PSV Netwerk
maandag 21 april 2014 - 04:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Buitenlandse en Europese competities » Turkcell Super Lig

HR

Deze topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5 »

HR

Tello57
Meervoudig international

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 17 januari 2010

Ik dacht ik ga het maar openen. Er lopen veel spelers rond in de Turkse competitie die goed zouden staan bij PSV. De kans is groot dat PSV volgend seizoen een Turkse team kan treffen in de Europa League, dan is het alleen maar beter om te weten hoe de tegenstanders zijn. Gewoon een topic met de laatste transfernieuwtjes, wedstrijden etc.

Programma van week 32. Manisaspor wint automatisch 3-0 van tegen Ankaraspor die uit de competitie is gezet.

Zaterdag, 01 mei 2010

15:00 Ankaragucu - : - Trabzonspor
19:00 Fenerbahce - : - Eskisehirspor
19:00 Bursaspor - : - Kayserispor
19:00 Istanbul BSB - : - Galatasaray

zondag, 02 mei 2010
15:00 Antalyaspor - : - Gaziantepspor
15:00 Denizlispor - : - Genclerbirligi
19:00 Diyarbakirspor - : - Besiktas
19:00 Sivasspor - : - Kasımpasa

De top 5 momenteel

1. Fenerbahce 67 punten
2. Bursaspor 66 punten
3. Galatasaray 61 punten
4. Besiktas 58 punten
5. Trabzonspor 53 punten

Achter Trabzon staat Istanbul BB met 52 punten, Eskisehir met 51 punten en Kayserispor met 50 punten.

Fenerbahce nam vorig week de koppositie over van Bursaspor na de 0-1 winst tegen Kasimpasa, de ploeg van Boukhari. Bursaspor kon dit recht zetten en weer de koppositie later die avond overnemen, maar kwam niet verder dan een remise tegen Galatasaray in een duel met 2 rode kaarten en veel gemiste kansen.

Fenerbahce lijkt nu meeste kans te hebben om de titel te pakken. De ploeg van Cristoph Daum heeft al 6 wedstrijden achter elkaar gewonnen. Fenerbahce heeft dit weekend een moeilijke wedstrijd voor de boeg tegen Eskisehirspor. Es-Es wist eerder dit seizoen al 2-0 te winnen van Fenerbahce, en ging Galatasaray een aantal weken terug ook met 2-1 onderuit tegen de sterke subtopper. Es-Es is een ploeg die heel goed kan verdedigen en snel kan combineren, daarom zijn ze altijd gevaarlijk op de counter.

Bursaspor zal het thuis moeten opnemen tegen Kayserispor, de ploeg van oud-PSV doelwit Cangele. Kayserispor lijkt de favoriet, maar met de aanvalsduo Makukula, die 20 doelpunten op zijn naam heeft en Cangele kan Bursaspor het nog moeilijk krijgen en punten morsen.

Galatasaray zal het moeten opnemen tegen Istanbul BB. Eerder dit seizoen kwam Galatasaray niet verder dan een remise in eigen huis tegen IBB. Met veel jonge, getalenteerde spelers als Tevfik Kose en Ibrahim Akin en de vorm waarin IBB nu verkeert kunnen ze voor eigen publiek minimaal 1 punt halen tegen de ploeg van Frank Rijkaard, die met spelers als Elano, Jo, Giovanni dos Santos, Keita, Kewell, Baros, Arda toch een bijzonder slecht seizoen achter de rug heeft.

Mijn ploeg Besiktas zal uit tegen Diyarbakirspor moeten opnemen, die zo goed als zeker gedag kan zeggen tegen de Super Lig. Niet veel over te zeggen, moet gewonnen worden, al kwam Besiktas eerder in eigen huis niet verder dan een ongelukkige remise.

[Dit bericht is veranderd door Tello57 (op 30 april 2010 15:32:55).]
HR
HR

Tello57
Meervoudig international

De Eredivisie is al voorbij, maar de Turkse gaat nog steeds door.

Fenerbahce staat nog steeds aan kop na een 2-0 winst tegen de sterke subtopper Eskisehirspor, met technisch sterke, potentiele toppers als Koray Arslan en Sezer Ozturk. Fener vond al snel een doelpunt via een vrijetrap van de maestro Alex. Later verdubbelde de Fenerbahce talent Ozer Hurmaci de marge na een mooie actie. Fener staat hiermee nog steeds 1 punt voor runner up Bursaspor. Hier een samenvatting.

Bursaspor won simpel 2-0 van Kayserispor, volgend jaar het ploeg van Arveladze. Kayserispor kwam een aantal keer gevaarlijk maar kon geen doelpunt vinden. De eerste doelpunt kwam uit een vrije trap, spits Turgay Bahadir kopte de bal mooi naar binnen. De keeper Dimitar Ivankov schoot uit een penalty de 2-0 in, na een overtreding van Mohammed Shawky (ex 'Boro) op Turgay Bahadir. Hiermee is Bursaspor verzekerd van tenminste CL voorronde. Hier een samenvatting.

Galatasaray won met het nodige geluk 0-1 van Istanbul BB. Milan Baros zorgde voor het verschil.

Besiktas won simpel 1-3 bij de gedegradeerde Diyarbakirspor. De 0-1 kwam van de voeten van verdediger Ibrahim Toraman. Besiktas kwam hierna een aantal keren gevaarlijk, vooral met Nihat waarvan 2 schoten de lat raakte. Thierry Tazameta zorgde nog voor de 1-1. De 1-2 kwam door een eigen doelpunt van Adbullah na een mooie pass van Besiktas spits Bobo. De 1-3 kwam via een mooie kopbal van Rodrigo Tello.

HR
HR

Tello57
Meervoudig international

Fenerbahce ging vandaag met 3-1 onderuit in Urfa GAP Arena in de bekerfinale tegen Trabzonspor. Dit betekent dat Fener al 28 jaar lang de Turkse beker niet heeft kunnen winnen.

Trabzonspor was de verdiende winnaar. Al vanaf het eerste fluitsignaal was het Trabzon die goed combineerde en voor veel gevaar zorgde. Umut Bulut kreeg al snel een kans maar de bal ging naast. Hierna had Trabzonspor nog een aantal mogelijkheden. Keeper Volkan stopte onder meer een mooie vrije trap van Burak Yilmaz. Mede dankzij Lugano stond het nog 0-0. De Uruguayaanse verdediger van Fenerbahce greep een aantal keren geweldig in.

In de 2e helft was het raak. Alex liet zijn klasse zien voor Fenerbahce en zorgde voor de 1-0. Hierna was het vooral Trabzon die ging aanvallen. Zo raakte een poging van de Argentijnse spelmaker Colman de paal. Lang duurde het niet, 10 minuten later kopte Umut Bulut de 1-1 binnen na een prachtige voorzet van Selcuk Inan. Trabzon begon steeds gevaarlijker te komen en vond zo de 2-1 na een steekpass van Colman en Engin Baytar was Lugano te slim af. In de laatste seconden was het nog Colman die voor de genadeslag zorgde met de 3-1.

Het is jammer dat Trabzonspor slecht aan het seizoen begon dankzij een flutcoach van een Belg aan kop. Nu met de Turkse toptrainer Senol Gunes, die Turkije in 2002 tot de halve finale bracht in Korea, zijn ze echt een team geworden die Turkije zeker veel punten gaat opleveren volgend seizoen in de Europa League. Met geweldige spelers als onder meer Selcuk Inan, Gustavo Colman, Egemen en Ceyhun Gulselam zullen ze volgend jaar voor de titel spelen. Ze hebben een team die fysiek kei sterk maar ook erg technisch is en snel de bal kunnen rondspelen.

Hier een samenvatting van de bekerfinale.

HR
HR

Godfather
Legende

Reg.: 20 augustus 2006

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 5 mei 2010 om 23:10:19.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Leuk topic Tello, denk niet dat je voor Jan met de korte achternaam aan het posten bent want ik volg het ;) ! Wat zijn in jouw ogen eigenlijk de zwakke punten in het basiselftal van Fenerbahce?
HR
HR

Tello57
Meervoudig international

Thanks Godfather :pul

De zwakste punt bij Fenerbahce is gewoon de trainer. Er is een wereld van verschil tussen de Fener van 2007-2008 in de CL onder Zico en de Fener van nu. Sinds het vertrek van Zico en komst van Aragones en Daum is het allemaal slechter gegaan. Zico liet Fenerbahce aanvallend voetbal spelen. Typisch Braziliaans voetbal. Daardoor wonnen ze ook gewoon van clubs als Inter, Chelsea en schakelden ze Sevilla uit. Want kwaliteit was er en ook de juiste trainer.

Sinds de komst van Aragones is het allemaal slechter gegaan. Aurelio was de sterkhouder op het middenveld, hij vertrok transfervrij naar Betis, domme zet. Tot nu toe heeft Fenerbahce dit gat nog steeds niet kunnen dichten. Spelers kregen ruzie met Aragones, iedereen presteerde ver on de maat. Fenerbahce haalde Guiza die topscorer van de Primera Division werd, maar dit is echt de grootste miskoop in de geschiedenis van Fenerbahce en is werkelijk een spits van niks.

Met de komst van Daum leek het iets beter te gaan, maar Fenerbahce speelde gewoon resultaatvoetbal. Ze wonnen wel, maar de spel was niet om aan te zien. Fenerbahce had een reeks van iets van 8 wedstrijden, enige wedstrijd waar ze goed hadden gespeeld was tegen Galatasaray. Gaziantep zette binnen 5 minuten een brute einde aan de reeks van Fenerbahce en vanaf toen leed Fener veel puntenverlies. Vooral na de winterstop hadden ze een aantal weken lang geen wedstrijd kunnen winnen.

Laatste weken speelt Fener toch goed voetbal omdat ze met 150% motivatie spelen. Alex is nog altijd de belangrijkste factor bij Fenerbahce. Elano en Alex spelen in het zelfde competitie, Elano is basisklant bij Brazilie maar Alex is nog altijd 2 klassen beter dan Elano. Zonder Alex zou Fenerbahce instorten.

Zoals ik zei, de zwakste punt is de trainer. Hij laat spelers op posities spelen waar ze niet horen te staan. Zoals Mehmet Topuz, bij Kayserispor werd hij Mehmet Lampard of Steven Topuz genoemd vanwege zijn speelstijl. Het is een centrale middenvelder met techniek in huis, inzicht en buskruit in de benen, maar van Herr Daum moet hij als flankspeler functioneren, iets wat hij totaal niet kan.

Daum speelt met een 4-4-1-1 systeen. Met Alex op 10 en Guiza als spits. Maar Guiza komt fysiek veel kort voor het Turkse voetbal. Hij word makkelijk van de bal gezet door vrijwel ieder verdediger. Iedereen ziet dat dit 4-4-1-1 systeem niet werkt, zelfs de vice president zij dat hij Fenerbahce liever met 2 spitsen ziet spelen maar Daum blijft Guiza als enig spits gebruiken.

Dat Fenerbahce nu eerste staat is grotendeels door Alex die een geboren leider is en ondanks dat er een sukkel als Daum trainer is kan Alex er zelf voor zorgen dat de ploeg beter gemotiveerd raakt en beter gaat voetballen.

Maar volgend seizoen zal het anders zijn als je de voorzitter mag geloven. Hij wil niet weer zo'n wisselvalig seizoen meemaken en er gaan veel spelers bij Fener de deur uit en waarschijnlijk ook Daum. De voorzitter Aziz Yildirim heeft beloofd 3 wereldsterren te brengen, net als in het verleden met Guiza,Carlos,Anelka,Ortega etc. Ook zullen ze veel talenten uit de Turkse competitie proberen te strikken.

[Dit bericht is veranderd door Tello57 (op 5 mei 2010 23:47:15).]
HR
HR

Godfather
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 mei 2010 om 01:45:44.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Duidelijk! Maar wie zijn na Alex de dragende spelers? Die keeper, ik ken wat blunders van hem, maar als ik hem (Volkan Demirel) zie keepen, bevalt ie me altijd wel. Lugano en Bilica, ook sterkhouders toch? En hebben ze behalve Guiza geen zwakke plekken die jij graag vervangen ziet worden?
HR
HR

Tello57
Meervoudig international

Volkan heeft zo en dan wel blunders ja, maar ook geweldige reddingen. Het is echt een geweldige keeper, tot kort de beste keeper in de Turkse competitie. Maar daar is verandering in gekomen. Sinds de komst van Senol Gunes staat de jonge keeper Onur Kivrak (22) onder de lat bij Trabzon. En dit is echt een keeper die in het rijtje Buffon/vd Sar/Casillas gaat komen. Hiddink prees hem de lucht in na de wedstrijd tegen Besiktas en overweegt zelfs om Onur als 1e keeper te gebruiken bij het nationale elftal. 2 weken terug in de wedstrijd tegen Eskisehirspor had hij reddingen waar je mond van open zou vallen, kreeg 1 doelpunt tegen en barstte uit in tranen terwijl de wedstrijd eigenlijk nergens om ging, buiten 3 punten die niet veel zouden betekenen. Ik zou hem echt graag bij PSV willen zien alleen is het te laat. Deze jongen is nu misschien wel de grootste sensatie in Turkije. Alleen om zijn reddingen kijk je naar wedstrijden van Trabzon. Hier een video van dit toptalent.

Terug naar Fener;

Bilica is een goede verdediger, hij is hard als een oermens, maar ook even dom. Hij denkt soms dat hij de spits is en staat gewoon voor de 16 van de tegenpartij terwijl hij daar helemaal niets te zoeken heeft. Zo heeft Fener via counters veel doelpunten moeten incasseren. Bij Sivas was hij geweldig, bij Fener is hij wat wisselvallig.

Lugano is zeker een van de sterkhouders. Beste verdediger in de Turkse competitie, heeft daarom ook een jaarsalaris van netto 4 miljoen, met premies 6 miljoen per jaar. Grappig dat Ajacieden dachten dat hij wel naar Ajax zou komen vorig zomer toen hij tijdje transfervrij was. Voor hij naar Fener kwam werd hij gekozen tot de beste verdediger in Zuid Amerika, tijdens zijn Fenerbahce periode hebben meerdere grote Europese clubs geprobeerd hem over te nemen maar is mislukt. Onlangs maakte hij nog bekend dat hij alleen bij een of ander gigantische megabod zou denken aan een eventuele vertrek. Bewees zijn klasse door spitsen als Drogba en van Persie uit de wedstrijd te spelen. Zeker een van de sterkhouders bij Fener. Ik verwacht ook veel van hem op het WK met Uruguay. Hij is teamcaptain en Uruguay heeft behoorlijk goede spelers als Godin,Lugano, Fucile, Rodriguez, Cavani, Suarez, Forlan etc

De andere sterkhouders bij Fener zijn Emre Belozoglu, Gokhan Gonul en Andre Santos. Emre is net een valse pitbull, rent enorm veel, pakt ballen af, veel dreiging. De backs Gokhan en Andre Santos voegen aanvallend ook enorm veel toe. Beide zijn erg technisch en Santos heeft een geweldig scorend vermogen voor een back. Heeft dit seizoen al 12 doelpunten voor Fenerbahce.

Scoorde ook naar mijn mening het mooiste doelpunt van het seizoen. Tjah, Braziliaanse fullback :D

Fener moet zowiezo een nieuwe CV aantrekken ipv van Bilica. Godin,Alex,Otamendi,Geromel zijn worden allemaal opgenoemd. Een nieuwe verdedigende mid, Christian werd gehaald als een van de beste verdedigende mids in de Braziliaanse competitie, verdedigend is hij ook goed maar voegt aanvallend heel weinig toe. Een nieuwe winger op rechts, Mehmet Topuz is goed maar geen winger, Deivid komt tekort. En zeker een spits.
HR
HR

Menno1
Legende

Uit: Tokyo
Reg.: 10 december 2008

Emre, heerlijke voetballer was dat bij NU. Leuk topic dit, lekker uitgebreid, veel werk voor gedaan zie je meteen. Mischien een mooi podium om het over haalbare talenten te hebben voor PSV Tello? En dan het liefst jongens die ook echt haalbaar zijn, categorie 16-21 jaar of zo. Altijd leuk om in de gaten te houden zoiets.

Blijf maar posten over de competitie in iedergeval, het is altijd aantrekkelijk om naar te kijken: Hoog tempo, veel fouten, maar ook technisch aanvalllend spel.
HR
HR

Godfather
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 7 mei 2010 om 20:42:03.  Profiel  Stuur een privébericht  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Fantastische response Tello, thanks! :)
HR
HR

Deep Throat
Legende

Uit: Amsterdam | West-Yorkshire
Vak: Zuid - Ere Zuid
Reg.: 31 januari 2007

Tello, hulde voor het openen van dit geweldige topic!

Zeggen dat ik voetbal volg is een understatement (beroepsdeformatie ;-) ), maar de Turkse Lig ben ik eigenlijk nooit goed 'ingekomen'. Niet in de laatste plaats omdat ik geen Turks spreek, maar ook omdat veel schrijven op internet erover - in mijn ogen - vaak erg verhit en subjectief is, en weinig substantieel.

Voor mij ontsluit je in ieder geval in je eentje zomaar een hele competitie, door er uitgebalanceerd en geduldig over te vertellen. Mijn interesse is in ieder geval gewekt en ik zal het nauwgezet gaan volgen, zeer veel dank! :)
HR
HR

Tello57
Meervoudig international

Thanks folks :)

quote:HR
Mischien een mooi podium om het over haalbare talenten te hebben voor PSV Tello? En dan het liefst jongens die ook echt haalbaar zijn, categorie 16-21 jaar of zo.HR
Zal ik doen :pul

vaak erg verhit en subjectief is, en weinig substantieel.HR
Dat klopt inderdaad. Vaak is de rivaliteit zo groot dat mensen onzin gaan uitkramen om de rivaal zwart te maken. Helaas gebeurt dit veels te vaak. Zelfs de media in Turkije doet hier af en toe aan mee. Zoals Kazim van Fenerbahce werd er van beschuldigd een orgy te hebben gehouden in een hotel na een wedstrijd. Volgens de bestuur kwam Kazim vaak negatief in media en werd op huurbasis na Toulouse gestuurd. Nou schrijft de media dat het niet Kazim is, maar Deivid die te zien is op de beelden :kots Schrijvers die Galatasaray supporters zijn kramen onzin uit over Fenerbahce in sportskranten en andersom.

Maarja.

Hier alvast de programma van week 33

7 mei vrijdag 2010

20:00 Beşiktaş 2 - 0 Manisaspor

8 mei 2010 Zaterdag
16:00 Gaziantepspor - Gençlerbirliği
20:00 Galatasaray - Antalyaspor

9 mei 2010 Zondag
16:00 Kayserispor - İstanbul B.B.
20:00 Kasımpaşa - Diyarbakırspor
20:00 Eskişehirspor - Sivasspor
20:00 Ankaragücü - Fenerbahçe

10 Mayıs 2010 Pazartesi
20:00 Trabzonspor - Denizlispor

Besiktas heeft gisteren met 2-0 gewonnen. Ondanks dat er veel kansen werden gecreëerd bleef het de eerste helft op een 0-0. Nihat opende de score in de 2e helft met een knappe kopbal na een assist van toptalent Ismail Koybasi (werd op 18 jarig leeftijd afgelopen zomer voor een bedrag van 6.5 miljoen euro gehaald bij middenmoot Gaziantep) Enkele minuten laten tikte Huseyin de bal zijn eigen goal in, maar de doelpunt werd op naam van Bobo gezet. De winst voelt toch niet lekker aan. Samen met Ismail werd afgelopen zomer Ridvan Simsek, nog een jonge talentvolle back binnen gehaald. Net als Ismail is dit een rappe, zeer technische back van 19 jaar die aanvallend ook veel toevoegt. Helaas brak hij na een tackle van Simpson zijn enkel, zoals te zien vanaf 0:53. Atinc uit de jeugdopleiding van Besiktas mocht invallen voor Ridvan, ook een zeer talentvolle verdediger van 17 jaar oud. Ondanks dat Atinc (17) Ismail (19) Necip (19) Ridvan (19) allemaal kansen krijgen wacht Batuhan nog steeds op zijn beurt.

[Dit bericht is veranderd door Tello57 (op 8 mei 2010 14:24:47).]
HR
HR

Menno1
Legende

Uit: Tokyo
Reg.: 10 december 2008

Batuhan heeft volgens mij nog geen minuut gespeeld dit seiuzoen toch? Lijkt me dat zijn prijs dan ook niet stijgt en zijn haalbaarheid groter wordt. enig idee hoe hij het in het wteede doet en waarom zijn positie zo uitzichtloos blijft?

De transferbedragen van jonge spelers is gigantisch daar, ik vraag me af hoe ze tegen een Koevermans kijken. Volgens mij zal hij prima passen in de Turkse competitie. Zal hij daar te slijten zijn voor ene bepaald bedrag?

Ik kijk uit naar je rij van talenten die wel haalbaar zijn ;)
HR
HR

Jasper_PSV
Legende

Uit: Hamburg
Reg.: 28 juli 2006

Heerlijk Tello, je hebt me de afgelopen paar maanden behoorlijk enthousiast gemaakt over de Turkse competitie, ik blijf dit topic daarom ook fijn volgen.
HRHR
HR

Tello57
Meervoudig international

Thanks mensen :pul :pul

Hier nog meer info over de wedstrijden van afgelopen 2 dagen.

Gisteren ging de ploeg van Rijkaard in eigen huis met 1-2 ten onder tegen Antalyaspor. Galatasaray begon goed aan de wedstrijd met hoog tempo, maar het was Antalyaspor die steeds gevaarlijker werd met onder andere Tita,Zitouni en Necati. Zo had Antalyaspor meer uitgespeelde kansen, werd onterecht gefloten voor buitenspel en verdiende ook nog is een penalty. Eerste helft bleef ondanks de kansen nog op een 0-0. Tweende helft was het dan raak voor Galatasaray. Galatasaray kwam met veel geluk op voorsprong nadat een kopbal van miskoop Jo ongelukkig via Yalcin in ging. Het duurde niet lang en de Braziliaanse winger Tita zorgde voor de 1-1 na een geweldige pass van Mile Jedinak, overigens een klasse middenvelder. Type Fellaini. Later scoorde de invaller Veysel meteen toen hij het veld optrad na weer een assist van Jedinak de 1-2.

Galatasaray zet hiermee de 3e plaats op het spel. De mannen van Rijkaard moeten volgende week uit tegen Genclerbirligi, waar ze met dit spel dik ten onder zullen gaan. Besiktas moet het uit opnemen tegen Bursaspor, de huidige nummer 2. De plek om de 3e plaats is van groot belang. Als je als 4e eindigt moet je al direct naar het WK voorronde EL spelen.

De fans van Galatasaray waren woest, terecht ook. De fans begonnen "Polat bunlarin alayini sat" te roepen. Hiermee vroegen ze de voorzitter Polat om iedereen op het veld te verkopen. Spelers als Jo, Elano, Giovanni dos Santos hebben hard gefaald. Giovanni heeft nog geen enkel doelpunt op zijn naam staan, Jo heeft er 3 gescoord waarvan 1 penalty en Elano heeft 2 doelpunten en 0 assists. Keita doet het wel wat beter maar blijkbaar heeft Rijkaard de opdracht gegeven om ieder buitenlandse speler te verkopen buiten Lucas Neill en Milan Baros. Galatasaray zal er volgend jaar anders uit komen te zien.

Hier een samenvatting

Aardsrivaal Fener deed het een stuk beter. Zo heeft Fener vandaag met 0-3 gewonnen tegen Ankaragucu, waar Galatasaray eerder dit seizoen met 3-0 onderuit ging. Al 2 weken lang was de spanning heel hoog, de vice president van Ankaragucu zei van alles en nog wat over Fenerbahce in de kranten. Ankaragucu is zogenaamd een "broederclub" van Bursaspor, dus die wilden heel graag van Fenerbahce winnen zodat Bursa de 1e zou staan met de 3 punten die ze krijgen na een regelementaire overwinning tegen Ankaraspor die uit de competitie is gezet.

Echter liep het helemaal mis voor Ankaragucu en Fener won moeiteloos 0-3. Mehmet Topuz opende de score voor Fener met een knappe kopbal na 20 minuten. Net na de rust was het de Spaanse spits Guiza die voor de 0-2 zorgde en 15 minuten later haalde Christian uit van 35 meter en passeerde de keeper.

Opvallende speler bij Ankaragucu is vooral Jan Rajnoch, de Tsjechisch international. Is 28, niet de jongste, maar een geweldige verdediger. Scoorde ook een doelpunt maar werd afgekeurd vanwege buitenspel. Als PSV een verdediger zoekt lijkt mij dit een hele goede optie, goedkoop ook aangezien Ankaragucu diepe schulden heeft en na dit wedstrijd ook een fikse boete zal krijgen van de Turkse voetbalbond. Rajnoch is snel met de bal, goede kopper, kan goed uithalen en is gewoon technisch voor een verdediger. Hij is tevens ook 1.86 lang. Kan ook als verdedigende mid spelen, is behoorlijk technisch voor een verdedigend ingestelde speler.

HR
HR

Tello57
Meervoudig international

En Fenerbahce wilt niemand minder dan Luis Suarez :pul

Volgens Ajacieden is het onmogelijk, maar die zitten nog vast in de jaren 90. Echter ga ik er van uit dat als Aziz Yildirim, de voorzitter van Fenerbahce Suarez in het geel-blauw shirtje wilt zien, dat Suarez ook in het geel blauw shirt zal spelen. Fener kan makkelijk 5 miljoen aan jaarsalaris ophoesten, Suarez gaat daar never nooit nee tegen zeggen. Zijn teamgenoot Diego Lugano speelt er en de kans is groot dat Diego Godin ook komt.
HR
HR

De Nada
Bankzitter

Uit: Buenos Aires
Vak: Oost - V
Reg.: 28 februari 2003

Tello57 schreef:

En Fenerbahce wilt niemand minder dan Luis Suarez :pul

Volgens Ajacieden is het onmogelijk, maar die zitten nog vast in de jaren 90. Echter ga ik er van uit dat als Aziz Yildirim, de voorzitter van Fenerbahce Suarez in het geel-blauw shirtje wilt zien, dat Suarez ook in het geel blauw shirt zal spelen. Fener kan makkelijk 5 miljoen aan jaarsalaris ophoesten, Suarez gaat daar never nooit nee tegen zeggen. Zijn teamgenoot Diego Lugano speelt er en de kans is groot dat Diego Godin ook komt.
HR
Fenerbahce kan dan wel de club van het grote geld zijn, ze hebben de pech dat de Turkse competitie helemaal niet aantrekkelijk is. Op wat uitgerangeerde ex-topspelers, zoals Roberto Carlos en Kewell die nog even snel de zakken willen vullen, gaat er geen één potentiële topper daar ballen. Op de clubs uit Istanbul na heeft de competitie totaal geen uitstraling en de stadions zijn nog ouder dan de oma van Ataturk. Misschien als Suarez flopt bij een echte Europese topclub zou Fenerbache interessant worden.
HR
HR

Tello57
Meervoudig international

Toen Carlos Real Madrid verliet had hij nog veel opties. Zelfs Chelsea was een van de geïnteresseerden. Hierdoor werd Fener al snel afgeschreven, zelfs in Turkije zeiden ze Fener kan alleen de schoen van Roberto Carlos kopen. Maar, hij kwam. Grappige is, dit is vrijwel de enige 30+er die Fener had aangetrokken. Maar ondanks zijn leeftijd was hij nog steeds zeker in de top 5 beste backs. Kijk naar Zanetti bij Inter, die is toch ook oud ? Zambrotta ? Gary Neville ? Zelfs Sylvinho die nog CL finale speelde ? Allemaal oude spelers, maar een voor een spelen ze voor een topclub, en kwa kwaliteit minder dan Carlos toen.

Het gaat er niet om hoe oud Carlos was, maar wat hij kon toevoegen. Met zijn 34 was hij nog steeds beter dan 9/10 backs die er rondlopen.

Kewell ? Hij was vaak geblesseerd, vandaar dat hij minder tot spelen kwam. Nog steeds staat hij bekend als een geweldige speler in de gedachte van ieder Liverpool fan. Hij was tevens 29 toen hij naar Galatasaray kwam. Zakken vullen ? Ja, met zijn 2.5 miljoen netto per jaar ? Noem je dat zakken vullen ? Er zijn veel clubs die interesse hebben in Kewell. Zenith probeerde hem in de winterstop te overtuigen dat hij naar Rusland moest komen. Ook Marseille en Sevilla zijn geïnteresseerd en een aantal Premier League clubs.

Hoe kan je dan beweren dat Kewell is gekomen om zijn zakken te vullen ?

Carlos is vrijwel de enige 30+er die naar Fener is gekomen. De laatste 30+er die naar Galatasaray kwam was Frank de Boer, en dat is 7 jaar geleden. Daarna ging hij zelfs nog naar Glasgow als ik me niet vergis.

Dus, get your facts straight. Omdat Carlos gekomen is betekent niet dat alleen oudere komen. Veel van de spelers die naar de Turkse comp komen zijn tussen de 25-30, de beste jaren van de gemiddelde voetballer.

Dat geen een potentiele topper naar Turkije zou komen is ook onzin. Galatasaray haalde Jo binnen met optie tot koop maar ze willen hem niet hebben omdat hij maar 3 doelpunten heeft weten te scoren. Dan mag je zeggen Jo is mislukt, maar had een geweldige tijd bij CSKA Moskou, in een competitie die sterker is dan de Eredivisie. Andre Santos werd ook achterna gezeten door Inter,Milan,Juventus en Liverpool. Speelt nu ook voor Fenerbahce en is zeer gewild door Madrid. Waar speelde Ribery denk je ? Of was dat geen potentiele topper ?

De Nederlandse voetbal gaat met grote stappen achteruit omdat er simpelweg weinig geld is. Denk je dat een Barcelona,Chelsea,United allemaal op Suarez staan te wachten ? Die hebben jeugd die vrijwel niets onderdoet voor Suarez. Die gaan echt geen 25 miljoen op tafel leggen voor Suarez, die zijn niet gek. Als Fener met een bod rond de 25 miljoen komt, en zeker als Ajax er niet in slaagt om naar de CL te gaan is Suarez WEG. Het boeit niet of Suarez vele malen heeft gezegt dat hij naar een absolute topclub wilt. Dit is ook deels om de fans gerust te stellen. Als de voorzitter van Fenerbahce zegt kom naar ons en verdien 5 miljoen per jaar en speel CL, is Suarez weg binnen no time.

Buiten dat gaat niemand na de Huntelaar en Alves fiasco grote bedragen betalen voor de topscorer van de Eredivisie. Als je rondkijkt op internet vinden vele supporters Suarez een gok en nemen zijn cijfers in de Eredivisie niet eens serieus. Zelfs Fenerbahce fans in Turkije vinden dat de doelpunten van Suarez grotendeels door het matige verdedigend werk binnen de Eredivisie komt. Met Kezman hadden ze al een speler die geweldig veel scoorde in de Eredivisie en een ramp was in de Super Lig.

[Dit bericht is veranderd door Tello57 (op 11 mei 2010 16:20:58).]
HR
HR

De Nada
Bankzitter

Tello57 schreef:

Toen Carlos Real Madrid verliet had hij nog veel opties. Zelfs Chelsea was een van de geïnteresseerden. Hierdoor werd Fener al snel afgeschreven, zelfs in Turkije zeiden ze Fener kan alleen de schoen van Roberto Carlos kopen. Maar, hij kwam. Grappige is, dit is vrijwel de enige 30+er die Fener had aangetrokken. Maar ondanks zijn leeftijd was hij nog steeds zeker in de top 5 beste backs. Kijk naar Zanetti bij Inter, die is toch ook oud ? Zambrotta ? Gary Neville ? Zelfs Sylvinho die nog CL finale speelde ? Allemaal oude spelers, maar een voor een spelen ze voor een topclub, en kwa kwaliteit minder dan Carlos toen.

Het gaat er niet om hoe oud Carlos was, maar wat hij kon toevoegen. Met zijn 34 was hij nog steeds beter dan 9/10 backs die er rondlopen.

Kewell ? Hij was vaak geblesseerd, vandaar dat hij minder tot spelen kwam. Nog steeds staat hij bekend als een geweldige speler in de gedachte van ieder Liverpool fan. Hij was tevens 29 toen hij naar Galatasaray kwam. Zakken vullen ? Ja, met zijn 2.5 miljoen netto per jaar ? Noem je dat zakken vullen ? Er zijn veel clubs die interesse hebben in Kewell. Zenith probeerde hem in de winterstop te overtuigen dat hij naar Rusland moest komen. Ook Marseille en Sevilla zijn geïnteresseerd en een aantal Premier League clubs.

Hoe kan je dan beweren dat Kewell is gekomen om zijn zakken te vullen ?

Carlos is vrijwel de enige 30+er die naar Fener is gekomen. De laatste 30+er die naar Galatasaray kwam was Frank de Boer, en dat is 7 jaar geleden. Daarna ging hij zelfs nog naar Glasgow als ik me niet vergis.

Dus, get your facts straight. Omdat Carlos gekomen is betekent niet dat alleen oudere komen. Veel van de spelers die naar de Turkse comp komen zijn tussen de 25-30, de beste jaren van de gemiddelde voetballer.

Dat geen een potentiele topper naar Turkije zou komen is ook onzin. Galatasaray haalde Jo binnen met optie tot koop maar ze willen hem niet hebben omdat hij maar 3 doelpunten heeft weten te scoren. Dan mag je zeggen Jo is mislukt, maar had een geweldige tijd bij CSKA Moskou, in een competitie die sterker is dan de Eredivisie. Andre Santos werd ook achterna gezeten door Inter,Milan,Juventus en Liverpool. Speelt nu ook voor Fenerbahce en is zeer gewild door Madrid. Waar speelde Ribery denk je ? Of was dat geen potentiele topper ?

De Nederlandse voetbal gaat met grote stappen achteruit omdat er simpelweg weinig geld is. Denk je dat een Barcelona,Chelsea,United allemaal op Suarez staan te wachten ? Die hebben jeugd die vrijwel niets onderdoet voor Suarez. Die gaan echt geen 25 miljoen op tafel leggen voor Suarez, die zijn niet gek. Als Fener met een bod rond de 25 miljoen komt, en zeker als Ajax er niet in slaagt om naar de CL te gaan is Suarez WEG. Het boeit niet of Suarez vele malen heeft gezegt dat hij naar een absolute topclub wilt. Dit is ook deels om de fans gerust te stellen. Als de voorzitter van Fenerbahce zegt kom naar ons en verdien 5 miljoen per jaar en speel CL, is Suarez weg binnen no time.

Buiten dat gaat niemand na de Huntelaar en Alves fiasco grote bedragen betalen voor de topscorer van de Eredivisie. Als je rondkijkt op internet vinden vele supporters Suarez een gok en nemen zijn cijfers in de Eredivisie niet eens serieus. Zelfs Fenerbahce fans in Turkije vinden dat de doelpunten van Suarez grotendeels door het matige verdedigend werk binnen de Eredivisie komt. Met Kezman hadden ze al een speler die geweldig veel scoorde in de Eredivisie en een ramp was in de Super Lig.
HR
Je moet me niet verkeerd begrijpen. Ik zeg niet dat Roberto Carlos een slechte back is en dat Fenerbache niets voorstelt. Ik zeg alleen dat als pak m beet Inter Roberto Carlos echt had gewild hij natuurlijk nooit in turkije had gespeeld en dat komt niet door het gebrek aan geld bij die club, maar door het gebrek aan uitstraling van de Turkse competitie.

Daarnaast vind ik 2,5 miljoen netto per jaar idd zakkenvullen. Ik weet zeker dat geen één speler in NL dat bedrag verdient en dat verder geen club uit een groot voetballand dat bedrag aan hem wilde betalen anders was hij echt nooit naar Turkije gegaan.

Het kan wel zo zijn dat veel spelers tussen de 25-30 jaar zijn als ze naar Turkije verkassen, maar dit zijn echt geen topspelers. Het zijn spelers die niet interessant zijn voor de echte topclubs en die bij Fener en Galataseray meer kunnen verdienen dan bij de middenmoot uit Spanje en Engeland.

Het Nederlandse voetbal gaat idd hard achteruit door gebrek aan geld. Ajax zou Suarez idd wel voor 25 miljoen aan Fener willen verkopen. Het zal hun aan de kont roesten waar hij gaat spelen, maar hij zal nooit in Turkije willen spelen en nog eerder naar een club als Atletico Madrid of Valencia gaan dan naar de Turkse top. En nogmaals dat ligt niet aan die clubs maar puur aan de Turkse competitie die nog minder uitstraling heeft dan de Eredivisie.

De laatste 10 jaar zijn van Nistelrooy, van Hooydonk, Kezman, Kuijt, Huntelaar, Alves, El Hamdaoui en nu dus Suarez topscorer geworden in Nederland. Op van Hooijdonk die toen aan het afbouwen was en El Hamdaoui na zijn al deze spelers voor grote bedragen naar het buitenland gegaan.

In Turkije zijn de afgelopen 10 jaar Aykut, Okan Yilmaz, Ilhan Mansiz, Zafer Biryol, Tekke, Unal, Alex, Senturk en Baros topscorer geworden. Welke van deze spelers zijn voor een groot bedrag door een buitenlandse club gekocht? Het kan niet altijd een nieuwe wereldtopper zijn en dat weten die clubs ook. Daarnaast kunnen Turkse spelers op de één of andere manier het nooit waarmaken in het buitenland en zijn de goede spelers die in Turkije speelden en nu naam maken in het buitenland op 1 hand te tellen. Ik denk dat je een wel heel rooskleurig beeld schetst van die competitie.
HR
HR

Tello57
Meervoudig international

Waarom zou Roberto Carlos nooit in Turkije spelen als Inter hem had gewild ? Op een 34 jarig leeftijd naar een team gaan waar de concurrentie nog altijd gigantisch is ? Denk het niet. Bij Fenerbahce was er toen Zico, de Braziliaanse legende. Een van de redenen dat Carlos naar Fenerbahce kwam was Zico. Ik kom nog terug op je gebrek aan uitstraling.

Over Kewell, een Engelse subtopper had zo 2.5m per jaar kunnen ophoesten voor Kewell. Tottenham was een van de ploegen die interesse had. Denk je dat die geen 2.5m kunnen ophoesten ? Tuurlijk wel, Galatasaray is op financieel vlak echt niet zo sterk als Fenerbahce of Besiktas. Dat er geen speler 2.5m verdient in Nederland betekent niet dat ieder speler die 2.5m verdient in Turkije voor het geld voetbalt. 2.5m is helemaal geen overdreven salaris in Turkije. Je maakt een foute vergelijking.

Tuurlijk zijn die spelers geen Europese toppers, op uitzonderingen na. Maar hoeveel Europese toppers heb je in Nederland spelen ? Nada, nopes, 0. Spelers als Baros,Kewell,Keita,Guiza,Santos,Lugano,Ernst,Ferrari etc zijn ver boven het niveau van de Eredivisie. Besiktas is zo goed als rond met Quaresma. Gefaald bij Inter ? Yup, maar zijn Porto tijd ? Geweldig. Werd gezien als een van de beste spelers in Europa. Het maakt niet uit of een speler bij een Inter of Liverpool faalt, want een GS/FB/BJK is ook geen Liverpool. Je kan niet meteen de beste van de wereld brengen. Je speelt in een groeiende competitie, je moet eerst onderaan beginnen en stap voor stap naar de top klimmen.

Over Suarez, als Fener echt interesse heeft en aan de eisen van Ajax voldoet dan komt Suarez. Het maakt niet uit wat hij allemaal zei. Dzsudzsak praatte ook over Reals,Atleticos,Valencias,Tottenhams en noem maar op. Word met Fener in verband gebracht en zegt meteen dat hij zich vereerd voelt dat zo'n grote club interesse in hem heeft. Het is juist niet zo rooskleurig zoals jij denkt. Jij bent een supporter, maar voetballers denken eenmaal anders. Als spelers als Carlos,Anelka,Guiza,Lugano,Elano,Baros,Kewell etc naar je competitie komen dan gaan veel spelers dat als voorbeeld nemen. Je "De Turkse competitie heeft zelfs minder uitstraling dan de Eredivisie" is gewoon lachwekkend, dat is jou mening, maar is ver van realiteit.

Over het verkopen van spelers naar het buitenland;

Tuurlijk vertrekken de spelers direct uit de NLse competitie als er ergens interesse is. Kijk naar Ruiz, kijk naar Dzsudzsak. Ook goede voorbeelden. Een seizoen goed presteren en meteen weg. Ben je hier trots op ? Zou ik niet zijn. Hierdoor gaat het Nederlandse voetbal gigantisch achteruit, want alle goede spelers vertrekken gewoon. De Nederlandse voetbal is niet zo rooskleurig als 10 jaar terug.

Turkse voetballers willen niet naar het buitenland. Arda word sinds zijn 19e met Europese topclubs in verband gebracht, maar is bij Galatasaray. Wilt ook blijven. Sercan Yildirim is 19, speelt bij Bursa, word jaren achterna gezeten door United, maar bleef gewoon bij Bursa. Ozer Hurmaci, speelt nu bij Fener, wees in de winterstop van 2008/2009 Sevilla af toen hij bij middenmoot Ankara speelde. Of Volkan Sen nu van Bursa, word achterna gezeten door clubs als HSV, maar wilt niet weg bij Bursa, alleen voor de clubs uit Istanbul. Toen Mehmet Topuz voor Kayseri speelde kon hij naar Valencia, ging niet. Speelt nu voor Fener. Welke speler uit de middenmoot,subtop van de Eredivisie zou nee zeggen tegen zulke ploegen ? Geen een. Je noemt Alex op. Alex was de captain van Brazilie. Kon naar Juve, koos voor Fener. Kon 1 jaar later naar Real, bleef bij Fener. In de zomer van 2008 kon hij weer naar Juve, bleef bij Fener. Je noemt Ilhan Mansiz op, wees ook Juve af naar het WK van 2002. Hasan Sas zelfde verhaal, wees ook Liverpool af.

Turkse spelers hebben nu eenmaal een andere denkwijze dan Nederlandse spelers. Nederlandse spelers hebben de passie om naar de echte wereldtop te gaan. Turkse niet, die zijn gewoon blij met een club als FB/BJK/GS. Deels door het nationalistisch gedrag van Turken, maar ook omdat ze gewoon met deze teams zijn opgegroeid. Ze kunnen hier gewoon ook veel meer geld verdienen en zijn dicht bij hun familie. Waarom zouden ze dan nog hogerop willen ? Hoeveel Duitsers zie je spelen buiten de Bundesliga ? Heel weinig. Zelfde redenen.

Het is allemaal leuk en aardig wat je noemt, maar ik heb liever dat de Turkse clubs hun spelers in de Turkse competitie kunnen houden. Van mij hoeven ze niet naar het buitenland.
HR
HR

De Nada
Bankzitter

Tello57 schreef:

Waarom zou Roberto Carlos nooit in Turkije spelen als Inter hem had gewild ? Op een 34 jarig leeftijd naar een team gaan waar de concurrentie nog altijd gigantisch is ? Denk het niet. Bij Fenerbahce was er toen Zico, de Braziliaanse legende. Een van de redenen dat Carlos naar Fenerbahce kwam was Zico. Ik kom nog terug op je gebrek aan uitstraling.

Over Kewell, een Engelse subtopper had zo 2.5m per jaar kunnen ophoesten voor Kewell. Tottenham was een van de ploegen die interesse had. Denk je dat die geen 2.5m kunnen ophoesten ? Tuurlijk wel, Galatasaray is op financieel vlak echt niet zo sterk als Fenerbahce of Besiktas. Dat er geen speler 2.5m verdient in Nederland betekent niet dat ieder speler die 2.5m verdient in Turkije voor het geld voetbalt. 2.5m is helemaal geen overdreven salaris in Turkije. Je maakt een foute vergelijking.

Tuurlijk zijn die spelers geen Europese toppers, op uitzonderingen na. Maar hoeveel Europese toppers heb je in Nederland spelen ? Nada, nopes, 0. Spelers als Baros,Kewell,Keita,Guiza,Santos,Lugano,Ernst,Ferrari etc zijn ver boven het niveau van de Eredivisie. Besiktas is zo goed als rond met Quaresma. Gefaald bij Inter ? Yup, maar zijn Porto tijd ? Geweldig. Werd gezien als een van de beste spelers in Europa. Het maakt niet uit of een speler bij een Inter of Liverpool faalt, want een GS/FB/BJK is ook geen Liverpool. Je kan niet meteen de beste van de wereld brengen. Je speelt in een groeiende competitie, je moet eerst onderaan beginnen en stap voor stap naar de top klimmen.

Over Suarez, als Fener echt interesse heeft en aan de eisen van Ajax voldoet dan komt Suarez. Het maakt niet uit wat hij allemaal zei. Dzsudzsak praatte ook over Reals,Atleticos,Valencias,Tottenhams en noem maar op. Word met Fener in verband gebracht en zegt meteen dat hij zich vereerd voelt dat zo'n grote club interesse in hem heeft. Het is juist niet zo rooskleurig zoals jij denkt. Jij bent een supporter, maar voetballers denken eenmaal anders. Als spelers als Carlos,Anelka,Guiza,Lugano,Elano,Baros,Kewell etc naar je competitie komen dan gaan veel spelers dat als voorbeeld nemen. Je "De Turkse competitie heeft zelfs minder uitstraling dan de Eredivisie" is gewoon lachwekkend, dat is jou mening, maar is ver van realiteit.

Over het verkopen van spelers naar het buitenland;

Tuurlijk vertrekken de spelers direct uit de NLse competitie als er ergens interesse is. Kijk naar Ruiz, kijk naar Dzsudzsak. Ook goede voorbeelden. Een seizoen goed presteren en meteen weg. Ben je hier trots op ? Zou ik niet zijn. Hierdoor gaat het Nederlandse voetbal gigantisch achteruit, want alle goede spelers vertrekken gewoon. De Nederlandse voetbal is niet zo rooskleurig als 10 jaar terug.

Turkse voetballers willen niet naar het buitenland. Arda word sinds zijn 19e met Europese topclubs in verband gebracht, maar is bij Galatasaray. Wilt ook blijven. Sercan Yildirim is 19, speelt bij Bursa, word jaren achterna gezeten door United, maar bleef gewoon bij Bursa. Ozer Hurmaci, speelt nu bij Fener, wees in de winterstop van 2008/2009 Sevilla af toen hij bij middenmoot Ankara speelde. Of Volkan Sen nu van Bursa, word achterna gezeten door clubs als HSV, maar wilt niet weg bij Bursa, alleen voor de clubs uit Istanbul. Toen Mehmet Topuz voor Kayseri speelde kon hij naar Valencia, ging niet. Speelt nu voor Fener. Welke speler uit de middenmoot,subtop van de Eredivisie zou nee zeggen tegen zulke ploegen ? Geen een. Je noemt Alex op. Alex was de captain van Brazilie. Kon naar Juve, koos voor Fener. Kon 1 jaar later naar Real, bleef bij Fener. In de zomer van 2008 kon hij weer naar Juve, bleef bij Fener. Je noemt Ilhan Mansiz op, wees ook Juve af naar het WK van 2002. Hasan Sas zelfde verhaal, wees ook Liverpool af.

Turkse spelers hebben nu eenmaal een andere denkwijze dan Nederlandse spelers. Nederlandse spelers hebben de passie om naar de echte wereldtop te gaan. Turkse niet, die zijn gewoon blij met een club als FB/BJK/GS. Deels door het nationalistisch gedrag van Turken, maar ook omdat ze gewoon met deze teams zijn opgegroeid. Ze kunnen hier gewoon ook veel meer geld verdienen en zijn dicht bij hun familie. Waarom zouden ze dan nog hogerop willen ? Hoeveel Duitsers zie je spelen buiten de Bundesliga ? Heel weinig. Zelfde redenen.

Het is allemaal leuk en aardig wat je noemt, maar ik heb liever dat de Turkse clubs hun spelers in de Turkse competitie kunnen houden. Van mij hoeven ze niet naar het buitenland.
HR
Maar nu zeg je toch eigenlijk zelf ook dat Roberto Carlos al een beetje over zijn top heen was toen hij voor Fener koos. Hij had geen zin meer om de concurrentie aan te gaan bij een topclub en dus koos hij voor het uitballen en natuurlijk ook zakkenvullen bij Fener. Neemt niet weg dat dit gewoon een hele goede speler voor Fener is geweest.

Tuurlijk kan Tottenham ook wel €2,5 miljoen neerleggen aan salaris. De vraag is alleen of ze dit ook echt voor hem overhadden. Ik denk het niet anders had hij daar wel gespeeld. Denk jij niet dat een Australier die kan kiezen tussen een goede club uit engeland, een land die hij al kent en waar ze zijn taal spreken, en een club uit Turkije altijd zal kiezen voor de Engelse club?

Je hebt idd gelijk als je zegt dat er in NL geen toppers spelen en ook geen spelers uit de categorie die jij nu noemt. Dat heeft puur met geld te maken. Nederlandse clubs kunnen en willen geen miljoenen betalen aan spelers als Barros en Kewell.

Ik er niet blij mee dat de beste spelers uit NL vertrekken nee. Ik zou graag zien dat ze een paar jaar langer in NL zouden spelen, maar als het grote geld roept zijn ze weg wat ook logisch is. Turkije mist nu alweer voor de 2e keer op rij een WK, omdat ze gewoon kwaliteit missen. De beste spelers moeten in de beste competities spelen om meer weerstand te krijgen en om zich verder te ontwikkelen en de Turkse competitie hoort daar niet bij hoewel jij anders wil doen vermoeden. Vind jij het niet jammer dat zelfs de beste Turkse spelers niet naar het buitenland gaan?
De Bundesliga is natuurlijk totaal niet te vergelijken met de Turkse competitie. Het niveau, de entourage, de uitstraling, de professionaliteit alles is zoveel groter in Duitsland.

Mij hoor je niet roepen dat de Eredivisie een superleague is, maar het heeft echt wel meer uitstraling dan de Turkse en dat heeft vooral met het verleden te maken. Wat hebben turkse clubs in al die jaren nou gewonnen? Ik kan me zo snel helemaal niets herinneren. Als ik hier in Zuid Amerika kijk dan worden er regelmatig samenvattingen van Nederlandse wedstrijden uitgezonden en af en toe zelfs live wedstrijden. Iedere week worden er minimaal de tussenstanden en uitslagen getoond. In al die jaren hier heb ik nog nooit de uitslagen uit de Turkse competitie voorbij zijn komen om maar even een voorbeeld te noemen.
HR
HR

Godfather
Legende

Idd, het is duidelijk dat Tello (een gerespecteerd medeforumlid, door mij in ieder geval wel) zelf ook erg nationalistisch ingesteld is :B . Mooi dat je het zo voor je competitie opneemt, ik heb met een Turkse vriend ook altijd zulke discussies. Hij heeft ook een poll op zijn site, welke competitie de betere is. Altijd leuk zulke discussies. Het is inderdaad zo , zoals De Nada al goed opmerkte, dat de Turkse clubs volgens mij allemaal (correct me if I'm wrong) nog nooit de CL hebben gewonnen. Kan me alleen de UEFA Cup winst van Galatasaray heugen.
HR
HR

Tello57
Meervoudig international

De Nada;

Tuurlijk was Carlos niet zo goed als in zijn beste tijd. Dat is logisch, mijn punt is dat hij nog steeds een van de beste LBs was. Het gaat niet om de leeftijd maar wat hij kan toevoegen.

Over Kewell;

Hij kon naar Tottenham, het was niet de salaris waardoor hij niet voor Spurs ging. Kewell had veel blessures meegemaakt. Hij zei dat hij voor Gs koos puur omdat hun meer in hem geloofden ondanks die blessures. Hij is nu ook al sinds de winterstop aan de kant, maar was nog steeds goed voor zo'n 11 doelpunten.

Over dat we de WK missen;

Fatih Terim. Hij selecteerde spelers die niets te zoeken hadden in de nationale elftal. Het was vriendjespolitiek. Natuurlijk kwam de ploeg hierdoor kwaliteit tekort, maar dit kwam puur door Fatih Terim, want er was genoeg materiaal. Zo heeft Guus Hiddink nu Sezer Ozturk,Ozan Ipek,Volkan Sen,Ibrahim Toraman,Mehmet Topuz,Nuri Sahin,Selcuk Inan, Egemen, Engin Baytar en nog een aantal andere spelers geselecteerd waar jij hoogst waarschijnlijk nooit van gehoord hebt. Het missen van de WK komt puur door Fatih Terim.

Over Duitsland;

Klopt. Maar dat was niet het punt. Tuurlijk is daar het niveau hoger en al, maar de zelfde redenen dat ik eerder voor Turkse spelers had opgenoemd geld ook voor Duitsers.

Over uitstraling;

Denk je dat voor de nieuwe generatie het een bal uitmaakt dat clubs uit Nederland een mooi geschiedenis hebben ? No way. Natuurlijk hebben de Eredivisieclubs een prachtig geschiedenis. Maar je moet nagaan dat de Turkse clubs pas sinds het jaar 2000 zijn gaan groeien. Daarvoor waren we nergens. Galatasaray heeft sindsdien 1x de Uefa, 1x de Super Cup gewonnen. Halve finale CL gehaald, Fener kwartfinale. Als je sinds het jaar 2000 bent gaan groeien is dit nog steeds aardig.

Je kan in Turkije nou eenmaal niet hetzelfde doen als in NL. Je kan geen 20 jarige Braziliaantjes aantrekken en hopen dat er iets van komt. We hebben namelijk een 6+2 regel. Als je dan weinig keuze hebt kies je eerder voor een spler die er direct staat. Buiten dat is het ook gewoon verboden om een buitenlander in de jeugdopleiding te hebben.

Over uitzendingen;

In Brazilie en Spanje word het regelmatig uitgezonden. Dat het nou toevallig niet zo is in Argentinie betekent vrij weinig.
HR
HR

Quagmire
Meervoudig international

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Mark van Bommel
Reg.: 19 oktober 2009

Tello zou jij (als je tijd hebt ;) ) een lijstje kunnen maken met een aantal jonge talentvolle spelers uit de Turkse Super Lig? Spelers waarvan jij denkt dat ze iets toevoegen aan dit PSV en die ook haalbaar zijn.

Want er lopen volgens mij veel talenten rond ik Turkije en zelf ken ik er veel te weinig van
HR
HR
Erg leuk topic dit. Buiten de 3 grote uit Istanbul ben ik verder niet echt bekend met het Turkse voetbal. Toevallig laatst een wedstrijd gekeken tussen ik meen Trabzonspor en Galatasaray. Leuk dat ik hier het Turkse voetbal beter kan volgen.
Wat ik me af vroeg, hebben de clubs buiten de top 3 ook zo veel geld (welke wel welke niet?). En waar halen ze dat geld dan vandaan (zijn het miljonairs eigenaars die hun club als speeltje hebben of zijn er ook clubs met doordacht beleid?)? Als je de stadions zo ziet ziet het er een beetje armoedig uit buiten Istanbul (al heeft Kayserispor een nieuw stadion).
HR
HR

mod 81
Legende

Uit: woensel parel van de kempen
Reg.: 11 september 1999

Ankaragücü schijnt een goed elftal te hebben.Van hen wordt veel verwacht in het nieuwe seizoen. Althans dat is wat ik hoor op mijn werk. Klopt dat? Ik ben iig erg blij met deze topic. Ik ben benieuwd wie de kampioen wordt dit seizoen? Ik hoop altijd dat Besiktas wint maar voor deze ene keer mogen ze van mij verliezen.

[Dit bericht is veranderd door mod 81 (op 15 mei 2010 18:47:16).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » D - Overige Forums » Buitenlandse en Europese competities » Turkcell Super Lig

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is ‘Connected Stadium’ een goede investering van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 12,5% dat NEC wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor PEC Zwolle-PSV.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!