PSV Netwerk
donderdag 27 april 2017 - 13:08                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 ... 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 ... 160 »

HR

tijn0
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 23 april 2008

quote:HR
tirzah schreef:

Verder ben ik nieuwsgierig wat jouw kijk is op mijn voorspellende gaven aan de radio in de jaren 70 tot en met thans in het stadion over de verslaggeving bij de NOS. Vooral benieuwd omdat het daarbij niet om iets incidenteels gaat maar om iets STRUCTUREELS. :ja
HR
Nou, daarom vroeg ik je naar dat penalty-moment, aangezien als het structureel zou zijn, je minstens een bagatelliserende stellingname van meneer Snoeks had kunnen verwachten, toch? Hij was echter zeer uitgesproken, wat mij verbaasde, want ik vond het zelf eigenlijk helemaal niet zo'n dikke penalty.
HRHR
HR

tirzah
Vedette

Reg.: 14 april 2008

tijn0 schreef:

(...)

Nou, daarom vroeg ik je naar dat penalty-moment, aangezien als het structureel zou zijn, je minstens een bagatelliserende stellingname van meneer Snoeks had kunnen verwachten, toch? Hij was echter zeer uitgesproken, wat mij verbaasde, want ik vond het zelf eigenlijk helemaal niet zo'n dikke penalty.
HR
Je hebt volkomen gelijk dat dit in het geheel niet past in de beelden die we normaal van de NOS voorgeschoteld krijgen. Dat ben ik met je eens.
Maar wat zegt dat over het vertoonde totaalplaatje?

@Frits Flits;
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik niet over "profetische" gaven beschik, zeker omdat ik dat zelf al meermalen gezegd heb.
Mijn stelling is dat iedereen die wil, met een beetje oefening ook kan gaan "voorspellen" hoe de NOS doorgaans iets over PSV in beeld gaat brengen en met welk commentaar daarbij. Omdat het om iets structureels gaat. :ja
HR
HR

TotalBB
Selectiespeler PSV 1

Uit: Arnhem
Vak: Noord - PP
Reg.: 20 april 2001

tirzah schreef:

(...)
Ik neem aan dat je begrijpt dat ik niet over "profetische" gaven beschik, zeker omdat ik dat zelf al meermalen gezegd heb.
Mijn stelling is dat iedereen die wil, met een beetje oefening ook kan gaan "voorspellen" hoe de NOS doorgaans iets over PSV in beeld gaat brengen en met welk commentaar daarbij. Omdat het om iets structureels gaat. :ja
HR
Je kunt inderdaad alles voorspellen als je elke keer dat je ernaast zit gewoon negeert. ;)
HR
HR

tirzah
Vedette

TotalBB schreef:

(...)
Je kunt inderdaad alles voorspellen als je elke keer dat je ernaast zit gewoon negeert. ;)
HR
En dat aantal keren dat ik ernaast zit in het stadion bedraagt volgens u.....? :slaap
HR
HR

tijn0
Vedette

tirzah schreef:

(...)

Je hebt volkomen gelijk dat dit in het geheel niet past in de beelden die we normaal van de NOS voorgeschoteld krijgen. Dat ben ik met je eens.
Maar wat zegt dat over het vertoonde totaalplaatje?
HR
Het betekent in elk geval dat het niet zo zwart-wit is dat je van propaganda kunt spreken. Ze hebben a) het moment getoond en b) het moment in heldere bewoordingen veroordeeld. Maar ik zal zaterdag weer eens kijken en erop letten. Ik vind het dan wel een idee dat je vóór de samenvatting aangeeft welk belangrijk moment (er niet in gaat komen, maar) er wel in zou moeten staan. Dan kunnen we zien of de samenvatting een redelijke weergave was, volgens jou.

[Dit bericht is veranderd door tijn0 (op 14 maart 2017 14:16:25).]
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

Vak: Noord - R
Reg.: 14 september 2014

tijn0 schreef:

(...)

Het betekent in elk geval dat het niet zo zwart-wit is dat je van propaganda kunt spreken. Ze hebben a) het moment getoond en b) het moment in heldere bewoordingen veroordeeld. Maar ik zal zaterdag weer eens kijken en erop letten. Ik vind het dan wel een idee dat je vóór de samenvatting aangeeft welk belangrijk moment (er niet in gaat komen, maar) er wel in zou moeten staan. Dan kunnen we zien of de samenvatting een redelijke weergave was, volgens jou.
HR
Dat lijkt me een goed voorstel. Achteraf is het te makkelijk gelijk te halen. Zoals TotalBB al schreef, je `vergeet` gewoon de keren dat je er naast zit.

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 14 maart 2017 14:36:47).]
HR
HR

tijn0
Vedette

Volgens mij zat in die van zaterdag bijvoorbeeld niet de overtreding op Siem. Dat terwijl het best een belangrijk moment is, maar dat weet ik even niet zeker meer.
HR
HR

JoJo
Veelbelovend talent PSV o19

Uit: Eindhoven
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 28 september 2012

Klopt, overtreding zat er niet in. Wel de melding dat we een penalty verdiend zouden hebben na duw op de Jong (prima dus). En een beetje halfslachtig dat het toch wel hands leek bij de tegengoal.

Gisteren overigens na het werk op radio 1 een paar presentatoren:
* Feyenoord, ja die jorgensen geweldig! en die goal van Kuyt die deed me denken aan van Basten in de WK finale (serieues dat zei die echt....)
* Ajax--> wat een fabelachtige akties van Younes en die Dolberg : wow! Wat wij bij ajax nog wel moeten doen is.. (etc etc )==> andere presentator: zei je nu echt "wij"? Eeeeehhhh ja maar ik bedoelde dat ik praatte vanuit Ajax standpunt, stamel stamel
* PSV--> worden jullie ook altijd zo moe van dat gezeur van de Jong? dat moet echt eens afgelopen zijn...

Zomaar een doordeweekse maandagavond met een iets andere benadering van de ene club tov de andere club.
HR
HR

tijn0
Vedette

Ze herkenden dus in ieder geval dat hij het over "wij" had. Dat maakt voor de luisteraar dan ook duidelijk hoe serieus je die eerdere stellingen moet nemen.
HR
HR

tirzah
Vedette

tijn0 schreef:

(...)

HR
De rotschop tegen Siem zat er niet in, de 4e keer dat een aanvoerder van PSV vor praten geel krijgt -uniek in Nederland net als de PSVer van Bommel 5 kaarten in 5 wedstrijden kreeg ,ook uniek in dit land- zat er ook niet in.

Kom op tijn, doe nu niet alsof ik de enige ben die hier klaagt over de chauvinistische houding in de Randstad, waarbij PSV er steeds bekaaid af komt.

JoJo geeft hierboven een prima voorbeeld van structurele verschillen in benadering.

Zoals er nog ontelbare op de voorgaande pagina's van dit topic te vinden zijn. De meeste voorbeelden NOOIT weersproken tenzij je argumentloze kreten over calimero of paranoia als "iets weerspreken" beschouwt.
En dat doe jij, als ik je goed inschat, niet. ;)

En ja, dan mag je na al die decennia dus echt wel van propaganda spreken, vind ik.

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 14 maart 2017 15:28:14).]
HR
HR

tijn0
Vedette

Ik ben het niet per se met je oneens. Ik voel ook wel dat er een hoger "Ajax-gehalte" is in Hilversum. Ik vraag mij alleen af of dit tegenwoordig nog leidt tot zeer partijdige verslaglegging. Dus het lijkt mij boeiend als jij vooraf raadt hoe of wat, dat we dat kunnen checken. Het hóéft niet, maar dan kan ik nooit zeker weten of je écht een voorspellende gave hebt, natuurlijk ;).
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

JoJo schreef:

Klopt, overtreding zat er niet in. Wel de melding dat we een penalty verdiend zouden hebben na duw op de Jong (prima dus). En een beetje halfslachtig dat het toch wel hands leek bij de tegengoal.

Gisteren overigens na het werk op radio 1 een paar presentatoren:
* Feyenoord, ja die jorgensen geweldig! en die goal van Kuyt die deed me denken aan van Basten in de WK finale (serieues dat zei die echt....)
* Ajax--> wat een fabelachtige akties van Younes en die Dolberg : wow! Wat wij bij ajax nog wel moeten doen is.. (etc etc )==> andere presentator: zei je nu echt "wij"? Eeeeehhhh ja maar ik bedoelde dat ik praatte vanuit Ajax standpunt, stamel stamel
* PSV--> worden jullie ook altijd zo moe van dat gezeur van de Jong? dat moet echt eens afgelopen zijn...

Zomaar een doordeweekse maandagavond met een iets andere benadering van de ene club tov de andere club.
HR
Eerlijk is eerlijk. Het spel van PSV is nu ook niet echt sprankelend te noemen. En eerlijk gezegd is de enige goal die ik eruit vond springen die van Pereiro tegen F`noord. Dit seizoen worden we niet echt verwend. Ik moet ook zeggen dat ik een paar van de F`noord doelpunten ook behoorlijk spectaculair vond enja. Younes doet eindelijk eens iets goeds. Ik snap dat dat best opvallend is.

Maar de vraag is dan: Geeft het spel van PSV enige reden tot hosanna stemming? ZOwel onder supporters als de commentatoren? Ik denk van niet namelijk.
HR
HR

JoJo

Mijnheer JB, u mist het punt. Of PSV nu goed of slecht speelt staat er los van. Geen probleem overigens.

Bovendien, ondanks dat je anders zou denken zit ik niet perse op lof in de media te wachten (wel op fatsoenlijk spel en inzet van ONS PSV).

Ik irriteer me echter wel als andersom gebeurt. Van het weekend bijvoorbeeld was een prima overwinning. Goede inzet, matig voetbal weliswaar en ondanks die prutser in het zwart toch een eenvoudige overwinning. Je zou ook dat eens kunnen benadrukken. Maar nee, het gaat weer over de gele kaart voor de aanvoerder (die m.i. gewoon terecht was!, maar waar je op andere velden ziet dat zo'n kaart niet wordt gegeven). De negatieve zaken worden er uitgepikt terwijl er best wat positieve punten waren.
Waarom is de invalshoek niet dat na het debacle tegen F'Noord (zowel qua inzet als qua spel) lijkt de weg naar boven gevonden.

De scheids van komend weekend zal maar geluisterd hebben naar die zeveraars...

PS: voor je gaat zeggen dat dit een incidentje is: vorige week zat ik ook in de auto tijdens een wedstrijd (ajax voor de EL) en werd er bv gesproken over hoe enorm goed ze waren in de omschakeling.
Nog niet zo lang geleden hoorde ik over een vergelijkbare situatie : het blijft toch countervoetbal dat ze spelen.. Je raadt wel over welke club het toen ging.

Als laatste: lees voor de grap de topics maar eens door over fox/nos/studio sport/studio voetbal etc. De teneur wordt dan wel duidelijk, uiteraard uitzonderingen daargelaten.
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

JoJo schreef:

Mijnheer JB, u mist het punt. Of PSV nu goed of slecht speelt staat er los van. Geen probleem overigens.HR
Nee hoor, als PSV slecht speelt wordt dat overgenomen in de berichtgeving. Of wordt er verwacht na een toch moeizaam seizoen dat er wordt gezegd dat `we` zo spectaculair spelen. Of dat een de Jong het zo fantastisch doet? Zeker na twee kampioenschappen op rij ben je gewoon favoriet. Dus ik kan heel goed de berichtgeving in de media begrijpen. Sterker nog, ik ben het er ook nog eens mee eens.

Ik irriteer me echter wel als andersom gebeurt. Van het weekend bijvoorbeeld was een prima overwinning. Goede inzet, matig voetbal weliswaar en ondanks die prutser in het zwart toch een eenvoudige overwinning. Je zou ook dat eens kunnen benadrukken.HR
We spelen tegen GAE. de boel wel een beetje in perspectief plaatsen hier lijkt me op z`n plaats.

Maar nee, het gaat weer over de gele kaart voor de aanvoerder (die m.i. gewoon terecht was!, maar waar je op andere velden ziet dat zo'n kaart niet wordt gegeven). HR
Op andere velden worden ook gele kaarten gegeven als een aanvoerder herhaaldelijk blijft protesteren.

De negatieve zaken worden er uitgepikt terwijl er best wat positieve punten waren.HR
Zoveel positieve punten zag in niet dit weekend voor PSV.

Waarom is de invalshoek niet dat na het debacle tegen F'Noord (zowel qua inzet als qua spel) lijkt de weg naar boven gevonden.HR
Wordt gewoon benoemd. Zowel in de samenvattingen alsook in andere media.

PS: voor je gaat zeggen dat dit een incidentje is: vorige week zat ik ook in de auto tijdens een wedstrijd (ajax voor de EL) en werd er bv gesproken over hoe enorm goed ze waren in de omschakeling.HR
Dat zijn ze m.i. ook.

Nog niet zo lang geleden hoorde ik over een vergelijkbare situatie : het blijft toch countervoetbal dat ze spelen.. Je raadt wel over welke club het toen ging.HR
Waar hoorde je dat?

Als laatste: lees voor de grap de topics maar eens door over fox/nos/studio sport/studio voetbal etc. De teneur wordt dan wel duidelijk, uiteraard uitzonderingen daargelaten.HR
Ik lees dat en zie vooral niet geheel objectieve meningen. Niets mis mee, maar om dat nu als graadmeter te nemen, nounee.

Verder:
ik kan me het eerste kampioensjaar onder Cocu herinneren. Daar werd het team geroemd. Net als de CL `tour` van vorig seizoen. Vorig seizoen waren er louter superlatieven over de Jong, Bruma en Guardado. Werd Hendrix in de thuiswedstrijd tegen Ajax bewierrookt door de commentator bijvoorbeeld.

Het is net wat je wil zien natuurlijk. Voor iemand die bevooroordeeld naar het nieuws of andere media gaat kijken zal elk incidentje tot grote hoogtes worden opgeblazen. Ik kijk met een meer neutrale blik en zie dat `de media` net zo kritisch zijn op bijvoorbeeld Ajax. F`noord is dit seizoen een uitzondering, want die spelen gewoon erg goed op dit moment. En dat mag best gezegd worden lijkt me.

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 14 maart 2017 17:57:18).]
HR
HR

tirzah
Vedette

tijn0 schreef:

Ik ben het niet per se met je oneens. Ik voel ook wel dat er een hoger "Ajax-gehalte" is in Hilversum. Ik vraag mij alleen af of dit tegenwoordig nog leidt tot zeer partijdige verslaglegging. Dus het lijkt mij boeiend als jij vooraf raadt hoe of wat, dat we dat kunnen checken. Het hóéft niet, maar dan kan ik nooit zeker weten of je écht een voorspellende gave hebt, natuurlijk ;).
HR
Het lijkt me in de praktijk onmogelijk aan je verzoek te voldoen. Na de wedstrijd nog wat nababbelen met medesupporters in het stadion betekent dat ik meestal net thuis kom als NOS Studio Sport met de samenvatting begint.

Er zijn twee opties; geloof hechten aan een verstandige PSV supporter met meer dan een halve eeuw ervaring op het gebied van PSV en hoe de media over onze club berichten of nog eens een paar uurtjes in alle topics die daarover gaan rondsnuffelen wat diverse collega forummers hierover te melden hebben.

Geloof me, wie ervoor open wil staan ziet een vast patroon zonder dat hij of zij hoeft te beschikken over een profetische gave. ;)
HR
HR

omhaal
Speler Jong PSV

Reg.: 23 december 2015

Kom, dan kun je best een paar weken eens iets minder met een collega supporter praten en tijdig hier je lijstje posten.
Als je gelijk hebt kun je het dan ook aantonen. Als je het niet wilt aantonen moet je ook niet verwachten dat mensen je geloven.
HR
HR

tijn0
Vedette

Prima, dan ga ik zaterdag zelf in mijn hoofd mijn eigen lijstje maken en checken. Daarnaast kijkend naar de toonzetting en betogen in de samenvatting. Ik denk dat het nu minder erg is dan vroeger.

[Dit bericht is veranderd door tijn0 (op 15 maart 2017 15:04:11).]
HR
HR

omhaal
Speler Jong PSV

tijn0 schreef:

Prima, dan ga ik zaterdag zelf in mijn hoofd mijn eigen lijstje maken en checken. Daarnaast kijkend naar de toonzetting en betogen in de samenvatting. Ik denk dat het nu minder erg is dan vroeger.
HR
Dat denk ik ook. En het is net als met het politiek debat. De GL fan vond Klaver goed, de VVD fan vond Rutte goed, De D66 fan vond Pechtold goed etc

Kortom, de manier hoé je kijkt en luistert is zeer bepalend voor wat je (denkt te horen) hoort.
HR
HR

JoJo

omhaal schreef:

(...)

Dat denk ik ook. En het is net als met het politiek debat. De GL fan vond Klaver goed, de VVD fan vond Rutte goed, De D66 fan vond Pechtold goed etc

Kortom, de manier hoé je kijkt en luistert is zeer bepalend voor wat je (denkt te horen) hoort.
HR
Een waarheid als een koe. Zo zal ook de reporter-commentator-journalist die fan is van club a daar positiever over schrijven/praten.
HR
HR

omhaal
Speler Jong PSV

Maar daarmee dus ook dat mensen die hier stellig geloven dat de media steeds tegen PSV zijn, ook juist dat horen wat ze willen horen.
HR
HR

tirzah
Vedette

JoJo schreef:

(...)

Een waarheid als een koe. Zo zal ook de reporter-commentator-journalist die fan is van club a daar positiever over schrijven/praten.
HR
Je slaat de spijker op de kop.
Helaas blijven er mensen die niet zien dat een verslaggever of journalist anders te werk moet gaan dan een supporter.
Die paar mensen blijven hier ageren tegen supporters en accepteren het misplaatste gedrag van de media.
Blijft vechten tegen de bierkaai. ;)

"tijn0,
Ietsjes minder erg wellicht. Hoewel NOS Studio Voetbal op 8 mei 2016 in de buurt kwam van het negeren van onze titel in 1992. :ja

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 15 maart 2017 17:12:14).]
HR
HR

JoJo

omhaal schreef:

Maar daarmee dus ook dat mensen die hier stellig geloven dat de media steeds tegen PSV zijn, ook juist dat horen wat ze willen horen.
HR
Dat ook inderdaad.
Alhoewel de meesten volgens mij niet zozeer denken dat "de media steeds tegen PSV zijn" maar zich gewoon zorgen maken over de niet onafhankelijke, gekleurde en dus beïnvloedende verslaggeving. Dat benoemen wordt helaas niet door iedereen gewaardeerd en door sommigen gebagatelliseerd of zelfs belachelijk gemaakt. Dat is jammer op zich.
HR
HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Reg.: 24 mei 2001

Maar dat niet alle media objectief zijn wordt verder door niemand betwist.
Alleen blijkt tot dusver in het topic van tijnO waar we het redelijk breed volgen niet dat daar structureel op het veld iets van te merken is.
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

romario4wethoudervanjuine schreef:

Maar dat niet alle media objectief zijn wordt verder door niemand betwist.
Alleen blijkt tot dusver in het topic van tijnO waar we het redelijk breed volgen niet dat daar structureel op het veld iets van te merken is.
HR
Dat is het verschil tussen louter een mening en een meting.

Persoonlijk vind ik een meting relevanter dan een mening.

En nee, de KhC lijst was geen meting. :nee

Maar dat niet alle media objectief zijn wordt verder door niemand betwist.HR
Zeker, dat is een gegeven. Probleem is dat de algemene toon van dit topic net doet alsof dat een enorme schande is. Dat is natuurlijk niet zo.

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 15 maart 2017 19:04:51).]
HR
HR

ruuddevil
Vedette

Reg.: 1 januari 2006

Natuurlijk is het wel een schande als de verslaggeving niet overeenkomt met de realiteit en er met twee maten wordt gemeten.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Zal PSV erin slagen Marco van Ginkel te behouden in de zomer?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 22,1% dat NEC wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor FC Groningen-PSV.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!