PSV Netwerk
donderdag 29 juni 2017 - 04:14                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 ... 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 ... 160 »

HR

tirzah
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 14 april 2008

quote:HR
T-Bag2 schreef:

Ik kan echt met de beste wil ter wereld niet zo'n structuele verschillen waarnemen als dat je stelt tirzah. Dat er wel eens een verschil is, kan ik gewoon beamen,echter niet dat ik een duidelijke trend zie. dat kan gewoon, dat we een andere mening hebben. Ik stel dus niet dat ik gelijk heb, voor de volledigheid.
HR
Wanneer wordt iets voor jou dan structureel?

Tussen 1992 en 2017 ligt precies een kwart eeuw. Toendertijd weigerde de NOS naar de huldiging van PSV in Eindhoven te komen omdat de frustratie over het 6e kampioenschap van PSV in 7 jaar tijd in Amsterdam en omstreken kennelijk te groot was geworden. Schandelijk, maar er bestaan dus echt geen beelden van, zelfs geen flitsen uit een NOS journaal.

Afgelopen seizoen besteedde de NOS in haar opinieprogramma op zondagavond vrijwel uitsluitend aandacht aan Ajax op de dag dat PSV zijn 23e titel binnen haalde.Zelfs boven de Moerdijk werd er schande van gesproken. Kennelijk nog steeds grote frustratie.

Times change but some things remain the same.

En wat je al zag eind jaren 90 bij Jaap Uilenberg (bijnaam Vriend van de ******) die nu op het onfrisse pluche van de UEFA zit, de afgelopen seizoenen bij Bjorn Kuipers en nu in 8 dagen tijd bij Bas Nijhuis, dat vind jij niet structureel? Jij ziet geen trend?

Dan hebben wij inderdaad hierover een andere mening. Prima wat mij betreft.

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 11 maart 2017 20:35:31).]
HRHR
HR

JoJo
Veelbelovend talent PSV o19

Uit: Eindhoven
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 28 september 2012

T-Bag even een vraag voor jou als Ajacied: heb je gisteren (de samenvatting van) PSV gezien? Wat vond je van de afgekeurde goal? Ik ben zelf als supporter absoluut bevooroordeeld, dat besef ik me maar al te goed maar mij leek deze toch ten onrechte afgekeurd. De commentator zag het blijkbaar echter anders.

Ook zag ik ergens op internet een tweet met de overtreding (rood-waardig mi) op Siem de Jong. Toen Luuk daar wat van zei kreeg HIJ (aanvoerder) geel...
Niet teruggezien in de samenvatting (je zou bijna zeggen, goh frappant).

Op dat gebied kan ik het alleen maar met Tirzah eens zijn: al jaren en jaren vallen met dit soort zaken op. Op een gegeven moment ben ik gaan denken dat het niet (alleen maar ) aan mijn PSV bril ligt.
HR
HR

tijn0
Vedette

Vak: -
Reg.: 23 april 2008

Moreno ging in de nek van zijn tegenstander zitten, leek mij terecht afgekeurd. Dat rode kaart-moment heb ik niet herhaald gezien en live viel die mij niet op. Al vroeg je het niet aan mij, natuurlijk ;).

In de samenvatting werd verder benadrukt dat PSV een penal verdiende vlak voor rust. Ik twijfel daar zelf over, maar dat is dan positief, toch?

[Dit bericht is veranderd door tijn0 (op 12 maart 2017 11:38:41).]
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

Vak: Noord - R
Reg.: 14 september 2014

tijn0 schreef:

Moreno ging in de nek van zijn tegenstander zitten, leek mij terecht afgekeurd. Dat rode kaart-moment heb ik niet herhaald gezien en live viel die mij niet op. Al vroeg je het niet aan mij, natuurlijk ;).

HR
Klopt. Zoals ik in het tijn0 index draadje al heb aangegeven. De scheidsrechter is vrij om gevaarlijk spel als zodanig te beoordelen.
HR
HR

ruuddevil
Vedette

Reg.: 1 januari 2006

J.B. schreef:

(...)
Klopt. Zoals ik in het tijn0 index draadje al heb aangegeven. De scheidsrechter is vrij om gevaarlijk spel als zodanig te beoordelen.
HR
Volgens mij gebeurt hier precies hetzelfde als met Dolberg tegen die Denen. Toen was bijna iedereen, jij wellicht niet, het erover eens dat het geen overtreding was.
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

ruuddevil schreef:

(...)

Volgens mij gebeurt hier precies hetzelfde als met Dolberg tegen die Denen. Toen was bijna iedereen, jij wellicht niet, het erover eens dat het geen overtreding was.
HR
Ik heb een waarheid, en dat is het spelregelboekje. De rest is speculatie.
HR
HR

ruuddevil
Vedette

Mooi voorbeeld van meten met 2 maten. Deportivo tegen Barcelona. Speler van Deportivo wordt onterecht terug gevlagd voor buitenspel. Duidelijk zichtbaar zelfs voor Sierd de Vos al had hij een herhaling nodig. Laconieke reactie was dat het voor zo'n assistent ook niet meevalt als de speler in beweging is. Paar minuten later aan de andere kant wordt een speler van Barcelona eveneens onterecht teruggefloten. Nu opeens deugde de assistent niet, geen zalvende woorden over hoe moeilijk het is, maar incompetentie.
HR
HR

tijn0
Vedette

Sierd is sowieso een dikke zak, maar bewezen voor Atletico. Dat hebben we zelf mogen ondervinden, met een verslaggever die een liedje zingt als wij een penal missen.
HR
HR

ruuddevil
Vedette

Ze hebben in ieder geval verloren dat ***** Barcelona.
HR
HR

T-Bag2

Reg.: 14 januari 2016

JoJo schreef:

T-Bag even een vraag voor jou als Ajacied: heb je gisteren (de samenvatting van) PSV gezien? Wat vond je van de afgekeurde goal? Ik ben zelf als supporter absoluut bevooroordeeld, dat besef ik me maar al te goed maar mij leek deze toch ten onrechte afgekeurd. De commentator zag het blijkbaar echter anders.

Ook zag ik ergens op internet een tweet met de overtreding (rood-waardig mi) op Siem de Jong. Toen Luuk daar wat van zei kreeg HIJ (aanvoerder) geel...

Op dat gebied kan ik het alleen maar met Tirzah eens zijn: al jaren en jaren vallen met dit soort zaken op. Op een gegeven moment ben ik gaan denken dat het niet (alleen maar ) aan mijn PSV bril ligt.
HR
Zie mijn antwoord in 'Fouten vd Arbitrage´ .
HR
HR

tirzah
Vedette

JoJo schreef:
... Ik ben zelf als supporter absoluut bevooroordeeld, dat besef ik me maar al te goed maar mij leek deze toch ten onrechte afgekeurd. De commentator zag het blijkbaar echter anders.

HR
Excuseer je maar niet, hoor. Bij mij duurde het ook jaren voordat ik in de gaten had dat het niets met mijn PSV voorkeur te maken had. ;)

Maar in de mid-jaren 70, begon ik het een beetje door te krijgen. Er was geen FOX, sms, tweet of wat dan ook, alleen radioreportages op zondagmiddag. NOS Langs de Lijn mocht pas een half uur na het begin een eerste reportage verzorgen.

Bij uitwedstrijden waar ik niet meeging zat ik aan het toestel gekluisterd, Na het nieuws van 15 uur, ging men naar de verslaggever ter plekke.Je wist dan nog geen enkele tussenstand. En toen leerde ik snel; als er een enthousiaste commentator begon te vertellen hoe mooi het allemaal was, wist ik dat het fout zat voor PSV. Kwam er een grafstem in de ether klagen over een saai duel dan kon ik juichen, want dan ging PSV aan de leiding.Zo simpel was en is het.

Dat ik inmiddels kan voorspellen in het stadion wat wel en wat niet in de samenvatting bij Studio Sport komt, heb ik hier al eerder gemeld.En dat zonder glazen bol en zonder de gave van helderziendheid.

Vergelijk zelf even hoe Frank Snoeks klinkt bij de kansjes voor GAE en hun doelpunt, met de hoorbare teleurstelling van deze PSV hatende Ajax fan wanneer wij de 1-2 scoren.
En dan zou dit alles niet structureel zijn las ik hierboven ergens?

Erger nog dan deze subjectiviteit is de beinvloeding van de scheidsrechter. Waarom geen interview na afloop met Blom? Om hem te wijzen op de vele blunders waaronder de belachelijke gele kaart voor de PSV aanvoerder toen GAE rood verdiende en niets kreeg?
Antwoord; zie de reacties rond Nijhuis. Blom benadeelde PSV en niet Ajax.Waar is onze NOS doofpot, luidt dan de vraag op de redactie blijkbaar.

En wacht even, diverse andere dubieuze zaken zaten ook niet in de NOS samenvatting.Waarin we wel hoorden dat de goal van Pereiro terecht werd afgekeurd omdat Moreno over een zich bukkende tegenstander viel toen de bal al in het doel zat. Terwijl niets gezegd werd toen Moreno in de Kuip werd weggezet waardoor dat voor de titel medebeslissende doelpunt had moeten worden afgekeurd.

Zo beduvelt de NOS het volk, inclusief scheidsrechters, zodat jij , JoJo, je echt niet hoeft te verontschuldigen voor een eventuele gekleurde bril als supporter.Zo bont als sommige media kunnen jij en ik het niet maken.

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 12 maart 2017 21:20:59).]
HR
HR

tijn0
Vedette

Luuk kreeg terecht geel. Dat Blom een situatie verkeerd beoordeelde kan, maar is geen vrijbrief om een minuut lang tegen hem te schreeuwen.

Overigens zat het penalty-moment voor de rust niet alleen in de samenvatting, Snoeks was daarbij ook nog eens zéér uitgesproken. Hoe verklaar je dat?
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

tijn0 schreef:

Luuk kreeg terecht geel. Dat Blom een situatie verkeerd beoordeelde kan, maar is geen vrijbrief om een minuut lang tegen hem te schreeuwen.HR
Dat gemekker van `m begint inderdaad vrij irritant te worden. Vorig seizoen ook, maar toen scoorde ie in ieder geval nog regelmatig. Nu is ie heel het seizoen eigenlijk uit vorm. Focus je maar eerst op je voetbal zou ik zeggen. terecht geel inderdaad
HR
HR

tirzah
Vedette

tijn0 schreef:

Luuk kreeg terecht geel. Dat Blom een situatie verkeerd beoordeelde kan, maar is geen vrijbrief om een minuut lang tegen hem te schreeuwen.

Overigens zat het penalty-moment voor de rust niet alleen in de samenvatting, Snoeks was daarbij ook nog eens zéér uitgesproken. Hoe verklaar je dat?
HR
Met je eerste alinea ben ik het totaal oneens omdat ik b.v. de Heer Klaassen uit Amsterdam heel vaak nog harder te keer zie gaan tegen scheidsrechters ZONDER dat de Ajacied geel krijgt.Luuk en Andres krijgen ze steeds welmeteen. Over de Kuip hoeven we het ook in dit opzicht al helemaal niet te hebben.

Het gaat me om iets wat onlangs duidelijk werd uit op dit netwerk aangehaalde cijfers; PSV krijgt veel sneller geel per overtreding dan de Amsterdamse lieverdjes. Alweer iets structureels ten nadele van PSV; nu bij de arbitrage en zoals we weten gebeurt dat ook bij de media.

Wat betreft je tweede alinea ben ik het ook geheel oneens met wat je schijnt te suggereren, namelijk dat het wel mee zou vallen met de subjectiviteit.
Je hebt gelijk dat er duidelijk getoond werd en door Snoeks gezegd dat PSV hier een penalty verdiende.
Maar vervallen daarmee voor jou al die niet getoonde voor PSV nadelige blunders van Blom, zijn zure commentaar en het trieste verslag op NOS txt? En niet te vergeten dat Snoeks na afloop Blom niet op het matje riep?

Verder ben ik nieuwsgierig wat jouw kijk is op mijn voorspellende gaven aan de radio in de jaren 70 tot en met thans in het stadion over de verslaggeving bij de NOS. Vooral benieuwd omdat het daarbij niet om iets incidenteels gaat maar om iets STRUCTUREELS. :ja

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 13 maart 2017 12:58:29).]
HR
HR

Klompje
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007

Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Reg.: 23 juli 2000

Scheidsrechters worden nooit op het matje geroepen als de winnende partij benadeeld wordt en dat lijkt me een goeie zaak. Op dat moment wordt het namelijk een bijzaak.

verder vind ik het opvallend dat jij precies ziet op basis van TV beelden wie wat zegt in het veld en op welke toon.
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

Even een fact check lijkt me niet overbodig hier:

tirzah schreef:

(...)

Met je eerste alinea ben ik het totaal oneens omdat ik b.v. de Heer Klaassen uit Amsterdam heel vaak nog harder te keer zie gaan tegen scheidsrechters ZONDER dat de Ajacied geel krijgt.Luuk en Andres krijgen ze steeds welmeteen. Over de Kuip hoeven we het ook in dit opzicht al helemaal niet te hebben.HR
Ten eerste is Andres geen aanvoerder.
Ten tweede heeft ook Klaassen dit seizoen al een aantal keer een gele kaart gehad wegens herhaaldelijk protesteren tegen de arbitrage. Luuk werd aangegeven te stoppen met zijn tirade en deed dat niet. Klaassen is daar een stuk slimmer in geworden. Dat is het verschil.

Het gaat me om iets wat onlangs duidelijk werd uit op dit netwerk aangehaalde cijfers; PSV krijgt veel sneller geel per overtreding dan de Amsterdamse lieverdjes. Alweer iets structureels ten nadele van PSV; nu bij de arbitrage en zoals we weten gebeurt dat ook bij de media.HR
Dit klopt niet. PSV maakte (dit schema was op basis van het vorige seizoen) meer overtredingen vooral in de thuiswedstrijden. Daarom kreeg PSV iets meer gele kaarten (scheelde minder dan een 0,5 kaart per wedstrijd in vergelijking met Ajax). Overigens kreeg PSV weer de meeste strafschoppen mee.

Tot zover even de fact. checks.

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 13 maart 2017 13:56:46).]
HR
HR

tirzah
Vedette

Klompje schreef:

Scheidsrechters worden nooit op het matje geroepen als de winnende partij benadeeld wordt en dat lijkt me een goeie zaak. Op dat moment wordt het namelijk een bijzaak.

verder vind ik het opvallend dat jij precies ziet op basis van TV beelden wie wat zegt in het veld en op welke toon.
HR
Los van het feit dat het gestelde in je eerste alinea geen voldongen feit is, wordt zo de indruk gewekt dat de scheidsrechter een goede prestatie heeft neergezet.
Hetgeen ik een slechte zaak vind.

Afgezien van het feit dat lichaamstaal al veel zegt en ik 1 keer per jaar de heer Klaassen ook daadwerkelijk hoor op de tribune- zo hard schreeuwt hij,wetend dat hij in zijn kleur shirt nauwelijks kaarten hiervoor krijgt,- vind ik het opvallend dat jij er van uit schijnt te gaan in jouw gedachtengang dat PSVers alsmaar tieren en vloeken en schelden en dat Ajacieden en Feijenoorders de scheidsrechters benaderen als koorknapen die een kerstliedje komen zingen.

Heb je overigens ook een verklaring voor mijn "profetische" gaven over hoe diverse media al decennialang verslag doen over PSV?
HR
HR

El Sordo
Ster van het EK

Uit: Utrecht
Vak: Noord - S
Reg.: 8 juli 2010

J.B. schreef:
Overigens kreeg PSV weer de meeste strafschoppen mee.

Tot zover even de fact. checks.
HR
Ja, maar Snoeks zit dan welbewust dusdanig hard door de ether te tetteren dat onze spelers worden afgeleid en dientengevolge ongeveer de helft van die penalty's wordt gemist. je hoeft geen Einstein te zijn om de eindjes aan elkaar te knopen.

[Dit bericht is veranderd door El Sordo (op 13 maart 2017 13:59:51).]
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

El Sordo schreef:

(...)

Ja, maar Snoeks zit dan welbewust dusdanig hard door de ether te tetteren dat onze spelers worden afgeleid en dientengevolge ongeveer de helft van die penalty's wordt gemist. je hoeft geen Einstein te zijn om de eindjes aan elkaar te knopen.
HR
Dat heeft ie dan geleerd van het schaatsen waar je over de dweilbandjes moet heenkomen.

Is het overigens zo dat commentatoren (die de samenvattingen doen) nog daadwerkelijk IN het stadion zitten? Heb eens in een docu gezien dat het gros van de wedstrijden in de studio wordt ingesproken.

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 13 maart 2017 14:39:12).]
HR
HR

El Sordo
Ster van het EK

Uit: Utrecht
Vak: Noord - S
Reg.: 8 juli 2010

Om even in de sfeer van dit topic te blijven: Ik denk dat al die commentatoren in een en hetzelfde stadion zitten. ;)
HR
HR

Luc_Nilis_PSV
Vedette

Uit: EINDHOVEN
Vak: Zuid - FF
Reg.: 14 februari 2002

tirzah schreef:

(...)

Heb je overigens ook een verklaring voor mijn "profetische" gaven over hoe diverse media al decennialang verslag doen over PSV?
HR
Ik wel. Maar dit zal ik maar niet uitspreken. Dit om een maandenlange schorsing te voorkomen.
HR
HR

tirzah
Vedette

El Sordo schreef:

Om even in de sfeer van dit topic te blijven: Ik denk dat al die commentatoren in een en hetzelfde stadion zitten. ;)
HR
Fraaie sfeertekening van zowel dit topic als van NOS commentatoren.
Goed dus dat in dit topic ook commentaar verzorgd wordt uit een ander stadion. :)
HR
HR

T-Bag2

Reg.: 14 januari 2016

Nog even een reactie die ik al eerder had gegeven in het scheidsrechterstopic een tijdje geleden over de cijfers vwb aantal overtredingen per gele kaart en dat soort statistieken.

Die cijfers zeggen helemaal niets over eventuele voor of nadelen mbt welke club dan ook. Als dat wel zo was dan zou je moeten concluderen dat Ajax het meeste nadeel heeft gehad. Die conclusie kan je niet trekken puur en alleen op cijfers. Het zou zomaar kunnen dat PSV ondanks de minste kaarten toch het meeste nadeel heeft gehad.

Dit soort statistieken zijn zinloos en geeft, of kan een vertekend beeld geven. Niet bruikbaar om een punt te maken dus.

[Dit bericht is veranderd door T-Bag2 (op 13 maart 2017 18:12:55).]
HR
HR

Frits Flits
Meervoudig international

Vak: Zuid - CD
Reg.: 6 november 2000

tirzah schreef:

(...)

Met je eerste alinea ben ik het totaal oneens omdat ik b.v. de Heer Klaassen uit Amsterdam heel vaak nog harder te keer zie gaan tegen scheidsrechters ZONDER dat de Ajacied geel krijgt.Luuk en Andres krijgen ze steeds welmeteen. Over de Kuip hoeven we het ook in dit opzicht al helemaal niet te hebben.

Het gaat me om iets wat onlangs duidelijk werd uit op dit netwerk aangehaalde cijfers; PSV krijgt veel sneller geel per overtreding dan de Amsterdamse lieverdjes. Alweer iets structureels ten nadele van PSV; nu bij de arbitrage en zoals we weten gebeurt dat ook bij de media.

Wat betreft je tweede alinea ben ik het ook geheel oneens met wat je schijnt te suggereren, namelijk dat het wel mee zou vallen met de subjectiviteit.
Je hebt gelijk dat er duidelijk getoond werd en door Snoeks gezegd dat PSV hier een penalty verdiende.
Maar vervallen daarmee voor jou al die niet getoonde voor PSV nadelige blunders van Blom, zijn zure commentaar en het trieste verslag op NOS txt? En niet te vergeten dat Snoeks na afloop Blom niet op het matje riep?

Verder ben ik nieuwsgierig wat jouw kijk is op mijn voorspellende gaven aan de radio in de jaren 70 tot en met thans in het stadion over de verslaggeving bij de NOS. Vooral benieuwd omdat het daarbij niet om iets incidenteels gaat maar om iets STRUCTUREELS. :ja
HR
Kun je bij de eerstvolgende thuiswedstrijd van PSV, op zondagmiddag, pen en papier meenemen en de fragmenten opschrijven waarvan je zeker weet dat ze niet in de samenvatting getoond worden?
En dan ook graag voordat de samenvatting begint, hier even posten.

Ik geloof niet in helderziendheid, maar ik geef je wel een kans om mij van je gaven te overtuigen.
HR
HR

TotalBB
Selectiespeler PSV 1

Uit: Arnhem
Vak: Noord - PP
Reg.: 20 april 2001

Luc_Nilis_PSV schreef:

(...)

Ik wel. Maar dit zal ik maar niet uitspreken. Dit om een maandenlange schorsing te voorkomen.
HR
:D :D :D
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.