PSV Netwerk
donderdag 17 augustus 2017 - 05:51                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Deze topic is open en bestaat uit 78 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 78 »

HR

J.B. Rode kaart: waarschuwing
Debutant Oranje

Vak: Noord - R
Droomaankoop: -
Reg.: 14 september 2014

Het enige penaltymoment wat ik heb gezien is de handsbal van Twente. Daar moet je gewoon voor fluiten. Zeker gezien een aantal weken geleden Moreno (als ik het goed heb) ook werd afgefloten en een pingel tegen kreeg. Een zelfde soort moment door een verkeerde glijbeweging.

Maar dit soort momenten hangt gewoon af van de interpretatie van de arbiter. Heel dat `hand naar de bal` of andersom wordt door iedereen anders uitgelegd. Dat wil niet zeggen dat daar wat meer consequenter kan worden gefloten.

Buitenspelgoal viel mij in het stadion niet op eerlijk gezegd. Maar de beelden waren daar duidelijk in.

Verder vond ik de overtreding op Brenet geen penalty waard.

Zowel F`noord alsook Ajax heb ik niet gezien. Wel de samenvatting, maar daar hang ik geen oordeel aan vast. is niet erg objectief m.i.
HRHR
HR

Demenkovets
Mister PSV

Uit: IJsselmuiden
Vak: -
Reg.: 8 april 1999

quote:HR
T-Bag2 schreef:

Wat Ajax betreft is het vrij makkelijk dit weekend. Afvinken en klaar :slaap
HR
Bij die wedstrijd viel zelfs de doellijntechnologie in slaap ;)
HR
HR

tirzah
Vedette

Reg.: 14 april 2008

Thoresen KONING schreef:

Die duik van Tapia achterop de benen van Brenet was zeker een penalty waard. En het ene handsgeval (vanaf twee meter via een voet tegen de hand) is duidelijk het andere niet (glijden en met een beweging van de ellenboog al dan niet bewust de bal over de achterlijn werken). Maar goed, ik wil niemand zijn illusie van objectiviteit ontnemen :B

Verder floot Polleke voor zijn doen heel behoorlijk (bijna niet, want het was "lekker doorspelen" dag).
HR
Tsja, die "objectiviteit" hier en elders toch... ;)

Ben het geheel met jou en Jeroen Grueter en vele anderen eens dat de enige echte penalty die bij het geval Brenet was. 100 procent opzet. Voor al die half of heel aangeschoten handsballen zou ik nooit fluiten.

Verder floot Polleke inderdaad beter dan we gewend zijn.Dat hij niet weet wat obstructie is, daar valt hij niet meer in op. Geen enkele fluitist schijnt die regel nog te kennen.De opleiding in Zeist laat blijkbaar te wensen over.

Zoals gezegd, geen invloedrijke fouten van de arbitrage dit keer.
HR
HR

PCS
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Uit: Gold Coast
Vak: West - H
Reg.: 27 februari 2003

Ik vind het over het hoofd zien van buitenspel bij de gelijkmaker (vreemd waarom je dit WEER niet noemt) en het niet geven van een 100% strafschop toch behoorlijk invloedrijk hoor...
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

Heel typerend dat jij de buitenspelgoal van PSV steeds maar niet benoemt. Het is bijna opzichtig te noemen. Als de eerste goal van Twente buitenspel was geweest hadden we het overal gelezen.

Het is moeilijk in te schatten wat de gevolgen zijn als hij afgekeurd was. Maar het kan zo maar zijn dat je met 1-1 de rust in gaat.

Per saldo met pingels die niet gegeven werden denk ik dat er geen invloed is op de uitslag.
HR
HR

Debutant Oranje

Zeg Tijn0.

Hoe staat het na 2 speelronden sinds dat we met deze breed gedragen index zijn begonnen met de lijst?

Zou je een voorbeeld kunnen posten hoe e.e.a. na verwerking van alle serieuze bijdragen eruit ziet?
HR
HR

lowlife
Vaste international Oranje

Uit: emst
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 9 april 2005

Tuurlijk is het te verdedigen om geen penalty bij die handsbal te geven, maar het was wel duidelijk een hoekschop en geen doeltrap waar vervolgens de 3-2 uit voort komt.
HR
HR

Debutant Oranje

Tuurlijk is het te verdedigen om geen penalty bij die handsbal te geven, maar het was wel duidelijk een hoekschop en geen doeltrap waar vervolgens de 3-2 uit voort komt. HR
Dat sowieso.

ShovingNE2 schreef:

Heel typerend dat jij de buitenspelgoal van PSV steeds maar niet benoemt. Het is bijna opzichtig te noemen. Als de eerste goal van Twente buitenspel was geweest hadden we het overal gelezen.

HR
Geloof niet dat je te zwaar aan die post moet tillen. Hier is iedereen het wel over eens dat het buitenspeldoelpunt gewoon telt als direct voordeel voor PSV. Dat de KhC lijst gemanipuleert wordt is niet ons probleem lijkt me zo. Dat zal met deze index niet snel gebeuren.

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 25 januari 2016 13:07:42).]
HR
HR

tijn0
Vedette

Reg.: 23 april 2008

J.B. schreef:

Zeg Tijn0.

Hoe staat het na 2 speelronden sinds dat we met deze breed gedragen index zijn begonnen met de lijst?

Zou je een voorbeeld kunnen posten hoe e.e.a. na verwerking van alle serieuze bijdragen eruit ziet?
HR
Nou, formeel moeten we nog een soort van stemmen over afgelopen weekeinde, een snelle blik doet vermoeden dat er alleen bij PSV opvallende momenten waren.

Voor deze speelronde weet ik het nog niet precies, omdat de oordelen nog verschillen. De belangrijkste vraag is: had PSV een penalty moeten krijgen en hoeveel precies? Het buitenspelmoment is gewoon aangetoond, volgens mij.

Dus, hoeveel penalty's voor PSV?

Om vooruit te lopen op de feiten -->
Speelronde 17: niemand benadeeld of bevoordeeld
Speelronde 18: PSV eenmaal bevoordeeld (buitenspel) en eenmaal benadeeld (penalty)

Ik hoor graag in hoeverre men zich daarin kan vinden. Verder zal ik vanaf nu in de openingspost de stand plaatsen.

lowlife schreef:

Tuurlijk is het te verdedigen om geen penalty bij die handsbal te geven, maar het was wel duidelijk een hoekschop en geen doeltrap waar vervolgens de 3-2 uit voort komt.
HR
De vraag is hoe ver we dat door moeten voeren. Goed, nu viel die goal ongelukkigerwijs direct de aanval erna. Het kan ook dat er twee of drie momenten tussen zaten en dat de goal dan viel. Moeten we dan een direct verband leggen, of is het gewoon een relatief kleine fout (hoekschop/achterbal), waarna helaas een goal valt? Ik zou zelf voor dat laatste gaan, vooral omdat PSV individuele fouten maakte die daadwerkelijk de goal inleidden en omdat anders iedere vergelijkbare fout waar geen goal uit valt, op eenzelfde manier bepalend kan zijn.

[Dit bericht is veranderd door tijn0 (op 25 januari 2016 13:16:09).]
HR
HR

Debutant Oranje

tijn0 schreef:

(...)

De vraag is hoe ver we dat door moeten voeren. Goed, nu viel die goal ongelukkigerwijs direct de aanval erna. Het kan ook dat er twee of drie momenten tussen zaten en dat de goal dan viel. Moeten we dan een direct verband leggen, of is het gewoon een relatief kleine fout (hoekschop/achterbal), waarna helaas een goal valt? Ik zou zelf voor dat laatste gaan, vooral omdat PSV individuele fouten maakte die daadwerkelijk de goal inleidden en omdat anders iedere vergelijkbare fout waar geen goal uit valt, op eenzelfde manier bepalend kan zijn.
HR
Daar wringt `m inderdaad de schoen. Verdedigend was Isimat inderdaad nergens te bekennen. En ook Moreno zag er niet goed uit. Wil `m derhalve niet als bepalend bestempelen. Wel opvallend..

Dus, hoeveel penalty's voor PSV?HR
Ik zeg dat de handsbal eerder een pingel is. Bij Brenet zag ik geen overtreding. Maar van mij mag je er een toezeggen (een pingel)

Om vooruit te lopen op de feiten -->
Speelronde 17: niemand benadeeld of bevoordeeld
Speelronde 18: PSV eenmaal bevoordeeld (buitenspel) en eenmaal benadeeld (penalty)HR
Dekt wel de lading idd.
HR
HR

nieuwe PSV
Nationale topspeler

Reg.: 21 januari 2014

Denk dat we (als geheel) prima in staat blijken te zijn om objectief te oordelen (na de wedstrijd) over de prestaties van de scheidsrechters. Maar toch blijft het erg lastig om hier iets uit te gaan halen. Want de momenten van vorige week, waar veel discussie over was, hebben we nu allemaal bestempeld als geen fout. Hadden we het een fout kunnen noemen als Arias, vBeek of Schaken wel rood hadden gehad? Volgens mij niet, want 'je kan hem geven'. Doet Makkelie dat echter in het geval van Arias ben je wel mooi genaaid. Had echt beslissend kunnen zijn voor het verdere verloop van het seizoen.

Bij deze wedstrijd concluderen we nu 1x voordeel 1x nadeel, waar ik het mee eens ben. Maar ik ben dan toch blij dat we die buitenspel goal wel hebben gehad en die pingel niet. Ten eerste omdat het qua moment veel belangrijker was en ten tweede omdat we nog wel eens een pingel willen missen.

Maar verder wil ik jullie niet ontmoedigen... ga zo door! ;)

[Dit bericht is veranderd door nieuwe PSV (op 25 januari 2016 14:04:28).]
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 25 januari 2016 om 14:42:22.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Wat vinden jullie van de gele kaart van Van Beek bij AZ - Feyenoord? Was in mijn ogen (wederom) een zuivere rode.
HR
HR

Louwke
Selectiespeler PSV 1

Uit: Oss
Vak: Oost - X
Reg.: 7 juni 2001

Ja volgens mij ook. Pure frustratie van zijn fouten, wilde zijn gram halen op de tegenstander geen oog voor de bal direct rood imo. Maar of ze daar nu slechter van zouden zijn geworden :)
HR
HR

Debutant Oranje

Ricardo Izecson Santos schreef:

Wat vinden jullie van de gele kaart van Van Beek bij AZ - Feyenoord? Was in mijn ogen (wederom) een zuivere rode.
HR
Wellicht handig als er een filmpje wordt gepost van dit incident?
HR
HR

tirzah
Vedette

tijn0 schreef:

Ik zou 1 voor en 1 tegen zeggen. Dat we niet voor alles een penalty krijgen snap ik nog, maar bij alledrie twijfelmomenten was er in bepaalde mate sprake van een overtreding. Als ik dan terugdenk aan die penalty die Zwolle kreeg, hadden wij er ook een moeten hebben. Had in theorie bepalend kunnen zijn.

En dat de 1-1 buitenspel was, was live al te zien. Slecht gezien door de grensrechter.

Bij Ajax niets gezien en omdat ik pas na 5 minuten inschakelde is dat extra waar.
Bij Feyenoord veel gekkigheid, maar niet van de scheids.
HR
Het is toch echt wetenschappelijk bewezen, zeggen kenners met meer verstand van zaken hierover dan ik, dat een mens met het blote oog niet tegelijk kan kijken naar het moment waarop links een bal gespeeld wordt en rechts daarvan iemand met zijn schoen een teenlengte of minder buitenspel zou hebben gestaan.
Compliment daarom dat jij dat live al kon zien, wat op de hier aangeleverde foto nauwelijks waarneembaar is, omdat je niet de een-duizendste seconde "vangt" waarop de bal geraakt is of waarop de schoen, neus of pink zich voorwaarts beweegt.

Ergo;dit beschouw ik uiteraard niet als een fout van de arbitrage. Reeds lang pleit ik dan ook voor het afschaffen van deze onzinnige regel.
Dan kan een grensrechter zich concentreren op wel waarneembare zaken. Zoals gisteren de man voor de Zuid tribune, die niet eens voor uitbal vlagde toen de bal door de Twente speler bijna letterlijk achter hem door gespeeld werd. En hij liep zelf toch echt met zijn vlag buiten het veld. :D
HR
HR

Debutant Oranje

Blijf aub gewoon ontopic. Meningen over afschaffen van buitenspel of meningen over of een forumlid wel of niet een buitenspelsituatie meteen ziet is totaal off topic.

Nogmaals, lees even de topicregels door dan kan dit soort vervuiling worden voorkomen.

Daar zijn andere topics voor, waaronder je eigen arbitrage en media hoekje. Niet hier.

Dus gewoon aangeven of het buitenspel was en of je vindt of PSV wel of niet voordeel heeft gehad van deze beslissing. Zo moeilijk is het allemaal niet lijkt me.

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 25 januari 2016 16:28:56).]
HR
HR

tijn0
Vedette

Ik zal je uitleggen hoe ik het kon zien, tirzah:
Mijn vader en ik verbazen ons altijd over de PSV'ers die bij zo'n bal in de laatste seconde voor de vrije trap opzettelijk buitenspel gaan staan. Het zijn er altijd twee of drie die dat doen (de Jong bijvoorbeeld). Ik snap het idee daarvan niet, maar we keken er beide naar en stelden bij het trappen dan ook vast dat het wel buitenspel moest zijn.
Dat was voor mij makkelijker te zien dan de scheids, omdat Moreno aan 'onze' kant van de 16 stond.

Verder off-topic, maar ik had direct het idee. De maker van de foto trouwens ook, zo te zien :).
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Verder hoeft de grensrechter ook niet op 2 punten tegelijk te kijken wat Tirzah als excuus aanhaalt, de trap is namelijk duidelijk hoorbaar en hoeft alleen op 1 lijn te kijken.
HR
HR

Debutant Oranje

ShovingNE2 schreef:

Verder hoeft de grensrechter ook niet op 2 punten tegelijk te kijken wat Tirzah als excuus aanhaalt, de trap is namelijk duidelijk hoorbaar en hoeft alleen op 1 lijn te kijken.
HR
Was al duidelijk dat we het buitenspeldoelpunt als fout zagen in het voordeel van PSV (en dus ook beslissend).

Interessanter is het om te kijken naar de post van Ric. Izecson:

Wat vinden jullie van de gele kaart van Van Beek bij AZ - Feyenoord? Was in mijn ogen (wederom) een zuivere rode.HR
Deze nog even meenemen in de stemming?
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Als je daar rood voor gaat geven dan kan je er 4 per wedstrijd trekken. Donkergeel, zeker. Maar geen rood.
HR
HR

tirzah
Vedette

tijn0 schreef:

Ik zal je uitleggen hoe ik het kon zien, tirzah:
Mijn vader en ik verbazen ons altijd over de PSV'ers die bij zo'n bal in de laatste seconde voor de vrije trap opzettelijk buitenspel gaan staan. Het zijn er altijd twee of drie die dat doen (de Jong bijvoorbeeld). Ik snap het idee daarvan niet, maar we keken er beide naar en stelden bij het trappen dan ook vast dat het wel buitenspel moest zijn.
Dat was voor mij makkelijker te zien dan de scheids, omdat Moreno aan 'onze' kant van de 16 stond.

Verder off-topic, maar ik had direct het idee. De maker van de foto trouwens ook, zo te zien :).
HR
Dan hebben je vader , jij en ik dezelfde verbazing bij dit soort gelegenheden. ;)
De enige reden die ons groepje op de tribune kan verzinnen voor deze handelwijze is een poging te voorkomen dat men al wordt vastgepakt voor de vrije trap genomen wordt. Maar misschien is er een andere reden die wij geen van allen kennen.
Bedankt voor je uitleg hierboven. :)
HR
HR

T-Bag2
Selectiespeler PSV 1

Reg.: 14 januari 2016

HR
HR

nieuwe PSV
Nationale topspeler

Reg.: 21 januari 2014

ShovingNE2 schreef:

Als je daar rood voor gaat geven dan kan je er 4 per wedstrijd trekken. Donkergeel, zeker. Maar geen rood.
HR
http://www.fr1908.net/video/2015-2016/samenvatting-az-feyenoord-8

Vanaf 5:40 (daarna herhaling). Zo zie ik er geen 4 per wedstrijd hoor. Als je zijn uitlatingen na de wedstrijd erbij haalt (helaas bleef Janssen staan) kun je wel zeggen dat dit op basis van de intentie rood had moeten zijn. Van mij hoeven we het niet als een fout te rekenen, maar hij kan hem zeker geven.
HR
HR

tijn0
Vedette

Donkergeel, mag rood zijn. Net als vorige week snap ik ergens dat hij het niet geeft. Had hij wel rood geveven, had ik het echter ook geen fout gevonden.
HR
HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Reg.: 24 mei 2001

tirzah schreef:

(...)

Ergo;dit beschouw ik uiteraard niet als een fout van de arbitrage.
HR
We waren het er juist over eens dat een fout een fout is in dit topic.
Anders komen we weer in het moeras der subjectiviteit waarin andere topics al verzopen zijn.
Mag overigens, als PSV supporter mag je je emotie mee laten spreken, heel menselijk. Maar deze topic is specifiek opgezet om juist dat eens een keer niet te doen!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 78 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Staat de positie van Cocu voor jou nu ter discussie?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 95,7% dat FC Twente wint van VVV Venlo. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van NAC-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!