| Poster | | Topic: Bestaat God? |  |
|
| voetballert | |
Westlander Nationale topspeler
Uit: WESTLAND Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 732 Reg.: 3 juli 2002 | Maar jij bent ook geen echte man dan
Wat is nou 6 dagen?
Sommige mensen zijn liever lui dan moe
En als je dan toch mee doet met de discussie lees dan ook even alles dan weet je het antwoord al en geeft Jurriaan jou hoop!
|
|
|
Jurriaan Meervoudig international
Uit: Waddinxveen Vak: - Posts: 1008 Uploads: 42 Reg.: 16 september 2006 | Ik neem die 6 dagen wel letterlijk, ook omdat in die 6 dagen De zon en de maan zijn geschapen, en de dagen en nachten zijn ingesteld.
|
|
|
Uit: WESTLAND Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 732 Reg.: 3 juli 2002 | Ik denk van niet, want volgens mij is God tijdloos.
|
|
|
Jurriaan Meervoudig international
Uit: Waddinxveen Vak: - Posts: 1008 Uploads: 42 Reg.: 16 september 2006 | God is wel tijdloos (denk ik), maar hij heeft voor de mens toch ook dag en nacht ingesteld?
En dan nog iets, het lijkt wel of sommige mensen hier denken: ok, in een halfjaar ok dat kan nog, maar in 6 dagen? nee hoor dat niet.
Die redenering snap ik niet helemaal.
[Dit bericht is veranderd door Jurriaan (op 27 juni 2007 09:06:48).]
|
|
|
Uit: WESTLAND Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 732 Reg.: 3 juli 2002 | Ik denk dat het verder niet uit maakt, voor ons is het gewoon 6 dagen. Omdat wij dit ritme nodig hebben 6 dagen werken en 1 dag te rusten om weer op krachten te komen. Behalve Rio dan maar goed die wordt ook al oud dus dan heb je 3 dagen nodig. Mag ook rond die leeftijd.
|
|
|
harmo Jeugdspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 36 Reg.: 5 juli 2006 | Als je niet in God gelooft geloof je in iets anders.
Er is geen sluitend wetenschappelijk bewijs voor het ontstaan voor de aarde, de evolutietheorie of welk geloof of theorie dan ook.
Kies je ervoor om de wetenschappers te geloven die zeggen dat je van een aap afstamd dan is dat je geloof.
Net als wanneer je in God gelooft.
Uiteindelijk gelooft iedereen iets en ergens in.
Als ergens sluitend bewijs bestaat er ook geen geloof meer.
Ik geloof in God (zoals Hij zich kenbaar maakt in de bijbel) en dat geeft mij rust en vetrouwen in de toekomst.
Als je geinteresseerd bent:
Op http://www.real-life.nl kan je heel veel 'subjectief bewijsmateriaal' vinden die wijzen op het bestaan van God. Het stukje over evolutieTHEORIE is ook wel interessant om te lezen.
|
|
|
The Artist Vedette
Uit: Weert/Nijmegen Vak: - Posts: 1402 Reg.: 8 april 2003 |
quote: Jurriaan schreef:
Ik neem die 6 dagen wel letterlijk, ook omdat in die 6 dagen De zon en de maan zijn geschapen, en de dagen en nachten zijn ingesteld.
Excuses dat ik hier weer zo benauwd op in ga maar wat is de samenhang? Waarom zouden die 6 dagen kloppen omdat in die tijd de zon en de maan zijn geschapen?
Overigens kan ik hier met allemaal bewijs komen voor het ontstaan van sterren (zon) en manen maar dat is nu niet zo relevant.
|
|
|
GOED ZAT Legende
Uit: Utreg/Veldhoven/Lommel Vak: Oost - W Posts: 3823 Reg.: 5 december 2002 |
quote: harmo schreef:
Als je geinteresseerd bent:
Op http://www.real-life.nl kan je heel veel 'subjectief bewijsmateriaal' vinden die wijzen op het bestaan van God. Het stukje over evolutieTHEORIE is ook wel interessant om te lezen.
Weer zo'n propagandasite...
Leuk verhaaltje over hoe deze jongen overtuigd van de evolutieleer zijn twijfels kreeg om uiteindelijk in een hogere macht te gaan geloven. Uiteindelijk vind hij evolutie onmogelijk want:
Het antwoord is:
toevoeging van nuttige informatie
is nog nooit waargenomen.
Het bestaat niet.
Ok fair enough, hij gelooft niet in iets wat nog nooit waargenomen is( wat overigens niet eens klopt).
Als hij dit echter zo stellig vind om de evolutietheorie niet te geloven.
God is nog nooit waargenomen, het bestaat dus niet volgens hem en daar gaat hij wel in geloven.
nog een vraagje over schepping, als ik me niet vergis maakt onze lieve heer op dag 1 licht en donker en daarmee dag en nacht. Pas later ergens maakt hij de zon (en sterren) terwijl niemand toch kan ontkennen dat de zon essentieel is voor ons daglicht.
[Dit bericht is veranderd door GOED ZAT (op 27 juni 2007 14:01:01).]
|
|
|
harmo Jeugdspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 36 Reg.: 5 juli 2006 | Misschien zouden er meer van dat soort sites moeten zijn.
In je schoolboekjes lees je er niks over in ieder geval.
De evolutietheorie (wat inweze ook een geloof is) wordt zelfs in scholen 'gepredikt'.
Mensen die het zielig vinden dat kinderen vanaf in geboorte opgevoed worden als christenen zouden zich af moeten vragen of het misschien niet veel zieliger is dat kinderen vanaf hun geboorte te horen krijgen dat ze van een aap afstammen...
|
|
|
RIO Legende Chatoperator
Uit: Amsterdam|Shanghai Vak: - Posts: 9019 Reg.: 19 februari 2000 |
quote: Westlander schreef:
Maar jij bent ook geen echte man dan
Wat is nou 6 dagen?
Sommige mensen zijn liever lui dan moe
En als je dan toch mee doet met de discussie lees dan ook even alles dan weet je het antwoord al en geeft Jurriaan jou hoop!
Jurriaan en Westlander, mijn hoop in bange dagen!
Ik heb weer kracht om te leven, niet meer levensmoe. Dank U.
Machtig!
Ik geloof zelf in het hiernamaals, dus betekent dit automatisch dat ik in God geloof of is het hiernamaals afhankelijk van in wie je gelooft?
|
|
|
shamierke Vaste waarde in elftal
Uit: Amsterdam/Den Haag/Breda Vak: - Posts: 409 Reg.: 20 september 2002 |
quote: GOED ZAT schreef:
(...)
Ah ok jij bent dus 1 van die uitzonderingen in mijn post waar je hierop gereageerd heb ik proberen te nuanceren dat het gaat om uitzonderingen, dat is gewoonweg (naar mijn inzicht niet zo) waar ik het over had, al heb je van jongs af aan wel meer van het christendom meegekregen dan van anderen geloven, zou dat niet mede het verschil gemaakt kunnen hebben dat je uiteindelijk voor het christendom koos en niet de islam ofzo?
Dat zou je kunnen beargumenteren, al zou ik het daar niet mee eens zijn. Ik me zover mogelijk wel goed ingelezen, en ben zelf bijzonder geinteresseerd in de Islam, ook mede omdat het zo actueel is. Er zijn voor mij gewoon wezenlijke verschillen bijvoorbeeld over de betrouwbaarheid van de Bijbel tegenover die van de Islam. De Islam heeft grote delen van de Bijbel overgenomen en er een eigen draai aangegeven met de simpele mededeling dat zowel het Jodendom als het Christendom het woord van God bewust hebben vervalst, terwijl de historische en archeologische aanwijzingen hiervoor ontbreken en zelfs het tegendeel aangegeven
Ook jij vind het aannemelijk dat een redelijk deel van de gelovigen dit is door de opvoeding. Wat regelrecht inhoud dat wanneer ze in zeg marokko geboreren waren, dan wel hun ouders ooit bekeerd waren, de kans groot is dat ze nu niet christen maar moslim waren.
Waarmee ik wil aangeven dat de zekerheid die velen hebben dat de bijbel gods woord is eigenlijk toch wel erg relatief is, onder andere omstandigheden was de koran gods woord geweest.
Je punt is duidelijk.. daarom is het zo belangrijk dat men op zelf onderzoek uitgaan, uiteindelijk ben je niet Christen of Moslim of wat dan ook omdat je ouders dat zijn maar omdat je, ongeacht je achtergrond, een bewuste keuze hebt gemaakt. Ik verzet me dan ook tegen mensen die zichzelf gelovig nomen (bijvoorbeeld Christen) en de enige reden daarvoor zou zijn dat ze vroeger gedoopt waren ofzo.
quote: Jurriaan en Westlander, mijn hoop in bange dagen!
Tel ik niet mee?
quote: Ik geloof zelf in het hiernamaals, dus betekent dit automatisch dat ik in God geloof of is het hiernamaals afhankelijk van in wie je gelooft?
Begrijp ik het goed? Verwacht je nou van ons een antwoord op de vraag ´wat geloof ik nou eigenlijk?´ Ik denk dat je dan een ´ietsist´ bent 
Poeh, ik moet zeggen dat deze discussie voor mij echt te snel voorbij gaat om goed bij te houden 
[Dit bericht is veranderd door shamierke (op 27 juni 2007 14:29:35).]
|
|
|
voetballert Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 526 Reg.: 26 april 2006 |
Misschien zouden er meer van dat soort sites moeten zijn.
De evolutietheorie (wat inweze ook een geloof is) wordt zelfs in scholen 'gepredikt'.
Mensen die het zielig vinden dat kinderen vanaf in geboorte opgevoed worden als christenen zouden zich af moeten vragen of het misschien niet veel zieliger is dat kinderen vanaf hun geboorte te horen krijgen dat ze van een aap afstammen...
Tja, klinkt natuurlijk een stuk minder romantisch he, dat we geen bovennatuurlijke zoogdieren zijn maar dat we 'slechts' van een minderwaardige aap afstammen ipv geschapen te zijn door een God.

|
|
|
Srbija Veelbelovend talent
Uit: Amstelveen Vak: Zuid - A Posts: 117 Reg.: 15 juni 2007 | Na dit seizoen had ik aan het eind, wel een gevoel dat god bestaat, hahah zo een schitterend eind. Had bijna een hartaanval hahaha, maar dat had hij me bespaart.
Als hij dan bestaat.
|
|
|
GOED ZAT Legende
Uit: Utreg/Veldhoven/Lommel Vak: Oost - W Posts: 3823 Reg.: 5 december 2002 |
Misschien zouden er meer van dat soort sites moeten zijn.
Ik weet niet op wat voor een school jij gezeten hebt, ik heb in iedergeval van alles wat meegekregen en zelfs op mijn faculteit waar men heilig overtuigd is van de evolutie ontkent men niet dat het een theorie is.
Het probleem met dat soort sites( zowel propaganda voor als tegen) is dat ze alleen de dingen vertellen die in hun straatje passen. Daarnaast vaak feiten overnemen van andere propagandabronnen zonder te controleren of ze juist zijn waardoor er vaak simpelweg onwaarheden op staan. Die onwaarheden worden vervolgens heel logisch gebracht waardoor elke leek denkt dat het wel klopt.
Wat zou er verder zo zielig zijn als we van een aap afstammen(ookal bullshit, volgens de huidige theorie hebben we gemeenschappelijke voorouders, dat is heel wat anders). Mocht dit ooit bewezen worden, zou jij jezelf dan minder vinden dan nu?
|
|
|
harmo Jeugdspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 36 Reg.: 5 juli 2006 | Ik zou mezelf minder voelen, maar dat komt omdat het niet overeenkomt met mijn geloofsopvattingen...
De bijbel geeft (voor mij) een passend plaatje voor de complete wereld geschiedenis. En nog veel beter: voor de toekomst
|
|
|
Vak: - Posts: 526 Reg.: 26 april 2006 | Ik heb nog steeds het gevoel dat geloof meer hoop is dan bewijs of sterke argumenten. De bijbel lijkt me teveel op een boek vol hocus-pocus en veel dingen blijken gewoon niet te kloppen die erin staan, zoals gezegd. De gelovigen spitten naar de stukken die (nog) kunnen kloppen. Het enige goede argument om te geloven is nog steeds de brandstapel. Veel mensen zijn al op jonge leeftijd geindoctrineerd, dat als je niet gelooft je eeuwig zult branden in de hel, en dat anders gelovigen, ongelovigen, anders denkenden en anderen zoals homoseksuelen lager zijn dan honden. Als je niet gelooft ben je een ketter. In Afghanistan is nog duidelijk te zien wat het geloof allemaal niet teweer brengt: Haat, oorlog, armoede door het bekrompen conservatieve beleid dat gericht is op het hiernamaals ipv het aardse bestaan, vrouwenmishandeling en onderdrukking, gebrek aan vrije meningsuiting (je bent je leven niet zeker als je het bestaan van God ter discussie wilt stellen) en ga zo maar door. Daarnaast maakt de Taliban, net als de heersers vroeger in Europa, gretig gebruik van de goedgelovigheid en het moeten geloven van de bevolking: Ze laten zich als een stel makke schapen leiden door de heilige Taliban. Veel heiligen zijn stinkend rijk geworden over de rug van de straatarme bevolking, kijk maar eens naar de stinkend rijke katholieke kerk. Ikzelf denk dat Godsdienst verzonnen is om misbruik te kunnen maken van andere mensen en om ze beter te laten leven (politie of andere vormen van beveiliging was er niet of nauwelijks, en het volk zou beter luisteren als ze bang zijn voor een hel). Zoals ik al heb gezegd, mensen kun je alles maar dan ook alles wijs maken: Dat de aarde plat is en je eraf kan vallen (iedereen geloofde dit terwijl er geen enkel bewijs voor was), dat de zon om de aarde draait en dat Sinterklaas bestaat.
Voor de evolutietheorie zijn daarnaast sterk onderbouwde wetenschappelijke argumenten en vormen van mutatie van dieren zijn gewoon in de praktijk makkelijk aan te tonen. Dat is nog geen garantie dat het bestaat, maar het maakt het wel heel aannemelijk. Voor het geloof in een godsdienst heb ik nog nooit een overtuigend argument gehoord.
[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 27 juni 2007 17:55:18).]
|
|
|
GOED ZAT Legende
Uit: Utreg/Veldhoven/Lommel Vak: Oost - W Posts: 3823 Reg.: 5 december 2002 | Waar wil je heen voetballert. Als jij vraagt om sterke bewijzen voor geloof ben je redelijk onzinnig bezig.
Het is immers geloof, geen wetenschap. Het leuke van geloof is dat het niet te bewijzen is noch te ontkrachten is.
Zelfs al wordt de evolutietheorie bewezen, dan nog steeds sluit dat geloof niet uit.
Dat is gewoon iets persoonlijks, een gevoel. Wij hebben het niet anderen hebben het wel.
Een religie kan je wetenschappelijk ontkrachten, geloof niet.
|
|
|
harmo Jeugdspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 36 Reg.: 5 juli 2006 | Hoop geeft het zeker.
Kan je ook voorbeelden noemen van dingen die niet kloppen in de bijbel?
De katholieken en regeringleiders in de middeleeuwen hebben inderdaad misbruik gemaakt van gelovigen.
Maar dit bevestigt eerder wat geschreven staat in de bijbel dan dat dit een reden is om aan God te twijfelen.
Je kan God niet verantwoordelijk houden voor daden van mensen. Het is daarom niet logisch om God en/of Christus af te zweren omdat mensen er een verkeerd beeld van geschetst hebben.
|
|
|
romario4wethoudervanjuine Legende
Vak: - Posts: 19912 Reg.: 24 mei 2001 |
quote: Dat zou je kunnen beargumenteren, al zou ik het daar niet mee eens zijn. Ik me zover mogelijk wel goed ingelezen, en ben zelf bijzonder geinteresseerd in de Islam, ook mede omdat het zo actueel is. Er zijn voor mij gewoon wezenlijke verschillen bijvoorbeeld over de betrouwbaarheid van de Bijbel tegenover die van de Islam. De Islam heeft grote delen van de Bijbel overgenomen en er een eigen draai aangegeven met de simpele mededeling dat zowel het Jodendom als het Christendom het woord van God bewust hebben vervalst, terwijl de historische en archeologische aanwijzingen hiervoor ontbreken en zelfs het tegendeel aangegeven
Pardon!!!!!!!!!!!!!!!
De Islam heeft een eigen draai aan de bijbel geven
We vervallen in een oude discussie, maar de bijbel is niet als godsgeschenk in gebonden uitvoering compleet uit de hemel komen vallen hoor!
Als er ooit draaien aan gegeven zijn, gestreept, geselecteerd, weggelaten dan wel toen !
Lees de discussie er nog maar eens op na
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum27/1036.php
Overigens, in antwoord op de propagandasite met blije plaatjes; als ik nu een opsomming geef van alle rottigheid in de wereld, is dat dan het bewijs dat er geen god is?
Wacht maar, ik weet het al: dat is dan natuurlijk het werk van de duivel
Neem me niet kwalijk, maar dat soort bewijsvoering brengt de discussie niet dichter tot elkaar.
quote: De bijbel geeft (voor mij) een passend plaatje voor de complete wereld geschiedenis. En nog veel beter: voor de toekomst
Mooi voor jou als jij je daar fijn bij voelt.
Mag ik vragen wat de bijbel dan voor toekomstplaatje geeft?
[Dit bericht is veranderd door romario4wethoudervanjuine (op 27 juni 2007 18:33:56).]
|
|
|
harmo Jeugdspeler
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 36 Reg.: 5 juli 2006 | @Goed zat:
Waar geloof jij in dan?
Als een religie te ontkachten is en op die religie je geloof is gebaseerd zal je toch gaan twijfelen denk ik
quote: romario4wethoudervanjuine schreef:
(...)
Mooi voor jou als jij je daar fijn bij voelt.
Mag ik vragen wat de bijbel dan voor toekomstplaatje geeft?
Een uitgangspunt van het christendom is dat de mens heeft gekozen voor het kwaad, God bied een uitweg.
Het toekomstplaatje/uitweg is dat God een nieuw en goed leven belooft voor iedereen die Gods uitweg accepteert.
[Dit bericht is veranderd door harmo (op 27 juni 2007 18:39:28).]
|
|
|
phoolie601 Legende
Uit: Bladel Vak: Oost - V Posts: 1544 Reg.: 2 oktober 2000 | In principe zijn deze discussies zowel interessant als totaal zinloos. Ieder gelooft in het zijn, wil je weten of er iets echt is... dat zul je niet kunnen weten hier op aarde. Wil je er dichtbij komen? Lees dan veel boeken die je vanzelf ergens naar toe zullen brengen (en nee ik bedoel niet in eerste instantie een heilig geschrift als de Bijbel of Koran etc.).
|
|
|
quote: GOED ZAT schreef:
Waar wil je heen voetballert. Als jij vraagt om sterke bewijzen voor geloof ben je redelijk onzinnig bezig.
Het is immers geloof, geen wetenschap. Het leuke van geloof is dat het niet te bewijzen is noch te ontkrachten is.
Zelfs al wordt de evolutietheorie bewezen, dan nog steeds sluit dat geloof niet uit.
Dat is gewoon iets persoonlijks, een gevoel. Wij hebben het niet anderen hebben het wel.
Een religie kan je wetenschappelijk ontkrachten, geloof niet.
Er is dus geen enkele fatsoenlijke reden om te geloven. Als ik het gevoel heb dat de wereld is geschapen door een Aliën met 40 ogen en een dikke pens, dan slaat dat ook gewoon nergens op.
|
|
|
romario4wethoudervanjuine Legende
Vak: - Posts: 19912 Reg.: 24 mei 2001 |
quote: Een uitgangspunt van het christendom is dat de mens heeft gekozen voor het kwaad, God bied een uitweg.
Het toekomstplaatje/uitweg is dat God een nieuw en goed leven belooft voor iedereen die Gods uitweg accepteert.
Goh, wat een trieste boodschap.
Ik geloof juist in het goede in de mens.
Ik geloof juist in het feit dat mensen een gezond verstand een bewustzijn, eer en geweten heeft gekregen om zelf individueel goede keuzes te maken.
|
|
|
phoolie601 Legende
Uit: Bladel Vak: Oost - V Posts: 1544 Reg.: 2 oktober 2000 | Ga dan zoeken op google; Maya 2012 
|
|
|
quote: romario4wethoudervanjuine schreef:
(...)
Goh, wat een trieste boodschap.
Ik geloof juist in het goede in de mens.
Ik geloof juist in het feit dat mensen een gezond verstand een bewustzijn, eer en geweten heeft gekregen om zelf individueel goede keuzes te maken.
Mensen zijn zowel goed als slecht, iedereen heeft goede en slechte eigenschappen. De een iets meer goede, de ander iets meer slechte. Is denk ik afhankelijk van 1) je genen (karaktervorming) en 2) je opvoeding. Het is niet zo dat mensen van nature goed of slecht zijn. Mensen zijn van nature blanco. Net als puppy's kunnen ze een goed of vals karakter hebben en net als puppy's kun je ze goed opvoeden of vals maken (voor een groot deel sterk beinvloedbaar).
|
|
|