PSV Netwerk
donderdag 27 april 2017 - 13:08                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 160 »

HR

Al Bundy
Internationale topspeler

Uit: Amersfoort
Vak: -
Droomaankoop: Arjen Robben
Reg.: 6 juni 2009

Als aanvulling op Nederbelg:

[ ] Tom Egberts - Heraclied.
[ ] Mart Smeets - Vitesse, maar eigenlijk geen groot voetbalfan.
[ ] Robbert Meeder
[X] Tom van 't Hek - familie van 't Hek is openlijk voor Ajax.
[X] Jack van Gelder - duidelijk, geen toelichting nodig.
[ ] Henry Schut
[ ] Dione de Graaff
[ ] Jeroen Stomphorst
[ ] Ronald Boot
[ ] Toine van Peperstraten = Willem II, heeft Van 't Hek ooit bij SV verteld.
[ ] Aicha Marghadi
[ ] Roald van de Geer
[ ] Frank Snoeks
[ ] Jeroen Grueter
[ ] Philip Kooke
[ ] Jeroen Elshof
[ ] Jan Roelfs
[ ] Andy Houtkamp
[ ] Bert Maalderink
[ ] Joep Schreuder
[ ] Jan van Halst
[X] Jan Mulder = Ajax en Anderlecht.
[ ] Ronald Waterreus
[ ] Boudewijn Zenden
[ ] Arno Vermeulen = AZ, als je het eenmaal weet, is het overduidelijk.
[ ] Marcella Mesker
HRHR
HR

Fruttero
Meervoudig international

Droomaankoop: -
Reg.: 23 mei 2012

Op Wikipedia staat dat Dione de Graaff Willem II supportert.
HR
HR
Als aanvulling op Nederbelg en Al Bundy:

[ ] Tom Egberts - Heraclied.
[ ] Mart Smeets - Vitesse, maar eigenlijk geen groot voetbalfan.
[ ] Robbert Meeder
[ ] Tom van 't Hek - familie van 't Hek is openlijk voor Ajax.
[ ] Jack van Gelder - duidelijk, geen toelichting nodig.
[ ] Henry Schut
[ ] Dione de Graaff
[ ] Jeroen Stomphorst
[ ] Ronald Boot
[ ] Toine van Peperstraten = Willem II, heeft Van 't Hek ooit bij SV verteld.
[ ] Aicha Marghadi
[ ] Roald van de Geer
[ ] Frank Snoeks
[ ] Jeroen Grueter
[ ] Philip Kooke
[ ] Jeroen Elshof
[ ] Jan Roelfs
[ ] Andy Houtkamp
[ ] Bert Maalderink
[ ] Joep Schreuder
[X] Jan van Halst = FC Twente
[ ] Jan Mulder = Ajax en Anderlecht.
[X] Ronald Waterreus = PSV'er
[ ] Boudewijn Zenden
[ ] Arno Vermeulen = AZ, als je het eenmaal weet, is het overduidelijk.
[ ] Marcella Mesker
HR
HR

tirzah
Vedette

Reg.: 14 april 2008

quote:HR
Fruttero schreef:

Op Wikipedia staat dat Dione de Graaff Willem II supportert.
HR
Dat is, net als het hele lijstje wat je publiceert over NOS medewerkers en hun voorkeur tamelijk oninteressant, voor de essentie van de discussie die we hier voeren over "beeldvorming,beinvloeding,manipulatie" en de eventuele gevolgen daarvan voor PSV, in vergelijking met de andere clubs.
Uitgaande van het gegeven dat scheidsrechters eerlijk hun best doen om zo objectief mogelijk te fluiten, en van het gegeven dat bij veel media een voorkeur bestaat voor Ajax -en dus afkeer van hun grote concurrent PSV-, blijft het punt waar het omdraait, wie verantwoordelijk is voor welke beelden er WEL en welke NIET worden uitgezonden c.q. uitvoerig besproken.
PascalR89 heeft al aangegeven hoe dat kan werken, maar Fruttero wil of kan niet snappen dat hoe aardig Jack ook is en hoe subjectief de gasten ,toch de onderwerpen die WEL of NIET aangeroerd of besproken worden , bepalend zijn voor de "beeldvorming"..
PSV-020 mag vinden dat Toivonen, Berg en welke PSVer ook, het er zelf naar gemaakt hebben, maar dat is niet waar het om gaat.
Mijn punt is steeds dat OOK Sneyder, Ibrahimovic, Enoh, Suarez en Vertongen (e.v.a.) het "er naar gemaakt hebben", maar niet regelmatig achteraf op grond van tv beelden geschorst zijn. Omdat om een of andere reden de aanklager van de KNVB niet in actie kwam als Jack van Gelder(of de man die namens hem/met hem/ in opdracht van hem/ ja wie is dan die anonieme figuur die beslist) besloot geen aandacht te schenken aan hun wandaden.
Dus PSV-020, als je de 12 wedstrijden schorsing van PSV spitsen toen rechtvaardig vond, waar bleven dan de volgens mij net zo gerechtvaardigde schorsingen van genoemde Ajacieden?
Geloof me, ik heb heel wat e-mail verkeer met NOS en KNVB achter de rug om procedures te achterhalen, maar het is me nog niet gelukt om het hele rookgordijn tussen die twee instanties te laten optrekken.
Al voelden enkele flarden in dat mistig gebied al niet erg gezond aan.
Dat is waar het hier om gaat;het principe dat dankzij de Ajax gezinde media of dankzij een zijn macht misbruikende Twentse KNVB voorzitter, George Orwell nu en dan gelijk krijgt met zijn "all animals are equal, but some are more equal than others." (Also in the Dutch eredivisie after 1984 ;) )
Is alles toeval? Wordt het toeval hier en daar een handje geholpen door "beinvloeding"? Waarom blijven veel zaken ondoorzichtig? Ja,waarom eigenlijk, als openheid vermoedens van willekeur misschien kan wegwerken? Of misschien ook niet? Wederom, wie het weet mag het zeggen... :huh
HR
HR

Lessie
Ster van het EK

Uit: Breda
Reg.: 11 juli 2011

Tirzah, je maakt een denkfout. De vraag moet niet zijn wordt PSV benadeelt in de media en binnen de arbitrage, maar hoe is dat in vergelijking met andere clubs.

Jij vergelijkt PSV voornamelijk met een club, en dat is Ajax. Een beetje weinig om er een objectief oordeel over te geven lijkt me.
Het voorkeurslijstje serveer je te snel af lijkt me. Zo is Frank Snoeks ab-so-luut geen PSV hater. Als het aan Frank had gelegen hadden we in 2005 de CL gewonnen (luister anders maar zijn commentaar maar eens terug tijdens de wedstrijd tegen Milan) en had Gomes nu een standbeeld staan.

Toevoeging voor het lijstje : Zenden lijkt me toch wel PSV
HR
HR

Baseman
Legende

Uit: Geldrop
Reg.: 1 maart 2000

Fruttero schreef:
Jammer dat je telkens zo selectief reageert. Maar misschien is dat wel typerend voor de manier waarop jij informatie interpreteert.HR
De spijker op de kop.

Er zijn in deze topic al meerdere gevallen aangegeven waarbij Ajax veel nadeel had bij beslissingen van de arbitrage, hierop wordt echter geen enkele keer gereageerd door Tirzah en de anderen die zijn ideeën delen. Met name de laatste 2 jaar is Ajax verre van gelukkig met de arbitrage.

Zo wordt er ook zeer selectief omgegaan met 'de feiten'.
Volgens Tirzah is het bijvoorbeeld een gegeven dat er bij veel media een voorkeur bestaat voor Ajax, maar als dat zo is dan kan dat natuurlijk makkelijk aangetoond worden.

De Telegraaf is inderdaad pro-Ajax en Jaap de Groot zit er tot zijn schouder in bij Cruijff, wat wel als nadeel heeft voor Ajax dat bij conflicten altijd de kant van Cruijff gekozen wordt en dat kan ook nadelig zijn voor de club Ajax.
Het AD zit in Rotterdam, de stad van Feyenoord. Zij zijn niet pro-Ajax.
Welke kranten zijn, naast de Telegraaf, nog meer pro-Ajax?

Dan hebben we nog de NOS en VI.
Studio Sport zou pro-Ajax zijn, maar waarom? De presentator is een Amsterdammer en hij lijkt mij een Ajacied, maar de presentator is niet degene die het programma in elkaar zet. Daarbij zijn zowel de vaste als de incidentele gasten supporters van verschillende clubs, waarbij deze gasten zeker niet alleen maar positief zijn over hun eigen club en negatief zijn over alle andere clubs.
VI is een zeikerig cabaret programma geworden, waarbij ze voornamelijk negatief zijn over de Eredivisie en de buitenlandse clubs opgehemeld worden (met name Barca). Dat Vd Gijp een terugkerend slachtoffer heeft gevonden in Manolev zegt verder niets, evenals dat Derksen het regelmatig nodig vindt om opzettelijk tegen alles en iedereen in te gaan. Zoals recentelijk met Willems, zo ongeveer iedereen is positief over de kwaliteiten en mogelijkheden van dit zeer grote talent, dus is Derksen negatief. Dat hij zichzelf constant tegenspreekt zegt ook voldoende over zijn 'argumenten'. In VI worden structureel de topclubs aangepakt, waarbij PSV nu meer aan de beurt komt. Daarvoor was Ajax echter het belangrijkste doelwit, Twente en Feyenoord komen ook regelmatig voorbij. Het is allemaal afhankelijk van de prestaties, in het geval van Derksen speelt dan ook nog of hij een goed contact heeft met iemand binnen een club. Reker was zijn vriend, dus PSV was top. Sanders vertelt hem niets, dus PSV is slecht. Cruijff is zijn held, dus steunt hij hem blindelings. Dat staat verder los van pro-Ajax sentimenten.

Daarbij is de conclusie 'pro-Ajax betekent anti-PSV' veel te snel en te makkelijk getrokken. Van oudsher is Feyenoord de grote concurrent van Ajax, daarna kwam PSV opzetten, maar de laatste jaren is Twente een grotere bedreiging gebleken.
Hoge bomen vangen veel wind. PSV domineerde een periode de Eredivisie, viel daarna ver terug en is nu op de terugweg. Waarbij PSV in 3 jaar tijd de volledige selectie heeft vernieuwd en dit jaar eigenlijk kampioen moet worden. Het is dan ook niet meer dan logisch dat PSV extra aandacht krijgt.

tirzah schreef:
Mijn punt is steeds dat OOK Sneyder, Ibrahimovic, Enoh, Suarez en Vertongen (e.v.a.) het "er naar gemaakt hebben", maar niet regelmatig achteraf op grond van tv beelden geschorst zijn. Omdat om een of andere reden de aanklager van de KNVB niet in actie kwam als Jack van Gelder(of de man die namens hem/met hem/ in opdracht van hem/ ja wie is dan die anonieme figuur die beslist) besloot geen aandacht te schenken aan hun wandaden.HR
Over selectief omgaan met feiten gesproken, jouw woorden zijn aantoonbaar onjuist:

Ajax wijst schikking voor Ibrahimovic af

11-10-2001

Ajax heeft het schikkingsvoorstel van vijf wedstrijden schorsing van de openbare aanklager van de KNVB voor Zlatan Ibrahimovic niet geaccepteerd. De tuchtcommissie behandelt de zaak nu mondeling. De spits speelt hierdoor woensdagavond mee in de wedstrijd tegen NEC.

Ibrahimovic deelde anderhalve week geleden bij de competitiewedstrijd tegen FC Groningen een elleboogstoot uit aan Melchior Schoenmakers. De actie werd niet opgemerkt door scheidsrechter Jol, maar wel geregistreerd door tv-camera's, waarop de aanklager een onderzoek instelde.

http://www.FOK.nlHR

Een 'papieren' Feyenoord-Ajax

02/05/03

ZEIST - De strijd om de tweede plaats in de eredivisie tussen Ajax en Feyenoord is gisteravond voortgezet voor de tuchtcommissie betaald voetbal.

Pierre van Hooijdonk hoorde als gevolg van een rode kaart tijdens de halve finale van de nationale beker een schorsing van drie duels eisen. Op basis van televisiebeelden van dezelfde krachtmeting eiste de openbare aanklager dat Zlatan Ibrahimovic en Cristian Chivu respectievelijk zes en drie wedstrijden moeten toekijken. De tuchtcommissie doet vanochtend uitspraak.

Feyenoord moet het de komende drie wedstrijden tegen FC Utrecht, RKC en PSV opnemen. Ibrahimovic, die eerder een schikkingsvorostel van vijf duels schorsing afwees, komt helemaal niet meer in actie als de eis van de openbare aanklager wordt overgenomen. Chivu moet mogelijk de wedstrijden tegen RKC, NEC en De Graafschap missen. Ajax en Feyenoord kunnen nog tegen de uitspraak van de tuchtcommissie in beroep gaan.

Hoewel ook enkele Feyenoorders belastende verklaringen aflegden tegen Ibrahimovic en Chivu, werd tijdens de behandeling van de rode kaart van Van Hooijdonk het meest duidelijk hoe graag Ajax en Feyenoord volgend jaar als gevolg van een tweede eindplaats willen deelnemen aan de voorronde van de Champions League.

Neem de verklaring van Jelle van Damme. Direct na de wedstrijd verklaarde de Belg nog tegenover de verzamelde media dat hij verbaasd was dat Van Hooijdonk de rode kaart had gekregen. ,,Hij heeft geschopt en me ook geraakt'', verklaarde diezelfde Van Damme gisteren voor de tuchtcommissie.

Arbiter Luinge legde eveneens een belastende verklaring tegen Van Hooijdonk af. ,,Pierre trapte na en raakte Van Damme ook. Na afloop heeft hij in de kleedkamer nog zijn excuses aangeboden.'' Assistent-scheidsrechter Pool verklaarde dat hij Van Hooijdonk alleen zag natrappen. Van Hooijdonk ontkende opnieuw dat hij nagetrapt zou hebben. ,,Van Damme komt neer op mijn voet. Ik ruk mij los en heb zijn shirt vast. Vervolgens sta ik op één been. Ik struikel bijna. Vandaar die rare beweging met mijn voet. Ik heb geen excuses gemaakt. Dat zou ik nooit doen.''

Ibrahimovic loopt de kans dat hij dit seizoen helemaal niet meer in actie hoeft te komen. De enige overgebleven centrumspits van Ajax hoorde een schorsing van zes wedstrijden eisen. Eerder wees hij nog een schikkingsvoorstel van vijf wedstrijden van de hand. De openbare aanklager was van mening dat Ibrahimovic tegenstander Gérard de Nooijer bewust een elleboog had gegeven.

Hij werd door arbiter Luinge niet voor zijn daad bestraft. De Nooijer legde echter een belastende verklaring tegen de Zweed af. De openbare aanklager hield met zijn eis rekening dat Ibrahimovic in september 2001 tijdens een duel met FC Groningen ook al een tegenstander met een elleboog had geveld.

Aanvoerder Chivu van Ajax werd net als Ibrahimovic op basis van televisiebeelden van het duel met Ajax in beschuldiging gesteld. Hij haalde tijdens een opstootje met zijn vuist uit naar tegenstander Song. De Roemeen raakte de Feyenoorder niet. Song legde wel een belastende verklaring tegen de verdediger af. ,,Ik kon hem maar ternauwernood ontwijken.''

http://www.trouw.nlHR

Ajax accepteert schorsing Suarez

24/11/10

AMSTERDAM (ANP) - Ajax kan de komende zeven wedstrijden niet beschikken over Luis Suarez. De Amsterdamse voetbalclub heeft het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal van de KNVB geaccepteerd. Dat maakte Ajax woensdag op de website bekend.

Suarez beet zaterdag tijdens de competitiewedstrijd tegen PSV tegenstander Otman Bakkal in de schouder. Scheidsrechter Björn Kuipers ontging de ernst van het incident, maar de aanklager ging op basis van tv-beelden toch over tot vervolging van de Uruguayaanse aanvaller.

http://www.trouw.nlHR
Om maar even een paar voorbeelden te gebruiken.
Hoe verklaar je dit?

[Dit bericht is veranderd door Baseman (op 14 september 2012 08:21:45).]
HR
HR

Massimo
Internationale topspeler

Reg.: 4 juni 2009

De NOS is naar mijn mening pro-Ajax. ( wat iets anders is dan anti-PSV ) Ik ken mensen die daar werken en die bevestigen dit. Bij Studio Voetbal hebben ze wel invloed op het schorsen van spelers, maar wordt er niet een club gezocht. De straffen van de KNVB is volstrekte willekeur. Dat is elke keer een loterij.

VI heeft minder een club voorkeur, maar pakken wat goed in hun format past. Als Derksen aan iemand een hekel heeft, zal die wekelijks ongefundeerd afgezeken worden. Bij VI is het veel meer hoe de relaties met de clubs zijn. Is de relatie goed, of heeft Derksen veel contact met de voorzitter, dan zal hij daar positiever over zijn dan clubs waar hij minder informatie over krijgt.

Ik ben het met Baseman eens dat Ajax de afgelopen 2 seizoenen regelmatig reden tot klagen heeft gehad.
HR
HR

PSV-020
Debutant Oranje

Reg.: 28 december 2007

Aansluitend op de post van Baseman nog de volgende gevallen:

http://www.vi.nl/nieuws/180974/Ajax-gaat-niet-in-beroep-tegen-schorsing-Vertonghen.htm

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/archief/article/detail/1707553/2006/11/30/Met-schorsing-Sneijder-wordt-ook-Ajax-op-de-vingers-getikt.dhtml

Het fabeltje dat Ajaxieden niet (achteraf) worden aangepakt door de tuchtcommissie lijkt me bij deze uit de wereld.

[Dit bericht is veranderd door PSV-020 (op 14 september 2012 09:43:14).]
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

Ik kan me ook nog wel herinneren dat Suarez maandenlang geen strafschop heeft meegekregen ook als het er overduidelijk een was. Dit ter aanvulling.

Edit: dat lijstje was in eerste instantie sarcastisch bedoeld maar is wellicht toch interessant maar dan in een ander topic.

[Dit bericht is veranderd door Fruttero (op 14 september 2012 09:49:00).]
HR
HR

PSV-020
Debutant Oranje

Reg.: 28 december 2007

Klopt, Suarez was op een gegeven moment vogelvrij in het strafschopgebied. Wat verdedigers ook deden, voor een strafschop werd er niet meer gefloten. Kan me nog een geval herinneren van een overduidelijke penalty bij Twente-Ajax (2-1 in 2008) die niet werd gegeven. Deze wedstrijd was destijds cruciaal in de kampioensrace tussen PSV en Ajax.
Dan kan ik ook nog noemen de makkelijk gegeven strafschop aan Farfan tijdens PSV-Ajax in 2005 (1-0), de niet bestrafte duw in de rug van Bakkal bij Wielaert bij de winnende goal (4-3) tijdens PSV-Ajax in 2009 en de niet bestrafte tenentrapper Bakkal bij het bijtincident met Suarez.
Andersom werd een jaar eerder Enoh niet bestraft toen hij op Afellay's tenen ging staan en Ibi er vervolgens af werd gestuurd vanwege slaan.
Scheidsrechterlijke fouten zijn aan de orde van de dag, hebben nadelige invloed op alle 18 clubs, maar als er de laatste jaren een club is geweest die hier, met name in topwedstrijden, wel erg veel last van heeft gehad dan is het in mij ogen toch Ajax.
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

Laten we maar even stoppen, PSV-020. Het wordt anders wel heel veel huiswerk voor tirzah voor dit weekend.
HR
HR

haaimethenk
Legende

Uit: Etten-Leur
Vak: West - JJ
Reg.: 24 december 2000

Man man wat erg zeg dit topic.

Een betere wereld begint bij jezelf. Ik zie in dit topic persberichten voorbij komen uit 2001, ja echt 11 jaar geleden.

Stop eens met deze onzin en laten we de energie aan PSV (ONZE TROTS) steken ipv fdat zielige gewijs naar mensen die ons zogenaamd niet zouden mogen.

Op deze manier was, ben en blijf je klein (en ietwat zielig zelfs).

En voor de duidelijkheid, ik bemerk soms ook wel de negatieve commentaren

1) je verandert het toch niet
2) als je het probeert sta je totaal voor aap

wij pakken in de luwte de titel in 2013 !

[Dit bericht is veranderd door haaimethenk (op 14 september 2012 12:58:36).]
HR
HR

Lessie
Ster van het EK

Uit: Breda
Reg.: 11 juli 2011

Fruttero schreef:

Edit: dat lijstje was in eerste instantie sarcastisch bedoeld maar is wellicht toch interessant maar dan in een ander topic.
HR
Ach zo. Voor een zuivere discussie is het wel een goed idee om van de mediapoppetjes te weten welke club men aanhangt.

En nogmaals : Enkel vergelijken met een Ajax is niet voldoende. Ik krijg de indruk dat Tirzah voornamelijk bezig is met of PSV anders wordt omgegaan in vergelijking met Ajax. Dat maakt de discussie zeer smal en alles behalve objectief.

tot slot (reagerend op de laatste post), als je een discussie onzin vindt is de oplossing simpel : reageer dan niet. Er zijn veel topics hier die ik onzin vind en die lees ik dan ook gewoon niet. Als iedereen in ieder forum zou posten dat iets onzin is dan blijf je natuurlijk bezig. Maar wat ik wel merk (en ik kom Tirzah op diverse fora tegen) is dat deze persoon met een tunnelvisie de discussie aangaat. Er wordt niet gereageerd op tegenargumenten en vage termen gestrooid als `ik heb emailcontact met de KNVB gehad e.d.` Echt inhoudelijk zijn het vaak aannames die worden weergegeven als `feiten`. Andermans `feiten` worden zelden serieus genomen. Het zou voor de discussie fijn zijn wanneer er wordt ingegaan op iemands tegenargumenten. Anders krijg je een `Tirzah`s feiten forum en geen open discussie..

Ik ben benieuwd ;)
HR
HR

Nederbelg
Speler buitenlandse topclub

Uit: Antwerpen
Vak: Oost - W
Reg.: 12 januari 1999

PSV-020 schreef:

Klopt, Suarez was op een gegeven moment vogelvrij in het strafschopgebied. Wat verdedigers ook deden, voor een strafschop werd er niet meer gefloten. Kan me nog een geval herinneren van een overduidelijke penalty bij Twente-Ajax (2-1 in 2008) die niet werd gegeven. Deze wedstrijd was destijds cruciaal in de kampioensrace tussen PSV en Ajax.
Dan kan ik ook nog noemen de makkelijk gegeven strafschop aan Farfan tijdens PSV-Ajax in 2005 (1-0), de niet bestrafte duw in de rug van Bakkal bij Wielaert bij de winnende goal (4-3) tijdens PSV-Ajax in 2009 en de niet bestrafte tenentrapper Bakkal bij het bijtincident met Suarez.
Andersom werd een jaar eerder Enoh niet bestraft toen hij op Afellay's tenen ging staan en Ibi er vervolgens af werd gestuurd vanwege slaan.
Scheidsrechterlijke fouten zijn aan de orde van de dag, hebben nadelige invloed op alle 18 clubs, maar als er de laatste jaren een club is geweest die hier, met name in topwedstrijden, wel erg veel last van heeft gehad dan is het in mij ogen toch Ajax.
HR
Dit lijkt mij een mengelmoes van gewone fouten (ja, scheidsrechters maken ook nog wel eens gewone fouten, omdat ze het niet (goed) zien en in een split second moeten beslissen) en een gevalletje beeldvorming (schwalbekoning Suarez).
HR
HR

tirzah
Vedette

@ Onder andere;Lessie,Fruttero,Baseman,PSV-020;

Na zoveel tegengas tegelijk -wat kan er ineens veel op een mens afkomen- is er gelukkig de oplossing van Lessie. Ik had een tunnelvisie. ;)
Al die tijd dat ik postte in topics over onze spelers individueel, technische staf, sfeer, stadion ,records en noem maar op, was ik in feite alleen bezig met Ajax en het onrecht PSV aangedaan.
Maar dankzij die analyse van mijn ideeen, weet ik nu beter;
Op het Ajax netwerk schijnen ze ook te klagen, dus is wat ik heb geconstateerd, onzin.
Hoe kon ik denken dat Suarez jaren vrij uit ging bij buikschoppen ,natrappen, spuwen etc, terwijl hij toch 7 weken schorsing blijkt te hebben gekregen twee weken voor zijn vertrek naar het buitenland?
Hoe kon ik Frank Snoeks verdenken van Ajax sympathieen ,terwijl de man ,toen ik in het stadion PSV-Milan in 2005 bijwoonde, een keer enthousiast gejuicht schijnt te hebben bij onze wereldprestatie tegen een buitenlandse club?
Bewezen is nu dat ik fout zat; ik moet voortaan maar eens goed opletten hoe de NOS en de KNVB, RKC Waalwijk steeds bevoordelen of hoe NEC door hen steeds te kort wordt gedaan.
Trouwens, zonder tunnelvisie zie ik ook beter hoe goed Nijhuis laatst floot. Een penalty geven aan van Bommel als Altidore hem met twee handen naar de grond trekt is wel erg makkelijk. Een echte topscheidsrechter zal eerder consequent gedrag tonen door en van Bommel en Strootman voor lichte overtredingen bij de middenlijn zonder aanzien des persoons geel te geven.
En de a.s. schorsingen die de aanklager gaat geven aan Gorter en Altidore wijzen ook op eerlijke en dezelfde behandeling van alle clubs. Logisch dat de KNVB in actie kwam na de vele herhalingen van hun drie gele=anderhalve rode kaarten ,die de NOS eindeloos herhaalden. Eigen schuld,dikke bult, heren Gorter en Altidore; dat jullie zwart schaap zijn, daar hebben jullie het zelf naar gemaakt.
Maar het fijnste van mijn nieuw verworven inzichten is dat ze OOK toepasbaar zijn op ander terrein. Zoals de politiek.
Eerst dacht ik dat de verschuiving bij Samsom van 15 naar 38 zetels en bij Roemer van 36 naar 15, mede het gevolg waren van manipulerende media en subjectieve "opinieerende" debatten.
Nu weet ik dat het niet aan de media lag. Al die miljoenen Nederlanders hebben wekenlang de partijprogramma's van de PvdA en de SP bestudeerd om te zien dat het eerste wel en het tweede niet deugde. Dat veroorzaakte de aardverschuiving. En omdat media geen rol spelen waar de een meer onder lijdt dan de ander, weet ik ook dat het niet belangrijk was dat Marianne Thieme en Henk Krol nooit mee mochten praten. Hun programma's werden vast en zeker ook door die miljoenen Nederlanders zelfstandig bestudeerd.
Want iemand napraten gebeurt niet.
De papagaai is al lang en breed uitgestorven in Nederland. Al sinds de televisie als nieuw medium verscheen,ruim 50 jaar terug.
Zo , mooi zonnetje buiten. Tijd voor een wandelingetje. Zal ik eens langs de Dommel naar het Stadhuisplein lopen? Dan kom ik onderweg weliswaar een tunnel tegen, maar geen nood; eenmaal thuis kan ik weer het netwerk op voor een bredere visie.
Erg leuk en leerzaam, zo'n discussieforum. :)
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

Prachtig. Een typische Tirzah reactie. Heel veel woorden vanuit een slachtofferrol en nergens op in gaan.

De heren hierboven komen met keiharde voorbeelden die jouw stelling ontkrachten en je gaat er niet op in. Niet 1 woordje. Altijd hetzelfde, zelfs in dit topic is geen discussie mogelijk. Alleen maar stellingen neergooien en niet reageren.

Tunnelvisie is het juiste woord. Waarom zou je discussieren als je toch nooit bereid bent om op argumenten in te gaan en op sommige punten te zeggen: verrek, je hebt gelijk.
HR
HR

tirzah
Vedette

ShovingNE2 schreef:

Prachtig. Een typische Tirzah reactie. Heel veel woorden vanuit een slachtofferrol en nergens op in gaan.

De heren hierboven komen met keiharde voorbeelden die jouw stelling ontkrachten en je gaat er niet op in. Niet 1 woordje. Altijd hetzelfde, zelfs in dit topic is geen discussie mogelijk. Alleen maar stellingen neergooien en niet reageren.

Tunnelvisie is het juiste woord. Waarom zou je discussieren als je toch nooit bereid bent om op argumenten in te gaan en op sommige punten te zeggen: verrek, je hebt gelijk.
HR
Een typische,zure ShovingNE2 reactie.
Als je mijn verhaal goed leest en wat ironie op juiste waarde zou weten te schatten, zou je zien,dat ik op heel wat concrete zaken wel degelijk in ga.
En als het jou geruststelt; ik vind dat diverse posters hier diverse keren zinnige opmerkingen maken en best wel eens gelijk hebben in iets. Zoals dat ook voor mij geldt.
En nu maar weer gauw over inhoud, voorvallen, meningen, feiten en interpretaties van "beinvloeding" praten in plaats van op de persoon te spelen zonder wel overdachte argumenten.
Dat maakte dit topic tot voor kort juist zo boeiend. :)

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 15 september 2012 16:56:56).]
HR
HR

Baseman
Legende

tirzah schreef:
En nu maar weer gauw over inhoud, voorvallen, meningen, feiten en interpretaties van "beinvloeding" praten in plaats van op de persoon te spelen zonder wel overdachte argumenten.
Dat maakte dit topic tot voor kort juist zo boeiend. :)
HR
ShovingNE2 heeft anders wel gelijk, je gaat niet tot nauwelijks in op posts die tegengeluiden laten horen. Zelfs als die post inhoudelijk zijn en voorvallen, meningen, feiten en interpretaties bevatten.
Jammer.
HR
HR

tirzah
Vedette

Baseman schreef:

(...)

ShovingNE2 heeft anders wel gelijk, je gaat niet tot nauwelijks in op posts die tegengeluiden laten horen. Zelfs als die post inhoudelijk zijn en voorvallen, meningen, feiten en interpretaties bevatten.
Jammer.
HR
Vooruit dan maar.Kennelijk is het te moeilijk in een lang verhaal te lezen wat iemand allemaal -op serieuze toon,dan wel met ironie-opschrijft. Om te voorkomen dat iedereen mij op de Derksen-tegen-Toivonen manier blijft beschuldigen van het niet ingaan op andermans posts;

Fruttero noemt zijn lijstje zelf niet serieus bedoeld.
Lessie noemt het onjuist dat ik alleen PSV en Ajax vergelijk. Waarom niet NEC of RKC vergeleken hoeft te worden had ik eerder al duidelijk gemaakt.
Frank Snoeks ziet hij als niet anti PSV. Ik had al uitvoerig duidelijk gemaakt met verwijzing naar en vele voorbeelden van zijn commentaar bij PSV -Ajax en PSV-AZ vorig seizoen, dat hij een van de ergste volksverlakkers bij de NOS is als het gaat om positieve Ajax en negatieve PSV propaganda.
Baseman stelt dat Ajax ook diverse keren nadeel heeft ondervonden van arbitrale beslissingen en dat Feijenoord en Twente ook concurrenten zijn.
Alleen Twente kan de laatste jaren zo gezien worden denk. Deze ploeg lijkt de sportiefste te zijn van het westelijk halfrond(zelden of nooit een kaart),dus wat moet ik daar, behalve dat het mij bevreemdt, verder over melden.
Wel ben ik het met je eens dat Ajax ook wel eens benadeeld is door de arbitrage. Natuurlijk. Er is toch ook geen sprake van een complot. Die onzin gaat toch niet weer beginnen in dit topic.
Het gaat hier om zaken die te maken hebben met beinvloeding door beeldvorming.
En in dat licht bezien is het zo'n mooi voorbeeld wat PSV-020 ongewild(?)aanhaalt.
Als een van de momenten waarop Ajax zich bekocht voelde , noemt hij de penalty die Farfan van Vink ooit kreeg bij PSV-Ajax.
Vanwege alle stampij over deze "makkelijk" gegeven strafschop noemen zelfs supporters hier dat nu jaren later nog steeds "een kadootje."
Terwijl niemand twee dagen na de Ajax-PSV die zo beslissend was vorig seizoen nog praat over de penalty die Aissati kadoo kreeg van Vink toen hij zich opzettelijk liet vallen over het uitgestoken been van Marcelo, die Aissati niet zag in de melee en richting bal gleed. Vink stond al op de stip voordat Aissati op de grond lag, bij wijze van spreken.
Maar nu komt waar het hier om gaat;
Net als eerder Roelof Luinge was het ook Pieter Vink, die bij een uitvoerig interview op de vraag wat zijn grootste blunder was in zijn carriere aankwam met een voorbeeld waar hij PSV BEVOORDEELD had. Dankzij media "geheugensteuntjes", is mijn mening.
Want Vink refereerde aan de penalty van Farfan. Niet aan de veel korter geleden penalty aan Aissati. Waar hij niet de hele pers voor over zich heen had gekregen,zelfs voor geprezen was om zijn goede leiding. Terwijl hij na het Farfan gevalletje voor de camera's was gesleept en op intimiderende wijze door de NOS verslaggever te kijk was gezet voor volk en vaderland.
Overigens was zijn grootste blunder tot nu toe dat hij net voor "Farfan" in het oude Diekmanstadion geen rood trok, zelfs geen geel, zelfs niet eens floot, toen Majstorovic DaMarcus Beasley zowat doormidden schopte. Vink liet doorspelen en pas na enkele minuten floot hij alsnog af. Waarna de dokter de doormidden geschopte delen van Beasley op een brancard kon laten afvoeren.
Er werd na afloop alleen over gemopperd in het PSV kamp. De NOS zweeg, dus hoe kan Vink zich nu nog herinneren wat hier gebeurde terwijl zijn geheugen volgestampt zit met zijn Farfan "blunder". Want die was toch echt veel groter en erger volgens de NOS. Die alles door de pro-Ajax (en dus ondanks wat sommigen niet geloven anti concurrent PSV) bril bekijken.
Farfan, Aissati, Majstorovic. Zoek de beelden op ,vergelijk en vorm je eigen beeld. Leg dat naast het eerder door media gecreeerde en zie het nut van dit topic groter worden. :)

[Dit bericht is veranderd door tirzah (op 16 september 2012 12:24:04).]
HR
HR

tijn0
Vedette

Reg.: 23 april 2008

tirzah schreef:

Farfan, Aissati, Majstorovic. Zoek de beelden op ,vergelijk en vorm je eigen beeld. Leg dat naast het eerder door media gecreeerde en zie het nut van dit topic groter worden. :)
HR
Die hoef ik nooit meer terug te zien, dat was vreselijk. Vlak voor de wedstrijd tegen Milan, waar we Beasley best hadden kunnen gebruiken, als ik mij niet vergis. Dat daar geen rood voor is getrokken is het meest schandalige dat ik zo'n beetje ooit gezien heb in het voetbal. Of daar destijds door de media aandacht aan is besteed, kan ik mij echter niet meer goed herinneren. Wel zag het eruit alsof Beasley zijn carrière gedag kon zeggen, wat was dat gruwelijk.

Hij was er echter 'maar' 3 weken uit, toch?
HR
HR

idefix
Legende

Reg.: 6 november 2005

In principe als je al kijkt hoe erg de media onze politiek heeft beinvloed , waarom zou het dan niet zo zijn bij het voetbal waar men echte fans in de gelederen heeft itt politiek in veel mindere mate.
HR
HR

Baseman
Legende

tirzah schreef:
Kennelijk is het te moeilijk in een lang verhaal te lezen wat iemand allemaal -op serieuze toon,dan wel met ironie-opschrijft.HR
Nee hoor, maar kennelijk is het voor jou te moeilijk om gewoon antwoord te geven op onze vragen (die staan namelijk helemaal niet in je lange verhalen).

Om te voorkomen dat iedereen mij op de Derksen-tegen-Toivonen manier blijft beschuldigen van het niet ingaan op andermans posts; HR
Dus nu demoniseren wij jou zelfs?
Apart, wij vragen gewoon om duidelijke antwoorden van jou en als reactie plaats jij jezelf in de slachtofferrol.

En ik maar denken dat deze topic speciaal voor jou is aangemaakt, op jouw verzoek en grotendeels met regels die je zelf aangedragen hebt.

Lessie noemt het onjuist dat ik alleen PSV en Ajax vergelijk. Waarom niet NEC of RKC vergeleken hoeft te worden had ik eerder al duidelijk gemaakt.HR
Dat heb je niet duidelijk gemaakt en er zijn wel meer clubs dan alleen NEC of RKC.
Dit is dus geen antwoord, maar een ontwijking van jou.

Frank Snoeks ziet hij als niet anti PSV. Ik had al uitvoerig duidelijk gemaakt met verwijzing naar en vele voorbeelden van zijn commentaar bij PSV -Ajax en PSV-AZ vorig seizoen, dat hij een van de ergste volksverlakkers bij de NOS is als het gaat om positieve Ajax en negatieve PSV propaganda.HR
Je hebt enkele voorbeelden genoemd die jij duidelijk vindt, zoals Lessie enkele voorbeelden noemt die hij duidelijk vindt. Dat heet een meningsverschil, erken dit gewoon ipv zijn voorbeelden te negeren en jezelf te herhalen. Waarbij jouw mening altijd de enige juiste lijkt te zijn en zelfs regelmatig door jou als feit wordt gepresenteerd.

Deze ploeg lijkt de sportiefste te zijn van het westelijk halfrond(zelden of nooit een kaart),dus wat moet ik daar, behalve dat het mij bevreemdt, verder over melden. HR
Een Twente speler als Douglas heeft inderdaad nog zelden of nooit een kaart ontvangen en zijn acties zijn altijd met de mantel der liefde bedekt :denk
Je bevreemding lijkt dus onjuist te zijn, maar ik laat me graag overtuigen door je argumenten hierover.

Wel ben ik het met je eens dat Ajax ook wel eens benadeeld is door de arbitrage.HR
Dit zeg ik niet, ik zeg dat juist Ajax de afgelopen 2 jaar het hardst zou mogen klagen over de arbitrage.
Blijkbaar werken de pro-Ajax campagnes in de media nog niet zo goed door op de scheidsrechters...enig idee waarom?

Vanwege alle stampij over deze "makkelijk" gegeven strafschop noemen zelfs supporters hier dat nu jaren later nog steeds "een kadootje."HR
Hoe noem jij een penalty na een overduidelijke schwalbe dan?
Het zegt trouwens weer meer dan voldoende over jou dat iedereen die dit een kadootje noemt door jou over 1 kam geschoren wordt. Ik heb deze mening omdat ik dit vind, wat 'alle stampij' daarmee te maken heeft is mij een raadsel.

Of wil je zeggen dat mensen met een andere mening dan de jouwe niet zelf kunnen nadenken en alleen maar hersenloos de media napraten?

Terwijl niemand twee dagen na de Ajax-PSV die zo beslissend was vorig seizoen nog praat over de penalty die Aissati kadoo kreeg van Vink toen hij zich opzettelijk liet vallen over het uitgestoken been van Marcelo HR
Je benoemt zelf het uitgestoken been van Marcelo, maar je vindt de penalty onterecht?
Makkelijk vallen is heel wat anders dan een schwalbe en wil ook zeker niet zeggen dat een penalty onterecht is.

Die beslissing is overigens wel degelijk besproken (hier en in de media) en de consensus was dat de penalty gegeven had mogen worden.
En nu?

[Dit bericht is veranderd door Baseman (op 17 september 2012 12:05:38).]
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

Respect dat je de discussie nog aan gaat. Een discussie is bedoeld om standpunten dichter bij elkaar te brengen. Tirzah gaat nooit 1 centimeter opschuiven, hoeveel miljoen miljard voorbeelde je ook bedenkt.
HR
HR

TomPSV.
Vedette

Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 7 augustus 2007

ShovingNE2 schreef:

Respect dat je de discussie nog aan gaat. Een discussie is bedoeld om standpunten dichter bij elkaar te brengen. Tirzah gaat nooit 1 centimeter opschuiven, hoeveel miljoen miljard voorbeelde je ook bedenkt.
HR
Maar dat geldt natuurlijk ook voor mensen als jij en Baseman. Die schuiven ook niet op. Pot verwijt de ketel dus.
HR
HR

Baseman
Legende

Waarom zou ik niet openstaan voor andere argumenten?
Als mijn mening al vast zou staan, dan was ik deze discussie echt niet aangegaan.

Ik vind dat Tirzah wel eens een punt heeft, maar ik ben het niet eens met een aantal van zijn argumenten en met zijn algemene mening over de media en enkele personen. Maar goede argumenten kunnen mijn mening aanpassen, ik ben namelijk niet alwetend en ik heb ook niet altijd gelijk.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Zal PSV erin slagen Marco van Ginkel te behouden in de zomer?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 22,1% dat NEC wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor FC Groningen-PSV.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!