PSV Netwerk
zaterdag 19 augustus 2017 - 07:32                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Buitenlandse en Europese competities » Millwall FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 45 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 45 »

HR

Luca Brasi
Vaste waarde PSV 1

Vak: Noord - SS
Droomaankoop: -
Reg.: 14 december 2006

Millwall FC

forumillustratie

Millwall
Naam: Millwall Football Club
Bijnaam: The Lions
Opgericht: 1885
Stadion: New Den Stadium, Londen
Capaciteit: 20.146
Voorzitter: John Berylson
Trainer: Kenny Jackett
Competitie: Football League One

Millwall Football Club is een Engelse voetbalclub, opgericht in 1885 door Schotse havenwerkers, uitkomend in de Coca Cola League One. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het New Den Stadium.

George Graham was de trainer van Millwall tussen 1983 en 1986. Hij leidde de club naar het kampioenschap in de derde divisie en dwong daarmee promotie naar de tweede divisie af. Graham verliet de club om naar Arsenal te vertrekken. Hij werd opgevolgd door John Docherty. In zijn tweede seizoen (1987/88) promoveerde de club naar de Football League First Division voor de eerste keer in het bestaan van de club. Het eerste seizoen verliep boven verwachting. Een groot deel van het seizoen stond de club in de top vijf, maar eindigde uiteindelijk als tiende. In september 1989 stond de club kortstondig eerste in de competitie, maar daarna werden nog maar twee wedstrijden gewonnen en de club degradeerde.

In het seizoen 1993/94 was de club dichtbij promotie naar de Premier League, maar Derby County was te sterk in de playoffs.

In 2003 werd Dennis Wise aangesteld als speler-trainer. Hij leidde de club naar de eerste FA Cup-finale, die het echter met 3-0 van Manchester United verloor. De club mocht echter, omdat Manchester United zich voor de Champions League had geplaatst, wel in de UEFA Cup uitkomen. De Hongaarse club Ferencváros was echter al in de eerste ronde te sterk.

In 2005 kondigde voorzitter Theo Paphitis aan dat hij zijn post verliet. Hij werd opgevolgd door Jeff Burnidge. Dennis Wise kondigde aan het eind van het seizoen 2004/05 aan dat hij opstapte, omdat hij niet kon samenwerken met de nieuwe voorzitter. Na slechts een twee maanden in dienst van de club liet Burnidge echter weten ook op te stappen als voorzitter. In het seizoen 2005/06 degradeert de club naar de Football League One.

In het seizoen 2006/07 wordt Willie Donachie de nieuwe trainer van Millwall FC, na een miserabele start. Millwall FC speelt een fantastische terugronde, maar komt 9 puntjes tekort voor de play-offs. Het eindigde het seizoen met 66 punten op 138 in het 3-puntensysteem. Millwall FC haalde 2 versterkingen tijdens de winterstop, één daarvan was de verloren zoon, Neil Harris. Millwall FC eindigt uiteindelijk op een 10e plaats. Darren Byfield werd topschutter van Millwall FC, met 16 doelpunten.

Millwall FC eindigde het seizoen 2007/08 op een 17e plaats met 52 punten. Gary Alexander werd topschutter met 8 doelpunten. Millwall heeft tot 2 wedstrijden van het einde moeten strijden tegen de degradatie, nadat de ambitie aan het begin van het seizoen de promotie was. Millwall FC stelde dit seizoen 40 spelers op. Kenny Jackett werd de nieuwe trainer van Millwall FC. Hij nam over van Willie Donachie.

Na de 46e speeldag van het seizoen 2008/09 stond Millwall op een 5e plaats met 82 punten. Gary Alexander werd voor het 2e opeenvolgende seizoen topschutter. Ditmaal scoorde hij 15 doelpunten. Neil Harris scoorde zijn 112e doelpunt en werd daarmee All-time topschutter. Deze titel pakte hij af van Teddy Sheringham. Millwall streed een heel seizoen voor de automatische promotie, maar moest dus eindronde spelen. Daarin moest het in een thuis- / en uitwedstrijd tegen Leeds United FC spelen. Thuis werd met 1-0 (doelpunt van Neil Harris) gewonnen, uit was een 1-1 (doelpunt van Adjim "Jimmy" Abdou) genoeg voor zich te verzekeren van een finaleplaats. Op 24/05/2009 speelde Millwall FC tegen Scunthorpe United FC. De finale werd verloren met 2-3 (2 doelpunten van Gary Alexander). Millwall blijft dus een jaar langer in League One.

Ook heeft Millwall een keiharde aanhang met als bijnaam "The Lions". Grootste tegenstanders op dit gebied zijn de aanhang van Tottenham Hotspur, Crystal Palace en West Ham United.

Na PSV mijn favoriete club. Waar we met wat vrienden toch wel proberen om iedere maand wel n keer in The Denn te gaan kijken. Zijn al bij wat Engelse clubs geweest maar bij Millwall is het voor ons het mooist. Moeilijk uit te leggen.
En nu 24 Augustus krijgen we West Ham voor de Carling Cup!!!!!!

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Luca Brasi (op 17 augustus 2009 17:17:43).]
HRHR
HR

ties1992
Veelbelovend talent PSV o19

Vak: Noord - PP
Reg.: 14 december 2008

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 13 augustus 2009 om 19:24:20.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Dit doet me toch echt wel denken aan Hooligans! GSE!
HR
HR

Luca Brasi
Vaste waarde PSV 1

GSE is van Wank Ham United. Maar dat is niet hun echte naam. Dat is de ICF. Inter City Firm.
HR
HR

Swan
Jeugdspeler PSV

Vak: -
Reg.: 4 juli 2005

2e ronde League Cup:

West Ham v Millwall.. :B
HR
HR

lapswanz.25/5/88.ec.1
Meervoudig international

Reg.: 28 maart 2000

2-0 denk ik. Killermfc is hier groot fan van Millwall. Die is er diverse keren geweest.
HR
HR

killermfc
WK Ster

Reg.: 13 februari 2009

Ff een korte reactie om mee te beginnen.

Allereerst: Luca Brasi, ben je helderziend of zo? Toen ik bedacht wat ik vandaag zo al zou gaan posten, dacht ik er al aan dat er helemaal geen Millwall-topic was!

De diverse postings m.b.t. The Lions staan tot nu verspreid over diverse topics zoals Groundhopper, Weekendje Londen enzovoorts.

Ik was van plan om zelf vandaag (gisteren inmiddels) een topic te openen en wilde daarover contact met je opnemen. Maar je was me net voor! Ik pm je toch nog ff van 't weekend of zo.

Wat de loting betreft, top natuurlijk. Zowel op als buiten het veld kan het weer alle kanten opgaan. Is het alleen uit of home and away?
HR
HR
Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 augustus 2009 om 07:33:52.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Mooi topic om in de gaten te houden.

Gaat dus om 1 duel, mits het gelijkspel word.
Ties will be played in the week commencing 24 August.
Holders Manchester United as well as Chelsea, Liverpool, Arsenal, Aston Villa, Fulham and Everton join the competition in round three.
HR
HR

Sprundel1
Toeschouwer

Reg.: 14 augustus 2009

Woow wat een loting uit tegen West Ham! Op 24 oktober willen we weer naar The Den, spelen dan thuis tegen Leeds United. Echter heb ik al begrepen dat je member moet zijn om kaarten te kopen.

Moet je een membership card per persoon hebben of kun je meerder kaarten per card halen? Zijn namelijk (nog) geen van allen lid....
HR
HR

Swan
Jeugdspeler PSV

Reg.: 4 juli 2005

quote:HR
V.Nistelrooy schreef:

Mooi topic om in de gaten te houden.

Gaat dus om 1 duel, mits het gelijkspel word.
Ties will be played in the week commencing 24 August.
Holders Manchester United as well as Chelsea, Liverpool, Arsenal, Aston Villa, Fulham and Everton join the competition in round three.
HR
Sowieso één duel, League Cup kent geen replay.
HR
HR

Luca Brasi
Vaste waarde PSV 1

Vandaag thuis tegen Carlisle. Moeten 3 punten worden na het gelijk spel van vorige week tegen Southampton. En mag eigenlijk geen probleem zijn. Come on you Wall!
HR
HR

killermfc
WK Ster

Swan schreef:

(...)

Sowieso één duel, League Cup kent geen replay.
HR
Geen replays nee, die vinden alleen in de FA Cup plaats na gelijke spelen. Maar de Leaguecup kent wel degelijk returns hoor, maar tegenwoordig volgens mij idd pas in een later stadium, kwart- en halve finales.
HR
HR

lapswanz.25/5/88.ec.1
Meervoudig international

Milwall-Carlisle 0-0. Een Frits van Turenhoutje. Een Frits van Turenhoutje.............
HR
HR

Kokkie
Legende
Tweede en derde prijs Banner Battle

Uit: Veldhoven
Vak: Oost - X
Reg.: 9 februari 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 16 augustus 2009 om 10:30:59.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Mooie loting WHUFC-Milwall. Hoop dat jullie niet teveel geluk hebben.
HR
HR

Luca Brasi
Vaste waarde PSV 1

Morgen thuis tegen Oldham Athletic. Een van de wedstrijden die ik vorig seizoen gezien heb in The Denn. Maffe wedstrijd toen, al snel 0-2 achter. Teruggekomen tot 2-2 en in de laatste minuut toch nog 2-3. Lee Hughes Murderer! Jammer dat ie nu naar Notts County is gegaan, zorgde toen wel voor een opgefokte sfeer in The Denn.
HR
HR

killermfc
WK Ster

De uitwedstrijd tegen Oldham was ook al zo'n krankzinnige wedstrijd met een even bizar scoreverloop. Millwall leidde tot een kwartier voor tijd met 1-3, geloof ik, maar Oldham wist alsnog de wedstrijd met 4-3 te winnen.

Ik herinner me dat nog goed omdat we het scoreverloop volgden in een pub bij Goodison Park, waar even later de vriendschappelijke wedstrijd tussen Everton en PSV zou beginnen.

Tja, had 't maar een early kick-off geweest of een zondagwedstrijd, dan hadden we die ook nog ff lekker meegepikt!
HR
HR

Luca Brasi
Vaste waarde PSV 1

De shirts voor dit jaar. Uitshirt is verrassend, weet niet echt wat ik er van moet denken.
forumillustratie
HR
HR

Cartman
Veelbelovend talent PSV o19

Uit: Veldhoven
Vak: Oost - Y
Reg.: 19 maart 2000

In het seizoen 94-95 hadden ze ook deze kleurcombinatie als shirt.
HR
HR

Luca Brasi
Vaste waarde PSV 1

De eerste seizoensoverwinning is binnen! :pul 2-0 tegen Oldham.

[Dit bericht is veranderd door Luca Brasi (op 18 augustus 2009 22:45:04).]
HR
HR

killermfc
WK Ster

Yup! En dat betekent dat Millwall na de 2 eerdere gelijke spelen na 3 wedstrijden nog steeds ongeslagen is en met 5 punten voorlopig op de 7e plaats staat. David Martin opende na 12 minuten de score waarna de halverwege ingevallen Neil Harris in blessuretijd aan alle onzekerheid een eind maakte. :cool
HR
HR

killermfc
WK Ster

Zoals ook al gepost in het West Ham-topic: weet iemand of West Ham United-Millwall dinsdag ergens wordt uitgezonden en zo ja, op welke zender? Post het dan hier ff. Alvast mijn dank!
HR
HR

Rawdie
Debutant Oranje

Uit: Halsteren
Reg.: 16 januari 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 21 augustus 2009 om 14:32:14.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

killermfc schreef:

Zoals ook al gepost in het West Ham-topic: weet iemand of West Ham United-Millwall dinsdag ergens wordt uitgezonden en zo ja, op welke zender? Post het dan hier ff. Alvast mijn dank!
HR
justin.tv mischien?
HR
HR

killermfc
WK Ster

Alvast bedankt voor de supersnelle reactie en de tip! Ik houd het in mijn achterhoofd. Ik zie het echter het liefst op tv, dus gaat mijn voorkeur uit naar SKY, BBC, ITV whatever. Dan vind ik zelf wel een Irish pub of iets soortgelijks die 'm inschakelt. Jammer dat Setanta op z'n gat ligt!
HR
HR

lapswanz.25/5/88.ec.1
Meervoudig international

Millwall 0-0 Vrijdag tegen Southend Utd in de competitie.
HR
HR

Luca Brasi
Vaste waarde PSV 1

HR
HR

Rawdie
Debutant Oranje

Uit: Halsteren
Reg.: 16 januari 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 25 augustus 2009 om 21:55:53.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Millwall staat verrassend voor :)
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 45 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » C - Voetbal/Sport overig » Buitenlandse en Europese competities » Millwall FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Staat de positie van Cocu voor jou nu ter discussie?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 69,9% dat Vitesse wint van AZ. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van NAC-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!