PSV Netwerk
vrijdag 18 mei 2012 - 02:40                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Maatschappelijke Discussies » Is er nog een weg terug?

HR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

HR

Stelling:

Is een oorlog tegen irak nog te vermijden??
Nee,want de wapeninspecteurs komen met onweerlegbaar bewijs tegen irak
Nee, want Madman Bush gaat hoe dan ook de oorlog aan!
Ja, want de wapeninspecteurs pleiten Irak vrij
Ja, want Amerika zwicht onder de internationale druk
Ja, want eerst komt er uitstel en dan afstel!
anders nl...

HR
HR

romario4wethoudervanjuine
Legende

Vak: -
Reg.: 24 mei 2001

Morgen komen de bevindingen van de VN wapeninspecteurs over het voetlicht.
De wereld lijkt echter al aan alle kanten stelling te hebben genomen.
Ik persoonlijk denk dat de bevindingen van de wapeninspecteurs de tegenstanders niet zullen over halen om in een keer wél voor oorlog te zijn; net zo min als ik ervan overtuigd ben dat het "Amerika-Engeland pact" zich van haar oologsintenties af laat brengen door de VN bevindingen.
Dus is er m.i een patstelling ontstaan, waarbij dan de grote vraag wordt:
Durft Amerika ondanks de internationale weerstand toch de oorlog aan te gaan?
Bush heeft zich in mijn ogen zover vast geluld in oorlogsdreiging, dat hij niet terug kan zonder gezichtsverlies.
Met name een cowboy zoals hij is kan daar niet mee omgaan...en dus vrees ik met grote vreze dat oorlog niet meer te keren is.
Ik weet dat er meerdere topics over het onderwerp lopen, maar ik wil er gewoon eens een poll tegenaan gooien:
Denk jij dat de oorlog nog te stoppen valt?
(En zo ja/nee waarom dan

Keuze stelling: Nee, want Madman Bush gaat hoe dan ook de oorlog aan!
HR
HR

Paul van Heertum Rode kaart: waarschuwing
Legende

Uit: Schijndel
Reg.: 13 januari 1999

Hij is geen madman overigens maar de beslissing om Irak aan te vallen is vorige zomer al genomen.

Al het geouwehoer is slechts een farce omdat iedereen al weet wat er gaat gebeuren en dat heel de westerse wereld achter de alliantie gaat staan(of zich in elk geval niet verzet)

:offtopic Volgende keer graag geen subjectieve stelling, er is ruimte genoeg voor je mening in de topic :offtopic

[Dit bericht is veranderd door Paul van Heertum (op 13 februari 2003 20:24:45).]

HR
HR

Souza Forever
Vedette

Uit: Boston, USA
Reg.: 11 februari 2000

Romario-etc,

Ik ben beter van je gewend en ik weiger hier principieel een antwoord op te geven. Ik heb het antwoord wel maar als ik jouw opties zie, word ik echt onpasselijk.

madman Bush? get a life!!!

Mag ik ook stemmen nu op SINT SADAM of zo?

Raar trouwens dat je nu Bush wel ineens goed kunt spellen, was het niet Sjors of Boesj??

Details, punt voor punt:
1) onweerlegwaar bewijs zul je nooit krijgen helaas
2) madman Bush, ga ik niet eens op in
3) wapeninspecteurs hebben ook hun twijffels
4) welke internationale druk? dit wordt zwaar overdreven, kijk naar Europa en je ziet 3 (drie!) landen die tegen zijn, de rest is voor.
5) uitstel/afstel.....nee, het is nu of nooit
6) anders..............ja, de oorlog komt omdat iedereen beseft dat Iraq de hele wereld uitlacht en gewoon doorgaat met bewapenen.

Geen stellingname
HR
HR

Faaz
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 september 2000

Souza,

Hoe komt het dat jij steeds doet of mensen die voor Bush zijn automatisch voor Saddam zouden zijn?

Wat mij persoonlijk betreft behoort Saddam zo snel mogelijk voor het internationale strafhof gebracht te worden. Helaas zal dat nooit gebeuren omdat meneer Bush daar nooit aan mee zal werken. De VS erkennen het internationale strafhof namelijk niet. Ze hebben wel een hele grote bek over wereldvrede en de internationale rechtsorde maar alle pogingen instanties op te richten of om hierover afspraken te maken blokkeren de ze. Niet alleen het internationaal strafhof wordt door hen verworpen zelfs het verdrag rond de verbanning van landmijnen weigeren deze cowboys te ondertekenen.

Ik ben het trouwens volledig met Romario eens als hij Bush een madman noemt. Ik zou er zelfs de woorden moordlustig, hypocriet, leugenachtig en misdadig aan toe willen voegen. Maar daar zal je helemaal wel niet meer op in gaan.

Tot slot wilde ik je de tekst die mijn hond morgen met zich mee zal dragen niet onthouden:

Feed me Bush, I'll puke on Saddam.

[Dit bericht is veranderd door Faaz (op 14 februari 2003 05:16:57).]

HR
HR

Legende

Beste Souza, ik heb keer op keer gezegd dat ik Sadam een ongeloofelijke imbeciel vind en hoop dat hij gauw met een molensteen om zijn nek de bodem van de dode zee gaat verkennen.
Maar als ik, gisteravond, die madman Bush weer zie in zijn toespraak van de Amerikaanse troepen, dan ga ik werkelijk over mijn nek!
Ik snap echt werkelijk niet hoe "jullie" allemaal daar in de States je zo voor de gek laat houden door die one-braincel praatpop!

Die idioot speelt namelijk met MIJN wereldvrede..en sorry hoor, maar dan noem ik hem een madman!

[Dit bericht is veranderd door romario4wethoudervanjuine (op 14 februari 2003 07:42:48).]

HR
HR

velosofan
Meervoudig international

Uit: Helmond
Vak: Oost - VV
Reg.: 8 maart 2002

We gaan ongetwijfeld het bewijs zien van het feit dat amerikaans gezichtsverlies belangrijker is dan wereldvrede.
Bush kan en wil niet meer terug.

Ik heb er echter nog steeds wel goede hoop op dat de VN niet akkoord zal gaan met een oorlog op dit moment. Ik ben er niet van overtuigd dat Europa zich dan toch achter Amerika zal stellen. Ik ben er wel van overtuigd dat dit Amerika niet tegen zal houden.

HR
HR

Legende

En even ter volledigheid:

quote:HR
1) onweerlegwaar bewijs zul je nooit krijgen helaas HR
Hoezo niet, omdat het er niet is zeker?!!!
(waarom anders uberhaupt wapeninspecteurs sturen, dan kun je net zo goed een wet maken:
Als Amerika vermoedt dat..mag Amerika ongelimiteerd een land aanvallen....zou Sjors wel passen zo een mandaat, ja!)

3) wapeninspecteurs hebben ook hun twijffels HR
Bij twijfel NIET in halen!
Eerst nog maar een ronde verder zoeken lijkt me billijk..zeker gezien de steeds groter wordende medewerkingsbereidheid.

4) welke internationale druk? dit wordt zwaar overdreven, kijk naar Europa en je ziet 3 (drie!) landen die tegen zijn, de rest is voor. HR
Dan ontbeer jij daar toch de nodige info (Interne propaganda in de VS zeker?)
Immers zijn oa ook tegen:
Rusland, Canada, China..bepaald niet de minsten lijkt me!
Voeg daarbij aantoe dat binnen de landen die zgn voor zijn, de interne druk ook steeds groter wordt.
Nee Souza, zo'n collectieve support als men jouw wil doen geloven,die is er zeeer zeker niet!

5) uitstel/afstel.....nee, het is nu of nooitHR
Waarom dan?

6) anders..............ja, de oorlog komt omdat iedereen beseft dat Iraq de hele wereld uitlacht en gewoon doorgaat met bewapenenHR
Welnee joh,Iedereen beseft waar het sjors om te doen is.
maar laat hem maar schieten die idioot, de rekening krijgt hij vanzelf!

[Dit bericht is veranderd door romario4wethoudervanjuine (op 14 februari 2003 10:53:08).]

HR
HR

PSVwally
Legende
ex-Quizmaster

Uit: Eindhoven
Reg.: 9 maart 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 februari 2003 om 11:10:57.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 16252652  MSN: pwalravens@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik vind wel dat de amerikanen eens een punt hebben met het feit dat Irak zich inmiddels al 18x niet aan een afspraak heeft gehouden. Elke keer voed Irak weer een beetje meer aan de inspecteurs, die dan weer tevreden zijn.
Ik ben niet voor een oorlog, maar ik kan me voorstellen dat de amerikanen er onderhand genoeg van hebben.
Een vreemdzame oplossing kan er gewoonweg niet komen, omdat zowel Irak, als Amerika(Engeland)zich daarvoor al te aanvallend hebben opgesteld. Voor jan *** 300000 militairen en personeel verplaatsen is er volgens mij niet bij nl.

Keuze stelling: anders nl...
HR
HR

Legende

Ik wist niet dat Rusland, Canada en China in Europa lagen.

Zo zie je maar weer je leert elke dag hier op het BB

HR
HR

Klompje
Legende
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007

Uit: Brussel
Vak: Noord - SS
Reg.: 23 juli 2000

Ik heb je al eens vaker gezegd dat je terug naar school moest: Rusland is europa. Tot de Oeral is het geografisch Europa en Moskou ligt daar nog voor. Rusland wordt economisch en politiek altijd tot europa gerekend. Het is bijvoorbeeld ook lid van de UEFA.

Geen stellingname
HR
HR

Legende

welke internationale druk? dit wordt zwaar overdrevenHR
Ik refereer hieraan,maar dat wist jij best, flauwerd!

HR
HR

Legende

Ga je mij wat leren over topografie?

Dan wens ik je veel succes want dat zul je nodig hebben

[Dit bericht is veranderd door Paul van Heertum (op 14 februari 2003 12:26:52).]

HR
HR

Sven Derksen
Basisspeler

Uit: eindhoven
Reg.: 8 september 2000

Dit in verband met je beperkte geestelijke vermogens?

Geen stellingname
HRHR
HR

pimm
Legende
Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004

Uit: Geleen
Reg.: 29 maart 2000

Als de VS Irak aanvalt krijgen ze zelf de rekening gepresenteerd. De VS is zich nu nog onpopulairder aan het maken. En trouwens iemand de propagnda van de VS tegen saddam gezien, doet denken aan de Nazi propaganda filmpjes. De vergelijking maakt zich zelf.

Keuze stelling: Ja, want Amerika zwicht onder de internationale druk
HR
HR

Legende

Optie 1 valt af; het bewijs van de wapeninspecteurs pleit eerder voor vervolgonderzoek en respijt voor iraq, dan dat het pleit voor een onmiddelijke aanval!
Frapant ook dat Blix zelfs het "bewijs" wat Powell vorige week aandroeg enigermate onderuit haalt!
Wel slinks van Sadam om Aziz naar de Paus te sturen!
Daarmee geeft hij m.i nogmaals aan geen Moslimfundamentalist te zijn (Aziz, zijn rechterhand is bijv Christen!).
Aan alle kanten gaan alle registers open!
Ben benieuwd hoe de madman nu gaat reageren!

HR
HR

Legende

NOS teletekst meldt zojuist dat nu ook Tony Blair instemt met uitbreiding van het onderzoek door de wapeninspecteurs!
Zou dan toch een vreedzame weg bewandeld kunnen worden?
Afwachten op een formele reactie van the madman!
Wat zal het verwende jongetje gisteren stampvoetend in zijn bombers-pyama door het witte huis hebben getierd!
:B

HR
HR

Astenaar
International

Uit: Asten
Vak: Oost - V
Reg.: 2 maart 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 februari 2003 om 15:01:13.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Denken jullie nou allemaal echt dat een oorlog vermeden kan worden??? Over 2 weken heeft amerika 200.000 soldaten in de golf zitten, en die gaan er echt niet heen om alleen maar te oefenen.

Ik ben misschien wel tegen oorlog, maar wat er de laatste tijd gebeurt, klopt niet helemaal, en geef Bush toch wel wat gelijk.
Nu heeft de VN ineens weken uitstel nodig voor inspecties, maar, als we even reeel blijven, ze hebben er 12 jaar!!!!! tijd voor gehad. Nu wil de VS actie, en nu heeft de VN ineens meer tijd nodig, en er worden in een snel tempo extra controleurs opgeleid. oftwel, de VN heeft de laatste 12 jaar niet veel gedaan, en heeft het allemaal wel goed gevonden.

want het feit is, irak heeft enkele resoluties geschonden, en de Vs is dit na 12 jaar gewoon meer dan beu.

trouwens, irak zegt wel mee te werken aan de controles, maar als de VS met een spionagevliegtuig wil overvliegen, MOETEN zij dit eerst melden aan irak, wanneer en welke route ze vliegen, anders haalt irak het vliegtuig neer. (onbemande spionagevliegtuigen).

Geen stellingname
HR
HR

Legende

Het ligt denk ik iets genuanceerder als jij nu stelt Astenaar, maar zelfs al zou je gelijk hebben:
*Rechtvaardigt het feit dat er zoveel troepen reeds daar zijn , dan maar een oorlog?
Heeft iemand gisteren het verhaal gezien van de Amerikaanse F 16 piloot uit de vorige Golfoorlog, verteld door zijn vader...dat gaat toch door merg en been!
Al de onschuldige slachtoffers die zouden vallen, alleen daarom toch al dient elke andere weg bewandeld te worden?
*Op het punt van het ongelimiteerd toe staan van spionage vluchten is Irak deze week overstag gegaan, dus hier ga je mank.
*Natuurlijk heeft men de afgelopen jaren Sadam een beetje zijn gang laten gaan; anderzijds..wat heeft hij misdaan in die tijd tegen de wereldvrede?!
Begrijp me goed, het is een grote hufter, en wat hij met de lokale bevolking uit haalt is werkelijk schofterig..maar hetzelfde geldt voor die papzak van een Sharon..om maar eens een vergelijk te maken.

Ik persoonlijk vind dat elk middel wat een oorlog voorkomt aangegrepen moet worden.

Godzijdank komt er nu vanuit de Moslimwereld ook tegengas.
Want vergis je niet, als Amerika het regime van Sadam omver werpt, komt er een heeeeel onstabiele situatie terug in een regio die toch al niet uitblinkt door stabiliteit.
Het is een regelrechte farce dat Amerika wel even " de democratie" verspreidt in Irak en de regio.
Stel je even voor dat morgen een Moslimleider in "het belang" van Europa, hier morgen een Moslim-regime aan de macht wil helpen..om reden van het feit dat wij dan bevrijd worden van Satan!
Ik-weet-wel...ik hecht ook heel erg aan mijn democratie..maar netzozeer hechten die mensen in de Moslimlanden aan HUN cultuur en verworvenheden!
Het feit dat Amerika wel even uitmaakt hoe en op welke manier die mensen hun leven willen leven..is ook zwaar anti-democratisch!!!!

HR
HR

Astenaar
International

Uit: Asten
Vak: Oost - V
Reg.: 2 maart 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 15 februari 2003 om 16:15:56.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
"Op het punt van het ongelimiteerd toe staan van spionage vluchten is Irak deze week overstag gegaan, dus hier ga je mank."

Ik zei niet dat de VS GEEN spionagevluchten mag doen, maar het ging mij erom op welke wijze dit gebeurt.
Wat heb je nou aan een spionagevlucht, als je deze van te voren moet aankondigen, en dan het hele vluchtschema eerst aan irak moet geven?

Geen stellingname
HR
HR

Hans Kraay Sr.
Legende

Reg.: 18 juni 2001

Ik-weet-wel...ik hecht ook heel erg aan mijn democratie..maar netzozeer hechten die mensen in de Moslimlanden aan HUN cultuur en verworvenheden! HR
Nou, ze komen graag naar hier, hoor.

Geen stellingname
HR
HR

Legende

Ik zei niet dat de VS GEEN spionagevluchten mag doen, maar het ging mij erom op welke wijze dit gebeurt.
Wat heb je nou aan een spionagevlucht, als je deze van te voren moet aankondigen, en dan het hele vluchtschema eerst aan irak moet gevenHR
En jij gelooft dat Amerika zich daar aan stoort?

En Hans, jij snapt heel goed wat ik bedoel.
Stel je voor morgen besluit een Moslim-macht dat het zo zielig is voor ons Europeanen dat wij niet op kunnen groeien in een door en voor Allah ingerichte samenleving en zij komen ons hier "bvrijden" en vervolgens vertellen hoe wij ons leven anders/beter moeten leven.
Dat werkt toch niet?!
Jij kunt nu heel flauw zeggen dat men daar mee bezig is, maar zelfs een rechtse rakker als jij ( ;) )kan toch wel zo genuanceerd denken om dat verschil te zien mag ik hopen?
Feitelijk is dat wat Amerika overhoop wil halen in de Moslimwereld precies hetzelfde als dat wat ik hier schets.
Jij als opper-pleitbezorger tegen het binnenhalen van asielzoekers zou overigens om die reden al helemaal niet blij moeten zijn met een aanstaande oorlog...maar dat is weer een heel andere onderwerp!

HR
HR

Legende

Welke verworvenheden?

HR
HR

Legende

De hunne!

HR
HR

Legende

De hunnebedden liggen in DrentHe

HR
HR

Hans Kraay Sr.
Legende

Reg.: 18 juni 2001

Ik begrijp het goed, wethouder, alhoewel ik me kan voorstellen dat vrouwen en homo's blij zouden zijn met een bevrijding uit het westen. Maar goed, stel nu dat Kenneth Pollack gelijk heeft. Pollack is een vooraanstaand Irak-deskundige, die als CIA-medewerker aankondigde dat Irak Koeweit ging binnenvallen. In zijn boek Threatening Storm maakt hij duidelijk dat de Westerse wereld geen andere keuze heeft dan een militaire invasie in Irak. Haast is geboden, want als Saddam Hoessein de nucleaire drempel is gepasseerd is er geen weg terug.

Stel dat we niets doen, en over drie jaar deponeert Saddam een kernbom op een willekeurige Westerse plaats, neem Israel. Kijken alle Europese landen dan naar Amerika? Roept premier Wouter Bos dan dat hij zich verantwoordeijk voelt, maar schuldig is slechts degene die op de knop heeft gedrukt? Of stel dat er slechts dreiging komt van Saddam: roept Wouter Bos dan: don't shoot at me. Im just the pianoplayer?

Stel dat Saddam Turkije binnenvalt, omdat daar ook nog wat opstandige Koerden zijn en de Westerse banden van de Turken hem maar matig bevalt. En dat Amerika dan stelt: Fuck you all in Europe. We've got a world of our own?

Ik weet, een paar keer stel dat. Maar voorkomen is beter dan genezen. En al jouw argumenten vind ik ook hout snijden, trouwens.

Geen stellingname
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige Forums » Maatschappelijke Discussies » Is er nog een weg terug?

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is PSV met Advocaat en Van Bommel erbij favoriet voor de titel volgend jaar?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 78,8% dat VVV Venlo wint van Helmond Sport. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.