PSV Netwerk
donderdag 23 maart 2017 - 09:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Maatschappelijke Discussies » Aanpassen aan de islam

HR

Deze topic is open en bestaat uit 68 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 68 »

HR

jpderksen Rode kaart: waarschuwing
WK Ster

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 22 september 1999

quote:HR
Baseman schreef:
Maar goed, nm zwembad in Nederland stelt een speciale avond in voor moslimmannen en de conclusie is dat 'we' ons steeds meer aanpassen aan de Islam :denk
HR
Ik stel voor dat jij iets vaker je ogen open doet. Als dit het enige was, dan werd er niet zo punt van gemaakt.

Hint: Kijk alleen dit topic helemaal eens door :denk
HRHR
HR

Euan Wilder
Debutant Oranje

Reg.: 22 augustus 2004

BasUtrecht schreef:

Ik denk dat de doelstelling van elk commercieel product of dienst het genereren van een zo groot mogelijke omzet / winst is. Als moslimmannen graag willen zwemmen, maar het niet doen omdat ze dan 'in aanraking komen' met vrouwen, loopt het zwembad dus inkomsten mis. Als je met een vaste 'moslim-avond' in de week deze mensen wel naar het zwembad krijgt, dan kun je dus meer geld verdienen. Op deze manier vind ik het een slimme zet van het zwembad, die in ruil voor meer winst een dienst biedt aan een bepaalde groep mensen. Zo heb je bijv. ook het seniorenzwemmen.

Wat misschien ook wel een goed idee zou zijn, is om dan ook een zwembad-dag(deel) te reserveren voor Christenen. Dan kunnen de 15 tot 20 jarige meisjes weer lekker naar het zwembad zonder een verhoogd risico te lopen op aanranding / verkrachting. In Duinrell is het ooit zover gekomen dat het Tikibad op verschillende tijden geopend was voor jongens / meiden.
HR
Het is vanuit het oogpunt van het zwembad ook best te begrijpen. Als er zoveel vraag naar een aparte moslim-zwem-avond is, dan is het goed van het zwembad dat erop ingespeelt wordt.
Jij trekt de vergelijking met het seniorenzwemmen. Nu heb ik het zwembadbeleid van de verschillende zwembaden in de omgeving niet echt gevolgd, maar is het dan zo dat er niemand anders behalve senioren mogen zwemmen? Of krijgen ze dan korting ofzo?

Waar hier naar mijn idee aan voorbij gegaan wordt, is dat het hier een gemeentelijk zwembad betreft, wat voort kan bestaan door redelijk wat gemeentelijke subsidie. En dan is het niet gepast om bepaalde groepen in een gemeente te weigeren op bepaalde tijden. Als ze zelf rond zouden kunnen komen, prima, maar niet zolang ze geld krijgen van een (christelijke) Nederlandse overheid..
HR
HR

hen-3
WK Ster

Uit: Eindhoven
Vak: Zuid - A
Uploads: 9
Reg.: 28 februari 2001

acemaster schreef:

Vakbond wil paasdag ruilen voor Suikerfeest

Uitgegeven: 12 oktober 2006 14:14
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2006 15:02
AMSTERDAM - CNV is voorstander van een erkende islamitische feestdag. De bond denkt bijvoorbeeld aan het ruilen van tweede paasdag of Pinksteren voor het Suikerfeest of offerfeest.

Dat blijkt volgens de Nederlandse Islamitische Omroep (NIO) uit het programma De Horizon dat zaterdag op Radio 5 wordt uitgezonden.

Traditie

Vice-voorzitter Rienk van Splunder van CNV wil dat er snel een erkende feestdag voor moslims komt, ondanks de weerstand die hij verwacht uit christelijke hoek. "De feestdagen in Nederland stammen uit de christelijke traditie."

Volgens de FNV is dit niet realiseerbaar omdat er te weinig moslims lid zijn van een vakbond. Beide bonden hopen dat islamitische werknemers zich aansluiten bij bestaande bonden.

Islamitische vakbond

Zowel de FNV als de CNV zijn tegen de komst van een islamitische vakbond. Mocht er toch een islamitische vakbond worden opgericht, dan zijn zij wel bereid tot samenwerken, meldt de NIO donderdag.

Vorig jaar noemde CNV de pinkstermaandag nog een groot goed en wilde de bond die dag niet ruilen tegen het Suikerfeest. De bond zei toen dat godsdiensten tegen elkaar zouden worden opgezet als een vrije dag zou worden geruild.

---------------------------------------------------------

Ik vind bovenstaand verhaal wel erg ver gaan, een christelijke feestdag inruilen tegen een islamitsche feestdag. En dan zeuren dat deze mensen niet goed inburgeren.

Deze mensen mogen gerust hier in Nederland komen,maar dan moeten ze zich wel aanpassen aan de algemeen geldende feestdagen hier.
HR
;)
Zet daar deze maar bij.

Halal-vlees in schappen AH
Van onze redactie economie

Vrijdag 13 oktober 2006 - DEN HAAG Albert Heijn is gisteren in 45 van haar winkels begonnen met de verkoop van halal-vlees.
Het gaat om vlees van dieren die zijn geslacht volgens de islamitische regels. Albert Heijn betrekt het van leveranciers die speciaal gecertificeerd zijn.

Albert Heijn biedt rund-, kip- en lamsvleesproducten en halal-vleeswaren. De supermarktketen claimt dat het van elk stukje vlees de herkomst kan achterhalen. Zo is altijd vast te stellen of het vlees inderdaad halal is. Het afgelopen jaar deed Albert Heijn al een proef met halal-vlees en met Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse groenten en houdbare artikelen.
---------------------------------------------------
Ach ja, het moet volgens mij niet veel gekker worden. Tsja, we leven in een vrij land, .............
HR
HR

LUMBERJACK
Veelbelovend talent PSV o19

Uit: EINDHOVEN
Reg.: 30 oktober 1999

Baseman, ik kan me voorstellen dat als je de huidige tarieven van de overheid ziet je denkt hier met een commerciele instelling te maken hebt.
Dit is echter niet het geval, de Tongelreep, Kunstijsbaan en ook het Ottenbad zijn geen commerciele instellingen maar door de gemeente Ehv gesubsidieerde sportvoorzieningen, de gemeente heeft derhalve ook een grote vinger in de pap v.w.b. toegangsprijzen e.d.

Omdat ik uitga van gelijkheid van man en vrouw heb ik er dus problemen mee dat mede mijn (gemeentelijke)belastingcenten gebruikt worden voor het organiseren van dergelijke zwemuurtjes. De overheid echter speelt een bedenkelijke rol als het gaat om het bestrijden van discriminatie, wel subsidie verstrekken aan Discriminatiemeldpunten etc. maar als het dan zelf over de schreef gaat heet het ineens.....positieve discriminatie.

Helaas bezoekt mijn vriendin niet de moskee, als dat wel zo was kon ik tenminste een duimdikke stok aanschaffen om haar te "corrigeren" als ze zich onzedelijk of onwelwillend gedraagt. De imam in de moskee aan het kastelenplein is een warm pleitbezorger van deze aanpak.
HR
HR

Baseman
Legende

Uit: Geldrop
Reg.: 1 maart 2000

Euan Wilder schreef:
Hoe je erbij komt dat hij in naam van god handelt is mij een raadsel.HR
Omdat hij dit (triest genoeg) letterlijk zo gezegd heeft...

LUMBERJACK schreef:
Omdat ik uitga van gelijkheid van man en vrouw heb ik er dus problemen mee dat mede mijn (gemeentelijke)belastingcenten gebruikt worden voor het organiseren van dergelijke zwemuurtjes.HR
Dus seniorenzwemmen is ook schandalig ?
Die mensen moeten maar gewoon beter integreren ?

In mijn ogen wordt hier van een mug een olifant gemaakt.

als dat wel zo was kon ik tenminste een duimdikke stok aanschaffen om haar te "corrigeren" als ze zich onzedelijk of onwelwillend gedraagt.HR
Jij weet dat de straf met die duimdikke stok afkomstig is van de Christenen ? Vrouwen mochten geslagen worden met een stok, mits deze niet dikker was dan een duim.

En mocht die imam dat zo gezegd hebben, dan is die imam het probleem. Niet de moskee of degenen die het bezoeken.

hen-3 schreef:
Ach ja, het moet volgens mij niet veel gekker worden. Tsja, we leven in een vrij landHR
Vraag en aanbod ?
De basis van iedere economie, gewoon simpele marktwerking. Het lijkt me niet echt verstandig van een supermarkt om een doelgroep over te slaan, helemaal omdat dit een hele slimme (lees geldopleverende) beslissing zou kunnen zijn.

[Dit bericht is veranderd door Baseman (op 13 oktober 2006 15:20:40).]
HR
HR

hen-3
WK Ster

Vak: Zuid - A
Uploads: 9
Reg.: 28 februari 2001

Baseman schreef:

(...)

Vraag en aanbod ?
De basis van iedere economie, gewoon simpele marktwerking. Het lijkt me niet echt verstandig van een supermarkt om een doelgroep over te slaan, helemaal omdat dit een hele slimme (lees geldopleverende) beslissing zou kunnen zijn.
HR
En dan doel je ook op het inruilen van de paasdag voor het suikerfeest :huh

de topic gaat ook over aanpassen aan de Islam, of je het er wel of niet mee eens bent. Ondanks dat ik totaal nergens meer (sinds 11 sept) in geloof vind ik een vrije dag of feestdag complete onzin. Dit vind ik tevens van 2e paasdag, heeft niets met suikerfeest te maken.

En wat betreft doelgroep overslaan, misschien heb je daar wel gelijk in. Het zal vooral de media zijn, die hier nu opeens enorm veel aandacht aan gaat besteden. Ik betrap me er ook op om te denken, en alweer een aanpassing.. terwijl het allemaal nog best wel meevalt ;)
HR
HR

De Zatste
Vaste waarde PSV 1

Uit: Helmond
Reg.: 26 september 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 13 oktober 2006 om 16:44:47.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: ja  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik ga me ook eens moeien :D

-ABC-eilanden gemeenten van Nederland???
NEVER, ik heb het verhaal niet helemaal gevolgd, maar als die mensen ONZE regering mede mogen bepalen, laat me niet lachen!!!! Ik vind niet dat ze mogen stemmen.
Ik stem: laat ze lekker hun eigen staat worden, willen ze zelf ook!!! Nederland zelf heeft al problemen genoeg met de politiek...

-2e paasdag weg???
Fl!kker toch op!!! :dood
Laat onze christelijke feestdagen gewoon staan.
De regering zegt wel we moeten ons aanpassen aan andere culturen en vice versa. Moet dat ten koste gaan van ONZE cultuur???
Kom laten we 2e paasdag weghalen, dan kunnen de mensen voorts op maandag werken!!! BULL-SHIT!!!! Krijgen we een josti-feest terug die altijd kan vallen, misschien in het weekend of op kerstmis, wie zal het zeggen.
Dan laten we 2e kerstdag ook vervallen... Is goed voor de economie, wellicht kunnen we dan een Amisch-feestdag zoeken om dan te vieren. Dan worden we meer een met ALLE amisch-people hier in Nederland...
Laat ik nu zelf maar een sekte beginnen, wellicht krijgen we er NOG een feestdag bij. Wellicht schrappen we koninginnedag, dat is TE nationalistisch.
PLEASE! KAPPE NOU!!!! Blijft er nog iets van ONZE cultuur over???? :nee
HR
HR

WK Ster

http://www.brusselsjournal.com/node/1401

The Jihad riots by Muslim immigrants in France in 2005 demonstrated that Eurabia is no longer a matter of French foreign policy, it is now French domestic policy. France will burn unless she continues to appease Arabs and agree to their agenda.

The growth of the Islamic population is explosive. According to some, one out of three babies born in France is a Muslim. Hundreds of Muslim ghettos already de facto follow sharia, not French law. Some believe France will quietly become a Muslim country, while others are predicting a civil war in the near future.

Maybe there is some poetic justice in the fact that the country that initiated and has led the formation of Eurabia will now be destroyed by its own Frankenstein monster. However, gloating over Frances dilemma wont help. The impending downfall of France is bad news for the rest of the West. What will happen to French financial resources? Above all, who will inherit hundreds of nuclear warheads? Will these weapons fall into the hands of Jihadist Muslims, too?
HR
HR

3P
Speler buitenlandse topclub

Uit: Eindhoven, NB, Nederland
Vak: Noord - U
Reg.: 15 januari 1999

Baseman schreef:
Als zij een avond het zwembad alleen openstellen voor moslimmannen, dan is dat hun goed recht. Zo simpel is het. Dat heeft verder niets te maken met discriminatie...
HR
Lees nou eens wat je zelf zegt! Nogmaals, ik ben niet pers tegen zo'n zwemavond, want ik heb er geen last van, maar lees wat je zegt en realiseer je eens wat je zegt. Alleen mannen, maar geen discriminatie. Ja hallo, zo lust ik ook nog wel een kratje.

Baseman schreef:
Maar goed, nm zwembad in Nederland stelt een speciale avond in voor moslimmannen en de conclusie is dat 'we' ons steeds meer aanpassen aan de Islam HR
Hoe kom jij erbij dat het maar in n zwembad in Nederland gebeurd? Kom maar even met je bron. Verder, kijk wederom eens wat je zegt. Een avond alleen voor moslimmannen is niet aanpassen aan de islam? Wat dan? Aan het jodendom?

BasUtrecht schreef:
In Duinrell is het ooit zover gekomen dat het Tikibad op verschillende tijden geopend was voor jongens / meiden.
HR
Triester dan dat kan het eigenlijk niet, wel?

Euan Wilder schreef:
Bush is gelovig, daar maakt hij geen geheim van. Maar hij is Irak echt niet binnen gevallen nadat hij 's avonds in zijn bed een goddelijke interventie heeft gehad waarin werd geopenbaard dat hij moest aanvallen.. Hoe je erbij komt dat hij in naam van god handelt is mij een raadsel.HR
Mij ook... in mijn ogen is die gast niets meer dan de reincarnatie van de duivel. Een heel slecht en gevaarlijk mens.

Baseman schreef:
Dus seniorenzwemmen is ook schandalig ?
Die mensen moeten maar gewoon beter integreren ?

In mijn ogen wordt hier van een mug een olifant gemaakt.HR
Als senioren gaan zwemmen is dat voor seniore mannen EN vrouwen. Daar wordt dus niet gediscrimineert op geslacht. Zie het verschil zelf nu ook, of ga je het ontkennen?

Baseman schreef:
Jij weet dat de straf met die duimdikke stok afkomstig is van de Christenen ? Vrouwen mochten geslagen worden met een stok, mits deze niet dikker was dan een duim.HR
Het zou kunnen, maar dat weet ik niet nee. Graag een bronvermelding. Alvast dank.
HR
HR

LUMBERJACK
Veelbelovend talent PSV o19

Uit: EINDHOVEN
Reg.: 30 oktober 1999

Jij weet dat de straf met die duimdikke stok afkomstig is van de Christenen ? Vrouwen mochten geslagen worden met een stok, mits deze niet dikker was dan een duim.HR
Aha, dat verklaart dus ook waarom bepaalde bevolkingsgroepen niet van andermans spullen af kunnen blijven, als hun geloof en voorgangers al het foute voorbeeld geven door van de ongelovige honden bovenstaande al te jatten dan valt er weinig goeds te verwachten....
HR
HR

WK Ster

Het AD: http://www.ad.nl/rotterdam/article706924.ece

Handweigeraar is onvermurwbaar

Die baan zal hij krijgen. Koste wat kost. De Rotterdamse moslim Faizel Enait (31), die vrouwen geen hand wil geven, is onvermurwbaar. Als de gemeente hem morgen niet alsnog die ene, veelbesproken job bij de sociale dienst gunt, stapt hij resoluut naar de rechter.

Hij is d klantmanager die de sociale dienst zoekt. Weet ie zeker, die Enait, inmiddels welhaast een bekende Rotterdammer. Intelligent, scherp, bijna meester in de rechten en tot op het bot gemotiveerd. ,,Het lijkt me een leuke baan. De huidige baas van de sociale dienst is ook zo begonnen. Hij verdient nu twee drie ton per jaar. Dat wil ik ook, lacht Enait.

Dat hij eerder keihard werd afgewezen, omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden, is inmiddels een omstreden feit. Onlangs oordeelde de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) dat die afwijzing onjuist was. Morgen maakt de gemeente bekend of Enait alsnog klantmanager wordt.

De belangrijkste overwinning is eigenlijk al binnen, vindt Enait. ,,Die uitspraak van de CGB heeft veel losgemaakt. De monoculturele samenleving heeft op die dag een stille uitvaart gekregen. Een point of no return. Het is belangrijk dat moslims sleutelposities gaan bekleden en niet langer in de duistere randen van de samenleving rondzwerven.

Voor de CGB kruiste hij de degens met de juristen van de gemeente. Het ging er fel aan toe. De handweigeraar schreef zijn eigen pleidooi. ,,Op deze kwestie heb ik zes maanden gestudeerd. Je moet vossen met vossen vangen. En boeven met boeven. Wat ik bedoel? Je moet slimmer zijn dan de slimste.

Het strijdplan voor morgen ligt ook al klaar. Als de gemeente hem de baan niet geeft, stapt hij naar de rechter. Als hij de baan wl krijgt, maar geen schadevergoeding ontvangt, trouwens ook. Maar Enait verwacht dat het gaat lukken. ,,Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan. Met name Leefbaar Rotterdam zal moeilijk gaan doen. Dan zal ik wakker worden, even geeuwen en op het andere oor verder slapen. Ik ben gewend om door betonnen muren heen te rennen. HR
:denk :denk
HR
HR

Demenkovets
Mister PSV

Uit: IJsselmuiden
Droomaankoop: Sotiris Ninis
Reg.: 8 april 1999

jpderksen schreef:

(...) :denk :denk
HR
Lekker voor het wederzijds vertrouwen :denk :denk

Lijkt me prima reden om hem af te wijzen: chantage. Toedeloe!
HR
HR

Wilt
Selectiespeler PSV 1

Reg.: 2 september 2006

jpderksen schreef:

(...) :denk :denk
HR
Natuurlijk kan die man klanten-manager bij de sociale dienst worden! In Afghanistan, Irak, Marokko of weet ik waar de roots van deze halve zool liggen.
Als er werkelijk een rechter in Nederland is die de sociale dienst dwingt om iemand die openlijk vrouwen discrimineert een representatieve functie te geven in een overheidsinstelling, denk ik dat ik mijn tijdelijke verblijfsvergunnng in Finland maar moet inwisselen voor een permanente. In dit land wordt je namelijk gelijk behandeld door de overheid, of je nou man, vrouw, Nederlander, Somalier of Fin bent.
Bah, alsof de integratie van moslims in NL al niet complex genoeg is - komt er ook nog zo'n provocerende drol die zijn met Nederlands belastinggeld vergaarde juridische kennis misbruikt om te provoceren.

[Dit bericht is veranderd door Wilt (op 15 oktober 2006 19:27:59).]
HR
HR

RaJitsu
Legende

Uit: Den Bosch
Vak: West - K
Reg.: 4 mei 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 oktober 2006 om 23:29:42.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Wat mij iig wel duidelijk is, is dat deze man het helemaal niet doet om die baan. Welke meester in de rechten mikt nu op een dergelijke baan? Procedeerervaring, dat is wat hij er mee opdoet. En zijn belangrijkste winst heeft hij al binnen. Als hij gaat solliciteren bij een specifieke job in de richting van zijn opleiding, heeft hij een aardig wapenfeit in handen, wanneer hij het betreffende voor elkaar heeft gekregen. Het zou mij iig niets verbazen wanneer dit achteraf uit komt. En de publiciteit speelt hem alleen maar in de kaart. Wanneer het inderdaad zo is als ik hier voorstel, en de vent (of iig zijn plan) gewoonweg briljant.
HR
HR

fansper Rode kaart: waarschuwing
Mister PSV

Reg.: 21 juni 2003

Ik snap werkelijk het punt niet. De regel toegepast door de commissie is dat de gemeentelijke recruiter de procedure had moeten volgen en bij een alternatief had moeten zoeken. Uitspraak is volgens de regel dus als hij niet wordt gevolgd stap je naar de rechter. Procedures bestaan niet voor niks. Of je het er nou mee eens bent of niet. De gemeente is de laatste die ze aan zijn laars mag lappen. Chantage is helemaal wat anders. Als een vrouw naar de rechter stapt vanwege diccrimantie is het zeker oook chantage? Nee nou dan moet die weg gewoon oplinggen dus goee reden of niet. Dat bepaald de echter.Doe e het goed niks te vrezen.

Aha, dat verklaart dus ook waarom bepaalde bevolkingsgroepen niet van andermans spullen af kunnen blijven, als hun geloof en voorgangers al het foute voorbeeld geven door van de ongelovige honden bovenstaande al te jatten dan valt er weinig goeds te verwachten....HR
Tuurlijk en om Iman te worden moet je een hersentest onedergaan. Natuurlijk moet de moskee handele n bij veroordeling maar dat is wat anders.

The Jihad riots by Muslim immigrants in France in 2005 demonstrated that Eurabia is no longer a matter of French foreign policy, it is now French domestic policy. France will burn unless she continues to appease Arabs and agree to their agenda.

The growth of the Islamic population is explosive. According to some, one out of three babies born in France is a Muslim. Hundreds of Muslim ghettos already de facto follow sharia, not French law. Some believe France will quietly become a Muslim country, while others are predicting a civil war in the near future.

Maybe there is some poetic justice in the fact that the country that initiated and has led the formation of Eurabia will now be destroyed by its own Frankenstein monster. However, gloating over Frances dilemma wont help. The impending downfall of France is bad news for the rest of the West. What will happen to French financial resources? Above all, who will inherit hundreds of nuclear warheads? Will these weapons fall into the hands of Jihadist Muslims, too?HR
Lijkty me op zizhczelf nogal beprkte argumentatie voor de val van Frankrijk niet ? bovendien mag je best en link leggen naar de topic. Het gaat niet over oorlog.

Hint: Kijk alleen dit topic helemaal eens door HR
Plus minus op 1 hand te tellen, ik oordeel niet maar ga eens bij een inburgeringscurss kijken hoe dat is.

Wat betreft 2e paasdag. Kan er niet mee zitten . Daar is op zijn best 10% van de Nedrlanders echt aan gehecht en die hebben zat andere. Oke het is wat lastig da het niet rond het weekend valt. KKom je ook wel overeen.
HR
HR

WK Ster

RaJitsu schreef:

Als hij gaat solliciteren bij een specifieke job in de richting van zijn opleiding, heeft hij een aardig wapenfeit in handen, wanneer hij het betreffende voor elkaar heeft gekregen. HR
Denk je nou werkelijk dat maar n advocatenlantoor in NL op hem zit te wachten :denk

Dan ken jij de advocatuur nog niet in NL....
HR
HR

Demenkovets
Mister PSV

Uit: IJsselmuiden
Droomaankoop: Sotiris Ninis
Reg.: 8 april 1999

Wellicht dat zijn klantenbestand dan uit de Samir A'tjes van Nederland gaat bestaan. 't Is maar net wat je doelgroep is. Soort zoek soort h.
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 oktober 2006 om 08:50:27.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

jpderksen schreef:

(...)Denk je nou werkelijk dat maar n advocatenlantoor in NL op hem zit te wachten :denk

Dan ken jij de advocatuur nog niet in NL....
HR
Ow, en jij bent natuurlijk uitgebreid genformeerd in die wereld. Ik weet wel zeker dat als iemand zoiets voor elkaar krijgt, hij gewoon iets gepresteerd heeft. "Iemand met lef, intellect en kloten" (Van Leeuwen, 1999) Let wel, ik heb het hier over een voor opgezet plan. Wellicht betreffen het hier dus schijnidealen. Zo niet, dan kan ik niet zeggen dat ik hem had aangenomen, voor die functie. Maar advocaat, is een geheel ander verhaal. "Als je het kunt, ben je geschikt en wordt je geboekt", simpel zat. Indien hij geen geschikt advocatenkantoor kan vinden (hoewel er dus zat zullen zijn die hem gewoon zullen aannemen), kan hij altijd nog voor zichzelf beginnen. Zat mensen die hem gewoon zullen boeken indien ze hem een juiste man voor de klus achten, incl. ik. Of mijn advocaat/werknemer dezelfde principes en opvattingen heeft als ikzelf, interesseert me echt niet, zolang het maar niet ten koste van mijzelf gaat. Dit geldt overigens voor iedereen die zijn mogelijkheden niet wil beperken.

[Dit bericht is veranderd door RaJitsu (op 16 oktober 2006 08:55:51).]
HR
HR

WK Ster

RaJitsu schreef:

(...)

Ow, en jij bent natuurlijk uitgebreid genformeerd in die wereld. Ik weet wel zeker dat als iemand zoiets voor elkaar krijgt, hij gewoon iets gepresteerd heeft. "HR
Nog sterker: ik volg college aan dezelfde juridische faculteit waar de handjesweigeraar ook studeert...

[Dit bericht is veranderd door jpderksen (op 16 oktober 2006 10:17:46).]
HR
HR

RaJitsu
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 oktober 2006 om 10:45:01.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

jpderksen schreef:

(...)Nog sterker: ik volg college aan dezelfde juridische faculteit waar de handjesweigeraar ook studeert...
HR
ok. Echter zegt het nog niets over de mate waarin jij in de advocatenwereld ingewijd bent (ik neem wel aan dat je van Van Leeuwen Van der Eerden-advocaten gehoord hebt?). Alsof ik ook alles weet van iedere automotiveorganisatie of consultantiebureau. Wel dat je met die mentaliteit erg ver komt cq. aantrekkelijk bent voor een organisatie wiens medewerkers zich buiten dienen uit te spreken. Het is gewoon een positieve eigenschap/ervaring te genieten van een confrontatie en vanuit een onlogisch kader je gelijk te krijgen, met name voor een advocaat maar ook voor bijv. een consultant of technisch trainer (al zijn de positieve aspecten mbt deze voorbeelden niet te vergelijken).
HR
HR

johan derksen
Internationale topspeler

Uit: Venlo
Reg.: 19 april 2001

Euan Wilder schreef:
Bush is gelovig, daar maakt hij geen geheim van. Maar hij is Irak echt niet binnen gevallen nadat hij 's avonds in zijn bed een goddelijke interventie heeft gehad waarin werd geopenbaard dat hij moest aanvallen.. Hoe je erbij komt dat hij in naam van god handelt is mij een raadsel.
HR
http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1586978,00.html

One of the delegates, Nabil Shaath, who was Palestinian foreign minister at the time, said: "President Bush said to all of us: "I am driven with a mission from God". God would tell me, "George go and fight these terrorists in Afghanistan". And I did. And then God would tell me "George, go and end the tyranny in Iraq". And I did."HR
HR
HR

Baseman
Legende

Uit: Geldrop
Reg.: 1 maart 2000

3P schreef:
Als senioren gaan zwemmen is dat voor seniore mannen EN vrouwen. Daar wordt dus niet gediscrimineert op geslacht. Zie het verschil zelf nu ook, of ga je het ontkennen?HR
Ook goed, dan gooien we het op leeftijdsdiscriminatie...nog steeds discriminatie of gewoon marktwerking ?

Het woord discriminatie wordt te pas en te onpas gebruikt, door beide kanten.

Graag een bronvermelding. Alvast dank.HR
Ergens in de Bijbel :B
Edit: Misschien niet uit de Bijbel, maar het was in ieder geval een uit Amerika overgewaaid 'gebruik' uit de 19e eeuw. Rule of Thumb, de man mocht de vrouw slaan met een stok mits deze stok niet dikker was dan zijn duim.

[Dit bericht is veranderd door Baseman (op 16 oktober 2006 15:43:30).]
HR
HR

WK Ster

RaJitsu schreef:

Het is gewoon een positieve eigenschap/ervaring te genieten van een confrontatie en vanuit een onlogisch kader je gelijk te krijgen, HR
Dat klopt. Maar zo'n advocatenkantoor kijkt ook wat de zaak was, en hoe wat het kantoor van zo'n advocaat in de toekomst kan verwachten.

Laat ik het zo zeggen: Een advocaat moet grof weg in drie dingen goed zijn:

1. Inhoudelijke kennis
2. Overtuigingskracht
3. Sociale vaardigheden (om bv met klanten om te gaan)

Met zn zaak heeft hij laten zien dat hij wel wat kennis heeft. Ik heb hem op TV gezien, en overtuigingskracht heeft hij zeker ook wel.

Maar....

Als jij als advocaat geen hand geeft aan vrouwelijke clienten, dan is de kans groot dat ze daardoor naar een ander kantoor gaat, en dat het kantoor een slechte naam krijgt.

Kortom: een kantoor zal erg veel geld mislopen en niet het risico willen lopen op een slechte naam...
HR
HR

Maarten the man
Ster van het EK

Reg.: 11 april 2006

Ach onder ieder volk heb je nu eenmaal ratten zitten.
Wij Nederlanders zijn ook echt niet altijd de liefste.
Potverjandorie afgelopen zaterdag nog een Nederlander gehad die fraudeerde met de emballage-automaat :O
:schrik
HR
HR

WK Ster

Maarten the man schreef:

Ach onder ieder volk heb je nu eenmaal ratten zitten.
Wij Nederlanders zijn ook echt niet altijd de liefste.
Potverjandorie afgelopen zaterdag nog een Nederlander gehad die fraudeerde met de emballage-automaat :O
:schrik
HR
Daar gaat de discussie niet helemaal over...

Ratten is iets anders, dat je aan mensen aan moet passen vanwege een religie die zij hier naar toe meegenomen hebben.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 68 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige forums » Maatschappelijke Discussies » Aanpassen aan de islam

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Moet Locadia nu een kans krijgen in de spits?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 15,4% dat Excelsior wint van FC Utrecht. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Sparta Rotterdam-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!