PSV Netwerk
zondag 21 september 2014 - 00:01                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Maatschappelijke Discussies » grensrechter overleden

HR

Deze topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »

HR

Rolling S
Meervoudig international

Uit: Erp
Vak: West - J
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 31 maart 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 december 2012 om 00:26:25.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
De 41-jarige grensrechter Richard Nieuwenhuizen uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is om ongeveer half zes vanmiddag in het ziekenhuis overleden. Dat meldt de politie. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen SV Nieuw Sloten B1 (Amsterdam). Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw. Een paar uur na het geweld werd Richard Nieuwenhuizen onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag. Vannacht pakte de politie drie jongens van 15 en 16 op voor de mishandeling. Hun club Nieuw Sloten heeft hen geroyeerd en heeft de B1 uit de competitie genomen.
HR
HR

broonz
Veelbelovend talent

Uit: Son en Breugel
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 8 juli 2009

Te triest voor woorden natuurlijk, sowieso belachelijk wat vrijwillige scheids/grensrechters over zich heen krijgen ieder weekend. :kots
HR
HR

RIO
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 19 februari 2000

Volgens de laatste updates is die man niet overleden? Kan iemand dat bevestigen?

Toch ongelooflijk triest voor worden. Wat voor straffen zullen ze krijgen? 3 dagen nablijven waarschijnlijk.
HR
HR

Ehv040
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Eindhoven
Vak: Noord - U
Reg.: 19 februari 2006

quote:HR
RIO schreef:

Volgens de laatste updates is die man niet overleden? Kan iemand dat bevestigen?

Toch ongelooflijk triest voor worden. Wat voor straffen zullen ze krijgen? 3 dagen nablijven waarschijnlijk.
HR
Van de KNVB in ieder geval maar max. 3 jaar schorsing.
Echt schandalig, ik zou ze er toch levenslang niet meer bij willen hebben.
HR
HR

psv_1913
Veelbelovend talent

Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 25 augustus 2005

Schandalig dit :kots
Helaas denk ik dat zulke situaties, normaal echter niet zo extreem, heel 'gewoon' zijn geworden in het amateurvoetbal. :nee
HR
HR

LucNilis18
Meervoudig international

Uit: Venlo
Vak: West - HH
Reg.: 2 augustus 2004

broonz schreef:

Te triest voor woorden natuurlijk, sowieso belachelijk wat vrijwillige scheids/grensrechters over zich heen krijgen ieder weekend. :kots
HR
Helemaal mee eens. Heb op veel niveau's gevoetbald, maar op elk niveau heb je van die randdebielen lopen, die het 'voetbal is oorlog' erg letterlijk nemen. Tuurlijk, ik zeg ook weleens wat, maar heb nog nooit iemand bewust een been doormidden getrapt of iets dergelijks. Inmiddels actief op het laagste amateurniveau en zelfs daar gaan ze soms compleet door het lint.

Het zou de Eredivisie en supporters van alle clubs sieren als hier het komende weekend aandacht aan wordt besteed. 'De verloedering van de samenleving' is in mijn ogen net zo gevaarlijk als het K-woord, waar we 2 weken geleden, terecht, zoveel aandacht aan hebben besteed.
HR
HR

vatosmexi
Jeugdspeler

Reg.: 3 december 2012

Triest zeer triest

forumillustratie
HR
HR

Paja
Bankzitter

Uit: Son en Breugel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 11 april 2004

Te triest voor woorden nu. Weer een dieptepunt in het amateurvoetbal in Nederland.
Ben zelf ook scheidsrechter bij de KNVB en zie het geweld ook steeds meer toenemen. Tegen scheidsrechters, maar in dit geval ook tegen grensrechters.
Maximale schorsing van 3 jaar zou onzin zijn. Deze jongens mogen wat mij betreft nooit meer een voetbalveld betreden.
Met 15-16 jaar weet je donders goed wat de gevolgen van zo'n laffe daad kunnen zijn, laat ze daar nu ook maar lekker voor boeten.
Maar het ergste is het voor deze 41-jarige man en zijn familie. Deze jongen zal nooit meer zijn vader langs de lijn zien staan, hartverscheurend...
HR
HR

Juancho
Legende

Reg.: 26 april 2002

Wat ik me dan afvraag, er waren zoveel mensen bij, spelers, supporters, van de club, hoe heeft het dan in godsnaam kunnen gebeuren dat die misselijke pubers de grens later nog te grazen konden nemen? Is er dan niemand geweest die er tussen durfde te springen? Ik verbaasde me daar toch wel over want je leest nergens dat er meer mensen bij betrokken waren. Alleen die 3 hersenloze pubers. Wat heeft de rest toen dan gedaan?

Verder moet dit tuig natuurlijk keihard aangepakt worden, minderjarig ofniet. Levenslange schorsing bij de KNVB lijkt me volstrekt logisch. Iedere andere beslissing van de KNVB zou te schandalig voor woorden zijn. En ben ook erg benieuwd wat de gasten verder voor straf krijgen.

Wat RIO al zei, 3x nablijven?
HR
HR

Petrovic
Legende

Vak: Oost - YY
Reg.: 28 november 2001

Zoals ik begreep is de grensrechter zelf naar de kantine gegaan na het incident en nog enige tijd bij gewoon bewustzijn geweest. Als ik me dan een voorstelling maak van hoe het dan is gebeurd, dan hebben die pubers (4 of 5 van wat ik vanmorgen op de radio hoorde) hem inderdaad even flink aangepakt. In een seconde of 5 kun je met enkele man al veel aanrichten. Stel dat er dan mensen aan komen lopen om ertussen te springen of de zaak te sussen, dan stoppen de pubers. De man is dan goed aangepakt, maar omdat hij zelfstandig nog naar de kantine kan gaan en daar nog enige tijd is verbleven, lijken de gevolgen op dat moment al met al mee te vallen. Helaas bleek dit dus niet het geval.

Een enorm tragische gebeurtenis!
HR
HR

RIO
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 19 februari 2000

De doodstraf zou goed werken voor dit soort kutkinderen. Ben je voorgoed van dit tuig af.
HR
HR

idefix
Legende

Reg.: 6 november 2005

Hoorde vanmorgen dat er al vaker sprake was van misdragingen van leden van die club en dan ook met name die b1.
Het is te triest voor woorden dit.

En ik hoop dat de bvo's iig er iets aan willen doen om duidelijk te maken dat men dit niet accepteerd.
HR
HR

KevinStrootman
Nationale topspeler

Uit: Lierop
Droomaankoop: Tomáš Kalas
Reg.: 29 juni 2010

Geen amateurvoetbal dit weekend dus. De BVO's spelen met rouwbanden en een minuut stilte. Prima beslissing lijkt me zo.
HRHR
HR

Demenkovets
Legende

Uit: IJsselmuiden
Droomaankoop: Sotiris Ninis
Reg.: 8 april 1999

Juancho schreef:

Wat RIO al zei, 3x nablijven?
HR
Nee joh, een kopje thee met de ouders naar goed Amsterdams gebruik. Oh en vooral weer eens benadrukken dat deze "kansjongeren" (Oudkerk had er een beter woord voor) door de maatschappij zo geworden zijn en zij dus eigenlijk slachtoffer zijn. :dood
HR
HR

nilisnl
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Deurne
Droomaankoop: Heurelho da Silva Gomes
Reg.: 16 december 2005

KevinStrootman schreef:

Geen amateurvoetbal dit weekend dus. De BVO's spelen met rouwbanden en een minuut stilte. Prima beslissing lijkt me zo.
HR
Inderdaad de enige juiste beslissing! Zoiets mag nooit meer gebeuren.
HR
HR

jakoetsk1
International

Uit: Lelijkstad
Reg.: 27 augustus 2004

idefix schreef:

Hoorde vanmorgen dat er al vaker sprake was van misdragingen van leden van die club en dan ook met name die b1.
Het is te triest voor woorden dit.

En ik hoop dat de bvo's iig er iets aan willen doen om duidelijk te maken dat men dit niet accepteerd.
HR
Dat was met name verbaal, begreep ik. Fysiek geweld was bij dit team nog niet voorgekomen (wel een incident met de A1 een tijdje geleden). Dat het vaker voorkomt, is duidelijk. En als je dan reacties van leeghoeefden als Peter R de Vries en die oud-voorzitter van Ajakkes leest, weet je dat er meer slachtoffers zullen blijven komen...
HR
HR

Bollocks
Meervoudig international

Uit: Helmond
Reg.: 21 maart 2008

Wat hebben zij dan gezegd?

Hoorde vanochtend op de radio iemand die vond dat ze vanuit het rugby maar wat regels in het voetbal moesten toepassen. Die hebben schijnbaar een zero tolerance wat betreft de scheidsrechter.
HR
HR

Eindhoven 040
Geselecteerd voor Oranje

Vak: Noord - O
Reg.: 9 april 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 december 2012 om 18:39:12.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: stuur maar pm  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Bollocks schreef:

Wat hebben zij dan gezegd?

Hoorde vanochtend op de radio iemand die vond dat ze vanuit het rugby maar wat regels in het voetbal moesten toepassen. Die hebben schijnbaar een zero tolerance wat betreft de scheidsrechter.
HR
Peter R de Vries:
Feit is ook dat veel clubgrensrechters stuitend partijdig zijn en grenzeloos onsportief. Zie het elke week. Veel clubs voeden onsportieve clubgrensrechters niet op, maar moedigen het aan en lachen er om. Onderdeel van het probleem. Partijdige, onsportieve grensrechters verdienen natuurlijk nooit en te nimmer geweld, maar respect komt van twee kanten

[Dit bericht is veranderd door Eindhoven 040 (op 4 december 2012 18:39:50).]
HR
HR

bommelforpresident Rode kaart: waarschuwing
Vaste waarde in elftal

Reg.: 27 maart 2012

Peter R de Vries heeft echt een geweldig beroerd gevoel voor timing. Ongelofelijk...

Ben benieuwd wat er gebeurt als er een opstootje dreigt te ontstaan aanstaand weekend. Reageren spelers anders? Duiken de media er bovenop?
HR
HR

Bollocks
Meervoudig international

Uit: Helmond
Reg.: 21 maart 2008

Hij heeft toch een punt? Heb zelf genoeg wedstrijdjes gevoetbald in Dtjes, Ctjes en Btjes waar elftalleiders of zelfs mijn eigen vader een vlag in de hand gedrukt kreeg. Niet gek dat er dan sprake is van partijdigheid.

Hij zegt het alleen zo alsof het lijkt dat dat het probleem is, ipv opvoeding.
HR
HR

Vaste waarde in elftal

1) de timing is heel slecht;
2) hij impliceert dat er een verband is tussen dit probleem en wat er gisteren gebeurde. Hij heeft het over onsportieve grensrechters die bewust voor de thuisclub vlaggen. Maar wat weet hij van wat er gebeurd is in dit geval? Misschien was die grensrechter wel hartstikke sportief. Hij legt een hoogst ongepast verband.

Onvergeeflijk dom van Peter R.

[Dit bericht is veranderd door bommelforpresident (op 4 december 2012 19:13:38).]
HR
HR

killermfc
Legende

Reg.: 13 februari 2009

bommelforpresident schreef:

Peter R de Vries heeft echt een geweldig beroerd gevoel voor timing. Ongelofelijk...

Ben benieuwd wat er gebeurt als er een opstootje dreigt te ontstaan aanstaand weekend. Reageren spelers anders? Duiken de media er bovenop?
HR
Kan je überhaupt lezen? Het amateurvoetbal ligt eruit aanstaand weekend. :slaap

Ben overigens benieuwd hoe ajacied peter r. gereageerd zou hebben op björn kuiper wanneer deze zaterdag wel de, terechte(!), pingel had gegeven aan PSV en mede daardoor de wedstrijd, onverdiend, gewonnen had. Misschien waren we dan wel voorgoed afgeweest van het probleem kuiper.

Mijn eerste reactie was ook van 'afschuwelijk' & 'geen enkele straf is hoog genoeg, behalve dan die ene die allang is afgeschaft in Nederland'.

Aan de ander kant, het zal een van je eigen kinderen zijn. En ik moet zeggen dat ik verrotte sujetten als blom, braamhaar & nijhuis ook vaak het allerergste toewens. Dat is namelijk de menselijke emotie.

Maar blijft buiten kijf staan dat het schandalig is en dat er zware straffen moeten volgen voor de daders, hetgeen waarschijnlijk zal uitblijven in deze linkse, verloederde samenleving.
HR
HR

Vaste waarde in elftal

killermfc schreef:

(...)

Kan je überhaupt lezen? Het amateurvoetbal ligt eruit aanstaand weekend. :slaap

HR
Er is ook nog zoiets als betaald voetbal. Volgende keer iets beter opletten als je iemand probeert af te zeiken.
HR
HR

RB1987
Internationale topspeler

Uit: Maastricht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Alex Rodrigo Dias da Costa
Reg.: 23 maart 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 4 december 2012 om 20:18:34.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

bommelforpresident schreef:

1) de timing is heel slecht;
2) hij impliceert dat er een verband is tussen dit probleem en wat er gisteren gebeurde. Hij heeft het over onsportieve grensrechters die bewust voor de thuisclub vlaggen. Maar wat weet hij van wat er gebeurd is in dit geval? Misschien was die grensrechter wel hartstikke sportief. Hij legt een hoogst ongepast verband.

Onvergeeflijk dom van Peter R.
HR
Ik vind de timing juist goed, natuurlijk moet er gepraat worden over het probleem van verbaal en fysiek geweld op en rond voetbalvelden, en dit zou ook het hoofdpunt moeten zijn van de discussie, maar ik vind dit ook een prima moment om "de andere kant", de partijdige grensrechters en scheidsrechters aan de kaak te stellen. Als je een tweet als deze op een ander moment de wereld in slingert, krijg je geen enkele aandacht. Top timing dus van Peter R.
Dat hij impliceert dat er een verband is, lees ik er niet in. Dat maak jij er zelf van, hij geeft alleen aan dat het fenomeen partijdige grensrechter er is, en ik denk dat we dat allemaal kunnen beamen.
Uitspraken als "een goede grensrechter pakt punten voor zijn club" zijn in het amateurvoetbal heel populair, maar zijn strikt genomen natuurlijk te belachelijk voor woorden.
Voor de goede orde: ik beweer niet dat de bewuste grensrechter partijdig is geweest, voor de mensen die dit graag in mijn post zouden willen lezen.
HR
HR

hen-3
Legende

Vak: Zuid - A
Uploads: 9
Reg.: 28 februari 2001

Leuk ook weer het slag volk, dat zich hiermee bezig heeft gehouden.
:O
Maar ja, moeilijke jeugd, eigen cultuur bla bla bla bla.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige Forums » Maatschappelijke Discussies » grensrechter overleden

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Speelt PSV te verdedigend?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 11,0% dat Heracles Almelo wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PSV-SC Cambuur Leeuwarden:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!