| Poster | | Topic: Nieuw! Actueel nieuws op je desktop |  |
|
Bas Administrator
Uit: Veldhoven Vak: - Posts: 3852 Reg.: 13 januari 1999 | PSV Netwerk biedt een eigen RSS-reader in de vorm van een Widget aan. Dat is een programmaatje op je desktop, dat als je dat wilt zelfs naar de voorgrond springt als er nieuws is over PSV. Het werkt met nieuws van PSV Netwerk, maar je hebt ook de optie om real-time honderden andere bronnen te laten doorzoeken op clubnieuws. Heel handig dus als je graag op de hoogte blijft!
Met de PSV Netwerk Widget kan je makkelijk op de hoogte blijven van al het nieuws rond de club. De Widget staat op je desktop en biedt een overzicht van al het nieuws uit onze RSS-feed, plus (als je dat wil) al het nieuws uit andere bronnen. Je kunt zelf ook nog andere feeds toevoegen.
De Widget werkt onder Windows XP en 2000. Uiteraard heb je ook een werkende internetverbinding nodig. Installatie-instructies:
Download en installeer de Konfabulator van Yahoo!
Download de PSV Netwerk Widget (sla het bestand op op een handige locatie)
Dubbelklik op het gedownloade bestand om de Widget te starten
Je kunt de Widget volledig naar je eigen wensen instellen. Door met je rechtermuisknop op de Widget te klikken, open je een keuzemenu. Achter "Widget voorkeuren..." zit een menu waarin je bijvoorbeeld kan uitmaken hoeveel headlines je wil zien. Ook kan je op "Voeg feed toe" klikken om een nieuwe feed toe te voegen; wil je later een keer onze standaardfeeds terug instellen, kan dat door op "Herstel standaardfeeds" te klikken. Standaard krijg je het PSV Netwerk nieuws plus een selectie van andere bronnen.
Exclusief in onze Widget is dat je ook real-time al het nieuws van andere bronnen dan PSV Netwerk over de club kunt krijgen (ook als ze niet door onze redactie geselecteerd zijn). De widget gaat dan supersnel honderden andere bronnen na op clubnieuws. Standaard is dat uitgeschakeld, omdat er ook vaak dubbele berichten in zitten. Wil je deze functie aanzetten, klik dan met je rechtermuisknop op de Widget en dan op "Voeg feed automatisch real-time nieuws uit andere bronnen toe" in het menuutje.
Door op SHIFT-F7 te drukken, haal je de Widget naar de voorgrond. Verder spreken alle functies en instellingen wel voor zich, waarschijnlijk. Heb je toch nog vragen, dan kan je die hier stellen.
Soccer Netwerk accepteert geen verantwoordelijkheid voor eventuele schade, die voortvloeit uit het gebruik van de PSV Netwerk Widget.
[Dit bericht is veranderd door Bas (op 3 oktober 2005 13:54:41).]
|
|
|
Kezza9 Legende Lid van verdienste
Uit: Uden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7317 Reg.: 4 maart 2001 | OK
Heel erg goed bezig!!
|
|
|
supporterdeventer Toeschouwer
Uit: deventer Vak: West - HH Posts: 0 Reg.: 22 juni 2005 | leuk zo'n psv netwerk widget ik heb deze gedownload maar kan hem niet openen wie weet met welk progamma dat dan wel wil???
|
|
|
Bas Administrator
Uit: Veldhoven Vak: - Posts: 3852 Reg.: 13 januari 1999 |
quote: supporterdeventer schreef:
leuk zo'n psv netwerk widget ik heb deze gedownload maar kan hem niet openen wie weet met welk progamma dat dan wel wil???
Om de PSV Netwerk Widget te openen, moet je eerst het programma Konfabulator van Yahoo! downloaden en installeren. Klik hier om dat te doen.
|
|
|
Kobe Bryant Legende
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 4561 Reg.: 7 april 2003 | Spyware-vrij? Bij Yahoo weet je t immers maar nooit
[Dit bericht is veranderd door Kobe Bryant (op 3 oktober 2005 13:05:51).]
|
|
|
Jan F Administrator
Uit: Ballenhok Philips stadion Vak: Oost - V Posts: 1547 Reg.: 5 januari 2003 |
quote: Kobe Bryant schreef:
Spyware-vrij? Bij Yahoo weet je t immers maar nooit
Jazeker! Mocht je alles geïnstalleerd hebben en het werkt, dan kun je hier nog 100'en andere leuke widgets downloaden.
|
|
|
ImportEindhovenaar Bankzitter
Uit: Eindhoven Vak: Oost - WW Posts: 198 Reg.: 1 april 2005 | Geinig, die widget's.... Maarre... hoe krijg ik die PSV Netwerk Widget nu ergens in een hoekje van mijn scherm? Met veel andere widget's lukt mij dat wel, maar niet met deze. Klikken met links of rechts geeft gewoon het widget-menu weer....
Kampioenen!
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 26766 Reg.: 8 juni 2001 | Gewoon slepen met je muis, of bedoel je dat niet?
Ik heb het ook gedownload, ben benieuwd of het bevalt...
|
|
|
Bas Administrator
quote: ImportEindhovenaar schreef:
Geinig, die widget's.... Maarre... hoe krijg ik die PSV Netwerk Widget nu ergens in een hoekje van mijn scherm? Met veel andere widget's lukt mij dat wel, maar niet met deze. Klikken met links of rechts geeft gewoon het widget-menu weer....
Kampioenen!
Je kunt klikken op de titel 'psv.netwerk.to' en slepen, of op een leeg stukje achter een headline. Alternatief is de CTRL-toets inhouden en gewoon klikken en slepen. Dan maakt het niet uit waar je op de Widget klikt.
|
|
|
ImportEindhovenaar Bankzitter
Uit: Eindhoven Vak: Oost - WW Posts: 198 Reg.: 1 april 2005 |
quote: Bas schreef:
(...)
Je kunt klikken op de titel 'psv.netwerk.to' en slepen, of op een leeg stukje achter een headline. Alternatief is de CTRL-toets inhouden en gewoon klikken en slepen. Dan maakt het niet uit waar je op de Widget klikt.
Met CTRL + linkermuis kan ik inderdaad slepen. Andere opties werken bij mij helaas niet (maar dat maakt op zich ook niets uit )
Kampioenen!
|
|
|
Bas Administrator
Uit: Veldhoven Vak: - Posts: 3852 Reg.: 13 januari 1999 | De Widget is nu trouwens ook verkrijgbaar via de site van Yahoo!
[Dit bericht is veranderd door Bas (op 6 oktober 2005 15:12:47).]
|
|
|
Super Legende Winnaar Soccer Netwerk VoVo 2006/2007; meer prijzen
Uit: Son Vak: - Posts: 2078 Reg.: 20 april 2001 | Allemaal leuk en aardig maar dat progje van Yahoo vind ik echt waardeloos kunnen jullie niet zelf iets maken zodat je niet afhankelijk bent van Yahoo?
|
|
|
|
Bas Administrator
quote: Super schreef:
Allemaal leuk en aardig maar dat progje van Yahoo vind ik echt waardeloos kunnen jullie niet zelf iets maken zodat je niet afhankelijk bent van Yahoo?
Wat vind je waardeloos aan de Konfabulator? Als je dat wil, kan je simpelweg alléén onze Widget op je bureaublad zetten en dan heb je er verder helemaal geen omkijken naar.
|
|
|
Super Legende Winnaar Soccer Netwerk VoVo 2006/2007; meer prijzen
Uit: Son Vak: - Posts: 2078 Reg.: 20 april 2001 | Mja, is ook een persoonlijke instelling 
Maar ik installeer Konfabulator en mijn hele desktop staat vol met progjes, heb dan weinig zin om eerst het hele programma door te lopen om te kijken hoe ik dat verwijder.
Maar zal verder wel een goed progje zijn, maar niet geschikt voor mij.
Op een computerforum hebben ze ook wel zoiets, maar dan werkt dat stand-alone zonder Yahoo en komt er een pop-up venster tevoorschijn als er nieuws is.
|
|
|
Bas Administrator
Maar ik installeer Konfabulator en mijn hele desktop staat vol met progjes, heb dan weinig zin om eerst het hele programma door te lopen om te kijken hoe ik dat verwijder.
Je kunt met je rechtermuisknop klikken op een Widget en dan kiezen voor 'sluit widget'. Zo verwijder je ze.
|
|
|
Jan F Administrator
Uit: Ballenhok Philips stadion Vak: Oost - V Posts: 1547 Reg.: 5 januari 2003 |
....
Op een computerforum hebben ze ook wel zoiets, maar dan werkt dat stand-alone zonder Yahoo en komt er een pop-up venster tevoorschijn als er nieuws is.
Dat hebben wij ook. Je moet gewoon een RSS reader installeren en daar als feed opgeven:
http://psv.netwerk.to/nieuws/rss.xml
De RSS reader geeft dan, afhankelijk van welke je gebruikt,
0 een pop-up of een knipperend icoontje in je taakbalk.
|
|
|
Olympiakos Legende Runner-up PSV Netwerk Battle 2007; meer prijzen
Uit: Athene Vak: - Posts: 2815 Reg.: 17 september 1999 | Ik heb dit leuke speeltje inmiddels ook geinstalleerd en heb -waarschijnlijk een rare- vraag:
Ik wil graag wat Griekse feeds toevoegen, maar kom dan met het probleem dat PSV hier nauwelijks PSV genoemd wordt. Meestal heeft men het over 'Eindhoven' maar dan in Griekse letters... AINTXOBEN zo ziet het er een beetje uit, maar niet helemaal.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik het programmaatje ook op zo'n Griekse term laat zoeken? De kans dat het bericht over iets anders dan ons clubje zal gaan is namelijk nihiel. En mocht er ineens toch een bericht over de stad Eindhoven worden opgenomen dan kan ik daar ook niet mee zitten; hooguit zal ik een ontroerd een emigrantentraantje wegpinken.
|
|
|
Bas Administrator
quote: Olympiakos schreef:
Ik heb dit leuke speeltje inmiddels ook geinstalleerd en heb -waarschijnlijk een rare- vraag:
Ik wil graag wat Griekse feeds toevoegen, maar kom dan met het probleem dat PSV hier nauwelijks PSV genoemd wordt. Meestal heeft men het over 'Eindhoven' maar dan in Griekse letters... AINTXOBEN zo ziet het er een beetje uit, maar niet helemaal.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik het programmaatje ook op zo'n Griekse term laat zoeken? De kans dat het bericht over iets anders dan ons clubje zal gaan is namelijk nihiel. En mocht er ineens toch een bericht over de stad Eindhoven worden opgenomen dan kan ik daar ook niet mee zitten; hooguit zal ik een ontroerd een emigrantentraantje wegpinken.
We zouden een enkele bron uit Griekenland op kunnen nemen in het systeem dat de automatische headlines op de voorpagina (en in de Widget) genereert. Maar het lijkt me zeer de vraag of dat erg interessante artikelen oplevert; bijna niemand kan Grieks lezen. Wellicht aardig om te doen als PSV een Griekse tegenstander loot, Europees.
|
|
|
Olympiakos Legende Runner-up PSV Netwerk Battle 2007; meer prijzen
Uit: Athene Vak: - Posts: 2815 Reg.: 17 september 1999 | Bedankt voor je antwoord!
Het is natuurlijk absoluut niet mn bedoeling om iedereen op te zadelen met de rare lettertjes van Griekse nieuwsberichten!
Het ging me er meer om of ik dit programmaatje ook zo kan gebruiken dat ik dat zelf als optie zou hebben (misschien dat andere gebruikers die het Russisch, Chinees, Armeens of Japans beheersen zoiets ook wel zouden willen). Uit je antwoord maak ik op dat dat dus helaas niet kan. Jammer, maar het is niet anders.
Neemt niet weg dat de widget een leuk -en informatief- speeltje is! 
|
|
|
Robrens Toeschouwer
Uit: Woudenberg Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 0 Reg.: 9 april 2004 | Hoi kan je in de RSS feeds ook de gehele berichten van het PSV nieuws krijgen? Ik krijg nu in mijn RSS slechts een preview en dan moet ik alsnog op het bericht klikken en opent de psvnetwerk site met alle opmaak erbij. Ik houd juist wel van die kale opmaak in RSSreaders. lekker basic. Kan ik dat ergens instellen? Dus gelijk het gehele bericht in mijn RSS reader. Ook al is het 2 A4tjes vol 
Alvast hartelijk dank.
|
|
|
Bas Administrator
quote: Robrens schreef:
Hoi kan je in de RSS feeds ook de gehele berichten van het PSV nieuws krijgen? Ik krijg nu in mijn RSS slechts een preview en dan moet ik alsnog op het bericht klikken en opent de psvnetwerk site met alle opmaak erbij. Ik houd juist wel van die kale opmaak in RSSreaders. lekker basic. Kan ik dat ergens instellen? Dus gelijk het gehele bericht in mijn RSS reader. Ook al is het 2 A4tjes vol 
Alvast hartelijk dank.
Dat kan niet. We proberen met de RSS-feed juist mensen naar de site te trekken.
|
|
|
Robrens Toeschouwer
Uit: Woudenberg Vak: Zuidoost - ZZ Posts: 0 Reg.: 9 april 2004 | Aha. bedankt voor je info Admin.
Mooie boel is dat 
Het is juist zo handig om alles in één programma geintegreerd te hebben. De meeste feeds krijg je helemaal binnen.
Ik bezoek de site evenwel, want ik bezoek het forum ook regelmatig. Maar ik snap jullie punt.
Bezoekers = reclame = geld en ja de netwerk-schoorsteen moet ook roken.
Begrijp me goed. Ik ben allang blij met deze gratis site en de service via RSS is alleen maar leuke extra.
Goed werk jongens!
|
|
|
rik2517 Toeschouwer
Uit: Best Vak: West - K Posts: 1 Reg.: 2 november 2005 | perfect idde die widget, maar heb alles geinstalleerd, hij staat op mijn desktop, alleen het enige nieuwsbericht wat ik al 5 dagenheb staan is: "Er is een nieuwe versie beschikbaar, download nu de nieuwe PSV netwerk widget"
Deze heb ik ook al een keer of 3 gedownload, maar er veranderd niks!
Hellup haha
Groeten Rik
|
|
|
Bruggink Meervoudig international
Uit: Ommen Posts: 652 Reg.: 24 juli 1999 |
quote: rik2517 schreef:
perfect idde die widget, maar heb alles geinstalleerd, hij staat op mijn desktop, alleen het enige nieuwsbericht wat ik al 5 dagenheb staan is: "Er is een nieuwe versie beschikbaar, download nu de nieuwe PSV netwerk widget"
Deze heb ik ook al een keer of 3 gedownload, maar er veranderd niks!
Hellup haha
Groeten Rik
Same here, is hier sinds februari al een oplossing voor?
|
|
|