PSV Netwerk
vrijdag 21 juli 2017 - 20:36                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Oranje en andere landen » CONCACAF Gold Cup

HR

Deze topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »

HR

killermfc
WK Ster

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 13 februari 2009

Het WK vrouwen en de Copa America zitten er net weer op en meteen start er alweer een nieuw groot internationaal toernooi: de Gold Cup 2015 oftewel het landenkampioenschap van Midden-Amerika. En Fox zendt uit! Gek genoeg was er nog geen topic te bekennen. Bij deze nu dus wel. Ik heb er bewust geen jaar bij vermeld, dan kan dit topic bij elke editie opnieuw gebruikt worden.
HRHR
HR

killermfc
WK Ster

Vannacht dus de eerste 2 wedstrijden van dit evenement. Panama was beter tegen Haïti maar verzuimde de wedsdtrijd in het slot te gooien & kreeg vlak voor tijd de deksel op de neus. Gastland USA had het lange tijd moeilijk met Honduras maar won uiteindelijk toch wel verdiend met 2-1. Er zijn 3 groepen van 4 waarvan de nummers 1 & 2 alsmede 2 nummers 3 doorgaan naar de kwartfinales, zo'n beetje als bij de huidige EK-kwalificatie. ;)
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Reg.: 26 april 2002

Dit soort toernooien boeien me echt werkelijk helemaal niets (meer). Ten eerste door de landen (op een enkeling na) en ten tweede omdat de tijden niet echt ideaal zijn. ;)
HR
HR

deninho32
Internationale topspeler

Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

quote:HR
Juancho schreef:

Dit soort toernooien boeien me echt werkelijk helemaal niets (meer). Ten eerste door de landen (op een enkeling na) en ten tweede omdat de tijden niet echt ideaal zijn. ;)
HR
Ik vind het wel leuk om naar Mexico te kijken aangezien Guardado speelt, voor de rest zijn het toch B-landen.
HR
HR

Wasto040
Veelbelovend talent PSV o19

Uit: Eindhoven
Droomaankoop: Arjen Robben
Reg.: 1 januari 2013

Zal wel tussen de VS en Mexico gaan en misschien dat een land als Honduras of Costa Rica nog kan verrassen. Als het niet allemaal 2 uur 's nachts werd uitgezonden is het wel het volgen waard, maar dat wordt het dus wel, helaas.
HR
HR

PCS
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Uit: Gold Coast
Vak: West - H
Reg.: 27 februari 2003

Leuk pas wanneer de kwartfinales beginnen (vanaf 18 juli)
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Reg.: 26 april 2002

Dat is bij een WK ook vaak zo ;). Alleen het EK is vanaf dag 1 leuk omdat je niet echt heel zwakke broeders hebt.
HR
HR

deninho32
Internationale topspeler

Uit: Helmond
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

quote:HR
Juancho schreef:

Dat is bij een WK ook vaak zo ;). Alleen het EK is vanaf dag 1 leuk omdat je niet echt heel zwakke broeders hebt.
HR
Dat zal het komende EK dus anders zijn ...
HR
HR

killermfc
WK Ster

Vannacht in groep 2 dus 2 gelijke spelen, kan dus alvast een spannende poule worden. Toch wel knap van Jamaica tegen Costa Rica (2-2), alle treffer binnen de 48 minuten, andere wedstrijd doelpuntloos.
HR
HR

PCS
Mister PSV
Brons PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Uit: Gold Coast
Vak: West - H
Reg.: 27 februari 2003

Mexico 4-0 bij rust, met de 4-0 van onze eigen Mexicaan :) :psv
HR
HR

killermfc
WK Ster

Gold Cup 2015, Verenigde Staten, 1e speelronde:

Groep A, woensdag, Dallas:

Panama-Haïti 1-1 (0-0)
doelpuntenmakers: Quintero (56) 1-0, Norde (86) 1-1

Verenigde Staten-Honduras 2-1 (1-0)
doelpuntenmakers: Dempsey (25 & 64) 1-0 & 2-0, Discua (69) 2-1

Groep B, donderdag, Los Angeles:

Costa Rica-Jamaica 2-2 (2-1)
doelpuntenmakers: McCleay (13) 0-1, Miller (33) 1-1, Ramirez (37) 2-1, McAnuff (48) 2-2

El Salvador-Canada 0-0

Groep C, vrijdag, Chicago:

Trinidad & Tobago-Guatemala 3-1 (3-0)
doelpuntenmakers: Bateau (11) 1-0, Cato (15) 2-0, Jones (25) 3-0, Ruiz (62) 3-1

Mexico-Cuba 6-0 (4-0)
doelpuntenmakers: Peralta (18) 1-0, Vala (23) 2-0, Peralta (37) 3-0, Guardado (44) 4-0, Peralta (62) 5-0, Dos Santos (75) 6-0
HR
HR

killermfc
WK Ster

Met name de 2e wedstrijd vannacht was smullen. Oké geen enkele spanning maar Mexico speelde lekker hoor! Overigens de eerste maal dat ik Cuba, bij mijn weten dan, live zag voetballen. Ik heb ze voor het echie vaak zien honkballen/softballen (ook in stadion), zelfs 1x in zaal (aanwezig) zien basketballen en natuurlijk op tv ook regelmatig zien volleyballen maar nog nooit zien voetballen. En nu weet ik ook waarom! Andrès was weer geweldig op dreef al ben ik bang dat hij zich op deze wijze opbrandt. Daarom ook mixed feelings: het mooiste zou zijn een finale USA-Mexico, maar het liefst zie ik Guardado toch, na een welverdiende vakantie, zo gauw mogelijk weer in Eindhoven. Peralto dus een hattrick en had gewoon makkelijk dubbele cijfers kunnen worden. Vannacht weer Team USA.
HR
HR

killermfc
WK Ster

Amerika met de 2e overwinning (Haïti) inmiddels al door naar kwartfinales. Wederom Clint Dempsey, zijn 3e dus, alle treffers van Team USA. Staat daarin gelijk van Peralta van Mexico, maar die heeft pas 1 wedstrijd gespeeld. Honduras & Panama speelden eerder in een aardige wedstrijd gelijk.
HR
HR

killermfc
WK Ster

En weer kwam Costa Rica van doelpuntenmaker Ruiz niet tot de volle winst. Vlak voor tijd viel de gelijkmaker van El Salvador langs de sowieso al goed keepende Esteban, dik verdiend dus. Jamaica won op de valreep, dik in blessuretijd met 1-0 van Canada, zodat "The Wailers" op weg zijn naar de kwartfinales. Wat opvalt is dat er naast dat er niet altijd even goed wordt gevoetbald, de nadruk wel naar voren ligt, m.a.w. er worden behoorlijk wat doelkansen per wedstrijd (per team) gecreëerd), nou nog benutten en her & der wat meer overleg (kan ook geen kwaad).
HR
HR

killermfc
WK Ster

Gold Cup 2015, Verenigde Staten, 2e speelronde:

Groep A, zaterdag, Boston:

Honduras-Panama 1-1 (0-1)
doelpuntenmakers: Tejada (21) 0-1, Najar (81) 1-1

Verenigde Staten-Haïti 1-0 (0-0)
doelpuntenmaker: Dempsey (47) 1-0

Groep B, zondag, Houston:

Jamaica-Canada 1-0 (0-0)
doelpuntenmaker: Austin (90+2) 1-0

Costa Rica-El Salvador 1-1 (0-0)
doelpuntenmakers: Ruiz (60) 1-0, Corea (90+2) 1-1

Groep C, maandag, Phoenix:

Trinidad & Tobago-Cuba 2-0 (2-0)
doelpuntenmakers: Bateau (17) 1-0, Bouceaud (42) 2-0

Guatemala-Mexico 0-0

(later meer)
HR
HR

killermfc
WK Ster

Zo de 2e speelronde in de groepsfase zit er op en er begint zich al een duidelijke afscheiding te vormen. De VS spelen verre van goed maar staan met maximaal aantal punten al diep in de kwartfinale, hoezo, trouwens B-land, zijn tegenwoordig beter dan onder meer Duitsland & Nederland. Ook Trinidad & Tobago kent nog geen puntenverlies na de eenvoudige 2-0 vannacht tegen Cuba, in een rechtstreeks duel met het favoriete Mexico gaan de "rum-runners" met een gelijkspel woensdagnacht voor groepswinst. Mexico kwam vanmorgen niet verder dan 0-0 tegen het dappere Guatemala. Toch speelde het zeker niet slecht maar stuitte het regelmatig op de goede doelman die op slag van rust een ware "sitter" van Guardado from close range met de voet tot corner verwerkte. Ook de reggae-boys van Jamaica verrassen, grappig die doelpuntenmaker in blessuretijd tegen Canada: Austin in Houston! Vannacht gaan we verder met onder meer Verenigde Staten-Honduras.
HR
HR

killermfc
WK Ster

Naast het al geplaatste Team USA is nu ook Haïti in groep A doorgedrongen tot de kwartfinales, dit middels een 1-0 overwinning op het teleurstellende Honduras. Panama kwam met 1-0 voor tegen Amerika maar moest genoegen nemen met een gelijkspel (1-1) en zit nu dus in de wachtkamer voor plek 3 met 3 gelijke spelen & evenzoveel punten.
HR
HR

killermfc
WK Ster

Jamaica won vannacht met 1-0 van El Salvador en gaat souverein door naar kwartfinales. Costa Rica, met Ruiz & Esteban, zwijnde tegen Canada en wordt middels 0-0 gelijkspel 2e in groep. Canada is met 4e plaats klaar. Sneu dat een doelpunt in de slotfase werd afgekeurd wegens (randje) buitenspel, anders waren de Maple Leafjes op de 2e plek geëindigd en kon CR de koffers pakken. Ondanks de weinig doelpunten blijft het spannend & aantrekkelijk, veel doelkansen alom.
HR
HR

Ripper4life
Talent jeugd PSV

Uit: Paramaribo
Droomaankoop: Bilal Ould-Chikh
Reg.: 14 april 2012

Corona staat op linksback in een 5-3-2 systeem. Publiek begint al na 1 min bij elke pass ole te roepen en het gebruikelijke P**o bij elke balcontact van de keeper van Trinidad 😀 lol. Mexicaanse wave al na 5 min. Blijkbaar wonen er veel Mexicanen in de buurt van Charlotte North Carolina. Guardado heeft er straks wel een zwaar jaar op zitten met een Wk Gold Cup en een heel seizoen. Belangrijk om dit in de gaten te houden en denk dat hij tegen de wat kleinere clubs en in de beker wat rust gaat krijgen.

[Dit bericht is veranderd door Ripper4life (op 16 juli 2015 03:00:56).]
HR
HR

Venzio
Debutant Oranje

Uit: Roosendaal
Vak: Noord - TT
Droomaankoop: Andrès Guardado
Reg.: 27 maart 2012

Is wel een andere Corona dan die van Twente.

Guardado speelt weer heerlijk, kan niet wachten om hem weer in ons shirt te zien.
HR
HR

killermfc
WK Ster

HR
HR

killermfc
WK Ster

Wat een ongelooflijk spektakelstuk was dit zeg, wat een bizar score- & wedstrijdverloop ook. Uiteindelijk stopte het in de laatste seconden blessuretijd bij de 4-4 van Trinidad & Tobago tegen Mexico... wat kan voetbal zo heel soms zo heel verschrikkelijk leuk zijn! :ja

(later meer)
HR
HR

WerkVloer
Speler van het Jaar PSV 1

Uit: Lierop
Droomaankoop: Andrés Guardado
Reg.: 4 februari 2015

Killer: inderdaad zeg. Je eerste post zegt alles over deze wedstrijd. Godskolere zeg! :schrik Je dacht vannacht zeker: Dit kan niet wachten tot morgen en ik moet en zal posten. Heb je daarna nog wel kunnen slapen?

Ik weet ze ook wel uit te kiezen! Ik dacht gisterenavond: Ik doe eens gek en neem die laatste groepswedstrijd van Mexico tegen Trinidad en Tobago (T&T) op en ga dat 's morgens wel eens in alle rust bekijken. Nou rust heb ik niet veel gehad. Ik bleef maar juichen. Voor allebei de ploegen ook nog eens.

Deze wedstrijd ging om wie er 1e en 2e zou worden in de groep. Bij winst of gelijkspel zou T&T 1e zijn en alleen bij winst zou Mexico 1e worden. Het is uiteindelijk 4-4 geworden. Ja: 4-4!

Bij rust was het 1-0 voor Mexico. Maar toen moest het spektakel nog beginnen. Het is ondoenlijk om alles te benoemen en ik raad daarom iedereen aan om de 2e helft in zijn geheel ergens nog op te snorren want de goals vielen zogezegd als 'rotte eieren in een mand'.

Mexico kwam vroeg in de 2e helft op 2-0 en je denkt dan: dit is gelopen. Ja ja, niet dus. T&T kwam sterk terug en maakte 3 goals op rij: 2-3. Het werd 3-3 en vlak voor tijd 4-3 voor Mexico. En dan: In de laatste seconde van de wedstrijd, uit een hoekschop - waarbij de nemer werkelijk bedolven werd onder de plastic flesjes en kartonnen bekers - maakte T&T de 4-4!

Ongelooflijk, wat een wedstrijd en wat een 2e helft: 7 goals! Ik ben nu nog aan het bijkomen en moet aan de beademing.
HR
HR

killermfc
WK Ster

Gold Cup 2015, Verenigde Staten (& Canada), 3e speelronde groepsfase plus eindstanden groepen:

Groep A, dinsdag, Kansas City:

Haïti-Honduras 1-0 (1-0)
doelpuntenmaker: Nazon (14) 1-0

Verenigde Staten-Panama 1-1 (0-1)
doelpuntenmakers: Perez (34) 0-1, Bradley (55) 1-1

Eindstand:

1. Verenigde Staten* 3-7 (4-2)
2. Haïti* 3-4 (2-2)
3. Panama* 3-3 (3-3)
4. Honduras 3-2 (2-4)

Groep B, woensdag, Toronto:

Jamaica-El Salvador 1-0 (0-0)
doelpuntenmaker: McCleary (72) 1-0

Canada-Costa Rica 0-0

Eindstand:

1. Jamaica* 3-7 (4-2)
2. Costa Rica* 3-3 (3-3)
3. El Salvador 3-2 (1-2)
4. Canada 3-2 (0-1)

Groep C, donderdag, Charlotte:

Cuba-Guatemala 1-0 (0-0)
doelpuntenmaker: Reyes (74) 1-0

Mexico-Trinidad & Tobago 4-4 (1-0)
doelpuntenmakers: Aguilar (32) 1-0, Vela (51) 2-0, Cummings (55) 2-1, Jones (57) 2-2, Cummings (67) 2-3, Guardado (88) 3-3, Jones (90,ed) 4-3, Marshall (90+3) 3-4

Eindstand:

1. Trinidad & Tobago* 3-7 (9-5)
2. Mexico* 3-5 (10-4)
3. Cuba* 3-3 (1-8)
4. Guatemala 3-2 (1-4)

*naar kwartfinales

Kwartfinales:

(zaterdag, Baltimore)

Verenigde Staten-Cuba
Haïti-Jamaica

(zondag, East-Rutherford)

Trinidad & Tobago-Panama
Mexico-Costa Rica

(later meer)

[Dit bericht is veranderd door killermfc (op 16 juli 2015 14:58:56).]
HR
HR

killermfc
WK Ster

Tja, Werkvloer, mijn eerste post, Wtf! :schrik , had eigenlijk rechtstreeks betrekking op de streep van Guardado die de 3-3 betekende maar had uiteraad ook over de hele wedstrijd en dan met name de 2e helft kunnen gaan! Wat een gruwelijk lekkere pot voetbal was dat zeg op de late/vroege uurtjes!

Oké het ging alleen maar om de plaatsing, 1 of 2, maar er stond ook een hoop prestige op het spel. Zo was er het grote Mexico dat het opnam tegen de dappere Soca Boys van het nietige T&T.

Ook ik dacht nadat Mexico vlak na rust op 2-0 was gekomen dat het erop zat maar bleef kijken (gelukkig wel!) en binnen 6 minuten stond het alweer gelijk en 10 minuten daarna stonden de eilandbewoners voor.

Ik was sowieso voor T&T, underdog, en ook vind het wel prettig als Andrès gauw weer naar Eindhoven komt, maar de gelijkmaker was zo heerlijk dat ook ik uit mijn dak ging. Daarnaast is het maar af te vragen wat beter is: een superfitte Guardado of een iets minder fitte Mexicaan die de boost meebrengt van een gewonnen Gold Cup.

Maar van 2-3 hemel ging T&T binnen 2 minuten (88-90) weer naar 4-3 hel om vervolgens echt in the dying seconds weer het voetbalwalhalla te bereiken!

Zie ook de "Engelsman" Kenwyn Jones die tot nog toe weinig had laten zien deze Gold Cup maar nu met een treffer & 2 assists T&T van 0-2 naar 3-2 wist te leiden (en dan schoot hij bij 3-2 ook nog eens op de paal!) om (zero to hero to zero) vlak voor tijd de 4-3 in eigen doel te deponeren. Goh wat moet hij Marshall, maar vergeet idd ook niet degene die de (hindernisbaan van een) corner nam(!), dankbaar zijn... en wat moeten wij de tv-kijkers allemaal Mexico & Trinidad and Tobago dankbaar zijn voor een waar spektakel, de leukste halft voetbal die ik dit jaar heb gezien (had wel wat weg van PSV-Feyenoord 4-3).

Leuk ook dat Cuba met de eerste goal ooit in de Gold Cup, en met de doelcijfers 1-8, de kwartfinales bereikte. En had een van de favorieten Costa Rica er zomaar eerder al uit kunnen liggen als die Canadese goal niet was afgekeurd!

Mooie affiches, dat wordt vast weer smullen komend weekend!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » C - Voetbal/Sport overig » Oranje en andere landen » CONCACAF Gold Cup

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

In welke linie moet PSV nu als eerste versterking halen?

Doel
Verdediging
Middenveld
Aanval
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 89,1% dat Feyenoord wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PSV-Osijek:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!