| Poster | | Topic: Bestaat God? |  |
|
| voetballert | |
voetballert Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 526 Reg.: 26 april 2006 | Ik heb nooit in een God gelooft en heb het ook altijd onzin gevonden. Dat je mensen makkelijk iets wijs kunt maken, bewijst Sinterklaas wel: Vrijwel ALLE kinderen in Nederland geloven erin of hebben erin geloofd!!!!!!
Nu is Sinterklaas ook geloofwaardiger dan de Bijbel (sorry als ik hier iemand mee kwets), maar als ik eerlijk mag zijn heb ik het idee dat gelovigen of kortzichtig zijn, gebrainwashed of door sociale druk van ouders/omgeving geloven. Er is geen enkel bewijs dat er een God bestaat en de bijbel staat vol met leugens (Het leven begon niet met Adam en Eva, maar met dinosaurussen, de aarde is niet plat, de aarde draait om de zon en niet andersom enzovoort enzovoort). De Germanen geloofden dat er goden waren die op een kar door de hemel reden en dan bliksem afvuurden, omdat ze bliksem niet konden verklaren en dat er een god was van de oorlog. Naarmate men meer dingen kon verklaren, verdwenen de goden en had men maar een God nodig, omdat men niet snapte dat alles wat er is uit het niets kon ontstaan. Het begrip evolutie was nog niet bekend en onderzocht, dus geloofde men maar dat er iemand was die alles gefixt had zoals het is. Daarnaast werd je tot het geloof gedwongen, anders kon je op de brandstapel of maakten ze je een kopje kleiner of ze zetten je uit de samenleving. Godsdienst heeft voor oorlogen, haat, verzuiling, onderdrukking en brainwashing gezorgd. Daarnaast zorgde het voor uitbuiting, de Katholieke kerk was eeuwen lang een stinkend rijk orgaan vol goud, terwijl de bevolking werd wijsgemaakt dat als je hier op aarde hard werkte, dat je in de hemel wel beloond zou worden. Bij de oude Grieken hetzelfde: De heiligen van de tempels maakten de bevolking wijs dat ze veel eten aan de goden moesten offeren in de tempels. Uiteindelijk bleek de bevolking het te doen en de heiligen aten zelf alles op en lachten zich kapot. Natuurlijk heeft godsdienst ook goede dingen gedaan. Sommigen worden er een beter mens door en tegenwoordig steunen ze ook goede doelen. Ook is het vaak een steun voor mensen die het moeilijk hebben, maar ik zie het wel als een leugen. Kijk maar eens naar deze filmpjes, als je dit gezien hebt, kan ik me niet voorstellen dat je (nog) in een God gelooft:
http://video.google.nl/videoplay?docid=5690848602969605463
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8942611175890237863
http://video.google.nl/videoplay?docid=7565844124274637567
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4158959644283400277
Even voor de duidelijkheid: Ik ben niet tegen Godsdienst, ondanks dat ik mezelf hier zo kritisch uitlaat (het is tenslotte een vrij land) omdat ik niet kan bewijzen dat God niet bestaat en men de vrijheid heeft om te geloven wat men wil. Waar ik wel doodziek van wordt, is dat nog steeds veel kinderen gepusht en gedwongen worden om te geloven door sociale druk van anderen. Dat vind ik walgelijk.
De reactie van een gelovige:
Zonder twijfel geen geloof. Twijfel is iets wat je geloof uiteindelijk alleen maar sterker maakt.
Waarom zou je niet geloven zonder enig bewijs dat God niet bestaat?
Het lijkt mij vrij nutteloos om die filmpjes allemaal te gaan bekijken en daar een antwoord op te zoeken. Die filmpjes zijnmet een reden gemaakt. Ik zou er tich andere filmpjes tegenover kunnen zetten waarin het tegenovergestelde beweerd wordt.
Geloven is een gave. Of je gelooft, of je gelooft niet.
[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 29 juni 2007 09:43:22).]
|
|
|
Dropshot Internationale topspeler
Uit: Drachten Vak: - Posts: 992 Reg.: 14 april 2005 | Misschien kom je er later nog wel eens achter! Er zijn heel veel gelovigen in de wereld, maar die geloven in verschillende goden, zoals Allah etc. maar het komt op hetzelfde neer. Uiteindelijk is er maar 1 God! Maar daar ben je vrij in. En kinderen worden opgevoed door hun ouders, dus als je dat walgelijk vindt, dan heb je een bord voor je kop. Sommige ouders laten hun kinderen maar sloeren, dat is erg! Dit niet, dit hoort bij de opvoeding van gelovige ouders.
|
|
|
Vak: - Posts: 526 Reg.: 26 april 2006 |
quote: Dropshot schreef:
Misschien kom je er later nog wel eens achter! Er zijn heel veel gelovigen in de wereld, maar die geloven in verschillende goden, zoals Allah etc. maar het komt op hetzelfde neer. Uiteindelijk is er maar 1 God! Maar daar ben je vrij in. En kinderen worden opgevoed door hun ouders, dus als je dat walgelijk vindt, dan heb je een bord voor je kop. Sommige ouders laten hun kinderen maar sloeren, dat is erg! Dit niet, dit hoort bij de opvoeding van gelovige ouders.
Dus de oude Grieken, Romeinen en Egyptenaren en de bosjesmannen in Brazilië en Papoea-Nieuw-Guinea die in bosgoden geloven, geloven ook in een God? Allah = Arabisch voor God overigens. Je kinderen een geloof opleggen beperkt de vrijheid die je in dit land hoort te hebben. Ik heb nog nooit een goede reden gehoord waarom God zou bestaan of waarom je zou geloven. Dan hoor ik vaak: 'Ja, bewijs maar eens dat er geen God is!' Tja, dan denk ik: 'Bewijs maar eens dat de kerstman niet bestaat'.
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 16147 Reg.: 26 april 2002 | Zonder verder te gaan op het wel of niet bestaan van het geloof en wat ik daar van vind, wat ik zelf soms wel vrij “angstig” vind is dat er mensen zijn met een bijna dood ervaring die dus wel iets met eigen ogen hebben gezien. Niet eens God of wat dan ook, maar wel iets wat hun laat zien dat het leven niet afgelopen is na de dood.
Ik moet er ook niet te veel over nadenken want het maakt je helemaal gek. Maar ik vind dat soort verhalen altijd eng.
|
|
|
quote: Juancho schreef:
Zonder verder te gaan op het wel of niet bestaan van het geloof en wat ik daar van vind, wat ik zelf soms wel vrij “angstig” vind is dat er mensen zijn met een bijna dood ervaring die dus wel iets met eigen ogen hebben gezien. Niet eens God of wat dan ook, maar wel iets wat hun laat zien dat het leven niet afgelopen is na de dood.
Ik moet er ook niet te veel over nadenken want het maakt je helemaal gek. Maar ik vind dat soort verhalen altijd eng.
Er zijn ook mensen die zeggen dat ze Aliens gezien hebben. Ik geloof niet zomaar alles wat men zegt. Honderdvijftig jaar geleden zag men NOOIT Aliens, sinds ze op TV komen ziet ineens 'iedereen' ze. Toen de film E.T. uitkwam, waren er ineens bovengemiddeld veel UFO waarnemingen. Misschien op zoek naar aandacht? Mensen zijn dus geen rationele wezens, anders zou Godsdienst niet zo groot zijn en zouden ook niet alle kinderen in Sinterklaas geloven. Kinderen en andere mensen geloven nu eenmaal snel wat hen altijd is wijs gemaakt. In de Middeleeuwen was je geschift als je ook maar durfde te denken dat de aarde om de zon draaide.
[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 20 juni 2007 12:23:10).]
|
|
|
Uit: Drachten Vak: - Posts: 992 Reg.: 14 april 2005 | Dit levert vaak weer een zinloze discussie op. Want iedereen heeft hier weer een andere mening over dan de ander. Het is ook een moeilijk onderwerp. Maar heb wel mensen, die soort gelijke dingen hebben meegemaakt zoals Juancho al aangaf. Dat versterkt mijn gevoel ook. Maar ik zit zelf ook wel met vraagtekens hoor, dat is logisch.
Voetballert, je opent wel vaak aparte topics 
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 16147 Reg.: 26 april 2002 | voetballert, ik vind je vergelijking tussen aliens en ufo’s met verhalen welke mensen met een bijna doodervaring hebben beleefd niet helemaal gepast.
Idd, bij ufo’s etc. kan je denken aan aandacht willen trekken. Mensen die een doodservaring beleefd hebben gaan hier natuurlijk niet over liegen. Je hoort ook veelal dezelfde verhalen. Mensen worden geroepen, mensen zien een ladder naar de hemel, mensen zien in een flits hun hele leven voorbij vliegen.
Totaal niet vergelijkbaar mij jouw voorbeelden in mijn ogen.
Verder, het is idd een wat nutteloze topic. Mensen die geloven denken dat er wel een God is. Mensen die minder of niet geloven weer niet. Daar verander je toch niets aan dus een discussie heeft totaal geen zin in mijn ogen.
[Dit bericht is veranderd door Juancho (op 20 juni 2007 12:30:25).]
|
|
|
quote: Dropshot schreef:
Dit levert vaak weer een zinloze discussie op. Want iedereen heeft hier weer een andere mening over dan de ander. Het is ook een moeilijk onderwerp. Maar heb wel mensen, die soort gelijke dingen hebben meegemaakt zoals Juancho al aangaf. Dat versterkt mijn gevoel ook. Maar ik zit zelf ook wel met vraagtekens hoor, dat is logisch.
Voetballert, je opent wel vaak aparte topics 
Dus een topic over de vraag of God bestaat vind je apart?? 
Verder vind ik het wel enorm arrogant dat velen God zien als een wezen in de vorm van een mens, dat zich op mensen richt. Net of de wereld geschapen is voor een stel primaten dat zich onderscheidt van andere zoogdieren omdat ze over het algemeen wat rationeler zijn (hoewel de meeste mensen gewoon handelen vanuit hun instinct en wat hen is wijsgemaakt).
[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 20 juni 2007 13:27:48).]
|
|
|
Swaze Legende
Uit: Boxmeer Vak: - Posts: 1812 Reg.: 15 juli 1999 | Volgens mij is de eerste vraag: Wat of wie is God. Daarna kun je pas beantwoorden of ie al dan niet bestaat.
|
|
|
Juancho Legende
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 16147 Reg.: 26 april 2002 | Er valt helemaal niets te beantwoorden aangezien niemand die leeft antwoord kan geven op deze vragen. Beetje rare topic dit aangezien niemand, maar dan ook niemand antwoord kan geven….
|
|
|
quote: Juancho schreef:
Er valt helemaal niets te beantwoorden aangezien niemand die leeft antwoord kan geven op deze vragen. Beetje rare topic dit aangezien niemand, maar dan ook niemand antwoord kan geven….
Het gaat erom, als je in God gelooft, WAAROM je dat dan doet? Wat zijn je redenen? Het lijkt mij dat er geen bewijs is voor een God, dus ik vraag me af waarom mensen dan toch geloven? Is dat door sociale druk, brainwashen, kortzichtigheid, overtuiging, bewijs, hoop, kuddegedrag of een andere reden?
[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 20 juni 2007 13:35:33).]
|
|
|
TZA Legende
Uit: NL Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1804 Reg.: 28 november 2001 | Iemand heeft vroeger een boekje geschreven en het de bijbel genoemd en sindsdien is men in de ban van de zogenaamde God. Roald Dahl heeft Sjakie en de Chocoladefabriek geschreven. Dat bestaat ook niet.
Ik accepteer pas een God als ik ZEKER weet dat hij/zij/het bestaat. Ik ga niet geloven in iets twijfelachtigs. Stel je voor zeg, ga je dood, is er helemaal niets. Heb je het hele leven voor niets gewijd aan God.
|
|
|
MiKaZa Legende Zilver + Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2004 op 't veld
Vak: Oost - X Posts: 7283 Reg.: 18 juli 2002 | Dit topic gaat weer dezelfde kant op als het vorige topic over godsdienst.
Het heet GELOOF. Iets dat je gelooft is iets waar je in gelooft omdat je denkt dat het zo is. Anders heet het weten! Dus geloof is iets wat nooit bewezen kan worden en dat is ook juist de kracht.
Ongelovigen roepen: het bestaat niet want ik zie het niet.
Gelovigen (zoals ik) roepen: het bestaat, we kunnen het niet bewijzen er zijn wel aanwijzingen voor zoals: de bijbel (komt niet uit de lucht vallen), mensen met bijna dood ervaringen, bepaalde gebeurtenissen op deze aarde enzovoorts. Maar mensen die niet geloven zullen dit toch wegvegen met: bijbel is gemaakt door mensen, mensen met bijna dood ervaring zaten aan de medicijnen en die gebeurtenissen op aarde zeggen ze over: ja maar waarom dan al die ellende.
Kan een gelovige weinig tegen in brengen en daarom zal deze discussie ook nooit 'opgelost' worden. Volgens mij is het echter het belangrijkst dat je elkaar respecteert ongeacht waar je in gelooft en goed met elkaar omgaan dat moet een ieder ongeacht of je gelooft of niet. Er komt hooguit wat bij voor een gelovige maar daar heeft een ongelovige weinig tot geen last van.
|
|
|
Kobe Bryant Legende
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 4578 Reg.: 7 april 2003 |
quote: TZA schreef:
Iemand heeft vroeger een boekje geschreven en het de bijbel genoemd en sindsdien is men in de ban van de zogenaamde God. Roald Dahl heeft Sjakie en de Chocoladefabriek geschreven. Dat bestaat ook niet.
Ik accepteer pas een God als ik ZEKER weet dat hij/zij/het bestaat. Ik ga niet geloven in iets twijfelachtigs. Stel je voor zeg, ga je dood, is er helemaal niets. Heb je het hele leven voor niets gewijd aan God.
Het geloof is niet alleen bedoeld om je plaatsje veilig te stellen in de hemel of iets dergelijks. Veel mensen halen kracht uit het geloof, het geeft ze moed om verder te leven. Waarom denk je dat er over het algemeen meer gelovigen zijn in tijden en landen van tegenspoed dan in tijden en landen van welvaart?
Ikzelf denk er trouwens wel ongeveer hetzelfde over als jij, met dat verschil dat ik wel goed begrijp dat het geloof heel belangrijk is voor mensen.
De bijbel 'vertrouw' ik niet volledig. Het is een verzamelwerk van honderden jaren geschiedenis, met vaak mond-op-mond-verhalen. Stel dat ik een paar mensen eens een roddel vertel, dan krijg ik na verloop van tijd een heel ander verhaal te horen. Zo moet het volgens mij ook bij de bijbel gegaan zijn. Gebeurtenissen zoals in de bijbel beschreven kunnen m.i. onmogelijk op exact die wijze geschied zijn, er vanuitgaande dat er uberhaupt ooit iets gebeurd is.
Maar ik hoop uiteraard wel dat er een God en een 'afterlife' bestaat, of is dat weer erg hypocriet van me?
[Dit bericht is veranderd door Kobe Bryant (op 20 juni 2007 14:07:32).]
|
|
|
Uit: Drachten Vak: - Posts: 992 Reg.: 14 april 2005 |
quote: MiKaZa schreef:
Dit topic gaat weer dezelfde kant op als het vorige topic over godsdienst.
Het heet GELOOF. Iets dat je gelooft is iets waar je in gelooft omdat je denkt dat het zo is. Anders heet het weten! Dus geloof is iets wat nooit bewezen kan worden en dat is ook juist de kracht.
Gelovigen (zoals ik) roepen: het bestaat, we kunnen het niet bewijzen er zijn wel aanwijzingen voor zoals: de bijbel (komt niet uit de lucht vallen), mensen met bijna dood ervaringen, bepaalde gebeurtenissen op deze aarde enzovoorts. Maar mensen die niet geloven zullen dit toch wegvegen met: bijbel is gemaakt door mensen, mensen met bijna dood ervaring zaten aan de medicijnen en die gebeurtenissen op aarde zeggen ze over: ja maar waarom dan al die ellende.
Kan een gelovige weinig tegen in brengen en daarom zal deze discussie ook nooit 'opgelost' worden. Volgens mij is het echter het belangrijkst dat je elkaar respecteert ongeacht waar je in gelooft en goed met elkaar omgaan dat moet een ieder ongeacht of je gelooft of niet. Er komt hooguit wat bij voor een gelovige maar daar heeft een ongelovige weinig tot geen last van.
Dank je MiKaZa, je kan het beter verwoorden dan ik. Hoop dat Voetballert het nu snapt.
Maar ik kan me hier goed in vinden.
Trouwens onze hele selectie is zowat gelovig. De buitenlanders dan. Denk maar puur aan al die Brazilianen, Gomes, Alex, Addo, Koné en zeker ook Milans Kaka!
[Dit bericht is veranderd door Dropshot (op 20 juni 2007 14:09:19).]
|
|
|
Faaz Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 7990 Reg.: 28 september 2000 | Natuurlijk bestaat God. Momenteel is hij bondscoach van Rusland...
|
|
|
quote: Kobe Bryant schreef:
(...)
Het geloof is niet alleen bedoeld om je plaatsje veilig te stellen in de hemel of iets dergelijks. Veel mensen halen kracht uit het geloof, het geeft ze moed om verder te leven. Waarom denk je dat er over het algemeen meer gelovigen zijn in tijden en landen van tegenspoed dan in tijden en landen van welvaart?
Ikzelf denk er trouwens wel ongeveer hetzelfde over als jij, met dat verschil dat ik wel goed begrijp dat het geloof heel belangrijk is voor mensen.
De bijbel 'vertrouw' ik niet volledig. Het is een verzamelwerk van honderden jaren geschiedenis, met vaak mond-op-mond-verhalen. Stel dat ik een paar mensen eens een roddel vertel, dan krijg ik na verloop van tijd een heel ander verhaal te horen. Zo moet het volgens mij ook bij de bijbel gegaan zijn. Gebeurtenissen zoals in de bijbel beschreven kunnen m.i. onmogelijk op exact die wijze geschied zijn, er vanuitgaande dat er uberhaupt ooit iets gebeurd is.
Maar ik hoop uiteraard wel dat er een God en een 'afterlife' bestaat, of is dat weer erg hypocriet van me?
Dus het is meer hoop dan waarschijnlijke waarheid voor je? Waarom geloof je wel in God en niet bijvoorbeeld Wodan of de God van de Hindoes:

[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 20 juni 2007 15:06:35).]
|
|
|
TZA Legende
Uit: NL Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1804 Reg.: 28 november 2001 | Die laatste is sind skort in Blijdorp te aanschouwen.... 
|
|
|
Antonio Jeugdspeler
Vak: - Posts: 57 Reg.: 13 juli 2006 | God? Wat is God? God is het Leven zelf. Wat is Leven dan? Leven is in de kern wilskracht. Pure wilskracht. Wat wil die kracht? Zichzelf openbaren, zichzelf manifesteren, groeien. Hoe heeft dit in dit gedeelte van het Universum plaatsgevonden? Door de Oerknal! Het vóór de Oerknal in de Kosmos aanwezige Leven - zover was u nog niet in uw denken, is het niet? - heeft zich toen gemeend te moeten manifesteren in materie en anti-materie. Uit de materie is alles ontstaan wat u thans door uw stoffelijke ogen kunt waarnemen. Licht, sterren, planeten, de Aarde, Moeder Natuur en niet te vergeten uw eigen lichaam. Bestaat de mens uit alleen een lichaam? Neen! Een mens bestaat uit twee delen, een materieel deel, zijn lichaam, en een niet materieel deel, de anti materie, door de kerk ook wel "geest" genoemd. Het is de geest die het lichaam aanstuurt. Het maakt hiertoe gebruik van een stoffelijk orgaan aanwzig in het lichaam, de hersenen. De geest bespeelt de hersenen als een pianist zijn klavier. Bestaat er een dood? Neen! Iets dat leeft, kan per definitie niet sterven. In de Kosmos bestaat alleen maar Leven. Sterker nog de Kosmos is het Leven zelf, is God! Wat wij als dood zien is geen dood maar een transformatie van leven: de anti materie komt los van de materie, de geest trekt zich noodgedwongen terug uit het lichaam en vervolt zijn weg.
Terugkomend op de ellende op deze planeet. Daar heeft de mens zelf schuld aan. God kan niets meer voor de mens doen, want de mens is God! Alleen weet die sukkel dat nog steeds niet. Hierdoor maakt hij vele fouten, bewandelt hij vele duistere paden, die niet door God zijn aangelegd, maar door de mens zelf. Zolang de mens de gevolgen van zijn fouten niet heeft hersteld - dit is een proces dat honderden, zo niet duizenden aardse levens in beslag neemt -, zolang zal de mens de door hem in vorige levens geschapen disharmonie blijven ervaren als ongeluk en narigheid tijdens zijn aardse leven.
Wat Gij zaait, zult Gij oogsten en Wie het zwaard opneemt, zal er door vergaan! Waren dit niet de woorden van Christus?
Onthoudt: God schiep alleen maar harmonie, liefde, licht en geluk! De mens daarentegen in zijn onwetendheid precies het tegenovergestelde.
|
|
|
Faaz Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 7990 Reg.: 28 september 2000 | Wat een ongelovelijke dooddoener...
|
|
|
Swaze Legende
Uit: Boxmeer Vak: - Posts: 1812 Reg.: 15 juli 1999 |
quote: MiKaZa schreef:
Dit topic gaat weer dezelfde kant op als het vorige topic over godsdienst.
Je hebt het hier volgens mij niet over geloof, maar over geloofsbelijdenis.
Voor mij is God het alomvertegenwoordigende collectieve menselijk bewust zijn (bij dieren zou je dit instinct noemen). De hemel is dat je na je dood positief herinnerd wordt, de hel dat je negatief herinnerd wordt. Dus hemel/hel is niet iets tastbaars, maar iets voor na je dood.
Vanuit die context is het voor mij dus redelijk tastbaar en meetbaar.
De 10 geboden zijn algemene regels waaraan iedereen zich het beste zou kunnen houden om de aarde leefbaar te houden.
De bijbel is daarbij een soort van guideline hoe je bepaalde situaties aan kunt pakken al dan niet gebaseerd op waargebeurde verhalen...
Een goed christen zijn wil in mijn ogen zeggen dat je je leven indeelt naar dat van Christus, ofwel open staan voor mensen en waar mogelijk die mensen helpen. Zo zou je Christus ook de vereenzelviging van het genoemde gedachtengoed kunnen noemen. Ofwel Zoon van God.
Dit gedachtengang is op symbolische wijze toe te passen op iedere invulling van het geloof.
Maakt deze gedachtengang mij nu een slecht gelovige? Dat geloof ik niet. De centrale vraag is in deze voor mij dan ook wie of wat is god....
[Dit bericht is veranderd door Swaze (op 20 juni 2007 16:33:45).]
|
|
|
Westlander Nationale topspeler
Uit: WESTLAND Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 732 Reg.: 3 juli 2002 |
quote: Antonio schreef:
God? Wat is God? God is het Leven zelf. Wat is Leven dan? Leven is in de kern wilskracht. Pure wilskracht. Wat wil die kracht? Zichzelf openbaren, zichzelf manifesteren, groeien. Hoe heeft dit in dit gedeelte van het Universum plaatsgevonden? Door de Oerknal! Het vóór de Oerknal in de Kosmos aanwezige Leven - zover was u nog niet in uw denken, is het niet? - heeft zich toen gemeend te moeten manifesteren in materie en anti-materie. Uit de materie is alles ontstaan wat u thans door uw stoffelijke ogen kunt waarnemen. Licht, sterren, planeten, de Aarde, Moeder Natuur en niet te vergeten uw eigen lichaam. Bestaat de mens uit alleen een lichaam? Neen! Een mens bestaat uit twee delen, een materieel deel, zijn lichaam, en een niet materieel deel, de anti materie, door de kerk ook wel "geest" genoemd. Het is de geest die het lichaam aanstuurt. Het maakt hiertoe gebruik van een stoffelijk orgaan aanwzig in het lichaam, de hersenen. De geest bespeelt de hersenen als een pianist zijn klavier. Bestaat er een dood? Neen! Iets dat leeft, kan per definitie niet sterven. In de Kosmos bestaat alleen maar Leven. Sterker nog de Kosmos is het Leven zelf, is God! Wat wij als dood zien is geen dood maar een transformatie van leven: de anti materie komt los van de materie, de geest trekt zich noodgedwongen terug uit het lichaam en vervolt zijn weg.
Terugkomend op de ellende op deze planeet. Daar heeft de mens zelf schuld aan. God kan niets meer voor de mens doen, want de mens is God! Alleen weet die sukkel dat nog steeds niet. Hierdoor maakt hij vele fouten, bewandelt hij vele duistere paden, die niet door God zijn aangelegd, maar door de mens zelf. Zolang de mens de gevolgen van zijn fouten niet heeft hersteld - dit is een proces dat honderden, zo niet duizenden aardse levens in beslag neemt -, zolang zal de mens de door hem in vorige levens geschapen disharmonie blijven ervaren als ongeluk en narigheid tijdens zijn aardse leven.
Wat Gij zaait, zult Gij oogsten en Wie het zwaard opneemt, zal er door vergaan! Waren dit niet de woorden van Christus?
Onthoudt: God schiep alleen maar harmonie, liefde, licht en geluk! De mens daarentegen in zijn onwetendheid precies het tegenovergestelde.
Interessant verhaal, heb je dit zelf bedacht of komt dit ook uit een leer of boek?
Oerknal zie ik niet helemaal....baseer je dat op het complete verhaal (zoals Darwin) of een gedeelte daarvan?
Maar waar gaat de Geest heen na het sterven van het lichaam?
|
|
|
Vak: - Posts: 526 Reg.: 26 april 2006 | Ik heb altijd het idee dat mensen die in een hiernamaals geloven, niet willen geloven dat het ooit ophoudt, dat ooit de spreekwoordelijke stekker eruit getrokken wordt. Die vinden zichzelf te belangrijk of zijn bang dat het ooit ophoudt. Als je eeuwig zou blijven leven, dan zou je niet doodgaan!
|
|
|
Faaz Legende
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 7990 Reg.: 28 september 2000 | Niets rustgevender dan de wetenschap dat het na dit leven ook defenitief over is. Beetje de wormen voeren terwijl je langzaam wegrot, is mijn idee van rusten in vrede.
|
|
|
quote: Faaz schreef:
Niets rustgevender dan de wetenschap dat het na dit leven ook defenitief over is. Beetje de wormen voeren terwijl je langzaam wegrot, is mijn idee van rusten in vrede.
Tja, je zou maar zelfmoord plegen en dan er achter komen dat je nog eeuwig te gaan hebt 
Zou je in de hemel ook voetbalwedstrijden kunnen bezoeken?
[Dit bericht is veranderd door voetballert (op 20 juni 2007 19:47:53).]
|
|
|