| Poster | | Topic: Jezus |  |
|
PSVwally Legende ex-Quizmaster
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 3742 Reg.: 9 maart 2000 | Het is al een paar dagen bekend, maar vreemd dat er hier nog niet over gesproken wordt eigenlijk... Gisteren bleek het ook bij Pauw en Witteman over deze kwestie te gaan (heb het zelf niet gezien), maar heeft iemand al ergens stukjes van de documentaire gezien?
quote:
Hollywood giant James Cameron has set himself his biggest challenge yet – rewriting the bible after discovering that Jesus sired a son before being buried outside Jerusalem.
Cameron claims to have found the, now empty, tomb of one Jesua, son of Joseph. The sepulchre also apparently contained the bodies of Mary. As well as another Mary, Matthew and Jofa, and most spectacularly, Jonah, son of Jesua
Cameron will claim in a documentary on the Discovery Channel next month that Jesua is also known as Jesus – yes that one – and that this particular first century household is better know to Christians as “The Holy Family”.
This will be spectacular news as readers of the New Testament have tended to think that after rising from the dead, Jesus ascended to heaven where he is seated at the right hand of the father. The father in question being not Joseph, but God himself.
Equally shocking, at least to anyone who doesn’t buy their reading matter in airports, will be the news that Jesus fathered a son, when he was supposed to have spent his short life performing miracles, redeeming sinful mankind and generally fulfilling his divine mission.
But don’t worry, Cameron has the whole story well tied down.
Apparently the tomb was found 20 years ago, and it has taken this long to decipher the names and to confirm the identities using DNA analysis.
This timelag is just a blink of the eye in biblical terms, and is totally understandable given that Jesus was the son of God, and pinning down supreme beings to get a cheek swab is never easy.
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 5444 Reg.: 18 juli 2002 | Nee niets van gezien, verbaasd me wel dat je er zo weinig over hoort. Ik als Christen sta dr wel sceptisch tegen over zeker ook gezien dat het al vaker beweerd is maar wie weet. We wachten vol spanning af.
|
|
|
Kobe Bryant Legende
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 4269 Reg.: 7 april 2003 | Het was ook al op het journaal gisteren.
Ik kan dit niet zomaar aannemen. Er wordt gezegd dat er nog nooit enig bewijs gevonden is van het bestaan van Jezus en nu zouden deze gevonden graven dat aantonen?
De wetenschappers zijn onderling ook behoorlijk verdeeld, de kans dat het om andere personen gaat is dus gewoon aanwezig.
Afwachten wat er nog over bekend wordt.
|
|
|
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 3742 Reg.: 9 maart 2000 | |
|
lempkesfabriek Internationale topspeler Winnaar PSV Netwerk Battle 2006
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - BB Posts: 4456 Reg.: 26 november 2004 |
quote: PSVwally schreef:
Het is al een paar dagen bekend, maar vreemd dat er hier nog niet over gesproken wordt eigenlijk...
....
(...)
Dan zal het wel niet zo'n impact hebben als de maker zou willen,... het PSV-netwerk praat er niet over.
Bovendien bestaat Jezus niet.
|
|
|
Vak: Oost - X Posts: 5444 Reg.: 18 juli 2002 |
quote: lempkesfabriek schreef:
(...)
Dan zal het wel niet zo'n impact hebben als de maker zou willen,... het PSV-netwerk praat er niet over.
Bovendien bestaat Jezus niet.
Waarop baseer je dat dan?
[Dit bericht is veranderd door MiKaZa (op 28 februari 2007 17:23:43).]
|
|
|
shamierke Vaste waarde in elftal
Uit: Amsterdam/Den Haag/Breda Vak: - Posts: 402 Reg.: 20 september 2002 |
quote: MiKaZa schreef:
(...)
Waarop bezeer je dat dan?
Laten we als Christenen wel het goede voorbeeld blijven geven, te beginnen met spelling
Als Jezus niet bestaat dan heb ik een probleem, geloof er al jaren heilig in 
|
|
|
quote: shamierke schreef:
(...)
Laten we als Christenen wel het goede voorbeeld blijven geven, te beginnen met spelling
Ja moet baseer zijn joh, vergissen is menselijk toch 
|
|
|
Qwiebus Talentje
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 66 Reg.: 17 januari 2007 | Een Amerikaanse filmmaker zegt dit ter promotie van z'n eigen materiaal. Ik geloof het meteen
BTW: Jezus leeft! Hij is regelmatig te vinden in het centrum van Eindhoven 
|
|
|
Haaz Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6688 Reg.: 28 september 2000 | |
|
(...)
Waarop baseer je dat dan?
Waarop baseer ik wat? (dat het geen impact heeft of dat dat menneke niet bestaat?)
quote: shamierke schreef:
(...)
...
dat is ook het verschil tussen "feiten" en "geloven".
Dat jij er in gelooft wil niet zeggen dat hij bestaat; je hebt dus helemaal geen probleem: hij bestaat niet, al geloof jij van wel.
|
|
|
KoningKone Legende Derde plek PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Eindhoven Vak: Noord - U Posts: 8220 Reg.: 30 maart 2003 | Heeft hij nu dan eindelijk het geld opgemaakt dat hij verdiende met Titanic?
[Dit bericht is veranderd door KoningKone (op 28 februari 2007 21:54:36).]
|
|
|
(...)
dat is ook het verschil tussen "feiten" en "geloven".
Dat jij er in gelooft wil niet zeggen dat hij bestaat; je hebt dus helemaal geen probleem: hij bestaat niet, al geloof jij van wel.
Dat Jezus nooit bestaan heeft. Er zijn namelijk vele bronnen en zaken die er op wijzen dat hij sowieso bestaan heeft. Dat hij echt gods zoon was is iets wat weer niet onomstreden is maar wat je gewoon moet geloven als Christen (het heet niet voor niets geloof)
|
|
|
Skieven Legende
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1871 Reg.: 28 januari 2002 | 10-tallen, 100den, 1000den (weet ik veel) godsdiensten. En ze geloven allemaal dat hun geloof echt is, jaja....
|
|
|
(...)
Dat Jezus nooit bestaan heeft. Er zijn namelijk vele bronnen en zaken die er op wijzen dat hij sowieso bestaan heeft. Dat hij echt gods zoon was is iets wat weer niet onomstreden is maar wat je gewoon moet geloven als Christen (het heet niet voor niets geloof)
Kom maar op met die bronnen en zaken die BEwijzen dat hij sowieso bestaan heeft.
|
|
|
Skieven Legende
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1871 Reg.: 28 januari 2002 |
(...)
Kom maar op met die bronnen en zaken die BEwijzen dat hij sowieso bestaan heeft.
Je weet wel, de bijbel... ("het staat geschreven"
[Dit bericht is veranderd door Skieven (op 28 februari 2007 22:16:53).]
|
|
|
(...)
http://www.zoektocht.net/start/jezus1.html
quote: Skieven schreef:
10-tallen, 100den, 1000den (weet ik veel) godsdiensten. En ze geloven allemaal dat hun geloof echt is, jaja....
Ik ben er ook van overtuigd dat er veel overeenkomsten zijn tussen sommige geloven en dat Allah misschien wel meer overeenkomsten heeft met Jezus dan sommige christenen willen inzien maar dat er andere invloeden inzitten (Mohammed).
|
|
|
Skieven Legende
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1871 Reg.: 28 januari 2002 |
quote: Skieven schreef:
10-tallen, 100den, 1000den (weet ik veel) godsdiensten. En ze geloven allemaal dat hun geloof echt is, jaja....
Zie je wel
Hoewel iedere religie zijn eigen heilige boek heeft, onderscheidt de Bijbel zich toch van al die andere boeken. Het draagt de titel "Woord van God". Niet zomaar uit de lucht komen vallen, maar door God geademd, ingegoten in mensen toen Hij met Zijn gedachten en grote macht met hen communiceerde.
http://www.zoektocht.net/start/god3.html
|
|
|
Haaz Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6688 Reg.: 28 september 2000 |
quote: Hoewel iedere religie zijn eigen heilige boek heeft, onderscheidt de Bijbel zich toch van al die andere boeken. Het draagt de titel "Woord van God". Niet zomaar uit de lucht komen vallen, maar door God geademd, ingegoten in mensen toen Hij met Zijn gedachten en grote macht met hen communiceerde.
Dat het nieuwe testament eeuwen na de kruistocht van zoonlief bij keizerlijk decreet is samengesteld waarbij een keuze werd gemaakt uit meer dan dertig evangelien, doet verder natuurlijk niet ter zake?
|
|
|
farfan II Nationale topspeler
Uit: Leidschendam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 860 Reg.: 12 januari 2005 |
(...)
Ik ben er ook van overtuigd dat er veel overeenkomsten zijn tussen sommige geloven en dat Allah misschien wel meer overeenkomsten heeft met Jezus dan sommige christenen willen inzien maar dat er andere invloeden inzitten (Mohammed).
Zal even duidelijk maken wat de Islam over Jezus zegt.
Jezus is net als Mohamed(vzmh) onze profeet, dus dwz dat we net zoveel van Jezus houden als van Mohamed(vzmh). Hij is zeker niet de zoon van god volgens ons. Dit is streng verboden om zoiets te zeggen! Want Allah is 1 zeggen wij! Dit is denk ik ook het grootste verschil binnen de Islam en Christendom, want voor de rest zijn er heel veel overeenkomsten. Maargoed...
- Hoe is Jezus bij ons heengegaan?
Bijons is hij niet gekruisd of wat dan ook, zeker niet! Hij is een profeet, een speciale nog wel. Want hij komt ooit weer terug op de aarde, als er veel onheil is binnen de mensheid en de Islam ten val dreigt te gaan. Hij is ook op een speciale manier heengegaan. Nee, hij is niet dood neergevallen of hij is ook niet door een ziekte doodgegaan ofzo, hij is omhoog gehaald door de engel Gabriel, en is nu momenteel in de 'hemel'. Dus dwz dat hij niet begraven ligt, dus wij geloven zeker niet dat zijn graf gevonden zou zijn.
|
|
|
sweex Internationale topspeler
Uit: Cork - Ireland Vak: - Posts: 2606 Uploads: 12 Reg.: 17 april 2005 |
(...)
Of je het wil geloven of niet. Om te bepalen of Jezus de zoon van God was is er gestemd. Iets van 52% heeft gezegd dat Jezus de zoon van God was. En vanaf dat moment is Jezus uitgeroepen tot de zoon van God.
Lijkt mij dus grootste onzin dat hij dit is, omdat erom gestemd is.
Maar ik laat iedereen in z'n waarde, maar voor mij is er geen god.
|
|
|
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 3742 Reg.: 9 maart 2000 | Ik geloof best dat er iemand als hem heeft bestaan, maar ik ga dan meer van het Da vinci code systeem uit, dat hij door anderen heilig is verklaard. Maar dat hij verrezen is dat komt er bij mij gewoon niet in. Die gast ligt net als een ander gewoon onder de grond, in een tombe of is verbrand, maar hij is niet (als enige zeker!!) opgestegen.
Nu weet ik weinig van familiegraven af, maar de tombes zijn gevonden en daar liggen toevallig alleen jozef, maria (en een familielid van haar), de 2 broers van jezus, jezus en maria en hun enigst kind....dan vraag ik me een aantal dingen af
* Wat klopt er dan van het verhaal dat Maria een kind had van Jezus en die (sarah volgens mij) was naar een ander land gebracht? Is maria naar dr dood terug gebracht en kunnen we heel het verhaal van de heilige graal herschrijven
* Waar is de rest van de familie, bijvoorbeeld van jozef (en waren die broers van jezus niet getrouwd ed.?)
* Als het nou echt waar zou zijn, waarom wordt zo'n mededeling in vredesnaam gedaan door een regisseur die zo zijn eigen film (documentaire) promoot ipv de wetenschappers
* Naar ik las hebben ze niet de botten uit de kisten mogen onderzoeken, omdat dat volgens de israelische wet niet mag, waar komt dan al deze zooi vandaan???
Ik ben wel zeer benieuwd naar deze documentaire en ik ben vooral benieuwd of ie net als loose change zo afgeschoten wordt (wat door de christenen natuurlijk gebeurd, want anders is hun geloof naar de klote)
|
|
|
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - BB Posts: 4456 Reg.: 26 november 2004 | |
|
zieggezaggejantje Legende
Uit: eindhoven Vak: West - H Posts: 5023 Reg.: 24 augustus 1999 | Alhoewel ik tegenwoordig 0,0 waarde hecht aan het instituut rooms katholieke kerk wil ik achter elkaar geloven dat de persoon jezus daadwerkelijk bestaan heeft destijds. Dat deze man bijzondere gaven had die hem van de rest weten te onderscheiden wil ik ook nog wel geloven want het is immers maar net wat voor waarde je aan die gaven wil hechten. Dat is eigenlijk hetzelfde als iemand die beweert paranormaal begaaft weet te zijn en die zegt contact te kunnen hebben met gener zijde. De ene zegt dat dat grote kul is en de ander loopt de ene naar de andere healing af in de hoop dat ie in contact komt met zijn dooie opa.
Wat ik mpersoonlijk van het hele verhaal niet geloof is het feit dat de moeder van jezus die wij in het verhaal maria noemen onbevlekt ontvangen was van jezus. Zonder met jozef tusssen de lakens te duiken ( hadden ze toen wel lakens ? ) toch zwanger kunnen raken van een timmerman? Ik vind het knap als dat toen ook al kon want dat betekend dat kunstmatige insimminatie dus helemaal niet van deze tijd was en eigenlijk al heel erg oud dus !
Ik denk dat de waarheid van dit alles ergens in het midden zal liggen en dat het maar net is wat wij er heden ten dage van willen geloven en over duizend jaar zal de waarheid nog net zovleel in het midden liggen of hooguit een stgukje naar links of rechts verschoven zijn. En ook over duizend jaar zullen er nog steeds van dit soort verhalen opduiken denk ik zo.
|
|
|
Nimrod Vedette
Uit: Maastricht Vak: Zuid - Ere Zuid Posts: 4491 Reg.: 18 oktober 2003 | dit gaat me niet in dank afgenomen worden, maar wel een leuke theorie.
Schizofrenie heeft, wellicht, een biologische functie. Door een hoog charismatische aard van deze mensen (vroeger althans), zou men in een populatie een afsplitsende groep kunnen vormen. Op die manier zouden grondstoffen niet zo gemakkelijk verzadigd raken en zou de genenpool een hogere kans op diversiteit krijgen (door ontmoetingen met andere groeperingen).
En jezus? Die zou zomaar Schizofreen kunnen zijn. Gegeven dat hij heeft bestaan.
(ik ga wat artikelen hiervoor opzoeken, stay tuned)
|
|
|
|