PSV Netwerk
donderdag 17 augustus 2017 - 05:51                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 ... 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 ... 160 »

HR

tijn0
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 23 april 2008

quote:HR
tirzah schreef:

"tijn0,
Ietsjes minder erg wellicht. Hoewel NOS Studio Voetbal op 8 mei 2016 in de buurt kwam van het negeren van onze titel in 1992. :ja
HR
Zeker, dat was een schande! Maar dat is door alle media en publiek ook veroordeeld.
HRHR
HR

tirzah
Vedette

Reg.: 14 april 2008

ruuddevil schreef:

Natuurlijk is het wel een schande als de verslaggeving niet overeenkomt met de realiteit en er met twee maten wordt gemeten.
HR
Geheel eens met wat je hier zegt.Verontrustend dat er niet veel meer dan jij en ik hier iets over opmerken.

Het is toch niet anders dan stupide te noemen als zelfs dat niet eens meer gevraagd mag worden van journalisten tegenwoordig.

Publieke media mogen kennelijk dezelfde kroegpraat verkondigen als supporters in zo'n etablissement soms doen.
Waarom zouden ze proberen objectief en waarheidsgetrouw verslag te doen? Of waarom dezelfde norm toepassen op alle clubs?

Onbegrijpelijk voor mij dat sommige mensen hier dat onprofessionele wangedrag in pers en andere media alsmaar proberen goed te praten.

@tijn0;
Als dat zo sterk veroordeeld is in de media , waarom blijven dan FOX, NOS, Telegraaf, Volkskrant etcetera dit seizoen doorgaan met negatiever te berichten over ons PSV dan over onze concurrenten?

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 15 maart 2017 22:42:08).]
HR
HR

T-Bag2
Veelbelovend talent PSV o19

Reg.: 14 januari 2016

Wellicht gewoon omdat er momenteel meer negatiefs te melden is over PSV dan over Fey of Ajax. Gezien het spel en prestaties is dat niet geheel onlogisch toch? Voor de duidelijkheid, over dit seizoen dan, jaren 70 ofzo weet ik niet.
HR
HR

ruuddevil
Vedette

Reg.: 1 januari 2006

Je hoeft niet terug naar de jaren 70. Kijk naar afgelopen seizoen. Als het goed gaat hoor je niks positiefs, dan ligt het aan andere factoren.
HR
HR

tijn0
Vedette

Reg.: 23 april 2008

Toch is dst andersom ook wel een beetje zo. Als Ajax of PSV dit jaar kampioen wordt, gaat er veel gesproken worden over de ineenstorting van Feyenoord. Men heeft het liever over onrust. Daar sloegen ze 8-5-16 echter behoorlijk in door.
HR
HR

tirzah
Vedette

tijn0 schreef:

Toch is dst andersom ook wel een beetje zo. Als Ajax of PSV dit jaar kampioen wordt, gaat er veel gesproken worden over de ineenstorting van Feyenoord. Men heeft het liever over onrust. Daar sloegen ze 8-5-16 echter behoorlijk in door.
HR
Feijenoord heeft nu al meer positiefs over zich uitgestort gekregen dan kampioen PSV de afgelopen twee jaar. Dat belooft nog wat als ze dadelijk echt kamppioen worden daar in Rotterdam.

En over Ajax horen we altijd orgiastische geluiden;dat de ene dag Dolberg, de dag daarna Kluivert een nieuwe Cruyff is en ga zo maar door.

Daartegenover het voortdurend gebrek aan enthousiasme en zure teksten van commentator en b.v. NOS txt als het om PSV gaat.
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

J.B. schreef:

(...)
Zeker, dat is een gegeven. Probleem is dat de algemene toon van dit topic net doet alsof dat een enorme schande is. Dat is natuurlijk niet zo.
HR
Sterker nog, het maakt echt totaal geen ene reet uit..Bovendien toont het 'fouten van de arbitrage' topic al geruime tijd aan dat geen van de topclubs meer of minder wordt benadeeld.
HR
HR

T-Bag2
Veelbelovend talent PSV o19

Reg.: 14 januari 2016

Dat Feyenoord meer in het nieuws is, is ook niet meer dan logisch. Hoe lang is het geleden dat Feyenoord serieus kans maakte op de titel? Dat het een tikkeltje over-the-top gebracht wordt ben ik het wel weer mee eens. Zolang de situatie zo blijft zal er minder cq negatiever worden bericht over de concurrentie. Ajax zit als enige nog in Europa en deed het in de poulefase uitstekend, logisch dat dan daar ook wat meer aandacht aan wordt besteed. Dat Psv momenteel de minste kans op de titel heeft van de 3 en vroegtijdig uit Europa lag en de beker, is wederom een gegeven dat het niet onlogisch is dat er meer of positievere aandacht wordt besteed aan de anderen. Je moet wel een beetje realistisch zijn en niet overal wat achter zoeken, een logische verklaring is er namelijk.
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

Vak: Noord - R
Reg.: 14 september 2014

deninho32 schreef:

(...)Sterker nog, het maakt echt totaal geen ene reet uit..Bovendien toont het 'fouten van de arbitrage' topic al geruime tijd aan dat geen van de topclubs meer of minder wordt benadeeld.
HR
De vermeende beinvloeding tegen PSV door de arbitrage-media link is ook nooit bewezen. Niet in dit topic, en de Tijn0 index laat zien dat dit ook niet het geval is. Dus deze mythe kan in principe van tafel.

Alleen wachten we met de definitieve conclusie na de laatste speeldag :B
HR
HR

tirzah
Vedette

T-Bag2 schreef:

Je moet wel een beetje realistisch zijn en niet overal wat achter zoeken, een logische verklaring is er namelijk.
HR
Er wordt niet gezocht naar iets, want zoeken is overbodig. Het ligt er al een halve eeuw duimendik bovenop.

De logische verklaring is er inderdaad, maar anders dan jij suggereert.
De verklaring is al talloze malen ,steeds voorzien van het ene voorbeeld na het andere, hier beschreven.

Media die zich landelijk noemen,(sorry maar dat roept bij mij dit op; :D ,) maar die in werkelijkheid Randstad opvattingen gezien door een Randstadbril uitstorten via een kleine inteelt kliek, die media dus , zetten de toon en bepalen wat het volk wel of niet mag zien en wat dat volk ervan moet denken.
HR
HR

omhaal
Speler Jong PSV

Reg.: 23 december 2015

Welkom in 2017. :schrik
Misschien toch eens tijd voor een FOX abonnement en toch eens te zien wat de kracht van social media is. :ja
HR
HR

tirzah
Vedette

omhaal schreef:

Welkom in 2017. :schrik
Misschien toch eens tijd voor een FOX abonnement en toch eens te zien wat de kracht van social media is. :ja
HR
Met een seizoenkaart kan ik in het stadion kijken naar mijn club zonder gestoord te worden door een of andere nitwit die zijn mening ongevraagd in een microfoon dumpt.

En de asociale media zijn toch niet krachtig genoeg gebleken om iets te veranderen in wat ik hierboven aan T-bag vertelde en wat iedereen die er voor openstaat zelf ook kan ontdekken.
HR
HR

omhaal
Speler Jong PSV

Jawel hoor. Die zorgen er voor dat, zoals jij steeds zegt

die media dus , zetten de toon en bepalen wat het volk wel of niet mag zien en wat dat volk ervan moet denken. HR
niet opgaat.
Ik heb stellig de indruk dat jij zelf eigenlijk alleen Studio Sport kijkt. Dat maakt dus dat je zelf geen goed en ook geen volledig beeld hebt van "de media".
Fox is namelijk voor veel voetballiefhebbers veel meer leidend dan de NOS.
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

Wel een mening over Fox en wat ze allemaal fout doen, maar kijken ho maar. Dat is een beetje vreemd.

Als je inderdaad zelf totaal afwezig bent op social media (waar niets mis mee is), dan heb je wel een totaal verkeerd beeld van hoe informatie voorziening op dit moment werkt (los van het feit of het goed of slecht is).

Tegenwoordig laat men zich niet meer klakkeloos voorzeggen door voetbalanalisten wat wel en niet goed is. Statistieken kunnen gecheckt worden en de beelden zijn zo divers dat prima een eigen mening gevormd kan worden. En dat doet bijna iedereen ook op dit moment.

Maar als je niets kijkt/leest behalve hier en daar een samenvatting en je het commentaar bij Studio Sport/Voetbal is je wereldbeeld dan snap ik dat je zo reageert. Maar het is wel een heel heel heel klein wereldje en zo werkt het allang niet meer.

Wat Tirzah als 'de media' ziet is misschien net een procent. Neem FC Afkicken met hun voetbalshows online: vele malen beter dan Studio Voetbal en ook steeds beter bekeken. Geen onzin, goede gasten, prima discussies.

Je moet je ook wel goed willen laten informeren natuurlijk.
HR
HR

tirzah
Vedette

omhaal schreef:

Ik heb stellig de indruk dat jij zelf eigenlijk alleen Studio Sport kijkt. Dat maakt dus dat je zelf geen goed en ook geen volledig beeld hebt van "de media".
Fox is namelijk voor veel voetballiefhebbers veel meer leidend dan de NOS.
HR
In plaats van het steeds over mij te hebben in je antwoorden is het wellicht ook eens mogelijk om inhoudelijk met tegenvoorbeelden in te gaan op mijn woorden?

En met boeiende verhalen te komen over hoe positief de NOS wederom was over PSV, de juich- en jubelverhalen van Volkskrant, Telegraaf of FOX medewerker Jan Joost van Gangelen over onze club?

De lofzang op PSV van Willem Vissers of Ron de Rijk of Leo Driessen of die 187 andere gelijkgestemde Frank Snoeksen, Jan Roelfsen en Jeroen Elshofs?

Maar misschien zijn die verhalen er niet en is dat het probleem. Hoe dan ook, als je nog ooit wel daarmee komt, zal ik erop reageren.

Tot die tijd ga ik mijn beeld van de media vervolmaken.
Fijne dag verder. :slaap
HR
HR

omhaal
Speler Jong PSV

Vreemde manier van discussieren. Ik mag het van jou als ik bijvoorbeeld over FOX heb alleen over van Gangelen hebben? Ik vind FOX gewoon een hele professionele zender met prima commentatoren. Als je zou kijken zou je zien dat bijna wekelijks er aan de tafel bij van Gangelen naast analisten, bijna altijd diehard (bekende) PSV supporters zitten. Bij FOX zijn natuurlijk niet alle analisten top, maar over het algemeen wel degelijk prima. En al helemaal zit er geen anti PSV sentiment onder dat corps.

Vwb de Telegraaf die hebben een PSV watcher die aardig zijn werk doet en al zeker niet anti PSV bericht. Zelfs Valentijn Driessen valt de laatste jaren enorm mee.
Dus ipv de discussie proberen te richten op een paar figuren als jij het over "de media" hebt zou je omwille van geloofwaardigheid ook eens je blik mogen verruimen naar het landschap anno 2017.
Jij ook een hele fijne dag nog.
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

In plaats van het steeds over mij te hebben in je antwoorden is het wellicht ook eens mogelijk om inhoudelijk met tegenvoorbeelden in te gaan op mijn woorden?HR
Waarom zou dat moeten? Andersom gebeurt dan namelijk ook niet.

omhaal schreef:

Dus ipv de discussie proberen te richten op een paar figuren als jij het over "de media" hebt zou je omwille van geloofwaardigheid ook eens je blik mogen verruimen naar het landschap anno 2017.
HR
Inderdaad, de discussie breder trekken zou de objectiviteit ten goede komen.

Nieuwe media (online media vooral) MOETEN juist meegenomen worden in deze discussie. Louter als tunnelvisie kijken naar de oude media komt de breedte van de discussie niet ten goede. Integendeel.
HR
HR

tirzah
Vedette

omhaal schreef:

Vreemde manier van discussieren.
.....
Jij ook een hele fijne dag nog.
HR
Het begrip "discussie" heeft blijkbaar niet bij iedereen dezelfde betekenis.

Er zijn hier enkele leden actief wier bijdragen hoofdzakelijk bestaan uit het beoordelen van mijn capaciteiten, die slechts te vinden zouden zijn op het terrein van calimero,trollen, paranoia of gebrekkige kennis van asociale media.

Voor mij is discussie argumenten zetten tegen over andere argumenten. Woord ,
wederwoord.

Dus als ik het b.v. een schandaal vindt dat de NOS onze titel in 1992 negeert,zou jouw tegenargument kunnen zijn dat het wel meevalt omdat de NOS ook Ajax titels genegeerd heeft in , (ja, wanneer eigenlijk?)

En als ik 8 mei 2016 in Studio Voetbal alleen geleuter over Ajax hoor, kun jij met het tegenargument komen dat ze de hele avond over PSV gepraat hadden toen Ajax kampioen werd in , (ja wanneer eigenlijk?)

Omdat de boodschap klopt en er geen tegenargumenten bestaan, worden steeds dezelfde pijlen afgevuurd op de boodschapper. Dat noem ik geen discussie.

Jij vindt FOX blijkbaar goed. Prima. Dat weten we dan ook weer.

Ik vind genoemde media randstad georienteerd en zeer bekrompen. Doorgaans negatiever over PSV dan over onze concurrenten. Dat is mijn visie.

Bij je laatste zin sluit ik me aan.
De zon komt er hier door. Even lekker een stukje fietsen. :)
HR
HR

omhaal
Speler Jong PSV

tirzah schreef:

(...)

Het begrip "discussie" heeft blijkbaar niet bij iedereen dezelfde betekenis.

Er zijn hier enkele leden actief wier bijdragen hoofdzakelijk bestaan uit het beoordelen van mijn capaciteiten, die slechts te vinden zouden zijn op het terrein van calimero,trollen, paranoia of gebrekkige kennis van asociale media.HR
Daar hebben we het toch hélemaal niet over!? Ik begrijp echt niet waarom je dit nu ten berde brengt?

Voor mij is discussie argumenten zetten tegen over andere argumenten. Woord ,
wederwoord.

Dus als ik het b.v. een schandaal vindt dat de NOS onze titel in 1992 negeert,zou jouw tegenargument kunnen zijn dat het wel meevalt omdat de NOS ook Ajax titels genegeerd heeft in , (ja, wanneer eigenlijk?)

En als ik 8 mei 2016 in Studio Voetbal alleen geleuter over Ajax hoor, kun jij met het tegenargument komen dat ze de hele avond over PSV gepraat hadden toen Ajax kampioen werd in , (ja wanneer eigenlijk?)

Omdat de boodschap klopt en er geen tegenargumenten bestaan, worden steeds dezelfde pijlen afgevuurd op de boodschapper. Dat noem ik geen discussie.

Jij vindt FOX blijkbaar goed. Prima. Dat weten we dan ook weer.HR
En ik vind dit een uiterst vreemde manier van discussieren.
Jij stelt een aantal zaken, zoals bijvoorbeeld het feit dat een kampioensfeest door de NOS niet verslagen is in 1992.
Dat is slecht, daar hoeven we niet over te discussiëren. dat ben ik namelijk met je eens. Dus waarom zou ik tegen een punt waar ik het mee eens ben tegenargumenten aandragen?
Zo zijn er wel meer zaken waar ik het met je over eens ben.

ECHTER, mijn grote punt is dat "de" media waar jij het over hebt niet alleen de NOS is. En als je het over voetbalmedia hebt, FOX zelfs veel en veel meer leidend is dan de NOS.
Jij kijkt geen FOX en gaat daar dus niet op in. Prima, maar dan is het misschien beter om jouw punt aan te scherpen en als jij het over "de" media hebt, voortaan dus te zeggen "de NOS".

Ik vind genoemde media randstad georienteerd en zeer bekrompen. Doorgaans negatiever over PSV dan over onze concurrenten. Dat is mijn visie. HR
Ieder zijn mening. En als dat jouw mening is over de NOS zit daar zeker een kern van waarheid in. Maar waarom onderzoek jij het punt niet wat ik en met mij velen beweren, namelijk dat inmiddels de NOS haar leidende positie op dit vlak kwijt is, en het dus zinvol is te kijken wat de andere en zelfs meer toonaangevende spelers brengen op dit punt?

Bij je laatste zin sluit ik me aan.
De zon komt er hier door. Even lekker een stukje fietsen. :)
HR
Mooie gelegenheid tot reflectie. Veel plezier.
HR
HR

tirzah
Vedette

omhaal schreef:

(...)

Mooie gelegenheid tot reflectie. Veel plezier.
HR
Al reflecterend kwam ik tot de conclusie dat jij blijkbaar de laatste pagina's voor de tijdelijke sluiting van dit topic hebt gemist, anders zou je mijn reactie beslist wel begrijpen.

Voorts wil ik "de media" voortaan geenszins beperken tot de NOS, omdat ik zoals gezegd negatieve PSV geluiden ook tegenkom op FOX (dit heb ik uit enkele eigen ervaringen alsmede uit rapportages van mede supporters met een abonnement) en met de regelmaat van de klok lees in bv Volkskrant,Trouw en Telegraaf.

Dat op de asociale media nu en dan ook andere geluiden rondzingen wil ik best geloven. Maar de kijkcijfers van oa NOS Studio Sport zijn m.i. toch hoger dan wat Jantje of Pietje hier of daar twittert of wat op een of ander internetsite of youtube filmpje getoond wordt.

Tenslotte vind ik het merkwaardig dat je kennelijk wel schande spreekt van 1992 en 2016, maar geen aanleiding ziet om dergelijke "journalisten" wat kritischer te bekijken en wat meer begrip te tonen voor een PSV supporter die al 60 jaar last heeft van het boven moerdijkse of zo je wil randstad chauvinisme.

60 jaar klopt niet exact want als wij kampioen zijn heb ik er meestal geen last van. :)

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 17 maart 2017 20:39:51).]
HR
HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Reg.: 24 mei 2001

Even los van alles, maar als de sociale media er niet toe doen, wat is dan het nut van deze topic? :denk
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

@Romario.

inderdaad. Ik zal in ieder geval in mijn posts ook de sociale media aan blijven halen om deze discussie zo breed mogelijk te voeren. En de win win situatie is dat we de `oude media` kijkers hiermee mooi kunnen informeren.

Wat willen we nog meer :B
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

romario4wethoudervanjuine schreef:

Even los van alles, maar als de sociale media er niet toe doen, wat is dan het nut van deze topic? :denk
HR
Wellicht de titel aanpassen naar 'Arbitrage en een minigedeelte van de media met steeds minder invloed'..
HR
HR

ShovingNE2 schreef:

Wel een mening over Fox en wat ze allemaal fout doen, maar kijken ho maar. Dat is een beetje vreemd.

Als je inderdaad zelf totaal afwezig bent op social media (waar niets mis mee is), dan heb je wel een totaal verkeerd beeld van hoe informatie voorziening op dit moment werkt (los van het feit of het goed of slecht is).

Tegenwoordig laat men zich niet meer klakkeloos voorzeggen door voetbalanalisten wat wel en niet goed is. Statistieken kunnen gecheckt worden en de beelden zijn zo divers dat prima een eigen mening gevormd kan worden. En dat doet bijna iedereen ook op dit moment.

Maar als je niets kijkt/leest behalve hier en daar een samenvatting en je het commentaar bij Studio Sport/Voetbal is je wereldbeeld dan snap ik dat je zo reageert. Maar het is wel een heel heel heel klein wereldje en zo werkt het allang niet meer.

Wat Tirzah als 'de media' ziet is misschien net een procent. Neem FC Afkicken met hun voetbalshows online: vele malen beter dan Studio Voetbal en ook steeds beter bekeken. Geen onzin, goede gasten, prima discussies.

Je moet je ook wel goed willen laten informeren natuurlijk.
HR
Precies dit ...
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

deninho32 schreef:

(...)Wellicht de titel aanpassen naar 'Arbitrage en een minigedeelte van de media met steeds minder invloed'..
HR
Of een `arbitrage en oude media`. Dekt wellicht beter de lading.

Maar serieus, anderen kunnen deze discussie wat breder gaan voeren. Dat een enkeling zich beperkt tot een of twee oude media kanalen waarvan de invloed vrij klein is wil niet zeggen dat anderen de discussie breder kunnen voeren.

Dat zou een winst zijn voor dit topic.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Staat de positie van Cocu voor jou nu ter discussie?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 95,7% dat FC Twente wint van VVV Venlo. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van NAC-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!