| Poster | | Topic: Voetbal International |  |
|
|
PSV Oisterwijk Legende
Uit: Tilburg Vak: Oost - V Posts: 7948 Reg.: 9 december 1999 | Het begint er steeds meer op te lijken dat de VI wat negatieviteit over PSV in de wereld moet brengen, kwamen ze vorig week al met oud nieuws, over de schijnbare slechte financiele situatie komen ze nu met dit. En dit is allemaal toevallig na dat Derksen de primeur van het rapport van AJAX had.
|
|
|
Werner Basisspeler
Vak: Oost - V Posts: 314 Reg.: 1 februari 2007 | Ach de VI. Vandaag gaat de vis erin volgens mij. Staat er ook ergens dat PSV het stadion van Phiips heeft gekregen voor NLG 1? Volgens mij is dat ergens in de jaren '80 gebeurd. Vervolgens heeft PSV middels allerlei verbouwingen het uitgebouwd tot wat het nu is, maar de beginwaarde van zo'n stadion lijkt me ook wat waard. Als we die miljoenen verdisconteren in de jaarlijkse sponsorbijdrage, komen we misschien al een heel stuk verder.
Als het feit over die ene gulden er niet in staat weet je meteen hoeveel onderzoek er gepleegd is door de heren journalisten.
[Dit bericht is veranderd door Werner (op 29 februari 2008 20:45:06).]
|
|
|
hedzerpsv Internationale topspeler
Uit: Fryslân Vak: - Posts: 1144 Reg.: 10 mei 2005 | Elftal van de maand Februari. Ik dacht even serieus invullen, maar aangezien de onobjectieve keuze van spelers heb ik meteen op kruisje gedrukt. Rasmus Lindgren, doet ie het zo goed bij Ajax dan? Beter dan Bakkal?
|
|
|
Thomas Aruba Basisspeler
Uit: Aruba Vak: - Posts: 587 Reg.: 19 mei 2007 | Bakkal hoort er uiteraard wel bij, maar Lindgren doet het inderdaat meer dan prima tot dusver.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
chev Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1628 Reg.: 6 november 2005 |
quote: Thomas Aruba schreef:
Bakkal hoort er uiteraard wel bij, maar Lindgren doet het inderdaat meer dan prima tot dusver.
Dacht dat lindgren 1 of 2 wedstrijden niet gespeeld had afgelopen maand?
|
|
|
gabri18 Basisspeler
Vak: - Posts: 802 Reg.: 23 mei 2007 | Oei, Lindgren staat er wel bij en Bakkal niet. Moet je de vi niet mailen? Kunnen jullie dan ook vragen waarom Huntelaar er niet bij staat?
Maar even zonder gekheid, als je verder had gekeken zie je de reden en dus heeft Bakkal schijnbaar niet zulke goede cijfers gehad van de mensen die hem beoordeeld hebben. Ik kan me eerlijk gezegd ook alleen AZ uit als echt goede wedstrijd van hem herinneren in februari. Lindgren speelde uitstekend tegen Feyenoord, zeer behoorlijk tegen Roda JC en goed tegen Sparta (twee assists en een goal). Dus Lindgren heeft het naar behoren gedaan en is de andere twee wedstrijden geblesseerd geweest of kwam terug van een blessure.
quote: Genomineerd zijn degenen met de hoogste gemiddelde rapportcijfers in Voetbal International in de betreffende maand, met als ondergrens dat ze minstens tweederde van de duels moeten hebben meegedaan in de betreffende periode.
[Dit bericht is veranderd door gabri18 (op 3 maart 2008 19:54:33).]
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
LucNilis18 Regelmatige invaller
Uit: tegelen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 281 Reg.: 2 augustus 2004 | Leuk stuk in de VI over de rijkste clubs. Hoop toch dat er in Nederland wat veranderd gaat worden met de TV-inkomsten. Kijk naar Frankrijk wat een mega bedrag van 668 miljoen euro. Wel raar dat Kopenhagen op plaats 22 staat, zit daar ook een Abramovich?
|
|
|
prince en de paarse regen Geselecteerd voor Oranje
Uit: The Dawn Vak: Noord - R Posts: 533 Reg.: 19 november 2000 | Wie is die PSV "supporter" uit Veghel die deze week (5mrt) schrijft over liever leuk voetbal dan zakelijk voetbal???
En dat voor PSV-Ajax, een wolf in schaapskleren?
|
|
|
Basement Toeschouwer
Uit: Hoven Vak: - Posts: 16 Reg.: 4 februari 2006 |
quote: LucNilis18 schreef:
Wel raar dat Kopenhagen op plaats 22 staat, zit daar ook een Abramovich?
Waarschijnlijk komt dit doordat ze de omzet van hele onderneming waartoe de club behoort als omzet van de club rekenen.
|
|
|
Pablo Rodrigues Gomes Meervoudig international
Uit: Sint Anthonis Vak: Noord - SS Posts: 660 Reg.: 2 juni 2000 |
quote: prince en de paarse regen schreef:
Wie is die PSV "supporter" uit Veghel die deze week (5mrt) schrijft over liever leuk voetbal dan zakelijk voetbal???
En dat voor PSV-Ajax, een wolf in schaapskleren?
Ik weet het niet, maar jouw voorspelling voor Spurs-PSV is ook lekker positief...
|
|
|
Flo International
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 564 Reg.: 3 oktober 2001 |
quote: Basement schreef:
(...)
Waarschijnlijk komt dit doordat ze de omzet van hele onderneming waartoe de club behoort als omzet van de club rekenen.
Kopenhagen is inderdaad meer dan een voetbalbedrijf. op dit moment zijn ze het stadion aan het verbouwen. Korte zijde afgebroken en dat wordt een grote glaswand met nog maar een klein stukje tribune. Ze gaan er een (stadion)hotel in exploiteren.
|
|
|
Johnny Stardust Vaste waarde in elftal
Uit: Groningen Vak: Zuid - BB Posts: 409 Reg.: 2 mei 2003 | Ik heb het artikel over de rijkste clubs niet eens gelezen. Maar het komt uit dit rapport van Deloitte. Lekker copy/pasten en weer 6 pagina's gevuld...
Football Money League 2008
|
|
|
boeruhinoranje Regelmatige invaller
Uit: stavenisse Vak: - Posts: 248 Reg.: 16 maart 2005 | |
|
Sao Melow Regelmatige invaller
Uit: Eindhoven/Rijen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 274 Reg.: 6 juli 2005 | |
|
lempkesfabriek Vedette Winnaar PSV Netwerk Battle 2006
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - BB Posts: 6172 Reg.: 26 november 2004 |
quote: van nistelrode schreef:
Jongens, bewaar deze post goed. We zullen achteraf de rekening opmaken:
Hier het complete overzicht van de voorspellingen:
Leo Driesen: (RTL)
1. AZ
2. 020
3. PSV
4. Feyenoord
Johan Derksen: (Voetbal international)
1. Az
2. Feyenoord
3. PSV
4. 020
Simon Zwartkruis: (sportweek)
1. 020
2. PSV
3. Feyenoord
4. AZ
Jaap de Groot: (De Telegraaf)
1. 020
2. Feyenoord
3. PSV
4. AZ
Matty Verkamman: (De Buitenspelers)
1. Feyenoord
2. 020
3. Fc Twente
4. AZ
Hans Kraay: (SBS6)
1. Feyenoord
2. PSV
3. 020
4. AZ
Henk Spaan: (Hard gras)
1. AZ
2. Feyenoord
3. PSV
4. 020
Jack van Gelder: (NOS)
1. 020
2. PSV
3. AZ
4. Feyenoord
Hugo Borst: (AD sportwereld)
1. 020
2. Feyenoord
3. AZ
4. PSV
Paul Onkenhout: (De Volkskrant)
1. AZ
2. 020
3. PSV
4. Feyenoord
Humberto Tan: (RTL)
1. 020
2. PSV
3. AZ
4. Feyenoord
Bas Ticheler: (NOS Langs de lijn)
1. 020
2. Feyenoord
3. AZ
4. PSV
|
|
|
jack&coke Jeugdspeler
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 110 Reg.: 10 maart 2008 |
quote: lempkesfabriek schreef:
(...)
hahaha..
Vorig jaar was het trouwens ook al zo, dat er veel dachten dat psv 2e/3e/4e zou eindigen en toch blijven we maar kampioen worden. Ik hoop dat ze het eens een keer inzien, dat we toch nog steeds beter zijn dan bijvoorbeeld een 020. Of misschien hoop ik van niet, dan kan ik ze elk jaar blijven uitlachen 
Ik neem aan dat je dat uit de seizoensgids hebt van de vi?
Daar stond toen hetvolgende:
Voetbalkenners hebben geen enkel vertrouwen in nieuwe titel voor PSV
Psv hield de slectie redelijk intact, maar geen van de twaalf prominente voetbaljournalisten ziet de Eindhovenaren hun landstitel opnieuw prolongeren. Ajax is nipt favoriet voor az, dat ook nu zal meedoen om het kampioenschap. Feyenoord wordt dankzij de vele versterkingen hoog ingeschat. Grote eensgezindheid is er over de laatste plaats: die gaat naar Excelsior of VVV-venlo.
Niet een van de twaalf geraadpleegde kenners gelooft in een nieuwe titel van PSV. Sterker, Matty Verkamman, Hugo Borst en Bas Ticheler dichten de Eindhovenaren zelfs geen positie bij de beste drie toe. (neusjes)
Dat zou voor het eerst zijn sinds 1981. De experts zetten hun geld vooral op een kampioensschap van Ajax (zes) en AZ (vier). Was Johan Derksen vorig jaar nog de enige die in de titelkansen van AZ geloofde, nu delen Leo Driessen, Henk Spaan en Paul Onkenhout zijn vertrouwen in Louis van Gaal en zijn team. De spectaculaire zomertransfers in Rotterdam-Zuid verleidden Matty Verkamman en Hans Kraay jr tot de prognose dat Feyenoord het honderdjarig bestaan viert met de landstitel. Kraay heefto ook heel veel vertrwouen in Wim van Hanegem, getuige de zesde plaats die hij voor FC Utrecht in gedachten heeft. Spaan en Onkenhout daarentgen denken dat De Kromme dertiende wordt, aanzienlijk slechter dan onder zijn voorganger Foeke Booy. Excelsior gaat volgens de twaalf deskundigen wederom een zwaar seizoen tegemoet. Zeven van hen vermoeden dat de Rotterdammers er rechtstreeks uitvliegen, de overigen achten een ontsnapping via de play-offs het hoogst haalbare. Hugo Borst is de enige die De Graafschap als rechtstreekse degradant inschat. Onheilspellend voor heel Doetinchem is dat Borst de afgelopen jaren steevast tot de beste voorspellers behoorde.
Fouten onder voorbehoud (lange tekst he die ik nergens op het internet kon vinden )
Het jaar daarvoor meldde een 020 website het volgende:
Ajax wordt kampioen volgens prominenten | Algemeen V.N.
De Ajax-fans weten het al langer: Ajax wordt de landskampioen van het voetbalseizoen 2006/2007. Nu lijken de voetbal'kenners' er ook uit te zijn dat Ajax het meeste kans maakt op de kampioensschaal. Vooral de aankopen van Ajax geven de analysten veel vertrouwen.
Waar vorig jaar nog verdeeldheid bestond over de kampioenskandidaat, is het overgrote deel van de gerenommeerde voetbaljournalisten nu eensluidend in zijn voorspelling. Dat meldt Voetbal International. Ook al hield PSV zijn selectie intact, de kenners achten dat niet genoeg voor wéér een prolongatie. Ajax zal de troon overnemen, zegt het gros.
De transfers in de zomerstop blijken eens te meer een belangrijke graadmeter voor de seizoensvoorspellingen. De clubleiders van PSV wreven zichzelf in de handen nadat dragende spelers als Heurelho Gomes, Alex en Jefferson Farfán hadden laten weten ten minste nog één seizoen in het Philips Stadion te blijven. Daarentegen hielden de Eindhovenaren zich bijzonder rustig op de transfermarkt. Tot eind juli versterkten alleen de jonge Portugees Manuel Da Costa en Mexicaans international Carlos Salcido de gelederen.
In Amsterdam gebeurde veel meer. Ajax deed overal boodschappen en kwam terug met een karrenvracht aan nieuwelingen, met gevestigde spelers als Gabri, Jaap Stam en Kenneth Perez. Dát en de komst van trainer Henk ten Cate lijkt de journalisten over te halen in hun keuze voor de aanstaande kampioen. Slechts enkelen, waaronder Johan Derksen en Matty Verkamman, denken er anders over. (Bron: Ajax Online)
hahaha.. de Neusjes 
[Dit bericht is veranderd door jack&coke (op 24 maart 2008 16:16:02).]
|
|
|
lempkesfabriek Vedette Winnaar PSV Netwerk Battle 2006
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - BB Posts: 6172 Reg.: 26 november 2004 |
quote: jack&coke schreef:
(...)
hahaha..
Vorig jaar was het trouwens ook al zo, dat er veel dachten dat psv 2e/3e/4e zou eindigen en toch blijven we maar kampioen worden. Ik hoop dat ze het eens een keer inzien, dat we toch nog steeds beter zijn dan bijvoorbeeld een 020. Of misschien hoop ik van niet, dan kan ik ze elk jaar blijven uitlachen 
Volgens mij had Wilfred Genee het vorig jaar als enige goed.
edit
en daarom is hij dit jaar niet meer gevraagd... want een zichzelf respecterend journalist noemt PSV toch niet als favoriet voor de titel...
[Dit bericht is veranderd door lempkesfabriek (op 24 maart 2008 16:04:20).]
|
|
|
jack&coke Jeugdspeler
(...)
Volgens mij had Wilfred Genee het vorig jaar als enige goed.
edit
en daarom is hij dit jaar niet meer gevraagd... want een zichzelf respecterend journalist noemt PSV toch niet als favoriet voor de titel...
Kijk mijn edit op de vorige post. En idd, dat is wel heel opvallend!
Ik rol hier letterlijk over de grond van het lachen!
Vooral bij dat bericht van Ajax in het seizoen 2006/2007: ajax-fans wisten het al langer.... 
[Dit bericht is veranderd door jack&coke (op 24 maart 2008 16:20:25).]
|
|
|
randstedeling Aanstormend talent
Uit: Delft Vak: - Posts: 124 Reg.: 18 maart 2006 | De wens is de vader van de gedachte 
Volgend jaar zal SC Heerenveen vast ook wel een titelkandidaat zijn, vanwege hun goede spel dit jaar.
|
|
|
jack&coke Jeugdspeler
quote: randstedeling schreef:
De wens is de vader van de gedachte 
Volgend jaar zal SC Heerenveen vast ook wel een titelkandidaat zijn, vanwege hun goede spel dit jaar.
Idd. Dat blijkt wel weer 
|
|
|
Administrator Administrator
Vak: - Posts: 16777215 Reg.: 30 juni 2002 | Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de PSV Netwerk Chatbox.
Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
|
|
|
jack&coke Jeugdspeler
(...)
( ?) Gelukkig hebben ze over het algemeen de Onderste regionen van de eredivisie redelijk goed voorspeld 
|
|
|
Mister X Jeugdspeler
Uit: Helmond Vak: - Posts: 33 Reg.: 22 december 2001 | Vind de kop bij het bericht over Gourcouff weer zo mooi treffend voor de VI: Gourcuff in beeld bij Ajax; Ik sluit niets uit. Als je de kop zo leest zegt Gourcuff over de interesse van Ajax dat hij niets uitsluit maar wanneer je het ertikel leest blijkt het uit twee gedeeltes te bestaan, het eerste over de interesse van Ajax en het tweede over zijn antwoord op een andere vraag (nl.: 'Een terugkeer naar Frankrijk? Waarom niet. Maar net als Italië, Spanje, Engeland, ik sluit niets uit. In mei neem ik een beslissing.') waar de optie Ajax helemaal niet in voorkomt. Zo zijn er zoveel berichten van VI die helemaal geen nieuwswaarde hebben maar ik vind het wel grappig om elke keer weer de mensen die voor 020 zijn op het werk weer hun dromen te ontnemen. Hetzelfde gebeurd ook bij berichten over PSV dus laten we allemaal niet een te hoog waarheidsgehalte aan de VI geven (iets wat volgens mij al velen hier duidelijk is dus sorry door het voor de hand liggende neer te zetten). VI heeft voor mij allang afgedaan maar vandaag sprak ik dus weer een van die 020-ers die zich al helemaal aan het verheugen is op volgend seizoen en dit bericht aanhaalde. Sommigen leren het dus echt nooit...
|
|
|
Hugo R Moderator
Vak: - Posts: 429 Reg.: 4 december 2004 |
quote: lindsaywilson schreef:
'Heurelho Gomes is een garantie voor de titel'
07/04/2008 08:06
PSV wordt de komende weken voor de vierde keer op rij kampioen van Nederland met een selectie die slechts 45 miljoen euro kostte. Danko Lazovic (6,6 miljoen euro) en Danny Koevermans (6 miljoen) zijn de duurste aankopen. Het zijn bruikbare spelers in de vaderlandse Eredivisie, maar ze komen duidelijk tekort voor het doel dat PSV nastreeft: succes in de Champions League. Voor wisselspeler Eric Addo is nog 5,5 miljoen euro neergeteld, voor de beperkte rechtervleugelverdediger Jan Kromkamp 3,5 miljoen en een andere wisselspeler, Mika Väyrynen, kostte de club 3 miljoen euro. Daar staat tegenover dat de absolute sterspeler van PSV, keeper Heurelho Gomes (foto) slechts één miljoen euro kostte. Hij is de beste investering in de clubhistorie. Gomes maakt het verschil. De Braziliaan staat voor het vierde seizoen onder de lat in Eindhoven en daarom is de vierde achtereenvolgende titel geen toeval. SC Heerenveen, FC Twente, Ajax en Feyenoord beschikken ook over goed spelersmateriaal, maar hebben geen keeper die per seizoen tien punten pakt. Normaal gesproken is PSV kansloos in Europees verband tegen topclubs uit Engeland, Spanje, Italië en Duitsland. In die landen lachen ze om een selectie die voor 45 miljoen euro bij elkaar is geschraapt. Daarom is het een wonder dat PSV Tottenham Hotspur uitschakelde in het UEFA Cup-toernooi.
Dat wonder heet Gomes. Omdat de Braziliaanse bondscoach Carlos Dunga geen verstand van keepers heeft of te lui is zijn landgenoot in Eindhoven te volgen, krijgt Nederland een kans voor open doel. Gomes wil wel Nederlander worden, omdat hij dan met Oranje wereldkampioen kan worden. Edwin van der Sar loopt op zijn laatste benen. Maarten Stekelenburg, Henk Timmer en Piet Velthuizen missen de extreme kwaliteiten van Van der Sar, maar zeker van Gomes. Daarom betekent een Nederlands paspoort voor de Braziliaan dat Oranje de komende tien jaar geen keepersprobleem kent. Zover is het helaas nog lang niet, want de bureaucratische weg is lang en omslachtig. Er zal ongetwijfeld een politicus opstaan die van de doelman wil horen of hij weet waar hij huursubsidie kan aanvragen, terwijl de naturalisatie van het unieke talent van landsbelang is. PSV onderhoudt een historische band met Philips. Op het sportterrein in het Philipsdorp werd op 31 augustus 1913 een feest voor het personeel georganiseerd door de N.V. Philips Gloeilampen- fabrieken. Na afloop praatten een paar werknemers nog even na in de vrijgezellenkamer van G.E. Bouwmeester boven een kapperszaak in de Vrijstraat 13. Op advies van hun bazen Gerard en Anton Philips spraken J.W. Hofkes, H. Huisken, J.C. Ketel, W. Schouten en gastheer Bouwmeester over de oprichting van de Philips Sport Vereniging. Dezelfde avond werden de clubkleuren vastgesteld.
Geheelonthouder Hofkes dronk frambozenlimonade. De rode kleur contrasteerde zó mooi met het wit van zijn papier, dat ter plaatse werd besloten dat rood-wit de clubkleuren zouden worden. Sinds die dag lijken PSV en Philips onafscheidelijk. Het concern heeft in het verleden een grote rol gespeeld. Zo was PSV de eerste voetbalclub in Europa die op 23 oktober 1923 een lichtwedstrijd speelde, overigens in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Op 10 september 1950 speelde PSV tegen stadgenoot Eindhoven de eerste live wedstrijd op de televisie. Het Philips Stadion had de primeur van verwarmde tribunes en videoschermen. Philips was door de jaren heen tevens een betrouwbare hoofdsponsor en betaalde de afgelopen jaren 7,5 miljoen euro voor de shirtreclame. Philips heeft nooit de unieke gelegenheid aangegrepen van PSV een echte topclub te maken, om wereldwijd Philips- promotion mee te bedrijven. Philips was altijd een loyale, maar voorzichtige sponsor en wordt komend seizoen voorbijgestreefd door Aegon dat 10 miljoen euro voor het Ajax-shirt betaalt. De komende jaren kan de nauwe band tussen Philips en PSV voor de club wel eens als een dwangbuis gaan voelen.
PSV bestaat bij de gratie van de Champions League. Er is in Europa op Manchester United en FC Porto na geen club die vaker deelnam dan PSV. Zonder Champions League-inkomsten kan PSV de dure huishouding niet financieren met het sponsorgeld van Philips. De beleidsbepalers bij PSV, die bijna allemaal een emotionele band met Philips hebben, staan nu voor een dilemma. De relatie voelt als een ingesukkeld huwelijk. Iedereen weet dat de club met smart zit te wachten op een megasponsor die meer geld doneert of een kapitaalkrachtige ondernemer die de club overneemt. In eigen land blijft PSV nog wel op de been, maar om succesvol in de Champions League te zijn moet er (veel) meer geld beschikbaar komen.
De nieuwe directeur, zonder Philips-verleden, Jan Reker heeft een tropenjaar achter de rug. Hij kreeg de financiële erfenis van ex-preses Harry van Raaij op zijn bord. Van Raaij wilde risico's nemen om dat naderhand dubbel en dwars terug te verdienen in de Champions League. Daarom was uitschakeling in die jaren helemaal een ramp. Jan Timmer greep namens de raad van commissarissen in, omdat hij van mening was dat er onverantwoorde financiële risico's werden genomen. De in Eindhoven mateloos populaire Van Raaij liet de club achter met een negatief vermogen van 18,4 miljoen euro en dan had hij nog geluk dat Chelsea 18 miljoen euro voor Arjen Robben betaalde. Anders was het leed helemaal niet meer te overzien geweest. Op het moment dat PSV voor de vierde keer op rij kampioen wordt, staat de club nog steeds 10,3 miljoen euro in het rood. En deze titel kost de club opnieuw een vermogen, want de kampioenspremie bedraagt 125.000 euro per speler, uitgekeerd naar rato van het aantal gespeelde wedstrijden.
Omdat PSV zonder titel en Champions League-inkomsten steeds verder in het rood wegzakt, nam Reker het zekere voor het onzekere. Na het vertrek van Ronald Koeman en de soap rond Martin Jol, Jan Wouters en Fred Rutten contracteerde hij Huub Stevens voor volgend seizoen, terwijl Sef Vergoossen overgevlogen werd uit Japan, met slechts één opdracht: kampioen worden. De als een aimabele dorpspastoor overkomende Limburger voert die opdracht feilloos uit. Hij neemt geen enkel risico, speelt zelfs tegen modale clubs behoudend, sinds zijn komst is PSV bepaald niet beter of leuker gaan voetballen, maar het kampioenschap is een kwestie van tijd. Vergoossen werd op 5 augustus 1947 geboren in Echt. Als voetballer kwam hij niet verder dan Rios '31 en Echt. Als trainer begon hij bij Holthum en EHC Hoensbroek. Vervolgens was Vergoossen bijzonder succesvol bij Limburgse bvo's. Met VVV promoveerde hij naar de Eredivisie, van MVV maakte hij een subtopper en met Roda JC veroverde hij de Amstel Cup. Met Racing Genk werd de Limburger vervolgens kampioen van België, waarna hij nog wat dollars ging verdienen bij Al Jazira in de Verenigde Arabische Emiraten en bij Nagoya Grampus Eight in Japan. PSV is zijn niet meer geplande laatste kunstje als trainer.
Dankzij de vierde landstitel op rij en de gegarandeerde Champions League-inkomsten kan PSV weer wat schulden aflossen. En dan begint het verhaal opnieuw voor Reker en de nieuwe trainer Stevens. Ook voor hem is kampioen worden een verplichting met een begroting van 63 miljoen euro. Vier goeroes's op het gebied van sportmarketing bepaalden onlangs dat PSV over de beste marketingmensen uit de voetbalwereld beschikt. De nationale kampioen heeft ook het beste imago van Nederland, vóór SC Heerenveen, Ajax, Feyenoord en AZ. De miljoenenschuld zorgt echter voor een enorme druk. Een jaar géén kampioen worden brengt de clubleiding meteen in ernstige problemen. Daarom zal PSV er álles aan doen Gomes te behouden. Een man met een geweldige uitstraling, een echte held voor de achterban. Ik zou in Europa geen betere keeper kunnen noemen. PSV hoeft niet te wanhopen en Stevens hoeft zich geen zorgen te maken. Gomes maakte PSV vier keer op rij kampioen. Volgend seizoen is hij er opnieuw bij.
|
|
|
Thoresen KONING Legende
Uit: Breda Vak: - Posts: 7181 Reg.: 23 augustus 2001 | En dit is de reden dat je altijd om Derksen moet blijven lachen. Soms heeft hij gewoon zin om even iets of iemand de grond in te boren. Ik vind het wel vermakelijk, en kijk graag naar zijn showtjes.
|
|
|