PSV Netwerk
maandag 27 maart 2017 - 18:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Deze topic is open en bestaat uit 72 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 72 »

HR

tijn0
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 23 april 2008

Beste medeforummers,

Tussenstand:
Seizoen 2016-2017
Speelronde 1:
Geen momenten genoemd. Goed gedaan scheidsrechters!
Speelronde 2:
Geen momenten genoemd. Goed gedaan scheidsrechters!
Speelronde 3:
Zwolle - PSV; 0-4; van Boekel; Pröpper penalty; categorie 2; 6x fout, 1x geen fout; 86%
Ajax - Willem II; 1-2; Higler; Traoré penalty; categorie 1 (1 punt); 2x fout, 5x geen fout; 29%

Speelronde 4:
PSV - Groningen; 0-0; Nijhuis; Narsingh penalty; categorie 2; 2x fout, 2x geen fout; 50%
Rode kaart Bacuna; categorie 2; 4x geen fout; 0%
Gevaarlijke vrije trap Guardado; categorie 2; 4x fout; 100%
Handsbal uit vrije trap in 16; categorie 2; 4x fout; 100%
Go Ahead - Ajax; 0-3; van Hulten; Penalty Go Ahead; categorie 2; 2x geen fout; 0%
Penalty Ajax; 2x geen fout; 0%
Rode kaart Sanchez na veel overtredingen; 2x geen fout; 0%

Speelronde 5:
Feyenoord - ADO; 3-1; Gozubuyuk; Buitenspelgoal Jorgensen bij 1-0 stand; categorie 2; 3x een fout; 100%
Ajax - Vitesse; 1-0; Liesveld; Terugspeelbal werd vrije trap bij 0-0 stand; categorie 2; 2x een fout; 100%
Bal op hand verdediger Vitesse bij 0-0 stand; categorie 2; 3x een fout; 100%

Speelronde 6:
PSV - Feyenoord; 0-1; Blom; Penaltymoment met handsbal Isimat bij 0-0 stand; categorie 2; 8x een fout, 2x niet; 80%

Speelronde 7:
Excelsior - PSV; 1-3; Makkelie; Penalty Willems bij 0-1 stand; categorie 2; 12x fout, 6x niet; 67%

Speelronde 18:
PSV - Excelsior; 2-0; Kuipers; tackle op de hakken van de Jong bij 1-0 stand; categorie 2; 4x fout, 1x niet; 80%
Zwolle - Ajax; 1-3; Higler; penalty bij El Ghazi bij 0-0 stand; categorie 2; 5x terecht; 0% fout
Roda JC - Feyenoord; 0-2; Blom; doelpunt Feyenoord mogelijk buitenspel; categorie 2; 2x buitenspel; 4x geen buitenspel; 33% fout

Speelronde 19:
PSV - Heerenveen; 4-3; Nijhuis; penalty voor PSV na neerhalen de Jong bij 2-2 stand; categorie 2; 9x fout; 5x geen fout; 64% fout
Utrecht - Ajax; 0-1; Kuipers; penalty bij Barazite (hands) bij 0-0 stand; categorie 2; 12x terecht; 1x onterecht; 8% fout
Feyenoord - Willem II; 1-0; Janssen; doelpunt Feyenoord afgekeurd wegens buitenspel bij 1-0 stand; categorie 2; 0x buitenspel; 9x geldig doelpunt; 100% fout
Strafschop onthouden bij 1-0 stand (neerleggen Bilal); categorie 2; 9x penalty; 0x geen penalty; 100% fout

Speelronde 20:
Heracles - PSV; Blom; geen penalty voor PSV, ondanks veelvuldig vasthouden; categorie 2; 4x onterecht, 0x terecht, 100% fout

Speelronde 21:
AZ - PSV; Gözübüyük; bal lag niet stil bij vrije trap voorafgaand aan de goal van Willems; categorie 2; 8x fout, 6x geen fout (of althans, niet verantwoordelijk voor goal), 57% fout
Twente - Feyenoord; Higler; Ünal onterecht teruggefloten voor buitenspel; categorie 2; 10x fout, 0x juist, 100% fout

Klik hier om de spoiler te bekijken

Het beoordelen van fouten doen we op de volgende manier (voortschrijdend inzicht als voorbehoud):

Waarnaar kijken we?
Ik snap dat niet iedereen daar zin, of tijd voor heeft (of dat wedstrijden soms tegelijkertijd vallen), maar in principe kijken we naar de traditionele top-3, of de arbitrage fouten maakt.

Waarom doen we dat?
Zo willen we een overzicht maken van eventuele bevoor- of benadeling van één van de clubs. Dit overzicht is dan democratisch tot stand gekomen en daarom hopelijk ook zo objectief mogelijk (als mogelijk is binnen het forum van een club).

Hoe gaan we te werk?
Door (actief) naar discutabele momenten te zoeken en deze hier te plaatsen, met een stelling, aangevuld met een argument. Probeer zo goed als mogelijk er filmmateriaal bij te plaatsen, zodat iedereen een mening kan vormen en het duidelijk is over welk moment het precies gaat.

Wie mogen er meedoen?
Iedereen, mits positief en objectief bedoeld (en met respect naar elkaar). Ook niet-PSV'ers zijn van harte welkom en misschien wel gewenst (kijkend naar het streven naar objectiviteit).

Wat zijn discutabele momenten?
Voor dit seizoen (2016/2017) houden we de volgende categorieën aan:
1. Cruciaal voor resultaat (Makkelietje, punteninvloed direct te noteren)
2. Mogelijk bepalend voor resultaat (fout op het moment dat de wedstrijd nog niet beslist is)
3. Mogelijk bepalend voor score (fout op het moment dat de wedstrijd al beslist is)

Dan zie je aan het eind van het seizoen per club bijv.:

Cat.1: 1 punt teveel, 2 te weinig.
Cat.2: 6x mogelijk resultaat-bepalende fout tegen, 3x mee.
Cat.3: 5x mogelijk score-bepalende fout tegen, 6x mee.

Stemming
Ik zal de momenten en stemmingen bijhouden, zodat er aan het eind van het seizoen een indruk te krijgen is, van de invloeden op de ranglijst.

Jurisprudentie
Als we voor Club A in week 1 een bepaalde overtreding als zodanig beoordeeld hebben, zou dit ook in week 2 voor club B moeten gelden.

Als iemand wijzigingen wenst in de regels, laat maar weten, ook deze moeten democratisch tot stand komen!

Seizoen 2015-2016 tweede helft:

[Dit bericht is veranderd door tijn0 (op 14 februari 2017 13:25:24).]
HRHR
HR

Gilles de la Croquette
Vedette

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - PP
Droomaankoop: Andrés Guardado
Reg.: 31 mei 2001

Goed moment om dit topic te openen zo net voor zondag ;)
HR
HR

tijn0
Vedette

Altijd een boeiende wedstrijd ;).

Dat we na de winterstop zouden beginnen stond trouwens al vast ;)!

http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum2/1247-109.php

Wat vinden jullie trouwens handig? Zal ik het topic op wedstrijddagen sluiten, zodat de eerste emotie niet de overhand krijgt?
HR
HR

Sting
Debutant Oranje

Uit: Amsterdam
Reg.: 7 maart 2002

quote:HR
tijn0 schreef:

Wat vinden jullie trouwens handig? Zal ik het topic op wedstrijddagen sluiten, zodat de eerste emotie niet de overhand krijgt?
HR
Absoluut! Het initiatief is aardig, zal een lastige klus worden om een normaal lijstje tot stand te brengen gelet op alle emoties, trollen en roze brillen.

Daarom beter om het te sluiten tijdens wedstrijden
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

Vak: Noord - R
Reg.: 14 september 2014

tijn0 schreef:

HR
Dat kan. We kunnen ook waken voor emotie en niet ter zake doende postings gewoon (laten) weghalen? Het bewaken van bijvoorbeeld gezever niet relevante zaken zoals daar al teveel van staan in andere topics zoals arbitrage en media..

We kunnen het proberen om op wedstrijd dagen het topic open te laten. Bij teveel emotioneel geleuter kunnen we er altijd nog voor kiezen deze optie in te laten gaan en het ding sluiten op wedstrijddagen.

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 13 januari 2016 11:41:22).]
HR
HR

Big Paul Castellano Rode kaart: waarschuwing
WK Ster

Vak: Oost - X
Droomaankoop: Marco Van Ginkel
Reg.: 14 december 2008

Ik neem aan dat het om discutabele beslissingen gaat vanaf nu?
HR
HR

tirzah
Vedette

Reg.: 14 april 2008

tijn0 schreef:

HR
Sluiting op wedstrijddagen heeft inderdaad het effect wat jij noemt, namelijk minder emotionele uitbarstingen, maar anderzijds is de vraag of je emotie moet en kunt uitbannen bij voetbal of bij discussie.

Daar komt bij dat in de huidige, jachtige wereld er mensen zullen zijn die 1 dag later nauwelijks meer weten wat er de vorige dag is gebeurd, of daar niet meer in geinteresseerd zijn.

Wel verstandig van je om dit aparte topic te openen, zodat het gescheiden blijft van Arbitrage en Media, waar zondagmiddag speelronde 18 en de KhC index weer besproken kunnen worden. De insteek van beide topics is inderdaad niet dezelfde.
We zijn benieuwd hoe een en ander zich gaat ontwikkelen.
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

Big Paul Castellano schreef:

HR
Lees de eerste post even door. Staat het gewoon in

Wel verstandig van je om dit aparte topic te openen, zodat het gescheiden blijft van Arbitrage en Media, waar zondagmiddag speelronde 18 en de KhC index weer besproken kunnen worden. De insteek van beide topics is inderdaad niet dezelfde.HR
Lijkt mij ook, aangezien voor de KhC totaal geen draagvlak is.

[Dit bericht is veranderd door J.B. (op 13 januari 2016 11:51:41).]
HR
HR

tijn0
Vedette

HR
Jazeker, anders krijg je mogelijk te maken met selectief geheugen :).

tirzah schreef:

We zijn benieuwd hoe een en ander zich gaat ontwikkelen.
HR
Absoluut!
HR
HR

hapert city
Selectiespeler PSV 1

Vak: Zuid - EE
Reg.: 1 augustus 2007

Een scheidsrechter kan natuurlijk veel meer fouten maken dan het wel of niet geven van een rode kaart of penalty. Wanneer Arias zondag na 8 minuten een onterechte gele kaart krijg, beïnvloed Makkelie wel degelijk de wedstrijd, omdat Arias er continue met de rem op moet spelen.
HR
HR

J.B.
Debutant Oranje

hapert city schreef:

Een scheidsrechter kan natuurlijk veel meer fouten maken dan het wel of niet geven van een rode kaart of penalty. Wanneer Arias zondag na 8 minuten een onterechte gele kaart krijg, beïnvloed Makkelie wel degelijk de wedstrijd, omdat Arias er continue met de rem op moet spelen.
HR
Het is heel simpel. Als je dit ziet als een directe beinvloeding moet je dit voor de andere clubs ook zo meenemen.
HR
HR

tijn0
Vedette

Het probleem is wel dat we ergens de grens moeten trekken. Ik kan mij wel vinden in de stelling dat een gele kaart een verdediger belet voluit door te gaan, maar dan zou je het dus ook mee moeten nemen als er onterecht niet een gele kaart wordt gegeven aan een verdediger. Ik denk dat dat een heel onoverzichtelijke klus wordt.
Maar als de meerderheid voor is, dan vind ik het prima.
HR
HR

PCS
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Uit: Sydney
Vak: West - H
Reg.: 27 februari 2003

Leuk initiatief tijn0 :pul

Hoe gaat het hier dan precies in zijn werk? Is er hier in de topic mogelijkheid tot discussieren of wordt dat in het andere topic gedaan en hou jij een lijst (Excel?) bij met fouten en uitkomsten die hier dan worden gepubliceerd?
HR
HR

tijn0
Vedette

Discussie lijkt mij wel handig, je moet tenslotte van gedachten kunnen veranderen, of overtuigd kunnen worden. De discussie gaat alleen in eerste instantie niet over de rol die de pers (of agressief publiek) gespeeld heeft, maar puur over: is het een fout ja/nee.

Ik denk dat ik (samen met anderen) elke week gewoon de tussenstand publiceer, waardoor iedereen het bij kan houden.
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

Sluiten tijdens de wedstrijd voorkomt denk ik een waterval aan reacties, al ben ik van mening dat gewoon normaal posten tijdens de wedstrijd ook moet kunnen, die emotie laat men dan maar even achterwege..
HR
HR

Big Paul Castellano Rode kaart: waarschuwing
WK Ster

Vak: Oost - X
Droomaankoop: Marco Van Ginkel
Reg.: 14 december 2008

deninho32 schreef:

Sluiten tijdens de wedstrijd voorkomt denk ik een waterval aan reacties, al ben ik van mening dat gewoon normaal posten tijdens de wedstrijd ook moet kunnen, die emotie laat men dan maar even achterwege..
HR
Nee dit lijkt me geen goed idee. Aangezien een paar leden op dit netwerk het moeten hebben van emotionele posts omdat ze anders de discussie mijn inziens niet kunnen winnen.

Lekker sluiten op de wedstrijddagen zou ik een goede keuze vinden.
HR
HR

ShovingNE2
Internationale topspeler

Uit: Wageningen
Vak: Noord - PR
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 19 juli 2010

Goed plan. Sluiten op wedstrijddagen is prima. Ik wil de helft van de scheidsrechters op westrijd dagen op het marktplein laten bekogelen met eieren en tomaten. Een dag later is dat slechts 40% van de gevallen.
HR
HR

Tijn
Selectiespeler PSV 1

Droomaankoop: Ibrahim Afellay
Reg.: 24 april 2006

Misschien wordt het te complex, maar ik heb het idee dat er wel erg makkelijk geel gegeven wordt aan een speler van PSV en dat de tegenstanders hier wel heel erg veel zware overtredingen voor moeten maken. Dus de zware overtredingen zou ik wel mee willen nemen, ook als er geen rode kaart voor gegeven wordt.
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

(...)

Nee dit lijkt me geen goed idee. Aangezien een paar leden op dit netwerk het moeten hebben van emotionele posts omdat ze anders de discussie mijn inziens niet kunnen winnen.

Lekker sluiten op de wedstrijddagen zou ik een goede keuze vinden.
HR
Zou heel goed kunnen, ik snap te weinig van andermans gevoelens, maar het lijkt mij toch heel simpel om ook tijdens de wedstrijd de PSV-bril af te zetten en gewoon objectief een situatie te beoordelen.. Of worden mensen tijdens wedstrijden ineens dommer of zo?
HR
HR

romario4wethoudervanjuine
Mister PSV

Reg.: 24 mei 2001

Goejen bal tijnO :pul

Prima pragmatische aanpak. Mooi om nu eens zaken ECHT te objectiveren.
Zou mooi zijn als we brede input krijgen; inderdaad hopelijk ook met (genuanceerde) supporters van andere clubs.
Wie neemt die handschoen op??? :denk
HR
HR

PascalR89
Internationale topspeler

Uit: Vught
Vak: Zuid - AA
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 13 juli 2010

Zou mooi zijn als dit gaat werken. Als dit straks een tijdje loopt (succesvol) dan hebben we in ieder geval allemaal dezelfde 'dataset' van discutabele momenten waar we naar kunnen verwijzen.

Ik vind overigens dat discussies over wel/niet discutabel zoveel mogelijk voorkomen dienen te worden. Het is al te vaak gebleken dat wanneer 95% een overtreding rood vind, 5% het geen rood vind. Vaak zie je dan dat die 5% zeer aanwezig is in de discussie. Dat moeten we een beetje voorkomen denk ik.
HR
HR

T-Bag2
Talent jeugd PSV

Reg.: 14 januari 2016

romario4wethoudervanjuine schreef:

Goejen bal tijnO :pul

Prima pragmatische aanpak. Mooi om nu eens zaken ECHT te objectiveren.
Zou mooi zijn als we brede input krijgen; inderdaad hopelijk ook met (genuanceerde) supporters van andere clubs.
Wie neemt die handschoen op??? :denk
HR
Die handschoen neem ik op om wellicht zoals gezegd een bredere input te krijgen.
Heb me aangemeld onder,voor sommigen,bekende naam die ik gebruik op AN. Ben geen voorstander van geheimzinnig gedoe met dubbele accounts dus weet iedereen gewoon hoe het zit.
Verder zal ik me alleen beperken tot dit topic en hou me verder gewoon bezig met AN.
Eventuele meningsverschillen hier,blijven hier en staan los van AN.
Mocht het niet werken,dan trek ik me uiteraard terug.
HR
HR

Willem G
Administrator

Reg.: 6 september 2014

Welkom T-Bag2!

** Dit topic zal tijdens wedstrijden gesloten blijven **

En ook voor dit topic geldt:

Kaarten worden (meteen) uitgedeeld aan diegene die:
- off topic gaat
- onzinnige op-de-man onliners plaatst welke niets toevoegen aan de discussie

Kom dus met (zinvolle) argumenten en niet alleen met "Ajax is stom!" "Scheidsrechter A is een klootzak!"

Hou het ontopic en netjes naar elkaar toe zodat dit topic een succesvolle bijdrage kan leveren aan PN.
HR
HR

tijn0
Vedette

PascalR89 schreef:

Het is al te vaak gebleken dat wanneer 95% een overtreding rood vind, 5% het geen rood vind. Vaak zie je dan dat die 5% zeer aanwezig is in de discussie. Dat moeten we een beetje voorkomen denk ik.
HR
Hoe zie je dat voor je?

T-Bag2 schreef:

(...)

Die handschoen neem ik op om wellicht zoals gezegd een bredere input te krijgen.
HR
Leuk! Ben benieuwd.

[Dit bericht is veranderd door tijn0 (op 14 januari 2016 07:30:11).]
HR
HR

Jaix
Nationale topspeler

Vak: West - H
Reg.: 21 maart 2000

tijn0 schreef:

Het probleem is wel dat we ergens de grens moeten trekken. Ik kan mij wel vinden in de stelling dat een gele kaart een verdediger belet voluit door te gaan, maar dan zou je het dus ook mee moeten nemen als er onterecht niet een gele kaart wordt gegeven aan een verdediger. Ik denk dat dat een heel onoverzichtelijke klus wordt.
Maar als de meerderheid voor is, dan vind ik het prima.
HR
Een onterechte gele kaart die een schorsing oplevert voor een volgende wedstrijd, bijvoorbeeld een topper, moet ook worden meegenomen vind ik

Voorbeeld: Guardado en De Jong staan beiden op scherp en de week daarna is de wedstrijd PSV-Ajax. De scheidsrechter van dienst is Blom (zomaar, willekeurig gekozen.. :B ) en geeft vlak voor tijd bij een stand van 5-0 in Eindhovens voordeel een onterechte gele kaart aan beiden. Da's wel degelijk beïnvloeding van het competitieverloop.

[Dit bericht is veranderd door Jaix (op 14 januari 2016 10:40:23).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 72 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » B - PSV overig » PSV in de media - nieuws en geruchten » Fouten van de arbitrage

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Moet Locadia nu een kans krijgen in de spits?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 93,8% dat Feyenoord wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Sparta Rotterdam-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!