PSV Netwerk
donderdag 29 juni 2017 - 04:14                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Deze topic is open en bestaat uit 77 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 77 »

HR

tijn0
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 23 april 2008

quote:HR
Jaix schreef:

(...)

Een onterechte gele kaart die een schorsing oplevert voor een volgende wedstrijd, bijvoorbeeld een topper, moet ook worden meegenomen vind ik.HR
Denk ik ook, dat zag ik zelf als vallend onder het voorbeeld dat ik gaf, maar ik zal het erbij zetten.

Moeten we nog iets verzinnen om om te gaan met de zwaarte van fouten? Dit voorbeeld heeft wel invloed, maar minder dan een onterechte strafschop, of zo. Wat denken we daarover?
HRHR
HR

tinus80
Talent jeugd PSV

Reg.: 6 juni 2005

Leuk initiatief. Goed lijstje ook. Ik zou me in eerste instantie ook beperken, omdat in het voetbal heel veel momenten bestaan. Je eerst concentreren op de hele forse beslissingen levert al meer dan genoeg op, denk ik.

Nog wel 1 vraag. In je aanleiding geef je ook iets aan over de rol van de media en de invloed die hier uit voortvloeit. Deze zie ik hier niet meer direct in terug. Als voorbeeld stel aankomend weekend wordt er drie maal (bij de traditionele top 3) een elleboog gegeven en slechts 1 wordt uitgelicht in de media. (met als gevolg dat de openbaar aanklager er onderzoek naar gaat doen). Komt dit dan ook op de TIJN0 index?
HR
HR

tijn0
Vedette

tinus80 schreef:

Nog wel 1 vraag. In je aanleiding geef je ook iets aan over de rol van de media en de invloed die hier uit voortvloeit. Deze zie ik hier niet meer direct in terug. Als voorbeeld stel aankomend weekend wordt er drie maal (bij de traditionele top 3) een elleboog gegeven en slechts 1 wordt uitgelicht in de media. (met als gevolg dat de openbaar aanklager er onderzoek naar gaat doen). Komt dit dan ook op de TIJN0 index?
HR
Nee, omdat we, voordat we het hebben gaan over een rol van media, eerst moeten vaststellen of er sprake is van ongelijke behandeling. Als blijkt dat Studio Voetbal alleen maar PSV gunstig beschouwt, en Ajax en Feyenoord ongunstig, maar in de arbitrage zou dit geen verschil maken, dan zou je dus kunnen beargumenteren dat de twee niets met elkaar te maken hebben.

Er is al wel een topic hier die dat onderwerp bespreekt, en daar komt dan ook dit initiatief vandaan:
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum2/1247-109.php

Totdat wij hier een groot verschil waarnemen over behoorlijke tijd, is die discussie in dít/déze topic voorbarig.
HR
HR

PascalR89
Internationale topspeler

Uit: Vught
Vak: Zuid - AA
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 13 juli 2010

tijn0 schreef:

(...)

Hoe zie je dat voor je?

HR
Het meest ideale zou zijn als iedereen zijn gezond verstand gebruikt. Wanneer een moment discutabel is (veel reacties in het wedstrijdtopic, bespreking bij FOX, meerdere herhalingen tijdens de wedstrijd, ik noem maar wat), dan zul je altijd mensen hebben die het toch een "volledig terechte beslissing" vinden. Dat is op dat moment dan even niet belangrijk lijkt me, aangezien er duidelijk veel discussie is over dat specifieke moment.

En andersom natuurlijk ook. Wanneer bijvoorbeeld een PSV'er een overduidelijke rode kaart-waardige overtreding maakt, zul je altijd mensen hebben die zeggen "ja, maar dan moet hij hem daar en daar ook geven". Als het overduidelijk is, dan is het niet discutabel, en zou het hier niet besproken moeten worden.

Zoiets.
HR
HR

RB1987
Nationale topspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Alex Rodrigo Dias da Costa
Reg.: 23 maart 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 januari 2016 om 18:19:00.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

PascalR89 schreef:

(...)

Het meest ideale zou zijn als iedereen zijn gezond verstand gebruikt. Wanneer een moment discutabel is (veel reacties in het wedstrijdtopic, bespreking bij FOX, meerdere herhalingen tijdens de wedstrijd, ik noem maar wat), dan zul je altijd mensen hebben die het toch een "volledig terechte beslissing" vinden. Dat is op dat moment dan even niet belangrijk lijkt me, aangezien er duidelijk veel discussie is over dat specifieke moment.

En andersom natuurlijk ook. Wanneer bijvoorbeeld een PSV'er een overduidelijke rode kaart-waardige overtreding maakt, zul je altijd mensen hebben die zeggen "ja, maar dan moet hij hem daar en daar ook geven". Als het overduidelijk is, dan is het niet discutabel, en zou het hier niet besproken moeten worden.

Zoiets.
HR
Dus als er veel discussie is, moeten de mensen die het een terechte beslissing vinden, hun mond houden?
HR
HR

J.B. Rode kaart: waarschuwing
Debutant Oranje

Vak: Noord - R
Reg.: 14 september 2014

RB1987 schreef:

(...)Dus als er veel discussie is, moeten de mensen die het een terechte beslissing vinden, hun mond houden?
HR
Nee hoor. Maar met een onderbouwing is alles voor discussie open lijkt me.
HR
HR

PascalR89
Internationale topspeler

Uit: Vught
Vak: Zuid - AA
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 13 juli 2010

RB1987 schreef:

(...)Dus als er veel discussie is, moeten de mensen die het een terechte beslissing vinden, hun mond houden?
HR
Nee. Niemand hoeft zijn mond te houden. Maar je moet ergens een grens trekken wat betreft het wel/niet discutabel zijn van een beslissing.

Kijk, als ik een bepaalde beslissing vreemd vind, maar hier en elders blijkt dat het een prima beslissing was, dan moet ik me niet overdreven gaan mengen in de discussie. Dan moet ik me erbij neerleggen dat deze beslissing, in het kader van dit topic, niet discutabel is.
HR
HR

tijn0
Vedette

In principe zou dat toch geen verschil moeten maken? Als de meesten het een terechte, of onterechte beslissing vinden, dan is het toch democratisch om daarin mee te gaan? Ik heb er niet veel op tegen dat mensen tegen de massa ingaan, als ze ervan overtuigd zijn dat het anders is. Ik denk wel dat het handig is om het punt maar één keer te maken en eventueel te verduidelijken, maar niet tien keer te herhalen, dan kom je in een situatie waar jij volgens mij bang voor bent.

Laten we dat gaandeweg gewoon bekijken en eventueel aanpassingen maken :).
HR
HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Reg.: 24 mei 2001

tijn0 schreef:

In principe zou dat toch geen verschil moeten maken? Als de meesten het een terechte, of onterechte beslissing vinden, dan is het toch democratisch om daarin mee te gaan? Ik heb er niet veel op tegen dat mensen tegen de massa ingaan, als ze ervan overtuigd zijn dat het anders is. Ik denk wel dat het handig is om het punt maar één keer te maken en eventueel te verduidelijken, maar niet tien keer te herhalen, dan kom je in een situatie waar jij volgens mij bang voor bent.

Laten we dat gaandeweg gewoon bekijken en eventueel aanpassingen maken :).
HR
Volkomen met je eens tijnO. De kracht van het argument moet niet zitten in harder schreeuwen of eindeloze herhaling van zetten, integendeel. De kracht moet hem zitten in de onderbouwing, liefst zo veel mogelijk gestaafd met bronnen en/of beeldmateriaal.

Welkom T-bag2. Benieuwd naar je inbreng en hoop dat je de objectiviteit en zelfreflectie evenmin zult schuwen als het ons hier scherp houden.
Lastiger zal het worden een genuanceerde Feyenoorder te vinden. Dat is bijkans al een contradictio ;)
Maar wie het tegendeel wil bewijzen; ik zou zeggen van harte welkom en neem de handschoen op! :pul
HR
HR

T-Bag2
Speler Jong PSV

Reg.: 14 januari 2016

Thx,we gaan het maar eens afwachten en bekijken hoe het zich zal ontwikkelen. De interessante opbouw en doelstelling van dit topic zijn ook de reden dat ik me heb aangemeld.
HR
HR

tijn0
Vedette

En? Ik heb geen dingen gezien die op grove fouten leken (althans, van de arbitrage).
HR
HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Reg.: 24 mei 2001

Met je eens.
Kleinigheidjes blijf je houden maar eerlijk en goed gefloten.
HR
HR

T-Bag2
Speler Jong PSV

Heb nog niet alles gezien,maar het ziet ernaar uit dat het een rustige speelronde is geweest (voor de top 3 dan) qua arbitrage.
HR
HR

tijn0
Vedette

Daarbuiten inderdaad wel gekke dingen gezien, maar dat ligt buiten de scope ;).

Twee puntjes voor de vorm:
- had Arias rood moeten hebben bij die overtreding met geel op zak?
- had van Beek direct rood moeten krijgen?

[Dit bericht is veranderd door tijn0 (op 17 januari 2016 18:56:57).]
HR
HR

Kolenboer
Talent jeugd PSV

Reg.: 28 maart 2001

Natrappen Bazoer slechts geel?
HR
HR

tijn0
Vedette

Ik vond het zelf geen natrappen, maar handig was het ook niet. Zoals ik het zag, poogde hij de bal te raken. Eigenlijk is dat voor mij de cruciale vraag.
HR
HR

Kolenboer
Talent jeugd PSV

Reg.: 28 maart 2001

tijn0 schreef:

Ik vond het zelf geen natrappen, maar handig was het ook niet. Zoals ik het zag, poogde hij de bal te raken. Eigenlijk is dat voor mij de cruciale vraag.
HR
De bal was al geruime tijd weg. Dat is voor mij het criterium.
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 30 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de PSV Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

T-Bag2
Speler Jong PSV

Van Beek was rood ipv geel.
Schaken was rood ipv geel.
Arias speelde met vuur maar een 2de geel zou mi op dat moment te zwaar zijn geweest.
Bazoer was wat ongelukkig,maar zag geen duidelijke intentie na te trappen,geel lijkt mij de juiste straf.

Of de bal van El Ghazi echt volledig over de lijn was is niet aangetoond.

Al deze beslissingen zijn uiteindelijk niet van invloed geweest op het eindresultaat. Hooguit ergens een plusje of minnetje qua doelsaldo.

Persoonlijk wel van mening dat Ado tijdelijk gestaakt had moeten worden,maar dat terzijde.

[Dit bericht is veranderd door T-Bag2 (op 17 januari 2016 19:35:24).]
HR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

De rode kaart (2x geel) voor v.d. Struijk bij NEC-WII sloeg helemaal nergens op.
HR
HR

tijn0
Vedette

koetje schreef:

De rode kaart (2x geel) voor v.d. Struijk bij NEC-WII sloeg helemaal nergens op.
HR
Buiten scope, we letten op top-3, maar je hebt gelijk. T-bag, Schaken was dat met Cillissen?
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

tijn0 schreef:

Daarbuiten inderdaad wel gekke dingen gezien, maar dat ligt buiten de scope ;).

Twee puntjes voor de vorm:
- had Arias rood moeten hebben bij die overtreding met geel op zak?
- had van Beek direct rood moeten krijgen?
HR
Ik ben er van overtuigd dat Arias rood had gehad als Makkelie niet zoveel over zich heen had gekregen de afgelopen week. Maar dat is deels een schouderklopje naar mij zelf omdat ik oorlog maakte met die KNVB accounts. Jawel: narcistisch zelf. Maar Makkelie floot uitstekend.

Van Beek had rood moeten krijgen, maar ik vind het niet verwijtbaar dat hij geel geeft. In de wedstrijd beoordeel je zo'n situatie gelijk aan de eerste (terechte) gele kaart van Arias.

Geen mening over Bazoer nog, niet gezien. De rode kaart voor Joey van den Berg is een veel leukere case om te bespreken. Dat is echt een situatie waar je veel discussie over krijgt.

T-Bag2 schreef:
Persoonlijk wel van mening dat Ado tijdelijk gestaakt had moeten worden,maar dat terzijde.
HR
Voor de wedstrijd leek Lestienne te gaan spelen en waren er een aantal die bang waren voor spreekkoren. In een whatsappgroep waren wij het er over eens: ongeacht de gevolgen, maar als de Feyenoord clan over zijn ouders begint moet je gewoon van het veld af stappen.

Ik vond het bij ADO ook te ver gaan. Ik weet zeker dat Ajax veel bijval had gehad als ze van het veld af waren gestapt. In ieder geval van mij. Dat de scheidsrechter niet staakt snap ik, maar kom voor je ploeggenoten op. Er is geen KNVB die je durft te straffen voor zoiets, nooit.

Eens met T-bag op dat punt. Van Beek en Schaken direkt rood moet ik terug zien. In de wedstrijd vond ik Van Beek rood, maar snap dat hij het mist. Schaken kan ik mij niet eens herinneren, zal de spanning zijn geweest.

[Dit bericht is veranderd door ShovingNE2 (op 17 januari 2016 19:42:14).]
HR
HR

tijn0
Vedette

Joey is off-topic, Shoving :).

Goed:
Bazoer?
Schaken?
Van Beek?
Arias?

Laat iedereen een mening maar geven. Ik zoek er later nog beelden bij.
HR
HR

guusje
Legende

Reg.: 20 augustus 2003

Van Beek vond ik duidelijk rood, was te laat en staat vol op de voet van Arias. Had hierdoor een ernstige blessure kunnen oplopen. Hierdoor wordt Feyenoord wel bevoordeelt doordat van Beek nu wel kan mee spelen tegen AZ.
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

tijn0 schreef:

Joey is off-topic, Shoving :).
HR
Snap ik. Maar ik zie verder weinig foute beslissingen die uitslagen beïnvloed hebben, dus ik zou dit dan wel eens als testcase willen zien. Gewoon een suggestie.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 77 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.