PSV Netwerk
donderdag 17 augustus 2017 - 05:52                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 160 »

HR

Wilt
Selectiespeler PSV 1

Uit: Eindhoven
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 2 september 2006

quote:HR
PSV-020 schreef:

Ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen dat die dwarsstraat schertsend bedoeld was om een punt aan te dragen. Namelijk dat het niet uitmaakt wat de media over Van Bommel of Ajax (andere dwarsstraat) roepen, omdat dit door hun status in de voetbalwereld dermate polariserende instituten zijn dat iedereen er onafhankelijk van de media toch wel een mening over heeft. Het zou anders zijn wanneer de media een hetze zouden beginnen tegen een voor het grote publiek onopvallende speler, bijvoorbeeld Hutchinson. Dan zou het inderdaad kunnen dat mensen hun mening (gedeeltelijk) zouden baseren op geluiden in de media. Echter, het zal geen toeval zijn dat de pijlen uit Hilversum gericht worden op types als Van Bommel en Toivonen die door hun gedrag toch al in de spotlights staan.
Aangezien je Toivonen in een rijtje plaatst met Brama en Vertonghen neem ik aan dat je Toivonen dus ook als een iritante speler ziet. Ik kan me namelijk geen irritantere types voorstellen dat die twee. Conclusie is dus dat Toivonen ook zelf verantwoordelijk is voor het beeld wat er over hem bestaat.
HR
Een maatstaf zijn mijn oude studievriendjes. Sommigen weten dat een bal rond is, ze komen nauwelijks of nooit in een stadion, en volgen voetbal een beetje via de NOS. Kortom typerend voor een groot deel van de publieke opinie. Deze mensen zijn er allemaal heilig van overtuigd dat Toivonen een grote smeerkees en gemene viespeuk is, veel erger dan Suarez en Toivonen. Terwijl Suarez en Vertonhgen niet sportiever zijn dan Toivonen.
HRHR
HR

Baseman
Legende

Uit: Geldrop
Reg.: 1 maart 2000

tirzah schreef:

@Baseman; zoals je het de eerste keer formuleert lijkt het me nog steeds dat jij de kaarten niet onterecht vond. Kun je herformuleren om je eigen mening duidelijker te maken?HR
Naar mijn mening waren beide rode kaarten onterecht.
Maar ik zal de laatste zijn die zegt objectief te zijn hierin, ik ken dan ook veel niet PSV supporters die de rode kaart voor Strootman terecht vonden. De kaart voor Engelaar was een lachertje, maar PSV is niet de enige club die daarmee te maken heeft.

Scheidsrechters hebben geen talloze herhalingen, zij moeten hun beslissingen maken in die fractie van een seconde en zij oordelen op wat ze denken te zien. Daarbij worden fouten gemaakt, wat volkomen logisch is.

Ik ben van mening dat de scheidsrechters in Nederland veel te veel regeltjes meekrijgen, ze worden min of meer monddood gemaakt en ontdaan van hun persoonlijkheid. Dat ligt echter niet aan de media, maar aan de opleiding van de scheidsrechters en de leidinggevende hiervan. Niet voor niets wordt scheidsrechter Gözübüyük‎ gezien als de rijzende ster, hij presteert stabiel en op een hoog niveau. Maar hij heeft ook nog een eigen mening en durft zichzelf te zijn, een groot verschil met veel van zijn collega's. Dit wil overigens niet zeggen dat hij geen mindere dagen heeft (zoals onlangs PSV-Groningen), maar wel dat hij er bovenuit steekt.

Ik vind het trouwens erg opvallend dat Nederlandse scheidsrechters over het algemeen heel aardig fluiten in het buitenland. In Belgie zijn ze erg positief over 'onze' scheidsrechters en tijdens Europese wedstrijden presteren ze redelijk tot goed, het lijkt wel alsof ze dan verlost zijn van de in Nederland vele opgelegde regels en een wedstrijd een wedstrijd durven laten zijn.

Wat betreft de media, die spelen natuurlijk een rol.
Maar het zal geen toeval zijn dat Ajacieden klagen over de berichtgeving over hun club, dat Feyenoorders klagen over de berichtgeving over hun club, dat Tukkers klagen over de berichtgeving over hun club, dat eigenlijk iedere supporter klaagt over de berichtgeving over hun club...je hoort bij supporters van iedere club hetzelfde geklaag, met name bij de grote clubs die vanzelfsprekend meer in de belangstelling staan.

PS: Om tot slot nog even terug te komen op beslissingen in het nadeel van PSV, ik denk dat Ajacieden wel wat meer te klagen hebben. Zo kreeg Heerenveen een penalty die overduidelijk geen penalty was en vorig seizoen waren er ook gedenkwaardige momenten in het nadeel van Ajax, zoals de onterecht afgekeurde 2-0 van Vertonghen tegen Twente (die uiteindelijk in 1-1 eindigde).

tirzah schreef:
Vraag 3;van Bommel verdiende natuurlijk geen rood.Misschien 1x geel en 3x niets aan de hand. HR
Als jij werkelijk van mening bent dat minimaal 3 van de 4 gele kaarten voor Van Bommel onterecht waren, dan is er iets mis met je ogen.
Alleen de kaart tegen Groningen was overduidelijk onterecht, de andere 3 kaarten konden gegeven worden. Misschien soms wat makkelijk, maar desalniettemin maakte Van Bommel in deze 3 gevallen wel degelijk een overtreding en liep hij daarmee het risico een kaart te krijgen.

Wilt schreef:
Deze mensen zijn er allemaal heilig van overtuigd dat Toivonen een grote smeerkees en gemene viespeuk is, veel erger dan Suarez en Toivonen.
HR
Dat zegt veel meer over die mensen dan over de media.
Suarez bijvoorbeeld is regelmatig heel negatief in het nieuws geweest, zoals toen hij Bakkal beet en een lange schorsing kreeg en zoals toen hij in Engeland werd veroordeeld voor racistische uitingen tijdens een wedstrijd.

Toivonen is geen schatje en hij is zelf verantwoordelijk voor de berichtgeving over hem, maak die overtredingen niet en niemand kan erover beginnen. Ik vond de negatieve berichtgeving over hem toentertijd nogal overdreven, maar hij maakte wel degelijk een aantal overtredingen die niet erg netjes waren zogezegd. Nu doet hij dat niet meer (of niet meer zo openlijk) en je hoort er niemand meer over, zo simpel is het.
HR
HR

PascalR89
Internationale topspeler

Uit: Vught
Vak: Zuid - AA
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 13 juli 2010

Baseman schreef:
Dat zegt veel meer over die mensen dan over de media.
Suarez bijvoorbeeld is regelmatig heel negatief in het nieuws geweest, zoals toen hij Bakkal beet en een lange schorsing kreeg en zoals toen hij in Engeland werd veroordeeld voor racistische uitingen tijdens een wedstrijd.

HR
Sorry, maar dit vind ik dus de grootste kul die er is. Tevens een veel te makkelijke uitweg. Wilt geeft een heel concreet voorbeeld van hoe de media mensen kan beïnvloeden. Dan kom je in mijn ogen niet weg door maar simpel te roepen dat het aan die mensen zelf ligt. Nee, dan schiet je weer volledig voorbij aan het gegeven dat mensen heel beinvloedbaar zijn. Daar waren we het toch zo over eens? Mensen kunnen niet volledig uitkiezen waardoor ze wel en waardoor ze niet beïnvloedt worden. Bewijzen genoeg. Die studiegenoten zijn niet geïnteresseerd in het voetbal, maar weten toch wie Ola Toivonen is. Dat kan, maar het is op zijn minst vreemd te noemen dat men dan klaarblijkelijk niet weet hoe Suarez en Vertonghen in elkaar steken.

Bovendien vind ik het argument dat Toivonen niet de aanleiding moet geven voor verhalen ook zwak. Het is vanaf het begin al zo, kijk de berichtgeving er op na, dat men veel zwaarder tilt aan een overtreding van Ola dan een overtreding van een willekeurige middenvelder van FC Groningen, bijvoorbeeld. Een goed voorbeeld is natuurlijk de handelswijze van Derksen vorig jaar, toen hij hem én een NSB'er noemde, én het land vertelde dat hij dit iedere week doet (feitelijk onwaar).

[Dit bericht is veranderd door PascalR89 (op 7 september 2012 09:18:24).]
HR
HR

Almere vak V
WK Ster

Reg.: 28 juli 1999

Het grote probleem in Nederland is dat scheidsrechters niet consequent zijn en dat iedereen maar wat doet. Dat is op zich niet zo'n heel groot probleem. Maar wel als het uitvergroot gaat worden op tv en het in omringende landen een stuk minder lijkt te zijn.

Ik zit met zeer grote regelmaat in Duitsland op de tribune en op de één of andere manier lijkt de scheidsrechter daar een stuk minder op te vallen. Kan aan mij liggen maar ik vind het wel heel opvallend.

Als ik in Nederland het afgelopen weekend alleen al naar de wedstrijden van Ajax en PSV kijk dan zie je enorme verschillen tussen de scheidsrechters. Als Nijhuis in Heerenveen had gefloten was de wedstrijd voor de rust al gestaakt omdat er geen speler meer op het veld had gestaan. Als je dan specifiek in Eindhoven naar Nijhuis gaat kijken is de Nijhuis voor de rust een andere Nijhuis dan na de rust. Voor de rust was vasthouden 3x geel. Na de rust leek het in één keer geen probleem.

Hier schuilt dan ook meteen het grote probleem. Spelers, supporters weten niet waar ze aan toe zijn. Het lijkt alsof ze elke week overgeleverd zijn aan volstrekte willekeur. Mij persoonlijk interesseert het me geen reet dat ze van Bommel geel geven voor die overtreding. Wat me wel interesseert is dat ik een kwartier later na een wedstrijd zit te kijken waar ze 15 keer een gelijkwaardige overtreding maken en dat het alleen een vrije trap betreft.
Hetzelfde verhaal met hands. Wanneer is het nou hands? Wanneer is het geel? Wanneer is het een penalty? Vraag het aan 10 verschillende scheidsrechters in het betaalde voetbal en je krijgt 10 verschillende antwoorden.
Daarom krijg je ook steeds weer die zeikende spelers bij de scheidsrechter. Ze weten niet waar ze aan toe zijn.

Als we dat nou is eerst gaan regelen. Dan denk ik dat we deze discussie heel snel kunnen beperken. Beeindigen zal wel niet lukken.... :tong
HR
HR

Klompje
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007

Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Reg.: 23 juli 2000

PSV-020 schreef:
Het zou anders zijn wanneer de media een hetze zouden beginnen tegen een voor het grote publiek onopvallende speler, bijvoorbeeld Hutchinson. Dan zou het inderdaad kunnen dat mensen hun mening (gedeeltelijk) zouden baseren op geluiden in de media.
HR
Of Manolev?
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 4 juni 2009

Nederbelg schreef:

Ik geloof niet in een bewust complot door de KNVB en/of de scheidsrechters voor of tegen een bepaalde club. Ik mag graag geloven dat scheidsrechters hun werk zo goed en eerlijk mogelijk willen doen.

Dat neemt niet weg dat (indivduele) scheidsrechters wel beinvloedbaar zijn. Iedereen is immers beinvloedbaar. Om dit goed te kunnen begrijpen helpt het als je wat psycholgie of marketing hebt gehad in je opleiding. Daar leer je dat iedereen te beinvloeden is, zowel bewust als onbewust. Dat beinvloeden kan op vele manieren. De media hebben hierbij een invloedrijke positie.

Wanneer in de media een hetze wordt gevoerd tegen een bepaalde speler (zoals vorig jaar bij Toivonen), dan is het niet ondenkbaar dat ook een eerlijke en objectieve scheidsrechter onbewust toch meer op die speler gaat letten en hem sneller een kaart zal geven dan een "gemiddelde" speler.

Door in samenvattingen wel de terechte gele kaarten van Van Bommel te laten zien, maar juist die ene onterechte kaart (Groningen) weg te laten, wordt het beeld verstrekt: Van Bommel krijgt terecht geel, het ligt aan hem zelf. Door ook weg te laten dat veel andere spelers voor soortgelijke overtredingen geen geel krijgen, wordt niet getoond dat er niet consequent wordt gefloten. De algemene reactie "Van Bommel moet niet zeuren, die kaarten waren toch terecht?" wordt daarmee nog sterker. Een beeld dat ook door kan werken bij objectieve scheidsrechters.

Ik vind dat de media, met Studio Sport voorop, hier wel een rol spelen. Het argument "geloof je werkelijk dat Jack van Gelder zich bemoeit met de inhoud van de samenvattingen?" klinkt natuurlijk als een stevig argument om deze discussie te ontkrachten. Ik geloof inderdaad niet dat Van Gelder zich bemoeid met de samenvattingen.
Maar dat hoeft Van Gelder ook niet te doen. Het is algemeen bekend dat bij Studio Sport nogal wat medewerkers met een voorkeur voor Ajax werken. Van de mensen die ik ken met een voorkeur voor Ajax hebben de meeste (toevallig?) ook een afkeer voor Van Bommel. Het zou mij niet verbazen als dit invloed heeft op de samenvattingen van de NOS.
HR
Ik denk dat je met deze post dicht bij de, voor zover mogelijk, waarheid zit.

Je ziet trouwens ook vaak dat kleinde clubs tegen de grotere clubs in de desbetreffende competitie, vooral als de grotere clubs thuis spelen, kleine voordelen krijgen van de scheidsrechter die dit vrijwel altijd niet eens bewust doen. Ook PSV heeft hier in de competitie wel eens voordeel van. ( Dit zie je in heel Europa en ook internationaal )

In de Europacups is de Nederlandse club vaak de kleine partij en hebben die vaak juist weer het nadeel.
HR
HR

Baseman
Legende

Uit: Geldrop
Reg.: 1 maart 2000

PascalR89 schreef:
Wilt geeft een heel concreet voorbeeld van hoe de media mensen kan beïnvloeden.HR
Hahaha, ja zo kan ik het ook: Ik ken veel mensen die Toivonen de liefste voetballer in Nederland vinden en die Suarez en Vertonghen de smerigste spelers vinden.

Een heel concreet voorbeeld dat de media geen invloed hebben :denk

Nee, dan schiet je weer volledig voorbij aan het gegeven dat mensen heel beinvloedbaar zijn.HR
Over een veel te gemakkelijke uitweg gesproken...
De media zeggen/schrijven iets, dus mensen nemen het voor waar aan. Kom op zeg, bij zoiets simpels als voetbal kunnen mensen echt wel zelf nadenken. Het is een vrij eenvoudige sport in de basis en tevens veruit de meest beoefende en bekeken sport in Nederland.

Maar om bij jouw argumentatie te blijven: Ik gaf niet voor niets aan dat Suarez meerdere malen erg negatief en groot uitgemeten in het nieuws is geweest. Maar die berichtgeving zullen die studiegenoten wel net gemist hebben. Een speler die een andere speler bijt is natuurlijk ook dagelijkse kost.

Bovendien vind ik het argument dat Toivonen niet de aanleiding moet geven voor verhalen ook zwak.
HR
Dat is niet zwak, dat is een feit.
De berichtgeving over Toivonen was op een gegeven moment nogal overdreven, maar hij gaf wel degelijk aanleiding tot die berichtgeving. Maak geen stiekeme/smerige overtredingen en de media kunnen er niet over schrijven.

Suarez gaf op een gegeven moment aan dat hij te weinig penalty's mee kreeg. Dat was een terechte klacht van hem, maar dat was ook grotendeels zijn eigen schuld. Maak te veel schwalbe's en scheidsrechters zullen minder snel fluiten voor een penalty.

Daarbij zijn scheidsrechters volwassen mensen die geregeld besprekingen houden waarin ze worden gewezen op hun fouten, waarbij verschillende spelsituaties en voetballers voorbij komen. Toivonen zal ongetwijfeld ter sprake zijn gekomen toentertijd met als resultaat dat hij scherper in de gaten werd gehouden, dat staat volkomen los van de media.
Nu hoor of lees je niets meer over het gedrag van Toivonen. In mijn ogen omdat hij is gestopt met zijn (te openlijke) overtredingen/bepaald gedrag, in jouw ogen zal het echter wel toeval zijn.
HR
HR

PascalR89
Internationale topspeler

Uit: Vught
Vak: Zuid - AA
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 13 juli 2010

Hahaha, ja zo kan ik het ook: Ik ken veel mensen die Toivonen de liefste voetballer in Nederland vinden en die Suarez en Vertonghen de smerigste spelers vinden.
HR
Deze overdreven uitvergroting van een niet bestaande tegenstelling vind ik een vrij zinloze toevoeging aan de discussie. Wilt geeft aan dat zijn studievrienden beïnvloedt zijn door de media. Heel concreet, nogmaals. Daar staan een eventuele groep mensen die Toivonen heel erg lief vinden totaal buiten. We hebben het hier over beïnvloeding, niet over 'übermenschen' die zich (blijkbaar) niet laten beïnvloeden.

Kom op zeg, bij zoiets simpels als voetbal kunnen mensen echt wel zelf nadenken.HR
Dat kunnen ze ook, zeker. Maar zoals al meerdere keren aangegeven is, is dat nadenken geen onafhankelijke bezigheid. Als jij, ik, anderen op dit forum, Ajacieden, na gaan denken over scheidsrechterszaken (om bijvoorbeeld een mening te vormen), dan laat je de besproken zaken in de media, mits je die volgt, niet buiten beschouwing. In jouw theorie zal dat lang niet voor iedereen gelden, in mijn theorie voor heel veel wel.

Maar om bij jouw argumentatie te blijven: Ik gaf niet voor niets aan dat Suarez meerdere malen erg negatief en groot uitgemeten in het nieuws is geweest.HR
Laten we wel bij de feiten blijven: het gaat over de Nederlandse media/arbitrage. Naast zijn terechte veroordeling in Engeland, zowel publiek als formeel, is hij hier in Nederland lang niet zo aangepakt als Toivonen. Een speler die iemand bijt verdient de meeste aandacht die hij kan krijgen. Dit staat echter nog steeds niet in verhouding met de overdreven (jouw eigen woorden) aandacht die Toivonen heeft gehad.

Toivonen zal ongetwijfeld ter sprake zijn gekomen toentertijd met als resultaat dat hij scherper in de gaten werd gehouden, dat staat volkomen los van de media.HR
Daar geloof ik dus absoluut niet in. Maar dat was wel duidelijk :) .
HR
HR

RodrigoCosta
Legende

Uit: c
Vak: Oost - XX
Reg.: 3 september 2006

Baseman schreef:

(...)

Strootman kreeg toentertijd precies hetzelfde voorstel als Serero nu, alleen werd de straf voor Strootman verzwaard omdat hij het hoger beroep verloor. Wat ik overigens wel belachelijk vind, maar die verzwaring geldt voor iedere speler die in hoger beroep gaat.
HR
Strootman kreeg aanvankelijk drie duels waarvan 1 voorwaardelijk en daarna gewoon 3 duels schorsing toch? Serero heeft 2 duels waarvan 1 voorwaardelijk gehad.
HR
HR

tirzah
Vedette

Reg.: 14 april 2008

RodrigoCosta schreef:

(...)

Strootman kreeg aanvankelijk drie duels waarvan 1 voorwaardelijk en daarna gewoon 3 duels schorsing toch? Serero heeft 2 duels waarvan 1 voorwaardelijk gehad.
HR
Waarbij Serrero's opzettelijke doodschop van achter heel wat ernstiger gemeen spel was dan de normale tackle op de bal van Strootman tegen een van de twee schwalbebroertjes de Jong.
Maar Baseman neemt het dan ook niet zo nauw met de waarheid als hij hier recht probeert te praten wat hartstikke krom is.
Wilt heeft exact aangegeven hoe het werkt met beeldvorming in de media.Duidelijker bewijs van het nut van dit topic dan wat Wilt hier levert,kan niet worden gegeven ,denk ik.
En ,afgezien van het feit dat Toivonen nog steeds opmerkingen krijgt, dat het minder is komt, omdat de manipulerende, stigmatiserende lui die Toivonen wel en Suarez en Vertongen niet wekelijks zwart maakten, nu hun pijlen volledig richten op een nog belangrijkere PSVer, Mark van Bommel. Waarbij nu en dan ook herhaald moet worden dat Mertens niet meer het leuke mannetje is uit Utrecht, maar een snelle omvaller, en dat Strootman na zijn vertrek daar nu een heel vervelende vent is die gauw moet inbinden.
En dan is er nog PSV-020, die stelt dat de media hun pijlen richten op spelers die het er naar maken.Raar en niet waar.
Daarvoor even terug naar de jaren 90. Graag onbevooroordeeld, dus geen geleuter over oude koeien uit de sloot, maar liever constateren dat bewuste beinvloeding niet van vandaag of gisteren is.
Toen Luc Nilis uit bij de Graafschap, voor de derde keer ongestraft bij de arm gepakt, zich met een armzwaai losrukte werd dit voorval door de NOS opgepikt en uitvergroot. Annette van Trigt en analist Hans Kraay Sr zaten huichelachtig in de studio te jammeren dat Luc hier een klap uitdeelde en aangepakt zou moeten worden.
De volgende dag kopte een krant;Luc Nilis wacht zware schorsing. Waarna de aanklager van de KNVB zich op de "zaak" stortte.
Mijn vraag aan jou luidt; was Luc Nilis die ons later kampioen maakte met zijn geweldige hakje tegen Utrecht en zijn fraaie treffer een week later in de kampioenswedstrijd onder Dick tegen WillemII, was deze geweldige stylist en gave technicus een schoft die het begaaid had zodat de media hun pijlen wel op hem moesten richten?
Is het onzin als ik heel voorzichtig het lichte vermoeden uit dat Nilis geen schoft was en dat er dus andere redenen waren waarom de NOS deze beelden met dit "beeldvormend" commentaar het land instuurde?
I am at a loss what to think, so please help me.
Wat is in dit specifieke geval jouw uitleg over het waarom? :huh

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 7 september 2012 22:37:26).]
HR
HR

PSV-020
Debutant Oranje

Reg.: 28 december 2007

Dus je wilt een onbevooroordeeld antwoord? Komt ie. Luc Nilis was een ware stylist, een sieraad van een voetballer, een van de beste die PSV ooit heeft gehad en inderdaad verre van een smeerlap.
Echter zelfs een stylist heeft weleens een minder moment. In het door jouw genoemde voorbeeld sloeg Luc Nilis zijn tegenstander ordinair tegen de vlakte na zelf te zijn vastgehouden. In plaats van een rode kaart te trekken liet de scheidsrechter doorspelen en scoorde PSV nota bene uit deze aanval. De tuchtcommissie bekeek de zaak na afloop en besloot niet tot vervolging over te gaan. Overigens scoorde Marciano Vink in deze wedstrijd ook nog eens na een overduidelijke handsbal. Je ziet: ondanks de druk van de Amsterdamse media maken scheidsrechters en de tuchtcommissie toch nog weleens verkeerde beslissingen die in het voordeel van PSV uitpakken.
Voor degenen die net als ik geen olifantengeheugen hebben: deze beelden zijn gewoon op youtube te vinden, dus kijk en oordeel zelf.
HR
HR

tirzah
Vedette

PSV-020 schreef:

Dus je wilt een onbevooroordeeld antwoord? Komt ie. Luc Nilis was een ware stylist, een sieraad van een voetballer, een van de beste die PSV ooit heeft gehad en inderdaad verre van een smeerlap.
Echter zelfs een stylist heeft weleens een minder moment. In het door jouw genoemde voorbeeld sloeg Luc Nilis zijn tegenstander ordinair tegen de vlakte na zelf te zijn vastgehouden. In plaats van een rode kaart te trekken liet de scheidsrechter doorspelen en scoorde PSV nota bene uit deze aanval. De tuchtcommissie bekeek de zaak na afloop en besloot niet tot vervolging over te gaan. Overigens scoorde Marciano Vink in deze wedstrijd ook nog eens na een overduidelijke handsbal. Je ziet: ondanks de druk van de Amsterdamse media maken scheidsrechters en de tuchtcommissie toch nog weleens verkeerde beslissingen die in het voordeel van PSV uitpakken.
Voor degenen die net als ik geen olifantengeheugen hebben: deze beelden zijn gewoon op youtube te vinden, dus kijk en oordeel zelf.
HR
Bedankt voor het indirecte compliment over mijn olifantengeheugen.
Ik heb de beelden van youtube niet nodig om te weten dat er geen sprake was van een ordinaire klap, doch slechts van geheel logisch geirriteerd je los trekken als je voor de zoveelste keer wordt vastgepakt, zonder dat de scheidsrechter ingrijpt.Zelf nooit gevoetbald?
De manier waarop jij (ook naar de aangeschoten dus niet strafbare handsbal van Vink) kijkt, vind ook weinig steun bij de feiten.
De scheidsrechter liet terecht doorspelen en de tuchtcommissie van de KNVB zag ook niets verkeerds in Luc's reactie na de zoveelste overtreding van de Doetinchemmer,zelfs na de beinvloeding van de selectief verontwaardigde NOS.
Die meer succes had met een latere actie tegen Arnold Bruggink-toen die even in topvorm was-, ook al zo'n oorlogsmisdadiger, vind je niet?
Het gaat er hier NIET om te bewijzen dat PSV nooit voordeel zou hebben van arbitrale beslissingen,want natuurlijk komt dat ook voor.
Het gaat er om dat jouw stelling dat de pers alleen spelers aanpakt die er zelf om vragen, onzinnig is.
Want de pers ging te keer tegen bv Nilis, Bruggink, Vennegoor, Kezman ,Gomes, Amrabat en Afellay, die dus allen schurken waren in jouw ogen en ze ging niet te keer tegen bv Ibrahimovic, Suarez, Vertongen, en Brama die volgens jouw redenering kennelijk onschuldige koorknapen waren.
Dus blijft mijn vraag onbeantwoord ;waarom ondernemen de Ajax gezinde media die jarenlang de acties van de in de buik en in het kruis schoppende, natrappende , spuwende, maar voor Ajax destijds onmisbare Suarez bagatelliseerden of in de doofpot stopten, nu een jarenlange kruistocht, eerst tegen Toivonen en dit seizoen tegen de voor Ajax concurrent PSV onmisbare van Bommel?
Nu een aantal namen van slachtoffers van "beeldvorming", hier genoemd zijn, lijkt het gewettigd deze vraag ook voor te leggen aan mensen zonder olifantgeheugen. Zeker als ze hierboven hebben kunnen lezen over de ervaringen van Wilt met zijn oud-studievrienden. Ervaringen die helaas representatief zijn voor hoe het in de praktijk werkt.
Wat drijft sommige invloedrijke media bij hun beeldvorming in "opinierende"(hun eigen woorden,niet de mijne)programma's? Of moet ik zeggen bij hun selectieve verontwaardiging, die eerder past bij een ""subjectieve" supporter dan bij een "objectieve", landelijke, publieke omroep ? :huh
HR
HR

5150
Talent jeugd PSV

Reg.: 4 januari 2008

Tirzah je hebt volledig gelijk maar wat wil je er aan doen ? Bommen op Hilversum en omgeving droppen ?
HR
HR

tijn0
Vedette

Reg.: 23 april 2008

5150 schreef:

Tirzah je hebt volledig gelijk maar wat wil je er aan doen ? Bommen op Hilversum en omgeving droppen ?
HR
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/07/08/gasexplosie-in-hilversum-inmiddels-is-lek-gedicht/
:schrik
HR
HR

tirzah
Vedette

5150 schreef:

HR
Het enige wat aan de huidige situatie gedaan kan worden door iemand die niet in een machtspositie zit, is luid en duidelijk je mening verkondigen, in de hoop dat er hier of daar ,op dit forum en daarbuiten, enkelen even niet toegeven aan de waan van de dag, even stilstaan bij wat er beweerd wordt, zich realiseren hoe we voortdurend gemanipuleerd worden door beeldvorming en dus door wat anderen ons willen laten denken.
In de hoop dat mensen als de studievrienden van Wilt-er zijn er zo tallozen in het land- niet meer automatisch aannemen dat Toivonen-en straks Mark van Bommel-schurken zijn zoals "beeldvormers" suggereren. In de hoop dat sommige spelers niet langer zelfs door eigen fans hier worden zwartgemaakt, omdat ze klakkeloos overnemen wat wordt voorgekauwd.
Het gaat hier niet om mijn gelijk. Het gaat om bewustwording en een kritische houding ten opzichte van ALLE nieuws. Klopt het wel wat ik hier hoor? Waarom hoor ik van iets anders weinig of niets? Enz,enz.
Daar wil ik een minuscuul klein, klein stukje aan bijdragen. :)
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

Waarbij Serrero's opzettelijke doodschop van achter heel wat ernstiger gemeen spel was dan de normale tackle op de bal van Strootman tegen een van de twee schwalbebroertjes de Jong.HR
Ja, ik vond de overtreding van Strootman ook lichter. Maar om die ander 'opzettelijke doodschop' te noemen is zwaar overdreven. Het was een overtreding, het was rood, 2 wedstrijden. Heeft geen verleden, dus 1 voorwaardelijk. Ik vind het te billijken.
HR
HR

PSV-020
Debutant Oranje

@Tirzah.
Hoe wil je nou een discussie voeren als je niet eens objectief naar bepaalde beelden kan kijken. Het geval Bruggink (Heerenveen-uit als ik me niet vergis) was gewoon een overduidelijke elleboogstoot. Bij het geval Nilis zie je hem gewoon omdraaien en die gozer recht in zijn gezicht slaan. Geen discussie over mogelijk.
Ik wil best in discussie over dubieuze gevallen zoals de rode kaart van Kezman tegen Den Haag, en de natrappende Huntelaar en Brama die om mij onduidelijke redenen niet werden vervolgd door de tucthtcommissie. Maar zolang jij wangedrag van PSV'ers gewoon blijft goedpraten en doet alsof er in bepaalde gevallen niets aan de hand is terwijl iedereen ziet dat dit wel zo is, dan houdt de discussie echt op.
HR
HR

Wilt
Selectiespeler PSV 1

PSV-020 schreef:

@Tirzah.
Hoe wil je nou een discussie voeren als je niet eens objectief naar bepaalde beelden kan kijken. Het geval Bruggink (Heerenveen-uit als ik me niet vergis) was gewoon een overduidelijke elleboogstoot. Bij het geval Nilis zie je hem gewoon omdraaien en die gozer recht in zijn gezicht slaan. Geen discussie over mogelijk.
HR
Weet je ook nog waarom die schorsing van Bruggink extra zuur was? Omdat 1 minuut eerder Nummela (volgens mij was hij het) zijn elleboog in het gezicht van onze linksback plaatste, duidelijk waarneembaar (zelfs de video bij de zitting van de aanklager begon er mee las ik later) maar aangezien de NOS het alleen nodig vond om moord en brand te schreeuwen over Brugginks zwaai met de arm (op diverse momenten in de samenvatting en in de nababbel) kwam de aanklager alleen tegen Bruggink in actie. De NOS bepaalt wie er op basis van de beelden vervolgt wordt.
(Overigens heb ik Bruggink altijd een sympathieke gozer gevonden die niets in het eerste van PSV te zoeken had, dus wat dat betreft was ik de NOS en aanklager indirect een keer dankbaar voor deze schorsing, maar dat maakt hun gedrag niet minder triest)
HR
HR

tirzah
Vedette

PSV-020 schreef:

@Tirzah.
Ik wil best in discussie over dubieuze gevallen zoals de rode kaart van Kezman tegen Den Haag, en de natrappende Huntelaar en Brama die om mij onduidelijke redenen niet werden vervolgd door de tucthtcommissie. Maar zolang jij wangedrag van PSV'ers gewoon blijft goedpraten en doet alsof er in bepaalde gevallen niets aan de hand is terwijl iedereen ziet dat dit wel zo is, dan houdt de discussie echt op.
HR
Zelfs al zou Bruggink in Heerenveen wat al te fors zich hebben losgerukt(na niet bestrafte overtredingen tegen hem!),dan nog ga je voorbij aan twee essentiele zaken in deze discussie.
Dat er een minuutje eerder een nauwelijks meer vertoond incident jegens,ik meen Kokhlov, aan voorafging,dat de tuchtcommissie dus niet bereikte,waardoor de Friese dader vrijuit ging en dat de NOS verslaggever (was het de meest beruchte ,Frank Snoeks???, vanaf het incident tot einde samenvatting pakweg tien keer-in elk geval bij alle 4 doelpunten van ons, luidkeels liep te jammeren en te schreeuwen dat het schandalig was dat Bruggink uberhaupt nog op het veld mocht staan.
Ooit iets vergelijkbaars gehoord van de NOS over Suarez? Bv toen hij opzettelijk Pieters in het kruis schopte? Gaf de KNVB 4 wedstrijden aan die gangster, zoals wel aan Bruggink voor zijn geirriteerde armzwaai?
En hoe zit het met die onduidelijke redenen van je betreffende het niet bestraffen van Huntelaar, Brama en vele andere spelers van concurrenten van PSV?
Over al die ONDUIDELIJKHEID gaat deze discussie. Niet over de dikte van de mantel der supportersliefde waarmee ik nu en dan iets van een PSVer bedek.(Dat heb ik wellicht in de loop der jaren van de Ajax supporters bij de NOS geleerd. Wie weet? :)

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 8 september 2012 15:15:48).]
HR
HR

PSV-020
Debutant Oranje

Wat betreft Suarez. Die heeft er toch flink van langs gehad in de media door de jaren heen. Klein voorbeeld: nadat het beroemde bijtincident tegen PSV in de samenvatting bij studio sport al uitvoerig aan de orde was geweest, werd het aan het einde van de uitzending nogmaals belicht. Hierbij werd met geen woord gerept over Bakkal die op de tenen van Suarez was gaan staan. Beinvloeding van de arbitragecommissie? Suare kreeg in ieder geval een aardige schorsing opgelegd.
Natuurlijk is PSV ook vaak genoeg (misschien wel vaker dan Ajax en Twente, ik heb de exacte statistieken niet bij de hand) nadelig belicht in studio ajax, maar het punt is dat er dus meerdere clubs nadeel ondervinden van de selectieve berichtgeving door de media.
HR
HR

Wilt
Selectiespeler PSV 1

PSV-020 schreef:

Wat betreft Suarez. Die heeft er toch flink van langs gehad in de media door de jaren heen. Klein voorbeeld: nadat het beroemde bijtincident tegen PSV in de samenvatting bij studio sport al uitvoerig aan de orde was geweest, werd het aan het einde van de uitzending nogmaals belicht. Hierbij werd met geen woord gerept over Bakkal die op de tenen van Suarez was gaan staan. Beinvloeding van de arbitragecommissie? Suare kreeg in ieder geval een aardige schorsing opgelegd.
Natuurlijk is PSV ook vaak genoeg (misschien wel vaker dan Ajax en Twente, ik heb de exacte statistieken niet bij de hand) nadelig belicht in studio ajax, maar het punt is dat er dus meerdere clubs nadeel ondervinden van de selectieve berichtgeving door de media.
HR
Ja, zelfs voor Ajacieden is er een grens. Toen Dani het hoofd van Lodewijks er bijna aftrapte moest zelfs de NOS dat herhalen en veroordelen. De tuchtcommissie kwam toen opeens met de regel (die bij van Tiggelen enkele jaren daarvoor nog niet bestond) dat geel achteraf niet meer in rood omgezet kon worden. Als Suarez een tegenstander bijt in een wedstrijd die rechtstreeks wordt uitgezonden dan is dat ook zo uniek dat zelfs de NOS dat niet uit de samenvatting kan knippen.

Het vervelende alleen is dat die grens voor Ajax ergens anders ligt dan voor PSV. De laatste opmerking "het punt is dat er dus meerdere clubs nadeel ondervinden van de selectieve berichtgeving door de media" is in ieder geval niet op Ajax van toepassing. Een betere vriend dan de NOS kan Ajax zich niet wensen. Het feit dat Bakkal's stap op Suarez' tenen niet op tv is herhaald is onjuist. Anders zou jij je het ook niet herinneren. Net als Enoh's stap op Afellay's tenen werd dat wel getoond. Maar bijten is zo uniek dat het meer aandacht krijgt, dat is niet "benadelen" van Ajax door selectieve berichtgeving. Integendeel, Suarez heeft zich veel viezigheid ongestraft kunnen permitteren met dank aan de mantel der Ajax-liefde bij de NOS. Hij kreeg pas een lange schorsing toen hij (a) iemand beet in een wedstrijd die rechstreeks uitgezonden werd en (b) ajax toch ging verlaten.
HR
HR

tirzah
Vedette

Wilt schreef:

(...)

Ja, zelfs voor Ajacieden is er een grens. Toen Dani het hoofd van Lodewijks er bijna aftrapte moest zelfs de NOS dat herhalen en veroordelen. De tuchtcommissie kwam toen opeens met de regel (die bij van Tiggelen enkele jaren daarvoor nog niet bestond) dat geel achteraf niet meer in rood omgezet kon worden. Als Suarez een tegenstander bijt in een wedstrijd die rechtstreeks wordt uitgezonden dan is dat ook zo uniek dat zelfs de NOS dat niet uit de samenvatting kan knippen.

Het vervelende alleen is dat die grens voor Ajax ergens anders ligt dan voor PSV. De laatste opmerking "het punt is dat er dus meerdere clubs nadeel ondervinden van de selectieve berichtgeving door de media" is in ieder geval niet op Ajax van toepassing. Een betere vriend dan de NOS kan Ajax zich niet wensen. Het feit dat Bakkal's stap op Suarez' tenen niet op tv is herhaald is onjuist. Anders zou jij je het ook niet herinneren. Net als Enoh's stap op Afellay's tenen werd dat wel getoond. Maar bijten is zo uniek dat het meer aandacht krijgt, dat is niet "benadelen" van Ajax door selectieve berichtgeving. Integendeel, Suarez heeft zich veel viezigheid ongestraft kunnen permitteren met dank aan de mantel der Ajax-liefde bij de NOS. Hij kreeg pas een lange schorsing toen hij (a) iemand beet in een wedstrijd die rechstreeks uitgezonden werd en (b) ajax toch ging verlaten.
HR
Ja, het geval Dani.
Toen Vriend van de J...., scheidsrechter Jaap Uilenberg definitief ontmaskerd werd als huichelachtige slijmbal.
De man die in de topper PSV-Ajax o.a in een middag aan PSV drie strafschoppen onthield(de twee duidelijkste uiteraard niet in de samenvatting van de NOS), geen rood gaf aan Oliseh die de doorbrekende Nilis vastpakte, maar even later wel in een minder duidelijk geval aan Wim Jonk en die ook Faber nog wegstuurde zodat we met 9 tegen 12 niet meer konden winnen en de titel van 1998 weer naar Ajax verhuisde.
In de nababbel zei analist Hans Kraay Sr op de vraag hoe hij de scheidsrechter vond fluiten; de mensen in Eindhoven zullen het wel niet met me eens zijn, maar hij floot uitstekend.
De gebruikelijke "NOS beeldvorming" van scheidsrechters die lief zijn voor Ajax.
Maar toen een jaar later Dani het hoofd van keeper Lodewijks van diens romp probeerde te scheiden, ging het mis. Aarzelend gaf Uilenberg geel, kennelijk rekenend op de gebruikelijke positieve beeldvorming. Dit keer echter was de grens voor Jack van Gelder(hulde in dit uitzonderlijke geval ;) ),bereikt en hij nagelde voor het eerst (en laatst tot de bijtende Suarez een decennium later)een Ajacied aan de schandpaal. Probleem voor Jaap. Zelfs analist Kraay vond Jaap's commentaar erg vreemd.
Want wat verklaarde Uilenberg na jaren alleen PSVers strafschoppen onthouden en wel geel en rood gegeven te hebben,na zijn eerste gele kaart voor een Ajacied; "als ik gezien had wat hij deed, had ik rood getrokken."
M.a.w; de huichelaar zou geel getrokken hebben voor de letterlijk bijna-doodschop van Dani, zonder het gezien te hebben. :huh
Maar hij werd wel scheidsrechtersbaas en nu houdt hij het UEFA pluche warm. Dankzij beeldvorming.
Toch ook nog iets positiefs aan het slot van deze post;
Complimenten aan alle medeforummers(ja, ook PSV-020), voor hun kwalitatief hoogstaande bijdragen aan dit topic tot nu toe.
Geen geleuter over complot of calimero meer. Iedereen weet waar hij over praat, gebruikt argumenten of feitelijke voorvallen om meningen te staven en dat er meningsverschillen zijn is logisch en niet erg. Het voorkomt tunnelvisie bij mij, mijn medestanders en tegenstanders.
Zo hoort een discussieforum te verlopen. Met dank nogmaals aan initiatiefnemer Wim L. :)
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

Ook al ben ik het niet met je eens, je onderbouwt je posts wel. Zelfs met de onderbouwing ben ik het niet eens, maar dat maakt niet uit.

Toch zou het je goed doel als je die roze bril afzet in je posts. Ik heb het je vaker gezegd: versterkingen van je argumenten door 'vriend van die J.', huichelachtig etc. Ontkrachten juist je posts en maakt dat anderen zeggen: het heeft geen zin om te discussieren met je.

Jij knalt stellingen op het forum die voor jou waarheden zijn en nooit ter discussie kunnen staan. Jij bent niet te overtuigen van een ander danwel milder standpunt. Dan is het geen discussie meer en haken mensen af.

Probeer minder die roze bril op te hebben en je zal zien dat de discussies beter en inhoudelijker worden.

Ik zag trouwens de opmerking over de overtreding van Dani op Lodewijks. Een van de smerigste overtredingen die ik ooit op een voetbalveld gezien heb. Daarna komt de overtreding van Van Breukelen op Duif. Gestrekt been, noppen op de borstkas, Duif had kunnen sterven daar. Had van mij een jaar aan de kant mogen blijven, net als Dani.
HR
HR

th-ijsco
Toeschouwer

Reg.: 8 september 2012

In de Volkskrant van 8 september staat de column "De Twaalfde Man" van redacteur Paul Onkenhout welke als een ode gelezen kan worden aan onze Mark. Het is een aanrader om te lezen en staat bij "extern nieuws" op deze site.
De uitlatingen van Hugo Borst worden in dit artikel door Paul Onkenhout met duidelijke feiten onderuit gehaald,iets wat je niet zou verwachten uit 020.
Enkele quotes van deze Catweazle uit Rotjeknor "Het komt uit Limburg, heeft krulletjeshaar en laat een permanent slijmspoor op het veld achter",een voetballer met een "bedenkelijke reputatie",ja,een "klein smeerpijpje".
Paul schrijft:"Vanuit de randstad worden gretig de tekortkomingen van de Limburger belicht"en "Nieuw is het overigens niet. Al in de jaren zeventig overkwam het Willy van der Kuijlen en Jan van Beveren, twee gezichtsbepalende spelers van PSV." en "In plaats van complimenten oogstte van Bommel hoon".
HR
HR

Nederbelg
Speler buitenlandse topclub

Uit: Antwerpen
Vak: Oost - W
Reg.: 12 januari 1999

Hij is goed genoeg om hem even helemaal in te kopieren (stel dat de Volkskrant hem binnenkort van haar website af haalt):

Twaalfde man: 'Met z'n allen tegen een Limburger met krullen'
Column Beelen vraagt, Borst draait en Van Bommel is een voetballer die op het veld een permanent slijmspoor achterlaat, hoort Paul Onkenhout.

In de ochtendshow van Giel Beelen op 3FM werd maandagochtend aan Hugo Borst gevraagd wie de wanker van het weekeinde was. Wanker is een Engels woord. Het betekent rukker.

Borst beantwoordde de vraag met een raadsel. 'Het komt uit Limburg, heeft krulletjeshaar en laat permanent een slijmspoor op het veld achter.' Beelen, geen groot voetbalkenner, wist het niet.

Borst zei dat het Mark van Bommel was, een voetballer met een 'bedenkelijke reputatie', ja, een 'klein smeerpijpje' zelfs, al gaf hij toe dat je dat in het veld goed kunt gebruiken.

Ik dacht dat Borst zich uit het meningencircus had teruggetrokken om mooie boeken te schrijven, iets wat ik zeer toejuichte. Kennelijk kon hij het verlangen niet meer onderdrukken om in een paar minuutjes op de radio met wat gevatte oneliners voetballers en trainers doormidden te zagen.

Beelen vraagt, Borst draait en Van Bommel is een voetballer die op het veld een permanent slijmspoor achterlaat, onder meer omdat hij in de eerste vier competitiewedstrijden van PSV vier gele kaarten heeft gekregen. Dat is nog nóóit gebeurd, zei Borst met de (hopelijk) gespeelde verontwaardiging van een zedenmeester.

Het woord nooit werd beklemtoond op een manier die suggereerde dat Van Bommel een doodzonde heeft begaan. Ik geef toe, erg handig is het niet om vier gele kaarten te krijgen in vier wedstrijden en sportief is het evenmin, maar het gaat vrij ver om Van Bommel op grond hiervan tot rukker van het weekeinde uit te roepen.

Hij heeft niet nagetrapt, iemand invalide geschopt of een elleboog in het gelaat van een tegenstander geplant. Toch worden vooral die gele kaarten onder de aandacht gebracht, niet het spel van een middenvelder die in Nederland op eenzame hoogte staat. Is er in de suffe Nederlandse voetbalcompetitie eindelijk een voetballer met een onvervalste winnaarsmentaliteit, is het weer niet goed.

Vanuit de Randstad worden gretig de tekortkomingen van de Limburger belicht. Dat is zijn tamelijk droeve lot. Het sentiment zorgde er afgelopen zomer voor dat hij aan het EK begon als aanvoerder van Oranje en eindigde als de schoonzoon van de bondscoach. Voel het verschil.

Nieuw is het overigens niet. Al in de jaren zeventig overkwam het Willy van der Kuijlen en Jan van Beveren, twee gezichtsbepalende spelers van PSV.

In drie landen werd Van Bommel acht maal landskampioen, met PSV, Barcelona, Bayern München en AC Milan, niet de lulligste clubs. Hij speelde 79 interlands en het waren er honderd geweest als de toenmalige bondscoach Van Basten geen bloedhekel aan hem had gehad en alleen maar zijn zwakke punten wenste te zien.

Op het laatste EK speelde hij niet best, maar gaf hij zich volledig. Van Bommel ging nooit een confrontatie met de pers uit de weg en nam als aanvoerder iedereen voorbeeldig in bescherming, de coach natuurlijk, maar ook een paar mokkende druiloren in de selectie.

Vlak nadat hij zondag tegen AZ een gele kaart had gekregen, maakte Van Bommel een doelpunt waarmee hij PSV op voorsprong zette en de tot tien spelers uitgedunde tegenstander velde. Borst noemde het terecht een fantastisch doelpunt.

Het lijkt er misschien op dat ik overdreef, om mijn punt te maken, maar de manier waarop Van Bommel de bal in de rechterhoek schoot is alleen voorbehouden aan voetballers uit de wereldtop. Het was een juweel, maar in plaats van complimenten oogstte Van Bommel hoon, vanwege die gele kaarten en zijn pleidooi om het strafsysteem aan te passen - wat inderdaad niet handig was, maar tegelijkertijd best grappig.

Borst praatte Beelen even bij en zei dat Van Bommel had gepleit voor minder zware straffen. Ja, zei Beelen, dan ben je inderdaad de wanker van het weekeinde. Daarna werd gelukkig een plaat van Green Day gedraaid en ging iedereen weer wat anders doen.

Bron: Volkskrant
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Staat de positie van Cocu voor jou nu ter discussie?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 95,7% dat FC Twente wint van VVV Venlo. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor NAC-PSV.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!