PSV Forums
 PSV Netwerk
PSV Forums
 Gastenboek PSV Netwerk
Spelersnamen
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »

Poster
Topic: Spelersnamen 
ALEXGOMESFARFAN
Internationale topspeler

Vak: -
Reg.: 18 mei 2005
Gepost op 24 januari 2008 om 13:53:25.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik irriteer me mateloos aan het verkeerd schrijven van namen van spelers van PSV. Helaas worden op dit forum direct kaarten uitgedeeld bij het vergeten van een hoofdletter aan het begin van een zin, terwijl er niks wordt gedaan tegen Affelay, Gomez, Doedelzak, Assatie, lazofiets en dergelijke.

Interpunctie is belangrijk, maar waarom mag Ajakkkes niet en Doedelzak wel?
 Help mods!
Pool: 1050e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.388,0VoVo: 1086e / 1289e / 1053eOpstelling: incompleet
Voor Rood-Wit Gezongen
Internationale topspeler

Uit: Sluiskil
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 11 februari 2004
Gepost op 24 januari 2008 om 14:16:05.       Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Erg goed punt! Met name bij Aissati, Afellay en Gomes erger ik me hier behoorlijk aan want deze jongens spelen nu al lang genoeg bij PSV, bij onze nieuwe Hongaarse aanwinst kan ik me het nu nog wel voorstellen. Deze jongen is er nog maar net en zijn naam is zó lastig te spellen, dat er zulke verbasteringen ontstaan. Zoetzak en Doedelzak vind ik dan juist wel grappig gevonden, als we hem dan over een half jaar wel gewoon Balázs Dzsudzsák noemen

Lazofiets vind ik op zich ook nog gaan, met een beetje fantasie kan je dit een fonetische schrijfwijze vinden Maar het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat alle spelersnamen verbasterd gaan worden. Zeker ook het argument dat bijvoorbeeld Ajakkes, maar ook Feyenooit niet mag, vind ik sterk. Het probleem is dat die termen al erg vaak er tussendoor glippen. Dus als hier ook nog op 'gehandhaafd' moet worden, wordt de 'werkdruk' voor de Admin's weer een stuk hoger en of ze daar op zitten te wachten?

Zolang er geen problemen ontstaan tussen leden van PSV Netwerk, zou ik er echter niet teveel een halszaak van maken met de bijbehorende kaarten. Wat wel een mogelijkheid kan zijn, is het erop wijzen als iemand structureel te weinig aandacht besteed aan een posting: daar kan dus de schrijfwijze van spelersnamen ook onder vallen. Het jammere is dan wel, dat wij dan ook niet meer de namen van spelers van andere clubs mogen verbasteren, want dat zou dan hypocriet zijn.
 Help mods!
Pool: 629e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.495,6VoVo: 652e / 692e / 651eOpstelling: 4-2-4
Bas
Administrator

Uit: Veldhoven
Reg.: 13 januari 1999
Gepost op 24 januari 2008 om 14:45:21.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Even om misverstanden te voorkomen: er is geen forumregel die het verbasteren van namen verbiedt. Het idee dat Ajakkes en Feyenooit niet zouden mogen is dus uit de lucht gegrepen.

Wat we wel doen is een aantal verbasteringen van PSV automatisch laten vervangen door PSV. Dit om provocerende supporters van andere clubs een beetje de wind uit de zeilen te nemen (pisvee, P$V, dat soort gein). Ditzelfde zouden we eventueel ook kunnen doen met fout gespelde spelersnamen. Al lijkt het me geen goed idee om het woord doedelzak automatisch te laten vervangen door Dzsudzsák. En ook het automatisch vervangen van Gomez door Gomes lijkt me twijfelachtig, want Gomez is ook een voorkomende naam. Afellay kan eventueel wel.

In het verbieden van verbasteringen (dus bestraffen met een kaart), zie ik persoonlijk niet zoveel, op voorhand. Maar ik laat me graag overtuigen; ik ben benieuwd naar de meningen hier. Ook over de vraag of we bepaalde typfouten automatisch zouden moeten corrigeren.

[Dit bericht is veranderd door Bas (op 24 januari 2008 14:48:53).]
 Help mods!
Pool: 29e, PSV - Heracles 4-0 (3-0)MotM Fiorentina-PSV: AfellayBattle-rating: 1.500,0VoVo: 408e / 1219e / 456eOpstelling: 4-4-2
dwaazhaaz
Basisspeler

Uit: Zutphen
Vak: Noord - R
Reg.: 21 april 2004
Gepost op 24 januari 2008 om 16:28:29.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Bepaalde typfouten autpmatisch corrigeren lijkt me een heel goed plan. Affelay -> Afellay en Aisatti -> Aissati lijken me goede voorbeelden. Misschien is het ook een idee om Farfan automatisch naar Farfán te veranderen en zo met alle namen met speciale tekens (Väyrynen, Méndez) Dan staan de namen van onze spelers altijd goed het forum.

Namen als Lazofiets en Doedelzak klinken misschien leuk, maar zijn wel denigrerend. Jongens uit een andere cultuur hebben meer trots over hun naam dan wij en is het misschien uit respect naar de spelers zelf toe netjes dat hun namen hier op het forum goed komen te staan.

Mocht een speler een keer kijken op dit forum dan ziet hij in elk geval wel zijn naam goed geschreven staan!
 Help mods!
Pool: 282e, PSV - Heracles 3-0 (1-0)MotM Fiorentina-PSV: AfellayBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
lempkesfabriek
Vedette
Winnaar PSV Netwerk Battle 2006

Uit: Eindhoven
Vak: Zuid - BB
Reg.: 26 november 2004
Gepost op 24 januari 2008 om 16:51:37.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ach die verbasteringen horen er toch gewoon een beetje bij, bovendien kun je dan nog een beetje onderscheid maken in de poster. Als iemand bij voorbeeld Aasatie of Farval schrijft dan weet je meteen dat je de rest ook niet hoeft te lezen. En als Lazofiets er last van heeft wil ik wel dat hij een officiële verklaring voor psv.tv geeft dat hij graag wil dat wij op het psv.netwerk zijn naam niet meer als lazofiets schrijven.

Evt goedgeschreven namen voorzien van accenten en dergelijke vind ik dan wel weer een goed idee.

Btw. Ik zou er niet aan moeten denk dat PiK wordt vervangen door LuL.
 Help mods!
Pool: 102e, PSV - Heracles 5-0 (4-0)MotM Fiorentina-PSV: AfellayBattle-rating: 1.928,2VoVo: 63e / 351e / 111eOpstelling: 4-3-3
biancadesiree22
Toeschouwer

Uit: dronten
Reg.: 9 maart 2002
Gepost op 24 januari 2008 om 18:21:47.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

*knip*

[Dit bericht is veranderd door Bas (op 25 januari 2008 22:17:47).]
 Help mods!
Pool: 906e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.479,4VoVo: 2655e / - / 2457eOpstelling: incompleet
Just_Waal
Legende

Uit: Vleuten
Vak: Oost - Y
Reg.: 23 oktober 2001
Gepost op 25 januari 2008 om 12:48:52.     MSN: erwindewaalpsv@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Misschien is het een idee, gezien het feit dat autocorrectie al toegepast wordt, om te zorgen dat spelersnamen automatisch gegenereerd kunnen worden.

[=1] wordt automatisch "Gomes" en [=17] wordt automatisch "Farfán". Op die (Lazo)fiets zeg maar. Na 5 keer Dzsudzsák in 1 post, krijg je al kramp in je vingers. [=22] is dan makkelijker. Koef wordt ook veel gebruikt, waarschijnlijk omdat het een stuk lekkerder typt dan iedere keer Koevermans. Bovendien zijn de tekens zonder SHIFT te gebruiken.

De fanatieke posters hier kennen die rugnummers echt wel uit hun hoofd.

[Dit bericht is veranderd door Just_Waal (op 25 januari 2008 12:51:43).]
 Help mods!
Pool: 3257e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.500,0VoVo: 167e / 166e / 98eOpstelling: 4-3-3
Klompje
Legende
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007

Uit: Brussel
Vak: Noord - SS
Reg.: 23 juli 2000
Gepost op 25 januari 2008 om 13:43:53.       Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Leuk idee maar ik denk dat je dan problemen krijgt als een rugnummer verandert.... Volgens mij word die lay out on the fly bij het genereren van de pagina toegekend.
 Help mods!
Pool: 122e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.500,0VoVo: 41e / 266e / 17eOpstelling: incompleet
dwaazhaaz
Basisspeler

Uit: Zutphen
Vak: Noord - R
Reg.: 21 april 2004
Gepost op 25 januari 2008 om 13:45:10.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Just_Waal schreef:

Misschien is het een idee, gezien het feit dat autocorrectie al toegepast wordt, om te zorgen dat spelersnamen automatisch gegenereerd kunnen worden.

[=1] wordt automatisch "Gomes" en [=17] wordt automatisch "Farfán". Op die (Lazo)fiets zeg maar. Na 5 keer Dzsudzsák in 1 post, krijg je al kramp in je vingers. [=22] is dan makkelijker. Koef wordt ook veel gebruikt, waarschijnlijk omdat het een stuk lekkerder typt dan iedere keer Koevermans. Bovendien zijn de tekens zonder SHIFT te gebruiken.

Vind ik een goed idee. Want als je inderdaad een aantal keren in je post lange namen van de spelers wilt gebruiken dan is dit wel een hele makelijke oplossing.
 Help mods!
Pool: 282e, PSV - Heracles 3-0 (1-0)MotM Fiorentina-PSV: AfellayBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Alex (4)
Nationale topspeler

Reg.: 12 januari 2002
Gepost op 25 januari 2008 om 16:05:33.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Klompje schreef:

Leuk idee maar ik denk dat je dan problemen krijgt als een rugnummer verandert.... Volgens mij word die lay out on the fly bij het genereren van de pagina toegekend.

Hoeft niet.. Kunnen ze ook zo maken dat het bij het opslaan van het bericht wordt omgezet in de correcte naam.
 Help mods!
Pool: -, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.486,7VoVo: -Opstelling: 3-4-3
psvinwenen
Legende
Chatoperator
Winnaar PSV Netwerk Battle 2007

Uit: wenen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 18 augustus 2001
Gepost op 25 januari 2008 om 17:57:56.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik begrijp eerlijk gezegd de discussie niet zo goed. Er zijn een paar namen waarbij een PSVer het verschil tussen dubbel f of dubbel s na ee tijdje door zou moeten hebben. Desnoods via ezelsbruggetjes . Dat onze nieuwe Hongaarse speler 'nogsteeds' door velen verkeerd geschreven wordt....tja is niet een alledaagse naam en als ie dan een nick krijgt so what...

Mensen die Simons , Gomes, Salcido (relatief makkelijke namen om te onthouden) nodsteeds verkeerd schrijven...tja vind ik ook soms pijnlijk (tenminste als je PSVer bent)maar de hele issue wordt hier teveel opgeblazen imo. Dan vind ik het bebelangrijker dat mensen het verschil tussen ik vind, je vindt, hij vindt, wij/jullie/zij vinden kunnen maken (of heb ik het nu verkeerd gespeld....zonder t ?).
 Help mods!
Pool: 186e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 2.324,5 (daag uit)VoVo: 175e / 663e / 97eOpstelling: 4-4-2
Pimmel
Nationale topspeler

Reg.: 31 juli 2002
Gepost op 25 januari 2008 om 21:26:51.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
psvinwenen schreef:

Ik begrijp eerlijk gezegd de discussie niet zo goed. Er zijn een paar namen waarbij een PSVer het verschil tussen dubbel f of dubbel s na ee tijdje door zou moeten hebben. Desnoods via ezelsbruggetjes . Dat onze nieuwe Hongaarse speler 'nogsteeds' door velen verkeerd geschreven wordt....tja is niet een alledaagse naam en als ie dan een nick krijgt so what...

Mensen die Simons , Gomes, Salcido (relatief makkelijke namen om te onthouden) nodsteeds verkeerd schrijven...tja vind ik ook soms pijnlijk (tenminste als je PSVer bent)maar de hele issue wordt hier teveel opgeblazen imo. Dan vind ik het bebelangrijker dat mensen het verschil tussen ik vind, je vindt, hij vindt, wij/jullie/zij vinden kunnen maken (of heb ik het nu verkeerd gespeld....zonder t ?).

Tja Dudzak goed schrijven acht ik alleen mogelijk met een cnlr + v actie. Voor de rest mag je van iedereen wel verwachten dat ie de namen van onze PSV'ers kan spellen, hoewel ik me zelf er laatst op betrapte dat ik "Affelay" had geschreven.
 Help mods!
Pool: 2207e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.489,1VoVo: 1868e / 1661e / 2050eOpstelling: 4-3-3
Jan F
Administrator

Uit: Ballenhok Philips stadion
Vak: Oost - V
Reg.: 5 januari 2003
Gepost op 25 januari 2008 om 22:18:23.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dzsudzsák, is inderdaad erg lastig typen (copy/paste doet wonderen . Echter ik denk dat we hier niet zo'n groot punt van hoeven te maken. Zolang spelers door, of vanwege, een spellingsfout in hun naam, in de betreffende topic niet in het belachelijke worden getrokken, lijkt me een spellingsfout niet zo'n probleem.
 Help mods!
Pool: -, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.454,2VoVo: -Opstelling: incompleet
French
Nationale topspeler

Reg.: 2 maart 2005
Gepost op 26 januari 2008 om 02:30:43.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik dacht, aan de topictitel te zien, dat dit forum ging over Humberto Tan, die het afgelopen week weer presteerde om een spelersnaam verkeerd uit te spreken.

De speler in kwestie is Youssef El-Akchaoui. Humberto vindt het echter nodig om er El-AkAchaoui van te maken. Is niet de eerste keer dat deze speler niet bij de echte naam wordt genoemd door Humberto. Dat er op zo'n hele redactie niemand is die dit eens tegen hem zegt.
 Help mods!
Pool: 391e, PSV - Heracles 4-0 (3-0)MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Bas
Administrator

Gepost op 27 januari 2008 om 13:28:48.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Just_Waal schreef:

Leuk idee! Vanaf nu wordt een rugnummer omsloten door vierkante haken omgezet in de spelersnaam. Voorbeeld: [ 1 ] wordt Heurelho Silva Gomes. Dit lost overigens het probleem van de verkeerd gespelde namen niet perse op, maar het is wel een handig hulpmiddel, denk ik.

[Dit bericht is veranderd door Bas (op 27 januari 2008 13:29:21).]
 Help mods!
Pool: 29e, PSV - Heracles 4-0 (3-0)MotM Fiorentina-PSV: AfellayBattle-rating: 1.500,0VoVo: 408e / 1219e / 456eOpstelling: 4-4-2
PSV&WEST HAM UTD-FAN
Legende
Runner-up PSV Netwerk VoVo 2006/2007 (derde plek Soccer Netwerk); meer prijzen

Uit: Helmond
Vak: Zuidwest - GG
Reg.: 19 juli 2003
Gepost op 27 januari 2008 om 13:34:18.         Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bas schreef:

Leuk idee! Vanaf nu wordt een rugnummer omsloten door vierkante haken omgezet in de spelersnaam. Voorbeeld: [ 1 ] wordt Heurelho Silva Gomes. Dit lost overigens het probleem van de verkeerd gespelde namen niet perse op, maar het is wel een handig hulpmiddel, denk ik.

Zo juist even getest met een posting die ik meteen verwijdert hebt, het werkt perfect!
Dank!
 Help mods!
Pool: 112e, PSV - Heracles 2-1 (1-0)MotM Fiorentina-PSV: SalcidoBattle-rating: 1.791,8 (daag uit)VoVo: 12e / 158e / 20eOpstelling: 4-3-3
lempkesfabriek
Vedette
Winnaar PSV Netwerk Battle 2006

Reg.: 26 november 2004
Gepost op 27 januari 2008 om 13:38:06.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bas schreef:

(...)

klopt...

Heurelho da Silva Gomes
 Help mods!
Pool: 102e, PSV - Heracles 5-0 (4-0)MotM Fiorentina-PSV: AfellayBattle-rating: 1.928,2VoVo: 63e / 351e / 111eOpstelling: 4-3-3
Pimmel
Nationale topspeler

Reg.: 31 juli 2002
Gepost op 27 januari 2008 om 14:52:14.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Heurelho Silva GomesJan KromkampBalázs Dzsudzsák

Relaxxx
 Help mods!
Pool: 2207e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.489,1VoVo: 1868e / 1661e / 2050eOpstelling: 4-3-3
Domstad Phoolie
Bankzitter

Uit: Utrecht
Reg.: 16 juli 2007
Gepost op 27 januari 2008 om 14:58:00.         MSN: p_vd_heuvel_33@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Rens Van Eijden

Chill

[Dit bericht is veranderd door Domstad Phoolie (op 27 januari 2008 14:59:06).]
 Help mods!
Pool: 836e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.500,0VoVo: 850e / 1217e / 755eOpstelling: 4-5-1
Bas
Administrator

Gepost op 27 januari 2008 om 15:22:49.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
lempkesfabriek schreef:

(...)

klopt...

Heurelho da Silva Gomes

Haha, bij deze gecorrigeerd: Heurelho da Silva Gomes. Dank je.

[Dit bericht is veranderd door Bas (op 27 januari 2008 15:23:11).]
 Help mods!
ALEXGOMESFARFAN
Internationale topspeler

Gepost op 27 januari 2008 om 16:27:30.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als iedereen deze functie nou gaat gebruiken wordt Ibrahim Afellay niet meer verkeerd gespeld en ben ik tevreden.
 Help mods!
Pool: 1050e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.388,0VoVo: 1086e / 1289e / 1053eOpstelling: incompleet
Navi
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Den Bosch
Reg.: 12 november 2006
Gepost op 28 januari 2008 om 17:55:45.       MSN: navigatortje@hotmail.com    Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Leuk

Werkt dit alleen als je alleen de achternaam invoert of moet ook de voornaam erbij?
 Help mods!
Pool: 493e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Botigol
Internationale topspeler

Uit: het Brabantse land
Vak: Oost - W
Reg.: 30 december 2004
Gepost op 28 januari 2008 om 18:53:29.         Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat je je ergert die verbasteringen als Lazofiets kan ik begrijpen, maar dat je je serieus druk kunt maken om een extra f of al dan niet een streepje op een letter... Misschien moet je je dan eens laten testen op autisme.
 Help mods!
Pool: 3595e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.672,5 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Café BAC
Legende

Uit: Best
Vak: Oost - V
Reg.: 19 februari 2000
Gepost op 28 januari 2008 om 20:48:43.       MSN: roy_ispho@hotmail.com    Lid van Supportersvereniging PSV   Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Er is natuurlijk ook onderscheid. Koef is een afkorting die volgens mij ook gewoon gebruikt wordt in de groep, media etc, Lazofiets weer niet. Lazo vind ik persoonlijk ook prima.

Waar ik me voornamelijk aan erger is dat lazofiets, of nog erger, helaasofiets, vaak wordt gebruikt door 'tegenstanders' van Lazovic en hiermee een extra denirerende toon aan hun post geven. Inhoudelijk discussieren lijkt me meer op z'n plaats.

Verder bijvoorbeeld het aanpassen van affelay, Gomez etc naar de juiste spelling lijkt ook goed. Het argument dat Er ook een speler Gomez kan bestaan is in dat geval jammer. Maar dit geld ook voor k a nker en h o mo in discussies inzake deze onderwerpen, zoals bijv. in Maatschappelijke discussies. Dat is dan jammer, maar neemt wel veel ergernissen in het merendeel van de topics weg.
 Help mods!
Pool: 2181e, PSV - Heracles MotM: Fiorentina-PSVBattle-rating: 1.615,2 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-5-1
ALEXGOMESFARFAN
Internationale topspeler

Gepost op 28 januari 2008 om 20:58:00.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Botigol schreef:

Dat je je ergert die verbasteringen als Lazofiets kan ik begrijpen, maar dat je je serieus druk kunt maken om een extra f of al dan niet een streepje op een letter... Misschien moet je je dan eens laten testen op autisme.

Ik heb het ten eerste nergens over een streepje over een letter.

Gomes en Afellay spelen hier echter al jaren, worden toegezongen door het publiek, en verdienen wat meer respect. Respect is een zwaar woord, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
 Help mods!

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3 »
Alle tijden zijn CET (Eindhoven).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | PSV Netwerk