| Poster | | Topic: Bestaat God? |  |
|
| voetballert | |
shamierke Vaste waarde in elftal
Uit: Amsterdam/Den Haag/Breda Vak: - Posts: 409 Reg.: 20 september 2002 |
quote: romario4wethoudervanjuine schreef:
(...)
Mij grote probleem met de bijbel, maar dat is een eerder gevoerde discussie, is gestoeld op de samenstelling en selectie.
Ik heb grote vraagtekens bij de Harmonisatieprocessen welke zijn uitgevoerd.
Dit is tot 2 keer toe menselijk ingrijpen geweest waarbij doelbewust informatie is toegevoegd én weggelaten.
Maar zoals gezegd, die discussie is al in de volle breedte gevoerd, dat zal ik hier niet nog een keer dunnetjes overdoen.
ik heb nog niet de gelegenheid gehad om daar een fatsoenlijk antwoord op te geven, dat zal ik binnenkort doen
|
|
|
voetballert Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 526 Reg.: 26 april 2006 | Er zijn heel veel dingen die er op wijzen dat God niet bestaat (de bijbel is door mensen geschreven, wie zegt dat ze niet zomaar wat opschrijven, waarom is deze godsdienst wel de waarheid en het geloof in bosgeesten niet, als God machtig en goed zou zijn zou hij zich tonen, er is geen enkel bewijs van het bestaan van een God, de bijbel staat vol met sterke verhalen, het lijkt wel een sprookjesboek, mensen kun je alles wijs maken, kijk maar naar Sinterklaas en het geloof in bosgeesten en Wodan, in de bijbel staan een hoop dingen die nu niet blijken te kloppen enzovoorts) en er zijn maar heel weinig dingen die erop wijzen dat God wel bestaat (ik kan zo geen een goede reden bedenken, behalve hoop. En hoop is bijna het tegenovergestelde van bewijs).
|
|
|
Demenkovets Legende
Uit: IJsselmuiden Vak: - Posts: 2869 Reg.: 8 april 1999 | Waarom open je dan zo'n topic als je het allemaal al zo goed weet 
|
|
|
Westlander Nationale topspeler
Uit: WESTLAND Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 732 Reg.: 3 juli 2002 |
quote: voetballert schreef:
Er zijn heel veel dingen die er op wijzen dat God niet bestaat (de bijbel is door mensen geschreven, wie zegt dat ze niet zomaar wat opschrijven, waarom is deze godsdienst wel de waarheid en het geloof in bosgeesten niet, als God machtig en goed zou zijn zou hij zich tonen, er is geen enkel bewijs van het bestaan van een God, de bijbel staat vol met sterke verhalen, het lijkt wel een sprookjesboek, mensen kun je alles wijs maken, kijk maar naar Sinterklaas en het geloof in bosgeesten en Wodan, in de bijbel staan een hoop dingen die nu niet blijken te kloppen enzovoorts) en er zijn maar heel weinig dingen die erop wijzen dat God wel bestaat (ik kan zo geen een goede reden bedenken, behalve hoop. En hoop is bijna het tegenovergestelde van bewijs).
Dat weten we nu wel
Het lijkt de evolutie theorie wel.
MILJOENEN jaren en toen was daar de mens vanuit de vis.
100 x hetzelfde bericht herhalen, levert niet het resultaat op dat jij wenst. Dat iedereen in Darwin gelooft.
|
|
|
Vak: - Posts: 526 Reg.: 26 april 2006 |
quote: Westlander schreef:
(...)
Dat weten we nu wel
Het lijkt de evolutie theorie wel.
MILJOENEN jaren en toen was daar de mens vanuit de vis.
100 x hetzelfde bericht herhalen, levert niet het resultaat op dat jij wenst. Dat iedereen in Darwin gelooft.
Ik wil niet dat iedereen in Darwin gelooft. Ik ben alleen nog steeds van mening dat al die sterke verhalen over God en Jezus totaal niet te bewijzen zijn en meer gebaseerd is op hoop dan op feiten of (vormen van) bewijs of onderbouwing.
|
|
|
Bleach Basisspeler
Uit: Nijmegen Vak: - Posts: 329 Reg.: 5 september 2000 | |
|
Uit: WESTLAND Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 732 Reg.: 3 juli 2002 | Spuit 11, dat is de serie die in de eerste post staat.
|
|
|
Demenkovets Legende
Uit: IJsselmuiden Vak: - Posts: 2869 Reg.: 8 april 1999 |
quote: Bleach schreef:
Voor eenieder een goede serie om te bekijken:
http://www.rvu.nl/rvu.php?i=1&l=0&n=806
Heb er destijds verschillende afleveringen van gezien. Waardeloos programma, vol met ongegronde insinuaties, nepbewijzen, vooroordelen, menselijke regels die met God worden verward, pseudowetenschappers en zaken die volledig uit het verband worden getrokken. Zelfs zo objectief mogelijk bekeken heeft die serie geen enkele waarde dan wat christen-bashen. Inhoudelijk geen poot om op te staan.
|
|
|
Vak: - Posts: 526 Reg.: 26 april 2006 | Maar Westlander, jij zegt wel dat ik iedereen in Darwin wil laten 'geloven', maar waarom zou ik? Ik heb er echt geen baat bij, ik heb er geen zak aan als mensen in Darwin geloven. En het gaat er ook niet om of Darwin klopt, het gaat erom dat ik me niet kan voorstellen dat god bestaat. Niks wijst erop dat er een of meerdere goden bestaan. Darwin is voor mij het meest logisch (verlichting, rationeel denken) en godsdienst is voor mij nog steeds hocus pocus (romantiek). De bijbel is een onbetrouwbare bron. Waarom geloven er dan zoveel mensen in? Ik zeg: Hoop. Is dat een goede waarheidsindicator? Ik zeg: Totaal niet. Ik hoop niet op Darwin, want ik zou er niks mee opschieten als het 100% de waarheid blijkt te zijn. Voor mij eindigt het leven dan ook echt na het leven. Als je eeuwig zou blijven leven zou je ook niet dood gaan.
[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 6 juli 2007 14:25:37).]
|
|
|
Uit: WESTLAND Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 732 Reg.: 3 juli 2002 | Jij zegt hoop, hoop op een leven na de dood bedoel je?
Veel mensen halen kracht uit het geloof, om stevig in het leven te staan, zij voelen zich geweldig gesteund door God.
Maar dit moet je voelen en als je er niet voor open staat zal je het niet voelen. Dit heeft dus verder niks met hoop te maken.
|
|
|
brig. Legende Wallpaper v/d Maand, 3 opeenvolgende maanden; meer prijzen
Vak: West - J Posts: 8018 Uploads: 190 Reg.: 12 juli 2001 | Nee ik geloof niet dat god bestaat, maar ik snap wel dat mensen geloven ergens in. Soms maakt het je sterker of je bent minder bang voor de dood. Maar nee god bestaat niet zowel bewijs het maar 
|
|
|
1. Federer Meervoudig international
Uit: Waddinxveen Vak: - Posts: 1008 Uploads: 42 Reg.: 16 september 2006 | Dan heb je duidelijk het topic niet gelezen.
Ik vind dat er genoeg bewijzen zijn, maar iemand anders weer niet.
Als er trouwens bewijs zou zijn dat iedereen bewijs vind, dan zou het geen 'geloven' meer zijn, maar weten, maar dat is ook al eens gezegd.
|
|
|
quote: 1. Federer schreef:
Dan heb je duidelijk het topic niet gelezen.
Ik vind dat er genoeg bewijzen zijn, maar iemand anders weer niet.
Als er trouwens bewijs zou zijn dat iedereen bewijs vind, dan zou het geen 'geloven' meer zijn, maar weten, maar dat is ook al eens gezegd.
Ik wil iets weten voor ik iets geloof.
|
|
|
1. Federer Meervoudig international
Uit: Waddinxveen Vak: - Posts: 1008 Uploads: 42 Reg.: 16 september 2006 | Dat kan niet. Want als je iets WEET, denk je niet meer dat het waar is, dan weet je het, en dan houdt geloven op geloven te zijn.
|
|
|
quote: 1. Federer schreef:
Dat kan niet. Want als je iets WEET, denk je niet meer dat het waar is, dan weet je het, en dan houdt geloven op geloven te zijn.
Waarom kan dat niet? Voor mij geldt: Bewijs = geloven. Geen bewijs of sterke argumenten die alles zeer waarschijnlijk maken, dan kan ik ook niet geloven. Dan voel ik mezelf goedgelovig.
|
|
|
Uit: WESTLAND Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 732 Reg.: 3 juli 2002 |
(...)
Waarom kan dat niet? Voor mij geldt: Bewijs = geloven. Geen bewijs of sterke argumenten die alles zeer waarschijnlijk maken, dan kan ik ook niet geloven. Dan voel ik mezelf goedgelovig.
Ongelovige thomas dat je bent!
Wat mijn wij opvalt is dat hier de topic rustig doorloopt.
Bij feyenoord bloedt hij binnen een paar pagina's dood.
En bij Ajax zitten 3 Darwin aanhangers (waarvan sommige volgens mij 1 persoon zijn) die zo hard je om te oren slaan dat er geen discussieren meer aan is.
|
|
|
Demenkovets Legende
Uit: IJsselmuiden Vak: - Posts: 2869 Reg.: 8 april 1999 | Het scheelt dat Faaz zich vrij rustig houdt 
|
|
|
shamierke Vaste waarde in elftal
Uit: Amsterdam/Den Haag/Breda Vak: - Posts: 409 Reg.: 20 september 2002 |
(...)
quote: [WESTLANDER schreef Bij feyenoord bloedt hij binnen een paar pagina's dood. En bij Ajax zitten 3 Darwin aanhangers (waarvan sommige volgens mij 1 persoon zijn) die zo hard je om te oren slaan dat er geen discussieren meer aan is.
1+1=2
Dus PSV Christenen zijn gewoon beter dan de rest 
|
|
|

Het klinkt natuurlijk niet zo leuk dat we van de primaten kunnen afstammen, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk. We komen voor 90% met apen overeen, alleen heeft onze groep zich waarschijnlijk afgesplits van een andere apengroep en zijn daar dan de tussenstap (Neanderthalers) uit voort gekomen. Van die Neanderthalers zal wel weer een groep afgesplitst zijn die niet meer met de oude groep in contact kwam en zich anders ontwikkelden (veel kleine mutaties over een zeer lange periode kan natuurlijk voor grote mutaties zorgen, dat is in mijn ogen logisch).
Tja, de leeuw zal ook wel niet blij zijn dat een 'pussy' verwant aan hem is:

[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 7 juli 2007 13:32:37).]
|
|
|
Robinhooo Vedette Fair Play Cup PSV Netwerk Cup Outdoor 2007
Uit: Rotterdam / Eindhoven Vak: Noord - T Posts: 1664 Reg.: 13 september 2004 | Leuke discussie, die had ik over het hoofd gezien hier op het forum. Heb het er weleens over met mijn huisgenoot, die is wel "zwaar" gelovig, en leeft daar ook deels naar. Ik ben daarentegen zo ongelovig als wat. We hebben allebei respect voor elkaars mening, maar staan regelrecht tegenover elkaar.
Voor mij is het ook niet voor te stellen dat er iets meer is, dan we kunnen bewijzen. Vroeger waren er ook de weergoden, deze waren er omdat ze het weer niet konden verklaren. Nou kan men dat ondertussen al heel lang, en zijn er dus ook geen weergoden meer. Voor mijn gevoel is het geloof ook iets dat mensen vroeger hebben gehad om daadwerkelijk in te geloven, om iets te hebben om voor te leven (en naar te leven).
Maar ik moet helaas zeggen dat ik vrij weinig van de geloven afweet. Als ik me er meer in zou verdiepen, zou ik ook absoluut nergens in gaan geloven, maar dan zou ik wellicht mijn mening iets beter kunnen onderbouwen. Want nu geloof ik niet god, omdat ik me niet kan voorstellen dat er zoiets als een god bestaat.
|
|
|
Faaz Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 7992 Reg.: 28 september 2000 |
quote: Demenkovets schreef:
Waardeloos [], vol met ongegronde insinuaties, nepbewijzen, vooroordelen, menselijke regels die met God worden verward, pseudowetenschappers en zaken die volledig uit het verband worden getrokken.
Klinkt als bijna elk betoog van bijna elke reli-fetisjist die ik ooit tegengekomen ben.
Verder laat ik deze discussie graag voor wat hij is. Mensen die de bijbel werkelijk als het Woord God's zien, kan ik simpelweg niet serieus nemen. Over het bestaan van een hogere macht valt een aardige discussie te voeren. Maar discussieren over of een van de talloze Heilge Boekwerkjes op deze planeet werkelijk de gedachten van G. de Vader a.k.a. Allah a.k.a. Jahweh a.k.a. Haile Selassie weergeven, is volstrekte tijdverspilling. Wie dat gelooft, is zo soepel van geest dat er altijd wel een bocht gevonden wordt waar men zich door kan wringen om die volstrekte flauwekul overeind te houden. (zie quote)
Ps. vakantie leestip
|
|
|
Skele Wie Wau Meervoudig international
Uit: Helmond Vak: - Posts: 684 Reg.: 14 februari 2006 |
quote: Faaz schreef:
(...)
Klinkt als bijna elk betoog van bijna elke reli-fetisjist die ik ooit tegengekomen ben.
Verder laat ik deze discussie graag voor wat hij is. Mensen die de bijbel werkelijk als het Woord God's zien, kan ik simpelweg niet serieus nemen. Over het bestaan van een hogere macht valt een aardige discussie te voeren. Maar discussieren over of een van de talloze Heilge Boekwerkjes op deze planeet werkelijk de gedachten van G. de Vader a.k.a. Allah a.k.a. Jahweh a.k.a. Haile Selassie weergeven, is volstrekte tijdverspilling. Wie dat gelooft, is zo soepel van geest dat er altijd wel een bocht gevonden wordt waar men zich door kan wringen om die volstrekte flauwekul overeind te houden. (zie quote)
Ps. vakantie leestip
Vreemd dat je een boek geschreven door een transsexuele en langdurig psychiatrische patient dan wel serieus kunt nemen 
|
|
|
Mailman Geselecteerd voor Oranje
Uit: (S)Tilburg Vak: Oost - V Posts: 463 Reg.: 11 september 2006 | Federer, wat zijn de volgens jouw overtuigende bewijzen?
Zoals eerder tijdens deze discussie aangegeven is/was het geloof met name bedoeld om het onverklaarbare te verklaren. Anderen hebben terecht aangegeven dat godsdienst ook een grondreden is geweest om mensen onder de duim te houden en als " slaaf" te gebruiken. Heden ten dagen weten we, in de moderne culturen iig, wel beter en komen deze excessen niet meer voor. Omdat mensen gezond verstand gebruiken is de noodzaak van godsdienst tanende. Logisch toch.
Maar ik ben wel benieuwd in je overtuigende bewijzen.
|
|
|
Uit: WESTLAND Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 732 Reg.: 3 juli 2002 | Wat zou je willen horen vraag ik dan maar weer.
Alles wordt toch elke keer van tafel gesmeten.
[Dit bericht is veranderd door Westlander (op 8 juli 2007 23:05:53).]
|
|
|
quote: Westlander schreef:
Wat zou je willen horen vraag ik dan maar weer.
Alles wordt toch elke keer van tafel gesmeten.
Ja vind je het gek. Het eerste goede argument om in een of meerdere goden te geloven moet ik nog horen.
Godsdienst kan vanuit meerdere reden verzonnen zijn door mensen:
- Om mensen hoop te geven
- Om dingen te verklaren
- Om mensen uit te buiten
- Om mensen hun leven te verbeteren
- Om mensen na te laten denken
- Een combinatie van meerdere van deze factoren
De evolutietheorie is daarentegen geen boekwerk vol sterke verhalen, maar is gebaseerd op wetenschappelijke feiten en onderzoek. 100% te bewijzen is het niet en ik zeg ook niet dat het 100% zeker de waarheid is, maar het is wel veel meer aannemelijk dan al de godsdiensten.
[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 8 juli 2007 23:25:29).]
|
|
|