| Poster | | Topic: Spelersnamen |  |
|
ALEXGOMESFARFAN Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1052 Reg.: 18 mei 2005 | Ik irriteer me mateloos aan het verkeerd schrijven van namen van spelers van PSV. Helaas worden op dit forum direct kaarten uitgedeeld bij het vergeten van een hoofdletter aan het begin van een zin, terwijl er niks wordt gedaan tegen Affelay, Gomez, Doedelzak, Assatie, lazofiets en dergelijke.
Interpunctie is belangrijk, maar waarom mag Ajakkkes niet en Doedelzak wel?
|
|
|
Voor Rood-Wit Gezongen Internationale topspeler
Uit: Sluiskil Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1191 Reg.: 11 februari 2004 | Erg goed punt! Met name bij Aissati, Afellay en Gomes erger ik me hier behoorlijk aan want deze jongens spelen nu al lang genoeg bij PSV, bij onze nieuwe Hongaarse aanwinst kan ik me het nu nog wel voorstellen. Deze jongen is er nog maar net en zijn naam is zó lastig te spellen, dat er zulke verbasteringen ontstaan. Zoetzak en Doedelzak vind ik dan juist wel grappig gevonden, als we hem dan over een half jaar wel gewoon Balázs Dzsudzsák noemen 
Lazofiets vind ik op zich ook nog gaan, met een beetje fantasie kan je dit een fonetische schrijfwijze vinden Maar het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat alle spelersnamen verbasterd gaan worden. Zeker ook het argument dat bijvoorbeeld Ajakkes, maar ook Feyenooit niet mag, vind ik sterk. Het probleem is dat die termen al erg vaak er tussendoor glippen. Dus als hier ook nog op 'gehandhaafd' moet worden, wordt de 'werkdruk' voor de Admin's weer een stuk hoger en of ze daar op zitten te wachten?
Zolang er geen problemen ontstaan tussen leden van PSV Netwerk, zou ik er echter niet teveel een halszaak van maken met de bijbehorende kaarten. Wat wel een mogelijkheid kan zijn, is het erop wijzen als iemand structureel te weinig aandacht besteed aan een posting: daar kan dus de schrijfwijze van spelersnamen ook onder vallen. Het jammere is dan wel, dat wij dan ook niet meer de namen van spelers van andere clubs mogen verbasteren, want dat zou dan hypocriet zijn.
|
|
|
Bas Administrator
Uit: Veldhoven Vak: - Posts: 3802 Reg.: 13 januari 1999 | Even om misverstanden te voorkomen: er is geen forumregel die het verbasteren van namen verbiedt. Het idee dat Ajakkes en Feyenooit niet zouden mogen is dus uit de lucht gegrepen.
Wat we wel doen is een aantal verbasteringen van PSV automatisch laten vervangen door PSV. Dit om provocerende supporters van andere clubs een beetje de wind uit de zeilen te nemen (pisvee, P$V, dat soort gein). Ditzelfde zouden we eventueel ook kunnen doen met fout gespelde spelersnamen. Al lijkt het me geen goed idee om het woord doedelzak automatisch te laten vervangen door Dzsudzsák. En ook het automatisch vervangen van Gomez door Gomes lijkt me twijfelachtig, want Gomez is ook een voorkomende naam. Afellay kan eventueel wel.
In het verbieden van verbasteringen (dus bestraffen met een kaart), zie ik persoonlijk niet zoveel, op voorhand. Maar ik laat me graag overtuigen; ik ben benieuwd naar de meningen hier. Ook over de vraag of we bepaalde typfouten automatisch zouden moeten corrigeren.
[Dit bericht is veranderd door Bas (op 24 januari 2008 14:48:53).]
|
|
|
dwaazhaaz Basisspeler
Uit: Zutphen Vak: Noord - R Posts: 341 Reg.: 21 april 2004 | Bepaalde typfouten autpmatisch corrigeren lijkt me een heel goed plan. Affelay -> Afellay en Aisatti -> Aissati lijken me goede voorbeelden. Misschien is het ook een idee om Farfan automatisch naar Farfán te veranderen en zo met alle namen met speciale tekens (Väyrynen, Méndez) Dan staan de namen van onze spelers altijd goed het forum.
Namen als Lazofiets en Doedelzak klinken misschien leuk, maar zijn wel denigrerend. Jongens uit een andere cultuur hebben meer trots over hun naam dan wij en is het misschien uit respect naar de spelers zelf toe netjes dat hun namen hier op het forum goed komen te staan.
Mocht een speler een keer kijken op dit forum dan ziet hij in elk geval wel zijn naam goed geschreven staan!
|
|
|
lempkesfabriek Vedette Winnaar PSV Netwerk Battle 2006
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - BB Posts: 5796 Reg.: 26 november 2004 | Ach die verbasteringen horen er toch gewoon een beetje bij, bovendien kun je dan nog een beetje onderscheid maken in de poster. Als iemand bij voorbeeld Aasatie of Farval schrijft dan weet je meteen dat je de rest ook niet hoeft te lezen. En als Lazofiets er last van heeft wil ik wel dat hij een officiële verklaring voor psv.tv geeft dat hij graag wil dat wij op het psv.netwerk zijn naam niet meer als lazofiets schrijven.
Evt goedgeschreven namen voorzien van accenten en dergelijke vind ik dan wel weer een goed idee.
Btw. Ik zou er niet aan moeten denk dat PiK wordt vervangen door LuL.
|
|
|
biancadesiree22 Toeschouwer
Uit: dronten Posts: 1 Reg.: 9 maart 2002 | *knip*
[Dit bericht is veranderd door Bas (op 25 januari 2008 22:17:47).]
|
|
|
Just_Waal Legende
Uit: Vleuten Vak: Oost - Y Posts: 2608 Reg.: 23 oktober 2001 | Misschien is het een idee, gezien het feit dat autocorrectie al toegepast wordt, om te zorgen dat spelersnamen automatisch gegenereerd kunnen worden.
[=1] wordt automatisch "Gomes" en [=17] wordt automatisch "Farfán". Op die (Lazo)fiets zeg maar. Na 5 keer Dzsudzsák in 1 post, krijg je al kramp in je vingers. [=22] is dan makkelijker. Koef wordt ook veel gebruikt, waarschijnlijk omdat het een stuk lekkerder typt dan iedere keer Koevermans. Bovendien zijn de tekens zonder SHIFT te gebruiken.
De fanatieke posters hier kennen die rugnummers echt wel uit hun hoofd.
[Dit bericht is veranderd door Just_Waal (op 25 januari 2008 12:51:43).]
|
|
|
Klompje Legende Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Brussel Vak: Noord - SS Posts: 7305 Reg.: 23 juli 2000 | Leuk idee maar ik denk dat je dan problemen krijgt als een rugnummer verandert.... Volgens mij word die lay out on the fly bij het genereren van de pagina toegekend.
|
|
|
dwaazhaaz Basisspeler
Uit: Zutphen Vak: Noord - R Posts: 341 Reg.: 21 april 2004 |
quote: Just_Waal schreef:
Misschien is het een idee, gezien het feit dat autocorrectie al toegepast wordt, om te zorgen dat spelersnamen automatisch gegenereerd kunnen worden.
[=1] wordt automatisch "Gomes" en [=17] wordt automatisch "Farfán". Op die (Lazo)fiets zeg maar. Na 5 keer Dzsudzsák in 1 post, krijg je al kramp in je vingers. [=22] is dan makkelijker. Koef wordt ook veel gebruikt, waarschijnlijk omdat het een stuk lekkerder typt dan iedere keer Koevermans. Bovendien zijn de tekens zonder SHIFT te gebruiken.
Vind ik een goed idee. Want als je inderdaad een aantal keren in je post lange namen van de spelers wilt gebruiken dan is dit wel een hele makelijke oplossing.
|
|
|
Alex (4) Nationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 806 Reg.: 12 januari 2002 |
quote: Klompje schreef:
Leuk idee maar ik denk dat je dan problemen krijgt als een rugnummer verandert.... Volgens mij word die lay out on the fly bij het genereren van de pagina toegekend.
Hoeft niet.. Kunnen ze ook zo maken dat het bij het opslaan van het bericht wordt omgezet in de correcte naam.
|
|
|
psvinwenen Legende Chatoperator Winnaar PSV Netwerk Battle 2007
Uit: wenen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3527 Reg.: 18 augustus 2001 | Ik begrijp eerlijk gezegd de discussie niet zo goed. Er zijn een paar namen waarbij een PSVer het verschil tussen dubbel f of dubbel s na ee tijdje door zou moeten hebben. Desnoods via ezelsbruggetjes . Dat onze nieuwe Hongaarse speler 'nogsteeds' door velen verkeerd geschreven wordt....tja is niet een alledaagse naam en als ie dan een nick krijgt so what...
Mensen die Simons , Gomes, Salcido (relatief makkelijke namen om te onthouden) nodsteeds verkeerd schrijven...tja vind ik ook soms pijnlijk (tenminste als je PSVer bent)maar de hele issue wordt hier teveel opgeblazen imo. Dan vind ik het bebelangrijker dat mensen het verschil tussen ik vind, je vindt, hij vindt, wij/jullie/zij vinden kunnen maken (of heb ik het nu verkeerd gespeld....zonder t ?).
|
|
|
Pimmel Nationale topspeler
Vak: - Posts: 733 Reg.: 31 juli 2002 |
quote: psvinwenen schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd de discussie niet zo goed. Er zijn een paar namen waarbij een PSVer het verschil tussen dubbel f of dubbel s na ee tijdje door zou moeten hebben. Desnoods via ezelsbruggetjes . Dat onze nieuwe Hongaarse speler 'nogsteeds' door velen verkeerd geschreven wordt....tja is niet een alledaagse naam en als ie dan een nick krijgt so what...
Mensen die Simons , Gomes, Salcido (relatief makkelijke namen om te onthouden) nodsteeds verkeerd schrijven...tja vind ik ook soms pijnlijk (tenminste als je PSVer bent)maar de hele issue wordt hier teveel opgeblazen imo. Dan vind ik het bebelangrijker dat mensen het verschil tussen ik vind, je vindt, hij vindt, wij/jullie/zij vinden kunnen maken (of heb ik het nu verkeerd gespeld....zonder t ?).
Tja Dudzak goed schrijven acht ik alleen mogelijk met een cnlr + v actie. Voor de rest mag je van iedereen wel verwachten dat ie de namen van onze PSV'ers kan spellen, hoewel ik me zelf er laatst op betrapte dat ik "Affelay" had geschreven.
|
|
|
Jan F Administrator
Uit: Ballenhok Philips stadion Vak: Oost - V Posts: 1537 Reg.: 5 januari 2003 | Dzsudzsák, is inderdaad erg lastig typen (copy/paste doet wonderen . Echter ik denk dat we hier niet zo'n groot punt van hoeven te maken. Zolang spelers door, of vanwege, een spellingsfout in hun naam, in de betreffende topic niet in het belachelijke worden getrokken, lijkt me een spellingsfout niet zo'n probleem.
|
|
|
|
French Nationale topspeler
Uit: Eindhoven Vak: - Posts: 732 Reg.: 2 maart 2005 | Ik dacht, aan de topictitel te zien, dat dit forum ging over Humberto Tan, die het afgelopen week weer presteerde om een spelersnaam verkeerd uit te spreken.
De speler in kwestie is Youssef El-Akchaoui. Humberto vindt het echter nodig om er El-AkAchaoui van te maken. Is niet de eerste keer dat deze speler niet bij de echte naam wordt genoemd door Humberto. Dat er op zo'n hele redactie niemand is die dit eens tegen hem zegt.
|
|
|
Bas Administrator
Uit: Veldhoven Vak: - Posts: 3802 Reg.: 13 januari 1999 |
quote: Just_Waal schreef:
Misschien is het een idee, gezien het feit dat autocorrectie al toegepast wordt, om te zorgen dat spelersnamen automatisch gegenereerd kunnen worden.
Leuk idee! Vanaf nu wordt een rugnummer omsloten door vierkante haken omgezet in de spelersnaam. Voorbeeld: [ 1 ] wordt Heurelho Silva Gomes. Dit lost overigens het probleem van de verkeerd gespelde namen niet perse op, maar het is wel een handig hulpmiddel, denk ik.
[Dit bericht is veranderd door Bas (op 27 januari 2008 13:29:21).]
|
|
|
PSV&WEST HAM UTD-FAN Legende Runner-up PSV Netwerk VoVo 2006/2007 (derde plek Soccer Netwerk); meer prijzen
Uit: Helmond Vak: Zuidwest - GG Posts: 3748 Reg.: 19 juli 2003 |
quote: Bas schreef:
Leuk idee! Vanaf nu wordt een rugnummer omsloten door vierkante haken omgezet in de spelersnaam. Voorbeeld: [ 1 ] wordt Heurelho Silva Gomes. Dit lost overigens het probleem van de verkeerd gespelde namen niet perse op, maar het is wel een handig hulpmiddel, denk ik.
Zo juist even getest met een posting die ik meteen verwijdert hebt, het werkt perfect!
Dank!
|
|
|
lempkesfabriek Vedette Winnaar PSV Netwerk Battle 2006
Uit: Eindhoven Vak: Zuid - BB Posts: 5796 Reg.: 26 november 2004 |
quote: Bas schreef:
(...)
klopt...
Heurelho da Silva Gomes
|
|
|
Pimmel Nationale topspeler
Vak: - Posts: 733 Reg.: 31 juli 2002 | |
|
Domstad Phoolie Bankzitter
Uit: Utrecht Vak: - Posts: 233 Reg.: 16 juli 2007 | Rens Van Eijden
Chill
[Dit bericht is veranderd door Domstad Phoolie (op 27 januari 2008 14:59:06).]
|
|
|
Bas Administrator
Uit: Veldhoven Vak: - Posts: 3802 Reg.: 13 januari 1999 |
quote: lempkesfabriek schreef:
(...)
klopt...
Heurelho da Silva Gomes
Haha, bij deze gecorrigeerd: Heurelho da Silva Gomes. Dank je.
[Dit bericht is veranderd door Bas (op 27 januari 2008 15:23:11).]
|
|
|
Vak: - Posts: 1052 Reg.: 18 mei 2005 | Als iedereen deze functie nou gaat gebruiken wordt Ibrahim Afellay niet meer verkeerd gespeld en ben ik tevreden. 
|
|
|
Navi Geselecteerd voor Oranje
Uit: Den Bosch Vak: Zuid - BB Posts: 800 Reg.: 12 november 2006 | Leuk 
Werkt dit alleen als je alleen de achternaam invoert of moet ook de voornaam erbij?
|
|
|
Botigol Internationale topspeler
Uit: het Brabantse land Vak: Oost - W Posts: 1988 Reg.: 30 december 2004 | Dat je je ergert die verbasteringen als Lazofiets kan ik begrijpen, maar dat je je serieus druk kunt maken om een extra f of al dan niet een streepje op een letter... Misschien moet je je dan eens laten testen op autisme.
|
|
|
Café BAC Legende
Uit: Best Vak: Oost - V Posts: 1544 Reg.: 19 februari 2000 | Er is natuurlijk ook onderscheid. Koef is een afkorting die volgens mij ook gewoon gebruikt wordt in de groep, media etc, Lazofiets weer niet. Lazo vind ik persoonlijk ook prima.
Waar ik me voornamelijk aan erger is dat lazofiets, of nog erger, helaasofiets, vaak wordt gebruikt door 'tegenstanders' van Lazovic en hiermee een extra denirerende toon aan hun post geven. Inhoudelijk discussieren lijkt me meer op z'n plaats.
Verder bijvoorbeeld het aanpassen van affelay, Gomez etc naar de juiste spelling lijkt ook goed. Het argument dat Er ook een speler Gomez kan bestaan is in dat geval jammer. Maar dit geld ook voor k a nker en h o mo in discussies inzake deze onderwerpen, zoals bijv. in Maatschappelijke discussies. Dat is dan jammer, maar neemt wel veel ergernissen in het merendeel van de topics weg.
|
|
|
Vak: - Posts: 1052 Reg.: 18 mei 2005 |
quote: Botigol schreef:
Dat je je ergert die verbasteringen als Lazofiets kan ik begrijpen, maar dat je je serieus druk kunt maken om een extra f of al dan niet een streepje op een letter... Misschien moet je je dan eens laten testen op autisme.
Ik heb het ten eerste nergens over een streepje over een letter.
Gomes en Afellay spelen hier echter al jaren, worden toegezongen door het publiek, en verdienen wat meer respect. Respect is een zwaar woord, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
|
|
|