PSV Netwerk
maandag 26 juni 2017 - 19:12                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Deze topic is open en bestaat uit 77 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 77 »

HR

tijn0
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 23 april 2008

De vier genoemde momenten hadden invloed kunnen hebben. De vraag is of het fouten waren. Maar als jij beeld hebt van Joey, want ik heb het zelf niet gezien, nemen we die ook mee als test :).

Schaken:

De rest kan ik hoogstens verwijzen naar de samenvatting op Studio Sport via uitzending gemist, ben ik bang.

[Dit bericht is veranderd door Wim L (op 20 januari 2016 13:41:45).]
HRHR
HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Reg.: 24 mei 2001

quote:HR
T-Bag2 schreef:

Van Beek was rood ipv geel.
Schaken was rood ipv geel.
Arias speelde met vuur maar een 2de geel zou mi op dat moment te zwaar zijn geweest.
Bazoer was wat ongelukkig,maar zag geen duidelijke intentie na te trappen,geel lijkt mij de juiste straf.

Of de bal van El Ghazi echt volledig over de lijn was is niet aangetoond.

Al deze beslissingen zijn uiteindelijk niet van invloed geweest op het eindresultaat. Hooguit ergens een plusje of minnetje qua doelsaldo.

HR
Op alle punten met je eens, alleen denk ik dat die bal bij Ajax wel over de doellijn was.
Maar ik denk dat je conclusie klopt, ja er zijn fouten gemaakt, dat is onvermijdelijk.
Maar in de kern is er goed gefloten en is er geen impact geweest op het wedstrijdverloop.

Je kunt gaan haarkloven achter de komma, maar dan wordt dit topic m.i zoveel boom dat het bos echt niet meer te zien is. Ergens moet je eindigen op een generale conclusie over een specifieke wedstrijd, althans, dat is mijn mening.
En dan zeg ik, vinkje achter Fey- PSV en ADO-Ajax, klaar.
HR
HR

Big Paul Castellano Rode kaart: waarschuwing
WK Ster

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - X
Droomaankoop: Marco Van Ginkel
Reg.: 14 december 2008

ShovingNE2 schreef:

(...)

Voor de wedstrijd leek Lestienne te gaan spelen en waren er een aantal die bang waren voor spreekkoren. In een whatsappgroep waren wij het er over eens: ongeacht de gevolgen, maar als de Feyenoord clan over zijn ouders begint moet je gewoon van het veld af stappen.

Ik vond het bij ADO ook te ver gaan. Ik weet zeker dat Ajax veel bijval had gehad als ze van het veld af waren gestapt. In ieder geval van mij. Dat de scheidsrechter niet staakt snap ik, maar kom voor je ploeggenoten op. Er is geen KNVB die je durft te straffen voor zoiets, nooit.

Eens met T-bag op dat punt. Van Beek en Schaken direkt rood moet ik terug zien. In de wedstrijd vond ik Van Beek rood, maar snap dat hij het mist. Schaken kan ik mij niet eens herinneren, zal de spanning zijn geweest.
HR
Totaal niet mee eens. Die overtredingen met elkaar vergelijken in een wedstrijd slaat werkelijk nergens op. Van Beek was 100% rood. Daar waren ze het zelfs bij de NOS mee eens en dat zegt alles. Smerige overtreding vol op de enkel.
HR
HR

guusje
Legende

Reg.: 20 augustus 2003

Er zou ook gekeken worden naar de gevolgen (schorsingen) voor de volgende wedstrijden. Van Beek was duidelijk rood, geen twijfel mogelijk. Een fout van de scheidsrechter waarmee een club voordeel heeft.
HR
HR

T-Bag2
Speler Jong PSV

Reg.: 14 januari 2016

romario4wethoudervanjuine schreef:

(...)
Op alle punten met je eens, alleen denk ik dat die bal bij Ajax wel over de doellijn was.
Maar ik denk dat je conclusie klopt, ja er zijn fouten gemaakt, dat is onvermijdelijk.
Maar in de kern is er goed gefloten en is er geen impact geweest op het wedstrijdverloop.

Je kunt gaan haarkloven achter de komma, maar dan wordt dit topic m.i zoveel boom dat het bos echt niet meer te zien is. Ergens moet je eindigen op een generale conclusie over een specifieke wedstrijd, althans, dat is mijn mening.
En dan zeg ik, vinkje achter Fey- PSV en ADO-Ajax, klaar.
HR
Daar sluit ik me bij aan. Je moet ook ergens een grens trekken en zeggen,ok,tot hier en hierbij laten we het om te voorkomen dat we verstrandden in teveel details en het overzicht totaal kwijt raken.

Ik wil ook even mijn mening nog kwijt over het 'schorsingverhaal'.
Wij kunnen bv uiteindelijk eens zijn dat bv v Beek rood had moeten krijgen. Het aantal wedstrijden dat ie dan geschorst zou zijn hebben we geen invloed op en weten we niet. Ook is het simpelweg niet te meten of Feyenoord voor of nadeel ondervindt die wedstrijden zonder vd Beek. Het wordt nog onoverzichtelijker wanneer de plaatsvervanger bv 2 x scoort in die wedstrijden.
Ik zou zeggen,een aantekening van 'schorsing ontlopen' bij de wedstrijd en het daarbij laten of iets in die trend.

[Dit bericht is veranderd door T-Bag2 (op 17 januari 2016 21:51:51).]
HR
HR

guusje
Legende

T-Bag2 schreef:

(...)

Daar sluit ik me bij aan. Je moet ook ergens een grens trekken en zeggen,ok,tot hier en hierbij laten we het om te voorkomen dat we verstrandden in teveel details en het overzicht totaal kwijt raken.
HR
Daar ben ik het niet mee eens. Dan wordt er bepaald op persoonlijke mening. Het zou moeten gaan om werkelijk gemaakte fouten. Zo ga je alles alleen maar tegen elkaar wegstrepen. Indien een speler duidelijk een rode kaart had moeten krijgen is dit een fout in het voordeel van betreffende speler/ club. Als een scheidsrechter iets niet ziet kan hij altijd nog gecorrigeerd worden door zijn assistenten. We zouden oordelen op gemaakte fouten en nu gaat het over tegen elkaar wegstrepen/ haarkloven..

[Dit bericht is veranderd door guusje (op 17 januari 2016 21:49:57).]
HR
HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Reg.: 24 mei 2001

Het gaat erover of de betreffende wedstrijden door arbitrale beslissingen zijn geraakt.
En dan over dit specifieke geval; het is een overtreding die de scheidsrechter beoordeeld heeft als een kaart-waardige overtreding. De discussie gaat nu over de kleur van de kaart en de impact op eventueel een volgende wedstrijd.
Tja, waar in godsnaam eindig je?
De bal van Ajax was over de doellijn, dus ze zijn in hun doelsaldo benadeeld, dat kan eind van het seizoen net het beslissende doelpunt zijn.....hoe ver wil je gaan........
HR
HR

guusje
Legende

romario4wethoudervanjuine schreef:

Het gaat erover of de betreffende wedstrijden door arbitrale beslissingen zijn geraakt.
En dan over dit specifieke geval; het is een overtreding die de scheidsrechter beoordeeld heeft als een kaart-waardige overtreding. De discussie gaat nu over de kleur van de kaart en de impact op eventueel een volgende wedstrijd.
Tja, waar in godsnaam eindig je?
De bal van Ajax was over de doellijn, dus ze zijn in hun doelsaldo benadeeld, dat kan eind van het seizoen net het beslissende doelpunt zijn.....hoe ver wil je gaan........
HR
Ik vind dat je daadwerkelijk moet kijken naar de kleur kaart die de scheidsrechter geeft. Bij twijfelgeval is dit geen foute beslissing. Maar een duidelijke rode kaart waar geel gegeven wordt is een foute beslissing in het voordeel. Wanneer je werkelijk gemaakte fouten veroordeelt hoef niet te haarkloven/ wegstrepen. In de herhaling, en ook in het verslag van NOS en FOX werd duidelijk ook gesproken over een rode kaart voor van Beek. Deze hoort gewoon op de lijst bevoordeling te staan anders is geen enkele beslissing er meer op te zetten.
Gele kaart Bazoer is wel te rechtvaardigen, al had dat ook een rode kunnen zijn.

[Dit bericht is veranderd door guusje (op 17 januari 2016 22:12:30).]
HR
HR

J.B. Rode kaart: waarschuwing
Debutant Oranje

Vak: Noord - R
Reg.: 14 september 2014

Makkelie heeft m.i. een consequente goede wedstrijd gefloten. Van Het kuipvoordeel was geen sprake. Ik heb niets gezien wat leek op benadeling of voordeel betreffende een van de twee teams.

Ajax was opvallend wegens de bal op of achter de doellijn. Weet iemand of dit een goal had moeten zijn? Ik twijfel..
HR
HR

guusje
Legende

Ik lees het al, dat lijstje gaat zo dus niet goed komen.
HR
HR

Debutant Oranje

guusje schreef:

(...)

Ik vind dat je daadwerkelijk moet kijken naar de kleur kaart die de scheidsrechter geeft. Bij twijfelgeval is dit geen foute beslissing. Maar een duidelijke rode kaart waar geel gegeven wordt is een foute beslissing in het voordeel. Wanneer je werkelijk gemaakte fouten veroordeelt hoef niet te haarkloven/ wegstrepen. In de herhaling, en ook in het verslag van NOS en FOX werd duidelijk ook gesproken over een rode kaart voor van Beek. Deze hoort gewoon op de lijst bevoordeling te staan anders is geen enkele beslissing er meer op te zetten.
Gele kaart Bazoer is wel te rechtvaardigen, al had dat ook een rode kunnen zijn.
HR
Inderdaad. Een rode kaart had niet misstaan. Wacht even op meerdere reacties en dan bepalen we wat te doen met dit incident en de ajax bal op of over de doellijn. Is overigens de actie op cillessen geen rood waard?
HR
HR

T-Bag2
Speler Jong PSV

Reg.: 14 januari 2016

guusje schreef:

Ik lees het al, dat lijstje gaat zo dus niet goed komen.
HR
Beetje voorbarig om zoiets te zeggen wanneer iets niet met je mening strookt. Er is toch vrij duidelijk aangegeven hoe het ongeveer in z'n werk zal gaan met dit topic.
HR
HR

guusje
Legende

T-Bag2 schreef:

(...)

Beetje voorbarig om zoiets te zeggen wanneer iets niet met je mening strookt. Er is toch vrij duidelijk aangegeven hoe het ongeveer in z'n werk zal gaan met dit topic.
HR
Als we hier gaan haarkloven en wegstrepen en praten " over het algemeen" dan gaat het niet goed komen met een objectectieve lijst. Ik haak af.
HR
HR

Willem G
Administrator

Reg.: 6 september 2014

On topic weer! Als je niet mee wil doen met de lijst doe je niet mee. Punt!
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

Schaken vond ik eerder ongelukkig dan bewust, geel dus op zijn plaats. Van Beek was rood..
HR
HR

tijn0
Vedette

Als ik kijk naar hoe we het zouden moeten doen (dus naar mijn mening), neig ik wel iets meer naar guusje. Als we bevoordeling van een of andere club willen onderzoeken, moet het eindresultaat van ondergeschikt belang zijn.
Als Makkelie er nu drie PSV'ers uit had gestuurd en Feyenoord 5 penalty's had gegeven, allemaal onterecht, maar PSV won met 6-5, dan blijven het (in potentie cruciale) fouten. Ik denk dat dat voor de reeds genoemde momenten ook gold.
Wat als van Beek uiteindelijk de 1-1 erin had gekopt, of de bal echt over de lijn was en ADO gelijkmaakte?

De vraag is wel of er wel echt grote verwijtbare fouten zijn gemaakt.

- Ik vond Schaken ook ongelukkig, maar wel oliedom. Geel, omdat rood misschien te veel was, vind ik op zich wel te begrijpen.
- Arias: ik had zelf ook geen tweede gele gegeven, vooral omdat de overtreding gemaakt werd, waarna de speler alsnog kon passeren (maar de bal toen verspeelde).
- Bazoer: ik zie er geen kwade gedachte in.
- van Beek: die is voor mij het moeilijkst, in de herhaling vind ik het wel echt rood. Ik denk dat de scheidsrechter dit live moeilijk waar had kunnen nemen, het been was wel volledig gestrekt en op zijn enkel gericht, maar het ging zo snel.
- Bal over de lijn: mijns inziens onmogelijk om dat te beoordelen. Ik zou dat daarom niet een fout willen noemen, daarvoor moet het wel duidelijk zijn geweest.

Daarom wat mij betreft onder de streep: hoogstens van Beek.

De regel vooraf:

"Vooralsnog beperken we ons tot momenten die van invloed kunnen zijn op de huidige (rode kaart, buitenspel, penalty, loeigevaarlijke vrijetrap), of volgende wedstrijd (rode kaart - terwijl de wedstrijd al gespeeld is, gele kaart die een schorsing op zou leveren)."

[Dit bericht is veranderd door tijn0 (op 18 januari 2016 09:45:39).]
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

Ik snap ook heel goed dat Makkelie geen rood trok.. Na een herhaling was het beter te beoordelen en zou ik rood gegeven hebben, maar op dat moment zelf was geel geen vreemde beslissing..Ik vind het dan ook geen echte fout..In andere competities krijg je hier niet eens geel voor..

[Dit bericht is veranderd door deninho32 (op 18 januari 2016 09:47:36).]
HR
HR

Debutant Oranje

tijn0 schreef:

Als ik kijk naar hoe we het zouden moeten doen (dus naar mijn mening), neig ik wel iets meer naar guusje. Als we bevoordeling van een of andere club willen onderzoeken, moet het eindresultaat van ondergeschikt belang zijn.
Als Makkelie er nu drie PSV'ers uit had gestuurd en Feyenoord 5 penalty's had gegeven, allemaal onterecht, maar PSV won met 6-5, dan blijven het (in potentie cruciale) fouten. Ik denk dat dat voor de reeds genoemde momenten ook gold.
Wat als van Beek uiteindelijk de 1-1 erin had gekopt, of de bal echt over de lijn was en ADO gelijkmaakte?

De vraag is wel of er wel echt grote verwijtbare fouten zijn gemaakt.

- Ik vond Schaken ook ongelukkig, maar wel oliedom. Geel, omdat rood misschien te veel was, vind ik op zich wel te begrijpen.
- Arias: ik had zelf ook geen tweede gele gegeven, vooral omdat de overtreding gemaakt werd, waarna de speler alsnog kon passeren (maar de bal toen verspeelde).
- Bazoer: ik zie er geen kwade gedachte in.
- van Beek: die is voor mij het moeilijkst, in de herhaling vind ik het wel echt rood. Ik denk dat de scheidsrechter dit live moeilijk waar had kunnen nemen, het been was wel volledig gestrekt en op zijn enkel gericht, maar het ging zo snel.
- Bal over de lijn: mijns inziens onmogelijk om dat te beoordelen. Ik zou dat daarom niet een fout willen noemen, daarvoor moet het wel duidelijk zijn geweest.

Daarom wat mij betreft onder de streep: hoogstens van Beek.

De regel vooraf:

"Vooralsnog beperken we ons tot momenten die van invloed kunnen zijn op de huidige (rode kaart, buitenspel, penalty, loeigevaarlijke vrijetrap), of volgende wedstrijd (rode kaart - terwijl de wedstrijd al gespeeld is, gele kaart die een schorsing op zou leveren)."
HR
Ontbreekt nog de charge op Cillessen. In principe wordt er nagetrapt. Is rood waard dacht ik?
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

Kan mijn vinden in de opsomming van Tijn0 en inderdaad: die bekverbouwing van Cillessen was ook rood waardig, maar kan je dat überhaupt als scheidsrechter goed waarnemen? Zou je de beelden moeten terugkijken hoe Van Boekel er voor stond.
HR
HR

hapert city
Selectiespeler PSV 1

Vak: Zuid - EE
Reg.: 1 augustus 2007

deninho32 schreef:

In andere competities krijg je hier niet eens geel voor..
HR
Natuurlijk krijg je hier in een andere competitie ook geel voor. Hij raakte gewoon 100% Arias en er lag een zee van ruimte.
HR
HR

tijn0
Vedette

Cillissen staat er wel bij (genoemd door t-bag). Dat was toch het moment Schaken?
HR
HR

Debutant Oranje

Staat er inderdaad bij. Vond het zelf rood waard want Schaken had geen enkele intentie om de bal te raken. Hij zag dat de keeper al bij de bal was.
HR
HR

Jaix
Nationale topspeler

Vak: West - H
Reg.: 21 maart 2000

Heb me ziekgelachen bij studio sport bij het 'bal over de lijn' moment bij ajax. Als je het beeld stopt terwijl de bal nog zeker 20 cm boven de grond was en zegt dan (arno v) dat ie zeker over de lijn was... :D
Zet het beeld stil als ie net van de lat komt, dan ziet het eruit alsof de bal een meter over de doellijn is

Was voor mij geen doelpunt voor ajax, goede beslissing derhalve.
Van Beek rode kaart was voor mij enige foutje, echter geen invloed op het eindresultaat

Tijn0, ik zeg.... volgende speelronde!
HR
HR

tijn0
Vedette

Jaix schreef:

Tijn0, ik zeg.... volgende speelronde!
HR
Oké, eerst nog even dit, want het is mij nog niet volledig duidelijk ;). Nagenoeg alle momenten worden niet als een echte fout beoordeeld door ons beoordelaars, maar met van Beek en Schaken is mij nog niet echt duidelijk wat we ervan vinden, dus als iedereen dat nog wil laten weten, gaan we door naar de volgende speelronde :).

Ik zeg zelf: Beide momenten geen echte fout (al had je beiden rood kunnen geven).

[Dit bericht is veranderd door tijn0 (op 18 januari 2016 12:36:32).]
HR
HR

JoJo
Veelbelovend talent PSV o19

Uit: Eindhoven
Reg.: 28 september 2012

De bal moet volledig over de lijn zijn geweest en dat is zelfs in de herhaling niet goed te zien. Wat me wel opviel (tijn moet maar even kijken of ie er wat mee kan) dat er enkele "Arias overtredingen" waren bij Ado-aja waar niet eens voor gefloten werd (beide kanten overigens, maar zeker Veldman had daar een kaart verdiend vroeg in de wedstrijd al). Arias krijgt er wel (terecht) geel voor.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 77 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.