PSV Netwerk
donderdag 17 augustus 2017 - 05:53                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Deze topic is open en bestaat uit 78 pagina's: « 1 ... 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 »

HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 24 mei 2001

quote:HR
TomPSV. schreef:

Go Ahead Eagles - PSV

-Zuivere goal van Pereiro ten onrechte afgekeurd
-Rood Hendriks na harde overtreding op Siem niet gegeven
-Handsbal van een Go Ahead-speler voorafgaand aan de 1-1 van Go AheadHR
Waardeloze scheids die Blom. Kijk dát is er nou wel een die PSV naait als hij kan.
Een en twee met je eens. Die handsbal is mij ontgaan moet ik je zeggen....

NOTE: ik vond het duwtje van Isimat geen penalty. Zoals ik eerder wel eens een licht duwtje tegen de Jong in eerdere wedstrijden ook geen penalty vond

Wat ik wel aan het lijstje wil toevoegen is hoe die idioot van een Blom in de 47 minuut wel een zware duw op de Jong die penaltywaardig was, niet honoreerde door voor de rust te fluiten. :kots

[Dit bericht is veranderd door romario4wethoudervanjuine (op 12 maart 2017 11:06:01).]
HRHR
HR

El Sordo
Internationale topspeler

Uit: Utrecht
Vak: Noord - S
Reg.: 8 juli 2010

- goal ten onrechte afgekeurd.
- rood kan, in ieder geval geel.
- handsbal zou ik moeten terugzien..
- geen overtreding Isimat (gewoon een goed duel).
- wél overtreding op Luuk in de 16.
HR
HR

tijn0
Vedette

Reg.: 23 april 2008

Hebben we goede beelden van het rode kaart-moment?
Mag ik weten waarom men vindt dat Moreno geen overtreding maakte?
HR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 maart 2017 om 12:12:08.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Die vind ik ook apart ja, ik vind de goal namelijk wel terecht afgekeurd. Zonder enige twijfel.

De 'rode kaart':
https://twitter.com/FOXSportsnl/status/840650386130235392

Die is vrij duidelijk ...

Om het lijstje compleet te maken:
- De Jong moet in de blessuretijd van de 1e helft een penalty krijgen
- Handsbal voorafgaand aan de 1-1
- Geen penalty voor Go Ahead
HR
HR

TotalBB
Selectiespeler PSV 1

Uit: Arnhem
Vak: Noord - PP
Reg.: 20 april 2001

- Goal ten onrechte afgekeurd. Moreno wilde het kopduel aangaan, maar viel over de verdediger heen toen deze bukte.
- Hendriks echt donkerrood. Zie https://twitter.com/FOXSportsnl/status/840650386130235392.
- Handsbal voorafgaand aan de 1-1 was op tv moeilijk te beoordelen.
- Geen overtreding van Isimat.
- De duw in de rug van Luuk op slag van rust was wat mij betreft wel een bewuste overtreding en dus een strafschop, al kan ik me voorstellen dat Luuk door al dat gemekker en aanstellerige gedrag de schijn inmiddels tegen heeft.

[Dit bericht is veranderd door TotalBB (op 12 maart 2017 12:23:33).]
HR
HR

J.B. Rode kaart: waarschuwing
Debutant Oranje

Vak: Noord - R
Reg.: 14 september 2014

- goal terecht afgekeurd. Ik vond het in eerste instantie lijken op gevaarlijk spel. De arbiter staat in zijn recht dat op deze manier te beoordelen.
- Normaliter zou de rode kaart terecht zijn geweest.
- Het was inderdaad een handsbal. Komen we wel bij de discussie of dit een beslissende fout is, aangezien PSV nog mogelijkheden had wat minder slap te verdedigen.
- Duwfout op Luuk in de 16.
HR
HR

tijn0
Vedette

koetje schreef:

(...)

http://www.vi.nl/nieuws/gebroeders-de-jong-bezorgen-psv-winst-in-tumultueus-duel.htm
HR
:crap , die is vies zeg! Live dacht ik dat hij gewoon de bal afpakte.
HR
HR

El Sordo
Internationale topspeler

Vak: Noord - S
Reg.: 8 juli 2010

J.B. schreef:

- goal terecht afgekeurd. Ik vond het in eerste instantie lijken op gevaarlijk spel. De arbiter staat in zijn recht dat op deze manier te beoordelen.
HR
Je hebt gelijk, nog een keer teruggezien en het was inderdaad onhandig inkomen. Moeilijk om te beoordelen of het een overtreding was, maar de scheids kon 'm affluiten.

Handbal ook nogmaals bekeken en die had inderdaad afgefloten moeten worden. Omdat het vanaf daar een vloeiende aanval was pleit ik voor een fout van Blom.
HR
HR

T-Bag2
Selectiespeler PSV 1

Reg.: 14 januari 2016

tijn0 schreef:

(...)

:crap , die is vies zeg! Live dacht ik dat hij gewoon de bal afpakte.
HR
Ik heb het steeds weer opnieuw bekeken en moet idd zeggen dat het een moeilijke is om te beoordelen. Rood zou mi niet terecht zijn, ik zie geen opzet,het is meer een ongelukkige samenloop als je het hele voorval bekijkt. Bij opzet zou ik geen twijfel hebben, echter kan ik dat in dit geval niet vaststellen. Of het dan geel of niks is doet dan ook niet meer ter zake.

De goal is terecht afgekeurd, puur gekeken naar dit voorval zonder vergelijking naar andere situaties van andere wedstrijden.
De Jong had wel een pingel verdiend eind eerste helft.
De handsbal is niet gezien en dat is een fout, maar geen directe invloed omdat Psv nog mogelijkheden had om de goal te voorkomen. Indirecte fout. Oordeel in lijn van mijn oordeel vorig seizoen toen Ajax tegen Roda een doelpunt tegen kreeg uit een onterechte corner. Ook toen waren er mogelijkheden de goal nog te voorkomen.
Isimat moet ik nog terugkijken dus vooralsnog onthoud ik me daar van een oordeel.

Bij Ajax was derde doelpunt buitenspel,directe invloed op het doelsaldo,verder geen invloed op de winst daar het in de laatste minuut gebeurde.

Eventuele aanvullingen daargelaten is dit mijn beoordeling voor nu.

[Dit bericht is veranderd door T-Bag2 (op 12 maart 2017 20:21:15).]
HR
HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Reg.: 24 mei 2001

Ja, die mag bij mij op mijn lijstje erbij Tijn, derde doelpunt Ajax buitenspel.
HR
HR

TotalBB
Selectiespeler PSV 1

T-Bag2 schreef:

(...)

Ik heb het steeds weer opnieuw bekeken en moet idd zeggen dat het een moeilijke is om te beoordelen. Rood zou mi niet terecht zijn, ik zie geen opzet,het is meer een ongelukkige samenloop als je het hele voorval bekijkt. Bij opzet zou ik geen twijfel hebben, echter kan ik dat in dit geval niet vaststellen. Of het dan geel of niks is doet dan ook niet meer ter zake.
HR

Gestrekt been + over de bal heen + vol op de enkel = altijd rood.
HR
HR

Debutant Oranje

romario4wethoudervanjuine schreef:

Ja, die mag bij mij op mijn lijstje erbij Tijn, derde doelpunt Ajax buitenspel.
HR
Op het randje maar volgens de letteren van de wet inderdaad buitenspel.

iemand nog incidenten bij F`noord gezien?
HR
HR

T-Bag2
Selectiespeler PSV 1

Reg.: 14 januari 2016

TotalBB schreef:

(...)

Gestrekt been + over de bal heen + vol op de enkel = altijd rood.
HR
Als je nu nog een x goed kijkt zie je ook dat de speler van GA uit balans is doordat ie ook geraakt wordt aan zijn been en naar achteren wordt getrokken in het hele gebeuren. Het is een samenloop van omstandigheden van het totale plaatje en ik kan er simpelweg geen bewuste actie in zien. Het ziet er wat ongelukkig uit, van allemaal overigens, van opzet is geen sprake en terecht geen rood gegeven.

[Dit bericht is veranderd door T-Bag2 (op 13 maart 2017 17:56:49).]
HR
HR

TotalBB
Selectiespeler PSV 1

T-Bag2 schreef:

(...)

Als je nu nog een x goed kijkt zie je ook dat de speler van GA uit balans is doordat ie ook geraakt wordt aan zijn been en naar achteren wordt getrokken in het hele gebeuren. Het is een samenloop van omstandigheden van het totale plaatje en ik kan er simpelweg geen bewuste actie in zien. Het ziet er wat ongelukkig uit, van allemaal overigens, van opzet is geen sprake en terecht geen rood gegeven.
HR
Hoe vaker ik het zie, hoe roder het wordt. ;) Ik geloof best dat hij het niet bewust doet, hoor. Maar als je op die manier inkomt, loop je wel bewust een risico. Als je de tegenstander vervolgens vol op de enkel raakt, is het wat mij betreft gewoon rood.
HR
HR

tijn0
Vedette

T-Bag2 schreef:

(...)

HR
Bouaouzan werd ook aan zijn shirt getrokken en had zijn gezicht naar de bal. Hij nam echter een gigantisch risico door toch zo in te komen vliegen.
Deze Eagle had ook met redelijke waarschijnlijkheid een zware blessure kunnen veroorzaken en dat is, mijns inziens, dan ook rood waard.
HR
HR

deninho32
Internationale topspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

- Normaliter zou de gele kaart terecht zijn geweest.
- Het was inderdaad een handsbal. Komen we wel bij de discussie of dit een beslissende fout is, aangezien PSV nog mogelijkheden had wat minder slap te verdedigen.
- Duwfout op Luuk in de 16.Hij heeft inmiddels de schijn tegen, dus ik neem het de arbitrage niet kwalijk..
HR
HR

TomPSV.
Legende

Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 7 augustus 2007

deninho32 schreef:
- Duwfout op Luuk in de 16.Hij heeft inmiddels de schijn tegen, dus ik neem het de arbitrage niet kwalijk..
HR
Dit is natuurlijk geen argument. Het gaat erom of het een penalty is of niet.
HR
HR

deninho32
Internationale topspeler

TomPSV. schreef:

(...)

Dit is natuurlijk geen argument. Het gaat erom of het een penalty is of niet.
HR
Hij kan er zeker een penalty voor geven, dus een fout? Ja misschien wel..Begrijpelijk? Zeker, Luuk de Jong is zo langzamerhand uitgegroeid tot de meest irritante etter van de Nederlandse velden..
HR
HR

TotalBB
Selectiespeler PSV 1

deninho32 schreef:

(...)Hij kan er zeker een penalty voor geven, dus een fout? Ja misschien wel..Begrijpelijk? Zeker, Luuk de Jong is zo langzamerhand uitgegroeid tot de meest irritante etter van de Nederlandse velden..
HR
Zo lang Wout Weghorst nog rondloopt op de Nederlandse velden zit dat er niet in.
HR
HR

deninho32
Internationale topspeler

TotalBB schreef:

(...)
Zo lang Wout Weghorst nog rondloopt op de Nederlandse velden zit dat er niet in.
HR
Het is dat Lurling niet meer speelt...Maar goed het gedrag van De Jong is in principe niet relevant, dus toch een fout van de arbitrage..
HR
HR

BasUtrecht
Internationale topspeler

Droomaankoop: Alex Rodrigo Dias da Costa
Reg.: 18 september 2003

J.B. schreef:

- Normaliter zou de rode kaart terecht zijn geweest.

- Op het randje maar volgens de letteren van de wet inderdaad buitenspel.
HR
Ik ben het met al je conclusies eens, maar ik wilde toch even aanstippen wat me in jouw taalgebruik wel vaker opvalt.

"Normaliter zou de rode kaart terecht zijn geweest." Wat betekent dit? Was het nou een rode kaart of niet? Ergens verstopt in een vage zinsconstructie laat je doorschemeren dat het misschien een rode kaart had kunnen zijn?

En met betrekking tot het buitenspelmoment van Ajax vind je het toch nodig even toe te voegen dat het op het randje is.

Waar tirzah vaak de andere kant op overdrijft, vind ik dat jij (samen met je maatje deninho32) altijd wel erg gereserveerd bent als het over PSV gaat. Je wekt de schijn vooraan te willen staan om een discutabel moment goed te praten als het tegen PSV is of in het voordeel van de concurrentie.
HR
HR

Debutant Oranje

BasUtrecht schreef:

(...)

Ik ben het met al je conclusies eens, maar ik wilde toch even aanstippen wat me in jouw taalgebruik wel vaker opvalt.

"Normaliter zou de rode kaart terecht zijn geweest." Wat betekent dit? Was het nou een rode kaart of niet? Ergens verstopt in een vage zinsconstructie laat je doorschemeren dat het misschien een rode kaart had kunnen zijn?

En met betrekking tot het buitenspelmoment van Ajax vind je het toch nodig even toe te voegen dat het op het randje is.
HR
Dr. Phil momentje hier zo te lezen.

"Normaliter zou de rode kaart terecht zijn geweest." is een andere vorm van de zin : Normaal gesproken is dit een rode kaart. Aangezien er in de wedstrijd geen rode kaart voor werd gegeven plaats ik dit in de context van dat moment. Oftewel, normaal gesproken was dit een rode kaart. Of in een iets andere vorm: "Normaliter zou de rode kaart terecht zijn geweest."

En het buitenspel was een `op het randje`. De toevoeging wordt overigens niet geteld voor de index. Dus waar je je druk om maakt is me een raadsel.

De rest van de post is offtopic hier. Wellicht iets voor het `verbeteringen` topic waar we kunnen gaan bakkelijen over taalgebruik en wie mijn maatjes zijn (ik had verder geen idee wie mijn maatjes zijn hier maar dat terzijde).

Ontopic maar weer.
HR
HR

deninho32
Internationale topspeler

Heb ik vrienden? Dat zou dan voor het eerst zijn... Verder vind ik op het randje een goede toevoeging omdat dat iets zegt over de moeilijkheidsgraad voor de arbitrage. Ik beoordeel elke situatie zonder gekleurde bril, het boeit me totaal niet om welke club het gaat.
HR
HR

Debutant Oranje

deninho32 schreef:

Heb ik vrienden? Dat zou dan voor het eerst zijn... Verder vind ik op het randje een goede toevoeging omdat dat iets zegt over de moeilijkheidsgraad voor de arbitrage. Ik beoordeel elke situatie zonder gekleurde bril, het boeit me totaal niet om welke club het gaat.
HR
Precies. Dat geldt ook voor mij. Het idee is om zo objectief mogelijk naar situaties te kijken.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 78 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Staat de positie van Cocu voor jou nu ter discussie?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 95,7% dat FC Twente wint van VVV Venlo. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van NAC-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!