PSV Netwerk
maandag 26 juni 2017 - 14:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Test en Help forum » Totaal triviale voetbalvragen/-weetjes

HR

Deze topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »

HR

tijn0
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 23 april 2008

Misschien een heel vreemde vraag, maar vragen vind ik leuker dan Googelen. Ik zat te denken: volgens mij staat de camera (en hoofdtribune) bijna altijd aan de zonkant (zuid-west). Ik zag net Utrecht en daarvan weet ik vrij zeker dat dit klopt (hoewel de hoofdtribune aan de andere kant staat, dacht ik). Ik weet dat dit bij Go Ahead, Feyenoord, Vitesse en PSV ook zo staat. Dit zal dus denk ik zijn vanwege lichtinval, of zit daar nog een uitgebreide(re) gedachtegang achter?

Misschien dat dit topic, wat vast niet verder komt dan een enkele pagina (;)), voor meer van dit soort onzinnige feitjes kan dienen?
HRHR
HR

tijn0
Vedette

En weet er iemand wat ze met de ballen doen? Elke wedstrijd een nieuwe, en wat doen ze dan met de oude ballen?
HR
HR

trixm
Vedette

Uit: Nijmegen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Melvin Platje
Reg.: 4 maart 2006

quote:HR
tijn0 schreef:

En weet er iemand wat ze met de ballen doen? Elke wedstrijd een nieuwe, en wat doen ze dan met de oude ballen?
HR
Lol, dit zijn de leuke vragen :B. Volgens mij worden alleen afgekeurde ballen weggegeven en de andere 'gewoon' hergebruikt.

Ik denk dat je met de camerapositie zelf al het goede antwoord gegeven hebt..
HR
HR

Thijs85
Speler buitenlandse topclub

Droomaankoop: Leroy Fer
Reg.: 16 oktober 2006

Is er een lengte limiet voor de kinderen die het veld mee opgaan voor een wedstrijd of enkel een leeftijdslimiet?
HR
HR

DirkJan
Speler Jong PSV

Vak: Oost - V
Reg.: 17 december 2006

Thijs85 schreef:

Is er een lengte limiet voor de kinderen die het veld mee opgaan voor een wedstrijd of enkel een leeftijdslimiet?
HR
Enkel een leetijdslimiet. Toen ik in 2001 tijdens PSV-Lazio Roma aan de hand van Gaizka Mendieta het veld op mocht lopen, was ik al net zo groot als hij ;)

Off-topic:
Overigens één van mijn mooiste PSV-herinneringen. Ik hoopte al de hele week op mijn held Mendieta, en daar stond ik dan in een kolkend stadion tijdens de CL-hymne :B
HR
HR

Thijs85
Speler buitenlandse topclub

Droomaankoop: Leroy Fer
Reg.: 16 oktober 2006

Dat is wel vet, Dirkjan. Toch een van de mooiste voetballers van de afgelopen decenia.

Nog een vraag om on topic te blijven:
Wie verzorgt het vervoer, entree en veilige aftocht van de scheidsrechters bij wedstrijden?
HR
HR

Markellis
Internationale topspeler
Lid van verdienste

Uit: Den Bosch
Vak: West - J
Reg.: 30 oktober 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 december 2016 om 16:45:38.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: mark.van.keulen@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Thijs85 schreef:

Dat is wel vet, Dirkjan. Toch een van de mooiste voetballers van de afgelopen decenia.

Wie verzorgt het vervoer, entree en veilige aftocht van de scheidsrechters bij wedstrijden?
HR
De ME :D
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=259160&cat=1
HR
HR

tijn0
Vedette

Ik heb zelf weleens scheidsrechters zien arriveren en dan zag ik niet direct iemand in hun nabijheid, die voor de veiligheid diende. Het was wel dusdanig vroeg (eerder dan spelers) dat er daarbij geen gevaren zijn. Zoals Markellis aangeeft is het risico waarschijnlijk groter na de wedstrijd, maar ik vermoed dat stewards en eventuele agenten dan rondom de uitgang lopen.

Wat doen clubs met shirtjes? Worden gebruikte shirtjes altijd weggegooid, of worden ze netjes gewassen door een van de spelers ;)?
HR
HR

Barman
Vedette

Vak: Oost - WW
Reg.: 29 juli 2005

Thijs85 schreef:

HR
https://www.youtube.com/watch?v=fd_ITGKHjhY

Kleine docu over Roelof Luinge. Dit komt in de buurt van een antwoord op je vraag ;)
HR
HR

TheDJ
Talent jeugd PSV

Uit: Zuid Limburg
Droomaankoop: Alex Rodrigo Dias da Costa
Reg.: 30 september 2004

Interessante topic, ben benieuwd of ook veel antwoorden volgen van kenners!

Dan ook maar gelijk een vraag:
Krijgen de spelers in de rust ook (net als de amateurs) een bekertje thee?
HR
HR

Pietjewillems
Talent jeugd PSV

Vak: Noord - OO
Reg.: 10 augustus 2010

TheDJ schreef:

HR
ik verwacht van niet (wellicht op verzoek wel). Je ziet altijd treetjes vol sportdrank en water rond een dug-out. Dit zal in de rust niet anders zijn verwacht ik.
HR
HR

tijn0
Vedette

Lijkt me ook niet. Als je uitspeelt kan er zo een slaapmiddel of doping in worden gedaan ;).

Ik heb nog een vraag uit de praktijk: wij speelden ooit ergens waar de cornervlaggen erbij stonden als een slap geworden amaryllis. Hierdoor ging de bal aan deze (vanaf onze keeper gezien) kant van de cornervlag uit, maar dat kwam doordat de vlag ongeveer plat voorover hing. We kregen toen een ingooi, maar het was vrij goed zichtbaar dat het een corner had moeten zijn.

Wat is hierin leidend, het gezonde verstand of de cornervlag?
HR
HR

calciopoli
Speler van het Jaar PSV 1

Uit: Amsterdam
Reg.: 15 januari 2007

tijn0 schreef:

Lijkt me ook niet. Als je uitspeelt kan er zo een slaapmiddel of doping in worden gedaan ;).

Ik heb nog een vraag uit de praktijk: wij speelden ooit ergens waar de cornervlaggen erbij stonden als een slap geworden amaryllis. Hierdoor ging de bal aan deze (vanaf onze keeper gezien) kant van de cornervlag uit, maar dat kwam doordat de vlag ongeveer plat voorover hing. We kregen toen een ingooi, maar het was vrij goed zichtbaar dat het een corner had moeten zijn.

Wat is hierin leidend, het gezonde verstand of de cornervlag?
HR
Voor dit mooie topic meld ik me toch maar weer eens op dit forum.
Ik zou zeggen, Tijn, de cornervlag is altijd leidend. Ik herinner me dat je bij de F'jes en E'tjes, als je op een half veld speelde, ook gewoon door mocht voetballen als de bal via de paal van het grote doel (dus op de zijlijn) weer terug het veld in kwam. Er werd dan geen ingooi gegeven.

Overigens zou ik als ik jou was proberen om minder laag te gaan voetballen. Dan staan de cornervlaggen gewoon strak en rechtop :-).
HR
HR

tijn0
Vedette

Altijd leuk om oude bekenden te zien! En een hoger niveau zit er niet in. Ik zou nu op mijn sportieve top moeten zitten en bak er nog weinig van ;).
HR
HR

Pietjewillems
Talent jeugd PSV

Vak: Noord - OO
Reg.: 10 augustus 2010

tijn0 schreef:

Altijd leuk om oude bekenden te zien! En een hoger niveau zit er niet in. Ik zou nu op mijn sportieve top moeten zitten en bak er nog weinig van ;).
HR
Haha! Dat heb ik ook, qua leeftijd zou ik op mijn sportieve top moeten zitten, echter word ik juist nu voorbij gestreefd door de jeugd en ben ik een niveautje omlaag gegaan. :D
HR
HR

Bokito
Selectiespeler PSV 1

Uit: Amersfoort
Reg.: 22 maart 2008

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 30 december 2016 om 23:58:39.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Hoe ziet een reguliere week van een voetballer eruit als er geen doordeweekse speeldag is (wanneer ben je vrij, hoeveel train je gezamenlijk en individueel).
HR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

Bokito schreef:

Hoe ziet een reguliere week van een voetballer eruit als er geen doordeweekse speeldag is (wanneer ben je vrij, hoeveel train je gezamenlijk en individueel).
HR
Trainingsschema van Streppel bij Heerenveen:

Draaiboek

Woensdag 19/10

10.30 – 10.50
Warming-up onder leiding van assistent Tieme Klompe en rondo.

10.52 – 11.29
Tien-tegen-tien. Ploeg kan scoren door te dribbelen over de achterlijn. Veld van vijftig meter lang, in begin ook beperkte breedte. Nadruk ligt op druk zetten vanuit de positie, handhaven onderlinge afstanden tussen de spelers. Veel coachmomenten met aandacht aan moment van druk zetten en doordekken.

11.30 – 12.15
Onderlinge competitie vier-tegen-vier (3 spelers, 1 keeper). Korte, felle partijen met hoge intensiteit en competitie-element.

Vrijdag 21/10

10.30 – 10.45
Rondo en warming-up.

10.46 – 10.50
Passen/trappen met drietallen.

10.52 – 11.03
Passen/trappen met hele groep in verschillende vormen.

11.05 – 11.23
Basisploeg traint vanuit de positie zonder tegenstander op opbouwen aanval en afronden. Verschillende varianten. Op ander veld traint de schaduw-formatie op dezelfde manier.

11.24 – 11.35
Beide ploegen op één veld. Dezelfde oefening, maar nu beide teams om beurten. Wie maakt de meeste goals?

11.36 – 12.00
Ploeg A tegen ploeg B.

Zaterdag 22/10

10.33 – 11.03
Warming-up en rondo.

11.06 – 11.25
Diverse vormen afronden.

11.25 – 11.32
Standaardsituaties. Zowel verdedigend als aanvallend.

11.33 – 11.44
Vijf-tegen-vijf (jong tegen oud) op grote doelen met keepers. Balbezittende partij kan twee kaatsers aanspelen naast de doelen. In balbezit is het dus zeven-tegen-vijf.

11.45 – 12.10
Spelers kunnen individueel wat doen. Sommigen passen/trappen, anderen oefenen vrije trappen et cetera.

Zondag 23/10

SC Heerenveen-Heracles Almelo 3-1.
HR
HR

Bokito
Selectiespeler PSV 1

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 31 december 2016 om 00:16:35.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Valt toch niet echt intensief te noemen. Maandag dinsdag en donderdag vrij ?
HR
HR

koetje
Legende

Uit: Helmond
Vak: Noord - SS
Reg.: 7 juni 2006

Bokito schreef:

Valt toch niet echt intensief te noemen. Maandag dinsdag en donderdag vrij ?
HR
Als op zondag is gespeeld dan is maandag inderdaad uitlopen. Of er dan iets op dinsdag gedaan wordt zei het artikel niet.
HR
HR

Bokito
Selectiespeler PSV 1

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 31 december 2016 om 00:47:17.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Andere vraag: hoe kom je een voetbalstadion in voor een wedstrijd zonder een kaartje te hebben?
HR
HR

psvgouda
Ster van het EK

Uit: en thuis
Reg.: 27 oktober 2007

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 31 december 2016 om 10:14:04.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Bokito schreef:

Andere vraag: hoe kom je een voetbalstadion in voor een wedstrijd zonder een kaartje te hebben?
HR
Is Otman Bakkal ook in de zaal om deze vraag te beantwoorden? ;)
HR
HR

TheDJ schreef:

HR
Dit weekend de stadiontour bij Manchester United gedaan. Daar stond een koelkast met sportdrankjes, waar de spelers iets uit kónden pakken, maar in principe kregen ze gewoon thee zei de gids....

Zegt natuurlijk niet alles over PSV, maar geeft wel een indicatie dat er ook in het topvoetbal gewoon bakjes thee in de rust aangeboden worden.
HR
HR

tijn0
Vedette

Hebben die sportdrankjes echt zin? Ik ben er geen fan van, want ze zijn zo zoet, maar om die reden lijken mij ze ook ongeschikt (het lijkt mij ook een slecht plan om energiedrank te drinken voor het sporten - los van dat ik daar hartkloppingen van krijg).
HR
HR

daanpsvehv
Veelbelovend talent PSV o19

Vak: West - JJ
Droomaankoop: Hirving Lozano
Reg.: 22 augustus 2015

Wat wordt er gedaan met de aanvoerdersband na de wedstrijd die zijn meestal bedrukt met de wedstrijd zoals PSV SC heerenveen en dan de datum?

[Dit bericht is veranderd door daanpsvehv (op 25 januari 2017 16:38:21).]
HR
HR

tijn0
Vedette

Heeft iedere scheidsrechter zijn eigen fluitjes, of zijn dit door de KNVB uitgekozen standaard-varianten? En nemen ze deze altijd mee naar huis?

Verder een, volgens mij, ruim bekend weetje, maar ik zie nog weleens dat iemand het niet weet: wist je dat je niet buitenspel kunt staan bij een doeltrap?
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige Forums » Test en Help forum » Totaal triviale voetbalvragen/-weetjes

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.