PSV Netwerk
maandag 22 december 2014 - 14:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » PSV in de media - nieuws en geruchten » Voetbal bij de NOS

HR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 79 »

HR

FuckdeBagwan Rode kaart: waarschuwing
International

Uit: Upyours-aan-Zee
Vak: Oost - X
Droomaankoop: -
Reg.: 26 augustus 2002

Naar aanleiding van de programatie en verslaggeving van de NOS de afgelopen week heb ik hen het volgende mailtje gestuurd:

Geachte sportredactie,

De afgelopen twee weken heb ik met stijgende verbazing en irritatie u programma's aangaande de voetbalsport bekeken. Ik zal u uitleggen waarom.

Vorige week mocht op zondagavond de Beenhakker aanschuiven aan tafel in het programma Studio Voetbal. Niets mis mee. Beenhakker is een prominent figuur binnen het Nederlandse voetbal en werkzaam als technisch directeur van Ajax. Alle reden zo'n man eens aan het woord te laten.

Op maandag avond sloeg de eerste verbazing echter toe. Had de dag ervoor de technisch directeur van Ajax zijn verhaal mogen doen, nu was de beurt aan de algemeen directeur van dezelfde club. En hoewel de heer Van Der Reijden voor de fans van zijn vereniging waarschijnlijk best een boeiend verhaal te melden had, werd ik als niet-ajaxcied er noch vrolijker noch wijzer van.

Dan dit weekend.

Op zaterdagavond zap ik vol verwachting naar Studio Sport om de beelden van de die avond gespeelde wedstrijden tot mij te nemen. De uitzending wekt echter wederom verbazing, ditmaal gepaard gaande van enige irritatie.

Want wat blijkt, in plaats van enige aandacht te besteden aan het debuut van de nieuwste aanwinst van PSV, de Koreaan Lee, of aan de hattrick van de nationale topscoorder, kiest de NOS ervoor om haar aandacht wederom te leggen bij de huidige nummer twee in de eredivisie. Hoewel de wedstrijd tegen Groningen er een was om heel snel te vergeten vindt de NOS toch aanleiding hier nog wat extra aandacht te besteden in de vorm van een interviewtje met de heer Koeman.

Op zondagavond bereikt de verbazing een hoogtepunt, net als de irritatie.

In de reguliere uitzending van Studio Sport blijkt weer een prominent plaatje ingericht voor Ajax. Nu betreft het de voorbereidingen van deze club op de wedstrijd tegen Arsenal. Op zich legitiem daar deze club als enige de Nederlandse eer nog hoog kan houden in Europa.

Maar wanneer ik 's avonds inschakel voor het Studio Voetbal blijkt daar alweer een prominent lid van de technische staf van de hoofdstedelijke voetbalorganisatie aangeschoven te hebben. Nog ergerlijker is het feit dat dit programma, dat in het leven was geroepen om de vaderlandse competitie van analyses en commentaren te voorzien, geheel gewijd blijkt te zijn aan dezelfde wedstrijd die ook al in Studio Sport uitgebreid besproken was.

Naar aanleiding van dit alles wil ik u verzoeken om of over te gaan tot een ander selectiebeleid wat het voetbalnieuws betreft of om in de naam van uw programmas ruimte in te delen voor het woord Ajax zodat de niet aan deze club gebonden voetbalsupporter weet waar hij aan toe is.

De gebeurtenissen van de afgelopen week staan niet op zich zelf. Niet voor niets bood enige tijd geleden een van uw commentatoren zijn verontschuldigingen aan voor het feit dat na de wedstrijd Ajax-PSV de verliezer vele malen meer aandacht kreeg dan de winnaar. Ook de keuze die u maakte ontrent het uitzenden van wedstrijden in de C.L. hebben veel kritiek los gemaakt, en niet alleen van supporters.

Misschien mag ik u de suggestie doen een apart programma in het leven te roepen waarin uw redactieleden en presentatoren hun blijkbaar verregaande liefde en bewondering voor de club uit Amsterdam kunnen botvieren. Op die manier kunt u de rest van u sportprogramma's zo inrichten dat de niet-ajaxcied ook aan zijn trekken komt en niet steeds de indruk krijgt supporter te zijn van en club die voor de NOS er eigenlijk alleen maar is om Ajax van tegenstand te voorzien.

Hopend dat de NOS in de nabije toekomst zich er rekeningschap van gaat geven dat zij een verantwoordelijkheid heeft voor het uitzenden van het nationale voetbal en niet alleen dat van de hoofdstedelijke voetbalclub,

met vriendelijke groet,
HR
HR

Stofzuiger
Legende

Uit: Waalre
Vak: -
Reg.: 13 juni 2002

Het mailtje is okee, maar het haalt niks uit. Zolang ik mij kan herinneren is Studio Sport 'Studio Ajax'. De media zijn zo gekleurd als de pest, wat overigens ook voor hun politieke berichtgeving geldt. Het is frustrerend, maar leg je er maar bij neer. Trek maar een lange neus als PSV straks met de schaal op het bordes staat...
HR
HR

Vak_O
Legende

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - N
Reg.: 14 januari 1999

Zo'n mailtje haalt wellicht weinig uit, maar het is in elk geval weer even aangekaart.
HR
HR

Forever
Lid 2e elftal

Uit: Weert
Vak: West - HH
Reg.: 5 februari 2003

Ik heb vaak gedacht dat ik de enige was (vooral in mijn omgeving met al die @j@x meelopers)die zo over de NOS dacht.
Maar ik ben het er helemaal mee eens. En wat ik al vaker heb gezegd is dat als we kampioen worden Studio @j@x weer vooraan wil staan. :kwaad

:psv :psv :psv :psv :psv Forever
HR
HR

Boca J.
Legende

Uploads: 6
Reg.: 29 september 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 februari 2003 om 11:23:10.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Het is nu weer wachten op de eerste calimero reactie, van een PSV supporter die zich hiervoor schaamt. :nee

Ik vind de mail erg goed, hij legt op duidelijke wijze de vinger op de zere plek, en wij zijn echt niet de enige supportersgroepering in Nederland die er zo over denkt. Maar inderdaad, des te harder lachen wij toch weer als tijdens de huldiging wordt omgeroepen dat we live in de uitzending zitten bij Studio Sport. Dat maakt alles in een keer goed, en voor de uitgebreide reportage hebben we dan altijd Omroep Brabant nog.
HR
HR

KoningKezza
Internationale topspeler

Vak: Noord - T
Reg.: 20 december 2002

al vele jaren gelden ben ik gestopt met de landelijke media (nos, kranten, vi en sw) te zien als een objectieve media. het enige wat die willen is zo diep mogelijk in de kont van ajax duiken, om vanuit die positie nog een beetje op feyenoord te kunnen geilen.

maak je er niet druk om, het zal echt nooit veranderen, bedenk dat de opleiding voor journalistiek een van de meest lachwekkende opleidingen is die er bestaan. en dat je deze mensen ook echt niet serieus hoeft te nemen. we moeten alleen wel onthouden dat wanneer we het eindhovens dagblad lezen we natuurlijk ook niet echt een objectief stukje lezen. de enige krant die nog een beetje objectief probeert te zijn vind ik eigenlijk de volkskrant, maar dat kan aan mij liggen.

de nos sucks hard, met die sukkel van een frank snoeks voorop.
HR
HR

psv2000fan
Internationale topspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 15 juli 2000

Zat ook aan de buis gekluisterd en was zeer benieuwd hoe Lee en Park het zouden doen tegen Zwolle.
Had inderdaad verwacht dat de NOS hier wat aandacht aan zou besteden, in ieder geval na de wedstrijd.
Echter de teleurstelling liet niet lang op zich wachten... na een vrij korte samenvatting en inderdaad wr geen reactie achteraf van de winnende coach, had ik alweer zoiets van het zou de NOS weer niet zijn.

Ben het volledig eens met de topic-starter en herinner mij nagenoeg het spandoek :psv NO SURRENDER TO THE NOS:psv nog dagelijks.

:psv ook zonder de NOS kampioen :)
HR
HR

gonzalez
Legende

Uit: Den Bosch
Vak: Noord - RR
Reg.: 1 april 2001

Ben benieuwd of de NOS antwoord gaat geven op deze brief..
Nu ik alles zo op een rijtje lees en terug denk aan de afgelopen weken begint bij mij ook de irritatie en is het in inderdaad erg opmerkelijk dat we bijna de hele technische staf van Ajax voorbij hebben zien komen en ik mis eigenlijk alleen M van Praag en ben bang dat we die komende zondag wel voorbij zien komen....
Verwacht verder niet dat we hier veel aan kunnen doen, misschien dat eens een paar spelers van :psv de NOS kunnen boycotten door GEEN intervieuws meer te geven! Misschien dat ze daar wat van leren??
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 februari 2003 om 12:49:32.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Voeg hier nog even aan toe dat na de wedstrijd PSV-Zwolle door Radio 1 alleen Richard Roelofsen werd genterviewd. Wederom iemand van de verliezende partij dus. Dat kon ik nog nt hebben, maar toen ik de volgende morgen naar het voetbaloverzicht op de NOS keek, gebeurde gewoon weer hetzelfde; meneer Roelofsen mocht weer uit komen leggen hoe het allemaal zover had kunnen komen, en van de winnende partij werd niemand genterviewd...

Als dit niets met partijdigheid heeft te maken, dan moet het journalistieke onkunde zijn. Er deugt gewoon niets van, dat kan niemand ontkennen.
HR
HR

NilisForPresident
Legende

Reg.: 12 maart 2000

quote:HR
Het is nu weer wachten op de eerste calimero reactie, van een PSV supporter die zich hiervoor schaamtHR
Die zal ik posten dan, alleen schaam ik me niet hoor...snap alleen niet waar mensen zich zo druk om maken. NOS beslist niet wie er wint of verlies of kampioen word, dat doen we zelf..:)
HR
HR

Forza Kezza
Legende
Runner-up PSV Quiz Seizoen 2004/2005; meer prijzen

Uit: Volkel
Vak: West - JJ
Reg.: 27 april 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 februari 2003 om 13:27:11.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: tinuskezza@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Daar heb je gelijk in NFP, maar met objectieve journalistiek heeft dit niets te maken natuurlijk. En dan zeggen ze nog zo mooi: "Van iedereen, voor iedereen". :nee
Voor mij hoeft echt niet iedere week iemand van PSV uitvoerig worden geinterviewd, maar de aandacht moet verspreid worden, ook over de kleiner clubs. Die verdienen net zo goed aandacht. Ik zie bijvoorbeeld NOOIT een reportage over het al jaren uitstekend presterende RKC Waalwijk.
HR
HR

Vak_O
Legende

snap alleen niet waar mensen zich zo druk om maken. NOS beslist niet wie er wint of verlies of kampioen word, dat doen we zelf..HR
De enige bestaansreden voor de NOS is de behoefte aan objective informatie. Dat is de reden dat een instantie als de NOS bij de publiek omroep zendtijd krijgt, en dat jij en ik daarvoor belastingcenten betalen.
Indien objectiviteit (ook bij selectie van nieuws) ver te zoeken is, is dat wel zeker reden om je er over op te winden, dunkt mij.
HR
HR

Red Bastard
Legende

Droomaankoop: Tim Matavz
Reg.: 27 oktober 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 februari 2003 om 15:53:45.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Dat ze Koeman een paar vragen stelde, met name over Arsanaal, vind ik niet zo vreemd. Vervelend vind het echter wel worden dat elke NOS-gast wel iets met AZC van doen heeft. Triest vind ik het ook dat er geheel aan voorbij is gegaan dat er 2 Koreaanse internationals in Eindhoven ballen na de winterstop. Dat geeft wel aan waar de prioriteiten van 'van iedereen voor iedereen' liggen.
HRHR
HR

Vak_O
Legende

Tsja, Eindhoven is natuurlijk wel anderhalf uur rijden vanuit Hilversum...
HR
HR

Denniepsv
Legende

Uit: Deventer
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 1 april 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 februari 2003 om 16:17:25.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik denk ook dat het iets met Guus Hiddink te maken heeft,want die dult die onzinvragen van de NAS niet,een voorbeeld "daar geef ik geen antwoord op,stel die vraag eerst maar eens anders" :B .
Ook als er een interview was van de NAS,dan dacht ik altijd dat Guus dacht "owww daar heb je die stelletje ****** weer"terwijl hij bij canal+ heel spontaan en leuk overkwam.

[Dit bericht is veranderd door Denniepsv (op 17 februari 2003 16:19:51).]
HR
HR

FuckdeBagwan Rode kaart: waarschuwing
International

Uit: Upyours-aan-Zee
Reg.: 26 augustus 2002

Hierbij de (standaard)reactie van de NOS:

Geachte heer ...,

Dank u voor uw e-mail.

Uw bericht heb ik ter informatie doorgezonden naar de redactie van Studio Sport. Uw mening over onze berichtgeving kan dan tijdens de evaluatie worden behandeld. De taak van de redactie is programmas maken; helaas ontbreekt hen dikwijls de tijd om met iedereen persoonlijk van gedachten te wisselen. U kunt ervan verzekerd zijn dat de redactie goede nota zal nemen van uw bericht.

Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om ons uw mening kenbaar te maken en hopen dat u , ondanks het in uw e-mail gestelde, toch met genoegen naar onze uitzendingen zult (blijven) kijken.

Met vriendelijke en sportieve groeten,

Ineke

NOS Publieksvoorlichting.
HR
HR

ArieZ
Nationale topspeler

Reg.: 11 juli 2002

Ik las laatst ergens dat sbs weer mee wil gaan bieden in de eredivisie wedstrijden volend jaar.
NOS is idd egt pro-ajax, maar ik moet er niet aan denken dat sbs de wedstrijden gaat verslaan. De manier waarop dit wordt gedaan met de toto-divisie en het nederlands elftal is veel te commercieel, en ik erger me rot aan de commentatoren van sbs die er nie veel van snappen.
De enige die het van mij zou mogen zijn rtl5, maar die zie ik niet ff die rechten kopen.
HR
HR

The Overlord
Legende

Uit: geprocedeerd
Reg.: 14 juli 2000

Bij SBS hebben ze imbeciele commentator (Leo Oldenburger) die niet eens probeert te verbergen dat ie voor Ajax is

[Dit bericht is veranderd door The Overlord (op 17 februari 2003 17:37:13).]
HR
HR

NilisForPresident schreef:

(...)
Die zal ik posten dan, alleen schaam ik me niet hoor...snap alleen niet waar mensen zich zo druk om maken. NOS beslist niet wie er wint of verlies of kampioen word, dat doen we zelf..:)HR
:slaap

Nee tuurlijk niet maar jij zit er niet mee dat ze nooit interviews bij PSV opnemen en ajltijd maar aandacht aan ajaks zenden en nooit aan PSV :huh
HR
HR

Vak_O
Legende

Nee tuurlijk niet maar jij zit er niet mee dat ze nooit interviews bij PSV opnemen en ajltijd maar aandacht aan ajaks zenden en nooit aan PSV HR
Tsja, ik ben het dus ook helemaal niet eens met de NOS, en vind ook dat de NOS opvallend weinig aandacht aan PSV besteedt. Maar om nu woorden als "altijd" en "nooit" te gaan gebruiken komt zelfs mij een beetje "calimero" (kots woord) over.
HR
HR

Vak_O schreef:

(...)

Tsja, ik ben het dus ook helemaal niet eens met de NOS, en vind ook dat de NOS opvallend weinig aandacht aan PSV besteedt. Maar om nu woorden als "altijd" en "nooit" te gaan gebruiken komt zelfs mij een beetje "calimero" (kots woord) over.HR
Misschien wat overdreven maar heb jij hun gehoord over het debuut van Lee, de goeie vorm van PSV de 3 goals van Kezza buiten de samenvatting??

Ik niet...

Was idd wat overdreven die woorden altijd en nooit maar ik word er gewoon kotsmisselijk van van die hele nos net zo kots misselijk van die lijpo's die als ze iets anders denken gelijk zich maar gaan verschuilen door iedereen calimero te noemen :nee
HR
HR

NilisForPresident
Legende

Reg.: 12 maart 2000

Jah dat vind ik er een prima woord voor, beetje simpel om dat meteen triest te noemen. Alles heeft een woord, zo ook jullie gedrag...:)
HR
HR

Frank
Legende

Reg.: 13 januari 1999

Ik wil jullie wel 'gefrustreerde voetbalsupporters' in plaats van 'Calimero' noemen, maar ik weet zeker dat dat ook niet goed is :B

[Dit bericht is veranderd door Frank (op 17 februari 2003 19:08:32).]
HR
HR

NilisForPresident schreef:

Jah dat vind ik er een prima woord voor, beetje simpel om dat meteen triest te noemen. Alles heeft een woord, zo ook jullie gedrag...:)HR
Jou maakt het waarschijnlijk niet uit dat ze "jou" club minder belangrijk vinden dan die uit amsterdam ik zie toch liever PSV dan die ***** en morgen lekker genieten van de 4-0 overwinning van Arsenal :ja
HR
HR

Vak_O
Legende

NPF, Frank, waren de Russen die vr de val van de muur beweerden dat "hun" Pravda niet objectief was ook "calimeros" of "gefrustreerde Russen" ?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 79 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » B - PSV Netwerk » PSV in de media - nieuws en geruchten » Voetbal bij de NOS

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Ben je tevreden over de eerste seizoenshelft?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 0,0% dat Roda JC wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.