Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »
Judith
International
Vak: Noord - NN
Droomaankoop: -
Reg.: 28 februari 2003
hans theo en berry
Internationale topspeler
Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 31 januari 2009
Gelderse Boer
Legende
Winnaar EK Klassement PSV Netwerk VoVo 2007/2008; meer prijzen
Vak: Oost - X
Reg.: 8 augustus 2001
ImportEindhovenaar
Regelmatige invaller
Uit: Eindhoven
Vak: Oost - WW
Reg.: 1 april 2005
quote:
Judith schreef:
Ik volg met interesse het verhaal rond Laura Dekker, die de wereld in haar eentje rond wil zeilen. Hoe denken jullie erover?
Ik vind zelf dat het niet handig is wanneer ze nu op haar 13e kan gaan...bij het ontstaan van gezonde ontwikkeling hoort dat je frustraties op doet en jezelf niet als het middelpunt van de aarde ziet waarbij alles wat je in je hoofd haalt allemaal meteen kan. Ze is hier letterlijk te jong voor en nee te horen krijgen lijkt me dus prima. Die school wil ze ook gewoon even op het schip erbij doen terwijl ze nu niet echt hoogbegaafd is gezien haar opleidingsniveau van Mavo, tikkeltje zelfoverschatting?
vaio
Internationale topspeler
Vak: Noord - O
Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 8 oktober 2005
hans theo en berry
Internationale topspeler
vaio
Internationale topspeler
Vak: Noord - O
Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 8 oktober 2005
quote:1, een andermans mening kan geen onzin zijn... (je kunt er hooguit een andere op na houden)
hans theo en berry schreef:
Veel onzin hierboven.
Verdiep je eens precies in de reis en de consequenties wat dat mogelijk kan hebben.
1 punt is al bv haar opleiding. Ze heeft VWO advies maar is bewust HAVO gaan doen. Slimme Meid en verstandige meid dus! Ooit van de wereldschool gehoord? Laura krijgt dus gewoon les en gaat iig proberen om tijdens haar reis HAVO jaar 3 en 4 te voltooien.
Zoek bv zelf maar eens uit hoe lang ze zeilt en dus daadwerkelijk alleen is op haar zeilbootje gedurende die 2 jaar dat ze over haar reis wil gaan doen. PS het snelheids record ligt op 50 dagen.
Ik durf te stellen dat zij gedurende haar reis veel meer levenservaring op doet dan haar klasgenootjes die niet verder komen dan de dorpsgrens van bedemdervaartsoord!
Hokjes denken en betutteling, 2 zaken waar de Nederlander groot in is!
maasgouw
Internationale topspeler
Uit: Sittard
Vak: -
Droomaankoop: Romelu Lukaku
Uploads: 4
Reg.: 1 september 2009
hans theo en berry
Internationale topspeler
quote:Kind is al diverse malen 6 weken alleen op pad geweest!
vaio schreef:
(...)
1, een andermans mening kan geen onzin zijn... (je kunt er hooguit een andere op na houden)
quote:Ik houd er idd een andere mening op na!
vaio schreef:
Ik vind dat je haar Gewoon lekker thuis moet houden.
Zo'n meiske mist volgens mij in d'r belangrijkste fase van d'r leven volgens mij alles wat belangrijk is.
Qua sociale ontwikkeling gaat ze volgens mij een x-periode stil staan.
Ze heeft volgens mij niet voldoende referentie kader om datgeen wat ze mee gaat maken ergens aan te spiegelen.
Kortom, laat je dit kind in d'r eentje de zee op gaan, kun je d'r volgens mij net zo goed gelijk afschrijven...
2, als het jouw kind was, zou je dan dezelfde mening toegedaan zijn ?
Juancho
Legende
Reg.: 26 april 2002
Drs.Nimrod
Legende
Vak: Zuid - Ere Zuid
Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 18 oktober 2003
quote:
Veel onzin hierboven.
Verdiep je eens precies in de reis en de consequenties wat dat mogelijk kan hebben.
1 punt is al bv haar opleiding. Ze heeft VWO advies maar is bewust HAVO gaan doen. Slimme Meid en verstandige meid dus! Ooit van de wereldschool gehoord? Laura krijgt dus gewoon les en gaat iig proberen om tijdens haar reis HAVO jaar 3 en 4 te voltooien. Zoek bv zelf maar eens uit hoe lang ze zeilt en dus daadwerkelijk alleen is op haar zeilbootje gedurende die 2 jaar dat ze over haar reis wil gaan doen. PS het snelheids record ligt op 50 dagen.
Ik durf te stellen dat zij gedurende haar reis veel meer levenservaring op doet dan haar klasgenootjes die niet verder komen dan de dorpsgrens van bedemdervaartsoord!
Jeroenho
Legende
Reg.: 12 maart 2000
quote:Betutteling?
Balinho
Legende
Uit: Eindhoven-Stratum-Kruidenbuurt
Vak: Zuid - C
Reg.: 1 augustus 1999
Jeroenho
Legende
quote:Vanaf 18 jaar mag ik hopen. Of moet ik mijn zoontje van 3 ook laten autorijden als hij daarom vraagt?
Balinho schreef:
Keuzevrijheid voor alles. Iedereen moet de vrijheid hebben, de stomste keus in zijn of haar leven te kunnen maken. Wanneer men van hogerhand mensen hun recht op zelfbeschikking gaat ontnemen, gaan we een heel gevaarlijke kant op in Nederland.
fansper
Legende
Reg.: 21 juni 2003
Balinho
Legende
quote:Uiteraard. Het gaat er mij voroal om, dat het de overheid is die een keuzebeperking oplegt, dat vind ik een gevaarlijke zaak. Dat is een zaak van de directe omgeving van degene die het betreft (dus ook de ouders), en niet van de overheid.
Jeroenho schreef:
(...)
Vanaf 18 jaar mag ik hopen. Of moet ik mijn zoontje van 3 ook laten autorijden als hij daarom vraagt?
fritske_philips
Vaste waarde in elftal
Uit: Delft
Vak: Noord - T
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 29 november 2000
Jeroenho
Legende
quote:Het feit dat er iets als een overheid bestaat, betekent automatisch beperking van keuzevrijheid. Wij hebben in dit land bepaalde afspraken met elkaar gemaakt en daar dienen we ons aan te houden. Als mijn zoontje straks niet naar school wil en ik hou hem thuis, moet de overheid dat dan maar goed vinden? Er is ook nog zoiets als het belang van het kind. En dan kan Laura met haar 13 of 14 jaar wel een stuk verder zijn dan mijn zoontje van bijna 4, maar ze is nog steeds niet in staat om goed genoeg de gevolgen van haar acties te overzien. Dat zouden haar ouders zich moeten realiseren. Moeder doet dat wel, vader doet dat niet. Wat mij betreft volkomen terecht dat de overheid hier ingrijpt.
Balinho schreef:
(...)
Uiteraard. Het gaat er mij voroal om, dat het de overheid is die een keuzebeperking oplegt, dat vind ik een gevaarlijke zaak. Dat is een zaak van de directe omgeving van degene die het betreft (dus ook de ouders), en niet van de overheid.
fansper
Legende
ImportEindhovenaar
Regelmatige invaller
Vak: Oost - WW
Reg.: 1 april 2005
quote:Heb jij kinderen?
Balinho schreef:
Keuzevrijheid voor alles. Iedereen moet de vrijheid hebben, de stomste keus in zijn of haar leven te kunnen maken. Wanneer men van hogerhand mensen hun recht op zelfbeschikking gaat ontnemen, gaan we een heel gevaarlijke kant op in Nederland.
hans theo en berry
Internationale topspeler
quote:Voor de 2de keer! Laura volgt gewoon school gedurende haar reis!
Jeroenho schreef:
Het feit dat er iets als een overheid bestaat, betekent automatisch beperking van keuzevrijheid. Wij hebben in dit land bepaalde afspraken met elkaar gemaakt en daar dienen we ons aan te houden. Als mijn zoontje straks niet naar school wil en ik hou hem thuis, moet de overheid dat dan maar goed vinden?
quote:Jij denk toch echt niet dat ze 2 jaar lang er helemaal in haar eentje voorstaat!
fansper schreef:
Maar nogmaals als pa dochter rond de wereld wil laten reizen dan gaat hij maar mee desnoods in een sloep erachter.
Balinho
Legende
quote:Als ik een stiefdochter mee mag rekenen, ja. Wilde je me iets persoonlijks kwijt?
ImportEindhovenaar schreef:
(...)
Heb jij kinderen?
Faaz
Legende
Uit: Amsterdam
Reg.: 28 september 2000
quote:Amen...
Balinho schreef:
PSV Down Under
Legende
Uit: Adelaide, Australia
Reg.: 30 augustus 2005
quote:Bij deze: die jongedame gaat vandaag volgens mij vertrekken. Als proef is ze van de Gold Coast (ja, ja, waar Jason Culina tegenwoordig voetbald...) naar Sydney gevaren. Dat duurde ongeveer 5 dagen en is goed verlopen. Hier een artikel: http://www.news.com.au/story/0,,26177870-1242,00.html
ImportEindhovenaar schreef:
(...)
Sinds wanneer heeft opleidingsniveau iets te maken met intelligentie?
Wel grappig is dat volgens mij de vader van Laura niet zo'n voorstander van het plan is én dat er in Australië ook een tiener bezig is met voorbereidingen. Die laatste schijnt onlangs nog een aanvaring te hebben gehad met een zeeschip en daardoor zijn de autoriteiten ook niet happig om haar te laten vertrekken. Mogelijk dat PSV DownUnder daar iets meer over kan zeggen?
Ik vind een uniek talent geen reden om haar dan maar te laten gaan. Dit gaat meer om eeuwige roem dan om te laten zien hoe goed ze is.
fansper
Legende
quote:jep dat denk inderdaad nou juist niet. Ik ken alleen wel het grot verschil tussen de zorg van een ouder en de nieuwsgierigheid van een vreemde.
Jij denk toch echt niet dat ze 2 jaar lang er helemaal in haar eentje voorstaat!
Deze topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
PSV Forums » D - Overige Forums » Maatschappelijke Discussies » Laura Dekker, zeilster rond de wereld

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Is PSV met Advocaat en Van Bommel erbij favoriet voor de titel volgend jaar?
Van de PSV-fans denkt 78,8% dat VVV Venlo wint van Helmond Sport. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.