| Poster | | Topic: [EK Pool 2008] Discussie topic |  |
|
Oliver 2000 Legende Winnaar PSV Pool 2002/2003
Uit: Utrecht Vak: Noord - N Posts: 3447 Reg.: 26 februari 2000 | Het EK in Zwitserland en Oostenrijk staat weer voor de deur en uiteraard kan een EK Pool dan niet ontbreken, dit seizoen heb ikzelf (Oliver 2000) al een Europese competities TOTO georganiseerd en ik organiseer dan ook graag een EK Pool.
Er zal een apart topic geopend worden door Oliver 2000 waar hij na de laatste wedstrijd in een ronde (*) voor de volgende ronde een speelschema zal plaatsen dat jullie daarna kunnen invullen en posten. Als iedereen het op zijn eigen manier post wordt het een hel om het na te kijken, dus gelieve de geplaatste speelschema's daadwerkelijk te gebruiken (dmv. van copy/paste).
*: Uitzondering is de kwartfinale, deze zal in twee gedeelten voorspeld worden omdat de laatste wedstrijden van de eerste ronde op 18 juni zijn en de eerste wedstrijden van de achtste finale al op 19 juni, bij de andere ronden zit er telkens 3 dagen tussen. Het speelschema voor de eerste 2 kwartfinales zal geplaatst worden op 17 juni.
Oliver 2000 zal de uitslagen verwerken en de tussenstanden in dit topic plaatsen.
De regels
Voor 7 juni 17.55 CET (Central Eindhoven Time) wordt voorspeld:
- Voor elke wedstrijd in de eerste ronde een uitslag.
- Voor elke poule de twee landen die doorgaan naar de achtste finale.
- De topscorer van het toernooi.
- De uiteindelijke finalisten en de wereldkampioen.
Voor 19 juni 20.25 CET wordt voorspeld:
- Voor elke kwart finale een uitslag na 90 minuten (+ blessuretijd), bij een gelijkspel duidelijk aangeven welk land doorgaat.
Voor 25 juni 20.25 CET wordt voorspeld:
- Voor elke halve finale een uitslag na 90 minuten (+ blessuretijd), bij een gelijkspel duidelijk aangeven welk land doorgaat.
Voor 29 juni 20.40 CET wordt voorspeld:
- Voor de finale een uitslag na 90 minuten (+ blessuretijd), bij een gelijkspel duidelijk aangeven welk land doorgaat.
Voorspellingen die na de deadline geplaatst of ge?t worden zijn ongeldig en tellen niet mee. De deadline ligt telkens 5 minuten voor de start van de eerste wedstrijd in de betreffende ronde, dus er is tijd genoeg.
De puntentelling
- Juist resultaat (*): 1 punt per wedstrijd
- Juist aantal doelpunten (**): 1 punt per ploeg per wedstrijd
- Juist voorspelde ploeg die doorgaat na eerste ronde: 1 punt per ploeg
- Juiste topscorer van het toernooi: 5 punten
- Juiste finalist: 5 punten per finalist
- Juiste wereldkampioen: 5 bonuspunten
*: In de eerste ronde betekend dit dus de juiste winnaar of een gelijkspel (Een 1, 2 of 3 in TOTO termen). Vanaf de kwart finale betekend dit simpwelweg het land dat doorgaat.
**: Het aantal doelpunten na 90 minuten (+ blessuretijd), eventuele doelpunten in een verlenging of penalty-serie tellen niet.
Ik hoop dat alles duidelijk is, als er vragen of op/aan-merkingen zijn aarzel niet om ze in dit topic te plaatsen.
Iedereen een mooie voetbalzomer en veel voorspelplezier toegewenst,
Oliver 2000
|
|
|
Danske Meervoudig international
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 664 Reg.: 27 oktober 2001 |
Ik ben weer van de partij 
|
|
|
Albert Trestena Vaste waarde in elftal
Uit: Hillegom Vak: - Posts: 654 Reg.: 26 april 2007 | Wat een wishfull thinking weer van de meeste mensen (incluis mezelf) om te denken dat Frankrijk de 2e rond niet haalt. 
|
|
|
Nilis 10 Internationale topspeler
Uit: Zuid-Limburg Vak: - Posts: 1639 Reg.: 4 september 2005 | Ik doe ook wel mee. 
|
|
|
MarPSV Vedette
Uit: Meteren Vak: Oost - YY Posts: 3112 Reg.: 13 september 2004 | Doen al best veel mensen mee. Vooral omdat dit pas de eerste dag is dat je 'mee kan doen'!
Zie trouwens ook dat ik een van de weinige ben die Nederland niet door laat gaan 
|
|
|
Uit: Zuid-Limburg Vak: - Posts: 1639 Reg.: 4 september 2005 |
quote: MarPSV schreef:
Doen al best veel mensen mee. Vooral omdat dit pas de eerste dag is dat je 'mee kan doen'!
Zie trouwens ook dat ik een van de weinige ben die Nederland niet door laat gaan 
Er doen best redelijk veel mensen al mee voor de de eerste dag ja.
Ik denk dat de meesten denken dat Frankrijk de fout in gaat daarom laat ik ook Nederland doorgaan. 
[Dit bericht is veranderd door Nilis 10 (op 28 april 2008 16:16:53).]
|
|
|
Uit: Utrecht Vak: Noord - N Posts: 3447 Reg.: 26 februari 2000 |
quote: MarPSV schreef:
Doen al best veel mensen mee. Vooral omdat dit pas de eerste dag is dat je 'mee kan doen'!
En weet je waarom?
Het wordt het toernooi van Ruud van Nistelrooy 
|
|
|
Stoof Aanstormend talent
Uit: Best Vak: - Posts: 132 Reg.: 8 januari 2007 | Doe ook eens mee, heb geen vertrouwen in Nederland onder van Basten dus die vliegen er bij mij ook meteen uit.
Verwacht veel van Italië dit toernooi dus die voorspel ik ook als winnaar van dit EK.
Luca Toni wordt volgens mij de sterspeler van dit toernooi .
|
|
|
ricky_psv Bankzitter
Uit: Eindhoven Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 215 Reg.: 11 augustus 2003 | Ik wil ook wel mee doen waar moet je je inschrijven dan?
|
|
|
Uit: Zuid-Limburg Vak: - Posts: 1639 Reg.: 4 september 2005 |
quote: ricky_psv schreef:
Ik wil ook wel mee doen waar moet je je inschrijven dan?
Gewoon als je voorspelt doe je mee. Het kan natuurlijk geen kwaad als je het hier even meld als je meedoet.
|
|
|
McLovin Aanstormend talent
Uit: Eindhoven Vak: Noord - NN Posts: 129 Reg.: 2 augustus 2006 | De toto Buitenlandse competities is me dit jaar goed bevallen (niet qua stand voor mij ) dus wil ik hier ook graag een gokje wagen! Count me in!
|
|
|
fansper Legende
Vak: - Posts: 6211 Reg.: 21 juni 2003 | Okee leuk al zou ik het mooier vinden als we de poules ook niet in 1 hoeven te vullen. Uiteraard zijn er goede argumenten om dit wel te doen, maar het is ook bekend dat de laatste wedstrijd nogal afhankelijk is van eerdere resultaten.
Verder hebben oplopende score schema's ook hun voordelen voor het behouden van de ilusies voor de onfortuinlijke. Al moet natuurlijk niet allles afhangen vn de finale.
Vraagje worden vreemde vooorspellingen ook goedkeurt. Bijvoorbeeld ee poule waarbij Zwitserland volgens de uitslagen doorgaat, maar er onderaan toch de toplanden gemeld worden.
Tot slot alvast bedankt voor het nakijken
[Dit bericht is veranderd door fansper (op 30 april 2008 22:20:06).]
|
|
|
Uit: Utrecht Vak: Noord - N Posts: 3447 Reg.: 26 februari 2000 |
quote: fansper schreef:
Vraagje worden vreemde vooorspellingen ook goedkeurt. Bijvoorbeeld ee poule waarbij Zwitserland volgens de uitslagen doorgaat, maar er onderaan toch de toplanden gemeld worden.
Tot slot alvast bedankt voor het nakijken
Dat is dan de fout van degene die voorspeld. Daar hou ik geen rekening mee. Het is niet meer dan een simpel rekensommetje 
|
|
|
fansper Legende
Vak: - Posts: 6211 Reg.: 21 juni 2003 | Ik begrijp dus dat je dan gewoon goed rekent wat nog wel overeen komt met de uitslag en geen zaken gaat interperteren of ongeldig gaat verklaren.
Dat er dan iets fout is aan de voorspelling klopt, maar de kans dat een spelling van een poule helemaal goed is, is natuurlijk zowiezo klein. Het is dus meer een vorm van risico spreiding. Je voorspelt dat de toplanden doorgaat, maar speculeert wat in de wedstrijd uitslagen.
Ik heb trouwens waarschijnlijk serieus een voorbeeld in mijn voorlopige voorspellingen.
08-06 18:00 Oostenrijk vs. Kroatië: 1-4
08-06 20:45 Duitsland vs. Polen: 1-1
12-06 18:00 Kroatië vs. Duitsland: 2-2
12-06 20:45 Oostenrijk vs. Polen: 2-1
16-06 20:45 Polen vs. Kroatië: 2-2
16-06 20:45 Oostenrijk vs. Duitsland: 2-2
Door naar kwartfinales: Kroatie, Duitsland
Simpel omdat ik echt niet weet hoe Duitsland die twee extrapuntje bijelkaar gaat sprokelen, maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze op 3 eindigen achter Oostenrijk. (sorry PSVinwenen 
|
|
|
Godfather Meervoudig international
Uit: Bergen op Zoom Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1341 Reg.: 20 augustus 2006 | Fernando Torres wordt de topschutter van dit toernooi.
Nederland gaat nipt en met veel geluk door, verder verwacht ik dat Griekenland weer lichtjes zal verassen door de kwartfinale te bereiken. Ook Duitsland gaat hoge ogen gooien en Italië wint na het WK ook het Europees Kampioenschap.
Verder zal ik het leuker vinden als we het doen op de manier met de 1tjes 2tjes en 3tjes ipv uitslagen.
[Dit bericht is veranderd door Godfather (op 1 mei 2008 21:12:18).]
|
|
|
Uit: Utrecht Vak: Noord - N Posts: 3447 Reg.: 26 februari 2000 | Ik hoop dat mensen hun op/aanmerkingen in deze topic gaan plaatsen, want sommige zetten het in het voorspellings topic 
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 8704 Reg.: 19 februari 2000 | Mario Gomez al een transfer verdienen naar Real door dit toernooi (mbv Lemic et moi) en daarnaast zal ik al mijn geld zetten op Guus, waarbij Italie uiteindelijk toch weer laat zien dat het een sterk toernooi team heeft. Ik zou daar heel erg goed mee kunnen leven.
|
|
|
Albert Trestena Vaste waarde in elftal
Uit: Hillegom Vak: - Posts: 654 Reg.: 26 april 2007 |
quote: RIO schreef:
Mario Gomez al een transfer verdienen naar Real door dit toernooi (mbv Lemic et moi) en daarnaast zal ik al mijn geld zetten op Guus, waarbij Italie uiteindelijk toch weer laat zien dat het een sterk toernooi team heeft. Ik zou daar heel erg goed mee kunnen leven.
Uli Ferber en ik hebben toch andere plannen en ik denk dat ie net als Lehmann en Hleb naar Arsenal gaat .
|
|
|
Uit: Utrecht Vak: Noord - N Posts: 3447 Reg.: 26 februari 2000 | even een tikje omhoog geven voordat mensen deze topic niet meer kunnen terugvinden 
|
|
|
Ruben_PSV Veelbelovend talent
Uit: friesland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 96 Reg.: 18 september 2007 | Topscoorder zal villa worden fantastiche spits
|
|
|
Adje Interim Bankzitter
Vak: - Posts: 1471 Reg.: 30 november 2007 | Wie denken jullie dat gaat verrassen?
Ik denk persoonlijk dat Zwitserland nog wel een stuntje uit kan gaan halen.
Heb ze een paar keer zien spelen en sindsdien 'root' ik een beetje voor ze
Vooral die Barretta, maar ook Behrami zijn mooie voetballers.
|
|
|
Voor Rood-Wit Gezongen Vedette
Uit: Sluiskil Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1203 Reg.: 11 februari 2004 | Count me in... maar ik wacht nog even met m'n voorspelling!
|
|
|
V.Nistelrooy Legende Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld; meer prijzen
Vak: Oost - X Posts: 7477 Reg.: 17 oktober 2003 | Spanje en Portugal.
landen dat barst van het talent, of het eruit komt qua team is nog maar de vraag.
In de gaten te houden en evalueren na het toernooi :
Spanje : Sergio Ramos,Fabregas,Torres,Villa.
Portugal : Jose Bosingwa,Quaresma,Cristiano Ronaldo,Nani.
Overigens heeft elk land veel talent (NL ook)
Maar spanje en portugal trekken nu meer aandacht.
(normaliter altijd ENGLAND)

|
|
|
Opslagloods Regelmatige invaller
Uit: Eindhoven- Strijp Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 274 Reg.: 2 mei 2006 | Ik heb mijn voorspellingen ook in de andere topic gezet.
Een of andere Godfather reageert daar op mij omdat hij het niet eens is met een andere posting in een andere topic..
Ik ben benieuwd in ieder geval!
|
|
|
Uit: Utrecht Vak: Noord - N Posts: 3447 Reg.: 26 februari 2000 | Stand na Voorspellingen Speeldag 1
Tussen haakjes staat het aantal behaalde punten in deze ronde.
code:
1 : Godfather 6 (6) punten
1 : Olympiakos 6 (6) punten
3 : Oliver 2000 5 (5) punten
3 : Albert Trestena 5 (5) punten
3 : lempkesfabriek 5 (5) punten
3 : PascalBrielle 5 (5) punten
3 : World Player Of The Y. 5 (5) punten
3 : rapido768 5 (5) punten
9 : MarPSV 4 (4) punten
9 : Hank Moody 4 (4) punten
9 : Jairo_PSV 4 (4) punten