| Poster | | Topic: Voetbal International |  |
|
|
Judith International
Vak: Noord - NN Posts: 580 Reg.: 28 februari 2003 | Ik vind het een erg mooie column van j. derksen 
|
|
|
Sjoerd87 PSV Basisspeler
Uit: Eindhoven / Nijmegen Vak: - Posts: 927 Reg.: 5 juni 2007 | Geniepig stukje over PSV in de VI zeg.. Mooie kop met 'uefa cup kan kroon zijn op gouden jaren' of zoiets, en verder zijn ze redelijk lovend over het professionalisme van PSV enz. Maar uiteindelijk komt het er op neer dat we nu maar een prijs moeten pakken om het succes van de afgelopen jaren te bekronen, want hierna zullen we geen kans meer krijgen Ze doen net alsof we in 2005 voor het eerst succesvol waren, terwijl we in de jaren daarvoor ook geen lullige teams hadden met Bouma, Ooijer, v Bommel, Robben en Kezman enzo..
Weer gooien ze het op het vertrek van grote spelers, en dat het daardoor toch wel een keer afgelopen moet zijn met het succes. Ben benieuwd wat ze volgend jaar weer gaan verzinnen als we de 22e titel binnen halen.
|
|
|
R-H Internationale topspeler
Uit: Echt Vak: Noord - S Posts: 1053 Reg.: 14 september 2005 |
quote: Sjoerd87 PSV schreef:
Geniepig stukje over PSV in de VI zeg.. Mooie kop met 'uefa cup kan kroon zijn op gouden jaren' of zoiets, en verder zijn ze redelijk lovend over het professionalisme van PSV enz. Maar uiteindelijk komt het er op neer dat we nu maar een prijs moeten pakken om het succes van de afgelopen jaren te bekronen, want hierna zullen we geen kans meer krijgen Ze doen net alsof we in 2005 voor het eerst succesvol waren, terwijl we in de jaren daarvoor ook geen lullige teams hadden met Bouma, Ooijer, v Bommel, Robben en Kezman enzo..
Weer gooien ze het op het vertrek van grote spelers, en dat het daardoor toch wel een keer afgelopen moet zijn met het succes. Ben benieuwd wat ze volgend jaar weer gaan verzinnen als we de 22e titel binnen halen.
laat ze toch lullen man! Ik kijk regelmatig nog eens in de seizoensgids 2007-2008 van VI op pagina 6-7. Lach me telkens weer de ballen uit de broek om de prognoses die "De kenners" gegeven hebben over dit seizoen. Heerlijk gewoon. Ook de titel erboven "Voetbalkenners hebben geen enkel vertrouwen in een nieuwe titel voor PSV". En wederom staan ze allemaal in hun hemd! Heerlijk toch!
|
|
|
Pimmel Nationale topspeler
Vak: - Posts: 799 Reg.: 31 juli 2002 | In de nieuwe VI: de transfers van de afgelopen 10 jaar bij PSV.
Alex, Gomes, van Nistelrooy, Marquinho, Marcos, Leandro.
De verglijking met Ajax: beter en goedkoper
PSV heeft betere ogen
filmpje!
[Dit bericht is veranderd door Pimmel (op 15 april 2008 22:05:07).]
|
|
|
Roel! Veelbelovend talent
Uit: Weert Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 109 Reg.: 6 augustus 2005 | Het leek positief deze week, ja...
Maar 'PSV zakt door zijn ondergrens' en 'Het Philips stadion is geen Europese vesting meer' klinkt niet erg positief.
Gelukkig is de VI van deze week door dat dossier, maar ook door interviews met Hiele/Lodewijks en Sulejmani, toch de moeite van het lezen waard.
|
|
|
Flippie Cocu Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 965 Reg.: 19 oktober 2005 | Ik ga even over naar Calimero mode: ik word er echt zo moe van dat er nu letterlijk iedere week een negatief artikel over PSV in staat. Hebben ze echt niets anders te schrijven? Je kunt toch ook schrijven over het fantastische seizoen van NAC of de knappe prestaties van NEC (om maar eens wat te noemen)?
|
|
|
ALEXGOMESFARFAN Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1127 Reg.: 18 mei 2005 |
quote: Flippie Cocu schreef:
Ik ga even over naar Calimero mode: ik word er echt zo moe van dat er nu letterlijk iedere week een negatief artikel over PSV in staat. Hebben ze echt niets anders te schrijven? Je kunt toch ook schrijven over het fantastische seizoen van NAC of de knappe prestaties van NEC (om maar eens wat te noemen)?
Mode off alsjeblieft.
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 965 Reg.: 19 oktober 2005 |
Normaal doe ik het ook niet maar nu kon ik het even niet laten.
|
|
|
RoyCo Ribery Internationale topspeler
Uit: Tilburg - Leens(Gr.) Vak: Oost - X Posts: 1053 Reg.: 14 oktober 2000 | Voor degenen die een abonnement hebben op de VI: meer mensen die hem vandaag niet hebben ontvangen?
|
|
|
PhilipSCocu Regelmatige invaller
Uit: Eindhoven Vak: Oost - VV Posts: 273 Reg.: 4 juli 2005 | Nieuwe quiz iemand gezien al?
keb er pas een paar, en ik kan je verklappen PSV zit er in 2x zelfs nja eik maar 1x 
|
|
|
22. Balazs Dzsudzsak Internationale topspeler
Vak: Noord - NN Posts: 2829 Uploads: 16 Reg.: 15 mei 2005 |
quote: RoyCo Ribery schreef:
Voor degenen die een abonnement hebben op de VI: meer mensen die hem vandaag niet hebben ontvangen?
Ik heb hem wel gewoon ontvangen. Paar weken geleden kreeg ik hem ook vrijdag pas binnen (was na een tijd zonder abbo wel weer mijn eerste, misschien dat het daar aan lag).
quote: PhilipSCocu schreef:
Nieuwe quiz iemand gezien al?
keb er pas een paar, en ik kan je verklappen PSV zit er in 2x zelfs nja eik maar 1x 
Ik ben er nu al even mee aan de slag en tot dusver heb ik er 14 gevonden. Best pittig.
|
|
|
Miele84 Legende Winnaar PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Asten Vak: Oost - XX Posts: 3333 Reg.: 1 november 1999 | Met een beetje hulp heb ik ze nu allemaal, in eerste instantie had ik er 5 of 6 niet. Als er iemand hints wil dan hoor ik het wel 
|
|
|
Chrisjicek Legende Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2007; meer prijzen
Uit: Zoetermeer Vak: Oost - X Posts: 14198 Reg.: 10 maart 2003 |
quote: RoyCo Ribery schreef:
Voor degenen die een abonnement hebben op de VI: meer mensen die hem vandaag niet hebben ontvangen?
Ik heb hem vandaag gewoon ontvangen
|
|
|
Braamstruik Talentje
Uit: Wijhe Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 217 Reg.: 22 februari 2008 |
quote: Chrisjicek schreef:
(...)
Ik heb hem vandaag gewoon ontvangen
Ik ook... Misschien is ie gwoon wat laat.
Iemand zei zojuist iets over de quiz
Ben zojuist ook begonnen met de quiz, is best leuk en sommige zijn direct herkenbaar (nottingham bv) andere zijn heel moeilijk en moet je een paar keer beluisteren voordat je uberhaupt doorhebt in welke taal gezongen word Al met al een zeer leuke quiz!
|
|
|
RoyCo Ribery Internationale topspeler
Uit: Tilburg - Leens(Gr.) Vak: Oost - X Posts: 1053 Reg.: 14 oktober 2000 | ik zal morgen de post wel even afwachten en anders maar even naar de klantenservice bellen.
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 965 Reg.: 19 oktober 2005 | Een paar weken geleden werd ook al over dit probleem gepost. Ik heb er nog geen last van gehad, maar de mensen die de klantenservice gaan bellen zouden misschien even kunnen vragen hoe dit komt.
|
|
|
psvinwenen Legende Chatoperator Winnaar PSV Netwerk Battle 2007
Uit: wenen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3699 Reg.: 18 augustus 2001 | Een verzoek vooraf. Kan iemand morgen het Gomes artikel hier plaatsen? Ik ga er niet vanuit dat het op vi.nl zal zijn.
Alvast bedankt aan degene die het mocht doen 
|
|
|
Koning Danko Basisspeler
Uit: Moergestel Vak: - Posts: 319 Reg.: 25 maart 2004 | Op vi.nl zal het niet verschijnen nee. Maar vanmiddag las ik in het topic over Gomes al dat het hier tegen 11 uur gepost zou worden 
|
|
|
psvinwenen Legende Chatoperator Winnaar PSV Netwerk Battle 2007
Uit: wenen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3699 Reg.: 18 augustus 2001 | Pure nieuwsgier. Heb geen statistieken.
Zou het kunnen dat de best verkochte VI edities dit seizoen de Gomes interviews waren? 
|
|
|
The Viking Internationale topspeler
Uit: Hellmond Vak: Oost - X Posts: 4856 Reg.: 4 augustus 2005 |
quote: 'PSV is verworden tot Het Land van Ooit'
06/05/2008 09:35
De maskers zijn gevallen, wee PSV. Jarenlang lang leek de voetbalclub gewoon in een ander melkwegstelsel te liggen, ver weg van de woestenij van alle dag. Waar de rest van de losgeslagen voetballerij aan rotting ten onder dreigde te gaan, bleef het in het Eindhovense beschavingsreservaat onverstoorbaar geuren naar madeliefjes. PSV was de idylle van familiair geluk en Mona Lisa-achtige onschuld.
De warmbloedige voetbalclub waar de trainers voorgingen in gebed, Brabanders en Latino's gezamenlijk kip met doperwtjes aten en daarna opgewekt de heer en de familie Van Kemenade dankten voor de goede gaven. Een pastorale in rood-en-wit, met een voorzitter die eigenlijk priester had willen worden, waar eenieder meekeuvelde met het gemoedelijke gebrabbel van Harry van Raaij. Een bidprentje van hoofse dienaren waar áls er al een onvertogen woord viel, dat was omdat Romario ploeggenoot Edward Linksens uitmaakte voor een paard. Maar ach, dat was eerder een koosnaampje dan een scheldwoord. Kortom, PSV was succesvol en saai; dat was het rustieke beeld dat werd hoog gehouden.
De tijden zijn geweest, dát PSV is Het Land van Ooit geworden. Er waren de laatste seizoenen al tekenen van ontluistering met de liquidatie van Erik Gerets door enkele belangrijke spelers en de publieke terechtstelling van Guus Hiddink door president-commissaris Jan Timmer. Afgelopen week bereikte de sociale barbarij zijn dieptepunt. In de champagneglazen van de kampioen werd cyanide ontdekt. Het begon met Heurelho Gomes, die woensdag 23 april in Voetbal International een fikse bosbrand aanstak. 'Jan Reker eruit of ik eruit', sprak de geweldenaar van de zestien zes zware machtswoorden. Sedertdien maakt het voormalige kerkdorp PSV onvermoede verbeeldingskracht bij me los.
Zo schijnt Gomes al maanden Flavio Tenius te logeren te hebben, de Braziliaanse keeperstrainer voor wie Joop Hiele komend seizoen Eindhoven wordt uitgejaagd. Ik zie het rommelige tafereel al voor me. Tenius die in een tentje in Gomes' tuin zijn dagen verbijt en van de door Jan Reker chagrijnig geworden keeper slechts drie keer per dag even het huis in mag om naar het toilet te gaan. Eén keer per week komt het tentje van Tenius bovendien onder de rook te staan als Gomes op zijn terras een traditionele barbecue inricht. Brazilianen houden van grote stukken vlees.
Daags na de tirade van Gomes ging het Eindhovens Dagblad vrolijk verder. De krant berichtte over 'maffiapraktijken binnen PSV' en het was een heerlijk verhaal. Het ging over een scheuring tussen directeur Jan Reker en technisch manager Stan Valckx, over de dubbelrol van makelaar Vlado Lemic die adviseur is van zowel spelers als club, over verschillende kampen die grimmig tegenover elkaar staan, over manipulatie en chantage tussen spelers en trainers. Ofwel, op De Herdgang tikken The Sopranos een venijnig balletje mee.
En weer zie je de beelden van de voetbalclub in verval haarfijn voor je. PSV-spelers en -functionarissen die noodgedwongen door het leven schuifelen met infraroodkijkers op, beducht als ze zijn op nachtelijke afrekeningen en heimelijke aanvallen in de rug. Achter de bosjes loeren scherpschutters, in de catacomben heersen stenengooiers en in de doucheruimte dreigt het gevaar van groene zeep. Bijkomend probleem is dat de goeien nauwelijks van de slechten zijn te onderscheiden, omdat eenieder in Eindhoven hetzelfde guerrillatenue draagt. PSV in oorlogstijd.
Alsof het nog niet genoeg was plengde ook Stan Valckx afgelopen vrijdag jenevertranen. In navolging van Gomes wil Stan Pils al evenzeer Jan Reker van diens sokkel sleuren en superscout Piet de Visser denkt ook na over zijn toekomst. Beeldenstorm in het katholieke Brabant. En zo is het ruimteschip PSV na zijn bedaagde zweefvlucht van vele jaren eindelijk geland op aarde. De schone schijn van weleer is vuile werkelijkheid gebleken. Welkom in de echte wereld.
Dit artikel bevalt me niet ik zal er een aantal punten uithalen.
quote: PSV was succesvol en saai
Saai, schrijf er dan effe bij wat je bedoeld, nu is het zo dubbelzinnig!!
quote: Zo schijnt Gomes al maanden Flavio Tenius te logeren te hebben
Als Journalist onderzoek je dit toch, vooral als je bij de VI werkt, dit ruikt naar stemmingmakerij, bah!!!
quote: Stan Pils
Nog meer stemming makerij.
Ik vind dit artikel waardeloos waarom:
a) het zegt niets nieuws
b) we horen nu al 4 jaar op rij dat het afgelopen is met PSV(vertrek Hiddink zouden we al niet overleven)
c) zit veels te veel de mening in van de journalist
d) voegt niets toe
[Dit bericht is veranderd door The Viking (op 6 mei 2008 17:09:10).]
|
|
|
ALEXGOMESFARFAN Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1127 Reg.: 18 mei 2005 | Begrijp je het principe van een column wel?
|
|
|
elro Internationale topspeler Chatoperator
Uit: Heemstede Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1031 Reg.: 19 oktober 2004 | Ik heb het wereldje zowaar gehaald (wel een beetje flauw, maar dat deert niet)
• Jorien van den Herik: 'Begrijpelijk de keuze van HSV, een dikkige trainer voor Hamburg.'
Wim Masmeijer
• Eindelijk foto's met positief beeld van Suárez.
Paul Wijnhoven
En toch was de uitslag van Suárez' röntgenfoto negatief.
Benno van Wijk
• Marco van Basten nu ook klant bij de kapper van Jack van Gelder.
Elro Ottenhof
• Suárez nadat blijkt dat blessure meevalt: 'Het is toch schrikken als je een keer echt wordt geraakt'.
Joost Seeger
• Ajax na overwinning op Heerenveen stap dichter bij uitschakeling voorronde Champions League.
Allan Lemmens
• B-red-ley, B-rood-ley
Jan de Vries en 32 anderen
[Dit bericht is veranderd door elro (op 6 mei 2008 17:23:38).]
|
|
|
hektiano Vaste waarde in elftal
Uit: Gendringen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1059 Reg.: 1 mei 2007 |
quote: elro schreef:
Ik heb het wereldje zowaar gehaald (wel een beetje flauw, maar dat deert niet)
• Ajax na overwinning op Heerenveen stap dichter bij uitschakeling voorronde Champions League.
Allan Lemmens
Vind ik deze toch wat grappiger 
|
|
|
PSVwally Legende ex-Quizmaster
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 3927 Reg.: 9 maart 2000 |
quote: Er waren de laatste seizoenen al tekenen van ontluistering met de liquidatie van Erik Gerets door enkele belangrijke spelers
Ging dat ook niet over het vermeende akkefietje met de vrouw van Ernie Brands?
|
|
|
22. Balazs Dzsudzsak Internationale topspeler
Vak: Noord - NN Posts: 2829 Uploads: 16 Reg.: 15 mei 2005 | Op de officiële website van Voetbal International kan inmiddels gestemd worden op het elftal van het jaar. Wel opvallend dat Ernie Brandts niet eens geselecteerd is als één van de drie kandidaten de beste trainer van het jaar te worden, in tegenstelling tot Bert van Marwijk, die met Feyenoord eigenlijk een wanprestatie afleverde.
Mijn elftal:
Gomes
Wilkshire, Marcellis, Zwaanswijk, De Cler
Afellay, Lindgren, El Ahmadi, Pranjic
Huntelaar, Sulejmani
Rutten
[Dit bericht is veranderd door 22. Balazs Dzsudzsak (op 7 mei 2008 01:27:27).]
|
|
|