PSV Netwerk
zaterdag 19 augustus 2017 - 07:29                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Oranje en andere landen » Het Nederlands vrouwenelftal

HR

Deze topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 17 »

HR

Godfather
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 20 augustus 2006

Het wordt toch tijd voor een eigen topic, aangezien de prestaties van de dames toe gaan nemen. Vandaag versloegen zij in een bloedstollende kwartfinale na strafschoppen Frankrijk. Nu in de halve finale, die live wordt uitgezonden op Nederland 1, zondag om 18:00. Bondscoach van het team is Vera Pauw. Vedette is Stevens, verder weet ik niet bijzonder veel van dit elftal :B . Heb je meer informatie over de vrouwen, zet het dan gewoon erbij. Deze openingspost is niet uitstekend te noemen, omdat ik het nog weinig aan het volgen ben. Toch vond ik het leuk om te kijken wie er nog meer naar de dames zitten te kijken :B . Ik kan me heugen dat killermfc iets hierover had gepost in het topic van van Marwijk!
HRHR
HR

Roel!
Veelbelovend talent PSV o19

Uit: Weert
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 augustus 2005

Ik heb vandaag wel even zitten kijken, het is niet echt mooi, (ook de dames zelf niet.. :tong ) maar de strijd straalt er wel van af. Ik was ook absoluut blij toen de dames uiteindelijk wonnen. Overigens is volgens mij Manon Melis de grote vedette, dat is toch de enige die in een buitenlandse competitie speelt?
HR
HR

Godfather
Legende

quote:HR
Roel! schreef:

Ik heb vandaag wel even zitten kijken, het is niet echt mooi, (ook de dames zelf niet.. :tong ) maar de strijd straalt er wel van af. Ik was ook absoluut blij toen de dames uiteindelijk wonnen. Overigens is volgens mij Manon Melis de grote vedette, dat is toch de enige die in een buitenlandse competitie speelt?
HR
Die jongedame die NL uiteindelijk doorschoot met penalties vond ik anders aardig lekker.. maar oke, Manon Melis speelt bij Malmö in Zweden ja. Is daar goed bezig. Stevens is topscorer van de Eredivisie geweest en is 3 jaar oprij verkozen tot beste sporter van Maastricht. Ze loopt op goals gezien iets minder dan 1 op 2 , Melis scoort iets minder voor Nederland.

De vraag wie nu uiteindelijk de grote vedette is laat ik aan de kenners over, als die er zijn ;) .
HR
HR

Breezer
Nationale topspeler
Winnaar PSV Netwerk Cup 2007

Uit: Herten
Vak: Oost - YY
Droomaankoop: Vincent Janssen
Reg.: 12 maart 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 september 2009 om 00:36:13.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik ben het licht aan het volgen. Heb vandaag gedeeltes gezien van de wedstrijd tegen Frankrijk. Ben ook benieuwd of PSV nog gaat besluiten om een dames elftal in het leven te roepen. Vooral nu de populariteit alleen maar groter wordt. Denk dat je daar als PSV zijnde gewoon bij hoort te zijn. Maar goed dat even terzijde.

Volgens mij is Daphne Koster aanvoerder en ook wel een beetje de ervaren persoon in het team. Zij geeft leiding aan de verdediging en zorgt dat alles goed staat.
Anouk Hoogendijk is degene die vaak in de bladen staat, vanwege haar aangename voorkomen. :B En daarbij was ze vandaag ook nog eens degene die zelfverzekerd de beslissende penalty binnenschoot.
Manon Melis voetbalt idd in Zweden bij Malmö en is eigenlijk de meest bekende voetbalster cq. vedette van het stel.
Verder voetbalt middenvelder Annemieke Kiesel-Griffioen in Duitsland en heeft daar afgelopen seizoen de uefa womens cup gewonnen.

De 22-kopige EK-selectie ziet er als volgt uit:
Dyanne Bito, Loes Geurts, Claudia van den Heiligenberg, Daphne Koster, Chantal de Ridder (allen AZ), Marije Brummel, Sylvia Smit, Sherida Spitse (allen sc Heerenveen), Angela Christ, Petra Hogewoning, Anouk Hoogendijk, Shanice van de Sanden, Lianne de Vries (allen FC Utrecht), Jeanine van Dalen (ADO Den Haag), Petra Dugardein, Manoe Meulen, Karin Stevens, Kirsten van de Ven (allen Willem II), Annemieke Kiesel - Griffioen (FCR Duisburg), Marloes de Boer, Marlous Pieëte (beiden FC Twente) en Manon Melis (LdB Malmö FC).

Staf:
Vera Pauw, coach
Ed Engelkes, assistent-coach
Jan Willem van Ede, keeperstrainer
Sonja van Geerenstein, teammanager

A-status NOC*NSF Oranjevrouwen

03 september 2009 om 23:55
De Oranjevrouwen hebben na het bereiken van de halve finale op het EK in Finland de A-status van het NOC*NSF gekregen. Voorzitter Erica Terpstra was in Tampere aanwezig bij de kwartfinale Nederland-Frankrijk en kwam na afloop in de kleedkamer om het de ploeg mee te delen.
,,Er zit zoveel potentie in de sport”, aldus Terpstra in Tampere. ,,Het vrouwenvoetbal heeft de laatste jaren grote stappen gemaakt en het behalen van dit EK was daarbij de doorbraak. Ook de prestaties in Finland zijn natuurlijk geweldig en hebben de aandacht in Nederland doen kantelen. Kijk maar hoeveel aandacht er voor is. Dat heeft grote impact op jonge meisjes die nu willen gaan voetballen of het al doen. De kracht van deze prestatie is enorm.HR
HR
HR

Godfather
Legende

Bedankt voor de info, Breezer! Ik heb een tijd geleden ook geopperd om eindelijk een vrouwenteam in het leven te gaan roepen bij PSV. Dit topic is weer rustig weggeholt, zonder dat er een discussie losbarstte. Ik hoop dat PSV dit gaat doen.

Hier een foto dan van Hoogendijk:

forumillustratie

:pul .
HR
HR

Roel!

Uit: Weert
Reg.: 6 augustus 2005

Godfather schreef:

Bedankt voor de info, Breezer! Ik heb een tijd geleden ook geopperd om eindelijk een vrouwenteam in het leven te gaan roepen bij PSV. Dit topic is weer rustig weggeholt, zonder dat er een discussie losbarstte. Ik hoop dat PSV dit gaat doen.

(plaatje)

HR
Oke, ik moet toegeven, je hebt gelijk!
Zij was de uitzondering :D
HR
HR

Gaizka
Selectiespeler PSV 1
Runner-up PSV Netwerk Cup Outdoor 2007

Uit: Nijmegen
Reg.: 12 juni 2002

Hoogendijk! Nemen!
HR
HR

killermfc
WK Ster

Reg.: 13 februari 2009

Allemaal leuke meiden hoor! :B Thanx Godfather, goede move dit topic, ik was er idd te lui voor... ;) Maar de dames van Jeroen ehhh Vera Pauw verdienen het echt! :)

Fantastische sport met dito spanning vanmiddag en vanavond! Hoewel ik de wedstrijd tussen Nederland en Frankrijk met de VI erbij (juist: het goede artikel van David de Vries met dito foto van Anouk Hoogendijk) heb gezien en er weinig doelrijpe kansen waren, waren het toch ruim 120 boeiende minuten! De strafschoppen heb ik niet zittend doorgebracht, maar staand, lopend, prevelend, kortom in full motion. En boy oh boy wat hoopte ik dat 'onze' meiden zouden winnen. Waar ik bij de heren nooit vóór, eerder tegen, oranje ben, leefde ik nu volop mee. Want wat een bizarre penaltyreeks was dat zeg. Ik was een paar jaar geleden in Heerenveen bij de halve finale tussen de jeugd van Nederland en Engeland, die werd beslist door een serie van zo'n 40 strafschoppen die een hele helft voetbal vergde! Zo gek werd het hier niet, maar ga eens na: de eerste 8 penalties werden nagenoeg perfect in de hoeken geplaatst en toen begon het grote falen. Tot 3 keer toe verzuimde een Française de stand op 5-4 te brengen, maar Nederland weigerde tweemaal hiervan te profiteren en toen kwam lieve, schattige, knappe, mooie, sierlijke maar tevens oh zo stoere, kordate en koele Anouk die 16 miljoen aan de buis gekluisterde Nederlanders in extase en verder bracht... :schrik Lieve Anouk, ik hoop dat de volgende 'appelleren' van Nico Dijkshoorn volledig aan jou besteed zal zijn! :ja

Qua spektakel was de middag kwartfinale tussen het gastland, Suomi, en 'the girls from good old Albion' natuurlijk het aankijken meer waard. In een wervelende wedstrijd die zelfs Frank Kramer niet kon verknallen kwamen de Engelsen tot tweemaal toe op twee treffers voorsprong, maar de Finnen wilden niet van wijken weten en gingen tot het gaatje, maar gelukkig en tot wanhoop inmiddels van Frank K. hielden de Engelse babes stand. Voor de statistici het scoreverloop: na 25 minuten bracht de 'woman of the match' de Engelse met, ik vermoed, Nigeriaanse roots, Eniole Aluko de stand op 0-1, vier minuten na rust verdubbelde Sarah Williams de marge. Sjölund bracht de spanning terug in de 66e minuut maar een minuut later was het wederom Aluko die na een fantastische slalom nu al 'the goal of the tournament' scoorde (google of youtube 'm!), elf minuten voor tijd luidde Sällström een spannende slotfase in waarin de Engelsen gelukkig stand hielden.

En zondag dan idd een unicum, een dames wedstrijd live, niet alleen op Eurosport (die zelf in staat zijn minipupillentoernooien uit te zenden), maar jawel zelfs op de NOS! Het mooie is dat ik nu al tevreden ben, want hoewel ik een kleine voorkeur voor Anouk en de hare heb, gun ik het de English girls ook van ganser harte! Tja ik ben nou eenmaal anglofiel hè! Zeker is dat ik zondagavond zes uur weer aan de buis genageld zit, het zal stil zijn in de straten en op de pleinen, kroegen zullen uitpuilen: let the game begin! :cool

En dat alles voor het voorrecht om als kanonnenvlees te dienen voor Birgit Prinz und die Frauschaft, want zoals Gary Lineker al zei: "Football is a simple game with a ball and 22 women on the pitch and after 90 minutes Ze Djzermans have won..." of maybe not this time? ;)
HR
HR

fansper Rode kaart: waarschuwing
Mister PSV

Reg.: 21 juni 2003

Roel! schreef:

(...)

Oke, ik moet toegeven, je hebt gelijk!
Zij was de uitzondering :D
HR
pfff jullie lijken nu net dames die op de manneliojke voetallers kicken.

Maareuh charmante meid hoor
HR
HR

Michael Scott
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Uit: Gold Coast
Vak: West - H
Reg.: 27 februari 2003

killermfc schreef:

Allemaal leuke meiden hoor! :B Thanx Godfather, goede move dit topic, ik was er idd te lui voor... ;) Maar de dames van Jeroen ehhh Vera Pauw verdienen het echt! :)

Fantastische sport met dito spanning vanmiddag en vanavond! Hoewel ik de wedstrijd tussen Nederland en Frankrijk met de VI erbij (juist: het goede artikel van David de Vries met dito foto van Anouk Hoogendijk) heb gezien en er weinig doelrijpe kansen waren, waren het toch ruim 120 boeiende minuten! De strafschoppen heb ik niet zittend doorgebracht, maar staand, lopend, prevelend, kortom in full motion. En boy oh boy wat hoopte ik dat 'onze' meiden zouden winnen. Waar ik bij de heren nooit vóór, eerder tegen, oranje ben, leefde ik nu volop mee. Want wat een bizarre penaltyreeks was dat zeg. Ik was een paar jaar geleden in Heerenveen bij de halve finale tussen de jeugd van Nederland en Engeland, die werd beslist door een serie van zo'n 40 strafschoppen die een hele helft voetbal vergde! Zo gek werd het hier niet, maar ga eens na: de eerste 8 penalties werden nagenoeg perfect in de hoeken geplaatst en toen begon het grote falen. Tot 3 keer toe verzuimde een Française de stand op 5-4 te brengen, maar Nederland weigerde tweemaal hiervan te profiteren en toen kwam lieve, schattige, knappe, mooie, sierlijke maar tevens oh zo stoere, kordate en koele Anouk die 16 miljoen aan de buis gekluisterde Nederlanders in extase en verder bracht... :schrik Lieve Anouk, ik hoop dat de volgende 'appelleren' van Nico Dijkshoorn volledig aan jou besteed zal zijn! :ja

Qua spektakel was de middag kwartfinale tussen het gastland, Suomi, en 'the girls from good old Albion' natuurlijk het aankijken meer waard. In een wervelende wedstrijd die zelfs Frank Kramer niet kon verknallen kwamen de Engelsen tot tweemaal toe op twee treffers voorsprong, maar de Finnen wilden niet van wijken weten en gingen tot het gaatje, maar gelukkig en tot wanhoop inmiddels van Frank K. hielden de Engelse babes stand. Voor de statistici het scoreverloop: na 25 minuten bracht de 'woman of the match' de Engelse met, ik vermoed, Nigeriaanse roots, Eniole Aluko de stand op 0-1, vier minuten na rust verdubbelde Sarah Williams de marge. Sjölund bracht de spanning terug in de 66e minuut maar een minuut later was het wederom Aluko die na een fantastische slalom nu al 'the goal of the tournament' scoorde (google of youtube 'm!), elf minuten voor tijd luidde Sällström een spannende slotfase in waarin de Engelsen gelukkig stand hielden.

En zondag dan idd een unicum, een dames wedstrijd live, niet alleen op Eurosport (die zelf in staat zijn minipupillentoernooien uit te zenden), maar jawel zelfs op de NOS! Het mooie is dat ik nu al tevreden ben, want hoewel ik een kleine voorkeur voor Anouk en de hare heb, gun ik het de English girls ook van ganser harte! Tja ik ben nou eenmaal anglofiel hè! Zeker is dat ik zondagavond zes uur weer aan de buis genageld zit, het zal stil zijn in de straten en op de pleinen, kroegen zullen uitpuilen: let the game begin! :cool

En dat alles voor het voorrecht om als kanonnenvlees te dienen voor Birgit Prinz und die Frauschaft, want zoals Gary Lineker al zei: "Football is a simple game with a ball and 22 women on the pitch and after 90 minutes Ze Djzermans have won..." of maybe not this time? ;)
HR
Wat een heldenpost Killer, groot respect! :ja
HR
HR

Godfather
Legende

fansper schreef:

(...)

pfff jullie lijken nu net dames die op de manneliojke voetallers kicken.

Maareuh charmante meid hoor
HR
Chagrijn, uiteindelijk doe je het zelf ook :tong .
HR
HR

Balinho
Legende

Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt
Vak: Zuid - C
Reg.: 1 augustus 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 september 2009 om 12:17:00.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik heb nog altijd het idee dat ik naar de Paralympics aan het kijken ben als ik probeer een vrouwenpot in zijn geheel te kijken. Een samenvatting uitzitten lukt af en toe nog net. Maar ik zal niet voor de buis zitten zondag.

Jammer dat het EK hockey er alweer op zit.
HR
HR

Voor Rood-Wit Gezongen
Vaste international Oranje

Uit: Terneuzen
Droomaankoop: Arjen Robben
Reg.: 11 februari 2004

Balinho schreef:

Ik heb nog altijd het idee dat ik naar de Paralympics aan het kijken ben als ik probeer een vrouwenpot in zijn geheel te kijken. Een samenvatting uitzitten lukt af en toe nog net. Maar ik zal niet voor de buis zitten zondag.

Jammer dat het EK hockey er alweer op zit.
HR
Jammer dat je dat gevoel erbij krijgt, zeker gezien dit gewoon een erg knappe prestatie is van een team dat nog nooit op een grote eindronde heeft gevoetbald. Overigens heb ik het vermoeden dat vele leden van dit Forum eruit gelopen worden als ze een sprintduel met Manon Melis moeten aangaan... :B Dus het zal wel meevallen met het niveau, je mag het alleen niet vergelijken met herenvoetbal of dameshockey. Of denk je dat pak em beet vijftien jaar geleden de gemiddelde Nederlandse televisiekijker zat te wachten op een wedstrijd van de Oranje-hockeysters?

Er werd flink gelachen om de Nederlandse Eredivisie voor dames, maar samen met de prestaties op dit toernooi kan het damesvoetbal weer een flinke stap voorwaarts maken. Ook al zien vele mannen dit liever niet gebeuren, omdat voetbal zogenaamd een 'mannensport' is. Groter dan bij de heren zal het ongetwijfeld nooit worden, maar zeker als er net als bij hockey een goede structuur komt en de voetbalsters er steeds sportiever uit gaan zien, zie ik een mooie toekomst voor het damesvoetbal! :ja
HR
HR

Balinho
Legende

Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt
Vak: Zuid - C
Reg.: 1 augustus 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 september 2009 om 13:12:09.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Mijn opmerking gold voor vrouwenvoetbal in het algemeen. Ik ben wel zo'n gelegenheidssupporter die het allemaal wat interessanter vindt wanneer er (bijvoorbeeld) op Nationaal niveau iets te winnen valt, dat geef ik grif toe. Maar een hele pot uitzitten, doorgaans een dikke "nee".

Dat wil overigens niet zeggen dat ik de prestatie van onze nationale ploeg niet op waarde weet te schatten. Dat ze uberhaupt zo ver gekomen zijn is een prestatie van formaat, zeker. Misschien ben ik net niet genoeg (algemeen) voetballiefhebber, om het niveau te relativeren (en da's geenszins sexistisch bedoel) en met plezier naar zo'n pot te kijken.
HR
HR

MarPSV
Vedette

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - X
Reg.: 13 september 2004

Gister ook behoorlijk stuk van de wedstrijd gezien. Laten we het maar even niet over het niveau hebben maar wel over de prestaties. Als je ziet dat ze eigenlijk nog helemaal niet lang bezig zijn en dit ook hun eerste eindtoernooi is is het echt een geweldige prestatie om de halve finale te halen. Verder speelt er ook maar 1 speelster in Zweden(wat de beste competitie ter wereld is) waar bijvoorbeeld Finland ongeveer haar hele selectie daar heeft spelen. Zij zijn dan ook al verrassend uitgeschakeld in de kwartfinale.

Zondag moeten ze dus de halve finale spelen. Ze hebben de halve finale al bereikt dus Engeland zouden ze ook gewoon moeten kunnen verslaan. De wedstrijd is zondag om 18.00 uur dacht ik en wordt naast Eurosport ook op Nederland 1 live uitgezonden!
HR
HR

rapido768
Legende
Runner-up PSV HCE VoVo 2004/2005; meer prijzen

Uploads: 10
Reg.: 5 juni 2001

Leuk natuurlijk voor de voetballende dames en de familie/vriendenkring van deze dames maar ik kan me niet voorstellen dat er ooit (half)volle stadions zullen zijn bij een vrouwenwedstrijd. Het niveau is er (helaas) gewoon niet naar. Ik ben zelf een behoorlijke voetballiefhebber maar 90 minuten naar een vrouwenwedstrijd op een behoorlijk niveau qua vrouwenvoetbal (Frankrijk-Nederland) kijken dat gaat me al niet lukken. Laat staan een wedstrijd uit bijv. de Nederlandse Eredivisie voor vrouwen.

Desalniettemin natuurlijk een groot compliment voor de Nederlandse voetbaldames dat ze het überhaupt al zover geschopt hebben.

[Dit bericht is veranderd door rapido768 (op 4 september 2009 14:48:20).]
HR
HR

Godfather schreef:

(plaatje)

HR
Heb dit EK voor vrouwen vrij aardig weten te volgen. En dan is Anouk Hoogendijk wel de leukste verschijning in het dameselftal. :B
HR
HR

killermfc
WK Ster

(Gijp-accentje): "Maar Rapido gozer, heppie wel de hele wedstrijd van PSV tegen die Israëli zitten kijken dan, daar word je toch ook niet vrolijk van!"
HR
HR

aimar

Reg.: 4 maart 2009

rapido768 schreef:

Leuk natuurlijk voor de voetballende dames en de familie/vriendenkring van deze dames maar ik kan me niet voorstellen dat er ooit (half)volle stadions zullen zijn bij een vrouwenwedstrijd. Het niveau is er (helaas) gewoon niet naar. Ik ben zelf een behoorlijke voetballiefhebber maar 90 minuten naar een vrouwenwedstrijd op een behoorlijk niveau qua vrouwenvoetbal (Frankrijk-Nederland) kijken dat gaat me al niet lukken. Laat staan een wedstrijd uit bijv. de Nederlandse Eredivisie voor vrouwen.

Desalniettemin natuurlijk een groot compliment voor de Nederlandse voetbaldames dat ze het überhaupt al zover geschopt hebben.
HR
In Nederland misschien niet,maar in Engeland zit er bij een bekerfinale toch zo'n 30 a 35 duizend mensen op de tribune.

Psv zal niet zo snel een dameselftal krijgen denk ik,er zijn simpelweg op dit moment te weinig goede voetbalsters van niveau eredivisie.Veel clubs spelen nu al met 16 en 17 jarigen in de basis terwijl er maar 6 teams in de eredivisie zijn.Als de grote clubs als Feyenoord,Psv en 020 ook mee willen doen word dat een probleem denk ik.Of ze moeten al topspeelsters uit het buitenland willen halen zoals Birgitt Prinz en de braziliaanse Marta(de nieuwe Romario :B ,nu al beter dan Lazovic).Ik dacht dat 'onze' Ronaldo ook ooit een relatie heeft gehad met een braziliaanse voetbalster,zal effe googelen....
HR
HR
Ik heb de wedstrijd tegen Frankrijk ook zitten kijken, en het is best leuk om naar te kijken hoor. Waarom wordt er over vrouwenvoetbal zo'n probleem gemaakt? Vrouwentennis en vrouwenhockey wordt toch ook niet moeilijk over gedaan?

Maar goed, in de wedstrijd had Nederland eigenlijk weinig te vertellen, maar het was zeker mooi dat Nederland na penalty's heeft gewonnen. Wel opvallend trouwens dat de eerste 3 penalty's van Nederland en Frankrijk er feilloos in zaten, maar dat de penalty's daarna eigenlijk dramatisch slecht werden ingeschoten door beide ploegen.

[Dit bericht is veranderd door Ryan Peake (op 4 september 2009 17:14:46).]
HR
HR

aimar

Ryan Peake schreef:

Ik heb de wedstrijd tegen Frankrijk ook zitten kijken, en het is best leuk om naar te kijken hoor. Waarom wordt er over vrouwenvoetbal zo'n probleem gemaakt? Vrouwentennis en vrouwenhockey wordt toch ook niet moeilijk over gedaan?

Maar goed, in de wedstrijd had Nederland eigenlijk weinig te vertellen, maar het was zeker mooi dat Nederland na penalty's heeft gewonnen. Wel opvallend trouwens dat de eerste 3 penalty's van Nederland en Frankrijk er feilloos in zaten, maar dat de penalty's daarna eigenlijk dramatisch slecht werden ingeschoten door beide ploegen.
HR
Komt gewoon omdat veel mensen denken(vooral mannen)dat vrouwen niet kunnen voetballen,de Johan Derken's van deze wereld zullen wel zeggen dat het vrouwenvoetbal een heel laag niveau heeft,misschien is dat zo,maar als je naar een willekeurige eerstedivisiewedstrijd kijkt(of een wedstrijd als Rkc tegen Willem 2)word je daar ook niet vrolijk van.Maar je moet het mannen en vrouwenvoetbal ook niet met elkaar gaan vergelijken,de vrouwen zijn nog echte amateurs die gewoon de hele dag aan het werk zijn.Ook voetballen vrouwen natuurlijk minder lang dan mannen en zijn vrouwen natuurlijk fysiek minder sterk en minder snel.

Veel tv-kijkers Oranjevrouwen

De strafschoppenserie van de Oranjevrouwen donderdagavond tegen Frankrijk is op Eurosport door bijna 800.000 Nederlanders bekeken. In totaal heeft de kwartfinale wedstrijd 1,2 miljoen mensen bereikt, zo liet een woordvoerder van de sportzender weten.

Door het grote aantal kijkers behaalde Eurosport het hoogste aantal Nederlandse kijkers op een dag gemeten in de geschiedenis van de zender. Naast het kwartfinaleduel van de Oranje-vrouwen, stemden de kijkers tevens voor de US Open en de Vuelta af op de sportzender.
Eurosport zend alle wedstrijden van het Europees kampioenschap in Finland live uit. Bij het Sportjournaal, dat donderdagavond de samenvatting van het duel uitzond, zaten zo’n 600.000 mensen voor de buis. De NOS zal de halve finale tegen Engeland zondag om 18.00 uur (Nederlandse tijd) nu ook live uitzenden.

Anouk Hoogendijk, nieuwe prinses van Oranje

Sinds ze het Nederlands team met een koele penalty naar de halve finale van het EK schoot is Anouk Hoogendijk een nieuwe prinses van Oranje. Twijfels kende ze geenszins. 'Ik wist zeker dat hij erin zou gaan.'

In het Nederlands team van bondscoach Vera Pauw is Hoogendijk een verhaal apart. Ster in een collectief. Niet eens zozeer voetballend, wel qua uitstraling. De Doutzen Kroes van Oranje, wordt ze niet voor niets wel genoemd. Fotomodel op kicksen. Lange paardenstaart, dito wimpers. She has the looks.

De afgelopen maanden dook ze bijna even vaak op in allerlei magazines als op het voetbalveld. 'Leuk hoor, al die aandacht', aldus de speelster van FC Utrecht, 'maar ik wil toch vooral op mijn spel beoordeeld worden. Anders had ik toch wel voor een carrière als fotomodel gekozen?'

'Laatst zag ik een meisje lopen in het shirt van het Nederlands elftal met mijn naam achterop. Toen moest ik toch even in mijn armen knijpen om het te kunnen geloven. Ik wil helpen het vrouwenvoetbal op de kaart te zetten. Maar dat doe ik toch het liefst op het veld.'

Dat laatste lukt Hoogendijk en haar collega's momenteel aardig tijdens het EK in Finland. Na het elimineren van Frankrijk in de kwartfinale wacht zondag de halve eindstrijd tegen Engeland.
HR
HR

aimar schreef:

(...)

Komt gewoon omdat veel mensen denken(vooral mannen)dat vrouwen niet kunnen voetballen,de Johan Derken's van deze wereld zullen wel zeggen dat het vrouwenvoetbal een heel laag niveau heeft,misschien is dat zo,maar als je naar een willekeurige eerstedivisiewedstrijd kijkt(of een wedstrijd als Rkc tegen Willem 2)word je daar ook niet vrolijk van.Maar je moet het mannen en vrouwenvoetbal ook niet met elkaar gaan vergelijken,de vrouwen zijn nog echte amateurs die gewoon de hele dag aan het werk zijn.Ook voetballen vrouwen natuurlijk minder lang dan mannen en zijn vrouwen natuurlijk fysiek minder sterk en minder snel.HR
Dat zal de reden wel zijn ja, maar ik vind het gewoon nergens op slaan. Hockey is dan mijn sport niet, maar vrouwentennis kijk ik bijna net zo graag als mannentennis. Dat het niveau bij de vrouwen lager is, is natuurlijk logisch, maar dat wil niet zeggen dat ze er niks van zoude kunnen. En dat is met voetbal eigenlijk hetzelfde. Ondanks dat het niveau niet zo heel hoog is, is en blijft het toch voetbal. Als je naar de plaatselijke amateurclub gaat kijken, is het niveau ook niet hoog, dus wat is het verschil? Ik vind het in ieder geval heel goed dat Eurosport, en ook de NOS, meer aandacht gaan besteden aan het vrouwenvoetbal.
HR
HR

labmaster J

Uit: Helmond
Vak: Noord - Ere Noord
Reg.: 17 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 september 2009 om 18:36:19.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Lid van PSV Junior Club  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Je bent als voetbalfan gewend een goede pot voetbal te kijken.

Vrouwenvoetbal is nog steeds er traag en slecht voetbal.
Moet gelukkig toegeven dat het huidige vrouwenvoetbal al beter wegkijkt dan +- 15 jaar geleden toen het een echt G-elftal was.

Maar zolang het niveau zo is dat FC eindhoven het vrouwenelftal met 3 vingers in de neus wegtikt neem ik het niet al te serieus.

O ja voor de "troll" van het toernooi wil ik graag die Deense keeper nomineren :B

[Dit bericht is veranderd door labmaster J (op 4 september 2009 18:37:19).]
HR
HR

aimar

Vrouwenvoetbal is nog niet verziekt.

Het was net winter en ik had een date met Anouk Hoogendijk.
Nadat de speelster van het Nederlands vrouwenelftal in de Rotterdamse boekhandel Snoek het eerste exemplaar in ontvangst had genomen van een voetbalquizboek maakten we een afspraak. Na een eredivisiewedstrijd van haar club FC Utrecht zouden we bij de Dom een chocomelletje gaan drinken. Maar helaas, het duel met Willem II werd afgelast. De date werd vooruit geschoven. We hadden het allebei steeds druk. Nu is het te laat natuurlijk. Mijn muze Anouk ramde de beslissende strafschop in de kwartfinale tegen Frankrijk erin, is niet alleen knap maar nu ook beroemd; ik kan achteraan in de rij van aanbidders aansluiten.

Achter het engelengezicht van Hoogendijk schuilt een roofdier. Ze speelde sterk tegen die Franse kippen. Als verdedigende middenvelder blinkt ze uit in beenharde tackles. Ze kan goed voetballen hoor, maar schuwt het betere sloopwerk niet. Ze is het type Willy van de Kerkhof. Oeps. Niet vergelijken!

Ik wil met u, lezer(es), één ding afspreken. Vergeet zondagavond om 6 uur (live op 3, Nederland-Engeland) even dat er mannen bestaan die voetballen. We vergelijken vrouwenhockey ook niet met mannenhockey en vrouwenatletiek niet met mannenatletiek. Jazeker, het gaat trager, het is minder dynamisch maar - even omschakelen - je krijgt er iets anders voor terug. Vrouwenvoetbal is nog niet verziekt. Tijdrekken, Schwalbes, doorrollen, opstootjes, de scheids beledigen – het bestaat (nog) niet. En de geestdrift is hartverwarmend. Willem van Hanegem constateerde het ook al: de spelvreugde spat er vanaf. (Ze worden wel leeuwinnen genoemd, die speelsters van Oranje. Die doen in de natuur ook het vuile werk tijdens de jacht. De leeuw komt slechts de prooi mee opvreten.) Ik vind die puurheid aandoenlijk, ontroerend. Passie gekoppeld aan een enorme tactische discipline maakt dit Oranje zeer moeilijk te verslaan.

Een ander boegbeeld van onverzettelijkheid is verdediger Daphne Koster. Zij moet één miljoen hersencellen per wedstrijd verliezen. Haar kopduels; ze veracht de dood. Wel jammer dat ze elke bal blind naar voren ramt. Omdat daar de snelle, levensgevaarlijke maar sterk geïsoleerde Manon Melis staat, heeft Oranje te weinig balbezit. In dit sterke deelnemersveld (het is een EK, de beste teams van Europa zijn afgevaardigd) zit een verzorgde opbouw er kennelijk niet in.

Ik constateer dat Vera Pauw niet van de Hollandse School is. Haar man, de voetbaltrainer Bert van Lingen, is een goede vriend van Dick Advocaat, die Rinus Michels adoreerde. Vandaar die zuinigheid misschien. Dat is geen veroordeling trouwens. Integendeel. Vaststaat gewoon dat dit Oranjeteam zeer economisch voetbal speelt. In de laatste poulewedstrijd was Denemarken beter en meer in balbezit maar het Nederlands elftal won. Tegen Frankrijk gebeurde hetzelfde.

Parasiteren op rendement is een kwaliteit. Het heeft ook een algemeen nut gediend. Vrouwenvoetbal is definitief volwassen geworden met de halvefinaleplaats op het EK. Eindelijk. In ons omringende landen als Duitsland, Engeland en in Scandinavië, telde vrouwenvoetbal al veel eerder mee.

De Oranjemeiden hebben van Erica Terpstra (NOC*NSF) na de gewonnen kwartfinale de A-status gekregen. Vrouwenvoetbal op topniveau is klaar voor een volgende stap. Bondscoach Vera Pauw die al die jaren schitterend werk heeft verricht moet zich minder defensief opstellen. Ze bijten niet allemaal, die mannen. De vooroordelen verdwijnen langzaamaan. Accepteer dat het accent niet alleen op voetbal komt te liggen maar ook op bijzaken en schoonheid. Het woordje 'lekker' zal geregeld vallen. De meiden gaan op tv komen. Ik voorspel dat Playboy een speelster zal vragen uit de kleren te gaan. Zo zal het lopen en gelukkig maar. Die lullige reiskostenvergoeding moet aangevuld worden met commerciële geldstroompjes. Nike zal een sexy outfit willen ontwerpen (en terecht, het moet geiler, dit ziet er niet uit). De idolen van voetballende meisjes heten niet Ronaldo of Huntelaar maar Melis en Hoogendijk.

Ze kunnen Engeland zondag verslaan. Maar daar is meer voor nodig dan een geweldige wedstrijdinstelling. De weg naar de speersnelle spits Manon Melis loopt via het middenveld. Goed uitgevoerd countervoetbal loont. We gaan het allemaal zien.

Column van Hugo Borst uit het AD.

[Dit bericht is veranderd door aimar (op 5 september 2009 19:17:31).]
HR
HR

killermfc
WK Ster

Thanx voor het posten van deze column, Aimar. Sluit overigens mooi aan bij mijn referentie aan een potentiële volgende column (appelleren) van Nico Dijkshoorn in een van mijn postings alhier.

Wat eventuele interesse van Playboy voor de 'orange babes', althans volgens Hugo Borst, betreft: wanneer kom jij eens met wat stimulerende illustraties ter verfraaiing van dit boeiende topic? :B
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 17 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » C - Voetbal/Sport overig » Oranje en andere landen » Het Nederlands vrouwenelftal

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Staat de positie van Cocu voor jou nu ter discussie?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 69,9% dat Vitesse wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van NAC-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!