| Poster | | Topic: [Competitie] Ligue 1 seizoen 2007/2008 |  |
|
Bastie Legende
Uit: groningen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3137 Reg.: 8 september 2002 | De Franse competitie is gisteravond alweer begonnen, hier zijn de uitslagen van de eerste competitieronde:
RC Strasbourg - Olymp.Marseille 0-0
AS Monaco - Saint-Etienne 1-1
Girond.Bordeaux - RC Lens 1-0
Paris S.Germain - FC Sochaux 0-0
Caen - Olympique Nice 1-0
Lille OSC - FC Lorient 0-0
Stade Rennes - AS Nancy 0-2
Valenciennes - Toulouse FC 3-1
Audel 3x
Zondag worden deze 2 wedstrijden nog gespeeld:
Le Mans FC Metz
Olympique Lyon AJ Auxerre
Edit mod:
Topic titel aangepast.
[Dit bericht is veranderd door Hugo R (op 5 augustus 2007 14:28:50).]
|
|
|
Pedro Pauleta Legende Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Uit: Delfzijl/Deventer Vak: - Posts: 15211 Reg.: 24 maart 2002 | Jammer, 0-0 tegen FC Sochaux. Een enigszins teleurstellend resultaat, helemaal als je ook nog twee keer paal en een keer lat raakt. Woensdag staat speelronde 2 alweer op het programma: RC Lens - PSG.
|
|
|
Giallorossi Legende Buitengewoon lid Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Vak: Oost - X Posts: 26408 Reg.: 8 juni 2001 | Ze beginnen daar wel erg vroeg met de competitie zeg. Is dat elk jaar zo?
|
|
|
DSL Legende Winnaar WK Pool 2006
Uit: Nijmegen Vak: - Posts: 18004 Reg.: 31 juli 2000 | Ja, elk jaar vroeg.
Er wordt ook weer lekker op los gescoord zeg.
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6590 Reg.: 28 november 2001 | Ik wou zaterdag gaan, maar 't was uitverkocht...
Maar ze beginnen idd altijd vroeg, zitten ook allemaal nog volop te transferen en na de winterstop is weer alles anders, het enige wat zeker is, is dat Lyon kampioen wordt...
|
|
|
Pedro Pauleta Legende Brons PSV Netwerk Cup Indoor 2004
Uit: Delfzijl/Deventer Vak: - Posts: 15211 Reg.: 24 maart 2002 | Als je naar PSG gaat verwacht ik wel een verslagje en foto's...
|
|
|
Uit: Nijmegen Vak: - Posts: 18004 Reg.: 31 juli 2000 | Toulouse 1-0 Lyon
Elmander scoorde in de laatste minuut 
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6590 Reg.: 28 november 2001 | Le Mans bovenaan, hahahaha...
Gister bij PSG - Lorient geweest, PSG was wel beter, had bij 1-0 nog een penalty wegens hands moeten krijgen maar wist daarna ineens 3 goals tegen te krijgen...
Foto's heb ik niet, verslagje komt nog wel als ik iets meer tijd heb.
|
|
|
ScaraB Bankzitter
Uit: La Haye Vak: - Posts: 206 Reg.: 22 september 1999 | Tis jammer dat de Ligue 1 toch zo weinig aandacht krijgt in de NL media. Ook hier op het forum zijn er vaak maar een paar supporters te vinden.. en na een tijdje moet ik het weer ver uit het archief vissen. Maar ja, die fans hier zijn meestal voor PSG geloof ik, dus das al jaren zonder succes 
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6590 Reg.: 28 november 2001 | Ach de Ligue 1 is als Goede tijden Slechte tijden, je kan 't maanden niet kijken en als je 't dan weer ziet weet je weer genoeg.
Vind het even erg dat er geen aandacht voor de eredevisie is in de Franse media haha.
Ze willen trouwens zo'n 750 miljoen euro per jaar gaan vangen aan TV rechten in Frankrijk ... Daar doen we in NL 5 jaar over.
Maar ScaraB jij een favoriete club in Frankrijk?
Ik begrijp eigenlijk niet waarom iedereen hier PSG zo mooi vind, weinig historie, altijd gezeik, stadion is ook niet alles... Mja wel altijd wat aan de hand.
Vandaag trouwens ff kaarten proberen te regelen voor Frankrijk - Schotland morgen...
|
|
|
De Nada Bankzitter
Vak: Oost - V Posts: 186 Reg.: 28 februari 2003 |
quote: De arTies schreef:
Ze willen trouwens zo'n 750 miljoen euro per jaar gaan vangen aan TV rechten in Frankrijk ... Daar doen we in NL 5 jaar over.
Niet zo raar als je bekijkt dat daar bijna 5 keer zoveel man wonen. In Spanje, Italie en Engeland wonen minder mensen, maar vangen ze veel meer tv gelden. Zo'n schokkend bedrag vind ik dat dus niet.
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6590 Reg.: 28 november 2001 | Raar is 't niet, maar toch een gigantisch verschil waar we als PSV mee proberen te concureren...
Precieze cijfers heb ik niet, maar vangen ze in Italie en Spanje echt meer TV gelden?
|
|
|
ScaraB Bankzitter
Uit: La Haye Vak: - Posts: 206 Reg.: 22 september 1999 | Vergeet ook al die Franse overzeese rijksdelen of voormalig kolonien niet he. Das ook een gigantisch bereik dat je dan hebt aan geinteresseerde kijkers.
Maar over PSG.. tja geen idee. Tis een hoofdstedelijke club waar ik per definitie al een hekel aan heb 
Nee mijn favoriete club is Girondins de Bordeaux
Je hebt wel enigzins gelijk qua vergelijking GTST. De competitie is ook niet zo doelpuntrijk. Wel is het elk jaar een verrassing wie er onder Lyon eindigt (in welke volgorde)... beetje vergelijkbaar dus met in NL elk seizoen wie er onder PSV eindigt 
Maar wie weet komt er dit seizoen eindelijk weer eens een nieuwe kampioen in la France!
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6590 Reg.: 28 november 2001 | Lijkt me sterk, net nu Lyon uit vorm is en met blessures kampt, laten alle andere ook gigantisch veel punten liggen. OM had een grote kans gehad om nu al iets uit te lopen, maar ondertussen begint Lyon weer vorm te krijgen en laten ze de rest wederom kansloos...
Maar waarom Bordeaux?
|
|
|
hektiano Vaste waarde in elftal
Uit: Gendringen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1067 Reg.: 1 mei 2007 | Ik vind het opzich wel mooi dat Lyon op dit moment niet al te geweldig ervoor staat.
Het is heel mooi dat deze club in de laatste 10-15 jaar zo in opkomst is en dan ook de laatste 6 jaar kampioen.
Dat is erg knap, zeker voor een club zonder noemenswaardige historie.
Echter voor het voetbal daar is het wel goed dat er nu even pas op de plaats wordt gemaakt.
Mijn club(voor zover ik de Franse competitie volg) is eigenlijk FC Nantes, maar die speelt nu in Lique 2 (Waar ze nu 1e staan )
Ik heb altijd iets tegen PSG gehad, geen boeiende club.
Aangezien ik in de jaren 90 veel op vakantie was in Frankrijk, zag ik veel mensen met PSG shirts, daarbij werden ze in 93-94 kampioen.
Toen ik in de zomer van 1995 op vakantie was in Frankrijk, was Nantes kampioen en besloot ik maar die club te volgen
Opzich heeft de club wel een redelijke historie.
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6590 Reg.: 28 november 2001 | Competitie begint weer vorm te krijgen, Lyon staat al weer bijna bovenaan, Metz vernederd met 1-5 hattrick van Benzéma.
Bij Marseille is de pleuris losgebroken, tribune werd in de hens gezet:

tijdens de wedstrijd tegen Toulouse die met 1-2 verloren ging.
PSG won bij Monaco die de kop positie konden pakken, PSG begon zonder Pauleta.
|
|
|
ScaraB Bankzitter
Uit: La Haye Vak: - Posts: 206 Reg.: 22 september 1999 | Mijn zondag kan niet meer stuk. Na de 4-0 van wist ook mn favoriete Franse club te winnen vanavond. 0-2 Bordeaux tegen PSG 
Verder dit weekend wist Marseille wederom niet te winnen. Het werd 2-0 tegen Auxerre. Boudewijn Zenden had wel een basisplaats maar werd halverwege de tweede helft gewisseld.
Landskampioen Lyon speelde 1-1 gelijk tegen Lille. Kluivert zat niet bij de 20-koppige selectie vanwege een lichte blessure, hoe verrassend.
Nancy gaat nu aan kop gevolgd door Girondins de Bordeaux!
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6590 Reg.: 28 november 2001 | Ik ben na de wedstrijden van Lyon van afgelopen woensdag en gisteren een stuk minder overtuigd van hun kampioenschap. Natte kranten is de enige juiste titel voor die spelers daar, die zijn echt verveeld na al die kampioenschappen of zo iets.
Nancy doet het erg goed, maar begint nu de media aandacht en de druk van een koploper te krijgen, dus dat is bekijken hoe dat zich ontwikkelt.
Bordeaux presteert ook erg constant, die zouden wellicht ook wel eens kunnen verassen.
Maar ik blijf er wel bij dat als iemand anders dan Lyon kampioen gaat worden, dit vooral komt doordat Lyon het zelf verpest.
OM is trouwens ubertriest, feijnoord van vorig jaar in het kwadraat...
|
|
|
ScaraB Bankzitter
Uit: La Haye Vak: - Posts: 206 Reg.: 22 september 1999 |
quote: De arTies schreef:
Ik ben na de wedstrijden van Lyon van afgelopen woensdag en gisteren een stuk minder overtuigd van hun kampioenschap. Natte kranten is de enige juiste titel voor die spelers daar, die zijn echt verveeld na al die kampioenschappen of zo iets.
Nancy doet het erg goed, maar begint nu de media aandacht en de druk van een koploper te krijgen, dus dat is bekijken hoe dat zich ontwikkelt.
Bordeaux presteert ook erg constant, die zouden wellicht ook wel eens kunnen verassen.
Maar ik blijf er wel bij dat als iemand anders dan Lyon kampioen gaat worden, dit vooral komt doordat Lyon het zelf verpest.
OM is trouwens ubertriest, feijnoord van vorig jaar in het kwadraat...
Toch het mooie van de Franse competitie hoor, die onvoorspelbaarheid. Bordeaux is altijd wel redelijk constant geweest, PSG doet eigenlijk al jaren niet mee, en Marseille is heel wisselvallig. Goeie vergelijking met Feyenoord trouwens, ook zo'n volksclub met fanatieke aanhang die niet vies zijn van sloopwerk 
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6590 Reg.: 28 november 2001 | Ik vind het voor de individuele wedstrijden ook mooi, je weet immers nooit welke kant het dubbeltje op gaat vallen en dat houdt het spannend.
Maar in het algemeen vind ik het toch wat minder, als je de uitslagen bekijkt dan ben je niet verbaasd dat de koploper weer eens punten laat liggen en weet je dat de NR 2 die nu bovenaan staat volgende week wel weer punten laat liggen. Het schiet gewoon niet op, een klein beetje structuur zou wel fijn zijn naar mijn mening.
|
|
|
Uit: Nijmegen Vak: - Posts: 18004 Reg.: 31 juli 2000 | Erik Gerets is de nieuwe trainer van Olympique Marseille.
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6590 Reg.: 28 november 2001 | Dat ook nog eens...
Zoals in het Gerets topic, slechter dan zijn voorganger kan hij het niet doen. Hij heeft iig een paar goede voetballers in z'n team, als ie de boel weer aan de praat krijgt kan Marseille wel weer mee doen om Europees voetbal.
|
|
|
ScaraB Bankzitter
Uit: La Haye Vak: - Posts: 206 Reg.: 22 september 1999 | Begint goed met onze Erik Gerets bij l'OM. 0-1 gewonnen in de Champions League tegen Liverpool! 
|
|
|
De arTies Legende
Uit: Sapperdam Vak: Oost - W Posts: 6590 Reg.: 28 november 2001 | Goed begin is niet doorgezet, bij St Etienne is er verloren, hoewel dat geen schande is.
PSG ook weer verloren thuis, waar ze nog niks gewonnen hebben. Dit keer van Stade Rennais, die mochten van mij ook wel winnen 
|
|
|
10. Danny Koevermans Internationale topspeler
Uit: roosendaal Vak: Noord - M Posts: 1205 Uploads: 1 Reg.: 30 juni 2005 | Het word nog spannend in frankrijk!
1 LYO 36 73
2 BOR 36 71
Wie word de kampioen? Ik zelf hoop Bordeaux, maar ik denk zelf dat Lyon het niet weg gaat geven.
|
|
|
|