PSV Netwerk
vrijdag 18 mei 2012 - 02:39                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Maatschappelijke Discussies » Laura Dekker, zeilster rond de wereld

HR

Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »

HR

Judith
International

Vak: Noord - NN
Droomaankoop: -
Reg.: 28 februari 2003

Ik volg met interesse het verhaal rond Laura Dekker, die de wereld in haar eentje rond wil zeilen. Hoe denken jullie erover?
Ik vind zelf dat het niet handig is wanneer ze nu op haar 13e kan gaan...bij het ontstaan van gezonde ontwikkeling hoort dat je frustraties op doet en jezelf niet als het middelpunt van de aarde ziet waarbij alles wat je in je hoofd haalt allemaal meteen kan. Ze is hier letterlijk te jong voor en nee te horen krijgen lijkt me dus prima. Die school wil ze ook gewoon even op het schip erbij doen terwijl ze nu niet echt hoogbegaafd is gezien haar opleidingsniveau van Mavo, tikkeltje zelfoverschatting?

[Dit bericht is veranderd door Judith (op 4 oktober 2009 21:42:02).]
HR
HR

hans theo en berry
Internationale topspeler

Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 31 januari 2009

Laura is een uniek talent en voor unieke talenten mag(moet) je een uitzondering op de regel maken. Laura wil als jongste persoon ooit rond de wereldvaren. Het record staat nu op 16 jaar en een paar maanden. Wil ze dat recorde verbreken dan heeft ze niet al te veel speling meer. Mijn zegen heeft ze!
HR
HR
Gewoon lekker de wereld laten rondvaren. Geen dure reddingsactie vervolgens uitvoeren en er nooit meer iets van horen.

Dan is het meteen een wijze les voor elk kind in Nederland die het ook als een prachtig plan ervaart om eens de wereld te gaan verkennen.
HR
HR

ImportEindhovenaar
Regelmatige invaller

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - WW
Reg.: 1 april 2005

quote:HR
Judith schreef:

Ik volg met interesse het verhaal rond Laura Dekker, die de wereld in haar eentje rond wil zeilen. Hoe denken jullie erover?
Ik vind zelf dat het niet handig is wanneer ze nu op haar 13e kan gaan...bij het ontstaan van gezonde ontwikkeling hoort dat je frustraties op doet en jezelf niet als het middelpunt van de aarde ziet waarbij alles wat je in je hoofd haalt allemaal meteen kan. Ze is hier letterlijk te jong voor en nee te horen krijgen lijkt me dus prima. Die school wil ze ook gewoon even op het schip erbij doen terwijl ze nu niet echt hoogbegaafd is gezien haar opleidingsniveau van Mavo, tikkeltje zelfoverschatting?
HR
:offtopic Sinds wanneer heeft opleidingsniveau iets te maken met intelligentie?

Wel grappig is dat volgens mij de vader van Laura niet zo'n voorstander van het plan is én dat er in Australië ook een tiener bezig is met voorbereidingen. Die laatste schijnt onlangs nog een aanvaring te hebben gehad met een zeeschip en daardoor zijn de autoriteiten ook niet happig om haar te laten vertrekken. Mogelijk dat PSV DownUnder daar iets meer over kan zeggen?

Ik vind een uniek talent geen reden om haar dan maar te laten gaan. Dit gaat meer om eeuwige roem dan om te laten zien hoe goed ze is.
HR
HR

vaio
Internationale topspeler

Vak: Noord - O
Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 8 oktober 2005

Gewoon lekker thuis houden.
Zo'n meiske mist in d'r belangrijkste fase van d'r leven alles wat belangrijk is.
Qua sociale ontwikkeling gaat ze een x-periode stil staan.
Ze heeft niet voldoende referentie kader om datgeen wat ze mee gaat maken ergens aan te spiegelen.
Kortom, laat je dit kind in d'r eentje de zee op gaan, kun je d'r net zo goed gelijk afschrijven...
HR
HR

hans theo en berry
Internationale topspeler

Veel onzin hierboven.
Verdiep je eens precies in de reis en de consequenties wat dat mogelijk kan hebben.
1 punt is al bv haar opleiding. Ze heeft VWO advies maar is bewust HAVO gaan doen. Slimme Meid en verstandige meid dus! Ooit van de wereldschool gehoord? Laura krijgt dus gewoon les en gaat iig proberen om tijdens haar reis HAVO jaar 3 en 4 te voltooien.
Zoek bv zelf maar eens uit hoe lang ze zeilt en dus daadwerkelijk alleen is op haar zeilbootje gedurende die 2 jaar dat ze over haar reis wil gaan doen. PS het snelheids record ligt op 50 dagen.
Ik durf te stellen dat zij gedurende haar reis veel meer levenservaring op doet dan haar klasgenootjes die niet verder komen dan de dorpsgrens van bedemdervaartsoord!
Hokjes denken en betutteling, 2 zaken waar de Nederlander groot in is!
HR
HR

vaio
Internationale topspeler

Vak: Noord - O
Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 8 oktober 2005

hans theo en berry schreef:

Veel onzin hierboven.
Verdiep je eens precies in de reis en de consequenties wat dat mogelijk kan hebben.
1 punt is al bv haar opleiding. Ze heeft VWO advies maar is bewust HAVO gaan doen. Slimme Meid en verstandige meid dus! Ooit van de wereldschool gehoord? Laura krijgt dus gewoon les en gaat iig proberen om tijdens haar reis HAVO jaar 3 en 4 te voltooien.
Zoek bv zelf maar eens uit hoe lang ze zeilt en dus daadwerkelijk alleen is op haar zeilbootje gedurende die 2 jaar dat ze over haar reis wil gaan doen. PS het snelheids record ligt op 50 dagen.
Ik durf te stellen dat zij gedurende haar reis veel meer levenservaring op doet dan haar klasgenootjes die niet verder komen dan de dorpsgrens van bedemdervaartsoord!
HR
1, een andermans mening kan geen onzin zijn... (je kunt er hooguit een andere op na houden)
2, als het jouw kind was, zou je dan dezelfde mening toegedaan zijn ?
HR
HR

maasgouw
Internationale topspeler

Uit: Sittard
Vak: -
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Uploads: 4
Reg.: 1 september 2009

Als dat kind eenmaal aan eht varen is en ze komt langs indonesie en somalie dan is het ook voorbij met dan meisje. En als er storm opzet een dat bootje slaat om dan zullen we nooit meer iets van haar horen.
HR
HR

hans theo en berry
Internationale topspeler

vaio schreef:

(...)

1, een andermans mening kan geen onzin zijn... (je kunt er hooguit een andere op na houden)

vaio schreef:

Ik vind dat je haar Gewoon lekker thuis moet houden.
Zo'n meiske mist volgens mij in d'r belangrijkste fase van d'r leven volgens mij alles wat belangrijk is.
Qua sociale ontwikkeling gaat ze volgens mij een x-periode stil staan.
Ze heeft volgens mij niet voldoende referentie kader om datgeen wat ze mee gaat maken ergens aan te spiegelen.
Kortom, laat je dit kind in d'r eentje de zee op gaan, kun je d'r volgens mij net zo goed gelijk afschrijven...
HR
Ik houd er idd een andere mening op na!

2, als het jouw kind was, zou je dan dezelfde mening toegedaan zijn ?
HR
Kind is al diverse malen 6 weken alleen op pad geweest!
Nu wil ze in een paar weken tijd van de canarische eilanden naar zuid amerika zeilen.
Dat kan ze dus ook!
Daar wordt ze opgevangen door familie en vrienden!
Aldaar verblijft ze een paar maanden.
enz tot ze in 2 jaar tijd de hele wereld over is gegaan.

Ik zal mijn kinderen als ze de respectabele leeftijd van 10 jaar bereiken niet alleen met een zeilboot op vakanti laten gaan. Mijn kinderen komen dus nooit in deze positie terecht.
Laura's ouders hebben haar die vrijheid wel gegegeven en daardoor bezit dat meisje al op leeftijd van 13 jaar over de kwaliteiten om zelfstandig de wereld rond te zeilen.
HR
HR

Juancho
Legende

Reg.: 26 april 2002

Kom zeg, een paar weken zeilen of 2 jaar op pad. En nee, niet constant op het water, maar buiten het zeilen om heb je natuurlijk in die 2 jaar wel te maken met andere zaken die nieuw voor haar zijn. Niemand kan dus vooraf zeggen of ze de kwaliteiten bezit om zo'n lange tijd op pad te zijn. Zie het als een lange zomervakantie van 4 weken waar alles leuk en nieuw is maar je hebt het einde altijd in zicht. Dat is prima te doen. Ga je echter 2 jaar op pad zonder eindpunt inzicht, dan wordt het opeens totaal anders kan ik je vertellen.

Dat het een mooie levenservaring is, natuurlijk, maar dat is ook de discussie niet. Persoonlijk, tja, 13 jaar is jong maar als ze zelf en de hele familie en vrienden er achter staan, waarom niet. Het is haar leven.

Wat mij betreft zoeken ze het maar uit als gezin, ga vooral de grote zee op met alle gevaren. Die mensen zijn degene die daar ervaring mee hebben.....

[Dit bericht is veranderd door Juancho (op 7 oktober 2009 08:54:46).]
HR
HR

Drs.Nimrod
Legende

Vak: Zuid - Ere Zuid
Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 18 oktober 2003

Toch vraag ik mezelf af of ik die Laura wel hoor spreken of iemand anders die haar loopt te pushen om het wereldrecord te verbreken...

13 jaar en zij wil de wereld rond zeilen. Veel succes, zolang je je maar houdt aan de leerplicht die in Nederland geldt. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, als er iets gaat gebeuren zijn de ouders verantwoordelijk.

Veel onzin hierboven.
1 punt is al bv haar opleiding. Ze heeft VWO advies maar is bewust HAVO gaan doen. Slimme Meid en verstandige meid dus! Ooit van de wereldschool gehoord? Laura krijgt dus gewoon les en gaat iig proberen om tijdens haar reis HAVO jaar 3 en 4 te voltooien. Zoek bv zelf maar eens uit hoe lang ze zeilt en dus daadwerkelijk alleen is op haar zeilbootje gedurende die 2 jaar dat ze over haar reis wil gaan doen. PS het snelheids record ligt op 50 dagen.
HR
:offtopic

Als je VWO advies hebt en je gaat HAVO doen, dan is dat toch niet de meest intelligente optie lijkt me? Dit heb ik vaker gezien bij ouders, die hun kinder als 'underachiever' door het leven begeleiden en hun niet het hoogst haalbare stimuleren (of gunnen ze het ze niet?).

Ook hier vraag ik me af of Laura dat zelf wel wil....
HR
HR

Jeroenho
Legende

Reg.: 12 maart 2000

HR
Betutteling? :D Laat me niet lachen. Daar merken we veel van ja. Als je eens goed om je heen kijkt, dan constateer je dat kinderen maar wat laten aankloten meer de norm is.

Dan nog een relevant detail, waar je voor het gemak maar even aan voorbij gaat: moeders is tegen. Die wil niet dat haar dochter dit gaat doen. Dan is het heel simpel: Laura wacht maar lekker tot ze meerderjarig is en dan kan ze zo lang zeilen als ze wil.
HR
HR

Balinho
Legende

Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt
Vak: Zuid - C
Reg.: 1 augustus 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 oktober 2009 om 13:35:51.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Keuzevrijheid voor alles. Iedereen moet de vrijheid hebben, de stomste keus in zijn of haar leven te kunnen maken. Wanneer men van hogerhand mensen hun recht op zelfbeschikking gaat ontnemen, gaan we een heel gevaarlijke kant op in Nederland.
HRHR
HR

Jeroenho
Legende

Balinho schreef:

Keuzevrijheid voor alles. Iedereen moet de vrijheid hebben, de stomste keus in zijn of haar leven te kunnen maken. Wanneer men van hogerhand mensen hun recht op zelfbeschikking gaat ontnemen, gaan we een heel gevaarlijke kant op in Nederland.
HR
Vanaf 18 jaar mag ik hopen. Of moet ik mijn zoontje van 3 ook laten autorijden als hij daarom vraagt?
HR
HR

fansper
Legende

Reg.: 21 juni 2003

Zelfbeschikking van het kind is tot daar aan toe. Alleen dat ontleed de ouder niet van verantwoordelijkheid. Die kan het kind dus nooit alleen laten. Niet vor jaren.

[Dit bericht is veranderd door fansper (op 7 oktober 2009 14:19:03).]
HR
HR

Balinho
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 oktober 2009 om 14:46:38.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Jeroenho schreef:

(...)

Vanaf 18 jaar mag ik hopen. Of moet ik mijn zoontje van 3 ook laten autorijden als hij daarom vraagt?
HR
Uiteraard. Het gaat er mij voroal om, dat het de overheid is die een keuzebeperking oplegt, dat vind ik een gevaarlijke zaak. Dat is een zaak van de directe omgeving van degene die het betreft (dus ook de ouders), en niet van de overheid.
HR
HR

fritske_philips
Vaste waarde in elftal

Uit: Delft
Vak: Noord - T
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 29 november 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 oktober 2009 om 14:47:25.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: pascalwent@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ouders aan een boom knopen... sorry hoor maar dan zit er toch een behoorlijk pak zaagsel in je herses als je je kind op die leeftijd zoiets wil laten doen (ook al vraagt het kind er zelf om).

Maar ik snap het al, want paps wilde vroeger ook zo'n poging doen, maar dat is hem nooit gelukt. Nu wil hij dus over de rug van zijn dochter naam maken
HR
HR

Jeroenho
Legende

Balinho schreef:

(...)

Uiteraard. Het gaat er mij voroal om, dat het de overheid is die een keuzebeperking oplegt, dat vind ik een gevaarlijke zaak. Dat is een zaak van de directe omgeving van degene die het betreft (dus ook de ouders), en niet van de overheid.
HR
Het feit dat er iets als een overheid bestaat, betekent automatisch beperking van keuzevrijheid. Wij hebben in dit land bepaalde afspraken met elkaar gemaakt en daar dienen we ons aan te houden. Als mijn zoontje straks niet naar school wil en ik hou hem thuis, moet de overheid dat dan maar goed vinden? Er is ook nog zoiets als het belang van het kind. En dan kan Laura met haar 13 of 14 jaar wel een stuk verder zijn dan mijn zoontje van bijna 4, maar ze is nog steeds niet in staat om goed genoeg de gevolgen van haar acties te overzien. Dat zouden haar ouders zich moeten realiseren. Moeder doet dat wel, vader doet dat niet. Wat mij betreft volkomen terecht dat de overheid hier ingrijpt.
HR
HR

fansper
Legende

Je kan als ouder inderdaad al besluiten om je kind thuis op te leiden. Moet je wel wat papieren doorploegen enzo maar een flink deel van de bevolking is technisch gezien capabel genoeg om daarvoor te kiezen. Maar nogmaals als pa dochter rond de wereld wil laten reizen dan gaat hij maar mee desnoods in een sloep erachter.
HR
HR

ImportEindhovenaar
Regelmatige invaller

Vak: Oost - WW
Reg.: 1 april 2005

Balinho schreef:

HR
Heb jij kinderen?
HR
HR

hans theo en berry
Internationale topspeler

Jeroenho schreef:

Het feit dat er iets als een overheid bestaat, betekent automatisch beperking van keuzevrijheid. Wij hebben in dit land bepaalde afspraken met elkaar gemaakt en daar dienen we ons aan te houden. Als mijn zoontje straks niet naar school wil en ik hou hem thuis, moet de overheid dat dan maar goed vinden?
HR
Voor de 2de keer! Laura volgt gewoon school gedurende haar reis!
Speciaal voor kinderen als Laura is er een wereldschool!

http://www.wereldschool.nl/

fansper schreef:

Maar nogmaals als pa dochter rond de wereld wil laten reizen dan gaat hij maar mee desnoods in een sloep erachter.
HR
Jij denk toch echt niet dat ze 2 jaar lang er helemaal in haar eentje voorstaat!

Het vaarplan en een interview staan inmidddels op haar site: http://www.lauradekker.nl/LauraDekker.html

Hoe veilig ben je aan boord?
Aan boord heb ik een radar hier kan ik schepen op zien varen, welke kant ze opgaan en ook
meten hoever ze weg zijn. Op het AIS systeem zie ik de schepen digitaal. Als ik op een schip
klik zie ik de naam, snelheid, koers etc. Dit systeem geeft ook alarm als er een schip in
aanvaringskoers zit. Dit werk op 40 tot 50 km afstand. Verder heb ik een Epirb, SART,
marifoon en satelliet telefoon

Vind je jezelf ook niet wat jong voor deze tocht?
Ieder mens heeft een eigen ‘ik’. Nederlanders zijn heel erg gewend in hokjes te denken. Op
die leeftijd moet je dit kunnen, op die leeftijd moet je dat kunnen... Ik pas niet in zo’n hokje,
maar ik heb gemerkt dat mensen er dan moeilijk mee om kunnen gaan.
Ik word heel goed begeleid op verschillende vlakken en ben in de moeilijke gebieden niet
alleen, dan zijn er mensen uit Nederland bij. Het zeilen doe ik wel alleen de hele reis
natuurlijk. Maar plekken zoals Colon en voor en na de grote oversteken wachten mensen mij
op. In alle grote havens is mijn team bij mij. In die periodes kijken we dan de boot na,
repareren we dingen die stuk zijn, heb ik de gelegenheid om bijv. tentamens voor te bereiden
etc.

Ben je niet bang voor dingen die je onderweg tegen komt? Stormen, hoge golven, windstiltes,
mensen die kwaad in de zin hebben...
Ik ben goed voorbereid op diverse weersomstandigheden. Bovendien neem ik iedere dag de
weerrapporten door met iemand thuis. Als er zwaar weer op komst is, blijf ik in een haven
liggen. Je leest wel eens iets over mensen die gek worden in windstiltes. De mensen die dat
overkomt zijn vaak racers. Tourzeilers zitten in een heel ander ritme en zullen daar dus veel
minder snel last van krijgen.
Voor rare dingen in havens ben ik ook niet bang, je zit in een zeilerswereld dus je bent nooit
alleen. Het is een hele hechte wereld. Tuurlijk kan er altijd iets gebeuren, maar dat kan in
Nederland ook. Ik moet op mezelf kunnen vertrouwen, dat doe ik al 14 jaar lang.

Hoe ziet je reis er precies uit?
Ik ga in twee jaar de wereld rond. Ik zeil van haven naar haven. De langste periode op zee is
drie weken. Het is eigenlijk een toeristische zeilroute, het is de meestbevaren route onder
zeilers. Dit in tegenstelling tot bijv. Mike Perham of andere zeilers die als doel hebben om zo
snel mogelijk de wereld rond te zeilen. Die doen dus geen havens aan, zij gaan non-stop.
Maar dan kom je dus veel meer stormen tegen, het is veel kouder, dus dat vergt meer
energie en vergt ook een veel andere voorbereiding van de zeiler.

Kom je onderweg veel mensen tegen?
Ja, het is een hele toeristische route die veelbevaren is. En bovendien zal ik na al die mediaaandacht
nu sowieso niet meer ongemerkt voorbij kunnen varen ;-)

In de krant stond dat je begeleiding zocht. Klopt dat?
Ja, dat klopt deels. Ik ben in contact met een andere boot die dezelfde route gaat varen in
dezelfde periode. Dat zou betekenen dat er continu iemand dicht in mijn buurt is.

Hoe ga je het doen met school?
Ik volg lessen via de Wereldschool. Dat is een internationale school. Je krijgt boeken van ze
zoals ze ook op school worden gebruikt, maar ze zijn meer geschikt voor zelfstudie.
Vervolgens krijg je een schema mee waarop staat wanneer je welke opdracht af moet
hebben. Dat stuur je dan op via e-mail en dan beoordelen zij het. Het is gewoon een
Nederlandse instelling. Ik krijg een persoonlijke begeleider die ik ook kan mailen als ik vragen
heb.

En hoe gaat het in de havens? Hoe lang blijf je daar liggen?
In de havens waar ik kom, kan ik een paar dagen uitrusten en mijn boot onderhouden,
proviand inslaan en drinkwater tanken en leren voor de Wereldschool. Hoe lang ik blijf liggen
hangt af van de afstand van de volgende trip en van het weer. In het orkaanseizoen moet ik
wel een paar maanden blijven liggen, dan vlieg ik misschien naar huis voor school om
bijvoorbeeld tentamens te maken.

Was je verrast toen je hoorde dat de Raad voor de Kinderbescherming je wilde
tegenhouden?
Ja, ik was wel verrast, ik had niet verwacht dat dit een probleem zou worden. Ik had immers
alles al zelf geregeld met de Wereldschool en mijn vader en moeder stonden achter mijn
plannen.

Wat wilde de Raad voor de Kinderbescherming precies?
De Raad vindt dat mijn reis te risicovol is. Ook zijn ze bang dat mijn ontwikkeling tijdens de
twee jaar van mijn reis achterblijft, bijvoorbeeld omdat ik zelf Havo 3 en 4 tijdens mijn tocht
moet gaan halen.
Ze vinden dat mijn ouders mij onvoldoende beletten in mijn plannen. Daarom hebben ze de
rechter gevraagd voorlopige voogdij over mij toe te kennen aan de Raad voor de
Kinderbescherming.

Wat was de uitspraak?
De rechter heeft het verzoek tot voorlopige voogdij afgewezen omdat hij vindt dat mijn ouders
mij goed hebben begeleid bij mijn wens. Eerst was mijn vader natuurlijk tegen en ook mijn
moeder vond het eng, maar omdat ik alles zelf heb geregeld en ik alles steeds concreter kon
maken, waren er uiteindelijk voor hen geen belemmeringen meer.
Kun je in het kort uitleggen waarom de rechter heeft besloten om onderzoek te laten
uitvoeren?
De Raad wil zien dat ik vaardigheden heb om met extreme omstandigheden om te gaan
(harde wind, eenzaamheid, windstiltes, vervelende mensen) en ze vrezen dat ik mij tijdens
mijn reis onvoldoende kan ontwikkelen zoals dat normaal gesproken bij mijn leeftijd hoort.
Daarom gaan mijn ouders en ik gesprekken voeren met een jeugdpsycholoog en wordt

Wat nou als de rechter na 26 oktober besluit dat je niet mag gaan?
Het is heel erg afhankelijk van wat de exacte uitspraak van de rechter is. Op mijn 16e ben ik
niet meer leerplichtig en mag ik sowieso gaan. Ik moet dan dus gewoon mijn plannen
bijstellen. Ik haal dan alleen geen record meer, dat vind ik wel jammer, maar ik ga dan toch
na mijn 16e.

En wat gebeurt er als je wel mag gaan?
Dan vertrek ik zo snel mogelijk. Zodra mijn boot helemaal klaar en ingericht is. Het is dan nog
wel afhankelijk van het weer. Ik zou dan bijvoorbeeld vanuit Portugal kunnen vertrekken.
HR
HR

Balinho
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 oktober 2009 om 21:40:44.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

ImportEindhovenaar schreef:

(...)

Heb jij kinderen?
HR
Als ik een stiefdochter mee mag rekenen, ja. Wilde je me iets persoonlijks kwijt?
HR
HR

Faaz
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 september 2000

Balinho schreef:

HR
Amen...
HR
HR

PSV Down Under
Legende

Uit: Adelaide, Australia
Reg.: 30 augustus 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 oktober 2009 om 22:54:05.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: PKamer1976@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

ImportEindhovenaar schreef:

(...)

:offtopic Sinds wanneer heeft opleidingsniveau iets te maken met intelligentie?

Wel grappig is dat volgens mij de vader van Laura niet zo'n voorstander van het plan is én dat er in Australië ook een tiener bezig is met voorbereidingen. Die laatste schijnt onlangs nog een aanvaring te hebben gehad met een zeeschip en daardoor zijn de autoriteiten ook niet happig om haar te laten vertrekken. Mogelijk dat PSV DownUnder daar iets meer over kan zeggen?

Ik vind een uniek talent geen reden om haar dan maar te laten gaan. Dit gaat meer om eeuwige roem dan om te laten zien hoe goed ze is.
HR
Bij deze: die jongedame gaat vandaag volgens mij vertrekken. Als proef is ze van de Gold Coast (ja, ja, waar Jason Culina tegenwoordig voetbald...) naar Sydney gevaren. Dat duurde ongeveer 5 dagen en is goed verlopen. Hier een artikel: http://www.news.com.au/story/0,,26177870-1242,00.html

Forza :psv Down Under
HR
HR

fansper
Legende

Jij denk toch echt niet dat ze 2 jaar lang er helemaal in haar eentje voorstaat!HR
jep dat denk inderdaad nou juist niet. Ik ken alleen wel het grot verschil tussen de zorg van een ouder en de nieuwsgierigheid van een vreemde.
Opvoeding vergt toewijding en dat komt niet bij sporadise contacten.
Maar nogmaals dat is een probleem voor haar ouders. Zij hebben haar op de wereld gezet en gevormd.

en over die eigen ik. Tja, niemand kent die dus we zullen haar gewoon ergens moeten plaatsen.

[Dit bericht is veranderd door fansper (op 8 oktober 2009 07:09:08).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige Forums » Maatschappelijke Discussies » Laura Dekker, zeilster rond de wereld

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is PSV met Advocaat en Van Bommel erbij favoriet voor de titel volgend jaar?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 78,8% dat VVV Venlo wint van Helmond Sport. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.