kunnen betalen, dus als hij dat contract geaccepteerd had, hadden we een groot probleem."

"We hadden goede banden met mensen binnen Philips Milaan. Die konden we goed gebruiken om hier en daar (Berlusconi) te polsen om welke bedragen mogelijk waren. We wisten derhalve al dat we tussen de 15 en 20 miljoen gulden konden vangen, voordat de onderhandelingen waren begonnen."

Verder mooi dat Gullit als aanvoerder vaak als 'brugman' moest optreden, als Gerets weer eens genoeg had van het gedrag van de Vd Kuijlen's en de Vd Gijp's van deze wereld :D :D .
HR
HR

Philip S. Blauw
Nationale topspeler

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - V
Reg.: 9 januari 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 13 juli 2009 om 19:59:48.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik vond het een flauwe uitzending. Geen nieuwtjes, anders dan dat Gullit ineens bij PSV wou blijven toentertijd en hij het interview had gedaan met het doel om Kraaij weg te krijgen. Helaas hebben ze Gullit over het eerste niet doorgezaagd, want daar denken velen er toch net iets anders over; en het tweede ("Kraaij weg te krijgen" ) hebben ze hem niet uit laten spreken, gemiste kansen.
Om nog maar te zwijgen over Van de Gijp, ja, wat die man er allemaal mee te maken had... :huh

Jammer dat ze bij het fragment van de presentatie van Gullit een gedeelte zijn vergeten uit te zenden: "Bij zijn presentatie in de zomer van 1987 beledigde Ruud Gullit direct de Milan-supporters door nonchalant te melden nog nooit van Gianni Rivera te hebben gehoord."
Maar ja, hetzelfde niveau als van der Gijp blijkbaar: Gianni Rivera was net zo min belangrijk voor Milan als Van der Kuylen voor PSV, want vriend Ruud is overal de grootste volgens Gijpie. :D

[Dit bericht is veranderd door Philip S. Blauw (op 13 juli 2009 20:00:21).]
HR
HR
Beetje genant die vertoning van Van der Gijp over dat er maar één foto van Gullit in het stadion hangt dit in tegenstelling tot o.a. Van der Kuijlen
Nogal wiedes: Gullit heeft maar 2 jaar in Eindhoven gevoetbald en Skiete Willy maar liefst 17 jaar ( en dan tel ik voor het gemak de functies niet die hij de jaren daarna bekleedde bij onze club ).
Helaas, begreep ik de nieuwswaarde hier niet van. :tong
HR
HR

Voor Rood Wit Gezongen
Nationale topspeler

Uit: muntend team
Vak: West - G
Reg.: 17 oktober 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 juli 2009 om 08:55:51.  Profiel  Stuur een privébericht  ICQ 1  MSN: 3  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Leuke rapportage om te zien, helaas niet veel nieuws naar boven gekomen.

Gullit die zich erbij neer had gelegd, plotseling verrast door "de deal".
De reden volgens hem voor "de breuk" het nemen van zijn verantwoordelijkheid.
Anders zou de bom op een andere manier gebarsten zijn.

De mannetjes vanuit Philips Milaan die de nuttige bedragen boven water kregen.

De irritante vd Gijp "provinciaaltjes" en "maar 1 foto van Gullit"

Hans Kraaij die niet met spanningen kon omgaan en het kind van de rekening werd.
HR
HR

Piet Fransen
Meervoudig international

Uit: Amsterdam
Vak: Noord - M
Reg.: 3 mei 2006

Ik vond het juist een heel terechte opmerking die van der Gijp maakte in Andere Tijden Sport de uitzending ‘De Megadeal van Ruud Gullit’. Het is namelijk ook triest dat er maar 1 foto van een dergelijk groot speler als Ruud Gullit in het hele stadion hangt, maar wel overal van der Kuijlen en Coen Dillen. Het geeft inderdaad een beetje aan hoe provinciaals we nog zijn. Je moet al je helden eren, ook Romario, Ronaldo, Nilis, van Nistelrooij, Gomes, Cocu, Alex, et cetera!
HR
HR

Balinho
Legende

Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt
Vak: Zuid - C
Reg.: 1 augustus 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 juli 2009 om 10:36:22.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Piet Fransen schreef:

Ik vond het juist een heel terechte opmerking die van der Gijp maakte in Andere Tijden Sport de uitzending ‘De Megadeal van Ruud Gullit’. Het is namelijk ook triest dat er maar 1 foto van een dergelijk groot speler als Ruud Gullit in het hele stadion hangt, maar wel overal van der Kuijlen en Coen Dillen. Het geeft inderdaad een beetje aan hoe provinciaals we nog zijn. Je moet al je helden eren, ook Romario, Ronaldo, Nilis, van Nistelrooij, Gomes, Cocu, Alex, et cetera!
HR
Ga eens even na hoeveel dienstjaren vdKuijlen en Dillen voor PSV op hun palmares hebben staan, en vergelijk dat eens met de namen die jij noemt.
HR
HR

Piet Fransen
Meervoudig international

Uit: Amsterdam
Vak: Noord - M
Reg.: 3 mei 2006

Balinho schreef:

(...)

Ga eens even na hoeveel dienstjaren vdKuijlen en Dillen voor PSV op hun palmares hebben staan, en vergelijk dat eens met de namen die jij noemt.
HR
Dat zijn toch twee totaal verschillende werelden waarover we praten. Tijdens Coen Dillen waren we nog een echte provincieclub en tijdens van der Kuijlen zetten we de eerste stap hoger. Vanaf '86 wordt PSV tot de club die het nu is.
HR
HR

Swansea City AFC
Vaste waarde PSV 1

Uit: Best
Vak: Oost - W
Reg.: 16 januari 2002

Het mooiste vond ik nog de afsluiting van de uitzending, een jaar nadat Gullit ( en clown van der Gijp ) PSV hadden verlaten, won PSV de Europa-cup 1. Volgens mij zit hier de grootste frustatie van de zichzelf altijd leuk vindende van der Gijp.
HR
HR

Piet Fransen schreef:

Dat zijn toch twee totaal verschillende werelden waarover we praten. Tijdens Coen Dillen waren we nog een echte provincieclub en tijdens van der Kuijlen zetten we de eerste stap hoger. Vanaf '86 wordt PSV tot de club die het nu is.
HR
Dillen en Van der Kuijlen zijn allebei recordhouder van een uniek record in het Nederlands betaald voetbal, misschien dat dat meer rechtvaardigd dat zij meer foto's hebben in ons stadion dan Gullit.
Ja, zelfs een metershoog standbeeld hebben Coen en Willie er aan "verdient". :schrik
HR
HR

Gijsio
Internationale topspeler

Uit: Roelofarendsveen
Droomaankoop: Maxime Lestienne
Reg.: 9 januari 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 juli 2009 om 20:25:38.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Piet Fransen schreef:

Je moet al je helden eren, ook Romario, Ronaldo, Nilis, van Nistelrooij, Gomes, Cocu, Alex, et cetera!
HR
Is gedeeltelijk waar, maar wie is dan een held en wie niet?? Gerets, Numan, Van Aerle, Breukelen, Wiersma, Michel D'Hooge, Berend Scholtens, Heintze, Jan van den Broek, Thoresen, enz enz enz...
Allemaal spelers met bijzondere prestaties voor PSV. We kunnen moeilijk het hele stadion van binnen en buiten behangen met posters.

Gullit was een groot speler, een van de beste die we hebben gehad, maar hij heeft ook maar 2 jaar hier gespeeld en geen bijzondere dingen gewonnen.

En over het programma?? Ik vond het aardig, maar niks nieuws gehoord. had wel wat willen weten over de 'ruzies' in de kleedkamer, over de onderhandelingen tussen PSV en Milan.
Groot aangekondigd maar het stelde niet veel voor...
HR
HR

killermfc
WK Ster

Reg.: 13 februari 2009

Vooropgesteld ik vond het een leuke uitzending. De oude beelden waren zeer herkenbaar en de recente commentaartjes van de hoofdrolspelers Ruud Gullit en Hans Kraay sr en de 'best supporting act' René van der Gijp vrijwel identiek aan wat ze destijds te melden hadden. Wat dat betreft had alleen King Harry wat vernieuwende en onthullende uitspraken. Maar vernieuwend en onthullend zijn is ook niet de bedoeling van 'Andere tijden sport'. Het programma kijkt gewoon terug op historische sportgebeurtenissen aan de hand van oude beelden en interviews en gelardeerd met recente commentaren van de, inmiddels ouder geworden, sporters en officials. Tuurlijk hadden er ook van mij nog wat andere beelden toegevoegd mogen worden. Hoe leefde het onder de supporters? Ik weet nog heel goed een spandoek bij Eagles-PSV (0-2) in februari 1987 van 'één van mijn jongens' met de letterlijke tekst: "Gullit, maak PSV niet kapot! Rot anders op!" Ook had de bijna-transfer van Frank Rijkaard (wie hier herinnert zich de stereotoren van Philips nog?!) wel in de reportage vermeld mogen worden. En het optreden van René van der Gijp was destijds al en nu weer enigszins ongepast, maar dat is tegelijkertijd ook weer de charme van 'Gijpie'. Als voetballer was-ie al een notoire geinponem en na zijn actieve carrière werd hij er door allerlei (praat)programma's en bedrijven voor betaald. Hoewel ik het bij de speler Van der Gijp wat spontaner vond overkomen en het op verzoek 'leuk en grappig zijn' wat geforceerd overkomt, moet ik altijd nog wel om hem lachen bij VI op tv. Tuurlijk weet hijzelf als de beste dat-ie niet genoeg uit zijn loopbaan heeft gehaald, Ruud Gullit heeft dat uiteraard wel. En ja, uieindelijk waren er, m.u.v. Hans Kraay sr, louter winnaars! PSV raakte naast Gullit en Van der Gijp, ook nog eens Michel Valke en Jurrie Koolhof kwijt (plus een karrevracht aan doelpunten!), maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door het aantrekken van 'Ajax-2' Willem Kieft, Sören Lerby & Frank Arnesen alsmede Hans Gillhaus en Anton Janssen. PSV had prompt daarop het beste seizoen uit haar historie. Gullit beleefde grote successen in Italië en in mindere mate Engeland. En AC Milan beleefde ook hoogtijdagen. En hoe je het ook wendt of keert: door de aankoop, de aanwezigheid én de verkoop van Ruud Gullit heeft PSV zich definitief ontwikkeld van een nationale tot een internationale topclub. Daarbij behoort hij zeker tot de beste voetballers die ooit het PSV-shirt heeft gedragen. Wat dat betreft, is een klein standbeeldje wel op zijn plaats.
HR
HR

Geert.
Vedette

Vak: Oost - YY
Uploads: 16
Reg.: 15 mei 2005

Ik heb de uitzending net op internet teruggekeken en ik moet zeggen dat ik het behoorlijk interessant vond, maar dat is ook logisch omdat het allemaal nog voor mijn tijd was en voor mij dus bijna alles nieuw was. Ik wist wel dat Gullit met veel bonje was vertrokken, maar over hoe en wat wist ik eigenlijk niks.
HR
HR

killermfc
WK Ster

Er was net bij DWDD een preview van de komende afleveringen van 'Andere tijden sport' met documaker Tom Egbers. Er wordt onder meer teruggekeken op de eerste jaren van Ronaldo in Europa, bij PSV dus, verder is er aandacht voor Karel Aalbers en 'zijn' Vitesse, tafeltennis (Bettine Vrieskoop) en de Tourwinst van Joop Zoetemelk in 1980.
HR
HR

Beaucaron
WK Ster

Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 27 juni 2009

Dat klinkt goed! :)
HR
HR

killermfc
WK Ster

Over anderhalf uur dus de eerste aflevering van dit (zomer)seizoen: Karel Aalbers.
HR
HR

mittaPSV
Nationale topspeler

Uit: Nijmegen
Reg.: 18 oktober 2009

Is dit niet de eerste keer dat Karel zelf alles gaat vertellen op de televisie?
HR
HR

killermfc
WK Ster

(edit: ja dus)

Leuk begin van de komkommertijd! Ik koesterde altijd wel een zekere sympathie voor Karel Aalbers, hetgeen ik niet bepaald zeggen kan over joop munsterman... :nee

Ik kan me nog wel de eerste wedstrijd van PSV herinneren in de spiksplinternieuwe Gelredome. Er werd weer eens een ruime voorsprong weggegeven (3-3) maar een paar maanden later kwam alles goed in Utrecht (2-3) en ging het alweer downhill met Vitesse (2-1 nederlaag in De Kuip). Een paar maanden later (2e speeldag 1999-2000) won PSV met 1-6 in Gelredome! :B

[Dit bericht is veranderd door killermfc (op 5 juni 2011 22:44:24).]
HR
HR

GreatCommunicator
Veelbelovend talent PSV o19

Reg.: 28 april 2000

killermfc schreef: Een paar maanden later (2e speeldag 1999-2000) won PSV met 1-6 in Gelredome! :B
HR
Die wedstrijd kan ik me nog wel herinneren. Dat waren inderdaad nog eens andere tijden....
HR
HR

Philips Sport Vereniging
Nationale topspeler

Vak: West - K
Reg.: 19 oktober 2003

Stuk of 4 keer Bruggink meen ik me te herinneren?
HR
HR

killermfc
WK Ster

2x Bruggink...

Net een redelijk geslaagd portret gezien van internationaal toptafeltennisster Bettine Vriesekoop en haar volledig geschifte & sportverdwaasde coach Gerard Bakker. Tja toch wel een indrukwekkende carrière met als gevolg (of andersom natuurlijk: als gevolg van - kip/ei) een volslagen wereldvreemde jeugd, totaal geïndoctrineerd als ze was door de krankjoreme trainer Gerard Bakker.

Later heeft ze als volwassen, zelfbewuste vrouw ook op haar eigen (gezondere) manier met trainer Jan Vlieg nogmaals de absolute Europese top bereikt. In die periode kwam ze ook bloot in de Playboy, wat toch wel ff schrikken was... ;)

Maar goed, als sportliefhebber volgde ik in mijn kinderjaren natuurlijk óók het wel & wee van Bettine, mede omdat ik zelf thuis (in ons restaurant) ook een wedstrijdtafel had en me een redelijk getalenteerde amateur waande.

Ik moet zeggen dat ik het toptafeltennis wel een eng wereldje vond/vind, met als voorbeeld het totale gebrek aan sportiviteit tussen de verschillende spelers & speelsters, een handje kan er nog net af... En neem nu de internationale toernooien (EK's & WK's), bijna elk land bestaat uit vrijwel alleen maar (genaturaliseerde) Chinezen, krankzinning.

Volgende week (wijlen) Anton Geesink.
HR
HR

killermfc
WK Ster

Gisteravond heb ik aflevering 3 gezien met dus Anton 'ik heb hier een brief' Geesink gezien. Interessante aflevering met uniel (oud) beedlmateriaal. Geesink werd wereldkampioen in 1961 te Parijs door onder meer vanaf de kwartfinales 3 Japanners te verslaan, die op dat moment ongenaakbaar waren in de judowereld. In 1964 completeerde Anton zijn triomf dooe in het hol van de leeuw (Tokio) goud te veroveren op de Olympische Spelen.

Verder kwam de onvermijdelijke papa Zenden nog ff langs en werd gelukkig ook, al was het maar eenmalig & zijdelings, kort de nam van Geesinks trainer en mijn oom, Gé Koning, genoemd. Hij heeft namelijk nooit de credits gehad die hij verdiende.

Verder heb ik niet zoveel met judo, oké ik ken de club Kenamju en heb weleens een bierje gedronken en een broodje shoarma gegeten in de nabijheid van Dennis van der Geest, had ik nou een superbroodje en halveliterglas... het leek er wel op! :B
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Andere Tijden Sport

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.