PSV Netwerk
woensdag 16 augustus 2017 - 23:50                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Deze topic is open en bestaat uit 78 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 78 »

HR

deninho32
Internationale topspeler

Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

quote:HR
tijn0 schreef:

Ik zeg zelf: Beide momenten geen echte fout (al had je beiden rood kunnen geven).
HR
Mee eens..
HRHR
HR

tirzah
Vedette

Droomaankoop: -
Reg.: 14 april 2008

Jaix schreef:

Heb me ziekgelachen bij studio sport bij het 'bal over de lijn' moment bij ajax. Als je het beeld stopt terwijl de bal nog zeker 20 cm boven de grond was en zegt dan (arno v) dat ie zeker over de lijn was... :D
Zet het beeld stil als ie net van de lat komt, dan ziet het eruit alsof de bal een meter over de doellijn is

Was voor mij geen doelpunt voor ajax, goede beslissing derhalve.
Van Beek rode kaart was voor mij enige foutje, echter geen invloed op het eindresultaat

Tijn0, ik zeg.... volgende speelronde!
HR
Je hebt volkomen gelijk met dat stilzetten van het beeld bij die bal die op de lijn stuitte.

Wat betreft het criterium van duidelijke arbitrale fouten; geen enkele verwijtbare bij de top 3-het dramatisch geknoei met aangeschoten hands bij WillemII valt buiten de lijst-, met uitzondering wellicht van Makkelie's te grote tolerantie met Elia. Want persoonlijk vind ik dit tot driemaal toe een speler bewust sparen erger dan het niet in een split second kunnen zien of van Beek geel dan wel rood verdient.

Maar zoals gezegd; geen schokkende arbitrale invloed bij de herstart van het seizoen.

[Dit bericht is veranderd door Willem G (op 18 januari 2016 22:53:04).]
HR
HR

J.B. Rode kaart: waarschuwing
Debutant Oranje

Vak: Noord - R
Reg.: 14 september 2014

tijn0 schreef:

(...)

Oké, eerst nog even dit, want het is mij nog niet volledig duidelijk ;). Nagenoeg alle momenten worden niet als een echte fout beoordeeld door ons beoordelaars, maar met van Beek en Schaken is mij nog niet echt duidelijk wat we ervan vinden, dus als iedereen dat nog wil laten weten, gaan we door naar de volgende speelronde :).

Ik zeg zelf: Beide momenten geen echte fout (al had je beiden rood kunnen geven).
HR
Ik ben het verder eens met je lijst. Neem dit mee en volgende speelronde nieuwe kansen :B

@Tirzah, het was toch duidelijk dat we enkel de top3 behandelen? Waarom dat refereren aan Willem II? Hou het relevant aub.

Punt uit openingspost:

`Waarnaar kijken we?
Ik snap dat niet iedereen daar zin, of tijd voor heeft (of dat wedstrijden soms tegelijkertijd vallen), maar in principe kijken we naar de traditionele top-3, of de arbitrage fouten maakt.`

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 18 januari 2016 14:38:21).]
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

tijn0 schreef:
HR
Eens.
HR
HR

BasUtrecht
Internationale topspeler

Uit: Utrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Alex Rodrigo Dias da Costa
Reg.: 18 september 2003

ShovingNE2 schreef:

Kan mijn vinden in de opsomming van Tijn0 en inderdaad: die bekverbouwing van Cillessen was ook rood waardig, maar kan je dat überhaupt als scheidsrechter goed waarnemen? Zou je de beelden moeten terugkijken hoe Van Boekel er voor stond.
HR
Of een scheidsrechter iets al dan niet kan waarnemen, vind ik geen criterium. Ik vond het inkomen van Schaken wild en buitensporig, en een rode kaart had niet misstaan in die situatie. De scheidsrechter wordt ondersteund door 3 kompanen en in de toekomst wellicht door een video-ref, dus wat mij betreft sparen we een arbiter niet als deze iets wat wel is gebeurd, niet zou hebben kunnen zien.

Ik vind verder ook net als iedereen dat we bij deze speelronde geen opmerkingen hoeven maken.

Ik vond de gele kaart voor Van Beek te billijken. Het was een zware overtreding, maar ik vond het persoonlijk geen rood waard. Als ie 'm daar geeft, dan zijn er ook weer mensen die roepen dat het te zwaar gestraft is. Dat commentatoren van een bepaalde omroep hier heel stellig iets over roepen, zou ik ook niet als bewijsmateriaal willen aanvoeren. Tenslotte vinden we meer dan eens dat commentatoren vooral klinkklare onzin verkopen (zeker als het over Ajax, PSV of Feyenoord gaat).

De overtreding van Arias na zijn gele kaart was wat onhandig, maar dat vond ik niet zwaar genoeg voor geel (hooguit een keer als optelsom na een aantal incidenten, maar dat was hier niet aan de orde).

De bal bij Ajax was voor mij niet bewezen over de doellijn, dus ook hier zou ik geen opmerking over maken op de lijst. Doellijntechnologie heeft (in Engeland) al een paar keer laten zien dat een bal die echt over de lijn lijkt vaak nog niet voor 100% de lijn heeft gepasseerd.

Wat mij betreft geen opmerkingen. Het meest discutabel vond ik de situatie met Schaken, waar de scheidsrechter ADO in de wedstrijd hield door hem niet weg te sturen. Helaas heeft dat geen negatieve gevolgen gehad voor Ajax.
HR
HR

Debutant Oranje

Dat commentatoren van een bepaalde omroep hier heel stellig iets over roepen, zou ik ook niet als bewijsmateriaal willen aanvoeren. Tenslotte vinden we meer dan eens dat commentatoren vooral klinkklare onzin verkopen (zeker als het over Ajax, PSV of Feyenoord gaat).HR
Vandaar dat we ook de media buiten deze discussie willen houden.
HR
HR

T-Bag2
Selectiespeler PSV 1

Vak: -
Reg.: 14 januari 2016

Ik ga mee met de rest. Geen competitiebepalende fouten vwb de top 3.
HR
HR

tijn0
Vedette

Reg.: 23 april 2008

Oke, goed begin voor de arbitrage dus!
HR
HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Reg.: 24 mei 2001

tirzah schreef:

met uitzondering wellicht van Makkelie's te grote tolerantie met Elia. Want persoonlijk vind ik dit tot driemaal toe een speler bewust sparen erger dan het niet in een split second kunnen zien of van Beek geel dan wel rood verdient.

Maar zoals gezegd; geen schokkende arbitrale invloed bij de herstart van het seizoen.
HR
Tja, ik vond de tolerantie van Makkelie juist een positieve invloed hebben op het wedstrijdverloop. Geen kaart voor Pereiro en Kasdorp bij dat incidentje en Arias die een paar keer de grens opzocht geen tweede geel= rood gegeven.
Daarmee bleef de wedstrijd een wedstrijd, ik vind dat getuigen van goed de situatie aanvoelen door een scheidsrechter.
HR
HR

MARKPSVEINDHOVEN
Talent jeugd PSV

Uit: Eindhoven(woensel)
Vak: Zuid - F
Reg.: 20 juli 2010

romario4wethoudervanjuine schreef:

(...)
Tja, ik vond de tolerantie van Makkelie juist een positieve invloed hebben op het wedstrijdverloop. Geen kaart voor Pereiro en Kasdorp bij dat incidentje en Arias die een paar keer de grens opzocht geen tweede geel= rood gegeven.
Daarmee bleef de wedstrijd een wedstrijd, ik vind dat getuigen van goed de situatie aanvoelen door een scheidsrechter.
HR
Ik blijf me dan wel afvragen of alle commotie van afgelopen week hier ook een rol in heeft gespeeld
HR
HR

Debutant Oranje

MARKPSVEINDHOVEN schreef:

(...)
Ik blijf me dan wel afvragen of alle commotie van afgelopen week hier ook een rol in heeft gespeeld
HR
Dat is niet relevant voor dit topic. Hier beperken we ons louter tot het beoordelen van het optreden van de arbitrage m.b.t. traditionele top 3. Voor media en hypes daaromtrent zijn andere topics.

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 18 januari 2016 20:24:50).]
HR
HR

Jaix
Nationale topspeler

Uit: Helmond
Vak: West - H
Reg.: 21 maart 2000

tijn0 schreef:

Oke, goed begin voor de arbitrage dus!
HR
Misschien lezen ze hier ook mee en worden ze door onze opinie nu beïnvloed, zeg maar het zelfde als met Makkelie gebeurde :B

Arno Vermeulen vond dat Ajax een doelpunt onthouden was, maar de truc met het stilzetten 'op de doellijn' was zoo doorzichtig dat niemand het daar over heeft. Zelfs niet op het AN waar Calimero heerst.
HR
HR

Debutant Oranje

Jaix schreef:

(...)

Misschien lezen ze hier ook mee en worden ze door onze opinie nu beïnvloed, zeg maar het zelfde als met Makkelie gebeurde :B

Arno Vermeulen vond dat Ajax een doelpunt onthouden was, maar de truc met het stilzetten 'op de doellijn' was zoo doorzichtig dat niemand het daar over heeft. Zelfs niet op het AN waar Calimero heerst.
HR
Bal op de lijn is al besproken hier. En nogmaals, het gaat in dit topic niet over opinie o.i.d. Daar zijn legio andere topics voor

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 20 januari 2016 10:02:33).]
HR
HR

T-Bag2
Selectiespeler PSV 1

Wat Ajax betreft is het vrij makkelijk dit weekend. Afvinken en klaar :slaap
HR
HR

PCS
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Uit: Gold Coast
Reg.: 27 februari 2003

Van Boekel niet tegen, Brenet had geel moeten hebben. (61e minuut)
HR
HR

PCS
Mister PSV

Laat maar, was natuurlijk een pingel na hands Twente, gelukkig niet beslissend.
HR
HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Reg.: 24 mei 2001

Hands Isimat, hands Twente.
Maar ik vond van Boekel prima fluiten, liet de wedstrijd fijn lopen maar hield alles wel binnen de perken en zeer coulant met de kaarten.

[Dit bericht is veranderd door romario4wethoudervanjuine (op 24 januari 2016 20:03:10).]
HR
HR

nieuwe PSV
Nationale topspeler

Reg.: 21 januari 2014

Eerste goal PSV buitenspel.

forumillustratie

Hadden we een penalty moeten hebben?

Ajax en Feyenoord niet gezien.

[Dit bericht is veranderd door nieuwe PSV (op 24 januari 2016 19:57:45).]
HR
HR

tirzah
Vedette

Reg.: 14 april 2008

nieuwe PSV schreef:

Eerste goal PSV buitenspel.

(plaatje)

Hadden we een penalty moeten hebben?

Ajax en Feyenoord niet gezien.
HR
Ja, we hadden een penalty moeten hebben. Zoals Jeroen Grueter in de NOS samenvatting ook liet zien.
Brenet werd opzettelijk gevloerd door een tegenstander die geen bal raakte.
Gelukkig was de fout niet beslissend voor de uitslag van deze wedstrijd, omdat Florian daarna nog scoorde, maar Pol van Boekel zat daar helemaal mis.
HR
HR

Beej
Speler buitenlandse topclub
Winnaar PSV Netwerk VoVo Relatief 2006/2007

Uit: Uden
Vak: Oost - VV
Reg.: 24 april 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 januari 2016 om 22:50:15.  Profiel  Stuur een privébericht  MSN: RonnyB_1979@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
En die bal die met de arm van een Twentespeler over de achterlijn heen getikt werd.
Daar werd een achterbal voor gegeven, ipv penalty of op zijn minst een corner.
20 sec later ligt de bal bij PSV in het netje 3-2.
HR
HR

T-Bag2
Selectiespeler PSV 1

tirzah schreef:

(...)

Ja, we hadden een penalty moeten hebben. Zoals Jeroen Grueter in de NOS samenvatting ook liet zien.
Brenet werd opzettelijk gevloerd door een tegenstander die geen bal raakte.
Gelukkig was de fout niet beslissend voor de uitslag van deze wedstrijd, omdat Florian daarna nog scoorde, maar Pol van Boekel zat daar helemaal mis.
HR
Waarom meldt je nu niks over de buitenspelgoal of komt dat niet goed uit voor je KhC index? :huh
HR
HR

PCS
Mister PSV

T-Bag2 schreef:

(...)

Waarom meldt je nu niks over de buitenspelgoal of komt dat niet goed uit voor je KhC index? :huh
HR
Eens, laten we aub wel objectief blijven tirzah..

Van Boekel mistte een aangal dingen, buitenspel goal, wat gele kaarten (PSV niet, Twente kreeg hem daarna voor hetzelfde vergrijp wel) en 2 penalty situaties.

T-Bag, nog iets opvallends in de ajax wedstrijd?

[Dit bericht is veranderd door PCS (op 24 januari 2016 23:40:37).]
HR
HR

T-Bag2
Selectiespeler PSV 1

PCS schreef:

(...)

Eens, laten we aub wel objectief blijven tirzah..

Van Boekel mistte een aangal dingen, buitenspel goal, wat gele kaarten (PSV niet, Twente kreeg hem daarna voor hetzelfde vergrijp wel) en 2 penalty situaties.

T-Bag, nog iets opvallends in de ajax wedstrijd?
HR
Neh,geen beslissende arbitrale missers. Na 26 seconden was het klaar en daarna gewoon weer 90 minuten bagger uitzitten.
Al met al kan dit weekend eigenlijk ook wel afgevinkt worden wat mij betreft.

Wat rest is alleen nog de vraag; Hoe ver moet Feyenoord achterop raken om nog beoordeeld te worden :B
HR
HR

Thoresen KONING
Mister PSV

Uit: Breda
Vak: Noord - PR
Reg.: 23 augustus 2001

Die duik van Tapia achterop de benen van Brenet was zeker een penalty waard. En het ene handsgeval (vanaf twee meter via een voet tegen de hand) is duidelijk het andere niet (glijden en met een beweging van de ellenboog al dan niet bewust de bal over de achterlijn werken). Maar goed, ik wil niemand zijn illusie van objectiviteit ontnemen :B

Verder floot Polleke voor zijn doen heel behoorlijk (bijna niet, want het was "lekker doorspelen" dag).
HR
HR

tijn0
Vedette

Reg.: 23 april 2008

Ik zou 1 voor en 1 tegen zeggen. Dat we niet voor alles een penalty krijgen snap ik nog, maar bij alledrie twijfelmomenten was er in bepaalde mate sprake van een overtreding. Als ik dan terugdenk aan die penalty die Zwolle kreeg, hadden wij er ook een moeten hebben. Had in theorie bepalend kunnen zijn.

En dat de 1-1 buitenspel was, was live al te zien. Slecht gezien door de grensrechter.

Bij Ajax niets gezien en omdat ik pas na 5 minuten inschakelde is dat extra waar.
Bij Feyenoord veel gekkigheid, maar niet van de scheids.

[Dit bericht is veranderd door tijn0 (op 25 januari 2016 07:21:25).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 78 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Staat de positie van Cocu voor jou nu ter discussie?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 15,4% dat ADO Den Haag wint van SC Heerenveen. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van NAC-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!