PSV Netwerk
vrijdag 24 maart 2017 - 05:21                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

HR

Deze topic is open en bestaat uit 146 pagina's: « 1 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 »

HR

tirzah
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 14 april 2008

quote:HR
T-Bag2 schreef:

(...)

Waarom ga je nu weer zaken ophangen aan mij die ik helemaal niet heb gezegd?
Je noemt jezelf geloofwaardig en schept met regelmaat op over je ijzeren geheugen. Weerleg de feiten want vertrouwen op je geheugen werkt averechts.
HR
:huh :huh :huh

Jij hecht meer waarde aan het andere topic. Prima. Jouw idee. Niet het mijne.

Vervolgens weerleg ik dat Ajax zich niet bekocht voelde. Herlees de Telegraaf, een van de Ajax "huiskranten" zou ik zeggen, als je me weer niet gelooft.

Daarnaast verwijs ik naar de duidelijke voor PSV nadelige beslissingen in de Kuip, waar jij compleet aan voorbij gaat.

Dus ik "hang geen zaken aan jou op die je niet gezegd hebt".Eerder gebeurt het omgekeerde; jij begint weer over mijn "onderbuik" en "geloofwaardigheid", zonder ook maar iets feitelijks te proberen te weerleggen van wat ik Frank Snoeks en zijn NOS en Bjorn Kuipers verwijt.

Nog niemand heeft hier trouwens iets ingebracht wat niet juist zou zijn aan mijn verhaal over azijnpisser Frank Snoeks.
HRHR
HR

T-Bag2
Veelbelovend talent PSV o19

Vak: -
Reg.: 14 januari 2016

tirzah schreef:

(...)

:huh :huh :huh

Jij hecht meer waarde aan het andere topic. Prima. Jouw idee. Niet het mijne.

Wederom,dat zeg ik niet, je maakt je eigen waarheid zo

Vervolgens weerleg ik dat Ajax zich niet bekocht voelde. Herlees de Telegraaf, een van de Ajax "huiskranten" zou ik zeggen, als je me weer niet gelooft.

Uhh, de telegraaf is nu ineens wel geloofwaardig?
Je weerlegt helemaal niets btw

Daarnaast verwijs ik naar de duidelijke voor PSV nadelige beslissingen in de Kuip, waar jij compleet aan voorbij gaat.

Zeg ik niet, dat concludeer jij gewoon weer even voor mij.

Dus ik "hang geen zaken aan jou op die je niet gezegd hebt"

Jawel, zie hierboven, niet voor het eerst, heb ik je al meerdere keren op gewezen.

.Eerder gebeurt het omgekeerde; jij begint weer over mijn "onderbuik" en "geloofwaardigheid", zonder ook maar iets feitelijks te proberen te weerleggen van wat ik Frank Snoeks en zijn NOS en Bjorn Kuipers verwijt.

Ik heb met geen woord over de door jouw genoemde heren gerept. Tel je mee? (3)

Nog niemand heeft hier trouwens iets ingebracht wat niet juist zou zijn aan mijn verhaal over azijnpisser Frank Snoeks.
HR
Dat maakt dan automatisch dat het juist is?

Echt tirzah, beter laat je je steeds terugkerend verhaal over je geheugen etc voortaan achterwege, je overtuigt er iig hooguit jezelf mee, dat lijkt me wel duidelijk.
HR
HR

Ailon
Debutant Oranje

Reg.: 10 februari 2014

@Tirzah,

laat ik voorop stellen dat ik jouw bijdragen op het PN best wel waardeer.
Echter het volgende wil ik toch wel kwijt (zonder "schoolmeesterachtig" over te komen want dat is beslist mijn intentie niet).

In een discussie gaat het om een drietal kernzaken, namelijk:
1. feit
gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat (dus controleerbaar en bewijsbaar)
2. mening c.q. standpunt
een persoonlijk oordeel of gevoel ten opzichte van gebeurtenissen, toestanden of mensen (herkenbaar door signaalwoorden zoals "ik vind", "volgens mij" "nmi" )
3. argument
datgene wat aangevoerd wordt om een mening te verduidelijken (herkenbaar door signaalwoorden "Want", "omdat", "namelijk", "immers" ).
Gebruikte argumenten kunnen feitelijk (objectief) of niet-feitelijk (subjectief) zijn.

Ik mis soms bij jouw discussies de signaalwoorden van een mening waardoor het lijkt alsof een mening als een feit geponeerd wordt met als gevolg dat een discussie op z'n minst onbevredigend verloopt omdat feitelijkheden en niet-feitelijkheden door elkaar heen gaan lopen.
Bovendien is de door jou gehanteerde argumentatie meer dan eens van het niet-feitelijke soort vanwege het waarderend c.q. oordelend karakter.

Zegt overigens niet zo heel veel over de kwaliteit van je posten want dat is weer een heel ander verhaal. En daar heb ik dan wel een mening over.

In jouw laatste discussie hierboven ga ik een heel eind met Tbag-2 mee.

[Dit bericht is veranderd door Ailon (op 21 maart 2017 11:03:05).]
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

Vak: Noord - R
Reg.: 14 september 2014

ShovingNE2 schreef:

(...)

Misschien moet je een 'Arbitrage en NOS'-topic openen.

Ik snap dat als je nog een oude televisie hebt en alles op de NOS baseert je alleen het daarover wil hebben, maar afschuiven omdat anderen het breder trekken hier lijkt mij ongepast.

Zelfs FOX uitsluiten van de discussie is een zwaktebod.
HR
Wij kunnen de discussie breder trekken. Dat anderen dat niet doen is niet ons probleem lijkt me zo. Ik vind de verslaggeving van bijvoorbeeld FOX relevanter. Ook kijkende naar de activiteiten op bijvoorbeeld Twitter. NOS blijft de oude media, en alleen kijken naar de NOS versmalt de discussie sowieso.

Overigens moet dit topic niet gaan over welke club meer of minder nadeel ondervindt. Daar hebben we de `Fouten van de arbitrage` meting voor. Aan het eind van dit seizoen zal dat meer duidelijkheid geven.

@RD

Iedereen, inclusief Nijhuis naar ik inmiddels heb begrepen, was het erover eens dat dit een rode kaart was. HR
Bron?

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 21 maart 2017 10:50:52).]
HR
HR

tirzah
Vedette

@Ailon;

Deels ben ik met je eens dat wat meer zorgvuldigheid in het onderscheid tussen een feit en een mening in mijn posts hier en daar gewenst kan zijn voor meer duidelijkheid bij de lezer.Daar wil ik best rekening mee houden in het vervolg.

Ik wil echter wijzen op een belangrijke oorzaak van het door elkaar zijn gaan lopen van deze twee.

Wanneer door enkele mensen feiten ontkent worden en meningen worden weggezet als calimero of paranoia of trolgedrag, kan dat iemand ten onrechte een slechte reputatie bezorgen.Die dan het gevolg is van posts van anderen waar meningen als feiten worden gepresenteerd.

Voortdurend wordt dan naar die "reputatie" verwezen en de kracht van herhaling is jou ongetwijfeld ook bekend.

Ik heb hier gisteren in antwoord op een heel normale post van tijn0 een heel normaal antwoord gegeven. Mijn visie op de m.i. wederom gekleurde NOS samenvatting van PSV.

Helaas is er door geen enkele medesupporter hier inhoudelijk op gereageerd in de trant van "ja, dat vind ik ook en..." of "dat zie ik niet zo,want...".
Wel weer met suggesties over "onderbuik" en "ongeloofwaardigheid".

Van serieuze forummers, waartoe ik jou ook reken-anders had ik niet de moeite genomen te antwoorden ;) - mag ik verwachten dat ze doorzien wanneer er op de man gespeeld wordt.

En nog steeds wacht ik overigens op reacties waaruit blijkt dat mijn mening over de negatieve insteek van de NOS samenvattingen over PSV niet zou kloppen met de feiten.
HR
HR

Ailon
Debutant Oranje

tirzah schreef:
Van serieuze forummers, waartoe ik jou ook reken-anders had ik niet de moeite genomen te antwoorden ;) - mag ik verwachten dat ze doorzien wanneer er op de man gespeeld wordt.

HR
Van iemand die zelf niet vies is van postjes met een vileine ondertoon mag je dat best verwachten.
Maar ook posten inhoudelijk beoordelen van "op de man spelen" is een mening en dus geen feit.
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

tirzah schreef:

En nog steeds wacht ik overigens op reacties waaruit blijkt dat mijn mening over de negatieve insteek van de NOS samenvattingen over PSV niet zou kloppen met de feiten.
HR
De oude media discussie?

Ik zou zeggen, begin eens bij pagina 1 van dit topic, tot ongeveer nu. :ja

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 21 maart 2017 12:03:15).]
HR
HR

tirzah
Vedette

Ailon schreef:

(...)
Van iemand die zelf niet vies is van postjes met een vileine ondertoon mag je dat best verwachten.
Maar ook posten inhoudelijk beoordelen van "op de man spelen" is een mening en dus geen feit.
HR
Volgens mij is een discussie een uitwisseling van meningen en niet zozeer een opsomming van feiten.

Mag ik een voorbeeld van een feit geven?
Op pagina 134 van dit topic vind je een plaatje van een trol met een omschrijving daarvan.
Wat is jouw mening over een dergelijke "bijdrage" aan een "discussie"?

En als toegift hoor ik ook graag je mening over wat Frank Snoeks zaterdag zoal te melden had aan meer dan een miljoen kijkers. ;)
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

T-Bag2 schreef:

(...)

Ajax voelde zich niet bekocht, bekijk de stemming in het andere topic en de uitslag is overduidelijk.
HR
Ajax had overigens alle redenen om zich bekocht te voelen. Twee loepzuivere rode kaarten niet gezien. Terecht dat dit wordt meegeteld. Hier is in de media overigens ook weinig meer over gesproken.
HR
HR

Ailon
Debutant Oranje

tirzah schreef:

(...)

Volgens mij is een discussie een uitwisseling van meningen en niet zozeer een opsomming van feiten.

Mag ik een voorbeeld van een feit geven?
Op pagina 134 van dit topic vind je een plaatje van een trol met een omschrijving daarvan.
Wat is jouw mening over een dergelijke "bijdrage" aan een "discussie"?

En als toegift hoor ik ook graag je mening over wat Frank Snoeks zaterdag zoal te melden had aan meer dan een miljoen kijkers. ;)
HR
Ha ha, ken het plaatje.
Maar... wat staat er als slot in rood?
"Trolls will only stay when they are fed and given attention. Please do not pet, respond to or feed trolls. Doing so only results in their prolonged stay"

En wat doet de "reaguurder" met dit plaatje? Juist heel sterk de aandacht vestigen op iemand.
En daarmee ondergraaft hij exact datgene wat het plaatje feitelijk bedoelt.
De beste methode om "echte" trolls te laten verdwijnen is volkomen negeren (nog afgezien van het feit welk waardeoordeel je moet toekennen als iemand je tot een troll bestempelt).

Ikzelf zou hiervan een glimlach om mijn mondhoeken krijgen :D

Wat je tweede vraag betreft, het volgende.

Ik ben al jaren afgehaakt bij de NOS voetbalverslaggeving juist vanwege het feit dat een groot percentage van die zogenaamde sportverslaggevers er maar niet in slaagt een zweem van Randstad idolatie te onderdrukken.
En ik weiger me te gaan irriteren aan dat soort sportverslaggevers van wie ik tevens geconstateerd heb dat hun technisch-voetbalinhoudelijke kennis van een abominabel niveau is. Dus dan haak ik af.

Frank Snoeks is zo'n veslaggever die nmi teveel "lult", te veel overbodige feitjes laat horen en zo nu en dan behoorlijk de fout ingaat tijdens een wedstrijd.
In feite is Snoeks in alle opzichten een mislukte "kloon" van mijn favoriet aller tijden, Rik de Saedeleer. Die "lulde" ook wat af tijdens wedstrijden maar wel met een grote dosis humor, creatief taalgebruik en voetbalinhoudelijke kennis. Nederlandse sportverslaggevers hebben doorgaans deze laatste drie ingredienten ingeruild voor cynisme of extase (al naar gelang hun persoonlijke voorkeur), blasé taalgebruik en vooringenomenheid.

[Dit bericht is veranderd door Ailon (op 21 maart 2017 13:08:14).]
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

Snoeks was in zijn vroegere jaren een van de betere commentatoren. Het is misgegaan zo rond het WK van 2010 heb ik het idee. Toen hij zichzelf wel erg grappig begon te vinden en werkelijk in iedere wedstrijd (ongeacht wie er speelde) er een one man show van begon te maken met nutteloze feitjes, niet grappige humor en gespeeld enthousiasme.

Dieptepunt was wel tijdens een wedstrijd van Japan, waar hij een grap moest uitleggen omdat deze niet helemaal goed uit de verf kwam. Leuke is dat je dat op twitter kan meelezen waar de man helemaal met de grond werd gelijk gemaakt.

Buiten dat is hij niet gekleurd in de samenvatting, aangezien hij dezelfde toon aanslaat als hij welke wedstrijd dan ook verslaat. Dat is dus niet alleen tegen PSV.
Dat is inderdaad meer gebaseerd op onderbuikgevoelens en dus puur emotioneel qua mening. Niet rationeel in ieder geval.

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 21 maart 2017 13:29:42).]
HR
HR

tirzah
Vedette

Ailon schreef:

(...)

Ik ben al jaren afgehaakt bij de NOS voetbalverslaggeving juist vanwege het feit dat een groot percentage van die zogenaamde sportverslaggevers er maar niet in slaagt een zweem van Randstad idolatie te onderdrukken.
En ik weiger me te gaan irriteren aan dat soort sportverslaggevers van wie ik tevens geconstateerd heb dat hun technisch-voetbalinhoudelijke kennis van een abominabel niveau is. Dus dan haak ik af.

Frank Snoeks is zo'n veslaggever die nmi teveel "lult", te veel overbodige feitjes laat horen en zo nu en dan behoorlijk de fout ingaat tijdens een wedstrijd.
In feite is Snoeks in alle opzichten een mislukte "kloon" van mijn favoriet aller tijden, Rik de Saedeleer. Die "lulde" ook wat af tijdens wedstrijden maar wel met een grote dosis humor, creatief taalgebruik en voetbalinhoudelijke kennis. Nederlandse sportverslaggevers hebben doorgaans deze laatste drie ingredienten ingeruild voor cynisme of extase (al naar gelang hun persoonlijke voorkeur), blasé taalgebruik en vooringenomenheid.
HR
Het doet me deugd te lezen dat ik niet de enige ben die het opvalt hoe systematisch twee dingen steeds samengaan bij de NOS; Randstadvoorkeur en gebrek aan kennis van zaken.

Ik had dezelfde favoriete verslaggever als jij, de onovertroffen Rik de Saedeleer en ik mag je een compliment maken voor de uitstekende wijze waarop jij verwoordt wat die man in huis had alsmede waarom de huidige "ollandse verslaggevers" een ramp zijn om naar te luisteren. :ja
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

Dat is ook niet zo moeilijk he. Aangezien De Saedeleer niets te maken heeft met de Nederlandse competitie. Als ik mijn ouwe hoor praten over die man na zijn verslag van de generatie WK 1986 Nederlands elftal spelers en kwalificatie kan enig nationalisme deze Belg niet ontzegt worden.

Vroeger was dus echt niet alles beter :nee
HR
HR

Ailon
Debutant Oranje

J.B. schreef:

Dat is ook niet zo moeilijk he. Aangezien De Saedeleer niets te maken heeft met de Nederlandse competitie. Als ik mijn ouwe hoor praten over die man na zijn verslag van de generatie WK 1986 Nederlands elftal spelers en kwalificatie kan enig nationalisme deze Belg niet ontzegt worden.

Vroeger was dus echt niet alles beter :nee
HR
Een groot woord, nationalisme, om dat te gebruiken voor het in extase raken van iets wat voor bijna onmogelijk werd gehouden in die tijd. Kwalificeren als de "eeuwige" underdog ten koste van je aarts-rivaal.

En blijkbaar heb je nooit live-verslagen van Oranje door de Saedeleer gehoord.
Ik heb dat nog mogen meemaken in zijn laatste jaren voordat hij met pensioen ging en daar was geen woord Belgisch-nationalistisch bij.

"Sommige zaken uit het verleden moet je koesteren als een voorbeeld voor het heden"
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

Ailon schreef:

(...)
Een groot woord, nationalisme, om dat te gebruiken voor het in extase raken van iets wat voor bijna onmogelijk werd gehouden in die tijd. Kwalificeren als de "eeuwige" underdog ten koste van je aarts-rivaal.

En blijkbaar heb je nooit live-verslagen van Oranje door de Saedeleer gehoord.
Ik heb dat nog mogen meemaken in zijn laatste jaren voordat hij met pensioen ging en daar was geen woord Belgisch-nationalistisch bij.

"Sommige zaken uit het verleden moet je koesteren als een voorbeeld voor het heden"
HR
Wat ik van hem gehoord heb was uiterst saai. Het gedweep met die man zal ongetwijfeld generatie afhankelijk zijn. De tijden dat er nog 2 zenders waren, velden nog knollenvelden (of modderpoelen bij regen) waren. Dat je spelers nog een gebroken neus kon slaan en daar geen geel voor kreeg. De tijden van de oude media en niet zoveel keuze als het om verslaggeving ging.

Ieder z`n meug, maar naast Frank Snoeks is zelfs mijn kat boeiender om naar te luisteren. Dus dat is geen vergelijking.
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

De Saedeleer was best vermakelijk om naar te luisteren. Feitenkennis en verstand van het spelletje waren echter niet zijn sterkste punt. Vroeger kwam je daar mee weg zoals ook Mart Smeets lang met het uitkramen van veel onzin en foutieve informatie heeft kunnen wegkomen.. Tegenwoordig zouden ze keihard door de mand vallen, aangezien zo ongeveer iedereen gaat googlen als er wat wordt gezegd..
HR
HR

tirzah
Vedette

deninho32 schreef:

De Saedeleer was best vermakelijk om naar te luisteren. Feitenkennis en verstand van het spelletje waren echter niet zijn sterkste punt. Vroeger kwam je daar mee weg zoals ook Mart Smeets lang met het uitkramen van veel onzin en foutieve informatie heeft kunnen wegkomen.. Tegenwoordig zouden ze keihard door de mand vallen, aangezien zo ongeveer iedereen gaat googlen als er wat wordt gezegd..
HR
De feitenkennis en verstand van het spelletje waren bij Rik de Saedeleer groter dan bij de hele NOS santekraam van tegenwoordig tesamen.

Juist tegenwoordig komen verslaggevers weg met alle onzin die ze uitkramen omdat velen niets weten over de spelregels en meestentijds wat vluchtige twitteronzin zitten te volgen in plaats van het lezen van een spelregelboek of een ander goed boek.Veel kijkers weten dus ook al niet beter en tallozen nemen klakkeloos over wat ze zien of horen.

Zoals geconstateerd is, randstadvoorkeur en onwetendheid op vakgebied gaan tegenwoordig samen.
Frank Snoeks, Jeroen Elshoff en Jan Roelfs komen tesamen nog niet in de buurt van wat de Saedeleer in zijn pink had aan feitenkennis,voetbalverstand en humor.
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

deninho32 schreef:

HR
Inderdaad. Je moet niet in nostalgie blijven hangen, anders krijg je het open deuren cliche `vroeger was alles beter`

Onzin.

Tegenwoordig kun je via twitter meteen zien of een feit ook een feit is. Mooi medium en maakt eigenlijk alle discussies over de `oude media` overbodig. Dit voorbeeld over de oude media is daarbij veelzeggend. We leven in 2017 mensen, en alles is te checken tegenwoordig. Een goede zaak!

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 21 maart 2017 15:08:44).]
HR
HR

Ailon
Debutant Oranje

J.B. schreef:

(...)

Wat ik van hem gehoord heb was uiterst saai. Het gedweep met die man zal ongetwijfeld generatie afhankelijk zijn. De tijden dat er nog 2 zenders waren, velden nog knollenvelden (of modderpoelen bij regen) waren. Dat je spelers nog een gebroken neus kon slaan en daar geen geel voor kreeg. De tijden van de oude media en niet zoveel keuze als het om verslaggeving ging.
HR
Overdrijven is ook een kunst op zich.
De Saedeleer ging na het WK1998 met pensioen maar keerde weer terug op uitdrukkelijk verzoek bij het EK2008.
Dus nog geen 10 jaar geleden en kennelijk roept dat bij jou de correlatie met 2 zenders, knollenvelden en gebroken neuzen op.
Ik moet dus welhaast aannemen dat je na 2008 geboren bent en ik hier te maken heb met een kind van een jaar of acht, negen? :D

deninho32 schreef:

HR
Dan hebben wij een afwijkende visie op de kwaliteiten van de Saedeleer.
Hij beschikte juist over een grote bron van feitenkennis en was een wedstrijdverslaggever met wel inhoudelijke kennis van zaken (ook een van de weinigen met een zeer verdienstelijke carriere als voetballer).

Misschien een eye-opener voor je.
Ook in 2008, toen de saedeleer nog actief was, bestond er al de mogelijkheid om te googlen.
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

Ailon schreef:

(...)
Dan hebben wij een afwijkende visie op de kwaliteiten van de Saedeleer.
Hij beschikte juist over een grote bron van feitenkennis en was een wedstrijdverslaggever met wel inhoudelijke kennis van zaken (ook een van de weinigen met een zeer verdienstelijke carriere als voetballer).

Misschien een eye-opener voor je.
Ook in 2008, toen de saedeleer nog actief was, bestond er al de mogelijkheid om te googlen.
HR
Nogmaals. Leuk voor nostalgische oude mannetjes. Maar het is 2017. Tijd om door te gaan en het verleden vooral zo te laten.

Enja, ik vind zijn commentaar uiterst saai en gekleurd.

Dat hij nog voor het EK 2008 is gevraagd zegt me niet zoveel. Leuk voor de oudjes inderdaad.
HR
HR

Ailon
Debutant Oranje

J.B. schreef:

(...)

Nogmaals. Leuk voor nostalgische oude mannetjes. Maar het is 2017. Tijd om door te gaan en het verleden vooral zo te laten.

Enja, ik vind zijn commentaar uiterst saai en gekleurd.

Dat hij nog voor het EK 2008 is gevraagd zegt me niet zoveel. Leuk voor de oudjes inderdaad.
HR
Kennelijk is voor jou iemand van bijvoorbeeld tussen de 30 en de 40 een "nostalgisch oud mannetje".
Laat ik dat nu een "puberale" uitlating vinden :B

[Dit bericht is veranderd door Ailon (op 21 maart 2017 15:19:58).]
HR
HR

JoJo

Uit: Eindhoven
Reg.: 28 september 2012

De Saedeleer geen verstand van het spelletje?
Lastig te geloven over iemand die weet ik hoe lang in de Belgische eredivisie heeft gespeeld.
HR
HR

omhaal
Speler Jong PSV

Reg.: 23 december 2015

Toch was Rik De Saedeleer ook wel omstreden. Tijdens het WK van 1986 leverde hij wel erg veel kritiek op Enzo Scifo, en toen deze tegen de Sovjet-Unie gelijk maakte was het commentaar zeer onderkoeld, terwijl de volgende gelijkmaker door Jan Ceulemans werd bejubeld als hadden de Rode Duivels de Wereldbeker gewonnen.HR
Van zijn wiki pagina.
Daar kom je denk ik op het punt waar het ook in deze discussie omdraait. Wij zijn niet emotioneel betrokken met het Belgisch voetbal dus luisteren op een andere manier dan wanneer je als PSV supporter heel gefocust en met veel emotie naar iemand luistert. Zeker als je ook nog eens een bepaald oordeel hebt en luistert om iets bevestigd te krijgen wat past binnen je eigen straatje.
Pure psychologie.
HR
HR

Ailon
Debutant Oranje

omhaal schreef:

(...)
Toch was Rik De Saedeleer ook wel omstreden. Tijdens het WK van 1986 leverde hij wel erg veel kritiek op Enzo Scifo, en toen deze tegen de Sovjet-Unie gelijk maakte was het commentaar zeer onderkoeld, terwijl de volgende gelijkmaker door Jan Ceulemans werd bejubeld als hadden de Rode Duivels de Wereldbeker gewonnen.

Van zijn wiki pagina.
Daar kom je denk ik op het punt waar het ook in deze discussie omdraait. Wij zijn niet emotioneel betrokken met het Belgisch voetbal dus luisteren op een andere manier dan wanneer je als PSV supporter heel gefocust en met veel emotie naar iemand luistert. Zeker als je ook nog eens een bepaald oordeel hebt en luistert om iets bevestigd te krijgen wat past binnen je eigen straatje.
Pure psychologie.
HR
Het geval "Scifo" vind ik zelf ook wel een "faux pas" in de carriere van de Saedeleer. Toen ging hij toch echt te ver nmi.
Maar dat heeft vooral te maken dat Scifo zich als Franstalige eenling bij de Rode Duivels gedroeg, zich volledig afzonderde en daardoor de eenheid binnen de nationale ploeg ondermijnde.
Na het WK1986 is de Saedeleer een stuk positiever geworden over hem met de nodige loftuitingen.

Aan de andere kant lieten bondscoaches zoals Guy Thys (met meer dan 100 wedstrijden nationale ploeg) en Paul van Himst zijn mening wel degelijk meetellen als het ging om de nationale selectie. Die vonden hem dus geen nietszeggende zeveraar.

[Dit bericht is veranderd door Ailon (op 21 maart 2017 15:49:21).]
HR
HR

JoJo

Uit: Eindhoven
Reg.: 28 september 2012

Voor de zekerheid even naar dat commentaar geluisterd, maar ik snap de mensen die "klagen" wel. Wereld van verschil bij de ene of de andere goal. Of ik snap iig dat ze er vragen bij hebben. Waarom zo'n verschil in enthousiasme?

Zie dat van het bevooroordeelde niet meteen zo eerlijk gezegd. Kan je dat eens toelichten?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 146 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Moet Locadia nu een kans krijgen in de spits?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 2,4% dat Luxemburg wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Sparta Rotterdam-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!