| Poster | | Topic: Voetbal International |  |
|
santheman Meervoudig international
Uit: Soest Vak: - Posts: 691 Reg.: 28 oktober 2000 |
quote: De Lachende Derde schreef:
(...)
Jammer dat de rest van die pagina's eigenlijk te glad zijn om op dezelfde locatie een nuttige functie te laten vervullen...
Waar ik eigenlijk op doel is dat VI geen eigen mening heeft. Het herkauwd geluiden uit de massa, legt haar accenten bij de meerderheid, maar durft nooit origineel en standvastig in haar meningen te zijn. Dát is de druk van de adverteerders: verkopen, verkopen, verkopen. Wat de massa wil horen, produceert het. Een perfecte afspiegeling van de zoals-de-wind-waait-waait-mijn-rokje mentaliteit van haar hoofdredacteur.
Toch gek, een voetbalblad zonder ballen.
Ik weet niet precies waar je op doelt maar als ik bijv. alleen al kijk naar de colum van Johan Derksen dan neemt hij daar echt geen blad voor de mond hoor en ventileert hij altijd zeer gewaagde meningen... Kijk alleen maar naar zijn colum over Michels zat vol met kritiek op "de Generaal" en ik denk dat de meeste mensen (lees: ajaxieden) daar echt niet op zitten te wachten.
Ach.. van de ene VI kan je goed scheiten en van de andere geniet je tijdens het scheiten denk ik dan maar 
|
|
|
Lid nummer 6000  Lid 2e elftal
Vak: - Posts: 150 Reg.: 23 augustus 2001 | Ik begin me nu toch wel te irriteren aan dat blad Voetbal International. Al twee uitgaven achter elkaar lopen ze PSV op te hemelen, alsof er geen AZ, Ajax of Feyenoord meer bestaat. Nu weer dient het PSV als grote voorbeeld voor het Nederlands Elftal.
Straks krijgen ze in de Randstad nog een minderwaardigheidscomplex...
Kunnen de Westerse media niet gewoon hun Godenzonen blijven steunen i.p.v. opeens af te zakken naar het boerenland? Grootste nadeel van deze ommezwaai van de media (niet alleen VI is opeens positief, maar iedereen) is wel dat het steeds moeilijker wordt om aan kaartjes te komen voor de wedstrijden. Zelfs Tukkers, Gruningers, Friezen enz... kopen nu kaarten voor uit-wedstrijden naar Lyon. Het moet niet gekker worden.
|
|
|
Berry van Kilsdonk Vedette
Uit: Amsterdam Vak: Noord - PR Posts: 1296 Reg.: 27 december 1999 | alsjeblieft zeg....
V.I. probeert nu alleen goed te maken wat ze drie kwart jaar lang hebben na gelaten, nl. zien dat PSV echt wel goed is.
Wat ik zelf een beetje raar vind dat alle waardering pas komt als je Ajax hebt afgemaakt. Dus blijkbaar ben je pas goed als je dik van Ajax wint, en telt alles ervoor niet echt mee.... 
|
|
|
Vak_O Legende
Uit: Eindhoven Vak: Noord - N Posts: 3548 Reg.: 14 januari 1999 |
quote: Lid nummer 6000 schreef:
Zelfs Tukkers, Gruningers, Friezen enz... kopen nu kaarten voor uit-wedstrijden naar Lyon. Het moet niet gekker worden.
In Monaco waren er ook al heel wat niet-Brabanders bij, hoor.
|
|
|
ginne rommel Vaste waarde in elftal
Uit: Schijndel Vak: Oost - W Posts: 417 Reg.: 29 maart 2002 | Afgelopen week heb ik Johan Derksen live bewonderd in de kantine van Schijndel, waar hij een heel bijzonder praatje hield. Zie o.m. http://www.rksvschijndel.nl
Hij vertelde dat hij het prof voetbal zo spuug en spuug zat was, dat hij nooit meer op een profvoetbal veld komt zodra hij met de VUT gaat.
En op een vraag dat de VI toch wel erg anti PSV is zei hij letterlijk dat de ploeg die het het meest verdiend aan de hand van prestaties, of ander (negatief) nieuws, dan in de belangstelling komt. Op dit moment is hij en voetbalminnend Nederland bijzonder gecharmeerd van PSV en AZ, en dat zie je dus ook in de VI. Volgens hem slaat het 'calimero-gedrag' van veel psv supporters helemaal nergens op. Er is volgens Johan momenteel enorm veel waardering voor PSV en het spelletje dat ze spelen, zelfs nog meer dan in 1988 toen veel gearriveerde sterren voor de ploeg speelden.
[Dit bericht is veranderd door ginne rommel (op 31 maart 2005 23:45:22).]
|
|
|
De Lachende Derde Basisspeler
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 319 Reg.: 8 december 2003 |
quote: Lid nummer 6000 schreef:
Grootste nadeel van deze ommezwaai van de media (niet alleen VI is opeens positief, maar iedereen) is wel dat het steeds moeilijker wordt om aan kaartjes te komen voor de wedstrijden. Zelfs Tukkers, Gruningers, Friezen enz... kopen nu kaarten voor uit-wedstrijden naar Lyon. Het moet niet gekker worden.
Wow, calimero wordt al een echte puber....
|
|
|
Klompje Legende
Uit: Brussel Vak: Noord - SS Posts: 7168 Reg.: 23 juli 2000 |
quote: ginne rommel schreef:
En op een vraag dat de VI toch wel erg anti PSV is zei hij letterlijk dat de ploeg die het het meest verdiend aan de hand van prestaties, of ander (negatief) nieuws, dan in de belangstelling komt.
Oftewel een commercieel ***blaadje zonder eigen mening die zijn oren lat hangen naar de mening van het volk (en de spelers, clubs en adverteerders)
[Dit bericht is veranderd door Klompje (op 1 april 2005 08:12:44).]
|
|
|
Paolo Maldini Legende
Uit: Geldermalsen Vak: West - JJ Posts: 8537 Reg.: 19 juni 2003 | Voetbal international besteedt deze week veel aandacht aan PSV met een groot interview met Hiddink, Bommel, Park en Vennegoor. Verder krijgen de PSV'ers een cijfer over het gehele seizoen en wijt Derksen zijn column aan PSV.
Een aanradertje...
Edit:
Niet te vergeten, Kieft die PSV analyseerd en de bekende kampioenenposter. Overigens is het interview met Bommel een dagboek waarin hij per gespeelde wedstrijd een verhaaltje over schrijft. Wel vermakelijk..
[Dit bericht is veranderd door Paolo Maldini (op 27 april 2005 13:07:59).]
|
|
|
FC Spar Legende Winnaar Soccer Netwerk VoVo 2004/2005; meer prijzen
Uit: Venlo Vak: Oost - Y Posts: 1598 Reg.: 9 maart 2001 | Bedankt, ik ga hem straks zeker kopen.
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 14690 Reg.: 26 april 2002 | Ik ben zo aardig geweest om het stuk van kezman iig over te tikken......
De frustraties van mateja kezman bij chelsea
Hij kwam naar londen om topscorer van het premiership te worden en de internationale voetbalwereld kennis te laten maken met zijn kwaliteiten. Nu chelsea bezig is engeland en europa te veroveren, denkt mateja kezman (26) na over zijn toekomst. Die ligt waarschijnlijk niet op stamford bridge.
De engelse media kwamen vorige week met het bericht dat jij volgend seizoen weer bij psv speelt.
Haha, je weet hoe dat hier gaat. Ik weet dat ik bij psv welkom ben en zal er altijd willen spelen. In mijn hoofd blijft die optie dus bestaan, maar het is nu onzeker waar mijn toekomst ligt. Een terugkeer zou kunnen, op dit moment ben ik niet blij bij chelsea. Er komen steeds meer frustraties bij en de laatste tijd heb ik me ook boos gemaakt. Dan speelde ik een keer 5 minuten en moest ik de week erop weer een hele wedstrijd op de bank zitten. Het is heel moeilijk voor me. Aan de andere kant maak ik deel uit van een selectie die een fantastisch seizoen doormaakt en waarschijnlijk veel hoofdprijzen zal winnen. Daarom ben ik nog steeds heel gefocust voor het slot van de competitie. Als die finale van de Champions League komt, is die voor mij.
En dan?
Gaan we rustig met de familie kijken wat het beste voor ons is. Ik kan dit niet veel langer volhouden. Ik zit nu in de piek van mijn carriere. De komende 4 jaar ben ik op mijn top, ik kan het me niet veroorloven nauwelijks te spelen. Dan is het misschien beter bij een iets kleinere club te voetballen. Mits de trainer het echt in me ziet zitten zullen de doelpunten dan ook vanzelf weer komen. Hier in londen is het jammer dat jose mourinho nooit achter me is gaan staan en me nooit het volle vertrouwen heeft gegeven. Ik kan niet veel doelpunten maken als ik maar 5 of 10 minuten op het veld sta. Ik ben iemand die 80 minuten moet werken voor een kans. Dat kan niet in tien minuten. Ole-gunnar solskjaer kan dat, ik niet. Ik heb ritme nodig. Lopen, lopen, lopen, en dan goals maken. Als ik inval ben ik wel agressief. Mourinho waardeert dat en vind dat mooi aan mij. Ik niet. Als ik weet dat ik weer zo’n jaar voor de boeg heb heeft het geen zin en gaan we met de grote baas (roman abramovitsj, red.) praten. Er zijn op dit moment ongeveer 10 clubs die belangstelling hebben getoond.
Het begon uitstekend, in de voorbereiding was je tijdens de oefentrip in amerika een van de sensaties. Wat is er vervolgens veranderd?
Toen ik hier kwam, zat ik vol vertrouwen. Ik kon eindelijk naar een europese topclub waar ik alles kon laten zien. Het was voor mij een kans die een keer in mijn leven voorbij zou komen. Eerder zou ik waarschijnlijk niet hebben getekend. Ik vond chelsea een van de vreemdste clubs in europa. Onder claudio ranieri kochten ze steeds nieuwe spitsen en speelden ze elke week met een ander systeem. Ik begreep destijds de keuze van arjen robben ook niet zo goed. Nadat mourinho naar chelsea kwam , heb ik een aantal gesprekken van een paar uur met hem gehad. Hij heeft veel geld voor me betaald en me vertrouwen gegeven. Zelf dacht ik dat hij chelsea wel zou veranderen. Dat heeft hij ook gedaan, alleen niet in mijn voordeel. Tijdens de voorbereiding speelden we 4-4-2, maakte ik veel doelpunten en was ik in vorm. Ik was zo sterk en fit. Dit word mijn jaar, dacht ik toen. Maar na de eerste wedstrijd veranderde hij het systeem en was het gedaan. Ik heb de laatste tijd veel met hem gesproken over mijn situatie.
Vertel eens iets over die gesprekken.
We kijken met andere ogen tegen de situatie aan. Hij denkt iets en ik denk iets anders. Dat moet ik maar accepteren, want jose mourinho is de grote baas. Ik respecteer hem ook, hij boekt fantastische resultaten. Aan de andere kant begrijpt hij mijn situatie maar hij kan het onmogelijk veranderen. Hij zou ook gek zijn.
Tast gebrek aan vertrouwen je prestaties aan?
Tachtig procent in voetbal is vertrouwen. Als een speler dat niet heeft is hij niks waard. Bij guus hiddink voelde ik me goed en kon ik alles doen. Een dubbele schaar, een volley, een omhaal; het lukte gewoon. Hier wil ik alles laten zien, maar het lukt niet omdat er toch een bepaalde angst insluipt. Een een-tegen-een duel durf je niet aan te gaan, omdat je bang bent voor balverlies. Bij een bal voor de goal denk je dat je misschien weleens zou missen en het beter is om af te leggen. Het is psychologisch.
Was er een moment dit jaar dat je dacht dat het moeilijk voor je zou worden?
Dat was de week na de thuiswedstrijd tegen barcelona. We wonnen en ik speelde goed. Nu ben ik er doorheen, dacht ik. Maar het duel erna zat ik weer op de bank en mocht ik in een slechte wedstrijd tegen WBA (1-0 winst red.) slechts twee minuten invallen. Daarna was het voorbij. Toen kwam er ook frustratie naar boven en heb ik met mourinho gesproken. Waarom, was mijn vraag. Maar er komt dan geen antwoord. Ik ben de nummer 2. Alles wat ik doe is niet goed genoeg, dat gevoel heb ik nu. Dat is voor mij moeilijk te accepteren.
Nu de titelrace is gelopen, spelen jullie vanavond (woensdag) de eerste halve finale wedstrijd tegen liverpool voor de champions league. Wat is de sfeer bij de club?
De trainingen zijn nu heel relaxed, maar je merkt dat de druk toeneemt. Alles waar we de laatste tien maanden zo hard voor hebben gewerkt moet nu iets opleveren. Er heerst bij ons het gevoel dat we alles moeten winnen. Het is goed dat het kampioenschap vroegtijdig is beslist, waardoor we ons helemaal op de champions league kunnen concentreren. Er heerst hier de overtuiging dat we ook die kunnen winnen. Tegen liverpool zijn we favoriet, we hebben ze dit seizoen al drie keer verslagen. Er zit tussen beide clubs toch wel kwaliteitsverschil.
Merken jullie iets van de rol van abramovitsj?
Hij is erg betrokken bij de groep en ik kan goed met hem opschieten. Het is een grappige man, die je zonder zijn achtergrond te kennen niet veel zou geven. Hij draagt een vale spijkerbroek en een goedkoop colbertje en heeft een heel normaal casio horloge. Hij begrijpt mijn problemen ook. Dan roept hij me bij zich en gaan we wat eten. Je merkt aan alles dat hij bezeten is van voetbal.
Wat is de kracht van chelsea?
Vanaf het eerste moment waren we een team. We hebben geen grote sterren of arrogante spelers die de boel kunnen verzieken. John Terry is hier de grote man. Zonder hem heeft chelsea een totaal andere ploeg en heerst er een andere sfeer. Hij is nog jong, maar in alles al zo slim en sterk. Op en buiten het veld is hij de man die alles bij elkaar houdt. Gaan we met zen allen eten, dan regelt Terry het. Heb je een probleem, dan bel je hem en zorgt ervoor dat het word opgelost. Hij is de beste aanvoerder die ik ooit meegemaakt hebt. Is terry niet bij de training aanwezig dan heerst er een heel andere sfeer in de groep. Hij geeft je het gevoel dat je welkom bent en waakt heel sterk over de verbondenheid. Er zijn geen subgroepjes bij chelsea, maar we zijn een eenheid met terry als leider en de rest die volgt.
Toch is het mourinho geweest die dit seizoen veel meer met de spelers bij chelsea op de voorgrond treedt. Hoe kijkt de groep daar tegenaan?
Natuurlijk zijn we blij dat we resultaten hebben, maar aan de andere kant begrijpen we soms het hoe en het waarom niet.
Van zijn gedrag bedoel je?
Ja, maar hij is de grote baas en krijgt van iedereen respect. Dat is de werkwijze waarmee hij de laatste jaren succes heeft gehad, dan kun je niet zomaar veranderen. Wij moeten dat accepteren. Hij voelt zich de beste en de mooiste. Je hebt de wereld van mourinho en je hebt de andere wereld. Toch is hij wel speciaal. Een bijzonder persoon die we in het voetbal de laatste 10 a 20 jaar niet hebben gezien. Als coach is hij heel slim. Er ontgaat hem helemaal niks en tactisch is hij ijzersterk. Voor mij is het een fantastische ervaring met hem te hebben gewerkt. Net zoals hiddink is het een bijzondere persoonlijkheid.
Waar gaat je voorkeur naar uit?
Hiddink, dat is duidelijk. Communicatie is heel belangrijk en bij hiddink is die altijd goed. Ik heb dit seizoen veel contact met hem gehad. Dan praten we over voetbal en over mijn situatie. Ik vraag hem dan advies. Hij is iemand met veel ervaring, een fantastische trainer. Natuurlijk heeft hij gevraagd of ik terug wilde komen naar psv, maar zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet.
Er is veel kritiek op de tactiek van chelsea. Het zou saai en te verdedigend zijn.
Tja, het is de tactiek voor de grote prijzen. Ac milan en juventus spelen met dezelfde mentaliteit. Voor verdedigers en middenvelders is het ideaal, voor centrumspitsten is het heel moeilijk. Je werkt eigenlijk voor de buitenspelers, zoals duff en robben, die vrijheid hebben want ze hoeven niet de achterlijn te halen en een voorzet te geven. Wij centrumspitsen worden amper in het spel betrokken. Tegen Birmingham City had ik pas halverwege de wedstrijd mijn eerste balcontact.
Daar is dus geen lol aan?
Nee. Dat is ook een van de redenen dat ik het niet zo naar mijn zin heb. De laatste tijd denk ik er veel overna. Is dit wel iets voor mij? Je wilt plezier hebben in het voetbal en is dit dan de prijs die ik moet betalen om grote kampioenschappen te winnen? Als ik zo moet blijven spelen is het misschien beter te vertrekken en weer op het veld te staan met een glimlach. Ik speel liever bij barcelona met hun speelwijze zonder champions league voetbal dan op deze manier bij chelsea met al die prijzen.
Zou je daar ook salaris voor willen inleveren?
Waarom niet? Ik heb nu geleerd dat plezier altijd voorop staat. Ook moet ik aan mijn familie denken. Mijn vrouw en ik zijn opgegroeid in een ander klimaat. Als ik naar een spaanse club kan overstappen waar ik het naar mijn zin heb en in een omgeving waar mijn familie gelukkig is, is me dat veel waard. Hier is het voor de familie ook moeilijk. We hebben in Nederland een prachtige tijd gehad, maar daar was het soms ook lastig. Het klingt misschien vreemd, maar het klimaat kan invloed hebben op je gedrag. Hier is het vaak donker en grauw, het kan je een beetje depressief maken. Mijn familie wil graag naar de zon en ik moet een balans proberen te vinden in mijn carriere en hun wensen.
Heb je jezelf door deze periode beter leren kennen?
Het is de eerste keer in mijn leven dat ik zo’n situatie ben beland. Altijd was ik de nummer 1. Het is moeilijk , maar ik verwijt mezelf niets. Elke dag werk ik keihard voor het team. Ik sta ook nog volledig achter mijn keuze naar chelsea te gaan. Het is fantastisch een jaar bij zo’n grote club te spelen. Ik train constant met topverdedigers en voel dat ik beter ben geworden. De jongens begrijpen mijn situatie ook en ik merk dat ze vertrouwen in me hebben. Ook andere spelers hebben met dezelfde situatie te maken. Ik heb veelrespect voor jongens zoals geremi en scott parker, maar ik snap ze ook niet zo goed. Ze spelen amper, maar kunnen toch nog lachen. Ik ben niet zo. Als ik niet kan voetballen voel ik me dood. Dan wil ik met iedereen ruzie maken. Ik ben naar londen gegaan om twintig keer te scoren, om topscorer van engeland te worden en om voorgoed mijn naam te vestigen. Dat is me nog niet geluk.
|
|
|
Farfeasly Internationale topspeler
Uit: Nuenen Vak: Zuid - EE Posts: 1822 Reg.: 3 september 2004 | Ik haal dit topic weer even naar boven, nadat het al een tijd geleden is weggezakt.
Leuke intervieuws in de kerstspecial, vooral die met Alex en Gomes was mooi, met humor, maar ook serieuzere momenten. Ook Erwin Koeman vind ik een intressante man. Trainer van zo'n moeilijke club, maar hij blijft er zo nuchter over...
|
|
|
sweex Internationale topspeler
Uit: Cork - Ireland Vak: - Posts: 2606 Uploads: 12 Reg.: 17 april 2005 | Die met Alex en Gomes is zeker de moeite waard.
|
|
|
Koning Luc Legende Runner-up PSV Quiz Seizoen 2004/2005; meer prijzen
Uit: Volkel Vak: West - JJ Posts: 4265 Reg.: 27 april 2001 | Het dubbelinterview met onze Braziliaanse helden is inderdaad leuk. Maar de mooiste reportage vond ik die over de Russische club Luch Energy Vladivostok. Zeer mooi beschreven stuk, en het leest lekker weg. De leukste reportage die ik ooit in de VI heb gelezen.
Dit mag ook wel eens gezegd worden!
|
|
|
|
sweex Internationale topspeler
Uit: Cork - Ireland Vak: - Posts: 2606 Uploads: 12 Reg.: 17 april 2005 |
quote: Koning Luc schreef:
Het dubbelinterview met onze Braziliaanse helden is inderdaad leuk. Maar de mooiste reportage vond ik die over de Russische club Luch Energy Vladivostok. Zeer mooi beschreven stuk, en het leest lekker weg. De leukste reportage die ik ooit in de VI heb gelezen.
Dit mag ook wel eens gezegd worden!
Op jouw advies heb ik hem ook maar gelezen.
Vooral die laatste regel is mooi.
Zoiets van:
Ze zeiden dat wat we nu hadden gezien verleden tijd was en dat het volgend jaar allemaal beter was en ook mooier. We moesten volgend jaar zeker terug komen. We zouden daar zeker over na denken, zeiden we maar snel.
( voor degene die het niet gelezen hebben, er werden veel mensen vermoord die tegen de russen ingingen.)
|
|
|
Vol Manlijke Kracht Vedette Winnaar PSV Quiz Seizoen 2003/2004
Uit: Veghel Vak: - Posts: 1297 Reg.: 22 augustus 2002 |
quote: sweex schreef:
Die met Alex en Gomes is zeker de moeite waard.
Interview nu in zijn geheel hier te lezen!
|
|
|
Fraas International
Uit: Gulpen Posts: 579 Reg.: 28 augustus 2002 |
quote: Farfeasly schreef:
Ook Erwin Koeman vind ik een intressante man. Trainer van zo'n moeilijke club, maar hij blijft er zo nuchter over...
nou dat nuchter valt wel mee 
|
|
|
Stigmarkiserend Legende
Uit: EINDHOVEN Vak: Zuid - FF Posts: 1959 Reg.: 14 februari 2002 | Ik vond ook het hele lang artikel over the Spurs geweldig om te lezen.
|
|
|
Paulus22 Legende
Uit: Venlo Vak: Oost - YY Posts: 2259 Reg.: 11 juni 2001 |
quote: Fraas schreef:
(...)
nou dat nuchter valt wel mee 

|
|
|
Nilis the Legend Legende
Uit: Middelharnis Vak: Oost - X Posts: 1971 Reg.: 3 juni 2002 | Deze week is de VI, weer redelijk PSV-minded....zo staat er een stuk in met als koptekst: 'Lucky PSV bestaat niet' en wordt de wedstrijd AZ - PSV nadrukkelijk beschreven in het stukje: 'Eindhovense mannen spelen met Alkmaarse jongens'
Kijk dat doet de PSV-supporter goed...

|
|
|
Joschka Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 517 Reg.: 27 augustus 2003 | De Voetbal International is doorgaans wel objectief. In tegenstelling tot al die tv-babbelprogramma's houden ze zich bij VI wel aan de feiten en benaderen ze het voetbal nuchter en realistisch. Dit was daar weer een voorbeeld van. Wel weer vreemd dat in het sterrenelftal van afgelopen week slechts 1 psv'er stond en drie of vier groningers. Maar ja, de rapporteur bij az-psv was ene sonny silooy...
|
|
|
Tommm Geselecteerd voor Oranje
Uit: Valkenswaard Vak: Oost - W Posts: 476 Reg.: 21 augustus 2004 | Maar die Sonny Silooy gaf wel redelijke voldoendes aan de PSVers, in tegenstelling tot de AZ spelers, daar zaten wat fikse onvoldoendes bij.
Ik vind de VI een geweldig voetbalblad en heel objectief.
Deze week fantatisch bewezen dat PSV NIET zakelijk en NIET Italiaans voetbalt. Het is een heel overtuigend geheel waarvan ik zou willen dat alle voetballiefhebbers in Nederland, inclusief ALLE journalisten het eens goed in hun oren knopen. Want ik word zo moe van al die verhalen over dat zakelijke PSV!
Dit stond er onder andere (want het stuk was nog veel groter):
AZ zakelijker
PSV heeft de naam van een steriele en zakelijke ploeg, maar is dat niet gebaseerd op een indruk? Het beeld van een minimalistisch PSV is vooral ontstaan in een reeks armetierige uitwedstrijden, waarin de landskampioen uiterst zuinig met zijn kansen omsprong. Beste voorbeeld is misschien wel Vitesse-uit, waarin de eerste Eindhovense scoringspoging - nota bene in de 45ste minuut - prompt een doelpunt opleverde. Ook de zeges bij FC Utrecht en NEC (beide zes scoringspogingen hebben niet bijgedragen aan het beeld van een spectaculaire koploper. Deze duels zijn echter niet representatief voor het hele seizoen. De statistieken van de VI wijzen uit dat de landskampioen juist veel meer kansen creëert dan zijn naaste belagers AZ en Feyenoord. PSV kwam deze competitie al tot 352 doelpogingen. AZ komt niet eens in de buurt, terwijl ook Feyenoord met zijn koningskopppel Dirk Kuijt-Salomon Kalou minder scoringskansen ontwikkelt dan PSV. Aangezien de koploper uit de vele doelpogingen toch minder vaak scoort dan AZ en Feyenoord, kan toch de term zakelijk de prullenbak in. Niet PSV, maar AZ springt het zuinigst om met zijn kansen. Overigens bewijzen de cijfers ook nog maar eens dat ajax dit seizoen problemen heeft gekend op de spitspositie. De amsterdammers kwamen van de Top Vier-ploegen tot de meeste doelpogingen, maar scoorden het minst.
Club---------Scoringspogingen--goals--effectiviteit(%)
ajax----------393---------------49-----12,47
PSV-----------352---------------53-----15,01
Feyenoord----332---------------67-----20,18
AZ------------298---------------64-----21,48
Verder nog:
PSV mag dan niet voor de hoogste amusementswaarde zorgen, maar de koploper is over 26 wedstrijden geen luizige ploeg die de bal liever niet heeft. Dat blijkt uit de verhoudingen in balbezit. Van de gevestigede top vier is ajax het meest overheersend, daarachter blijken AZ en PSV ongeveer even dominant.
Club----------Gem. Balbezit(%)
ajax----------56,88
AZ------------55,69
PSV-----------55,46
Feyenoord-----53,42
[Dit bericht is veranderd door Tommm (op 1 maart 2006 21:56:12).]
|
|
|
Botigol Internationale topspeler
Uit: het Brabantse land Vak: Oost - W Posts: 1875 Reg.: 30 december 2004 | Deze week staat er niet al te veel boeiends in de VI en ik was voor m'n doen al wel heel erg snel bij het laatste artikel aanbeland, maar WÁT een verhaal zeg, O-N-G-E-L-O-O-F-L-I-J-K!
Orlando Smeekes zal bij menig voetballiefhebber wel bekend zijn en dat het een moeilijke jongen is, is ook niets nieuws. Maar wat ik nu las, nou, daar stonden en stáán mijn oren van te klapperen!
Enkele hoogte-, of beter gezegd Dieptepunten (met een hoofdletter D inderdaad!), uit het artikel:
- Deze zoon van een prostituee en dakloze junk heeft 17 halfbroers en -zussen. Echter, geen van hen heeft dezelfde vader en moeder!
- Het gevolg van twee zwaar aan de drugs verslaafde ouders was dat Smeekes na zijn geboorte als baby maandenlang in het ziekenhuis moest afkicken van een drugsverslaving...
- Terwijl Smeekes profvoetballer bij Telstar was, was hij wekenlang dakloos. Hij sliep in een dug out van een plaatselijke amateurclub en at bij de McDonald's... Dat dit gebeurd in Nederland is tot daar aan toe, maar ook nog eens een profvoetballer!?
- Profvoetballer Smeekes was inmiddels suicidaal en paranoia geworden en werd opgenomen in een inrichting...
- Eenmaal bij TOP Oss had hij wel eindelijk een eigen huis. Alhoewel, hij leefde in een hut in het bos...
- Smeekes is inmiddels een contactgestoorde geworden die niemand meer wil(/kan) vertrouwen. Enkel Heerenveen-coach Gert-Jan Verbeek is er altijd voor hem.
Het verhaal wordt al aangekondigd als een briljant-filmscript en niets hiervan is gelogen, wát een verhaal! Echt, ik raad iedereen aan het te lezen...
Overigens is ook de column van Johan Derksen de moeite waard. Nog zo'n bizar verhaal over een (ex-)profvoetballer. Het is een soort voorpublicatie over het levensverhaal van Herman Dijkstra, dat binnenkort in Nummer 14 verschijnt. Er valt onder andere deze quote over de eerste kennismaking met zijn moeder (eveneens een prostituee die hem bij de geboorte te vondeling legde) te lezen:
quote: 's Avonds gingen we de stad in om wat te drinken. Dat liep behoorlijk uit de hand. 's Nachts boekte ze een hotel en ikb en bij haar in bed gaan liggen. En ja, al die drank. Van het een kwam het ander. Ik ben er echt niet trots op, echt niet. Maar het is wel gebeurd.
Ik zou zeggen, lees en verbijster je zelf... 
|
|
|
sephiroth1987 International
Vak: - Posts: 590 Reg.: 20 mei 2003 | Ja ik raad het ook aan. Vooral het verhaal van Smeekens, het verbaast me enorm dat die gast nog op het rechte pad is...
|
|
|
Balinho Legende
Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt Vak: Oost - W Posts: 4218 Reg.: 1 augustus 1999 | Ik heb het ook net gelezen. Surrealistisch verhaal bijna. Indrukwekkend...
|
|
|
fc Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1026 Reg.: 30 september 2002 |
quote: sephiroth1987 schreef:
Ja ik raad het ook aan. Vooral het verhaal van Smeekens, het verbaast me enorm dat die gast nog op het rechte pad is...
Z'n vader heeft 12 kinderen en zn moeder 5...
allemaal met verschillende partners verwekt!!! 
|
|
|