PSV Netwerk
vrijdag 23 juni 2017 - 21:09                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » Buitenlandse en Europese competities » [club] Real Madrid

HR

Deze topic is open en bestaat uit 69 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 69 »

HR

DSL
Mister PSV
Winnaar WK Pool 2006

Vak: -
Droomaankoop: David Villa
Reg.: 31 juli 2000

Er gaat nogal veel gebeuren deze zomer bij Real, dus misschien maar handig om dit allemaal centraal in 1 topic bij elkaar te houden.
Bovendien moet het natuurlijk niet kunnen dat Barca een eigen topic heeft, terwijl de mooiste club van Spanje dit neit heeft. :B

Om te beginnen dit:

quote:HR
'Er gaan koppen rollen bij falend Real Madrid'

24/5/2004 11:56

'Maandag hebben we een flink aantal mededelingen te doen', liet voorzitter Florentino Prez al voor het laatste competitieduel van Real Madrid weten. Nu de ploeg die de ranglijst op 3 april nog aanvoerde ook het vijfde duel op rij verloor, en afzakte naar de vierde plaats, is het zover: er gaat veel veranderen in Madrid.
Als grootste schuldige aan het dramatische seizoen zonder een enkele prijs zal Carlos Queiroz (foto) worden geslachtofferd. De Portugese coach werd binnengehaald als trainer van deze tijd, met een goede media-uitstraling omdat Real genoeg had van oude man Vicente Del Bosque. 'Het was een eer om Real Madrid te hebben getraind', liet Queiroz na de blamage tegen Real Sociedad al treffend weten.

Jos Antonio Camacho staat volgens de Spaanse pers klaar om hem te vervangen op de bank. De voormalige bondscoach van Spanje en ex-speler van Real zou al tot een akkoord zijn gekomen met Prez, die in hem d man ziet om de vedetten strijdlust en teamgeest bij te brengen en voor nieuwe successen te zorgen.

Naast Queiroz moet ook directeur sportief Jorge Valdano vrezen voor zijn baan. De Argentijn is er mede schuldig aan dat Real zonder echte verdedigende middenvelder en met een zwakke laatste linie speelt. De komst van verdediger Walter Samuel is een eerste ingreep, en meer nieuwe namen zullen volgen.

Real Madrid faalde dit seizoen omdat Queiroz' ploeg in de laatste twee maanden opzichtig faalde op alle fronten. In onderstaande grafiek is duidelijk te zien dat Real tot de 31ste speeldag vooral koploper was en een enkele keer nummer twee. Met de blamage tegen Sociedad zakte Real naar vier, een plek die het niet eerder bezette dit seizoen.

Duidelijk is ook dat kampioen Valencia een constant seizoen draaide en toesloeg toen Real Madrid het liet liggen. Ook Barcelona zette de inhaalrace op tijd in. Na een zeer teleurstellende twaalfde plaats na achttien duels, pakten de Catalanen de tweede plaats aan het einde van de rit. Ook Deportivo La Corua had voldoende inspiratie om Real nog in te halen. En dat doet pijn in het superieur geachte Madrid.

De top vier van Spanje slingert naar slot van de competitie

http://www.vi.nl/upload/163872_340_1085388575188-grafiek-spanje_eindstandf.jpg

Horizontaal de speelronden, verticaal de plaats in de stand van de Primera Divisin
HR
Ik vind het nogal vreemd dat Valdano het veld moet ruimen, volgens mij was het Perez die niet wilde investeren in verdedigers en met de hele Galacticos filosofie kwam.
Het niet direct plaatsen voor de CL heeft grote financile gevolgen, een lucratief Aziatisch tripje is er niet meer bij dit seizoen, wat al snel zo'n 20 mijoen kost. Bovendien is het nut van Beckham hierdoor ook weg, ik zou zeggen snel verkopen aan Chelsea en hiervoor Xabi Alonso + Joaquin terughalen, 2 jonge erg goede Spaanse voetballers. Verder zal Camacho waarschijnlijk verdediger Luisao meenemen.
Alleen Luis Figo is wat mij betreft een vraagteken, hij speelt relatief gezien een redelijk seizoen, maar ik denk dat het beter is als hij ook vertrekt zodat er een plaatsje voor Helguera vrij komt op het middenveld.
Als Joaquin niet komt (lijkt me sterk, want hij wilt dolgraag naar zijn droomclub Real en Betis zal wel meewerken voor de juiste prijs) kan Figo uiteraard blijven.
Alternatief voor Xabi Alonso is Emerson van AS Roma, al lijkt hij voor Juventus te kiezen.

-----------Casillas-----------
Salgado-Luisao-Samuel-R.Carlos
------Helguera---Alonso-------
Joaquin-------------Zidane----
------Ronaldo---Raul----------

Dit is een goed uitgebalanceerd elftal, met enkele waardige vervangers op de bank. Enkele jonge Spaanse spelers en vooral veel meer verdedigende kwaliteiten.
ipv. Ronaldo zou ik liever Morientes opstellen, maar dat zal denk ik niet gebeuren.

[Dit bericht is veranderd door DSL (op 26 december 2004 14:58:15).]
HRHR
HR

Op een slof....
Talent jeugd PSV

Droomaankoop: -
Reg.: 24 januari 2003

Mijn eerste post zal ik maar beginnen met een oorverdovend lachsalvo: :D

Ik kan hier echt van genieten, van zo een jaar voor Real...Eigen stomme schuld. Nog beter dat het allemaal op het laatste moment gebeurt, wat nog duidelijker maakt dat al die papventjes niet weten wat knokken is. 4-1 tegen Sociedad is schandalig als Real zijnde...
HR
HR

Chief Hooligan
Nationale topspeler
Runner-up PSV Netwerk Cup Outdoor 2007

Uit: Horst
Vak: Oost - W
Reg.: 16 april 2004

Arrogantie wordt altijd afgestraft. :D :D :D
Door het voeren van een stom beleid kom je natuurlijk
nergens. Verder zouden ze zich niet zo druk moeten maken
want je kunt nooit een seizoen spelen zonder verliezen.
Elke club heeft wel eens een dip(je).
HR
HR

Papa Bouba Diop
Legende

Uit: geprocedeerd
Reg.: 14 juli 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 mei 2004 om 14:16:30.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: PM me maar  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Del Bosque deed het niet goed genoeg, dus haalde ze lichtgewicht Queiroz. Deze deed het veel slechter dan Del Bosque en kon dus na 1 jaar al vertrekken.

Perez is natuurlijk de schuldige. Alleen maar sterren aantrekken is leuk, maar door ondertussen bijna alle goede verdedigers en de enige speler die voor balans kan zorgen weg te doen is de goden verzoeken.
HR
HR

portillo
Ster van het EK

Reg.: 30 april 2002

Real Madrid wipt Queiroz en stelt Camacho aan

24/5/2004 14:11

Real Madrid heeft na het dramatische slot van de competitie zoals aangekondigd direct maatregelen genomen. Voorzitter Florentino Prez maakte op een persconferentie bekend dat Carlos Queiroz is ontslagen en dat Jos Antonio Camacho zijn opvolger als coach van de Koninklijke wordt.
Het nieuws kwam niet als verrassing. Een seizoen zonder ook maar een enkele nationale of internationale prijs kan bij een club als Real Madrid nu eenmaal niet zonder gevolgen blijven. Queiroz is de eerste verantwoordelijke die sneuvelt. Ondanks zijn presentatie als intelligente, moderne trainer, die de sterren van Real bovendien fysiek onklopbaar zou maken, slaagde de Portugees niet in Bernabu.

Althans aan het einde van de rit niet. De eerste acht maanden kwamen fans en media vaak superlatieven tekort om Real te prijzen. Zowel qua spel als qua resultaat leek Real op weg naar grote successen. Maar eerst verspeelde Real de Copa del Rey aan Real Zaragoza om vervolgens in de kwartfinale van de Champions League te stranden op AS Monaco.

In eigen land finishten los Merengues bovendien met een treurige serie van vijf nederlagen, waarvan vier in eigen huis. Het landskampioenschap ging daardoor naar Valencia en Barcelona snoepte de tweede plaats af, die goed is voor directe plaatsing voor de Champions League.

Camacho krijgt de taak Real Madrid weer successen te bezorgen. Volgens Prez is het akkoord met de huidige trainer van Benfica en voormalige bondscoach van Spanje compleet en tekent Camacho dinsdag voor twee seizoenen bij de club die hij als speler lang diende.

Camacho won met Benfica de Portugese beker en staat bekend als iemand die hard werken en een voorbeeldige instelling kan afdwingen bij zijn spelers. Juist die eigenschappen zou Real aan het slot van dit seizoen hebben gemist.
HR
HR

Boeijke
Nationale topspeler

Uit: Assendelft
Vak: Zuid - EE
Droomaankoop: Steven Defour
Reg.: 2 juli 2002

Indien Real Madrid erin slaagt naast Samuel ook Luisao, Xabi Alonso en Joaquin te halen, ziet de toekomst er weer redelijk rooskleurig uit in Madrid. Barcelona moet het komend seizoen allemaal maar weer eens opnieuw gaan waarmaken en ook Valencia zal het komend seizoen moeilijker gaan krijgen met de CL-wedstrijden erbij. Camacho vind ik geen toptrainer, maar is wel een trainer met een duidelijke visie en een harde hand. Dat heeft Real Madrid nodig. Beckham en Figo zullen waarschijnlijk vertrekken. Het zou me niks verbazen als Chelsea deze week Beckham al vastlegt. Figo kan terug naar 'zijn' Benfica.
HR
HR

sly
Vedette

Uit: BoZ
Reg.: 15 mei 2000

Boeijke schreef:

Figo kan terug naar 'zijn' Benfica.
HR
Eh....volgens mij zou dat zijn nachtmerrie zijn, Sporting is "zijn" club..

Wat Real nodig heeft zijn 2 topverdedigers(Samuel en ???) en Helguera terug op het middenveld. Dan doen ze weer met alles mee. Camacho is binnen 6 maanden weer weg, is als trainer nergens een succes gebleken.
HR
HR

portillo
Ster van het EK

Reg.: 30 april 2002

Waarom ze die Del Bosque hebben ontslagen zal altijd een raadsel blijven. Andere goeie trainers die er zouden kunnen werken (maar dat zal dus niet meer gebeuren: Cuper of Mourinho
HR
HR

Boeijke
Nationale topspeler

sly schreef:

(...)

Eh....volgens mij zou dat zijn nachtmerrie zijn, Sporting is "zijn" club..
HR
Je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat hij voor Benfica heeft gespeeld, stom van me! :verlegen
HR
HR

Bastie
Internationale topspeler

Uit: Grunn City
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Jeremain Lens
Reg.: 8 september 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 24 mei 2004 om 21:01:29.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 1  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik vind het helemaal fantastisch!
Drie punten uit de laatste zeven wedstrijden! :B
Anti Real!:)
HR
HR

World Player Of The Year
Debutant Oranje

Reg.: 26 mei 2003

Het gerucht gaat dat Roberto Carlos naar Chelsea gaat voor 20 miljoen pond.

Van een Engelse site:

Real Madrid director of football Jorge Valdano claims left-back Roberto Carlos will complete a 20m (29.9m) move to Chelsea in the next few days.

The 31-year-old Brazilian star was linked with a switch to Stamford Bridge several months ago but it is reported he will now take up an offer from the Blues which will double his salary to around 120,000 (179,000) a week.

With new manager Jose Antonio Camacho installed at the Bernabeu in place of Carlos Queiroz, it may be time for Carlos, and possibly some of Madrids other star names, to move on following a disastrous finish to the season which saw Real slip to five straight defeats.

Valdano told Spanish daily sports paper AS: Were waiting for a fax from Chelsea confirming they will pay the 20m (29.9m) fee in order to complete the deal, reports The Times.

Carlos himself has sent out mixed messages over the weekend.

He told BBC Radio Brazil: Im leaving Real Madrid, Im going.

But after Madrids 4-1 defeat by Real Sociedad he was adamant he wanted to stay at Real, saying: I want to stay at Real Madrid and I think my situation will be sorted out in the next 20 days.
HR
HR

DSL
Mister PSV
Winnaar WK Pool 2006

Volgens mij heeft Roberto Carlos altijd gezegt in Europa maar voor 1 club Real bereid zijn te verlaten, namelijk voor Inter. Ik neem deze berichten ook met een korreltje zout. Beckham, Cambiasso en eventueel Figo en Portillo en/of Morientes zullen vertrekken, meer niet van de grote spelers.
HR
HR

World Player Of The Year
Debutant Oranje

Nog een bericht over Roberto Carlos naar Chelsea

bron: http://www.fansfc.com

Roberto Carlos to make Chelsea FC move
11:59 May, 25, 2004
According to Real Madrid director of sport Jorge Valdano, Brazilian fullback Roberto Carlos is close to a 20million transfer to Chelsea Football Club.

The 31-year-old has just one year left to run on his contract in Spain, and whereas he is demanding a new four-year deal, the dethroned champions are only willing to offer two-years.

This has opened the door to Chelsea, who will once more embark on a huge summer shopping spree as Roman Abramovich seeks to make the club the biggest in Europe.

Reports are suggesting the Londoners are willing to double Carloss pay and offer him a three-year deal as well as parting with 20million to seal his capture.

"We're waiting for a fax from Chelsea confirming they will pay the 20million fee in order to complete the deal," Valdano is quoted as saying in the Spanish press.
HR
HR

Parcye
Vedette

Uit: Eindhoven
Vak: Oost - X
Reg.: 25 februari 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 26 mei 2004 om 01:52:25.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 10335010  MSN: psvbest@hotmail.com  Lid van PSV Fans United   Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Bastie schreef:

Ik vind het helemaal fantastisch!
Drie punten uit de laatste zeven wedstrijden! :B
Anti Real!:)
HR
Lijkt PSV wel ;)

De verkoop van Roberto Carlos aan Chelsea maakt de weg voor Babayaro (of is hij al weg) vrij naar Eindhoven... (dreaming)
HR
HR

sly
Vedette

Uit: BoZ
Reg.: 15 mei 2000

:offtopic

Babayaro zou een fantastische zet zijn....maar ja die komt toch niet, ik begin er sterk over te denken om een zomerslaap te gaan houden tot half augustus wat PSV betreft. En ik zie dan wel wie er in de selectie zitten....
HR
HR

Boeijke
Nationale topspeler

:offtopic Wat moet Chelsea in hemelsnaam met Roberto Carlos? Ze hebben Wayne Bridge die het fantastisch heeft gedaan. Ik hoop dat dit niet waar is, wat Chelsea nodig heeft is een nieuwe centrale verdediger, een rechtermiddenvelder en een echte ouderwetse nr. 10. In ieder geval geen linksback, de samenwerking Bridge-Duff aan de linkerkant liep fantastisch dit seizoen.
HR
HR

AFELLAY
Mister PSV

Uit: Nederland
Reg.: 6 maart 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 26 mei 2004 om 10:45:42.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Inderdaad Boeijke dit zou een belachelijke aankoop zijn!
HR
HR

DSL
Mister PSV
Winnaar WK Pool 2006

Jorge Valdano stapt op bij Real Madrid

27/5/2004 20:33

Jorge Valdano houdt het over twee weken voor gezien als technisch directeur van Real Madrid. Op 11 juni, de datum dat de ambtstermijn van club-president Florentino Perez afloopt, zal ook Valdano opstappen bij de Koninklijke.
De Argentijn is vier jaar aan Real Madrid verbonden geweest als technisch directeur. Hij trad aan op hetzelfde moment dat Perez voorzitter werd. 'En het lijkt me normaal en eerlijk dat we, omdat we op hetzelfde moment gekomen zijn, ook gezamenlijk terugtreden', zo liet Valdano op de website van zijn club weten.

Valdano liet voorts weten dat dit ht moment was om met het nieuws naar buiten te komen. Valdano: 'De geruchtenstroom bleef maar toenemen en daardoor voelden we ons wat ongemakkelijk worden. Wanneer ik dit besloten heb? Een paar dagen geleden. Zelf zal ik nu de nodige afstand nemen, de voorzitter is straks vrij te besluiten wat hij gaat doen.'

Jorge Valdano liet in het midden of het teleurstellende voorbije seizoen een rol heeft gespeeld in zijn beslissing op te stappen.

HR
Vicente Del Bosque zou terugkeren in een nog niet bekende functie bij Real.. opvolger van Valdano denk ik dus.

Verder heeft Real nog naar Sander Westerveld gehengeld als 2e doelman, maar daar had de Nederlander geen trek in. Opvallend van Real, van wat ik me kan herinneren is de huidige 2e doelman Cesar ook uitstekend. Van de transfer van Roberto Carlos hoor ik al 2 dagen niets meer, ik hoop en denk dat het gewoon een onzin verhaal was.
HR
HR

World Player Of The Year
Debutant Oranje

Vicente del Bosque zou terugkeren als hoofd van de jeugdopleiding of hij zou de jeugd gaan trainen of iets dergelijks.

Een paar dagen terug kwam in het nieuws, ik vermeen via voetbal international, dat Real Madrid Ivan Zamorano een technische functie had aangeboden. Misschien wordt Zamorano wel de opvolger van Valdano.

Maar dan lijkt het me logischer wanneer del Bosque de plek overneemt van Valdano en dat Ivan Zamorano zich met de jeugd zou bemoeien. Ik denk dat Zamorano nog te onervaren is voor een organisatorische functie als die van Valdano.

[Dit bericht is veranderd door World Player Of The Year (op 27 mei 2004 21:30:47).]
HR
HR

Papa Bouba Diop
Legende

Uit: geprocedeerd
Reg.: 14 juli 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 mei 2004 om 12:39:42.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: PM me maar  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Butragueo volgt Valdano op als td

28/5/2004 12:24

Zelf zegt hij nog van niets te weten, maar de Spaanse media zijn zeker van hun zaak: Emilio Butragueo is de nieuwe technisch directeur van Real Madrid.
'Ik weet er helemaal niets vanaf. Het is een verrassing', laat Butragueo weten in Marca. Zowel Marca als AS brengen het nieuws dat El Buitre een plaatsje opschuift.

Voordat Jorge Valdano vertrok was hij diens adjunct, en nu Valdano te kennen heeft gegeven vanaf 11 juni te vertrekken, zal de voormalig spits van 11 juni tot 11 juli (de dag van de verkiezing van de nieuwe voorzitter) zijn taken overnemen. Mocht de huidige voorzitter Florentino Perz worden herkozen, wat zeer waarschijnlijk lijkt, dan zal Butragueo een vaste aanstelling krijgen als technisch directeur.

Voorlopig zegt Butragueo niets te weten. 'Jullie weten meer dan ik. Het enige wat ik kan zeggen is dat het een slechte dag is, moeilijk voor ons. Ik voel pijn en ik wil niet dat Jorge weg gaat. Ik heb vier jaren fantastisch met hem samengewerkt en daarom ben ik verdrietig. Ik heb een warme persoonlijke band met hem opgebouwd. Jorge heeft de laatste dagen veel moeten lijden en dat spijt me. Voor mij is het dus een slechte dag.'

bron: VI
HR
HR

Lothar
Mister PSV

Uit: Athens, GA
Droomaankoop: Clint Dempsey
Reg.: 30 juni 1999

De Gier strijkt weer neer op het oude nest. :)
HR
HR

www.sms5.nl
Veelbelovend talent PSV o19

Uit: Nieuw-Vennep
Reg.: 30 juni 2000

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 mei 2004 om 14:16:29.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Real moet eindelijk eens gaan investeren in een goed verdedigingsduo en een verdedigende middenvelder, dan komt het allemaal goed.

Het is toch niet te geloven dat ze Makele hebben weggedaan en Hierro hebben afgereserveerd.

Forza Real!!
HR
HR

Lothar
Mister PSV

Uit: Athens, GA
Droomaankoop: Clint Dempsey
Reg.: 30 juni 1999

www.sms5.nl schreef:

Het is toch niet te geloven dat ze Makele hebben weggedaan en Hierro hebben afgereserveerd.
HR
Het tweede begrijp ik wel, maar het eerst is inderdaad onverklaarbaar. :nee
HR
HR

AFELLAY
Mister PSV

Uit: Nederland
Reg.: 6 maart 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 28 mei 2004 om 14:28:19.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  Lid van Supportersvereniging PSV   Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Helguera kan nu eindelijk op die plaats van verdedigende middenvelder spelen waar ie hoort! Samuel is nu gekocht en Real zit achter Thuram (die als ie komt centraal wil spelen!) en Luisao (Braziliaans international) aan.

Als dan ook nog eens Figo zou wieberen zodat Beckham eindelijk op de plaats waar ie hoort kan spelen (rechtshalf) en Xabi Alonso wordt gehaald dan gaat Real volgend jaar weer hoge ogen gooien.

Maja eerst maar is zien wat er gaat gebeuren...
HR
HR

Wous Wout
Vaste waarde PSV 1

Uit: Apeldoorn/Utrecht
Reg.: 24 mei 2004

Real Madrid is een van de smerigste clubs van Europa!! Ze mogen alles kopen, terwijl ze helemaal geen geld hebben! Is gewoon competitie vervalsing. De dag dat Valencia kampioen werd kon de enorme grijns van me gezicht de gehele dag niet wegkrijgen :B :B :B En kan er nu nog om lachen.. Over Figo dat ie weer naar sporting of benfica zou gaan, volgens mij doet hem dat niet zoveel. Hij had ook geen moeite om van Barca naar Madrid te vertrekken, dat is gewoon undone :kots
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 69 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

PSV Forums » C - Voetbal/Sport overig » Buitenlandse en Europese competities » [club] Real Madrid

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

PSV Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

PSV Poll

Is Lozano een goede aankoop van PSV?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de PSV-fans denkt 5,3% dat Zweden wint van Frankrijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om PSV Netwerk nog beter te maken.