PSV Netwerk
vrijdag 28 april 2017 - 22:00                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Maatschappelijke Discussies » Ergernissen in het algemeen

HR

Deze topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 40 »

HR

WerkVloer
Speler van het Jaar PSV 1

Uit: Lierop
Vak: -
Droomaankoop: Andrés Guardado
Reg.: 4 februari 2015

Naar aanleiding van een kleine discussie op dit forum die ik net heb gelezen dit topic aangemaakt.

Het gaat dan over zaken waar jij en ik me gruwelijk aan kunnen ergeren of die ons irriteren. Is het niet aan het voetbal op tv met die ene commentator die weer eens niet weet dat dat Pietje is en niet Klaasje, dan is het wel het afglijdende taalgebruik wat her en der gebezigd wordt. Ja ook hier. De hele tijd van die 'verassingen' die mensen zich wensen of die 'is'en die steeds langskomen. Ga dan eens bij de IS en laat ons hier met rust. Wat gechargeerd maar je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel. Toch?

Geen topic kunnen vinden van een jaar oud. Wel eentje die over verkeer in Eindhoven gaat en die is al meer dan 10 jaar oud. Ook dat is een goede maar dan misschien gewoon hier verder (of toch daar, dat moet je eigenlijk ook gewoon zelf weten. Ik ga me daar niet aan ergeren (of toch wel... dan kan ik dat weer hier melden)).

Het gaat dus over zaken waar je zo kwaad om kan worden / je dus zo aan ergert, dat je dat even kwijt moet. En dat kan dan gewoon hier. Zonder echt grof te worden. Afgesproken?
HRHR
HR

deninho32
Ster van het EK

Uit: Helmond
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Bastian Schweinsteiger
Reg.: 26 januari 2004

quote:HR
WerkVloer schreef:

Naar aanleiding van een kleine discussie op dit forum die ik net heb gelezen dit topic aangemaakt.

Het gaat dan over zaken waar jij en ik me gruwelijk aan kunnen ergeren of die ons irriteren. Is het niet aan het voetbal op tv met die ene commentator die weer eens niet weet dat dat Pietje is en niet Klaasje, dan is het wel het afglijdende taalgebruik wat her en der gebezigd wordt. Ja ook hier. De hele tijd van die 'verassingen' die mensen zich wensen of die 'is'en die steeds langskomen. Ga dan eens bij de IS en laat ons hier met rust. Wat gechargeerd maar je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel. Toch?

Geen topic kunnen vinden van een jaar oud. Wel eentje die over verkeer in Eindhoven gaat en die is al meer dan 10 jaar oud. Ook dat is een goede maar dan misschien gewoon hier verder (of toch daar, dat moet je eigenlijk ook gewoon zelf weten. Ik ga me daar niet aan ergeren (of toch wel... dan kan ik dat weer hier melden)).

Het gaat dus over zaken waar je zo kwaad om kan worden / je dus zo aan ergert, dat je dat even kwijt moet. En dat kan dan gewoon hier. Zonder echt grof te worden. Afgesproken?
HR
Ik kan me wel storen aan mensen die namen in combinatie met een lidwoord gebruiken...
HR
HR

trixm
Vedette

Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Melvin Platje
Reg.: 4 maart 2006

Ik heb bijna het gevoel alsof ik mij moet gaan verontschuldigen voor het verkeerd schrijven van het woord 'poule'.
HR
HR

WerkVloer

Heren, dit was een serieus bedoelde openingspost en zeker geen aanklacht op specifieke leden.

@ deninho32: Laten we daar niet aan beginnen aub? Geef anders aan waar het fout ging dan kan ik dat veranderen.

@ trixm: Nu bij nalezen van dat topic heb ik inderdaad 3 leden gevonden op de voorlaatste pagina die het over een poule hadden ipv pool. Jij zit daar niet bij. Ik had dat bericht gewoon als een voorbeeld gebruikt en waar deninho32 nota bene zelf in aangaf dat het "toch pool moest zijn ipv poule?" en sly17 het een irritante fout vond.
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

WerkVloer schreef:

Heren, dit was een serieus bedoelde openingspost en zeker geen aanklacht op specifieke leden.

@ deninho32: Laten we daar niet aan beginnen aub? Geef anders aan waar het fout ging dan kan ik dat veranderen
HR
Ik stoor me soms aan mensen die namen in combinatie met een lidwoord gebruiken, maar ik zeg toch nergens dat jij dat doet?
HR
HR

WerkVloer

@ Deninho32: Kijk, zo ontstaan dus 'flame wars'. Ik interpreteerde je eerste post dus verkeerd.

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat je reageerde met een quote van mijn hele vorige post (daar kan ik niet zo goed tegen :kwaad ) en dat je de zin nog liet doorlopen met die 3 puntjes. Dat las ik als heel bedreigend :bang :C en ik zette m'n stekels al op!

Maar ik ben nu weer :cool
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

WerkVloer schreef:

@ Deninho32: Kijk, zo ontstaan dus 'flame wars'. Ik interpreteerde je eerste post dus verkeerd.

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat je reageerde met een quote van mijn hele vorige post (daar kan ik niet zo goed tegen :kwaad ) en dat je de zin nog liet doorlopen met die 3 puntjes. Dat las ik als heel bedreigend :bang :C en ik zette m'n stekels al op!

Maar ik ben nu weer :cool
HR
Gelukkig maar :B ...Ik ben overigens verre van bedreigend hoor..
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Straks tijdens de Tour de France is het ineens voor zo ongeveer iedereen op TV te moeilijk om Astana fatsoenlijk uit te spreken, terwijl het in mijn optiek toch voor de hand ligt om deze teamnaam hetzelfde uit te spreken als de naam van de stad...Zelfs op de Belgische TV doen ze het fout...
HR
HR

Juancho
Mister PSV

Droomaankoop: -
Reg.: 26 april 2002

Over de Tour gesproken... Ik irriteer erger me MATElOOS aan die kudde amateurs die je opeens weer op de weg ziet fietsen en denken dat ze de wegen voor zichzelf hebben. Zowel fietspaden als autowegen worden onveilig gemaakt door die idioten. En ja, uitzonderingen zijn er gelukkig ook.

[Dit bericht is veranderd door Juancho (op 17 juni 2015 16:23:20).]
HR
HR

Demenkovets
Mister PSV

Uit: IJsselmuiden
Reg.: 8 april 1999

Ik erger me altijd aan mensen die zich irriteren i.p.v. ergeren. ;) :tong

Voor alle duidelijkheid:
- Ergeren is actieve, bedrijvende vorm (ik erger me aan..)
- Irriteren is passieve, lijdende vorm (iets irriteert me..)
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Juancho schreef:

Over de Tour gesproken... Ik irriteer me MATElOOS aan die kudde amateurs die je opeens weer op de weg ziet fietsen en denken dat ze de wegen voor zichzelf hebben. Zowel fietspaden als autowegen worden onveilig gemaakt door die idioten. En ja, uitzonderingen zijn er gelukkig ook.
HR
Je kunt je niet irriteren aan iets, hooguit ergeren :tong .. Nog veel erger zijn die randdebielen die steeds gaan meerennen met de wielrenners... Vorig jaar of 2 jaar geleden loste een Nederlandse fan dat mooi op door zo'n clown onderuit te trappen :D
HR
HR

Royalty
Selectiespeler PSV 1

Reg.: 21 mei 2015

Ik erger me mateloos aan scheidsrechterlijke dwalingen.
Kom op zeg! Het is 2015, de techniek staat voorop. Waarom moet je naar de UEFA of FIFA luisteren om camera's en doellijntechnologie in te schakelen. Weet niet precies wat de reden weer was, maar geloof iets met competitievervalsing. Maar juist het niet invoeren ervan is competitievervalsing.
Afgelopen seizoen zoveel fouten van de arbiters gezien. Een vijfde/zesde arbiter is een lachertje. Iedereen weet/ziet dat die gasten nogsteeds fouten maken en dus niet alles zien.

En doellijntechnologie werd alleen in R'dam en A'dam ingevoerd, als test. Maar het telde wel mee voor de competitie. Dan is dit toch ook competievervalsing.
HR
HR

WerkVloer

deninho32 schreef in een ander topic:

Het verbaast me telkens weer hoeveel mensen denken dat dit een poule is.. Het is een pool mensen...
HR
Maar je ergert je er toch hopelijk niet aan, of wel? :) Bij eentje is daar het kwartje nog niet helemaal gevallen. Hoe het wel moet staat er ook nog eens in rode letters langs.

Maar over fietsers gesproken (daar horen wielrenners toch bij?): Ik erger me al jaren aan die fietsende paardenstaarten die al slingerend op hun omafietsen met hun mobieltjes (smartphones tegenwoordig) bezig zijn. Als je ze dan een lief kusje geeft met de bumper ontwaken ze verschrikt uit hun trance en schelden ze je ook nog verrot. Dat is toch niet normaal? Ze omver rijden ook niet, maar dat terzijde!
HR
HR

Petrovic
Ster van het EK

Vak: Oost - YY
Reg.: 28 november 2001

Het kwartje is wel degelijk gevallen hoor (ik neem aan dat je tenminste op mij doelt). Laat ik het zo zeggen, soms is het ook wel eens leuk om een 'bewussie' te doen :tong

Toegegeven, in eerste instantie schreef ik enkele keren onbewust fout. Maar nu er keer op keer op wordt gehapt....

Ik stoor, irriteer of erger me niet aan mensen die kleine taalfouten herhaaldelijk proberen te corrigeren. Wel verbaas ik me er over. Ik zou het persoonlijk pas storend vinden als posts slecht leesbaar of begrijpbaar worden door vele fouten.
HR
HR

WerkVloer

Inderdaad ik doelde hiermee op jou :B , maar nu weten we dus ook waarom. Een beetje leven in de :pul brengen? Daar hou ik ook wel van. (Is het nu hou of houd?)

Met kleine taalfouten heb ik ook geen problemen. Die maakt iedereen wel regelmatig. Wel met de fouten die op een gegeven moment standaard worden en dan door velen worden gebruikt omdat men dat dan als goed aanneemt. Daar kan ik me dan wel aan gaan ergeren. Omdat ik weet dat ze fout zijn. Zoals 'middenmotor' of 'is' uit mijn openingspost.

Maar dit topic moet niet alleen over taalvouten gaan. Andere ergernissen zijn ook welkom.
HR
HR

RaJitsu
Legende

Uit: Den Bosch
Vak: West - K
Reg.: 4 mei 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 18 juni 2015 om 18:27:06.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 81036971  MSN: rajitsu@hotmail.com  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Wanneer iemand constant dezelfde taalfout maakt, is er toch niets mis mee om hem of haar daarop te wijzen? Correct taalgebruik is belangrijk. Wanneer het duidelijk een incidenteel, opzichzelfstaand foutje is, ok. Maar wanneer er duidelijk sprake is van een structurele fout, zou ik graag zien dat iemand mij verbetert.
HR
HR

Albert Trestena
Nationale topspeler

Uit: Hillegom
Reg.: 26 april 2007

Ik vind het vervelend als mensen in interviews het woord "nogmaals" in hun eerste zin gebruiken. Vanaf vorig seizoen is het ineens normaal om dat te doen. Het zal wel een trend in de mediatraining zijn. Ik heb altijd het gevoel dat we iets missen als dat gezegd wordt. Ik vind het een soort van liegen en derhalve immoreel. De interviewer zou de geïnterviewde daarover aan moeten spreken.
HR
HR

Vlaming
Vedette

Reg.: 15 juli 2008

Ik denk dat ik qua ergernissen een geduchte concurrent van Jan Mulder kan zijn, Werkvloer. Denk bijvoorbeeld aan massahysterie of extreem kuddegedrag. Verregaand opportunisme is ook zo'n heikel punt. Maar daarnaast ben ik ook behoorlijk allergisch voor taalfouten. Uiteraard de klassieke dt-fouten - zeker bij zelfstandige naamwoorden, maar met name die tegen het Standaardnederlands: hij is groter als mij, ik ben ongetwijfeld de enigste die zich hieraan stoort, hoe noemt hij?, we zijn deze vakantie naar enkele museums geweest, het boek wat ik gekocht heb, de media is van een bedroevend niveau, 100% van de PSV-supporters zijn blij met de landstitel etc. etc.
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Vlaming schreef:

Ik denk dat ik qua ergernissen een geduchte concurrent van Jan Mulder kan zijn, Werkvloer. Denk bijvoorbeeld aan massahysterie of extreem kuddegedrag. Verregaand opportunisme is ook zo'n heikel punt. Maar daarnaast ben ik ook behoorlijk allergisch voor taalfouten. Uiteraard de klassieke dt-fouten - zeker bij zelfstandige naamwoorden, maar met name die tegen het Standaardnederlands: hij is groter als mij, ik ben ongetwijfeld de enigste die zich hieraan stoort, hoe noemt hij?, we zijn deze vakantie naar enkele museums geweest, het boek wat ik gekocht heb, de media is van een bedroevend niveau, 100% van de PSV-supporters zijn blij met de landstitel etc. etc.
HR
Ik heb zo'n idee dat ik met je kan wedijveren als het gaat om ergernissen..Het gebruik van mits/tenzij schijnt ook erg moeilijk te zijn in de praktijk..De 'd' en 't' fouten vind ik misschien nog wel het ergst..Ook hier op het forum zie ik regelmatig 'Wie betaald, bepaald' voorbij komen.. :D... Een ander mooi voorbeeld is het woord 'sowieso', daar zie je soms wel 4 of 5 varianten op verschijnen..Overigens is niemand onfeilbaar en ik vind het juist prettig als iemand me wijst op bepaalde spelfouten, al zullen de puntjes bij mij niet snel verdwijnen denk ik..Iedere gek zijn gebrek of zoiets...

[Dit bericht is veranderd door deninho32 (op 19 juni 2015 15:14:48).]
HR
HR

Frits Flits
Meervoudig international

Vak: Zuid - CD
Reg.: 6 november 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 juni 2015 om 15:50:14.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Vlaming schreef:

HR
Enige heeft geen overtreffende trap, want er is er maar één.
HR
HR

tirzah
Vedette

Reg.: 14 april 2008

Frits Flits schreef:

(...)
HR
Proficiat. Nu nog een post wijden aan al de andere fouten die Vlaming als voorbeelden noemde. :B
HR
HR

deninho32
Ster van het EK

Frits Flits schreef:

(...)
HR
Je beseft dat dit niet slim is? :B
HR
HR

Frits Flits
Meervoudig international

Vak: Zuid - CD
Reg.: 6 november 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 19 juni 2015 om 22:30:51.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

tirzah schreef:

(...)

Proficiat. Nu nog een post wijden aan al de andere fouten die Vlaming als voorbeelden noemde. :B
HR
Het was mij ontgaan dat Vlaming het als een fout voorbeeld gebruikte.
Bij deze mijn excuus aan Vlaming. :ja
HR
HR

PSV Guy
Selectiespeler PSV 1

Droomaankoop: Marco Van Ginkel
Reg.: 29 oktober 2011

Ik haat mensen die zich constant ergeren. Maar als ik dan toch iets moet noemen dan zijn het wel die zogenaamde stoere mensen op school die een pet dragen met obey erop en heel graag aan iedereen willen laten zien dat ze roken.
HR
HR

WerkVloer

RaJitsu schreef:

Wanneer iemand constant dezelfde taalfout maakt, is er toch niets mis mee om hem of haar daarop te wijzen? Correct taalgebruik is belangrijk. Wanneer het duidelijk een incidenteel, opzichzelfstaand foutje is, ok. Maar wanneer er duidelijk sprake is van een structurele fout, zou ik graag zien dat iemand mij verbetert.
HR
Het is nog niemand anders opgevallen!
Moet ik dat nu echt hier zelf aangeven? Ik wil nie!

Frits Flits schreef:

(...)

Het was mij ontgaan dat Vlaming het als een fout voorbeeld gebruikte.
Bij deze mijn excuus aan Vlaming. :ja
HR
Ik kan me dit ook wel voorstellen. Trapte er zelf in eerste instantie ook in omdat iemand mij eerder op dezelfde fout wees, maar na herlezen begon het me te dagen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 40 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige forums » Maatschappelijke Discussies » Ergernissen in het algemeen

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Zal PSV erin slagen Marco van Ginkel te behouden in de zomer?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 22,9% dat NEC wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van FC Groningen-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!