PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 Maatschappelijke Discussies
Bestaat God?
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 39 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 39 »

Poster
Topic: Bestaat God? 
voetballert
Stelling: God of Darwin? (meer info)
God - 29.1%
Darwin - 70.9%

Gomes4Ever
Vaste waarde in elftal

Vak: -
Reg.: 15 mei 2007
Gepost op 24 juni 2007 om 21:57:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Jurriaan schreef:

Oke hij is blij dat ie heeft mogen scoren, en dankt Allah dat ie daar ook toe in staat was/quote]Hij doet het juist vaak na een doelpunt en een gewonnen wedstrijd. Dus hij is ergens dankbaar voor.

quote:
Jurriaan schreef:
hoeveel mensen zijn er die niet gezond zijn en hoeveel mensen zijn er die niet bij een profvoetbalclub spelen op hun 18e? Daarom.
Oh, daarom. Maar hoe kan het dan dat er veel meer atheisten topvoetbal bereikt hebben dan zonder?

En Allah/God heeft ook van die duivelse dilemma's: Voor de wedstrijd bidden vaak islamitische spelers om te winnen. Maar wat als er aan de ene kant Boussabon speelt, en aan de andere kant Aissati. Wat een duivels dillema voor Allah, wie moet hij dan laten winnen

Diegene die het hardst bidt? Dat team dat de meeste biddende spelers heeft? Of dat team dat de meeste biddende supporters heeft?

Blijkbaar heeft dat nog niet vaak geholpen, want hoe vaak is een islamitische voetbalteam wereldkampioen geworden?

Keuze stelling: Darwin

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Jurriaan
Meervoudig international

Uit: Waddinxveen
Uploads: 42
Reg.: 16 september 2006
Gepost op 24 juni 2007 om 22:00:42.         MSN: jurhoogendoorn@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zeg net dat als 'Allah' met voetbal zou bemoeien, zou alles gelijkspel worden?

Op je vraag waarom er meer atheisten topvoetbal bereiken: wel, christenen voetballen niet op zondag en er zijn meer atheisten dan theisten.

Jij denkt verder dat Allah nu op aarde al voor al z'n volgelingen alles regelt enzo kennelijk? welnu, dat is niet waar het om draait.

Verder zeg je dat aissati vaak na een gewonnen wedstrijd en doelpunt allah bedankt. en kennelijk begrijp je mijn argumentatie nog niet.. ik zou zeggen: lees het nog even vijf keer, voordat je weer post.

[Dit bericht is veranderd door Jurriaan (op 24 juni 2007 22:04:16).]

Keuze stelling: God

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.473,3VoVo: -Opstelling: incompleet
Gomes4Ever
Vaste waarde in elftal

Gepost op 24 juni 2007 om 22:08:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat ik trouwens ook een keer zag: was een keeper die net na het pakken van een penalty een kruisje slaat. Want ja, hij is gelovig, en dus dankbaar dat de bal slecht werd ingeschoten, en hij de goede richting indook.

Is een mooi moment om dankbaar te zijn, toch?

Maar een paar minuten later maakte hij een blunder van jewelste, dan denk ik bij mezelf? Als God er echt voor gezorgd had dat hij die penalty gepakt had (hij was daar tenslotte DANKBAAR voor), waarom had hij dan later niet de blunder kunnen voorkomen? Het maakt nu niet uit dat die penalty gestopt was. Uiteindelijk hebben ze toch verloren, het resultaat was hetzelfde. Waarom had God hem dan wel die penalty laten stoppen? (Daar was de keeper hem zo dankbaar voor).

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
romario4wethoudervanjuine
Legende

Reg.: 24 mei 2001
Gepost op 24 juni 2007 om 22:17:30.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Waar gaat dit inmiddels over????

Geen stellingname

Help mods!
Westlander
Nationale topspeler

Uit: WESTLAND
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 3 juli 2002
Gepost op 24 juni 2007 om 22:20:28.       MSN: mausdewestlander@hotmail.com    Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Je kan alles tot in de kleinste details uitzoeken, het helpt je niet om te snappen wat geloven inhoud.

Katholieke hebben bepaalde ritueelen en hechte daar veel waarde aan. Zoals een kruisje slaan of een kaarsje opsteken. Ze voelen zich daar goed bij. Het voelt als een ruggesteuntje bij de dingen die ze doen of gaan doen.

Maar nog maals is Aissati boos op Allah als hij verliest? Heb je dat weleens gevraagd of aan een andere gelovige speler. Je mag Allah toch bedanken dat hij je in de wedstrijd kracht/spelinzicht heeft geven om een doelpunt te maken.

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.432,3VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Gomes4Ever
Vaste waarde in elftal

Gepost op 24 juni 2007 om 22:20:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
romario4wethoudervanjuine schreef:

De onlogica en inconsistentie aantonen van geloof. En dus of het logiosch is dat God bestaat.

Help mods!
Westlander
Nationale topspeler

Gepost op 24 juni 2007 om 22:20:59.       MSN: mausdewestlander@hotmail.com    Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

details

Help mods!
shamierke
Vaste waarde in elftal

Uit: Amsterdam/Den Haag/Breda
Reg.: 20 september 2002
Gepost op 24 juni 2007 om 22:26:31.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gomes4Ever schreef:

(...)Waarom als er iets goed gaat, wordt God enorm bedankt?

Bv christelijke / islamistische voetballers hebben wel eens de neiging om God te bedanken wanneer ze een doelpunt maken. Aissati wel eens gezien na een doelpunt?

Ik geloof dat Lee, onze Koreaanse maat eens heeft gezegd dat hij niet bad voor de overwinning, omdat dat eigenlijk nergens op slaat, maar dat hij zo goed mogelijk mocht spelen. Hij voetbalde voor God zei hij in zn eerste interview voor PSV Inside. Daarmee bedoelde hij niet zozeer het succes maar gewoon dat hij een getuigenis mocht zijn, in zn harde werken, zn fair play off en op de court.

Ik vind het trouwens jammer dat de discussie over en weer gaat met een vingerwijzende toon, elkaar het ongelijk proberen te wijzen. Het zou toch veel fijner zijn als we een ontspannen dialoog konden aangaan?

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.409,9VoVo: -Opstelling: incompleet
Legende

Gepost op 24 juni 2007 om 22:28:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Volgens mij dwaalt de discussie mijlenver af van de basis en gaat het inmiddels over pietluttigheden op de vierkante milimeter.

Ik zal proberen even een paar zaken uit elkaar te trekken.

1) Zelfs al geloof je in de Big Bang cq oerknal, zou je in al je nieuwsgierigheid toch moeten afvragen hoe uit "niets" - "iets" kan ontstaan.
2) Als je in God gelooft zou het scheppingsverhaal in de Bijbel je niet moeten weerhouden om open te staan voor de mogelijkheid dat de oerknal en evolutie heeft plaats gevonden zoals de wetenschap toch vrij sterk lijkt aan te tonen.

De discussie die je in dat geval zou kunnen voeren is die over de houdbaarheid van de stelling dat de Bijbel in haar volle omvang de ultieme waarheid is! (maar die discussie is hier al gevoerd).

Het grote struikelblok in de discussies, voor mij, is het feit dat door Christenen het bestaan van God onlosmakelijk wordt verbonden aan het onvoorwaardelijk accepteren van de Bijbel als de ultieme waarheid.

WAAROM!?????

T.a.v de mensen die puur op wetenschappelijke basis stellen dat wat niet objectief gemeten kan worden, dus ook niet bestaat zeg ik: tot voor een paar eeuwen geleden geloofden wij nog dat de aarde plat was. Atomen en ionen bestonden niet, want waren niet gemeten.
Inmiddels weten we beter.

In al ons weten, zouden we eigenlijk moeten weten dat we nog helemaal niks weten!
In al ons geloven zouden we eigenlijk moeten geloven dat geen mens op aarde kan en mag claimen dat hij de waarheid in pacht heeft en al zeker niet dat een geloofsstroming de pretentie mag hebben de enige en uitverkoren te zijn die het alleenrecht heeft op de Goddelijke waarheid.

Geen stellingname

Help mods!
Gomes4Ever
Vaste waarde in elftal

Gepost op 24 juni 2007 om 22:29:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@shamierke

Bidden en bedanken zijn twee verschillende dingen. Bij het ene moet je maar afwachten of gebeurd dat je wil, bij het andere is het positieve al geschied.

quote:
In al ons weten, zouden we eigenlijk moeten weten dat we nog helemaal niks weten!
In al ons geloven zouden we eigenlijk moeten geloven dat geen mens op aarde kan en mag claimen dat hij de waarheid in pacht heeft en al zeker niet dat een geloofsstroming de pretentie mag hebben de enige en uitverkoren te zijn die het alleenrecht heeft op de Goddelijke waarheid.
Hier heb je zeker wel een belangrijk punt.

[Dit bericht is veranderd door Gomes4Ever (op 24 juni 2007 22:34:34).]

Help mods!
Westlander
Nationale topspeler

Gepost op 24 juni 2007 om 22:35:21.       MSN: mausdewestlander@hotmail.com    Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

Het grote struikelblok in de discussies, voor mij, is het feit dat door Christenen het bestaan van God onlosmakelijk wordt verbonden aan het onvoorwaardelijk accepteren van de Bijbel als de ultieme waarheid.

WAAROM!?????

Omdat de bijbel Gods woord is misschien?
Welke kan wil je op?

Help mods!
Legende

Gepost op 24 juni 2007 om 22:45:41.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Welke kant ik op wil?
Tja we hebben hier al pagina's vol gediscussieerd over de vraag OF de Bijbel inderdaad Gods woord is.
We zijn er by far niet uitgekomen.

Het feit dat jij klakkeloos aanneemt dat de Bijbel Gods woord is is voor jouw verantwoording.
Voor mij zijn het geloven in een hogere macht (noem hem hoe je wilt) en het geloven dat de Bijbel Gods woord en de ultieme waarheid is, 2 totaal verschillende grootheden.

Ik denk dat de discussie hier enorm gebaat zou zijn als die 2 zaken uit elkaar getrokken worden.
Namelijk; de discussie of de Christelijke leer de (enige en ultieme) waarheid is.
En anderzijds de discussie of er een hogere macht (voor het gemak maar even God te noemen) zou kunnen bestaan.

Maar waarschijnlijk (en dat bedoel ik niet arrogant) gaat die discussie veel mensen hier het petje te boven omdat men klaarblijkelijk liever in zwart -wit denken vervalt.

Geen stellingname

Help mods!
Gomes4Ever
Vaste waarde in elftal

Gepost op 24 juni 2007 om 22:47:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Westlander schreef:

(...)

Omdat de bijbel Gods woord is misschien?
Welke kan wil je op?

Omdat Wethouder hier wel wat mee zegt, dat klopt:

quote:

In mijn discussie, koppelde ik God/Geloof meteen aan de Islam of het Christendom. Om te ontkrachten dat God bestaat.

Maar als iemand dat zou kunnen ontkrachten, dan weet je eigenlijk nog helemaal niks OF er wel een andere God is of dat die er niet is.

Help mods!
Jurriaan
Meervoudig international

Gepost op 24 juni 2007 om 23:16:21.         MSN: jurhoogendoorn@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@ Gomes4Ever

voor de zoveelste keer: je moet afstappen van het idee dat God alle gelovigen overal bij zou helpen en alle voordeeltjes zou geven etc. (die voetbalverhaaltjes van je). Dat is niet zo, en dat is ook niet waar het omdraait. Je argumentatie is echt ronduit slecht: 'Een gelovige verliest, dus God bestaat niet?'

quote:

Volgens mij dwaalt de discussie mijlenver af van de basis en gaat het inmiddels over pietluttigheden op de vierkante milimeter.

Ik zal proberen even een paar zaken uit elkaar te trekken.

1) Zelfs al geloof je in de Big Bang cq oerknal, zou je in al je nieuwsgierigheid toch moeten afvragen hoe uit "niets" - "iets" kan ontstaan.
2) Als je in God gelooft zou het scheppingsverhaal in de Bijbel je niet moeten weerhouden om open te staan voor de mogelijkheid dat de oerknal en evolutie heeft plaats gevonden zoals de wetenschap toch vrij sterk lijkt aan te tonen.
De discussie die je in dat geval zou kunnen voeren is die over de houdbaarheid van de stelling dat de Bijbel in haar volle omvang de ultieme waarheid is! (maar die discussie is hier al gevoerd).

WAAROM!?????

T.a.v de mensen die puur op wetenschappelijke basis stellen dat wat niet objectief gemeten kan worden, dus ook niet bestaat zeg ik: tot voor een paar eeuwen geleden geloofden wij nog dat de aarde plat was. Atomen en ionen bestonden niet, want waren niet gemeten.
Inmiddels weten we beter.

Dat is dus niet zo.

[Dit bericht is veranderd door Jurriaan (op 24 juni 2007 23:19:30).]

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.473,3VoVo: -Opstelling: incompleet
BouleQuiRoule
Jeugdspeler

Uit: IJsselstein
Reg.: 20 augustus 2002
Gepost op 24 juni 2007 om 23:24:09.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Toepasselijk stukje voor de wethouder in de NRC van vrijdag (uit het stuk van Grunberg p19)

Grunberg beschrijft de tien redenen die Steiner noemt waarom "Denken treurig maakt" Als kadootje voor de geest een lang citaat (Ik citeer Grunberg die Steiner parafraseert of citeert):

quote:
Wij weten, de geschiedenis bewijst het, dat onze waarheden de vergissingen van morgen zijn. Niet eens zozeer het feit dat de conclusies die wij trekken uit onze waarnemingen vergissingen zijn, maar dat wij die vergissingen nooit als zodanig zullen herkennen, is de reden tot ongeluk. En als wij al op bijvoorbeeld eeuwige schoonheid of eeuwige waarheid, gesteld dat die bestaan, zouden stuiten, dan is dat vermoedelijk een toevalstreffer.
Helaas is dit voor beide "kampen" slecht nieuws, alleen het kamp dat zegt dat het zinloos is te discussiëren kan hier wat mee, maar ook weer niet (vanwege de universele reikwijdte)

is deze uitspraak zelf dan wel waar?

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Gomes4Ever
Vaste waarde in elftal

Gepost op 24 juni 2007 om 23:40:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
voor de zoveelste keer: je moet afstappen van het idee dat God alle gelovigen overal bij zou helpen en alle voordeeltjes zou geven etc. (die voetbalverhaaltjes van je). Dat is niet zo, en dat is ook niet waar het omdraait. Je argumentatie is echt ronduit slecht: 'Een gelovige verliest, dus God bestaat niet?'
Lees jij wel Ik heb het over de inconsistentie tussen Gods "besluiten" als die zou bestaan.

Ik ben het met Wethouders eens. Dus de discussie: of de God van de christenen / islam bestaat is voor mij niet meer relevant voor deze discussie: Bestaat God?

Aangezien er dan veel meer Goden kunnen zijn? Goden die bv ook totaal geen invloed hebben op ons dagelijks leven of als we dood zijn. En zodoende kan je nooit bewijzen of hij wel of niet bestaat.

Dus ik laat ff deze topic voor wat het is, en je ziet me wel meer terug in een topic wat discussieert over de vraag of de God van de Islam / het Christendom bestaat.

[Dit bericht is veranderd door Gomes4Ever (op 24 juni 2007 23:51:07).]

Help mods!
Westlander
Nationale topspeler

Gepost op 25 juni 2007 om 08:22:11.       MSN: mausdewestlander@hotmail.com    Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:

Welke kant ik op wil?
Tja we hebben hier al pagina's vol gediscussieerd over de vraag OF de Bijbel inderdaad Gods woord is.
We zijn er by far niet uitgekomen.

Dat is denk een andere discussie die ik niet gevolgd heb.
Ik ken alleen deze topic en daar is niet gediscussierd of de bijbel inderdaad Gods woord is.

Waar kan ik deze discussie nalezen?

quote:

Het feit dat jij klakkeloos aanneemt dat de Bijbel Gods woord is is voor jouw verantwoording.
Voor mij zijn het geloven in een hogere macht (noem hem hoe je wilt) en het geloven dat de Bijbel Gods woord en de ultieme waarheid is, 2 totaal verschillende grootheden.

Klopt maar ja de bijbel en God zijn onlosmakkelijk met elkaar verbonden in mijn ogen. Maar dat is toch logisch gezien vanuit mijn oogpunt. Maar goed als jij het los wil zien prima.

Van wie moet de bijbel dan zijn?

En zijn er nog andere hogere machten in jouw ogen?

Help mods!
Jurriaan
Meervoudig international

Gepost op 25 juni 2007 om 09:16:14.         MSN: jurhoogendoorn@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@ Westlander
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum27/1036.php hier kun je de discussie nalezen

Help mods!
hen-3
Legende

Uit: Eindhoven
Vak: Zuid - A
Uploads: 9
Reg.: 28 februari 2001
Gepost op 25 juni 2007 om 10:18:10.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

En wat nu als de evolutie wel waarheid is? Voor mij is dat zo helder als glas, maar goed. Er wordt leven ontdekt op een andere planeet, heeft God deze dan ook geschapen.

In mijn ogen is God een verlangen naar iets onbekends en een houvast voor mensen aan iets of op een leven na de dood en het weerzien met overleden geliefden.

Het zal allemaal wel, maar volgens mij wordt het na je dood gewoon zwart, kaarsje uit, fini.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.396,4VoVo: -Opstelling: incompleet
Westlander
Nationale topspeler

Gepost op 25 juni 2007 om 10:38:16.       MSN: mausdewestlander@hotmail.com    Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
hen-3 schreef:

En wat nu als de evolutie wel waarheid is? Voor mij is dat zo helder als glas, maar goed. Er wordt leven ontdekt op een andere planeet, heeft God deze dan ook geschapen.

Maar goed dit is nog niet ontdekt en de evolutie is ook nog niet bewezen.

Help mods!
hen-3
Legende

Gepost op 25 juni 2007 om 11:02:39.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dit zal dan niet lang meer duren, aangezien er al water is ontdekt op Mars. En Mars heeft nu niet de perfecte situatie die andere verre planeten wel hebben.

Denk dat de discussie op het moment van bekendmaken wel los zal barsten.

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.396,4VoVo: -Opstelling: incompleet
Westlander
Nationale topspeler

Gepost op 25 juni 2007 om 11:10:05.       MSN: mausdewestlander@hotmail.com    Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik ben benieuwd

Help mods!
MiKaZa
Legende
Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld

Vak: Oost - X
Reg.: 18 juli 2002
Gepost op 25 juni 2007 om 11:25:50.       Lid van Supportersvereniging PSV       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
hen-3 schreef:

In mijn ogen is God een verlangen naar iets onbekends en een houvast voor mensen aan iets of op een leven na de dood en het weerzien met overleden geliefden.

Het zal allemaal wel, maar volgens mij wordt het na je dood gewoon zwart, kaarsje uit, fini.

Waarom zou god als hij de aarde met mensen en al heeft geschapen niet een planeet met een beetje water en wat bacterieen kunnen schapen?

Geen stellingname

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.323,0VoVo: -Opstelling: incompleet
hen-3
Legende

Gepost op 25 juni 2007 om 11:48:46.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Deze discussie is toch niet relevant, je weet heel goed wat ik hiermee aan wil geven.
Daarnaast zal het altijd een welles nietes spelletje worden van de wel of niet gelovigen.

Dezelfde discussie als met mijn eigen moeder over de onzin van “voorbestemt”, niemand kan deze discussie winnen, omdat het altijd om een onzichtbaar niet bewezen fictief gebeuren gaat. Het is niet te bewijzen dat het niet zo is, maar ook niet dat het wel zo is.

Ik vind het geloof onzin, de ander is in de veronderstelling dat er een hogere macht is.
Wat iemand vind of doet op dat gebied moeten ze zelf weten, zolang ze er mij maar niet mee lastig vallen.
En lastig vallen kan op allerlei gebied, als voorbeeld”waarom heb je jouw zoon niet laten dopen”??
Mijn antwoord is simpel, omdat ik niemand, ook niet mijn eigen zoon een geloof op ga dringen. Als hij later groot is mag hij zelf kiezen. Behalve…..
Maar goed, dit is weer een andere discussie.

Geen stellingname

Help mods!
voetballert
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 26 april 2006
Gepost op 25 juni 2007 om 12:46:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Waar blijven de antwoorden op mijn vragen en de reacties op mijn stellingen?

Help mods!
Pool: -, Feyenoord-PSV MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 39 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk