PSV Netwerk
donderdag 27 april 2017 - 13:08                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 160 »

HR

tirzah
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 14 april 2008

quote:HR
ShovingNE2 schreef:

Ook al ben ik het niet met je eens, je onderbouwt je posts wel. Zelfs met de onderbouwing ben ik het niet eens, maar dat maakt niet uit.

Toch zou het je goed doel als je die roze bril afzet in je posts. Ik heb het je vaker gezegd: versterkingen van je argumenten door 'vriend van die J.', huichelachtig etc. Ontkrachten juist je posts en maakt dat anderen zeggen: het heeft geen zin om te discussieren met je.

Jij knalt stellingen op het forum die voor jou waarheden zijn en nooit ter discussie kunnen staan. Jij bent niet te overtuigen van een ander danwel milder standpunt. Dan is het geen discussie meer en haken mensen af.

Probeer minder die roze bril op te hebben en je zal zien dat de discussies beter en inhoudelijker worden.

Ik zag trouwens de opmerking over de overtreding van Dani op Lodewijks. Een van de smerigste overtredingen die ik ooit op een voetbalveld gezien heb. Daarna komt de overtreding van Van Breukelen op Duif. Gestrekt been, noppen op de borstkas, Duif had kunnen sterven daar. Had van mij een jaar aan de kant mogen blijven, net als Dani.
HR
De toevoeging "Vriend van de J... in het Uilenberg verhaal is gedaan, niet door mijn gevoelens voor deze m.i. gladde jongen, maar ook omdat het herkenning oproept bij alle supporters die in de jaren 90 in ons stadion zaten. Blijkbaar is er al een hele generatie die die naam niets zegt. Hetgeen het des te betreurenswaardiger maakt dat de Nederlander nauwelijks over historisch besef beschikt. Wellicht daarom dat -in tegenstelling tot landen om ons heen- oud hier out is en niet meer meetelt?
Met het roze bril verhaal kan ik niet veel. Ik probeer mijn mening te verduidelijken met feitelijke voorvallen waarop mijn mening gebaseerd is. Wat meer moet ik volgens jou doen? Ophouden met PSV supporter zijn?
Niemand hoeft hier af te haken bij stevige stellingen. De bedoeling van een discussie is nu juist het toetsen,milder maken, nuanceren of zelfs veranderen van meningen.
Zo ben ik blij dat we het eens zijn over Dani, maar weet ik oprecht niet waar je op doelt met de overtreding van van Breukelen op ene Duif.
Als jij daar op ingaat, leer ik wat bij. En kan ik jou iets bijbrengen, door te vertellen dat ene Nico Jansen van FC Amsterdam een "Dani" doodschop gaf aan Jan van Beveren, die in het Olympisch Stadion in december 1974 door de dokter langdurig moest worden opgelapt. De wedstrijd lag ruim een kwartier stil, waarna van Beveren waggelend met een tulband om de wedstrijd uitspeelde.
Waarbij ik nu ineens bedenk dat er toch vooruitgang is geboekt. Want waar Dani tenminste nog geel kreeg ,werd in het geval Jansen/van Beveren niet eens voor een overtreding gefloten door scheidsrechter Frans Derks.Positieve ontwikkeling dus. :)
En nu ben ik oprecht benieuwd van jou te horen wat ene Duif ooit schijnt te zijn overkomen.
HRHR
HR

EHVDGXT
Nationale topspeler

Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Reg.: 30 augustus 2005

Goed topic en prima discussie tot nu toe! Goeie argumenten over en weer en nergens op de man of off topic, hulde!!
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

Bal wordt diep gespeeld en Duif gaat op Van Breukelen af. Die komt uit op de hoge bal, vangt de bal en in plaats van een knie op te trekken om zich te beschermen steekt hij zijn been, noppen vooruit, recht naar voren. En klapt keihard recht op de borstkas van Duif.

Was Dani toen geel? Wow. Bizarre overtreding was dat.
HR
HR

tirzah
Vedette

ShovingNE2 schreef:

Bal wordt diep gespeeld en Duif gaat op Van Breukelen af. Die komt uit op de hoge bal, vangt de bal en in plaats van een knie op te trekken om zich te beschermen steekt hij zijn been, noppen vooruit, recht naar voren. En klapt keihard recht op de borstkas van Duif.

Was Dani toen geel? Wow. Bizarre overtreding was dat.
HR
Ik weet echt niet wat je hier beschrijft. Ik ken wel Hans van Breukelen, maar de naam Duif zegt me niets. Voor welke club speelde die dan? Welke wedstrijd betrof het?
Wat je beschrijft klinkt zeker niet fraai, maar bevindt zich niet in mijn geheugen. Meer details over deze Duif, van jou of van iemand anders kunnen het wellicht opfrissen.
HR
HR

5150
Talent jeugd PSV

Vak: -
Reg.: 4 januari 2008

Gert Jan Duif van Volendam misschien ?
HR
HR

tirzah
Vedette

5150 schreef:

Gert Jan Duif van Volendam misschien ?
HR
Misschien. Ik weet het echt niet, ik simuleer niet. ;)
Ik kan moeilijk ontkennen dat PSVers ook wel eens stoute dingen doen,maar over zoiets onfris als hier beschreven,zouden de media toch wel tekeer zijn gegaan.
Was het thuis of uit, en kan er een jaartal bij?
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

Reg.: 23 mei 2012

tirzah schreef:

(...)

vraag 4; is die serieus? Een tegenvraag; denk jij als de invloedrijke media veel Ajax fans kennen, dat zij dan NEC gaan bevoordelen boven RKC of zoiets? Vertel eens hoe jij dat ziet.
HR
Ik vraag mij af waar jij al die Ajax-fans ziet. Misschien dat je een kruisje achter de volgende namen kunt zetten als jij een Ajax-voorkeur vermoedt. Wel met onderbouwing natuurlijk.

[ ] Tom Egberts
[ ] Mart Smeets
[ ] Robbert Meeder
[ ] Tom van 't Hek
[ ] Jack van Gelder
[ ] Henry Schut
[ ] Dione de Graaff
[ ] Jeroen Stomphorst
[ ] Ronald Boot
[ ] Toine van Peperstraten
[ ] Aicha Marghadi
[ ] Roald van de Geer
[ ] Frank Snoeks
[ ] Jeroen Grueter
[ ] Philip Kooke
[ ] Jeroen Elshof
[ ] Jan Roelfs
[ ] Andy Houtkamp
[ ] Bert Maalderink
[ ] Joep Schreuder
[ ] Jan van Halst
[ ] Jan Mulder
[ ] Ronald Waterreus
[ ] Boudewijn Zenden
[ ] Arno Vermeulen
[ ] Marcella Mesker

Je mag het aanvullen als ik iemand ben vergeten.

Daarnaast kan ik mij van alles voorstellen. Ik kan mij zelfs voorstellen dat mensen juist kritischer zijn op 'hun' club. Bijvoorbeeld om de schijn niet tegen te krijgen.

[Dit bericht is veranderd door Fruttero (op 11 september 2012 12:46:46).]
HR
HR

tirzah
Vedette

@Fruttero;
Als je de mediatopics van het PSV netwerk van twee jaar geleden terugleest, kom je nog enkele forummers tegen die vonden(vinden?) dat de "media" objectief waren en dat er hier niet gezeurd moest worden.
Inmiddels is dat een gepasseerd station en zijn veel mensen in dit land-dus niet alleen op dit forum-er van overtuigd dat er toch wel van "enige" subjectiviteit sprake is bij een deel van de media. En dat hier en daar wel eens een "lichte" voorkeur voor Ajax de kop op lijkt te steken. Waar dan automatisch wat minder voorkeur voor "concurrent" PSV aan gekoppeld zit.
Andersom werkt dat bij ons PSV fans weliswaar net zo, maar wij zijn dan ook supporters en geen "objectieve landelijke "media.
Kortom; je post is outdated en het wachten is op meer informatie over een Duif die door van Breukelen zou zijn getorpedeerd. Wat ik ,als het waar is, overigens niet ga goedpraten. :)
HR
HR

Bokkenbreier
Internationale topspeler

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - TT
Reg.: 9 juli 2009

ShovingNE2 schreef:

Bal wordt diep gespeeld en Duif gaat op Van Breukelen af. Die komt uit op de hoge bal, vangt de bal en in plaats van een knie op te trekken om zich te beschermen steekt hij zijn been, noppen vooruit, recht naar voren. En klapt keihard recht op de borstkas van Duif. HR
Dit verhaal is niet eens te Googlen. Heb je een bron?

Het klinkt niet zo heel ernstig. Je kunt beter iemands noppen dan iemands knie tegen je borst krijgen. In het eerste geval geeft het mee omdat er 2 gewrichten tussen zitten (enkel, knie). Het lijkt er voor mij op dat die Duif al dan niet bewust is beschermd door de Breuk.

Er is een levensgroot verschil tussen een actie die gevaarlijk IS en een actie die gevaarlijk OOGT.

Het verschil qua risico/gevaar tussen een trap tegen het hoofd en een trap tegen de borst is levens, levens, LEVENSGROOT. Ik vind het uitermate vreemd dat je dat zo direct met elkaar vergelijkt.

[Dit bericht is veranderd door Bokkenbreier (op 11 september 2012 15:45:05).]
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

tirzah schreef:

@Fruttero;
Als je de mediatopics van het PSV netwerk van twee jaar geleden terugleest, kom je nog enkele forummers tegen die vonden(vinden?) dat de "media" objectief waren en dat er hier niet gezeurd moest worden.
Inmiddels is dat een gepasseerd station en zijn veel mensen in dit land-dus niet alleen op dit forum-er van overtuigd dat er toch wel van "enige" subjectiviteit sprake is bij een deel van de media. En dat hier en daar wel eens een "lichte" voorkeur voor Ajax de kop op lijkt te steken. Waar dan automatisch wat minder voorkeur voor "concurrent" PSV aan gekoppeld zit.
Andersom werkt dat bij ons PSV fans weliswaar net zo, maar wij zijn dan ook supporters en geen "objectieve landelijke "media.
Kortom; je post is outdated en het wachten is op meer informatie over een Duif die door van Breukelen zou zijn getorpedeerd. Wat ik ,als het waar is, overigens niet ga goedpraten. :)
HR
De media zijn per definitie niet objectief. Volgens mij is iedereen het daar wel over een. Ik ben echter niet ontevreden. Ik ben het weliswaar zeer regelmatig oneens met wat er gezegd en geschreven wordt, maar ik denk dat daar heel veel verschillende redenen aan ten grondslag kunnen liggen. Een voorkeur voor een andere club is er daar een van, maar lang niet de belangrijkste. Veel belangrijker zijn bijvoorbeeld:

- Geen kennis van zaken
- Niet of onvolledig geïnformeerd zijn
- Persoonlijke voorkeuren

Daarnaast vind ik inderdaad dat er niet gezeurd moet worden. Of nee, dat zeg ik niet goed. Ik vind dat er wel gezeurd mag worden, maar dat je je zou moeten beperken tot individuele gevallen en vooral tot de feiten. Er valt een zinnige discussie te voeren over waarom een speler een gele kaart krijgt of waarom een speler voor x-aantal wedstrijden wordt geschorst. Het is zinnig en relevant om je af te vragen waarom een fragment wel of niet in een samenvatting zit.
Jij probeert op een hoger niveau allerlei verklaringen te vinden maar je komt niet verder dan speculaties en zo nu en dan ruikt het naar complottheorieën. Dat schiet niet op.

Ik vind dat als je vindt dat PSV een grote club is, je je als supporter daar ook naar moet gedragen. Dat werkt zo. Columnist A schrijft dat hij PSV-speler B een oelewapper en een oetul vindt. Je kunt daar op verschillende manieren op reageren. (1) Je onderbouwt rustig en beschaafd dat het onzin is wat hij heeft geschreven. (2) Je geeft hem link op stuk, maar dat werkt alleen als je hem literair overtreft. (3) Je negeert hem. Dan is de lol er natuurlijk vanaf. Want als er niet op je gereageerd wordt besta je niet.

Enfin. Iets minder kleinburgerlijkheid en iets meer ruimdenkendheid. Dat is ook beter voor het humeur, voor de gezondheid en voor het imago van de club. Uiteindelijk zal dat ook te merken zijn in de beslissingen van de scheidsrechter en de tuchtcommissie.

[Dit bericht is veranderd door Fruttero (op 11 september 2012 16:22:00).]
HR
HR

5150
Talent jeugd PSV

Reg.: 4 januari 2008

Op de scheidsrechters-cursus is mij geleerd dat een scheidrechter (altijd !) onbevooroordeeld aan de wedstrijd moet beginnen. Dus evt. incidenten die hij misschien in de krant of het KNVB-blaadje heeft gelezen over één of beide partijen, informatie over (spelers van) één of beide partijen die hij van andere scheidsrechters heeft gekregen, zelfs evt eerdere eigen ervaringen mogen geen rol spelen in de volgende door hem gefloten wedstrijd....
HR
HR

tirzah
Vedette

Mark en Paul; over beeldvorming, kleinburgerlijkheid en ruimdenkendheid.

Paul Onkenhout neemt het in de Volkskrant op voor het van alle kanten aangevallen zwarte schaap Mark van Bommel. Uniek en heel positief.
Maar hoe komt het beeld van zwart schaap tot stand?

Ruim tien jaar geleden deed Mark iets unieks op het gebied van sportiviteit. Zijn tegenstander, met geel op zak ,ging na een overtreding op hem zijn tweede geel is rood krijgen.
Haast smekend trok Mark de kaarten bijna uit de hand van de scheidsrechter, hem bezwerend de jongen niet weg te sturen. De scheidsrechter liet zich vermurwen en stopte de kaarten weer in zijn zak.
Had bv Wesley Sneyder, de "Bommel" van Ajax in die dagen dit gedaan of was Mark zelf Ajacied geweest, dan was er waarschijnlijk als volgt gereageerd.
De NOS zou deze goddelijke daad van een godenzoon eindeloos hebben herhaald-in de leader van Studio Sport wellicht- en de KNVB zou hem als ambassadeur benoemd hebben voor hun fair play campagnes.
Nu het PSVer van Bommel betrof was er de hoon van de pers voor Mark("Geen kunst,want PSV stond al op voorsprong" en de toorn van de KNVB voor de scheidsrechter(Zijn profcarriere moest hij binnen enkele weken beeindigen,echt waar).
Hoe de huidige zwartmakerij jegens van Bommel verloopt hoef ik je niet te zeggen. Dat maak je zelf mee.
Tekenend voor doelbewuste beeldvorming is het feit dat de meest belachelijke van de 4 gele kaarten NIET in de NOS samenvatting te zien was. Als dat toeval is, dan is dat toeval van het zelfde soort waarmee de linkse media in dit geval Samsom van hun van oudsher favoriete PvdA positievere zendtijd gunnen dan de te machtig wordende Roemer van de SP. De media doen meer aan de aardverschuiving dan Samsom en Roemer samen. Hetgeen niet lijkt te pleiten voor ons volk, wel voor het in stand houden van een topic als dit. ;)
Hoe dan ook; mocht -wat we allemaal hopen hier-Mark voorjaar 2013 door ons worden toegejuicht op het Stadhuisplein,heb ik nog een gouden tip. Neem je camera mee om het heuglijk feit vast te leggen. Het is namelijk niet zeker dat de NOS er met camera's is.

PS1; Ik ken niet je leeftijd, Fruttero,maar voor in ieder geval de heel jonge lezertjes; in 1992 werd PSV voor de 6e keer in 7 jaar tijd kampioen. De frustraties daarover in het niet kleinburgerlijke, ruimdenkende Bussum waren zo groot dat Mart Smeets van de "landelijke " NOS met een brede grijns aankondigde dat er geen beelden waren,behalve in het 10 uur journaal. Waar ze echter ook ontbraken. De "Ajax fanclub" kon het blijkbaar niet meer opbrengen die dag de A2 naar Eindhoven te nemen.
PS2; Bedankt Bokkenbreier, voor het oplossen van het raadsel "Duif". :)

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 11 september 2012 17:34:02).]
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

tirzah schreef:

Mark en Paul; over beeldvorming, kleinburgerlijkheid en ruimdenkendheid.

Paul Onkenhout neemt het in de Volkskrant op voor het van alle kanten aangevallen zwarte schaap Mark van Bommel. Uniek en heel positief.
Maar hoe komt het beeld van zwart schaap tot stand?

Ruim tien jaar geleden deed Mark iets unieks op het gebied van sportiviteit. Zijn tegenstander, met geel op zak ,ging na een overtreding op hem zijn tweede geel is rood krijgen.
Haast smekend trok Mark de kaarten bijna uit de hand van de scheidsrechter, hem bezwerend de jongen niet weg te sturen. De scheidsrechter liet zich vermurwen en stopte de kaarten weer in zijn zak.
Had bv Wesley Sneyder, de "Bommel" van Ajax in die dagen dit gedaan of was Mark zelf Ajacied geweest, dan was er waarschijnlijk als volgt gereageerd.
De NOS zou deze goddelijke daad van een godenzoon eindeloos hebben herhaald-in de leader van Studio Sport wellicht- en de KNVB zou hem als ambassadeur benoemd hebben voor hun fair play campagnes.
Nu het PSVer van Bommel betrof was er de hoon van de pers voor Mark("Geen kunst,want PSV stond al op voorsprong" en de toorn van de KNVB voor de scheidsrechter(Zijn profcarriere moest hij binnen enkele weken beeindigen,echt waar).
Hoe de huidige zwartmakerij jegens van Bommel verloopt hoef ik je niet te zeggen. Dat maak je zelf mee.
Tekenend voor doelbewuste beeldvorming is het feit dat de meest belachelijke van de 4 gele kaarten NIET in de NOS samenvatting te zien was. Als dat toeval is, dan is dat toeval van het zelfde soort waarmee de linkse media in dit geval Samsom van hun van oudsher favoriete PvdA positievere zendtijd gunnen dan de te machtig wordende Roemer van de SP. De media doen meer aan de aardverschuiving dan Samsom en Roemer samen. Hetgeen niet lijkt te pleiten voor ons volk, wel voor het in stand houden van een topic als dit. ;)
Hoe dan ook; mocht -wat we allemaal hopen hier-Mark voorjaar 2013 door ons worden toegejuicht op het Stadhuisplein,heb ik nog een gouden tip. Neem je camera mee om het heuglijk feit vast te leggen. Het is namelijk niet zeker dat de NOS er met camera's is.

PS1; Ik ken niet je leeftijd, Fruttero,maar voor in ieder geval de heel jonge lezertjes; in 1992 werd PSV voor de 6e keer in 7 jaar tijd kampioen. De frustraties daarover in het niet kleinburgerlijke, ruimdenkende Bussum waren zo groot dat Mart Smeets van de "landelijke " NOS met een brede grijns aankondigde dat er geen beelden waren,behalve in het 10 uur journaal. Waar ze echter ook ontbraken. De "Ajax fanclub" kon het blijkbaar niet meer opbrengen die dag de A2 naar Eindhoven te nemen.
PS2; Bedankt Bokkenbreier, voor het oplossen van het raadsel "Duif". :)
HR
Ik had een seizoenskaart in 1992. Maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Wat moet ik met een voorbeeld uit 1992? Bedoel je dat er een consequente lijn is in het beleid van de NOS, van 1992 (1970?) tot nu?

Verder lijk jij mij nogal geobsedeerd door Ajax. Kun je niet gewoon beter Ajax-supporter worden?
HR
HR

EHVDGXT
Nationale topspeler

Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Reg.: 30 augustus 2005

Fruttero schreef:

(...)

Ik had een seizoenskaart in 1992. Maar wat wil je nou eigenlijk zeggen? Wat moet ik met een voorbeeld uit 1992? Bedoel je dat er een consequente lijn is in het beleid van de NOS, van 1992 (1970?) tot nu?

Verder lijk jij mij nogal geobsedeerd door Ajax. Kun je niet gewoon beter Ajax-supporter worden?
HR
Heh, nou was er net zo'n mooi discussie gaande met feiten en argumenten en zonder persoonlijk te worden of op de man te spelen en nou gaat het toch weer mis. Jammer!!
HR
HR

PSV-020
Debutant Oranje

Reg.: 28 december 2007

@Tirzah

Na jouw verhandeling over het onrecht wat PSV in een ver en minder ver verleden is aangedaan door de media, dan nu even het perspectief van een "jonge" supporter. Uit de verhalen (want niet zelf bewust meegemaakt, gaarne corrigeren als ik hier de mist in ga) begrijp ik dat de strijd tussen PSV en de media zo'n beetje zijn oorsprong moet hebben gehad in de jaren '70. Destijds was PSV sterk in opkomst, iets wat door de Randstedelijk georienteerde pers als een bedreiging werd gezien van hun geliefde Ajax en Feyenoord en leidde dit tot subjectieve berichtgeving door diezelfde media. Van PSV kant ergerde men zich aan het gebrek aan waardering vanuit de landelijke media. Vanuit dit oogpunt kan ik me voorstellen dat er bij de oudere generatie een flinke dosis wantrouwen zit richting media zoals de NOS, VI en de Telegraaf, om er maar een paar te noemen.

Echter, latere generaties PSV-supporters zijn niet opgegroeid in een wereld waarin PSV de underdog was die moest opboksen tegen het grotere en populairdere Ajax en Feyenoord. Nee, deze generaties weten niet beter dan dat PSV zelf de boventoon voert. Bij deze status van DE topclub van Nederland (in ieder geval qua resultaten) past in mijn ogen dan ook geen houding waarin bij ieder negatief bericht over onze club geljk een verongelijkte houding wordt aangenomen. Laat staan dat je op obsessieve wijze alle voetbalprogramma's/bladen zou moeten afspeuren naar een negatieve quote over onze geliefde club. Gewoon die Randstedelijke frustraties met een glimlach over je heen laten komen en op het veld laten zien wie er nou eigenlijk de baas is.

Een kanttekening die ik hier wel bij wil maken is dat het een ander verhaal zou worden als PSV daadwerkelijk sportieve of financiele schade zou ondervinden door deze subjectieve berichtgeving. Bijvoorbeeld door bevooroordeelde scheidsrechters die structureel in ons nadeel zouden fluiten, of (potentiele) sponsors die door deze negatieve berichtgeving niet met PSV in zee zouden willen gaan. Maar zoals vaker betoogd, heb ik niet de indruk dat hier sprake van is.
HR
HR

tirzah
Vedette

EHVDGXT schreef:

(...)

Heh, nou was er net zo'n mooi discussie gaande met feiten en argumenten en zonder persoonlijk te worden of op de man te spelen en nou gaat het toch weer mis. Jammer!!
HR
Laten we inderdaad hopen dat dit een eenmalige uitglijder was van de man die postte, want op gezwets over obsessie, complot en calimero zit hier niemand te wachten.
En ik ben met je eens dat er prima met argumenten wordt gedebatteerd.
Gelukkig heeft PSV-020 de discussie weer op gezonde wijze voortgezet.
@PSV-020;
Wat je in je eerste alinea zegt, klopt.
Het doet me deugd van iemand begrip te horen voor het feit dat "mijn" generatie wantrouwig is geworden door de randstekelijke media in de jaren 70.
Wie wil ,leze biografieen van Willy van der Kuylen-evenknie van Cruyff in capaciteit,prestatie en statistiek,maar zonder media steun minder beroemd geworden- en Jan van Beveren-met Willy slachtoffer van een hetze in de pers en na bedreigingen het land uitgepest- om meer te snappen van wat Ben van Gelder, Kees Rijvers en veel supporters als ik over ons heen kregen en waarom we zo op de randstad reageren.
Tegelijk ben ik het ook eens met wat je stelt in de tweede alinea. Ik moet me openstellen voor het feit dat niet alle pers meer automatisch tegen PSV is. Ik kan je overigens verzekeren dat ik me totaal niet minder dan onze "concurrenten" voel ,omdat ik-trots- vind dat PSV de enige topclub van Nederland in de 21e eeuw is en dat we hopelijk dit seizoen weer de "football capital of the Netherlands" worden.
We verschillen hooguit nog enigszins van mening over de vraag of PSV van negatieve beeldvorming dan wel beinvloeding schade ondervindt.
Ja, soms wel zeg ik dan.
Als b.v. de voorzitter van de KNVB, de Twent Henk Kessler, openlijk verklaart graag voor zijn pensioen de kampioensschaal aan Twente te mogen uitreiken(hoe haalt hij het in zijn hoofd), en het weekend daarop verliest PSV zijn ongeslagen koppositie door een 2-1 nederlaag in Breda, o.l.v. de Twent Braamhaar die twee blunders maakt(NAC scoort na fout op Marcellis en Toivonen krijgt geen overduidelijke strafschop),dan steekt toch nog wat wantrouwen de kop op.
Sorry, maar dan vraag ik me af of de misplaatste opmerkingen van de baas, misschien toch,bewust of ONBEWUST,van invloed zijn geweest op de foute beslissingen van de ondergeschikte. Foutjes die er in belangrijke mate toe bijdroegen dat de schaal uiteindelijk bij de nieuwe koploper in Twente en niet in Eindhoven terecht kwam. Precies wat de KNVB baas graag wilde.
Toeval? Invloed van beeldvorming of beinvloeding? Te groot wantrouwen mijnerzijds? Wie het weet mag het zeggen...

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 11 september 2012 23:15:33).]
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

EHVDGXT schreef:

(...)

HR
Je kunt ook een bijdrage leveren aan de discussie in plaats van langs de zijlijn commentaar geven.

tirzah schreef:

(...)

Laten we inderdaad hopen dat dit een eenmalige uitglijder was van de man die postte, want op gezwets over obsessie, complot en calimero zit hier niemand te wachten.
En ik ben met je eens dat er prima met argumenten wordt gedebatteerd.
Gelukkig heeft PSV-020 de discussie weer op gezonde wijze voortgezet.
@PSV-020;
Wat je in je eerste alinea zegt, klopt.
Het doet me deugd van iemand begrip te horen voor het feit dat "mijn" generatie wantrouwig is geworden door de randstekelijke media in de jaren 70.
Wie wil ,leze biografieen van Willy van der Kuylen-evenknie van Cruyff in capaciteit,prestatie en statistiek,maar zonder media steun minder beroemd geworden- en Jan van Beveren-met Willy slachtoffer van een hetze in de pers en na bedreigingen het land uitgepest- om meer te snappen van wat Ben van Gelder, Kees Rijvers en veel supporters als ik over ons heen kregen en waarom we zo op de randstad reageren.
Tegelijk ben ik het ook eens met wat je stelt in de tweede alinea. Ik moet me openstellen voor het feit dat niet alle pers meer automatisch tegen PSV is. Ik kan je overigens verzekeren dat ik me totaal niet minder dan onze "concurrenten" voel ,omdat ik-trots- vind dat PSV de enige topclub van Nederland in de 21e eeuw is en dat we hopelijk dit seizoen weer de "football capital of the Netherlands" worden.
We verschillen hooguit nog enigszins van mening over de vraag of PSV van negatieve beeldvorming dan wel beinvloeding schade ondervindt.
Ja, soms wel zeg ik dan.
Als b.v. de voorzitter van de KNVB, de Twent Henk Kessler, openlijk verklaart graag voor zijn pensioen de kampioensschaal aan Twente te mogen uitreiken(hoe haalt hij het in zijn hoofd), en het weekend daarop verliest PSV zijn ongeslagen koppositie door een 2-1 nederlaag in Breda, o.l.v. de Twent Braamhaar die twee blunders maakt(NAC scoort na fout op Marcellis en Toivonen krijgt geen overduidelijke strafschop),dan steekt toch nog wat wantrouwen de kop op.
Sorry, maar dan vraag ik me af of de misplaatste opmerkingen van de baas, misschien toch,bewust of ONBEWUST,van invloed zijn geweest op de foute beslissingen van de ondergeschikte. Foutjes die er in belangrijke mate toe bijdroegen dat de schaal uiteindelijk bij de nieuwe koploper in Twente en niet in Eindhoven terecht kwam. Precies wat de KNVB baas graag wilde.
Toeval? Invloed van beeldvorming of beinvloeding? Te groot wantrouwen mijnerzijds? Wie het weet mag het zeggen...
HR
Jammer dat je telkens zo selectief reageert. Maar misschien is dat wel typerend voor de manier waarop jij informatie interpreteert. Niet lullig bedoeld hoor. Maar voor mij is het allemaal niet zo interessant en ik heb al gezegd wat ik wilde zeggen. Ik laat het hierbij.

[Dit bericht is veranderd door Fruttero (op 12 september 2012 09:56:50).]
HR
HR

tirzah
Vedette

@Fruttero; Hoezo reageer ik selectief? Je vraagt om minder kleinburgelijke en meer ruimdenkende reacties van PSV supporters en als antwoord geef ik een duidelijk voorbeeld van kleinburgerlijk en niet ruimdenkend gedrag van de landelijke ,publieke omroep NOS.
Waarom negeren zij een landstitel van PSV? Konden ze de weg naar Eindhoven niet vinden? Waren alle camera's kapot die dag? Vind jij hun handelwijze wel normaal dan?
@PSV-020; Als PSV financiele of sportieve schade oploopt door de subjectieve berichtgeving,is dat voor jou (gelukkig)wel een punt. Mijns inziens bestaat dat risico.
Daarom nog enkele vragen die in dit verband bij mij opkomen;
Jack van Gelder,met Ajax voorkeur, verklaart zelf dat hij invloed heeft op wat er in Zeist achteraf door de aanklager van de KNVB wel of niet wordt vervolgd.
In het jaar na Kessler's bovenvermelde, dubieuze actie, werden de PSV spitsen Berg, Toivonen en Reis in totaal 12 wedstrijden geschorst, merendeels na "subjectieve berichtgeving" bij Jack.
Heeft een ploeg last van 12 wedstrijden zonder spits als de teller bij de concurrentie zonder "subjectieve beelden op tv" op 0 blijft staan?
Is de opmerking van de heer van Gelder op zichzelf niet al een diskwalificatie van de werkwijze van de aanklager van de KNVB?
En wat betreft Toivonen. Als hij wekelijks gedemoniseerd wordt en lieden op tv herhaaldelijk oproepen om producten van de sponsor van deze NSBer te boycotten, zal Philips daar volgens jou blij mee zijn?
En wat betreft Manolev. Als je hier leest wat zijn eigen "fans" vinden van deze op mensonterende wijze voor debiel uitgemaakte PSVer,op tv door iemand zie zelf eerder voor die term in aanmerking komt,is duidelijk wat "subjectieve" berichtgeving kan aanrichten.Zijn basisplaats is hij inmiddels kwijt. Denk jij net als ik, dat Manolev prima functioneert in de Bulgaarse ploeg, mede omdat vertrouwen krijgen uit je omgeving, je zelfvertrouwen doet stijgen?
Zo lijkt het er op dat er in dit topic nog wel wat stof voor discussie overblijft, zelfs zonder al te ver in het verleden te duiken. :)
@Kevin Blom; mocht u dit lezen, waar ik niet van uit ga maar toch, ik hoop vurig dat u zondag fluit ZONDER beinvloed te zijn door de "subjectieve berichtgeving" van de laatste weken over enkele zwarte schapen bij PSV.
Die heeft bijgedragen aan de trieste situatie dat u bij geel aan van Bommel deze jongen nu al een schorsing bezorgt en bij geel aan Strootman deze jongen nu al op scherp zet. Ik wens u een stevige ruggegraat toe in de vijandig kolkende Galgenwaard.
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

Ik roep op tot minder kleinburgerlijkheid inderdaad. En als reactie daarop begin jij te klagen over de berichtgeving van de NOS. Ja, dan heb je mij dus gewoon niet begrepen.

Maar laat ik jou dan een concrete vraag stellen. Vind jij dat de berichtgeving in de media over PSV sinds de jaren '90 is veranderd of niet?
HR
HR

tirzah
Vedette

Fruttero schreef:

Ik roep op tot minder kleinburgerlijkheid inderdaad. En als reactie daarop begin jij te klagen over de berichtgeving van de NOS. Ja, dan heb je mij dus gewoon niet begrepen.

Maar laat ik jou dan een concrete vraag stellen. Vind jij dat de berichtgeving in de media over PSV sinds de jaren '90 is veranderd of niet?
HR
Hoewel je mij niet antwoordt wat jij vindt van de "stunt" van de NOS om een kampioensviering op het Stadhuisplein compleet te negeren, krijg jij van mij wel antwoord.Als is dat echt al gegeven.
Lees nou eens goed wat ik hierboven meld aan PSV-020 over wat Jack van Gelder doet en over hetgeen Toivonen en Manolev in de media overkomt.
Dat is in ieder geval geen verbetering van subjectieve berichtgeving volgens mij.
De column in de Volkskrant onlangs waar tegengas gegeven werd tegen mediamanipulatie,is weer wel een lichtpuntje in de duisternis. Een voorbeeld dat navolging verdient. :)
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

tirzah schreef:

(...)

Hoewel je mij niet antwoordt wat jij vindt van de "stunt" van de NOS om een kampioensviering op het Stadhuisplein compleet te negeren, krijg jij van mij wel antwoord.Als is dat echt al gegeven.
Lees nou eens goed wat ik hierboven meld aan PSV-020 over wat Jack van Gelder doet en over hetgeen Toivonen en Manolev in de media overkomt.
Dat is in ieder geval geen verbetering van subjectieve berichtgeving volgens mij.
De column in de Volkskrant onlangs waar tegengas gegeven werd tegen mediamanipulatie,is weer wel een lichtpuntje in de duisternis. Een voorbeeld dat navolging verdient. :)
HR
Ik vind het natuurlijk belachelijk dat een huldiging niet is uitgezonden. Ik vond het later ook belachelijk dat er een item werd gewijd aan het afscheid van de materiaalman van Ajax terwijl er geen aandacht was voor het afscheid van spelers, onder andere bij PSV. Naar aanleiding daarvan en vooral naar aanleiding van de kritiek daarop heeft de NOS een protocol opgesteld inzake afscheid nemende personen. Dat is dus een objectieve verbetering.

Verder snap ik de aversie jegens Van Gelder niet zo goed. Ik vind dat er niet zoveel op hem aan te merken is. Sterker, ik vind hem een prima presentator. Dat valt telkens weer op als een ander het programma presenteert. Ik erger me veel meer aan een Ronald Waterreus die voortdurend als een supporter recht praat wat krom is en zichzelf daarmee ongeloofwaardig maakt.

Ten slotte wil ik maar zeggen dat een andere mening, of een belachelijke mening niet meteen een poging tot manipulatie is. Misschien is dat het wel. PSV is nou eenmaal een grote club en grote clubs krijgen veel aandacht. Dan worden zaken ook uitvergroot. Maar over Toivonen, die natuurlijk wel zelf aanleiding heeft gegeven voor alle kritiek op hemzelf, gaat het al maanden niet meer. Nu hij zich normaal gedraagt en alleen opvalt door zo nu en dan een doelpunt te scoren is hij niet meer interessant voor de media.
HR
HR

PascalR89
Internationale topspeler

Uit: Vught
Vak: Zuid - AA
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 13 juli 2010

Fruttero schreef:

(...)
Verder snap ik de aversie jegens Van Gelder niet zo goed. Ik vind dat er niet zoveel op hem aan te merken is. Sterker, ik vind hem een prima presentator. Dat valt telkens weer op als een ander het programma presenteert. Ik erger me veel meer aan een Ronald Waterreus die voortdurend als een supporter recht praat wat krom is en zichzelf daarmee ongeloofwaardig maakt.

Ten slotte wil ik maar zeggen dat een andere mening, of een belachelijke mening niet meteen een poging tot manipulatie is. Misschien is dat het wel. PSV is nou eenmaal een grote club en grote clubs krijgen veel aandacht. Dan worden zaken ook uitvergroot. Maar over Toivonen, die natuurlijk wel zelf aanleiding heeft gegeven voor alle kritiek op hemzelf, gaat het al maanden niet meer. Nu hij zich normaal gedraagt en alleen opvalt door zo nu en dan een doelpunt te scoren is hij niet meer interessant voor de media.
HR
Het gaat niet over de presentator Jack van Gelder. Het gaat over de invulling van zijn programma; daar waar hij vanzelfsprekend een grote bijdrage aan levert. Als die invulling is om de ene dubieuze overtreding wèl te laten zien, en de andere niet, dan is dat zeer zeker wel manipulatie. Waarom denk je dat destijds de rubriek elleboog van de week is geschrapt? Dit is manipulatie, inderdaad voorkomend uit een verschil van mening. Dat verschil mag er zijn, bij ons bijvoorbeeld. Maar -en daar gaat de hele discussie over- een andere mening hebben wordt anders wanneer je wekelijks onderdeel bent van zogenaamde objectieve tv-programma's.

Hypothese: als Jack van Gelder altijd zwaar heeft geërgerd aan Toivonen, en Toivonen maakt dan ook nog eens een ambigue overtreding bij Ajax - PSV, wat doet hij diezelfde avond dan? Dan gooit hij een balletje op. Dan zeg jij natuurlijk: "maar dat is terecht, want Toivonen geeft hem aanleiding daarvoor". Dan zeg ik: "dit is onterecht, want hij is, mede door de media-hetze richting deze speler, en zijn clubliefde voor Ajax, zwaar bevooroordeeld.

Moet je er dan helemaal géén aandacht aan besteden? In het geval van een ambigue overtreding: nee. Als een speler tijdens NEC - Heracles een soortgelijke overtreding maakt, gaat er geen aandacht naar uit. Is het een zware overtreding: zeer zeker wel.

Maar goed, dit is hypothetisch, dus je mag er van denken wat je wilt. Ik denk dat deze trend wel degelijk realiteit is.

[Dit bericht is veranderd door PascalR89 (op 12 september 2012 14:07:46).]
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

PascalR89 schreef:

(...)

Het gaat niet over de presentator Jack van Gelder. Het gaat over de invulling van zijn programma; daar waar hij vanzelfsprekend een grote bijdrage aan levert. Als die invulling is om de ene dubieuze overtreding wèl te laten zien, en de andere niet, dan is dat zeer zeker wel manipulatie. Waarom denk je dat destijds de rubriek elleboog van de week is geschrapt? Dit is manipulatie, inderdaad voorkomend uit een verschil van mening. Dat verschil mag er zijn, bij ons bijvoorbeeld. Maar -en daar gaat de hele discussie over- een andere mening hebben wordt anders wanneer je wekelijks onderdeel bent van zogenaamde objectieve tv-programma's.
HR
Hoe vanzelfsprekend is dat? Voor mij is dat helemaal niet vanzelfsprekend.
Hoe groot is die bijdrage dan eigenlijk? Jij schijnt daar meer van te weten. Ik hoor het graag.

Uiteindelijk doet dat er natuurlijk niet zoveel toe. Wat je niet lijkt te begrijpen is dat Studio Voetbal, want daar gaat het in dit geval om, helemaal geen objectief programma is en ook niet kan zijn. Al was het maar omdat er (wisselende) gasten zitten die vertellen wat ze is opgevallen en hun mening geven.

Je zegt verder dat de rubriek De elleboog van de week is geschrapt vanwege motieven van manipulatie. Dat is mij niet bekend. Kun je dat onderbouwen met feiten?

PascalR89 schreef:

(...)
Hypothese: als Jack van Gelder altijd zwaar heeft geërgerd aan Toivonen, en Toivonen maakt dan ook nog eens een ambigue overtreding bij Ajax - PSV, wat doet hij diezelfde avond dan? Dan gooit hij een balletje op. Dan zeg jij natuurlijk: "maar dat is terecht, want Toivonen geeft hem aanleiding daarvoor". Dan zeg ik: "dit is onterecht, want hij is, mede door de media-hetze richting deze speler, en zijn clubliefde voor Ajax, zwaar bevooroordeeld.

Moet je er dan helemaal géén aandacht aan besteden? In het geval van een ambigue overtreding: nee. Als een speler tijdens NEC - Heracles een soortgelijke overtreding maakt, gaat er geen aandacht naar uit. Is het een zware overtreding: zeer zeker wel.

Maar goed, dit is hypothetisch, dus je mag er van denken wat je wilt. Ik denk dat deze trend wel degelijk realiteit is.
HR
Zwak verhaal. Op de eerste plaats presenteer je een hypothese waarbij irritant gedrag van Toivonen als een particuliere ergernis van Jack van Gelder wordt gepresenteerd. Terwijl er in de praktijk juist een algehele consensus was over dat irritante gedrag. Dat maakt de hypothese op zijn zachtst gezegd nogal ongelukkig.

Op de tweede plaats zeg je dat Jack van Gelder clubliefde heeft voor Ajax. Hijzelf zegt van niet en ik geloof hem. Dat hij uit Amsterdam komt en goed is ingevoerd bij Ajax en er veel mensen kent doet daar niks aan af. Aangezien jij zo hangt aan objectiviteit vind ik dat je dan maar met feiten moet komen die die clubliefde aannemelijk maken.

Op de derde plaats geloof ik helemaal niet dat een 'ambigue overtreding' zal worden getoond. Er vanuit gaande dat je daarmee bedoelt dat iets misschien wel of misschien niet een overtreding is. Er wordt wel eens gesproken over geel of geen geel, rood of geen rood, strafschop of geen strafschop, maar toch niet over wel of geen overtreding.
HR
HR

PSV-020
Debutant Oranje

Reg.: 28 december 2007

@ Tirzah

Om in te gaan op je vragen.
1. Jack van Gelder roept ook dat hij geen Ajax-supporter is en dat de top 3 hem even lief is. Zijn woorden moet je dus met een flinke korrel zout nemen. Ik denk dat hij zichzelf schromelijk overschat als hij denkt invloed te kunnen uitoefenen op de tuchtcomissie. Wat betreft de genoemde schorsingen waren de gevallen Toivonen en Berg overduidelijke elleboogstoten. Terechte schorsing dus, volledig aan de spelers zelf te wijten als dit PSV punten heeft gekost in de race om het kampioenschap. Het geval Reis vind ik zeer dubieus. In mijn ogen was dit geen elleboogstoot, dus is hij onterecht geschorst. Toch blijft dit voor mij een op zichzelf staand geval wat ook andere clubs overkomt. Het gaat mij dus te ver om te zeggen dat door invloed uit de mediahoek PSV structureel benadeeld. Het blijf voor mij typerend in dat verband dat Ajax (toch de lieveling van de media) de laatste jaren, met name in de topwedstijden, het vaakst slachtoffer is geweest van scheidsrechterlijke dwalingen.
2. Het geval Kesler ben ik met je eens. Het is inderdaad op zijn zachtst gezegd zeer dubieus dat een voorzitter van de KNVB openlijk roept dat hij hoopt dat een bepaalde club kampioen wordt. Het feit dat Twente de laatste jaren, ook weer met name in de topwedstrijden, geregeld is bevoordeeld door scheidsrechterlijke dwalingen spreekt wat dat betreft niet in Kesler's voordeel. Net zomin als het feit dat die ene keer dat Twente in een topper wel werd benadeeld (AZ-Twente in 2010) de dienstdoende scheidsrechter direct werd geschorst. Daarnaast blijf ik ook het geval Twente-PSV uit 2009 apart vinden. Wedstrijd stond voor zaterdag gepland, maar Twente had een midweekse bekerwedstrijd en wilde verplaatsten naar zondag. Omdat de KNVB daar niet mee akkoord ging, besloot Twente dan maar het veld te vervangen waardoor de wedstrijd wel verplaatst moest worden. Ondanks dat de reglementen hier met voeten getreden werden werd Twente niet bestraft en maakte het, wellicht mede door die extra dag rust, in de 93e minuut nog de gelijkmaker.
3. Wat betreft de demonisatie van Toivonen. Tuurlijk wordt de kritiek geregeld overdreven en zijn kwalificaties als NSB'er in dit verband ronduit schandalig. Echter, het is Toivonen zelf geweest die de aanleiding is geweest voor de kritiek met zijn overtredingen en zijn gedrag. Ik heb persoonlijk nooit iemand horen oproepen om naar aanleiding van Toivonen's gedrag producten van Philips te boycotten. Mocht dit wel het geval zijn geweest dan gaat dit veel te ver en zal Philips daat terecht niet blij mee zijn. Andersom zal Philips, zoals Derksen meerdere malen heeft betoogd, ook niet blij zijn als een speler met de bedrijfsnaam op het shirt zich op dergelijke wijze gedraagt.
4. Voor Manolev geldt eigenlijk hetzelfde als voor Toivonen. Hij wordt op overdreven wijze belachelijk gemaakt in VI, maar met de essentie van de kritiek is niets mis. Daar hebben PSV supporters echt geen Johan Derksen voor nodig om die conclusie te trekken. Afgezien van zijn eerste seizoen heeft Manolev altijd als een drol gespeeld, maar vond meneer het wel nodig om te klagen over te weinig (financiele) waardering vanuit de clubleiding. Dan is je krediet snel op bij de fans.
HR
HR

Nederbelg
Speler buitenlandse topclub

Uit: Antwerpen
Vak: Oost - W
Reg.: 12 januari 1999

Een eerste aanzet:

Fruttero schreef:
(...)
Ik vraag mij af waar jij al die Ajax-fans ziet. Misschien dat je een kruisje achter de volgende namen kunt zetten als jij een Ajax-voorkeur vermoedt. Wel met onderbouwing natuurlijk.

[ ] Tom Egberts - Heraclied.
[ ] Mart Smeets - Vitesse, maar eigenlijk geen groot voetbalfan.
[ ] Robbert Meeder
[X] Tom van 't Hek - familie van 't Hek is openlijk voor Ajax.
[X] Jack van Gelder - duidelijk, geen toelichting nodig.
[ ] Henry Schut
[ ] Dione de Graaff
[ ] Jeroen Stomphorst
[ ] Ronald Boot
[ ] Toine van Peperstraten
[ ] Aicha Marghadi
[ ] Roald van de Geer
[ ] Frank Snoeks
[ ] Jeroen Grueter
[ ] Philip Kooke
[ ] Jeroen Elshof
[ ] Jan Roelfs
[ ] Andy Houtkamp
[ ] Bert Maalderink
[ ] Joep Schreuder
[ ] Jan van Halst
[X] Jan Mulder = Ajax en Anderlecht.
[ ] Ronald Waterreus
[ ] Boudewijn Zenden
[ ] Arno Vermeulen
[ ] Marcella Mesker

Je mag het aanvullen als ik iemand ben vergeten.
(...)
HR
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Zal PSV erin slagen Marco van Ginkel te behouden in de zomer?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 22,1% dat NEC wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!