PSV Netwerk
donderdag 29 juni 2017 - 04:15                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 160 »

HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

quote:HR
TomPSV. schreef:

(...)

Maar dat geldt natuurlijk ook voor mensen als jij en Baseman. Die schuiven ook niet op. Pot verwijt de ketel dus.
HR
Jammer, ik heb Tirzah wel eens gelijk gegeven, maar ga de discussie inderdaad niet meer aan. Ik lees de reacties van degene die het wel doen.
HRHR
HR

tirzah
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 14 april 2008

@Baseman;
Mag ik er op wijzen dat het hier niet gaat om wie de meeste "bewijslast" kan aandragen voor zijn stellingen of wie kan bewijzen dat er een complot bestaat ,wat er in werkelijkheid immers niet is?
Dus hoef je niet 5 voorbeelden van "kromme zaken" recht te proberen te praten door een "kromme zaak" elders. Waarbij je je nog in eigen voet schiet ook, door de eenmalige schorsing van Douglas op te laten draven van slechts 7 wedstrijden terwijl anderen in het amateurvoetbal 7 maanden tot een jaar krijgen voor het aanvallen van een scheidsrechter.
In dit topic gaat het er om of PSV meer last heeft van beinvloeding en beeldvorming van Ajax goedgezinde media dan andere clubs?
Maar naar aanleiding van je opmerkingen in het Studio Voetbal topic kan ik nog wel wat open vragen stellen over Blom.
Kaarten worden vaak getrokken nog voor de overtreding geheel voorbij is. Het slachtoffer heeft nauwelijks de grond geraakt ,of de scheids is al aan komen rennen met de kaart zwaaiend in de hand.
Blom gisteren ,wekte de indruk geen kaart te zullen trekken. Bekijk de beelden rustig en zie hoeveel tijd er verloopt voor hij zijn besluit neemt.
Wat denkt hij in de tussentijd?
1 Dit is toch die van Bommel waar ik volgens mijn bazen speciaal op moest letten?
2 Was PSV niet de club waar de coach mij vorig jaar de hand weigerde te schudden na afloop?
3 Thuis heb ik niets te vertellen, dus zal ik hier maar eens even flink optreden?
4 Mark heeft geen Ajax shirt aan, dus hoef ik me straks niet te verantwoorden voor de camera?
5 Ik dacht dat het meeviel, maar die Utrechters gaan zo tekeer dat het wel geel moet zijn?
6 Als mijn collega's hem snel geel geven ,doe ik dat ook, want ik wil ook geprezen worden door de media?
7 Herken ik dat shirt niet uit de voorlichtingsfilms die we elk seizoen in Zeist zien over zware overtredingen?
8 Heeft de KNVB mij vorig jaar ook niet beschermd toen Strootman geslachtofferd werd voor mijn reputatie?
9 Als ik nu geel geef mist Mark Feijenoord en krijg ik de aandacht waar ik op kick?
10 Wat een herrie hier, laat ik maar iets doen,kannie schelen wat, als het maar niet verder uit de hand loopt?
11 Laat ik in het kader van gelijke behandeling van alle spelers en clubs maar een foutje maken dat "toevallig" weer PSV benadeelt?

Na deze elf suggesties-naar believen uit te breiden- is het woord weer aan anderen.
Graag had ik in het opiniemakende Studio Voetbal gehoord wat de heer Blom bezielde.
De NOS zwijgt, de KNVB zwijgt.
Wie weet dan wat de heer Kevin Blom ditmaal bezielde? Vorig jaar was het duidelijk; het NOOIT EERDER vertoonde BUITENSPORIG GEMEEN SPEL van Strootman. Nu was het een NOOIT EERDER vertoonde ERNSTIG GEMENE AANSLAG van van Bommel.
Of niet? Wie het weet mag het zeggen. Roept u maar... :huh
HR
HR

Baseman
Legende

Uit: Geldrop
Vak: -
Reg.: 1 maart 2000

tirzah schreef:
Mag ik er op wijzen dat het hier niet gaat om wie de meeste "bewijslast" kan aandragen voor zijn stellingen of wie kan bewijzen dat er een complot bestaat ,wat er in werkelijkheid immers niet is?HR
Als het niet de bedoeling is om bewijslast aan te dragen, wat heeft deze discussie dan voor nut?
Jij komt met bewijzen aan om jouw stellingen kracht bij te zetten, ik heb vraagtekens over enkele stellingen van en kom daarom met andere bewijzen aan. Dat heet discussieren.

Als je daar een probleem mee hebt is mij dat prima, maar dan stopt de discussie bij deze en kun je gezellig de topic blijven vullen in je eentje.

Waarbij je je nog in eigen voet schiet ook, door de eenmalige schorsing van Douglas op te laten draven van slechts 7 wedstrijden terwijl anderen in het amateurvoetbal 7 maanden tot een jaar krijgen voor het aanvallen van een scheidsrechter.HR
Amateurvoetbal staat los van profvoetbal, al ben ik het met je eens dat amateurclubs onevenredig hard aangepakt worden door de KNVB.

Wat betreft Douglas, die heeft wel meer schorsingen ontvangen dan die ene van 7 wedstrijden...wat wel degelijk belangrijk is, aangezien jij aangeeft dat Twente ontzien wordt.

In dit topic gaat het er om of PSV meer last heeft van beinvloeding en beeldvorming van Ajax goedgezinde media dan andere clubs?HR
Waar staat dat deze topic specifiek daarover gaat?
In de openingspost en in de 1e post van jezelf lees ik dat namelijk nergens terug.

Blom gisteren ,wekte de indruk geen kaart te zullen trekken. Bekijk de beelden rustig en zie hoeveel tijd er verloopt voor hij zijn besluit neemt.HR
Hij neemt inderdaad de tijd voordat hij de kaart trekt, maar waarom zou dat de indruk moeten wekken dat hij geen kaart wilde geven?
Je kunt gelijk hebben, maar er zijn ook andere redenen te bedenken zoals: hij liet de situatie in gedachten nogmaals voorbij komen, hij was in gesprek met de assistent/4e man over de situatie, hij wilde eerst de op hem af stormende spelers weg hebben.

Helaas weten we het niet, omdat Blom niet mans genoeg was om na afloop de vragen hierover te beantwoorden. Dat tekent zijn gebrek aan ruggengraat, maar meer weten we niet.
Jij ziet hierin meteen de bevestiging van je gedachten, ik zie ook andere argumenten. Dat is het verschil.

Graag had ik in het opiniemakende Studio Voetbal gehoord wat de heer Blom bezielde.HR
De NOS en Eredivisie Live wilden Blom na afloop van de wedstrijd vragen stellen, maar hij weigerde dit. Dan heeft het voor Studio Sport weinig nut om naar de bekende weg te vragen.
Dit kun je dus alleen Blom kwalijk nemen.
HR
HR

tirzah
Vedette

@Baseman;
In je manier van reageren lijk je een beetje op sommige forumleden die mij wel eens aanvielen in het scheidsrechterstopic.
Selectief citeren uit mijn postings en veel essentiele feiten of argumenten negeren.
Dit topic is ontstaan omdat in het scheidsrechterstopic er steeds geroepen werd dat ik in complotten geloofde, calimero was ,of off-topic verklaard werd, omdat media en scheidsrechterszaken apart behandeld moesten worden.Waarom is me nu nog niet duidelijk.
Hoe dan ook, in dit topic mag eindelijk gekeken worden naar zaken die media EN scheidsrechters betreffen. Als ieder mens blootgesteld wordt aan beinvloeding door beeldvorming, waarom dan bondofficials b.v. niet?
Wie hier nog beweert dat de media objectief zijn ,gaat terug naar een gepasseerd station en beinvloedt daarmee negatief een vruchtbare discussie over "beinvloeding" door beeldvorming.
Als jij nu vindt dat ik moet nagaan of de voorzitter van de KNVB ook roept dat hij de kampioensschaal van de Jupiler League naar Go Ahead wil brengen, of dat de NOS PEC Zwolle positiever benadert dan Willem II,is dat in mijn ogen niet meer serieus te nemen.
Media waar veel Ajax "fans" werken en die veel via de Ajax bril aan het volk tonen, zullen toch eerder een positief beeld schetsen van hun favorieten dan van concurrent PSV?
Hetzes als tegen Toivonen, Manolev en nu van Bommel zijn toch niet tegen welke Ajacied dan ook gehouden? Zo ja, noem ze maar op.
Mag ik dan constateren dat we ons wel degelijk mogen concentreren op verschillen tussen hoofdzakelijk deze twee clubs?
En dan terug naar Blom.
Ik geef elf mogelijkheden waarom hij uiteindelijk besluit de gele kaart te trekken voor een overtreding die zelfs volgens de NOS verslaggever(ja zeker ;) ) door minstens 8 van de 10 scheidsrechters nooit met geel zou zijn bestraft.
Jij voegt daar twee mogelijkheden aan toe en herhaalt een van de mijne.
Dus hebben we nu 13 mogelijkheden. Alleen Blom weet het goede antwoord.
Ik heb ernstig bezwaar tegen je suggestieve opmerking dat ik in een of twee of elf van de elf vragen van mij een bevestiging zou zien van mijn gedachten. :\( . Ik stelde slechts vragen en vroeg andere forummers om meer vragen.
Maar de essentie van de lopende discussie komt in je lange antwoord niet aan bod;
Waarom hebben de aanvoerders van Ajax en Twente niet nu al 5 gele kaarten,zoals de aanvoerder van PSV opzienbarend genoeg wel overkomt?
Zou van Bommel -waar vriend en vijand het over eens is- niet hoogstens op twee of drie kaarten staan, als hij niet zwart gemaakt was in de media?
Is, nu hij de rest van het seizoen groot risico loopt de ene schorsing na de andere te krijgen-allemaal door eigen schuld hoorden we Ajax fan van Gelder en zijn clubje gelijkgestemden vertellen-toch niet een beetje meer slachtoffer van beinvloeding door beeldvorming in de media dan noem maar op welke andere Eredivisie speler dan ook?
Die geen vijf deels discutabele,deels onterechte kaarten en een schorsing in 5 duels hebben opgelopen. Vaak zelfs niet eens geel kregen als ze meer dan eens overtredingen maakten "waar je als scheidsrechter geel voor KUNT geven". Maar de scheidsrechter dat in hun geval NIET deed.
Heb je goed gekeken naar de grijns op het gezicht van enkele "objectiviteit nastrevende" mensen in de NOS studio gisteren ,toen het over de schorsing van Mark van Bommel ging? :huh
HR
HR

Baseman
Legende

Uit: Geldrop
Reg.: 1 maart 2000

tirzah schreef:
In je manier van reageren lijk je een beetje op sommige forumleden die mij wel eens aanvielen in het scheidsrechterstopic.HR
Je maakt mijn punt wel steeds duidelijker...wederom kruip je namelijk (onterecht) in de slachtofferrol. Iemand aanpakken op basis van argumenten is heel wat anders dan iemand aanvallen, ik ben correct en ik maak gebruik van argumenten.

Selectief citeren uit mijn postings en veel essentiele feiten of argumenten negeren.HR
Waar quote ik selectief?
Feiten negeren zal ik nooit doen, maar ik heb al eerder aangegeven dat jij een vreemde (lees foutieve) interpretatie hebt van het woord feit...jouw mening is geen feit namelijk, ook niet als 1 of enkele anderen het met je eens zijn.

Als jij nu vindt dat ik moet nagaan of de voorzitter van de KNVB ook roept dat hij de kampioensschaal van de Jupiler League naar Go Ahead wil brengen, of dat de NOS PEC Zwolle positiever benadert dan Willem II,is dat in mijn ogen niet meer serieus te nemen.HR
Waar zeg ik dit?

Media waar veel Ajax "fans" werken en die veel via de Ajax bril aan het volk tonen, zullen toch eerder een positief beeld schetsen van hun favorieten dan van concurrent PSV?HR
Waar ontken ik dit?
Ik vind dat je hierin nogal doorslaat, maar je hebt een punt.

Hetzes als tegen Toivonen, Manolev en nu van Bommel zijn toch niet tegen welke Ajacied dan ook gehouden?HR
Hetzes?
Je bedoelt Derksen en Vd Gijp? Zij werken mee aan een voetbalprogramma en worden betaald om hun mening te geven, en die geven ze dan ook. Dat ze het daarbij nodig vinden om bepaalde spelers wekelijks aan te pakken vind ik triest, maar ze staan in hun recht.

Van Bommel wordt aangepakt door de scheidsrechters, niet door de media.
Wat scheidsrechters bespreken en afspreken weten we niet, het is mogelijk dat ze daarbij beinvloed worden door de media maar het is ook goed mogeljik van niet. Als ze onderling afspreken om Van Bommel harder aan te pakken, dan zou dat erg triest zijn maar heeft het niets te maken met de media.

Ik heb overigens een hele andere invulling van het woord hetze, vergelijk onze media met de Engelse en besef dat voetballers hier heel weinig te klagen hebben.

Mag ik dan constateren dat we ons wel degelijk mogen concentreren op verschillen tussen hoofdzakelijk deze twee clubs?HR
Natuurlijk mag je dat, je bracht het echter alsof dit al de hele tijd erg duidelijk was. Maar zoals ik aangaf, was het dat zeker niet.

Ik heb ernstig bezwaar tegen je suggestieve opmerking dat ik in een of twee of elf van de elf vragen van mij een bevestiging zou zien van mijn gedachten. :\( . Ik stelde slechts vragen en vroeg andere forummers om meer vragen.HR
Dit heb ik niet gezegd en mijn opmerking was niet suggestief, het is een feit.
Gezien de vragen die jij stelde pak jij dat moment aan als een bevestiging van je gedachten, ik reageer daarop door aan te geven dat er ook andere mogelijkheden zijn.
Je vroeg inderdaad om meer vragen, die kreeg je dan ook van mij.

Waarom hebben de aanvoerders van Ajax en Twente niet nu al 5 gele kaarten,zoals de aanvoerder van PSV opzienbarend genoeg wel overkomt?HR
Hoezo is dit de essentie?
Waar heb je dit aangegeven?

En waarom zouden de aanvoerders van Ajax en Twente in hemelsnaam net zoveel kaarten moeten krijgen als de aanvoerder van PSV?
Manolev kreeg vorig seizoen 11 gele kaarten, zouden daarom de rechtsbacks van Ajax en Twente ook 11 gele kaarten moeten krijgen? Dat is echt een vergelijking van niets...

Zou van Bommel -waar vriend en vijand het over eens is- niet hoogstens op twee of drie kaarten staan, als hij niet zwart gemaakt was in de media?HR
Volgens vrienden zou hij op 2 of 3 gele kaarten moeten staan, volgens vijanden op 1 rode en 3 gele.
Maar sinds wanneer is Van Bommel zwart gemaakt in de media? Ik heb juist voornamelijk erg positieve berichten gelezen en gehoord over zijn terugkomst en zijn spel bij PSV.

hoorden we Ajax fan van Gelder en zijn clubje gelijkgestemden vertellen HR
Ik heb je al eerder uitgelegd dat Studio Sport helemaal niet alleen bestaat uit Ajax fans...of schaar je bijv. Waterreus en Gullit daar ook onder? Of Vermeulen, of Van Halst?
Laatst werd Toivonen notabene verdedigd door Ajacied Ronald de Boer.

toch niet een beetje meer slachtoffer van beinvloeding door beeldvorming in de media dan noem maar op welke andere Eredivisie speler dan ook? HR
Ik vind absoluut van niet.
Vorig seizoen vond ik wel dat Toivonen veel te hard en onnodig vaak aangepakt werd in de media, maar dat vind ik niet bij Manolev (dat zijn alleen Derksen en Vd Gijp) en Van Bommel.

Die geen vijf deels discutabele,deels onterechte kaarten en een schorsing in 5 duels hebben opgelopen. Vaak zelfs niet eens geel kregen als ze meer dan eens overtredingen maakten "waar je als scheidsrechter geel voor KUNT geven". Maar de scheidsrechter dat in hun geval NIET deed.HR
Waar was je vorig seizoen toen Ramos van RKC een recordaantal gele kaarten kreeg? Of gaan 'hetzes' alleen op bij PSV'ers?

Heb je goed gekeken naar de grijns op het gezicht van enkele "objectiviteit nastrevende" mensen in de NOS studio gisteren ,toen het over de schorsing van Mark van Bommel ging? HR
Ik vind dat je spoken ziet...
De enige die ik zag grijnzen na de 5e gele kaart voor Van Bommel was R. Koeman, en die geef ik groot gelijk aangezien Van Bommel nu geschorst is tegen Feyenoord.

[Dit bericht is veranderd door Baseman (op 18 september 2012 09:58:48).]
HR
HR

tirzah
Vedette

@Baseman;
De rol van advocaat van de duivel lijkt je op het lijf geschreven. ;)
Wij zien zaken dus hier en daar geheel anders.
Geleuter over mijn "slachtofferrol" blijft voor jouw rekening,evenals trouwens de rest van je kijk op zaken.
Hopelijk zijn het toch eens over de essentie van dit topic;
Dat betreft niet;
Overkomt de concurrenten van PSV ook wel eens wat negatiefs? Antwoord ,ja,dus geen discussie nodig.
Wel betreft het;
Beinvloedt beeldvorming door de (Ajax)media de arbitrage of tuchtcommissie?
Als jij niet hebt gemerkt dat Mark van Bommel zwart schaap werd bij terugkomst naar PSV wordt het erg moeilijk hier verder te discussieren.
Dan heb je kennelijk ook niet gemerkt dat in het opinievormend programma van Jack van Gelder -nagepraat door half Nederland- duidelijk werd gemaakt dat er niets mis was met de scheidsrechterlijke beslissingen en dat Mark van Bommel deze schorsing en de vele volgende geheel aan zichzelf te wijten heeft.
Door met suggestief commentaar snel de 5 stuks te laten zien-zonder vertraagde herhalingen uit hoeken waaruit ander beeld kon worden gevormd en zonder ergere overtredingen een minuut ervoor of erna die het inconsequente scheidsrechtersoptreden aan de kaak stelden-werd de arbitrage onschuldig en Mark schuldig verklaard.
Was hij Ajacied geweest,zo leert de geschiedenis van ruim 50 jaar NOS, zouden alle 5 kaarten zijn teruggebracht tot arbitrale missers en de scheidsrechters zelf gefileerd.
Dat is waar het hier om gaat.
En dan al weer nieuwe actualiteit na Blom.
De aanklager seponeert de gele kaart van van Aanholt omdat hij geen overtreding maakte.
NOOIT kon een gele kaart worden aangevochten. KNVB reglementen maken dat onmogelijk. Ineens beslist Zeist iets anders .Willekeur en ondoorzichtige krom,sorry,rechtspraak.
Omdat van Bommel in Groningen ook geen overtreding maakte,-dat deed de Groninger die hem duwde waardoor Mark tegen een andere Groninger opbotste- moet die kaart nu ook vervallen en dient de schorsing te worden teruggedraaid.
Ik denk niet dat er media beinvloeding op gang komt om deze rechtsongelijkheid te corrigeren.
Mede daardoor denk ik ook niet dat Zeist de schorsing terugdraait.
Al is de kans daarop volgens jouw redenering natuurlijk wel erg groot in dit land waar PSV niet meer lijdt onder blunders dan andere clubs? :huh
We'll wait and see. :)
HR
HR

Klompje
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007

Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Reg.: 23 juli 2000

Het is vreemd, maar uiteindelijk is het een goede zaak dat de KNVB gele kaarten kan seponeren zodra ze aan de verkeerde persoon zijn toegekend.
Gele kaarten seponeren omdat ze onterecht zijn vind ik geen goed idee, hoe lullig het ook kan uitpakken. Dat levert simpelweg te veel discussie op en maakt de situatie onwerkbaar.

Dan over dat filmpje van van Bommel: Maak een filpje van de overtredingen vanuit het "juiste" perspectief en in vertraging (een scheidsrechter heeft overigens geen herhaling, laats staan vertraging tot zijn beschikking) en laat daarnaast onbestraftte zwaardere overtredingen zien uit dezelfde wedstrijd. Zorg dat dit filmpje een hit wordt op youtube (facebook, twitter) en wellicht leert Studio Voetbal er iets van. Van je afschreeuwen op een internetforum zou op mij geen indruk maken mocht ik Kevin Blom of jack van Gelder zijn.
Overigens: Het enige juiste perspectief voor zo'n filmpje zou natuurlijk vanuit het oogpunt en kijkrichting van de shceidsrechter zijn op dat moment.
HR
HR

tirzah
Vedette

Klompje schreef:

Het is vreemd, maar uiteindelijk is het een goede zaak dat de KNVB gele kaarten kan seponeren zodra ze aan de verkeerde persoon zijn toegekend.
Gele kaarten seponeren omdat ze onterecht zijn vind ik geen goed idee, hoe lullig het ook kan uitpakken. Dat levert simpelweg te veel discussie op en maakt de situatie onwerkbaar.

Dan over dat filmpje van van Bommel: Maak een filpje van de overtredingen vanuit het "juiste" perspectief en in vertraging (een scheidsrechter heeft overigens geen herhaling, laats staan vertraging tot zijn beschikking) en laat daarnaast onbestraftte zwaardere overtredingen zien uit dezelfde wedstrijd. Zorg dat dit filmpje een hit wordt op youtube (facebook, twitter) en wellicht leert Studio Voetbal er iets van. Van je afschreeuwen op een internetforum zou op mij geen indruk maken mocht ik Kevin Blom of jack van Gelder zijn.
Overigens: Het enige juiste perspectief voor zo'n filmpje zou natuurlijk vanuit het oogpunt en kijkrichting van de shceidsrechter zijn op dat moment.
HR
De gele kaart van Gozubuyuk in Groningen is aan de verkeerde persoon uitgereikt. Een Groningen speler maakte de overtreding waardoor Mark tegen iemand opbotste.
Dus vervalt ook zijn kaart.
Je bent optimistisch dat je denkt dat de NOS zich ooit iets aan wil trekken van wat PSVers hier vinden.
Dus vrees ik dat Mark geschorst blijft en dat de NOS dat terecht blijft vinden.
HR
HR

Klompje
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007

Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Reg.: 23 juli 2000

tirzah schreef:

(...)

De gele kaart van Gozubuyuk in Groningen is aan de verkeerde persoon uitgereikt. Een Groningen speler maakte de overtreding waardoor Mark tegen iemand opbotste.
Je bent optimistisch dat je denkt dat de NOS zich ooit iets aan wil trekken van wat PSVers hier vinden.
HR
Zie je echt het verschil niet tussen de situatie van van Aanholt en van Bommel? In de situatie van van Aanholt beoordeelt de scheidsrechter de situatie juist maar geeft hij de kaart aan een persoon die niet betrokken was.
In het geval van Bommel beoordeelt hij de situatie onjuist. Dat laatste is ook lullig maar part of the game. Als er over alle de verkeerde kant op gegeven vrije trappen achteraf een zaak bij de KNVB begonnen wordt is het einde zoek.

Wat betreft het filmpje, ik zou zegen: probeer het eerst eens.

[Dit bericht is veranderd door Klompje (op 18 september 2012 14:21:13).]
HR
HR

Schrale Majesteit
Debutant Oranje

Uit: London
Reg.: 19 april 2002

Tirzah krijgt steun vanuit onverwachte hoek: de Media!

Sterker nog, de Telegraaf!!! :schrik

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/psv/12957197/__Arbitrage_zoekt_Van_Bommel__.html
HR
HR

jakoetsk1
Nationale topspeler

Uit: Lelijkstad
Reg.: 27 augustus 2004

Schrale Majesteit schreef:

Tirzah krijgt steun vanuit onverwachte hoek: de Media!

Sterker nog, de Telegraaf!!! :schrik

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/psv/12957197/__Arbitrage_zoekt_Van_Bommel__.html
HR
Nee, hoor. Goed lezen: het staat tussen aanhalingstekens. Een uitspraak van P. Pothuizen. Steun van hem, daar heb je wat aan.
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

jakoetsk1 schreef:

(...)

Nee, hoor. Goed lezen: het staat tussen aanhalingstekens. Een uitspraak van P. Pothuizen. Steun van hem, daar heb je wat aan.
HR
Klopt, maar De Telegraaf heeft ze wel gesproken om Van Bommel te ondersteunen en ze publiceren het wel. Ze hadden het ook niet hoeven doen zeg maar.
HR
HR

jakoetsk1
Nationale topspeler

Uit: Lelijkstad
Reg.: 27 augustus 2004

ShovingNE2 schreef:

(...)

Klopt, maar De Telegraaf heeft ze wel gesproken om Van Bommel te ondersteunen en ze publiceren het wel. Ze hadden het ook niet hoeven doen zeg maar.
HR
Zo, de kinderhand is gauw gevuld. Volgens mij is dit stukje hetzelfde als totale brandmerking. Recordhouder Pothuizen is nou niet degene van wie je steun hoopt te krijgen in deze...
HR
HR

Nederbelg
Speler buitenlandse topclub

Uit: Antwerpen
Vak: Oost - W
Reg.: 12 januari 1999

jakoetsk1 schreef:

(...)

Zo, de kinderhand is gauw gevuld. Volgens mij is dit stukje hetzelfde als totale brandmerking. Recordhouder Pothuizen is nou niet degene van wie je steun hoopt te krijgen in deze...
HR
Die Pothuizen denkt natuurlijk "shit, daar gaat mijn record". Ik zal eens een goed woordje doen voor Van Bommel en hopen dat ik mijn record kan houden. ;)
HR
HR

tirzah
Vedette

Klompje schreef:

(...)

Zie je echt het verschil niet tussen de situatie van van Aanholt en van Bommel? In de situatie van van Aanholt beoordeelt de scheidsrechter de situatie juist maar geeft hij de kaart aan een persoon die niet betrokken was.
In het geval van Bommel beoordeelt hij de situatie onjuist. Dat laatste is ook lullig maar part of the game. Als er over alle de verkeerde kant op gegeven vrije trappen achteraf een zaak bij de KNVB begonnen wordt is het einde zoek.

Wat betreft het filmpje, ik zou zegen: probeer het eerst eens.
HR
Waar het om gaat is dat een gele kaart NIET kan worden geseponeerd. De KNVB rotzooit maar raak.
Zo kon jarenlang reglementair geel niet worden omgezet in rood.
Tot het een keertje ineens wel kon; "toevallig" heette het slachtoffer van die willekeur destijds: PSVer, ik herhaal PSVer Adrie van Tiggelen.
KNVB kromspraak is ondoorzichtige willekeur, uitgeoefend in achterkamertjes door anonieme figuren. Die steeds vaker de persvoorlichtster nodig hebben voor ellenlange pogingen hun kromspraak naar buiten toe recht te praten. :\[
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

Reg.: 23 mei 2012

Op de website van de KNVB staat het volgende over de gele kaart van Van Aanholt:

Gele kaart Patrick van Aanholt (Vitesse) wordt niet geregistreerd
De gele kaart die Patrick van Aanholt gisteren kreeg tijdens de uitwedstrijd tegen FC Groningen wordt niet geregistreerd door de aanklager. Achteraf blijkt dat de scheidsrechter de kaart aan de verkeerde speler heeft toegekend. Dit is op het wedstrijdformulier niet gecorrigeerd en daarom kan de kaart niet alsnog aan de juiste speler (Theo Janssen) worden toegekend. De kaart kan in dit geval enkel ‘teruggetrokken’ worden.HR
Ik vind het eerlijk gezegd zo logisch dat ik niet begrijp dat er hierover discussie is. Het zou juist krom zijn geweest de kaart voor Van Aanholt te handhaven.

Ik weet niet of het eerder is voorgekomen dat een gele kaart werd teruggetrokken omdat hij aan een verkeerde speler is toegekend. Maar als dat niet het geval is lijkt het mij dat met de zaak Van Aanholt een precedent is geschapen en dat dit nu ook geldt voor alle toekomstige, vergelijkbare gevallen.

tirzah schreef:

(...)

HR
Je veegt hier voor het gemak maar de (tuchtcommissie van de) KNVB en de NOS op een grote hoop. Dat is lachwekkend, maar een mooie demonstratie van hoe jij denkt.
HR
HR

5150
Talent jeugd PSV

Reg.: 4 januari 2008

Als Toivonen aanstaande zondag na een overtreding van een Feijenoorder wild gebarend op de scheidsrechter afstapt, weet ik al hoe de mannetjes van de media daarop zullen reageren ... eerder gebruikte superlatieven als matennaaier en zelfs NSB-er zullen dan wellicht overtroffen worden .... toen afgelopen zondag 3 (!) Utrechters na een ogenschijnlijk onschuldige overtreding van Van Bommel nadrukkelijk in woord en gebaar om een kaart voor hun tegenstander smeekten, bleef het opvallend (?) stil .... ;)
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

5150 schreef:

Als Toivonen aanstaande zondag na een overtreding van een Feijenoorder wild gebarend op de scheidsrechter afstapt, weet ik al hoe de mannetjes van de media daarop zullen reageren ... eerder gebruikte superlatieven als matennaaier en zelfs NSB-er zullen dan wellicht overtroffen worden .... toen afgelopen zondag 3 (!) Utrechters na een ogenschijnlijk onschuldige overtreding van Van Bommel nadrukkelijk in woord en gebaar om een kaart voor hun tegenstander smeekten, bleef het opvallend (?) stil .... ;)
HR
Misschien doet Toivonen wel niet mee zondag.
HR
HR

tirzah
Vedette

Fruttero schreef:

(...)

Misschien doet Toivonen wel niet mee zondag.
HR
Je laatste reacties op 5150 en mij zijn van een dergelijk laag niveau-feitelijk onjuist, op de man gericht en mislukt "grappig", dat het goed zou zijn weg te blijven uit een topic waar men met argumenten serieus over serieuze zaken discussieert.
Het onderhavige probleem is, dat het absurd is dat de KNVB weer eens voorbijgaat aan eigen reglementen en beleid.
Hoe absurd gele kaarten ook zijn-was er jaren geleden niet een WillemII of Roda speler die door een "van Aanholt gevalletje" uit het veld moest met tweede geel?- een gele kaart kan NIET worden geseponeerd.
Als van Bommel geschorst blijft zonder verdere ophef ,maakt dat weer veel duidelijk over het denken in de media en het handelen van de KNVB.
Willekeur en meten met twee maten. :\(
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

tirzah schreef:

(...)

Je laatste reacties op 5150 en mij zijn van een dergelijk laag niveau-feitelijk onjuist, op de man gericht en mislukt "grappig", dat het goed zou zijn weg te blijven uit een topic waar men met argumenten serieus over serieuze zaken discussieert.
Het onderhavige probleem is, dat het absurd is dat de KNVB weer eens voorbijgaat aan eigen reglementen en beleid.
Hoe absurd gele kaarten ook zijn-was er jaren geleden niet een WillemII of Roda speler die door een "van Aanholt gevalletje" uit het veld moest met tweede geel?- een gele kaart kan NIET worden geseponeerd.
Als van Bommel geschorst blijft zonder verdere ophef ,maakt dat weer veel duidelijk over het denken in de media en het handelen van de KNVB.
Willekeur en meten met twee maten. :\(
HR
Als jij werkelijk het verschil niet begrijpt tussen de gele kaart van Van Aanholt en de gele kaarten van Van Bommel moet je misschien zelf eens ophoepelen uit dit topic. Zeker omdat je pagina na pagina nauwelijks reageert op de argumenten die anderen aandragen maar de bijdragen van anderen alleen maar aangrijptt om je eigen verhaal met andere woorden nog eens onder de aandacht te brengen.

Je bent bovendien nogal snel op je pik getrapt, merk ik. Eigenlijk verbaast mij dat niet, want het past heel goed in de verongelijktheid die je voortdurend aan de dag legt in de 'discussie'.

Ik vind jouw bijdragen trouwens wel vaak grappig. Ik mail ook regelmatig stukjes eruit naar vrienden en bekenden die er ook smakelijk om moeten lachen.
HR
HR

tirzah
Vedette

Fruttero schreef:

(...)

Als jij werkelijk het verschil niet begrijpt tussen de gele kaart van Van Aanholt en de gele kaarten van Van Bommel moet je misschien zelf eens ophoepelen uit dit topic. Zeker omdat je pagina na pagina nauwelijks reageert op de argumenten die anderen aandragen maar de bijdragen van anderen alleen maar aangrijptt om je eigen verhaal met andere woorden nog eens onder de aandacht te brengen.

Je bent bovendien nogal snel op je pik getrapt, merk ik. Eigenlijk verbaast mij dat niet, want het past heel goed in de verongelijktheid die je voortdurend aan de dag legt in de 'discussie'.

Ik vind jouw bijdragen trouwens wel vaak grappig. Ik mail ook regelmatig stukjes eruit naar vrienden en bekenden die er ook smakelijk om moeten lachen.
HR
Als jouw vrienden en bekenden net als jij de essentie van een probleem niet onder ogen kunnen zien, dan lach maar vaak samen verder. :D
Gele kaarten konden (kunnen?) volgens de KNVB NIET worden geseponeerd.
HR
HR

Ribbelchips
Meervoudig international

Uit: Emmen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 22 maart 2001

*

Tuurlijk is het logisch dat de KNVB de fout herstelt wanneer de verkeerde speler een gele kaart heeft gekregen. Waarschijnlijk is dit ook op verzoek van Vitesse gebeurt. Als Strootman een overtreding had gemaakt en van Bommel die kaart had gehad (met schorsing als gevolg), dan had PSV ook echt wel aan de bel getrokken.

Ja, van Bommel krijgt zijn kaarten makkelijk, maar op die tegen Groningen na waren het allemaal kaarten die je gewoon kunt geven. Tegen Utrecht was het gewoon wrang dat het zijn eerste serieuze overtreding was en dat die kaart pas getrokken werd na luid protest van Utrecht spelers. Maar als je even neutraal kijkt, zie je dat Duplan er eerst hard in gaat bij van Bommel en de bal verovert (fair). Van Bommel staat op en werkt vervolgens hardhandig Duplan tegen de grond. Ik kan me wel voorstellen dat de scheids hier een kaart voor trekt hoor... Lullig alleen dat het wéér van Bommel betreft en dat het zijn eerste serieuze overtreding was...

[Dit bericht is veranderd door Wim L (op 19 september 2012 16:14:26).]
HR
HR

Fruttero
Meervoudig international

tirzah schreef:

(...)

Gele kaarten konden (kunnen?) volgens de KNVB NIET worden geseponeerd.
HR
Ja, dat heb je nu al vier keer gezegd. Het is niet zo dat je meer gelijk krijgt als je iets vaker zegt.

Maar misschien staar je je blind op het woord 'seponeren'. De kaart is niet geseponeerd zoals rode kaarten wel kunnen worden geseponeerd. De KNVB heeft niet verklaard dat de gele kaart niet terecht is. verklaard dat de gele kaart niet wordt toegekend. Daarmee zegt de KNVB dus niks over de beoordeling van de overtreding door de scheidsrechter.

Als je dat dan begrijpt, begrijp je ook dat het op grond van dezelfde argumentatie onmogelijk is om een of meer gele kaarten voor Van Bommel kwijt te schelden. Ook niet als jij en Jack van Gelder dat willen.

[Dit bericht is veranderd door Fruttero (op 19 september 2012 14:32:33).]
HR
HR

hans theo en berry
Speler buitenlandse topclub

Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 31 januari 2009

Helaas Schrale Majesteit, we hebben een klein detail over het hoofd gezien.

[Dit bericht is veranderd door hans theo en berry (op 19 september 2012 17:18:15).]
HR
HR

Schrale Majesteit
Debutant Oranje

Uit: London
Reg.: 19 april 2002

Hans, Theo, Berry: jullie zijn alle 3 goed bezig! Na een hele rij posts op en neer geschreeuw waarin van beide kanten steeds alleen maar herhaald wordt dat de ander ongelijk heeft zonder inhoudelijk iets nieuws te zeggen, is het heel verfrissend als iemand gewoon even de feiten erbij haalt door het simpelweg even op te zoeken! :ja

Tirzah: en nu?
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 160 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Arbitrage en Media.

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.