PSV Netwerk
donderdag 25 mei 2017 - 20:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Oranje en andere landen » Nieuwe bondscoach?!

HR

Deze topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »

HR

Jack Pot
Speler van het Jaar PSV 1

Uit: Eindhoven
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 9 november 2005

Het is tijd voor nieuwe bondcoach. Na dit beschamende optreden in de groepfase is de positie van v. Marwijk niet meer houdbaar. De beerput wordt nu voorzichtig opengetrokken en alle stront zal de komende dagen wel naar buiten komen. De spelers waren niet gemotiveerd, totaal geen kritisch zelfbeeld, alles behalve fit, waardeloze veldbezetting etc.

Allemaal zaken waar de coach eindverantwoordelijke voor is. Het is geen incident meer te noemen als je kijkt naar de laatste 10 wedstrijden: 6x verlies, 1x gelijk, 3x winst.

Al met al heeft van Marwijk het niet slecht gedaan kijkende naar zijn gehele periode. Ik neem hem ook niet kwalijk dat hij zo lang vast heeft gehouden aan zijn succesformule. Als je 2x ongeslagen een kwalificatie reeks doorkomt en 2e wordt op een WK is dat begrijpelijk. Je verwacht dan toch dat iedereen er weer staat op het moment dat het er om gaat. Helaas bleek dat de praktijk anders was.

Verder kijkend is de opvolging wel een lastige: de spelers waar nu het probleem lag: Robben, v. Persie, vd Vaart, Huntelaar etc. kunnen allemaal nog een aantal jaar mee. Sterker nog die gasten hebben we nodig om op het WK wat klaar te maken. De bezem door de selectie lijkt me niet wenselijk. Daarbij is spoeling achterin wel erg dun en wordt succes met zulke middelmaat wel heel lastig.

De eerste naam waar mensen aan denken is Ronald Koeman(ik ook). Hij heeft zich wel gecommit aan Feyenoord. Hij zal dolgraag willen maar zal ook een 'trein-deja-vu' hebben en uiteindelijk verstandig genoeg zijn dit op dit moment niet te doen. Dan wordt hij in Rotterdam (terecht) geslacht en mocht hij mislukken bij Oranje dan loopt zijn imago wel een hele grote deuk op.

Andere namen:
- Louis van Gaal: kan wel op zijn eigen manier de bezem erdoorheen halen maar is wel erg controversieel. Dit zou iets te veel een gok zijn. Een gok die al een verkeerd heeft uitgepakt.
-Co Adriaanse: beetje zelfde verhaal al van Gaal al heeft hij nog nooit een kans gehad, ik verwacht niet dat de KNVB dit aandurft)
- Frank Rijkaard: vind ik wel een goede optie voor een 2e termijn, straalt positiviteit uit, heeft aan de basis gestaan van het beste elftal dat ooit gespeeld heeft, en is volgens mij beschikbaar. Rijkaard is niet de beste trainer, maar spelers van Oranje (of Barca) hoef je niet te leren voetballen. Die moet je 'managen' en motiveren. Dat kan hij prima.
- Gert-Jan Verbeek: een gedurfde keus omdat hij nooit met internationale supersterren heeft gewerkt, maar wel een vakman. Onder hem zal een selectie nooit uitgeblust op het veld staan. Staat garant voor goed, aanvallend voetbal. Lijkt me in tegenstelling tot Rijkaard wel een echte trainer die zijn elftal langzaam boetseerd. Is wel een tikje eigenwijs (voor de KNVB).

Rutten lijkt me overigens terecht volledig uitgesloten.

Of zouden we in het buitenland moeten gaan kijken?
HRHR
HR

jan1312
Jeugdspeler PSV

Reg.: 13 april 2012

Ik ga ook voor Ronald Koeman. Maar wellicht is de KNVB er creatief en gaan ze voor Dick Advocaat. En gaat Van Marwijk (alsnog) naar PSV.
HR
HR

PascalR89
Internationale topspeler

Uit: Vught
Vak: Zuid - AA
Droomaankoop: Filip Đuričić
Reg.: 13 juli 2010

Louis van Gaal zal het niet worden, denk ik. Volgens mij heeft hij ooit uitgesproken om alleen bondscoach te worden van een top5/top4 land. Nederland gaat daar na dit EK buiten vallen.

Co Adriaanse wil volgens mij niet meer in Nederland werken.

Gert-Jan Verbeek heeft meerdere keren aangegeven niet te willen (Sportzomer).

Ronald Koeman lijkt me een prima optie. Ik ben van mening dat je voor de huidige groep (grote ego's, veel vedettes, spelen stuk voor stuk bij grote clubs) een man moet die zelf ook een grote voetbalcarrière heeft gehad.

Het lijkt me stiekem wel leuk als Cruijff het overneemt :B . Maar dat gaat natuurlijk helemaal niet gebeuren.
HR
HR

Aogo
Debutant Oranje

Reg.: 3 januari 2012

Ik zie in Ronald Koeman wel de perfecte bondscoach op dit moment. Een trainer die prima overweg kan met een goede selectie.
HR
HR

smash016
WK Ster

Droomaankoop: Nick Viergever
Reg.: 7 december 2007

Van Gaal zou goed passen bij een nieuwe generatie. Ik heb toch het idee dat het niet meevalt qua talent in Nederland, als straks de "grote" namen langzaam weg gaan vallen. Van Gaal is dé coach om talenten tot wasdom te laten komen.

Adriaanse vind ik te eigenwijs voor de functie. Werkt nooit ergens een jaar zonder problemen. Eigenaardige man, zal de KNVB ook nooit willen.

Rijkaard is voor mij een beetje onduidelijk. Wel laat hij spelers erg vrij, zegt men. Denk niet dat deze selectie daar baat bij heeft...

Verbeek is meer een clubcoach. Moet dagelijks met z'n selectie werken om effectief zijn. Desalniettemin wel de beste coach van Nederland, vind ik. Vind hem daarom toch geschikt voor de job, het proberen waard in ieder geval.

Koeman lijkt me ook prima. De vraag momenteel is of-ie haalbaar is. Wel gewoon de meest logische keuze.

Los daarvan vind ik dat Van Marwijk moet opstappen. Na zo'n historisch debacle kun je gewoon niet meer blijven zitten. Hij heeft ook z'n successen gehad, daarnaast. Dus mooi moment om afscheid te nemen.
HR
HR

Godfather
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 20 augustus 2006

Ronald Koeman. Anders Martin Jol
HR
HR

VASCO
Legende

Uit: zonderlijk
Vak: Zuid - EE
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 1 september 2002

Fred Rutten
HR
HR

van nistelrode
Debutant Oranje

Uit: Schijndel
Vak: Oost - YY
Reg.: 3 mei 2001

Andries Jonker

Gewoon Bertje.
HR
HR

tinuske
Vaste international Oranje

Vak: Oost - VV
Reg.: 20 oktober 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 18 juni 2012 om 16:19:44.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Er moet doorgeselecteerd worden en dan heb je het natuurlijk snel over een trainer als van Gaal, gek genoeg is uitgerekend hij de laatste persoon die Nederland niet naar een groot eindtoernooi kon brengen
HR
HR

RealMadrid
Selectiespeler PSV 1

Uit: Eindhoven
Vak: West - L
Droomaankoop: Cristiano Ronaldo
Reg.: 18 maart 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 18 juni 2012 om 16:26:53.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
tinuske schreef:

Er moet doorgeselecteerd worden en dan heb je het natuurlijk snel over een trainer als van Gaal, gek genoeg is uitgerekend hij de laatste persoon die Nederland niet naar een groot eindtoernooi kon brengen
HR
was wel een zwaardere poule met volgens mij.....portugal
HR
HR
HR
HR

tinuske

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 18 juni 2012 om 17:09:27.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

RealMadrid schreef:

(...)

was wel een zwaardere poule met volgens mij.....portugal
HR
Ja klopt, maar de Ieren gingen destijds naar de play-offs,, dat kan natuurlijk niet.. als ik het goed heb werd het in Nederland 2-2 na een 2-0 voorsprong en werd er in Dublin met 1-0 verloren door een doelpunt van, Holland?? :D
HR
HR

fansper Rode kaart: waarschuwing
Mister PSV

Reg.: 21 juni 2003

Koeman wisselt goede episodes af met zeer matige optredens en ik betwijfel of hij al zomaar na 1 jaar bij Feyenoord vertrekt.

Mijn persoonlijke favoriet is een coach die bij meerdere Europese Middenmoters en subtoppers gewerkt heeft. Een jarenlange trainers loopbaan heeft zowel als bondscoach als, club trainer. Tevens succesvol was als speler en uitblonk in mentaliteit. En iemand die de Nederlandse voetbalwereld als geen ander kent.

Juist Erik Gerets.

Enige probleem is dat die NOS kliek wel weer zal zeuren dat er iemand moet staan die uit de Nederlanbdse school komt ofzo.

Rijkaard zou een redelijk alternatief zijn en anders wellicht F. de Boer

[Dit bericht is veranderd door fansper (op 18 juni 2012 17:20:17).]
HR
HR

Arjen Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 30 augustus 2006

VASCO schreef:

Fred Rutten
HR
Die gaat de vedettes in de hand houden?
Die gaat de ego's in bedwang houden?
Hij heeft de uitstraling/reputatie waar de vedettes tegen op kijken?
Hij heeft de afgelopen jaren goed gepresteerd?
HR
HR

Demenkovets
Mister PSV

Uit: IJsselmuiden
Reg.: 8 april 1999

Mij schieten drie mogelijke namen te binnen:

- Ronald Koeman
- Frank Rijkaard
- Foppe de Haan

Maar misschien heeft huidige lichting meer behoefte aan 'drill instructor' Huub ;)
HR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

Koeman de meest gedroomde kandidaat wat mij betreft. Heeft bewezen vooral goed te zijn in wedstrijden die op zich staan. Kijk naar zijn CL resultaten met Ajax, Benfica, PSV, alle topwedstrijden van Feyenoord dit jaar enzovoort. Interlands zijn per definitie wedstrijden die op zich zelf staan.
HR
HR

Godfather
Legende

Arjen schreef:

(...)Die gaat de vedettes in de hand houden?
HR
Gast.. :crap .

Verder lachwekkend om hier de naam Foppe De Haan te lezen. Dan word ik spontaan voor België.
HR
HR

killermfc
WK Ster

Reg.: 13 februari 2009

Schande, Godfather, hoe kan iemand hier zelfs maar overwegen om niet meer voor oranje te zijn! :B

Ik las de namen hierboven al, maar ik zou opteren voor Andries Jonker met als assistent Fred Rutten en dan Dick van Toorn als teamarts! :D
HR
HR

Alesso
Ster van het EK

Reg.: 13 maart 2008

Frank de Boer.
HR
HR

kivovd.Heuvel
Debutant Oranje

Uit: haaksbergen
Droomaankoop: Adryan Oliviera Tavares
Reg.: 8 januari 2008

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 18 juni 2012 om 21:32:05.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: windows live messenger  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Johan Derksen.

nee doe maar van gaal.
HR
HR

Philips Sport Vereniging
Nationale topspeler

Vak: West - K
Reg.: 19 oktober 2003

Aadje, kom er maar in :B

Kan hij lekker twitteren met v.d. Wiel etc.
HR
HR

RIO
Mister PSV

Reg.: 19 februari 2000

Eens met Alesso, FdB zou de beste keuzen zijn en dan is Ajax gelijk hun coach kwijt. Kan vGaal of Adriaanse daar terugkeren en nog meer rotzooi creeeren.

Andere optie is Rijkaard.

En als we een blije selectie willen dan vdGijp (totdat ie weer depri wordt).
HR
HR

VASCO
Legende

Uit: zonderlijk
Vak: Zuid - EE
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 1 september 2002

Arjen schreef:

(...)Die gaat de vedettes in de hand houden?
HR
Tuurlijk, dat lukt Fredje wel :B
HR
HR

Godfather
Legende

killermfc schreef:

Schande, Godfather, hoe kan iemand hier zelfs maar overwegen om niet meer voor oranje te zijn! :B

Ik las de namen hierboven al, maar ik zou opteren voor Andries Jonker met als assistent Fred Rutten en dan Dick van Toorn als teamarts! :D
HR
Hup Oekraine ;) .
HR
HR

tinuske

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 juni 2012 om 16:42:43.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Gewoon van Marwijk aanhouden en iedereen die er een grote puinzooi van heeft gemaakt in het spelershotel nooit meer oproepen, wie het dan ook is!! Van Marwijk valt te verwijten dat hij Robben op de rechtsbuiten posititie hield, maar verder kon hij er weinig aan doen.. zijn spelers hebben hem laten barsten!

Nieuwe verdedigers komen eraan, nieuwe talentvolle middenvelders,, laat Bertje maar mooi blijven en aan de slag gaan met een compleet nieuwe lichting
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » C - Voetbal/Sport overig » Oranje en andere landen » Nieuwe bondscoach?!

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Zal Davy Pröpper deze zomer vertrekken bij PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 21,9% dat Wit Rusland wint van Bulgarije. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.